May 26, 2017

25 Sotong Sentap Dengan Kebodohan Mak Lampir


Ahli Parlimen (MP) Pandan, Rafizi Ramli yang dipanggil 'sotong' oleh netizan di media sosial ternyata marah dan kecewa dengan MP Ampang, Zuraidah Zakaria yang turut dipanggil 'Mak Lampir' oleh netizen hari ini. Rafizi Ramli hari ini mengeluarkan posting di laman sosial Twitter yang berbunyi,
Saya adalah antara Ahli Parlimen yang bodoh kerana tak pakai AP. Sekian dimaklumkan.

Ini gara-gara Mak Lampir telah mengeluarkan kenyataan berikut yang dipetik oleh Free Malaysia Today (FMT), baca di sini,
Saya sebagai ahli Parlimen diberi peruntukan AP atas nama saya, jadi bodoh saya kalau ada AP, tidak digunakan kemudahan itu. Sebelum terlibat dalam politik pun saya sudah bawa kereta berkualiti. Dalam kehidupan, saya sentiasa utamakan barangan tahan lama.
Dengar tu, Mak Lampir utamakan barangan tahan lama. Jangan 'double meaning' ok.

25 comments:

Johan said...

Rafizi memang buat-buat bodoh...

Anonymous said...

Imagine kalau yang cakap macam tu adalah Rosmah. Mau sawan atau gila babi orang pembangkang mengecam dari pagi sampai petang. BTW gua respek dengan kenyataan berani mati Mak Lampir.

BTW Rafizi memang bodoh lah tak nak pakai AP tu. Owhh...Rafizi memang bodoh pun dari "dulu, kini dan selamanya".

Noname

Anonymous said...

Ketua-ketua cawangan UMNO kat area aku mana ada pakai kereta mewah. agak2 la nak sembur pun din pagoh. sok nak puasa, harap2 puasa jugaklah semuanya termasuk fitnah ye

Anonymous said...

Rilek la Din Pagoh, cuba la terima kenyataan ni dengan hati yang terbuka. Yang cakap tu bukan orang BN pun. Orang PKR. Mungkin Din Pagoh pun "bodoh" sebab tak nak guna AP dan tak nak pakai barang "berkualiti".

Bukan Din Pagoh saja rasa macam tu. Rafizi pun rasa macam tu jugak. Nanti Din Pagoh boleh pegang tangan dengan Rafizi ya untuk mengubat jiwa. Jangan marah2 dekat nak Ramadhan ni.

Noname

Anonymous said...

Mengulas lanjut, Annuar Musa menegaskan "orang yang paling sayang pada orang Cina adalah Melayu Umno,".

Anonymous said...

Dulu pembangang kritik AP kaw kaw. Pembangang kata AP memperbodohkan pengguna apabila terpaksa bayar lebih untuk beli kereta import. Tanpa mereka sedar AP ada serampang dua mata. Kini baru ABU tahu bahawa Mader buat AP bukan untuk suka-suka tapi supaya semua AP (yb) nampak bijak macam Zuraida.

Anonymous said...

GLC adalah hak rakyat. GLC dibina dengan tujuan utama untuk membantu ekonomi rakyat tetapi bukan ekonomi sanak saudara sendiri. Harap anda dapat bezakan antara GLC atau Nepotisma.

Anonymous said...

Dah tu hutang nak byr pakai ape..?? Pakai air burit mak ko???

Anonymous said...

Kalau satu hari nanti anda nak bukak kedai bakeri anda perlu sediakan modal dan tenaga kerja mahir dan berpengalaman agar bila bakeri di buka ia dapat berjalan dengan lancar tanpa tersangkut di sini dan sana. Kalau itu tiada bersedialah untuk gulung tikar bila sampai waktunya.


Bakeri yang rugi bukanlah aset kesayangan. Bakeri yang rugi kalau dijual tidak harus ditangisi. Dan bisnes yang rugi kalau dapat dijual adalah sebenarnya satu keuntungan yang akan disambut dengan rasa syukur dan tawaddu'.

Anonymous said...

din pagoh cakap tak boleh pakai langsong ..ikut sedap mulut saja tampa bukti hanya dapat sumber dari berita fitnah akhbar pembangkang..memalukan diri sendiri saja cakap kosong.

Anonymous said...

Yang 24jam menipu bukan geng2 sekandang sebabi dfn ko ke..???
Din pagoh babi mengata geng sendri..

Kahkahkah

Anonymous said...

Madey nih lagi bodos dari soton rupanya.Suruh kroni beli proton xleh untung terpaksa cari partner baru.Yg dok melalak bodos buatpe.Oh rupanya vendor proton kroni dia ...mampos makan pasirle,bertahun membodos rakyat bantu
proton.Dia pake kereta import.

Anonymous said...

Awat hang mroyan sakan nih..?? Burit mak hang dah tak laku ka??? Camne nak bayar hutang?? Pakai air burit bini hang je la.. Itu pn kalau laku lagi la.

Kahkahkahkah

Anonymous said...

LA LA LA LA LA LA LA LA... 1 PERGI, 10 YANG DATANG TAU...!!!!

IPOH 26 Mei - Lebih 1, 000 ahli termasuk 50 pemimpin peringkat negeri dan bahagian Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Perak mengumumkan peletakan jawatan dan keluar parti berkuat kuasa serta merta hari ini.

Antara yang bertindak demikian termasuk Ketua Bahagian PPBM Ipoh Timur, Azrul Suhadi Ahmad Mokhtar dan Ketua Bahagian PPBM Teluk Intan, Jemaat Yaacob serta lapan bahagian lain.

Menurut Azrul Suhadi, tindakan itu dibuat sebagai tanda tidak gilakan jawatan dan tidak mahu lagi bekerjasama dengan parti yang dipimpin Presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin.


“Keputusan ini kami lakukan kerana telah muak dengan kemelut dan pergolakan dalaman parti yang sengaja ditimbulkan Muhyiddin.

“Kami juga ingin mengingatkan pemimpin PPBM supaya bermuhasabah dan jangan menunding jari kepada pihak lain terhadap apa yang berlaku kepada PPBM ketika ini. Ini semua kerana tindak tanduk mereka.

“ Kami yakin ramai lagi akan meninggal parti selepas ini,” katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Cucu Tok Selampit said...

Bye Din Pagoh. You will be banned forever in this blog.

Anonymous said...

Sori bos... Zuraidah nampak bijak?? Tang mana bijak nye mak lampir tu???

Tang bau badannya kah?? Atau tang ngilai nya kah???

Anonymous said...

Good riddance to you Din Pagoh.

Anonymous said...

Itu yang sebaiknya...

Anonymous said...

INI YANG DIKATAKAN, TIADA ROTAN, PELEMPANG PUN BERGUNA JUGA.....

KAH KAH KAH KAH KAH KAH


Pegawai Ketua Menteri Kena Tampar

Pegawai penerangan ketua menteri Pulau Pinang ditampar selepas solat Jumaat ketika melakukan provokasi petang ini.

Zaidi Ahmad ditampar di depan Masjid Simpang Enam di sini selepas cuba mengganggu ucapan Pengerusi Jaringan Muslimin Pulau Pinang Mohamed Hafiz Mohamed Nordin.

Tindakan bekas juruterbang tentera itu cuba dihalang peserta himpunan namun salah seorang daripada mereka menampar muka Zaidi, lapor Harian Metro.

Kekecohan yang tercetus 2.30 petang tadi berjaya dikawal anggota polis cawangan khas (SB) yang berada di lokasi kejadian.

Hafiz bersama beberapa individu lain mengadakan himpunan bagi membantah campur tangan kerajaan negeri Pulau Pinang dalam isu fatwa dikeluarkan mufti.

Ahmad said...

SALAM RAMADHAN AL-MUBARAK 1438H-2017

Assalamualaikum, Salam Perjuangan Islam-Melayu.

Saya ingin ucapkan Selamat Berpuasa kepada Admin Blog CTS dan semua rakan-rakan supporters pro UMNO-BN-PAS-Umat Melayu Islam.

Semoga Ramadhan kali ini lebih baik pada kita merebut peluang-peluang daripada Allah SWT. Daripada menjadi seperti mereka-mereka yang tak reti bersyukur, walau bermacam yang dikecapi tapi masih kufur Nikmat dan menanam benci kepada pemerintah negara. Mereka memandang nikmat yang diterima sebagai debu sahaja. Fahamkan golongan mana ini kan dan semoga kita tidka terikut seperti golongan ini.

Semoga Allah SWT merapati saf dan persaudaraan kita penyokong dan pro-UMNO-PAS-BN supaya saling persefahaman, bantu membantu dan menyelesaikan pertikaian secara hikmah. menghormati pemimpin yang kita lantik semoga mendatangkan Barakah dan Kekuatan. Semoga Allah SWT kukuhkan dan memperelokkan parti UMNO ini untuk terus memerintah cemerlang menabur bakti dan memelihara Islam, Melayu dan hak-hak bangsa lain seperti yang digariskan oleh Syariat Islam. Dikalahkan musuh-musuh kita yang melancarkan perlbagai dakyah dan tipu muslihat yang tidak ubah seperti Yahudi Laknatullah.

Blog CTS adalah antara blog terbaik yang menjadi wadah kita memperkasakan isu dan tohmahan musuh. Syabas Tuan Admin!

Akhir sekali.. Selamat Berpuasa dan Menyambut Ramadhan Al-Mubarak kepada semua rakan-rakan seperjuangan. Rebutlah peluang Ramadhan kali ini supaya ia lebih baik daripada Ramadhan yang lalu. hehe. Insya-Allah. Ameen. Jangan lupa Solat Tarawih start malam ini ye.

SALAM RAMADHAN AL-MUBARAK

29 Sya'ban 1438H

Anonymous said...

Yesssss.itu yang sepatutnya admin buat..ted kentut bila pulak yer

Anonymous said...

INSYAALLAH.. Ameen...

Anonymous said...

Setuju dengan anon 6:36.

Anonymous said...

sotong dan mak lampir tua kutuk sama jer dua2 kepala taik.

Ted Manoff said...

China dah kena tampar..Melayu pon dah kena tampar..hindu bila pulak nak kena tampar?

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates