May 14, 2017

123 PAS kelantan Sambut Ambang Ramadhan Dengan Konsert?


CTS tidak mengatakan ianya salah. Apatah lagi hendak menjatuhkan hukum haram atau berdosa. Cumanya ada sedikit pelik apabila menjelang Ambang Ramadhan acara kayuhan amal disusuli dengan konsert.

Mungkin PAS Kelantan ingin mengambil hati anak muda menjelang Pilihan Raya Umum akan datang. Mungkin PAS Kelantan sudah bersikap terbuka dengan h

123 comments:

tun faisal ismail said...

Woi khairulryezall! Jgn kritik pas, kalau tk potong gaji ini bulan!

Anonymous said...

ITU NAMANYA FENING LALAT DAH. APA TIDAKNYA ! TEKA TEKI DISELANGOR TAK TERJAWAB KERANA NAK TUNGGU KEPUTUSAN PAS PUSAT......JAWAPANYA LEPAS RAMADHAN/SYAWAL LER TU. ITU BARU KONSERT....SILAP HARI BULAN BUDAYA SIAM SAMBUT RAMADHAN....PAS KAN BOLEH KELUAR FATWA SDN BHD. NIKAH /SEMBELIHAN/BERIMAM/KENDURI ORANG LAIN SELAIN PAS KAN TAK SAH. YANG SAH HUKUM PAS JE.....

Mat Gunong said...

Orang tua tua pesan. Kalau kita berkawan dengan IBLIS. Sedikit sebanyak perangai IBLIS pun jadi amalan.
P/s. Sekadar peringatan aje,tidak bermaksud kepada mana mana pehak.Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Ted kentut dah menyamar tun faisal pulak yer..hehehe..
Siapa lagi dok tunggu post cts dpn laptop nak bagi 1st komen...hehehe

Anonymous said...

Peringatan untuk diri sendiri ke..?
Kahkahkahkah

Mat Gunong said...

Ingat dulu awal awal pemerintahan Pas di kelantan. Dikir barat dengan makyong pun diharamnya.tapi sejak kawan dengan IBLIS. Semuanya OK je.
P/s. IBLIS PUN IBLIS LAH,JANJI MASYUUUUK $$$$

Anonymous said...

Sape lagi kalau bukan ted kentot aka mat gunong taik aka din pagoh aka salwah abbabi.blog cts ni tempat dia cari makan. Senang nak claim tulang babi katanye.

Mat Gunong said...

Terasa ke??. Makan dalam yee??
Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Maksud kau sejak pas kawan dengan tokey2 babi la ye.? Sejak bergaul tido sebantal dengan tok lee wat ye.? Bukan ke tu semua geng2 sekandang sebabi dengan kau.kau mengata geng kau sendri ye.?kahkahkahkah

Anonymous said...

Peringatan tu amat sesuai kat kau.jangan pulak pura2 nak malu2 mengaku.
Ade ke iblis nk mengaku dia iblis.?
Kahkahkahkah

ted manoff said...

Apa nii broo...mana ada aku jadii diorang..aku tgh tgk tb3 suku dengar zahid luluskan peruntukan utk sabah..berapa..? Berapa..? 1juta utk bodek rakyat sabah..🚽🚾🚽🚾

Anonymous said...

RUU 355 pun mat gunong taik tentang habis2an..lagi mau sembang mcm malaikat.. Bodoh punya hanjing

Mat Gunong said...

Dulu orang Pas ni golongan berIMAN. Tapi semenjak Pas minum jus buah khuldi + buah zarkum unjukan Umno. Tertanggal IMAN Pas. Kat muktamar Ahli dok sibuk konsert Salina Gomez yg kononnya merosakkan akhlak anak muda. Pas pun dah jadi mengkarung sesumpah macam Umno. Berubah ikut persekitaran.
P/s. Ade ke IBLIS mahu dijadikan kawan.!!

Hehehekikikihahahakahkahkah

Mat Gunong said...

Pada Mat Gunong, daripada berkawan dengan IBLIS, lebih baik berkawan dengan Bigfoot. Sebabnya
Bigfoot tak pandai balun harta negara macam felda ,luth ,ke al,LTAT dan kwsp. {Ini semua nak bagi melayu miskin dulu.}
Bigfoot tak pandai berbohong, bila ditanya ," ITU WANG MANA"
Bigfoot tak mandai mandai berniaga hingga aset beli mahal ,jual kat CHINA KOMUNIS murah.
Dan yang penting sekali!!!
Bigfoot tak pandai menipu CABUTAN BERTUAH, semata mata hendak mengula gulakan kawan kawan rimba untuk hadir majlis ulang tahun Bigfoot
Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Mat Gunong.
Bukan ke kau skrg ni berkawan dgn IBLIS2. Iblis2 jenama Malaysia.
Iblis Cina jadi pemimpin de facto PH.
Iblis Kerala pulak pemimpin pujaan kau.
Iblis Anak pulak berlambak dlm PKR dan Amanah.
Dan adakah kau juga telah bersikap spt IBLIS?

Iblis Laknatullah ni mmg telah ditakdirkan Tuhan semesta Alam. Dan Tuhan juga mengajarkan kita bgmana utk menghindarkan diri dari pujukan IBLIS, dan org Islam telah diingatkan dgn terang 'Iblis itu adalah musuh kamu yg nyata'.

Tapi IBLIS2 JADIAN spt tersebut diatas tu mmg payah utk diteka apa kerosakan yg mrk akan lakukan atau rencanakan. Krn itu bak kata org2, kalau bertemulah Iblis2 Jadian ini dgn Iblis Laknatullah, pasti Iblis Laknatullah akan memuji mrk krn mrk telah menjalankan rancangan2nya dgn begitu dedikasi sekali.

Syabas Mat Gunong atas pencapaian tersebut ...

#ABCD

Mat Gunong said...

Rayau punya rayau, mat gunong terbaca kenyataan pesuruhjaya PAs selangor yang menempelak si noh udang. Kira kira macam dia meludah tepat kat muka noh udang lah ye, atas tuduhan dayus dan mengatakan bahawa Si noh udang adalah pehak yg amat kecewa apabila idaman PUKI semakin samar untuk direalisasikan. Alasan salihin mukhyi adalah kerajaan Negeri sekarang adalah lebih baik dari kerajaan Negeri pimpinan umno sebelum sebelum ini.
P/s. Nampaknya cinta Kiah dan Zimin amat utuh,tiada siapa yg dapat memisahkan mereka ,melainkan MAUT.
HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH.

Anonymous said...

.
Semua ini berbalik kepada prinsip. Prinsip yang dipegang akan jadi pedoman bagi setiap perbuatan. Kalau prinsipnya adalah teguh tiadalah perbuatan menyimpang dari pegangang waima sebesar mana godaan yang datang.

Hakikatnya manusia terdedah pada godaan. Bila kena goda manusia akan buat sesuatu yang pada asalnya dia tidak suka, dia rasa kerugian, atau tidak mahu melakukannya atas sebab bertentangan dengan prinsip yang di pegang.

Contoh ketara ialah poacher dalam Dapig. Prinsip Dapig ialah sekularisma. Ini bermakna agama Dapig akan jadi amalan individu dan bukannya untuk disebarkan atau dimasukkan dalam pentadbiran. Terbuangnya tahaluf siyasi adalah kemuncak bagi anti teokrasi Dapig.

Godaan paling besar Dapig adalah kuasa. Untuk dapatkan kuasa Dapig akan lakukan apa saja meskipun melanggar prinsip. Kalau untuk dapatkan kuasa Dapig perlu bertukar dari sekularisma kepada teokrasisma, Dapig tidak akan teragak2 untuk buang sekularisma dan ambil teokrasi sebagai pegangan baru.
.

Anonymous said...

Admin..keluar dari tajuk sikit...saya nak minta jasa baik semua ahli Umno yng baca blog cts ni agar berdoa semoga Allah permudahkanlah urusan kakak saya yang sedang berjuang melawan kanser tahap 4.. Kakak saya ni mmg penyokong Bn dan Umno...saya yang slalu gelar ted si kentut.. Atok terlajak tua...siti anak si.kassim lgbt..pluralism.. Liberalism.. Melayu screw..dyana girl girl ai zahril...semoga dengan doa dari pembaca blog admin ni dapat meringankan..penderitaan kakak saya... AMENN Terimakasih admin

Mat Gunong said...

Rayau punya rayau lagi. Mat Gunong terbaca pula kenyataan Tuan Zam Maideen. Malas lah mat gunong nak ulas, kamu rayau dan baca lah sendiri.

Anonymous said...

Admin..keluar dari tajuk sikit...saya nak minta jasa baik semua ahli Umno yng baca blog cts ni agar berdoa semoga Allah permudahkanlah urusan kakak saya yang sedang berjuang melawan kanser tahap 4.. Kakak saya ni mmg penyokong Bn dan Umno...saya yang slalu gelar ted si kentut.. Atok terlajak tua...siti anak si.kassim lgbt..pluralism.. Liberalism.. Melayu screw..dyana girl girl ai zahril...semoga dengan doa dari pembaca blog admin ni dapat meringankan..penderitaan kakak saya... AMENN Terimakasih admin

Anonymous said...

Demi kuasa, anti konsert akan jadi hipokritikal dan akhirnya anjurkan konsert: jadi pro konsert.

Demi kuasa, parti berasaskan agama ditinggalkan apabila kehilangan kuasa dan tubukan parti baru (parti KUALI) yang berasaskan ideologi. Ia dilakukan semata mata untuk berada dikedudukan berkuasa.

Anonymous said...

Rendam bendera umno dalam periuk penuh daum ketum. Letak ubat nyamuk sikit. Insyallah cepat sembuh

Mat Gunong said...

Pada mat gunong, tuduhan Pas kepada Dap dibuat semata mata untuk menghalalkan cara demi mengaburi pandangan khalayak. Adakah kamu lupa semasa PRU13 trajedi kota damansara, bkt besi dan sg Acheh. Siapa tikam siapa dulu. Akhlak Islam ke macam tu????

Anonymous said...

Mat Gunong BARUA, harta negeri Selangor ngn P.Pinang yang disonglap Parti Babi DAP n The Gang kau taknak Cite ke ?

FELDA,LTAT,KWSP,PETRONAS,SIME DARBY dan semua GLC, hidup hasil dari hak keistimewaan Melayu yg diikat dalam Perlembagaan 153.

memang ada salah guna kuasa, ketirisan,rasuah etc namun ianya tetap terikat pada undang-undang urus tadbir yang mana bila di buktikan tetap dikenakan hukum.

belum ada mana-mana GLC khusus untuk Melayu bankrup, bahkan ada GLC ini yang menguasai pasaran dunia - jadi simpanlah kebodohan kau untuk diri sendiri dan BARUA parti Babi DAP yang lain.

Masalahnya parti Babi DAP nak menghapuskan perkara 153, sebab tu melayu cam kau ni layak di gelar sebagai BARUA DAP.

elok lah kau mengirimkan doa kat kubur bapak segala BARUA "Order Baru" kat Singapore tu, namanya harum di bibir puak kafir PAP tapi terlalu hanyir di bibir bangsa Melayu Singapura.

cabutan bertuah UMNO sudah tamat dan dimenangi oleh mereka yang bertuah - nantikan majlis penyerahan hadiahnya yg akan diumumkan tarikh dan lokasi.

Mat Gunong kau tak lebih dari hanya sekadar BARUA - cermin diri sebelum bercakap untuk mempertahankan Parti Babi DAP.

Mat Gunong said...

Lagi satu mat gunong nak pesan. Tak payah nak momok kan orang melayu pada cina cauvinis, sedangkan kamu bertepuk tampar dengan cina komunis. Ke hipokritan apa lagi yg saudara mahu tonjolkan???.

Anonymous said...

Sokong perompak dan merompak 1 mdb tu kerja UBLIS...buar2 lupa plak...

Anonymous said...

Duit KWAP dah lesap oleh src...pengarah src dan penerima bantuan src trrmasuk najib dan nasha tidak diseret ke mahkamah pon...macai menipu

Anonymous said...

Mamak zam maidin penjilat jubor terbaik mamak kerala

Anonymous said...

Bertambah sakit hati noh udang dan macai puak2 iblis..Kiah tak mao lari dari Zimin..
Noh otak odang bimbang pas selangor tak mao 3 pennuru lawan parti Zimin pru14....3 penjuru pon blm tentu umno menang kalo 2 penjuru umno sahih kojol...
Umno sangat berharap 3 penjuru pru14...Lobai pon nak tawan selangor...umono dan pas berpura2 bekerjasama...Pas Selanhor nampak masih condong kpd pkr dan azmin....pas selangor dan pas pusat mungkin berantakan...
..

Anonymous said...

Akhlak iblis juga tikam belakang kawan...orang yg tinggi islamnye makin kuat hasutan iblis...kalo tengok 90 juta dah runtuh imannye maka mudah iblis menguasai lobai...

Anonymous said...

Godaan paliing besar adalah kuasa. Meskipun sudah pernah duduk di kerusi kuasa, godaan untuk dapatkan kuasa buat kali kedua adalah lebih besar dari godaan untuk dapatkan kuasa buat kali pertama.

Namun untuk dapatkan kuasa buat kali kedua bukanlah mudah. Hanya segelintir mantan otokrasi berjaya melakukannya di beberapa penjuru dunia.

Dalam konteks lokal ia belum berlaku. Untuk dapatkan kuasa buat kali kedua adalah jauh lebih sukar buat si mantan otokrasi. Ini adalah kerana si mantan perlu berdepan foes depan dan belakang.

Untuk mengurangkan foes dan dengan itu peluang untuk berkuasa buat kali kedua jadi lebih cerah ialah dengan mengiktiraf musuh tradisi. Berkawan dengan musuh tradisi bermakna menyimpang dari prinsip yang dipegang.

Selebihnya musuh tradisi adalah RACIST. Ini bermakna si mantan akan berkawan dengan RACIST kalu mahu pegang kuasa buat kali kedua. Apakah mantan otokrasi lokal akan berjaya dan seterusnya tebus 100 bilion yang diparkir dalam akaun kroni?

Anonymous said...

Ikut hasutan iblis supaya sokong dan bela perompak...doa orang yg ikut iblis tak dimakbolkan tuhan..
Lobai pas nak jatuhkan ph diselangor bersama PUKI pon tak diizinkan tuhan sehingga sekarang pas selangor masih bersama Azmin..

Anonymous said...

Mamak zam tak ikut hasutan iblis...mcm lobai pas yg dah runtuh imanye bila makan rasush 90 jota duit haram..

Anonymous said...

Zam mantan CEO utusex tu ker?

Anonymous said...

Demi kuasa PR sanggut beri 'rasuah' dan janjikan bulan dan bintang asalkan dapat sokongan dan akhirnya pegang kuasa besar. Namun semua itu bohong dan hipokritikal. Dan pembohong selalu gagal. Wakakaka.

#lainkalilah

Anonymous said...

Lain orang lain hobinya:

Ada orang suka konsert ada orang suka ya habibi. Ada orang suka kipas ada orang suka ais krim. Ada orang suka fesyen ada orang suka klasik.

Berbeza dengan Nek Rose. Hobi Nek Rose ialah borong kain dari Jakyel. Anehnya bukan untuk fesyen tapi untuk kafankan PR. PR sudah mati dan dikafankan cuma batu nesan belum di diletakkan lagi.

Anonymous said...

Kanker adalah penyakit fixikal. Manusia boleh ubah fixikal termasuk mengubah sel2 kanker atau mematikannya.

Untuk itu manusia perlu berusaha lebih keras agar satu hari nanti misi mencari penawar bagi pencegahan atau pembunuhan sel2 kanker tanpa menjejaskan sel2 normal capai keberkesanan 100%.

Namun hayat fixikal manusia ada batasnya. Dihujung hayat fixikal itu berikanlah keselesaan dan kelegaan maksima yang termampu.

Anonymous said...

Demi kuasa umno rasuhkan lobai 90 jota untuk jamin kemenangan umno..
Lobai runtuh iman dan akhlak kerana wang 90 jota...

Anonymous said...

Bila pas selangor masih nak bersama pkr umno dah mula tunjuk keciwa...
Cucu Tok Sekampit dah mula usik buka oekong Pas...pru nanti kagi banyak cts bukak pekong pas...
Sepatutnye cts tak usik pas dikelantan kerana pas selangor yg dak ikut perintah pas pusat dan kemahuan umno...

Anonymous said...

Najib pegi beijing lagi sembah cina kominis...satu syarikat cina tipu najib lantik lagi syarikat cina yg baru ...demi dapatkan wang untuk bayar utang 1 mdb....Tuntutan ipic sampai 2 kali bayar...
kemana wang usd 3.5 billion yg telah dibayar?....Macai tolong jelaskan..

Anonymous said...

Pembangang pun hanggok2

Anonymous said...

Pembangang pun hanggok2

Anonymous said...

Tak salah tiru perbuatan orang lain kalau ianya mampu mendatangkan keuntungan.

Pihak yang diketahui umum gunakan muzik sebagai medium untuk berdakyah adalah evangelis yang merempat dalam bahtera Kit Kat Siang.

Tirulah pendekatan itu -- kaedah gunaan MUSUH untuk jatuhkan balik si MUSUH -- kalaulah ia mampu dekati sasaran.

Muahahaha

Anonymous said...

Dulu kutuk konsert sekarang buat konsert

Namun Pas tidak kesorangan. Rakan lama 2x5.

Dulu kutuk Madey buat Plus tapi sekarang nak buat terowong bawah laut

Dulu kutuk pandang ke Timur; sekarang kutuk pandang ke China: kalau pandang ke AS Okey kot?

Kik5

Anonymous said...

Najib ke china berjumpa dgn alibaba ,jokowi sultan brunei serta trump.
Nasib baik kassim baba xboleh bersama...habis reta rakyat diangkut naik lori...sampai tayar buruk habis dikebas..patut ditembak ngan senapang gajah.

Anonymous said...

Awat tanya kami. Hang pi tanya rafizi lah. Dia kan serba tahu.

Anonymous said...

kalau nak jadi pembangang kena ikut syarat. kalau tak ikut tak boleh sertai pembangang.

syaratnya mudah iaitu kena kuat meludah lepas itu jilat semula selicin-licinnya.

siapa berminat, kenalah jumpa Tony Pua Ke untuk isi borang. Kik3

Anonymous said...

dengan najib..tak dapat dedak. itu yang dia meroyan tu....
kebanyakanya kes dedak.

Anonymous said...

Sesiapa yg nak tangkap perompak mai join...politik tak ade musuh selamanye...yg jahil jer bodooo..

Anonymous said...

Sape yg rompak?...saper yg bayar dua kali?...

Anonymous said...

Lobai Pas tetap percaya ape najib buat dan ape najib cakap...Najib dah berjaya runtuhkan Iman lobai bila hulur rasuah 90 jota...

Najib tetap sembah cina kominis walo satu syarikat cina kominis dah tipu
..sekarang najib lantik syarikat cina kominis lagi demi nak dapat wang untuk bayar utang 1 mdb...lobai tak kisah banyak mana pon duit 1 mdb yg dah hilang dan banyak mana pon yg kena bayar utang...

Pas Selangor dah ingkar arahan lobai yg tak nak kawan lagi dengan pkr....najib mahu pas tanding 3 penjuru di selangor...tapi nampak pas selangor mau bagi laluan kpd pkr bila pesuruh jaya pas yg baru perli Noh udang yg marah sikap pas selangor....noh keciwa PUKI gagal rampas Selangor...

Mat Gunong said...

Aisey man!. Mana nak sakau duit ni?. Pilihanraya dah hampir. Nak harap taikoon Dalian Wanda sudi melabur Bandar Malaysia, masih belum tandatangan MOU lagi. Agaknya mereka pun tak yakin yg BN boleh kekal berkuasa. Pening~pening!!. Macai pulak dok menganga mulut menunggu dedak disuap pada PRU14 nanti.. Pening pening!!. Lepas satu satu bala melanda. Pening pening!!

Anonymous said...

Sertai Amanah selepas 40 tahun bersama Pas
Oleh MUHAMMAD FAEEZ AZAHAR

Selepas lebih 40 tahun bersama Pas, seorang ahli tegar parti itu mengambil keputusan menyertai Parti Amanah Negara (Amanah).

Mohd Hamka bersama 41 orang yang lain menyerahkan borang keahlian kepada Naib Presiden Amanah, Hasanuddin Mohd Yunus dalam satu majlis di Kampung Jelian, Manong, Kuala Kangsar hari ini.

Untuk rekod, Kampung Jeliang adalah antara cawangan Pas Kawasan Kuala Kangsar yang paling lama ditubuhkan dan sangat aktif.

Mohd Hamka yang lebih dikenali sebagai Mat Deka oleh penduduk setempat adalah penggerak utama Pas dan telah menjadi ahli parti itu sejak tahun 1977.

Tindak-tanduk dan pendekatan Pas sejak kebelakangan ini katanya, antara faktor pendorong kepada beliau dan rakan-rakannya untuk keluar daripada parti yang telah lama didukung itu.

Lebih mengecewakan beliau apabila Pas mengambil keputusan membatalkan kerjasama politik dengan PKR dan sebelum itu menguburkan pakatan Rakyat yang diberi mandat oleh rakyat pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Mat Deka berkata, beliau mengambil keputusan menyertai Amanah setelah melihat kesungguhan parti itu untuk menumbangkan BN seperti yang dididik oleh Pas sejak sekian lama.

Katanya lagi, kebersamaan Amanah dalam gabungan besar Pakatan Harapan turut menjadi faktor kepada beliau dan rakan-rakannya menyertai parti baharu itu yang turut bertunjangkan Islam itu.

Dalam Majlis Kenduri Rakyat anjuran Amanah Kuala Kangsar itu, Mat Deka telah melipat bendera Pas sebagai gimik berakhirnya kebersamaan beliau dengan parti Islam itu.

Turut hadir dalam majlis tersebut ialah Pengerusi Amanah Perak, Asmuni Awi; Ketua Amanah Kuala Kangsar, Hasnul Zulkarnain dan Bekas Calon Amanah ketika Pilihan Raya Kecil Kuala Kangsar, Dr Ahmad Termizi Ramli.

Kapten (B) Mohd Ali menyerahkan borang keahlian Amanah kepada
Ketua Pemuda Amanah Kuala Kangsar Hasnul Zulkarnain
Sementara itu, dalam majlis yang berasingan, bekas Pengerusi Tetap Pas Kawasan Padang Rengas, Kapten (B) Mohd Ali turut mengambil keputusan menyertai Amanah.

Anonymous said...

Najib harapkan duit peter sondakh bila beli ladang sawit di sulawesi terlajak mahal...felda yg merana...bajet untuk student kolej felda dipotong...

Pak Ali Felda Anggerik said...

Yo lah. Memang merano pakcik sebagai peneroka sekarang ni. Dulu antar buah sawit kat kilang , pagi antar petang dah dapat duit. Antar petang ,esok pagi dapat duit. La ni. 2 pusingan buah dah antar kilang, duit tak dapat lagi. Zaman mahadir perentah, tak pernah pulak berlaku macam ni??. Poning pakcik dibuek nyo!! Pakcik nak bagi nasihat sikit lah ye, jangan terasa pulak!, kalau dah BONGAP tu,BERUNDUR aje lah. .

Mat Gunong said...

Nasib baik beliau hanya perlu menunggu 40 tahun untuk sedar yg rumah ada puaka.. Ada orang dah 71 tahun diami rumah yang penuh hantu Toyol jadi~ jadian pun masih tak sedar lagi.
P/s Toyol ada lah suku sakat kepada IBLIS yg suka mencuri duit hhasil keringat orang ramai.

Bedah (Ajk mesyuarat tingkap kmpg kuang) said...

Psstt!. Jangan beritahu orang ye. Ini, kita~ kita je tahu. Kiah ada cakap, sebab apa dia tolak lamaran si Budi tu, kerana punai si Budi tu pendek, tak macam abg Zimin punya. Sampai senak siKiah. Ini bukan aku yg cakap ,tapi si Kiah sendiri beritahu kat akuuu. Habis sini je tau. Jangan cerita~cerita kat orang lain pulak. Tahu si Kiah ,habis mulut aku di cili nya.
Hehehekikikihahahakahkahkah.

Anonymous said...

Mat gunung, kenapa kau dah tak kutuk Ruu355 sejak akhir ini? Takut mampus mcm babi ke?

Anonymous said...

Dua ekor lagi kwn kau pun sama. Teruskan perjuangan kalian menghina Ruu355.

Anonymous said...

10.45..nak menipu tu agak2 la.. Kau ingat pengomen kat sini tak de yang duduk felda ke..? Berenti la jadi hanjing.. Aku peneroka felda kat BERA triang pahang.. Elok je felda buat bayaran.. Tak de tangguh2 pun..Mau sembang bodoh baik kau balik ke kandang babi kau tu.. Cibai punya hanjing..fitnah merata2..

DIN DAN DON said...

Babi Jalang Coke cakap apa pasai duit zakat orang cina tak boleh dapat.....sama macam siti a/p kassim....bengap tentang Islam..,.

Macai pembangang sesuai digelar babi kerana mereka penyokong ruu babi tapi penentang ruu mahkamah syariah....

Pak Cik Din said...

Semua ni kerja barua Dap yang di kerah menyerang institusi yang ada kepentingan Melayu dan Islam....barua babi diatas tu hanya berharap upah sangup menfitnah bangsa dan agama sendiri....
Mereka umpama tentera iblis yang diketuai bapak iblis Dap...hidup la mereka dengan duit haram jadah hasil upah dari duit lendir dan judi yang ditaja dan dilindungi kerajaan Dap iblis disamping duit rasuah dan rompak rakyat yang macai sendiri bodoh untuk mengetahui nya.....

din pagoh said...

Pagi KRO!! Tidoqkah? Wow!! Hebat u KRO, sampaikan nora dan fasha bergaduh kerana berebut u KRO!! Duit byk peliaq pun bosar!!!

Jaka Sembong said...

Siapa disini belum BERSUNAT angkat tangan ...

din pagoh, Pak Cik Din, DIN DAN DUN, Mat Gunong dll. Pasti ke semua dah sunat? Cuba masing-masing tengok 'burung' masing-masing sekarang ... Kepala kote tu tertutup dgn kulit ke tak? Ada taik palat? Banyak? Tak hairanlah ...

Pasal tengok komen-komen anda semua pun mcm palatlah, ni mesti krn hati tak dicuci bersih ... hati yg telah dirasuk IBLIS ...

SiMata Malaikat said...

Ini mana datang ini Jaka Sembong? mcm org mabok todi tadi malam aje ...

Ini SiMata Malaikat nak bagi tau sama ko, yg tak sunat tu HANYA din pagoh dan Mat Gunung aje ... ok faham?

2 org tu mmg suka kalau kepala ber'jilbab', mengashikkan katanya.

Anonymous said...

Din pagoh dah mampus ke belom?

Kluang Man said...

din pagoh takkan mati sehingga kiamat dunia .. paham2lah dia termasuk dlm kelompok apa ..

Mat Gunong said...

Salam dari Gunong!!!....
Pagi ni mat gunong ada baca kenyataan Noh Omar ,semasa merasmikan satu program belia di sekitar Rawang. Beliau dengan bersemangat penuh yakin pada PRU 14 nanti,BN yakin dapat merampas 3 kerusi Dun dan 1 Parlimen. Mat Gunong adalah salah seorang pengundi di DUN KUANG. Berguling mat tergelak bila baca kenyataan noh iini. Depan budak budak baru nak UP dalam politik boleh la dia nak Cong!!!

Anonymous said...

Pas dan jakim tak bagi penerangan kpd bukan islam...Jamil khir sibok main golf...



Anonymous said...

Noh Omar tu org aktif politik Mat Gunong oi. Caya sangat cakap dia wat apa ..

Kita ni yg kena jaga diri, supaya tidak sewel krn mrk2 ni .. Untung dah tentu tak ada, dosa pulak berlonggok2 mcm sampah tanpa disedari.

Anonymous said...

Serang perompak dan penyokong perompak daa.....

Anonymous said...

Ko ade burung ker?...Iblis rasuk ko supaya sokong dan bela perompak...tak tahu ker...

Anonymous said...

Kalo Noh udang yakin boleh menang tak perlu marahkan pas selangor nak bersama pkr menghalang umno...

Anonymous said...

Sejak kawan dan rembat duit haram 90 jita dari ketua perompak...

Anonymous said...

Ade peneroka felda dlm ni?...tak potong buah hari ni?...dah kaye gaknye mcm Iso samad kerana saham fgv

Anonymous said...

Sape kutuk ruu?...kutuk pas dan umno dan ko daa main2 kan ruu yg bukan undang2 islam sebenar...dah 3 tahun masih blm boleh dikuatkuasakan...bila boleh kuatkuasakan?...

Anonymous said...

kerusi PGayR di selangor adalah atas bantuan Lobai dan ehsan Dapig. kalau Lobai dan Dapig tarik balik bantuan dan sokongan, PGayR akan balik kampung tanam kangkung. interview nek Kipas di AlJazeera adalam last straw yang bakal mematahkan tulang belakang PH. atas sebab itu calom Pm in waiting paling afdal buat PH ialah Mr Bean. Setidak-tidaknya Mr Bean lebih petah dan akalnya berfikir lebih pantas dari Omega. Muahahaha

Anonymous said...

Parti Islam???!!!

Memang tak lah.... Parti Pemakan Dedak Haram 1MDB tu confirmed ada!!!

Anonymous said...

Noh omar ni samseng taik minyak umno....geng jamal jamban...

Anonymous said...

tumbul persoalan:

nek jah akan panaskan kerusi untuk bang non atau untuk bang dot atau untuk atok kit kat?

Wakakaka

Anonymous said...

@Anon 10:15

RUU akan dikuatkuasakan bila DEDAK HARAM MASOK KAWKAW!!!

PAS Pemakan Dedak!!!

Anonymous said...

Haha2 teori bodooo...kalo atas ehsan pas....pas selangor dah lingkupkan pkr...pas selangor dah patuh keputusan muktamar dan majlis bubur asyura pas...tapi pas selangor lawan tokey...pas selangor masih bergantung kpd pkr...
Orang bodoo dan keciwa saja buat teori bodooo...

Anonymous said...

Bila lobai tidak lagi beri undi pada PGayR dan PGayR tidak lagi beri undi pada Lobai, pihak yang bakal dapat durian runtuh adalah parti keramat. Semua itu adalah karma dan karma berjalan tanpa sedar dan tak boleh diubah-ubah. Kik5

Anonymous said...

Parti her islam orangnye lobainye dah runtuh iman..

Anonymous said...

Alam fantasi....parti tak berkeramat nak kojol daa..pas tak bokeh di harap lagi...90 jota burn...

Anonymous said...

Soalan orang berfantasi bodoo...

Anonymous said...

Pemakan rasuah dari perompak...

Anonymous said...

Dalam keadaan kota darul ehsan bakal jatuh ke tangan parti nasionalis dan pak lebai maka banyak pemakan dedak yang hatinya jadi rawan dan tak keruan.

Namun hati yang rawan dan tak keruan ada ubatnya. Mudah saja iaitu panjat gunung broga dan buat lompatan sambil pejamkan mata.

Sampai di bawah bukit broga konfem masalah akan hilang.

#lainkalilahPH

Anonymous said...

Hsri ni budi angkat sampah jadi mb PUKI..

Anonymous said...

Lain pru lah
Kita kasi parti nasionalis menabg...pesuruhjaya pas selangor kata pkr lebih baik dari umno...sori leer...jangan jeruan plak...hi3...

Anonymous said...

Meley PH dah tak nak dengar cakap Dapig lagi. Meskipun Dapig suruh Assmin tolak Lebai namun Assmin pekakkan telinga. Cakap2 Dapig akan masuk telinga kiri dan keluar telinga kanan. Satu kesuadahan yang pedih dan pahit buat Dapig di darul ehsan.

Anonymous said...

kesiannnnn.....meroyan....ada modal 90 jota. ratib siang malam.

Anonymous said...

dedak asmin lagi kaw. mana bolih tolak. tolak sangap le....

Anonymous said...

Ko ejen dapigs patut ko tahu pon..

Mat Gunong said...

PAS nak perintah 5 negeri,UMNO tentu bagi laluan kan??
Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Bagi lah dedak lebih power ...baru pas selangor kari dari azmin...najib ada 2.6 billion kan..jho lo dan reza boleh support..

Anonymous said...

Umno buat lobai pas jadi bodoo....pas selangor tak mau jadi bodoo..

Anonymous said...

Kita nak lihat siapa lebih power antara dua orang kuat PH ini dalam isu lebai dan kerusi ekor di Selangor: asminn si anak singapork atau anak Lks dari kemin? Siapa yang menang kita berikan taek hormat buat mereka. Kah3

KIAH MURAI said...

Hey Budi!. Tak yah jadi batu api lah. Cermin lah muka kao dulu. Dah lah wajah hodoh, pendek dan boroi pulak!!. Mengapa kau sibuk sangat dengan rumah tangga Kiah dengan Abg Zimin, hanya maut yang boleh memisahkan kami tau!!. Walaupun Ayah Kiah memaksa,demi anak anak ,Kiah sanggup ingkar perintah Ayah Kiah .

Anonymous said...

Manusia tidak ada musuh selamanya dan paling klasik ialah manusia tidak akan berkawan selama-lamanya.

Mungkin 20 tahun berkawan dengan si babidap dan si pemain belakang membuatkan lobai berasa jemu dan tergerak hati untuk cari kawan baru.

Itu hak abadi manusia dan anda tak perlulah berasa jeles atau tertekan dengan hak abadi orang lain.

Don't wolly be happie.

KIAH MURAI said...

Kao sengaja cuba laga lagakan abg Zimin dengan Ah lim, supaya bila diorang gadoh,polis datang tangkap dan lokap. Nanti boleh lah kao " TRY " Kiah pulak. Ala...semua taktik tu ada dalam sarung kopek Kiah la. Helah tu , orang dah tak pakai lagi.

Anonymous said...

Kelantan akan kekalkan status kuo; Selangor akan dapat orang baru. Perak akan jadi lebih kukuh apabila nasionalis bertahaluf siyasi dengan teokratis.

KIAH MURAI said...

Niii Kiah nak bagi amaran kat kao ye Budi!!. Buang masa je kao nak TRY TRY Kiah. Ni pesanan dari Kiah" kalau punai panjang sejengkal, puki Kiah jangan di duga".

Anonymous said...

Bila seseorang bertukar tempat kerja, ia dibuat kerana tempat kerja baru menjanjikan gaji lebih lumayan atau pangkat lebih tinggi. Contohnya kalau kat tempat lama jawatan yang disandang adalah timbalan pengurus dan kalau dia tak sabar nakkan jawatan pengurus maka pilihan yang ada ialah tendang pengurus yang sedia ada atau ambil risiko cari tempat baru yang belum ada jawatan pengurus tetapi berkemungkinan akan ada jawatan pengurus. Soalnya berbaloikah tindakan yang diambil? Tidakkah peribahasa ini tepat mengenainya: si tamak selalu rugi.

Mat Gunong said...

Tak pe, kalau TAHALUF SIYASI tidak berjaya, boleh tukar kepada TA'AWUN pula. Yang penting kepuasan memenuhi nafsu serakah masing masing sehingga membenihkan "anak anak tidak sah taraf".
P/s. Layak ke anak tidak sah taraf untuk mewarisi HARTA PUSAKA ??

Anonymous said...

Klenton pernah sandang jawatan dalam sektor awam dan Klenton sangat popular sebagai calon presiden (rating 90%). Berbeza dengan Ass Jamban yang mana ratingnya hanyalah 65%.

Klenton akhirnya berputih mata meskipun SR dan WSJ berikan rating 90%. Yakni rating yang dibuat oleh SR dan WSJ hanyalah rating songsang dan syok sendiri.

Apa yang pundit ingin tahu ialah apakah Ass Jamban yang memiliki rating jauh lebih rendah dari Klenton akan dapat membuktikan pada cai-cai dan para balls carriers bahawa nasib dia jauh lebih baik dari Klenton.

Anonymous said...

Tak payah lah Kiah tak teringin aku....kau hisap la aiskrim kontot Zimin tu...nanti kluar Bang Non dari Sg. Buluh boleh Zimin izinkan kau bartaluf siyasi dengan bang non..dah gersang benar bang non....nak harapkan Kak Zizah hang kering kontang..

Pak Cik Din said...

Pakatan Takda Harapan dirikan kerajaan atas fitnah dan pembohongan masa PRU....pabila rakyat dah sedar dan fitnah pun tak jalan maka rapuh la kerajaan tu bila2 masa boleh runtuh...berputar2 la macai cari modal fitnah baru sambil diulang2 yang dah basi...

FITNAH DAN PEMBANGANG TAK DAPAT DIPISAHKAN.....

din pagoh said...

Taiklah u ni!! Punyalah byk retis kt mesia ni patah amin dgn khai baha juga jadi pilihan!! Mengapa? Mengapa?? Nyanyi pun mcm hanat!! Berlakon pun kayu!! Najib terkinja2 jual negara pada tk plk korang bising,pui

Pak Cik Din said...

Kau ni memang gagal ekonomi...jual dengan cari pelaburan dua perkara berbeza....tu la dengar atok kau hearsay kau angguk2..

Anonymous said...

Dedak tetap dedak waima siapa yang memberi dan siapa yang terima. Babiga juga sebenarnya beri dedak dan makan dedak.

Sudah jadi rahsia terbuka di mana bila melaise 'sebat' dedak babiga melaise tadi tidak banyak songel. Tiada umpatan.

Namun bila melaise berdepan dengan dedak melaise banyaklah songelnya dan banyaklah yang mengumpatnya.

Disney land ampang adalah contoh dedak babiga yang masuk kocek melaise yang mana kalau Jamal tak bongkar, ia akan berlalu di telan masa.

Pak Man Telor said...

komen 10:31 am tu buat aku jadi geli hati pulak .. tapi cadangan tu mmg sesuai utk dilakukan bagi yg berkenaan ..

Anonymous said...

Poorah teori ko tak selari kehendak umno kelantan...adekah umno tak bertanding di kelantan?...umno dah lama idamkan kelantan....pas idamkan selangor jerana dapat banyak kerusi pru lepas...
Perang besar lah umno dan pas dlm pru nanti..

Mat Gunong said...

Apa keperluan dan kapasiti Riza Aziz dan Norashman najib bersama Najib ke China baru baru ini. Najib tak malu ke,sekiranya kehadiran mereka berdua ini dibiayai oleh cukai cukai yang dikutip dari rakyat malaysia.
P/s. AYoyo amma!!,Iney worang betul betul tarak kemaluan.

Mat Gunong said...

Ada kah mereka berdua ini ada apa2 jawatan dalam pentadbiran najib sehingga ada keperluan untuk membawa mereka berdua ini. Tak cukup ke lagi pegawai pegawai yg mengiringi Najib sehingga kedua mereka menyertai rombongan najib???. ALI HAMSA perlu jelaskan semua ini. Rakyat sebagai pembayar cukai berhak tahu!!.

Mat Gunong said...

Cukup cukup lah menyalahgunakan aset kerajaan untuk anak beranak. Rakyat sedang memerhatikan tingkahlaku ANDA.!!!

Anonymous said...

2 penggal merana...penggal ni merana lagi...pak cik din merapoo2...hu2...

Anonymous said...

Cari pelabiran ato utang?...sebagian bandar malaysia dah dijual...edra dah dijual...pak cik din bengong pon nak klentong jugak...forest city pak cik din nak pakai sendiri?...pak cik din mampu beli rumah di bandar malaysia?

Anonymous said...

Cai tak kisah asal bayar dedak...

Anonymous said...

Air bertukar hitam, berpuluh tahun sungai di Melaka tercemar najis babi

PENCEMARAN najis babi di Sungai Tuang, Melaka bukanlah satu isu baru malah ia sudah berlaku sejak berpuluh tahun. Namun sampai sekarang masalah tersebut masih tidak dapat diatasi.

Tahap pencemaran sungai bukan alang kepalang, malah sudah sampai ke tahap air sungai bertukar kepada warna hitam.

Foto yang diambil dari udara menunjukkan pencemaran najis babi telah mengakibatkan air yang mengalir dari Sungai Paya Mengkuang berwarna hitam, bukan itu sahaja, Sinar Harian melaporkan ia turut mengeluarkan bau busuk dan meloyakan.

Lihat foto berikut, air najis babi ini bukan sahaja mencemarkan sungai malah turut mencemarkan kawasan pantai yang menjadi tempat tarikan pelancong.


Pelik bin hairan, sudah berpuluh tahun pencemaran najis babi ini berlaku, namun sehingga ke hari ini kerajaan negeri Melaka dari zaman Ali Rustam sampailah kepada Idris Haron (sudah hampir habis penggal) masih tak dapat selesaikan masalah ini.

Anonymous said...

Babi belaan geng cai menyondol sampai dlm sungai?...aku ingat tak de kandang babi di negeri Buaya Naga...umno tido....babi berak dlm sungai pon buat dek...asik ingat nak merompak aje...

Anonymous said...

3:11...klau nak selesaikan masaalah, ko mkn jer taik2 babi tu. ...jngn lupa bawa macai2 dapig sekali..jilat dan mkn smpai licin..ok?

Anonymous said...

10.12 hanjing bodo nak tunjuk pandai.. Mane ade peneroka felda potong buah hari2... Tak tau pasal urusan felda tak payah nak tunjuk pandai.. Kau jaga kandang babi je sudah la.. Itu je yang kau pandai

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates