May 31, 2017

107 Sotong @RafiziRamli Kantoi Salah Fakta Lagi, Salah Orang Tuduh Florence Goh


Rafizi Ramli buat hal lagi. Kali ini adalah kesilapan identiti yang tidak boleh dimaafkan. Sebelum ini Rafizi Ramli pernah mendakwa seorang wanita bernama Florence Goh ada kaitan dengan Godfrey Group Ltd, syarikat yang dikatakan membayar RM1.07 juta kepada seorang pelobi Washington. Rafizi Ramli dalam kenyataannya menggunakan nama Cina wanita itu, Goh Siew Boey, syarikat miliknya bersama butiran pendaftaran Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM).

Dalam satu sidang media khas Timbalan Presiden MCA, DS Wee Ka Siong pagi tadi, wanita tersebut Florence Goh berkata tuduhan Rafizi mengancam keluarga dan perniagaannya. Florence Goh memperkenalkan dirinya sebagai pemilik CRT Insights Technologies Sdn Bhd.
"Saya bukan individu itu dan saya tidak ada kaitan dengan mana-mana parti politik. Saya hanya seorang ahli perniagaan, Saya berharap pihak berkuasa akan membantu saya kerana saya tidak bersalah."
Florence Goh berkata pejabatnya terletak di 42 Jalan Molek 2/1, dan bukannya 42 Jalan Molek 2/3 seperti yang didakwa oleh Rafizi Ramli. DS Dr Wee kemudiannya, membekalkan laporan SSM yang menunjukkan bahawa sebuah syarikat berbeza sebaliknya beroperasi di 42 Jalan Molek 2/3, yang tidak mempunyai seorang pengarah bernama Florence Goh. Florence Goh hari ini menuntut permohonan maaf daripada Rafizi yang juga Ahli Parlimen Pandan. DS Dr Wee secara tegas menemplak Rafizi Ramli dengan berkata,
"Sebelum kamu membuat sebarang tuduhan liar kamu mesti semak secara menyeluruh. Bagaimana boleh kamu membuat kesilapan tersebut, kamu tidak boleh menuduh seseorang sebarangan."


Si Sotong seperti biasa, selepas membuat fitnah ke atas Florence Goh, TS Shahrir Samad dan fitnah ke atas Dato Nor Jaslan, hanya minta maaf. Diharap mana-mana pihak jangan memberi muka lagi kepada Sotong. Teruskan saman. Tiada maaf bagimu Sotong.

107 comments:

Anonymous said...

teruskan memfitnah dan menghasut Rafizi, walau di bulan yang mulia ini..

Anonymous said...

rakyat dah boleh agak ada tangan ghaib ABU yang bayar syarikat AS 1 juta bagi tujuan untuk memburuk2an Mesia tapi sengaja reka cerita orang Jibo yang buat bayaran. sekarang rapizi kantoi. lepas ini ABu mana pulak yang akan kantoi. kik5

Anonymous said...

Kalaulah malaon jadi Florence, wajik malaon saman pakcik PKR tu sampai tiada bulu yang tertinggal. Itu saja cara nak hapuskan babidap dan kurang ajau.

Anonymous said...

kesian cik siti piji ... bersusun kes saman nak kena hadap

Anonymous said...

Mula2 derang bayo Doj untuk pekenakan 1 GLC

Lepaih tu derang bayo FBI untuk cekup TN50

Sekarang depa bayar kompeni AS untuk buruk2an Tanah Melayu

Akan datang?

Kesimpulan: Derang (pembangang) tak akan berhenti reka isu selagi derang tak dapat kerusi Najib. Masalah ler pulak kalau musuh Uturn tak nampak jalan surrender dan jalan rethreat!

Wakakaka

Anonymous said...

Byk mana dosa fitnah lapiji ni tgh himpunkan siang dn mlm.. Org mcm ini tidak akn naik berjaya. Dia akn tersungkur hina

Anonymous said...

Last, last bila dah mati kutu, depa akan pulak buat bayaran 1 juta peso pada Kim Jung Un untuk laraskan peluru torpedo ke arah Tanah Melayu. Bagi depa biar sama-sama berputih mata. Maknanya depa sangat desperate. Depa sanggup bakar kelambu meskipun nyamuk yang dimarahkan. Fu yo

Anonymous said...

Ape bising2..repot polis ler...biar undang2 setelkan...yg melakukan kesalahan mesti dihukum bukan dilindongi dan di bela...

Ade yg tuduh kena fitnah tapi nafi pakai air liur jer...tak berani saman takut rahsia lebih besar terbongkar...

Anonymous said...

Ingat bro, mula dari sekarang kalau jumpa 3 orang ini: mca, ABu dan Dapster... rembat ABU dulu kemudian baru Dapster.

Anonymous said...

Mana samannye?...

Anonymous said...

Ha2...kepala ko dah masuk air...kuat berkhayal..

Anonymous said...

Rafizi dah suruh najib Najib lapor polis kalo dia fitnah.bila lagi pegawai najib nak ke balai polis...

Kes fitnah TH loyar burok negara Apandir tak berani dakwa rafizi...polis dah selesai siasat...kenapa tak dakwa?...takut pecah lobang besar?...kesian macai2 bodos melalak...

Anonymous said...

Ada beza antara Mat Kalut (PH) dan Mat Cool (Jib).

Mat Kalut buat dulu baru pakai akal. Yakni kalau dalam konteks wuduk... dia buat dulu komdian baru guna akal.

Mat Kool pakai akal dulu baru buat sesuatu yakni kalau dalam konteks wuduk Mat Kool akan gunakan akal sebelum ambil wuduk dan bukan selepas itu.

Makanya yang sering buat silap adalah Mat Kalut. Dan pihak yang kerap jatuh kemaluan adalah Mat Kalut jua. Mat Kool steady jer.

Anonymous said...

Dah lebih seminggu isu ni diputarkan.baru sekarang seseorang nak menafikan dirinye tidak terlibat...kononnye yg terlibat adalah orang lain....

Shahrir dan Nur Jazlan turut mengakui mereka memang mengenali Florence Goh sebagai individu yang banyak terlibat dengan aktiviti amal, namun tidak menyedari atau mengetahui kaitannya dengan Godfrey.

Jadi, siapa Florence Goh ini?

Anonymous said...

Mat auta dah bukak citer autanye...hi3

Anonymous said...

maap yer ..Cik Siti Piji hanya bergurau senda

tun faisal said...

BENARKAH FLORENCE GOH HANYA "BAYANGAN" KEPADA SUAMINYA?

Akhirnya seseorang yang bernama Florence Goh muncul mendedahkan dirinya yang sebenar. Beliau yang nama penuhnya Florence Goh Siew Boy menafikan dirinya ada kaitan dengan Godfrey Group Limited yang didakwa membayar lebih RM1 kepada pelobi di Amerika Syarikat bagi pihak kerajaan Malaysia.

Berikutan itu dan setelah menyedari kesilapannya, Rafizi Ramli turut memohon maaf atas kesilapan mengaitkan wanita tersebut dengan Godfrey.

Namun demikian, Rafizi tetap meminta Florence Goh yang sebenar yang merupakan pemilik Godfrey agar segera tampil kepada khalayak menjelaskan mengenai isu timbul sekarang ini.

Beliau seterusnya turut menghargai sekiranya Timbalan Presiden MCA, Wee Ka Siong dapat mengaturkan sidang akhbar untuk kemunculan Florence Goh yang sebenar itu, sebagaimana beliau mengadakan sidang akhbar bersama Florence Goh Siew Boy, padi tadi.

Dalam erti kata lain, sebenarnya terdapat lebih daripada seorang yang bernama Florence Goh di Johor Bahru. Rafizi hanya tersilap mengaitkan salah orang dengan Godfrey, tetapi hakikatnya wanita yang bernama Florence Goh yang namanya diletakkan dalam borang Jabatan Kehakiman AS itu memang benar-benar wujud.

Siapakah dia Florence Goh sebenar yang ada kaitan dengan Godfrey itu?

Dua Ahli Parlimen di Johor, Shahrir Samad dan Nur Jazlan secara terbuka mengakui mengenali Florenca Goh yang banyak terlibat dalam aktiviti amal, cuma mereka tidak mengetahui kaitannya dengan Godfrey yang didakwa membayar kepada pelobi di Amerika Syarikat itu.

Malah, Nur Jazlan sebagaimana dipetik dalam sebuah portal mengatakan beliau sudah terlibat dengan aktiviti amal bersama Florenco Goh sejak kira-kira 10 tahun yang lalu.

Dalam hubungan ini, saya ada menerima email daripada seorang kenalan yang pernah aktif di peringkat Pemuda UMNO Malaysia serta diketahui mempunyai ramai kawan-kawan yang berjawatan dalam UMNO dan juga kerajaan.

Sekiranya kandungan email itu benar, ia bukan saja mengesahkan lagi kewujudan Florence Goh yang dikaitkan dengan Godfrey, tetapi juga menyebut bahawa wanita tersebut hanyalah "penama" atau "bayangan" dalam syarikat itu di mana yang sebenarnya mempunyai hubungan rapat dengan orang atasan ialah suaminya yang dipercayai bernama Jaya Sudhir.

Jaya Sudhir dikatakan mempunyai hubungan rapat dengan Tan Sri Lodin Wok Kamaruddin, Pengerusi Boustead sekarang dan terlibat dalam banyak urusniaga dengan syarikat tersebut.

Sebelum ini, Tan Sri Lodin juga pernah dilantik menjadi Pengerusi 1MDB oleh Najib, tetapi sudah melepaskan jawatan itu.

Dalam email itu juga diberitahu bahawa Jaya Sudhir mempunyai hubungan rapat dengan Tun Abdullah Badawi ketika beliau menjadi Perdana Menteri dan didakwa memperolehi banyak projek kerajaan waktu itu.

Anonymous said...

Kalau betul nak lobi kat AS takkanlah ciput jer yurannya. Kat situ saja nampak sangat cerita ini cerita kartun. Ia bertambah kartun kalau cerita lobi yang berlaku di Ampang jadi ukuran. Apa yang berlaku diAmpang adalah ukuran terkini kos yang perlu ditanggung oleh pelobi untuk dapat perhatian si Arss Mint dari darul insang. Iaitu bersamaan dengan kos yang boleh bina kota Disney. Kalau lobi lokal sebanyak itu masakan lobi kat AS ciput jer. Atau yuran masak2 kot.

Anonymous said...

5:15:00 PM

karangan tu petikan dari WSJ atau SR?

Anonymous said...

Ini dlm kertas pertuduhan doj...ngok..ko tak tahu ape2 pon nak sibok plak..

Anonymous said...

Saya ada meminta supaya mereka tampil ke hadapan dan memberikan penerangan, maka saya hargai penjelasan yang mereka berikan bahawa mereka tidak terbabit dan saya tidak teragak-agak memohon maaf kerana mereka tidak terlibat di dalam kes ini,” kata Rafizi dalam kenyataannya, beberapa jam selepas Goh mengadakan sidang media bersama Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Wee Ka Siong.


Rafizi bagaimanapun tetap berkata satu lagi wanita bernama Florence Goh, dengan nama Cina Goh Swee Gaik, yang menurutnya ada kaitan dengan sebuah NGO di Johor Bahru, perlu tampil membuat penjelasan.

“Saya mohon supaya Wee supaya turut mengaturkan satu sidang media untuk menerangkan pembabitan Florence Goh @ Goh Swee Gaik di dalam Godfrey Group Limited dan bayaran RM1.1 juta yang dibuat kepada firma pelobi Amerika Syarikat, seperti mana timbalan presiden MCA itu dengan segera mengaturkan sidang media mengenai Goh Siew Boey,” katanya.

Sebelum ini, Putrajaya menafikan mengupah mana-mana individu atau syarikat untuk melobi bagi pihaknya di Washington.

Laporan dari Amerika Syarikat memetik borang yang difailkan seorang pelobi pentadbiran Donald Trump, Healy Baumgardner-Nardone, yang mengisytiharkan menerima AS$250,000 (RM1.07 juta) daripada Godfrey, beralamat di 42, Jalan Molek 2/3, dan juga Pejabat Perdana Menteri di Putrajaya.

Anonymous said...

Itu tulusan dlm bahasa melayu ngok...tentulah petikan dari bapak ko yg bodos...hi3..

Anonymous said...

Macam kes Lee Watt dan pelanduk dua serupa, adalah jadi tanggungjawab penuduh untuk cari pelanduk yang sekor lagi. Makanya dalam kes Florence dua serupa adalah jadi tanggujawab penuduh untuk cari Florence yang ke 2 itu. Noktah

Anonymous said...

Ko hakim mahkamah mana?..

Anonymous said...

Tugas pembangang adalah jaga tepi kain penyokong sendiri dan bukannya tepi kain individu yang tiada kaitan dengan dirinya. Makanya tugas ap pembangang ialah merisik dari mana Adam Disney dapat do-it dan bukannya menyibuk ambil tahu ke mana Geofry laborkan wangnya sendiri.

Anonymous said...

Hari2 mau tudoh...kalau salah mintak maap jer senang kan...yg penting kurang2 2-3 ribu rakyat yg bahalol dah percaya pun jadi lah..ini kerja hakiki mr lapiji lor..hehehe

Anonymous said...

Saman bapak ko lh macai.. Hidup dgn memfitnah lepas tu acah dgn saman.. Sengaja nak drag orang yg difitnah supaya terganggu dari menumpu kepada tugasan sebagai pemimpin..sungguh syaitan Lapiji ini bilakah Tuhan akan turunkan pembalasan kpdnya dan macai2nya..

Anonymous said...

Bersangka baik lebih baik dari bersangka buruk. Manalah tahu kalau-kalau Geofery nak lobi bawak masuk model Disney Land ke Ampang bagi gantikan model sedia ada. Nah, kan ker satu yang positif. Kik3

Anonymous said...

Td aku baru dpt call dari no ni 0327243810 yang mengaku membuat survey untuk 'kerajaan pusat' tapi yany peliknya soalan berkaitan PgayR. Bila aku tanya dari agensi mana kerajaan terus minah tu divert cakap ini kajian bebas. Awal awal dia ckp ini kajian kerajaan.. Sungguh bencu aku dgn taktik hanyir macai PR. Semua soalan aku jawan aku sokong kerajaan pusat. Padan muke ko macai!!

Kajian konon.. SYAITAN dlm bulan Puasa!

Anonymous said...

Kau sape nak sibuk.? Ingat apandi tu sape.? Bapak kau.?

Anonymous said...

Dah tu nak nafi pakai air burit mak kau.?

Anonymous said...

Kalau tak boleh pakai air liur nak pakai ape.? Pakai air burit mak kau.?

Anonymous said...

4.52..saman ade kat celah lobang burit mak kau..nanti cari kat situ tau

Anonymous said...

Aku tengah khayalkan macamne rupa lobang burit mak kau..macam burit babi je..kikiki

Anonymous said...

Itu tugas sprm...ko tak payah menyibok..

Anonymous said...

5.08 babi yang mengelupur tak de idea dah

Anonymous said...

Kajian invoke tuh.Nasib baik gunakan phone,kalo berdepan ada yg makan penampor mat over dan lobai pas.
Kah...kah...kah...kah...kah...kah

Anonymous said...

Macai teruskan subahat kemungkaran di bulan ramadhan kareem ni...sokong dan bela lah ketua prompak...moga2 tambah dosa lebih banyak untuk bekal ke kubur..

Anonymous said...

5.27..kau yang banggang tau jaga kandang babi je..ape hal sibuk kat sini.? Babi kat kandang dah kasi makan ke belum.?

Rizal Zainal said...

dh btl la tu , di penuduh kena la buktikn tuduhannya , yg kn tuduh hnya mnunggu bikti dari tertuduh kot tk ada bukti , maka dgn ini kes d ttup la .

Anonymous said...

Ha3... Macai mencarut dibulan ramadhan...macai ko ugamaa aper?...sokong prompak ajaran islam?...mencarut ajaran islam?.
.

Anonymous said...

Rasanye tu datang dari kandang babi.fakta tak ade main sondol je..memang sifat smulajadi babi.
Babi 5.30 tentu lebih arif.

Anonymous said...

Bila babi bersuara..

Anonymous said...

Ha3... Macai dah bengong bangang...pose pon tak sah kalo kepala biol.

Anonymous said...

6.31 Tugas kau kat sini jadi ape..?
Babi menyondol.?

Anonymous said...

Ko ugama ape?...melayu tak nesti islam....islam tak kuat mencarut walo bengong pon..hi3...
.

Anonymous said...

Macai bertambah2 bengong dah kena sawan gila babi...hu33...

Anonymous said...

Idea ko terlebih dari gila babi..

Anonymous said...

Hari ko cuti tak jaga kandang babi?.ato ko takut babi mca ?..ha2..

Anonymous said...

Ko bodos mana reti fakta2...

Anonymous said...

Jaga kandang babi ponteng gi kutip dedak raye hari ni...dapat cikit jer ni meroyan...hi3...

Anonymous said...

Tengok jaga kandang vabi neroyan
..hu3..

Anonymous said...

Cakap besar...dengan mca menikus...

Anonymous said...

Sehingga sekarang sharir samad tidak memberi ape2 ulasan kaitan beliau dengan florence goh yg original...

Anonymous said...

6.52 Kau cakap berdegar2 tapi jaga kandang babi..hari2 jilat bontot babi

Anonymous said...

Kau sibuk ape hal.?

Anonymous said...

6.51 kau yang jagq kandang babi kan.? Kalau aku fitnah mari la saman aku.. Dasar babi lupa kandang kau ni..kikiki

Anonymous said...

6.49..kau tak payah nak berlakon watak lain la..semua dalam ni kenal kau penjaga baru kandang babi..kikiki..

Anonymous said...

Tak tau pulak aku geng2 kandang babi pandai pasal fakta.kira babi 6.47 ni spesel sikit la ye.. Baru abis menuntut dalam kandang babi ye..patut la..kikikiki

Anonymous said...

Aku tak jaga kandang babi.. Aku jaga lobang burit mak kau..kau jangan risau ye babi 6.46.kau boleh terus jaga kandang babi kesayangan kau tu.. Kikiki

Anonymous said...

Woww... Dasat penjaga kandang babi punya idea. Sampai babi ori pun jadi gila.. Kikiki

Anonymous said...

Malu2 pulak bila sebut air burit mak kau.. Macam tak biasa pulak..kan kau biasa jual burit mak kau kat nepal..lobang jubor mak kau pun ko jual..kikikiki..

Anonymous said...

Kau kafir..? Patut la perangai sama macam babi

Anonymous said...

Babi kalau dah tak ade idea mula la mengelupur pusing ke lain pulak..kikikiki

Dah cari ke belum kat celah burit mak kau..?

Anonymous said...

Babi sibuk tanya agama orang lain..? Babi ade agama tak..? Oww..lupa.. Babi main sondol aje..kikiki..tu pasal burit mak kau pun kau jual.. Kalau kau cakap aku fitnah sila la kemuka kan saman..
Kikikiki

Anonymous said...

Babi dah banyak buat pahala ke..??

Kikikiki

Anonymous said...

Sentap jugak pencuci kandang babi...

Anonymous said...

Hahaha pencuci kandang babi dah kena sawan babi...hi3...

Anonymous said...

Kalo islam tak mencarut dan tak subahat dengan mungkar....itu pengikut ugama setan...kahkahkah
..

Anonymous said...

Bila pelobi yahudi bayar berjuta2 USD pada mesiakini dan media sewaktu dengannya tak dak pulak orang AS melalak kat pelobi yahudi tadi.

Al-hairannya bila pelobi lokal bayar media AS untuk melobi bagi bawa masuk TPPA, pembangang lokal pulak lebih sudu dari kuah (melalak sakan).

So sapa yng budus. Warga AS atau pembangang lokal?

Anonymous said...

Untuk pandang ke timur bukanlah free. Untuk masuk ke Timur bukanlah free. Pandang ke Timur perlukan lobi yang kuat untuk dapatkan penyertaan tuan punya badan (Jepun). Yuran lobi Pandang ke Timur dalam sektor kereta Nasional saja ialah dalam bentuk 30% share dibayar pada tuan punya badan (mitsubishi). Cecah bilion tu.

Anonymous said...

Ted babi tengah sembang kat KANDANG BABI YER..?

Kikikiki

Anonymous said...

Ted babi aka din bonggok marah ke..??

Kikikiki

Jangan stress2 tau.. Nak tanya sikit.. Malam ni tak de meeting kat KANDANG BABI KE..??

Kikiki

Anonymous said...

Jadinye kau je la yang layak mencarut..? Kau je la yang layak menyondol..? LGBT kau sokong..penjubor tegar kau puja.. Tabur fitnah pastu suruh orang saman itu kau punya ikutan..? Islam ke kau.. ?? Kapir harbi je yg buat semua tu.. Kau bangga jadi babi pastu persoalkan agama orang lain.. Ape punya bahalul la level babi kau ni.. Kau ni kompom babi pangkat prebet je...

Kikikiki

Anonymous said...

Semua fraksi dalam pakatan 1harapan layak melobi untuk dapatkan kerusi Najib. Kesengitan itu dapat dilihat bila Madey buat buat sibuk dengan mobilephone sementara Pkr melobi dengan plakard PM7. Tentunya bukan mudah untuk Lks buat pertimbangan. Namun adat melobi ialah the highest bidder takes all. Kayo Tokdap kayo. Kik3

Anonymous said...

9.54 aku kena sawan babi lepas tengok burit mak kau yg berkerak macam burit babi..

Kikikiki..

Suruh la mak kau tu rajin2 cuci burit dia tu.. Tau jual burit je.. Cuci tak tau..kahkahkah

Anonymous said...

Memang sentap la..lebih2 lagi bila trnampak lobang burit mak kau tadi.. Dah berkerak macam tu pun kau duk niagakan lagi.. Kesian la kat mak kau tu..
Tapi aku tak heran la pasal perangai babi mmang macam tu..

Kikikiki

Anonymous said...

din pagoh sentap. kah kah kah.....

Anonymous said...

din pagoh...hati ada panas? ah so nika gee bolih kasi cool.

Anonymous said...

Jangan2 burit mak dia masih ok pinkish pinkish lagi. Fuyo

Anonymous said...

PGR dan Cap Bunga sama sama kaya. Yang lekeh adalah Pak Kuali jer. Makanya dari sudut materialnya, hanya ada dua pihak yang akan melobi kawa kaw. Pak Kuali mungkin tolong endorse ja. What a painful jurney.

Anonymous said...

Setakat ini ada dua buntut yang akan berperanan sebagai pemanas kerusi: satu Wan Kipas dan satu lagi Tok Mudin. Harap2 Tok Mat Kuali tak buat kejutan lain pulak. Mana tahu kan kan.

Anonymous said...

Pelobi yahudi budus. Buang duit pada paper yang tidak ada kuasa lobi. Ayam terlepas tangan bau tahi. Muahahaha.

Anonymous said...

Cik Siti Piji .. NAIB PRESIDENT PKR diberi kata dua
minta maaf secara terbuka atau disaman ... agak2 sotong gebu ni pilih yang mana ....??
dah putus urat malu kot dia ni ... shian anak Ramli ni

Anonymous said...

bergurau pun nak kena mintak maap ke ...

Anonymous said...

Habislah duit TH dia kena bayar saman

Anonymous said...

Lihat bahasa penyokong pakaton.. Sama je mcm perangai pemimpin mereka. Bulan puasa pun mulut lidah xubah spt org kafir. Xde batas, janji puas melempias nafsu syaitan

Anonymous said...

PROTON / GEELY : Mengapa pula vendor Proton kini dalam keadaan bertegang urat ?
Proton & Geely bakal membuat pelarasan pekerja yg menyebabkan ramai di antara mereka kehilangan pekerjaan. Tapi mengapa pula vendor proton ini kini dalam keadaan bertegang urat ?

Kerna sebaik saja Geely bertapak pada pegangan 49.9% share dalam proton, bermakna setiap vendor & supply akan datang dari china dan ini termasuk pekerja mereka.

Itulah yg GM katakan bulan lepas, negara China akan dapat pulangan berganda dari pelepasan proton & lotus kepada Geely.

Pekerja dari china akan di bawa masuk ke Malaysia, segala sparepart dari china mencurah masuk dan ini termasuklah vendor milik Geely di china. Pulangan berganda kepada China bagaimana yg GM maksudkan ?

1. Pulangan pelaburan luar negara mereka.
2. China meminima kes pengangguran di negara sendiri.
3. Berlakunya export mendadak & seterusnya penguasaan ekonomi dunia.
4. Kemasukan matawang tukaran asing menjadikan Yuan kembali pulih dalam 2-5tahun akan datang.
5. Vendor china menguasai kukuh asia menerusi Malaysia.
6. Pengembangan teknologi lotus.

Itu untuk China, kesannya pada Malaysia ?

Usah perlu di beritahu, lihatlah dgn mata & pemikiran kalian sendiri dgn apa yg berlaku di dalam malaysia.

Jika PRU14 masih kekal milik umno baru & bn, silap hari bulan KWSP, Perkeso, tabung haji juga di swastakan kepada china atas alasan pembangunan mapan untuk malaysia. Tapi rasanya itu tidak mengapa kan.....kerna yg penting Melayu mesti berkuasa dari cina DAP.

Dah habis menjarah, semua menteri kleptokrasi ini akan cari suaka politik di negara asing terutamanya China sbg timbal balik. ;)

Yang berkarya:
Gino Marvela aka Gin Marvel.

Anonymous said...

PLOTON GELEE...kilang Proton City di Tg Malim bakal keluarkan kereta cina untuk masuk ke negara Asean
..

Anonymous said...

Setuju, di Tanah Melayu (read: Malaysia) Melayu Muslim mesti lebih berkuasa dari Cina Dap.

Anonymous said...

Patut le babiDap1056 meroyan...dia lahir masa mak dia kerja jual burit..hahaha..kompom anak haram ni

Anonymous said...

Melayu berkuasa tapi cina komunis menjajah ekonomi....melayu beli kete buatan cina yg dikluarkan di mesia...ploton gelee...volbo gelee...lotus gelee.

Anonymous said...

Lebih baik berurusan dgn mainland Chinese daripada malaysian chinese especially CinaDap yg secara tersurat dan tersirat bersikap kurang ajar dan ungrateful.
Apa-apa pun, kuasa politik mesti dipegang oleh Melayu Muslim.

Anonymous said...

Apabila Volvo Group dari Sweden menjual saham/kepentingannya kepada Zhejiang Gleely Holding Group, takde pulak terbaca laporan yg highlight puak2 pembangkang di Sweden meroyan menyatakan kedaulatan negara mereka tergadai kepada negara China.

Anonymous said...

8.10 Best jugak ye dapat jilat burit mak kau.. Kejab lagi nak main jubor pulak..mak kau cakap jubor dia pun dah biasa nepal taram.. Tu yang dapat anak dah besar jaga kandang babi..babi 8.10 kerja bebaik tau..kandang babi tu bersihkan..jangan lupa bagi babi makan.. Kikikiki

Anonymous said...

Sabar2 bro, bulan Ramadhan ni. Hormati Ramadhan. Jgn mencarut. Jgn ikut troll pakaton. mereka memang dihantar untuk jadi syaitan sepanjang zaman.

Yg penting syukur Alhamdulillah, ekonomi semakin kukuh. nilai RInggit terus kukuh sekarang mencecah RM4.2 kepada 1USD.

Pelobi Pakaton gagal mensabotaj DS Najib. Populariti DS Najib semakin tinggi.

So kita jangan tersasar. pastikan kemenangan UMNO BN 2/3 majoriti besar Insya Allah. Pakatan Sosialis Yahudi mesti ditumbangkan!

#HidupUMNOBN
#RespectMyPM

Anonymous said...

Di Malaysia rakyat mudha dimeroyankan oleh hasutan pembangkang

Sbb itu semua hal jaid modal nak balun Kerajaan. Tapi impaknya siapa yang rugi? Isu Proton bg mereka yang bodoh mengenai industri automotif akan terikut dengan sihir bahasa Maadey. Madey yg rosakkan Proton sebenarnya. Proton lubuk kroni Madeyy menjarah duit rakyat satu masa dulu.. sbb itu Madey meroyan ckp dia 'hilang anak'.. hilang lubuk buat duit wpun Proton teruk mencatat kerugian!

Anonymous said...

Volvo tiada kroni makanya bila dijual pada Cina tiadalah kroni melalak dan melolong... aman

Anonymous said...

masa pandang ke Timur dulu, Melayu di takut2kan bahawa Jepun akan menguasai negara sepertimana di WWII.

kini Melayu cuba ditakut-takutkan bahawa Cina bakal jadi 'penjajah dan penjarah' alaf baru.

apakah Melayu akan benar-benar jadi takut dengan Cina adalah terpulang kepada cara mana mereka melakukannya: kostum kena betul.

Anonymous said...

Sakitnya hati Dapig bukanlah kepalang bilamana abang mereka (Papig) tidak dapat perhatian malah disisihkan dari Papa sendiri (si Tembok Besar). Walhal Najib yang sekadar jiran dilayan umpama anak sendiri dan dibentangkan pula sutera merah. Tak hairanlah ramai yang meroyan.

Anonymous said...

yang sembang lebat ploton gelee tu...pakai proton ke? takut geli pulak.

Anonymous said...

PH :Pakatan HARAMJADAH
Pakatan HANGUS
Pakatan HANCUR
Pakatan HABUKpunTARAK.

Anonymous said...

8:59...lepas ko dn abah ko menjubur lubang jubur babi secara bergilir gilir jngn lupa cuci bersih2 jubur babi tu ye...ada faham..jngn nanti dpt penyakit aids babi baru nak menyesal..kekeke

Anonymous said...

Saya ada dapat miss call dari nombor tu. Tak sempat jawab sebab tengah kerja. Dia buat survey?

Anonymous said...

Yg kau layan sapa suruh, lepas tu nak salahkan orang lain, punya lah bodoh manusia ni harkkktuihhh

Mohamad Idham Harun said...

Bukan no tu BN punya ke

Madie As said...

Dpt call dari no yg sama. Soalan juga lbh kurang

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates