May 13, 2017

123 Mereka Tuduh BN Bawa Pengundi Hantu Sedangkan DAP Bawa Pengundi Dan ADUN Hantu Sekali


Wakil rakyat DAP, Ting Tiong Choon, dilucutkan keanggotaan sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sarawak, hari ini. Pemecatan itu dibuat berikutan ADUN Pujut itu memegang kewarganegeraan Australia, malah didaftarkan sebagai pengundi di sana.

Usul melucutkan keanggotaan Ting Tiong Choon itu dibentangkan oleh Menteri Perdagangan Antarabangsa dan E-Dagang, DS Wong Soon Koh, pada persidangan DUN Sarawak.

ADUN DAP Pujut tidak lagi berkelayakan kerana memperoleh kewarganegaraan Australia dan Ting Tiong Choon juga turut didaftarkan sebagai pengundi di Australia dan berikrar taat setia kepada negara di luar Persekutuan Malaysia. Mengikut Perkara 17 (1) (g) Perlembagaan Negeri, Ting Tiong Choon bukan seorang yang layak dan sesuai untuk menjadi anggota DUN.

Selama ini DAP sering menuduh BN membawa masuk orang asing atau pengundi hantu untuk menjadi pengundi. Hakikat yang sebenarnya, siapa yang mengambil warganegara asing untuk dijadikan pengundi?

Bukan setakat menjadi pengundi, pengundi hantu syaitan ini juga turut dipilih menjadi calon dan seterusnya dipilih sebagai Wakil Rakyat. Cukup-cukuplah, sampai bila mahu terus diperbodohkan DAP.

123 comments:

Anonymous said...

Tunggu komen melayu pembangkang barua DAP. 1MDB, tlg bg bukti.

Din Dan Don said...

Ted Bongok....baju merah kumpul penuh 1 stadium bila baju kuning nak kumpul bershit satu jota pulak...

Anonymous said...

Macai bongokted dn kengkwn gerun dan tak janga begitu ramai dtg himpunan baju merah.. Sngka mreka sokongn mesti jatuh sbb hari2 lancar fitnah.. Upah macai tetap diserata tempat... malangnya sokongn terus naik. Hehw. Syukur rakyat celik sapa yg benar

ted manoff said...

PrOoTt💨💨... Khabarnya bn telah beri ic kepada pelarian rohinya baru2 nii..sebab tuu sekarang kita lihat semakin ramaii warga dekat kl dan beberapa negeri..mereka diajar utk undi bn pada pru nanti...harap spr tak bersubahat dlm perkara nii..pm najib belum berani bubar parlimen kerana dia tau keputusanya tk memiha pada bn..👅

Anonymous said...

Kalau setakat khabarnya.. khabarnya.... apa kejadah ted... bukti brooo... bukti mana.. fakta mana.. lain kali makan la makanan berkhasiat sikit.. ni tak sllu makan junk food abisss makan jar.. PrOoTt....!!!keluar bijan skali...!!! Fakta ade..?

barua mcm ni yg DAP @SINGAPORK suka ssgt ni


BeRAMBUSSS....!!@

Anonymous said...

Alamak...adik-beradik Mamak Kute... TED MANOFF dah mai dah, Si Penyebar Fitnah SeMalaysia.

Kerajaan Malaysia keluaq kebenaran utk bekerja & belajar untuk pendatang Rohingya...bukan IC la...bodoh... Ko ni Ted teddy bear...bengap.. Lepas ini boleh depa bekerja dan belajar... tanpa mengharapkan semua bantuan kerajaan Malaysia atas nama UNHCR...

Ted, ko ni pandai mulakan fitnah yer.... tanpa bukti ko keluarkan statement "kerajaan bagi IC kat puak rohingya"... Nanti ada yg repot, ko kena angkut, masuk dalam..mulalah kata akaun kena hack la..

Anonymous said...

Kepala bapak kau. Beri bukti la. Jgn dok dengar khabar. Hawau si lahabau.

Anonymous said...




Pada tahun 50han semua Cina dapat I/c , lepas tu ada yh undi DAP. Biasalah....

Yg org pertikaikan adalah mempunya kerakyatan DUA negara. Kalaulah Malaysia bergaduh DG Australia...tentu dia akan jadi pengkhianat kpd MAlaysia... Ada faham?


ted manoff said...

Weii bongok..demi kelangsungan politik pm najib dn zaid komedi sanggup lakukan apa saja..pendatang asing bersepah merata malaysia kerana sudah dibagi ic..! Mereka diajar mengundi bn pada pru nanti..nk harap 3jota lembu merah mana cukup...aku harap ada ngo2 siasat benda nii..kita tk mau banglanesia..nepalesia..merana ank cucu kita nanti...

Anonymous said...

dap TAHIK.

Anonymous said...

Tunggu ted kentot jadi kepala lembu bershit. Harapkan mat sabutoh, ambabiga, maria chibai ngan atok madey, bershit makin lama makin hambar.... Sia-sia soros taja juta-juta, hasilnya haprak jugak...

Anonymous said...

Komen Si Pariah Ted Kuntut dialu-alukan

Anonymous said...

Khabarnya, dengarnya, katanya.... Macai fuckatan pun hanggok2. Suruh beri bukti... Tarak la...

Anonymous said...

Ted budusss...memang aku suruh najib bagi kerakyatan kpd rohinya sbb mereka muslim dan suka tinggal di sini.

Aku juga suruh lucutkan warganegara manusia mcm kau yg jd pembangkang dan bangang. Kau pun selalu perlekehkan Ruu, mengaku je islam tp siang mlm kutuk usaha daulatkan Islam.

Pi berambus austaraliar kau ted buduss..

Anonymous said...

Kah kah kah kah kah.... Nak tutup kemaluan, terpaksa la spin sebut lembu merah... Kah kah kah kah...

Perangai lembu tu sebijik kat peserta bershit, berkeliaran tak tentu hala sana sini, tunggu arahan pengembala supaya serbu ke padang ragut dataran merdeka....

Kah kah kah kah... Tak payah nak nafi la ted babi laknat ooiiii

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Ade macai fuckatan kata letak anjing pun boleh menang pru....

Kah kah kah kah kah... Memang sah pun wakil rakyat pujut tu ANJING... Tu sebab kena halau dari DUN Sarawak terus..... Memang patut sangat pun..

Muahahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Macai fuckatan cukup berbangga banyak wakil rakyat mereka dari golongan peguam... Tapi malangnya peguam buta undang-undang... Auruh ambabiga cabar kesahihan undang-undang tu ke mahkamah antarabangsa... Tak pun bawak ke doj... Boleh menang kes ke???

Kah kah kah kah kah...

Kalau ambabiga kalah, suruh ted kentot, mat gunong jadi peguam bela wakil rakyat anjing tu pulak... Mereka kan banyak hujah yang 'pandai-pandai' boleh diketengahkan.... Mesti boleh menang la....

Har har har har har

Anonymous said...

Siapa pendatang asing yang diberi ic tu??

Zuraidah kamarudin aka mak lampir ke???

Kwang..kwang..kwang..

Anonymous said...

SPR harus tegas memastikan hanya yg benar2 layak boleh bertanding dlm prk,prn dan pru
pembaziran wang rakyat perlu dielakkan
ted bodos tu jgn tamak,share ngan dp & mg apa salahnya

Anonymous said...

Dapig pecah rekod malaya bawa pengundi hantu warga asing...lahanat dapig

Anonymous said...

Tedbongok.."Khabarnya" tu hearsay anggok2 tau...hehehe

Anonymous said...

Hanya penipu dlm Dapig warga asing boleh jadi adun...haha
Ini semua salah excel...hehe

Anonymous said...

Ted klw ko benci sgt malaysia ni ko mintak ler jadi warga ostolia mcm adun tu...pg lah berambus ostolia..menyemak jer ko..haha

Anonymous said...

Warga malaysia yg tidak setia ada dwi kerakyatan wajib dilucutkan kerakyatan...

Anonymous said...

Blogger Umno dedah penipuan Cabutan Bertuah Umno di Stadium Bukit Jalil

RUPA-RUPANYA berlaku penipuan di dalam penganjuran Cabutan Bertuah di Stadium Bukit Jalil semalam yang dianjurkan bagi 'mengumpan' ahli-ahli Umno supaya hadir beramai-ramai ke Perhimpunan 71 Tahun Umno itu.

BACA JUGA — Punca ahli-ahli Umno jerit 'boo' ketika Najib potong kek

Perkara itu didedahkan oleh salah seorang blogger veteran Umno, melalui laman facebook miliknya Azmi Ibrahim.

Difahamkan, antara syarat-syarat kelayakan untuk menyertai cabutan bertuah yang menawarkan hadiah lumayan itu ialah WAJIB HADIR KE STADIUM BUKIT JALIL, kerana cabutan melalui undian akan DILAKUKAN DI DALAM STADIUM BUKIT JALIL.

Namun rupa-rupanya, nama-nama pemenang bagi hadiah-hadiah lumayan cabutan bertuah berupa kereta Proton Perdana Accord dan juga motorsikal Modenas, didakwa sudah berada dalam simpanan penganjur sejak dua hari awal.

Perkara ini sekaligus menjawab persoalan ramai ahli-ahli Umno yang hadir di Stadium Bukit Jalil semalam, tentang mengapa tiada cabutan bertuah dijalankan dalam stadium?

Anonymous said...

Klw calun ada integriti
ada kejujuran
Ada ketelusan dlm membuat deklarasi status warga..
Masalah ini tak timbul...
Hanya calun2 pembohong Dapig tak berintegriti yg membohongi status mereka...

Anonymous said...

Umno kecil tipu....umno besar klepek...
Itulah Umno.
..epe2 pon mesti tak jujur dan tak amanah samada yg kecik ato yg besar...penipuan dan auta dah jadi darah daging umno...perkara biasa...lepas tu tuduh ianye fitnah nak tutup penipuan ..
..

Anonymous said...

Karangan dongeng hasud tak menarik...cuba lagi..hehehe

Anonymous said...

penipuan dwi warga dan auta dah jadi darah daging adun2 Dapig dan macai2...perkara biasa...lepas tu tuduh ianye fitnah nak tutup penipuan salahkan excel....hehehe

Anonymous said...

TIDAK MALUKAH PAS DENGAN NOH OMAR?

Pengerusi UMNO Selangor, Noh Omar bukanlah tokoh yang ada wibawa sangat di mata rakyat. Gelagatnya di Parlimen dan dalam banyak kenyataan yang dikeluarkannya, hujah-hujah beliau lebih kerap disanggah dan kadangkala diperlekeh begitu saja.

Susah mahu mendengar ada orang, rakyat biasa atau ahli UMNO, memuji dan menyanjungnya, apatah lagi mahu meletakkan beliau sebagai antara pemimpin masa depan.

Kerap juga beliau diletakkan sekelompok seperti Hasan Malek atau Ahmad Maslan yang dilihat kerap mengeluarkan kenyataan-kenyataan lawak, tidak masuk akal dan menjadi bahan ketawa ramai.

Betapa tiada wibawa dan tokohnya Noh Omar sehingga ada rakan-rakan dalam UMNO Selangor pernah berkata, jika namanya diumumkan sebagai calon Menteri Besar Selangor, alamat lagi teruklah kalahnya BN dalam PRU 14 akan datang nanti.

Begitulah kedudukan Noh Omar secara amnya di mata, baik di mata rakyat mahu pun ahli UMNO sendiri. Pendeknya, beliau bukan pemimpin yang ada "kelas" sama-sekali.

Tetapi, dalam mengulas pendirian Pas yang memutuskan hubungannya dengan PKR, sedang dalam masa yang sama ingin kekal lagi dalam kerajaan negeri Selangor, setidak-tidaknya Noh Omar "boleh pakai" juga sebenarnya.

Kata beliau, pendirian Pas itu tidak munasabah, menunjukkan mereka tidak bermaruah dan hanya pentingkan kedudukan dalam kerajaan negeri serta kuasa.

"Kalau Pas kata PKR khianat tahaluf siyasi dengan mereka, kenapa masih mahu berada dalam kerajaan Selangor?

"Pas dan PKR ibarat ''suami isteri'' yang sudah bercerai tapi masih mahu tinggal bersama... Pas sanggup jadi ''suami'' dayus," tegas Noh yang merupakan Pengerusi UMNO Selangor.

Dalam hal ini, Noh yang dianggap tidak berwibawa itu pun tahu bahawa pendirian Pas yang hanya memutuskan hubungan politik dengan PKR, tetapi masih kekal bersama dalam kerajaan adalah suatu tindakan yang tidak wajar serta memalukan.

Pas tidak ada pilihan lain selain mengundurkan diri dalam semua kedudukan dan jawatan dalam kerajaan negeri Selangor jika mereka masih ada maruah dan harga diri.

Umpama mudahnya ialah sudah berpisah, tetapi masih duduk serumah dan hari-hari makan semeja dengan bekas pasangan.

Malulah sikit Sheikh!!

Dengan kekal seperti pendirian sekarang, tidak terhinakah Hadi Awang dan seluruh pimpinan Pas kerana Noh Omar ternyata lebih cerdik dan tahu harga diri berbanding mereka?

Anonymous said...

Najib ade integriti?

Anonymous said...

8.32 ...kena batang hidong...citer dari blogger umno...jadi blogger umno lah buat citer dongeng...huahyahua..

Anonymous said...

Kes ini dipercayai yang pertama di Malaysia.

Calon BN Pujut yang tewas kepada Ting, Hii King Chiong sebelum ini memfailkan petisyen pilihan raya terhadap kemenangan DAP itu, tetapi Mahkamah Pilihan Raya menolak kes itu atas alasan teknikal tahun lalu.

Sementara itu, pada sidang akhbar yang disiarkan di laman Facebook DAP Sarawak, Ting berkata beliau melepaskan kerakyatan Australia selepas dirinya direkrut oleh Talent Corporation Malaysia (TalentCorp) untuk kembali ke Malaysia.

Beliau berkata proses untuk memulangkan kerakyatan Australia itu memakan masa selama setahun, dan selesai sebelum Pilihan Raya Negeri Sarawak, yang diadakan pada 7 Mei tahun lalu.

Ting menambah bahawa beliau tidak pernah hilang kerakyatan negara ini.

Sebelum Speaker Datuk Amar Mohamad Asfia Awang Nassar membuat keputusan penuh kontroversi itu, berlaku pertikaman lidah antara dirinya, dan Wong serta Pengerusi DAP Sarawak Chong Cheng Jen dan Ting.

Anonymous said...

Kebanyakan adun dan ahli dap banyak yang apply jadi warganegara asing. Mereka cuma melalak dalam negara ini. Serupa wayang tongkol opera cina. Tiada patriotik. Jika dapat warganegara ostolia sanggup pulak jadi tikus mondok. Senyap tidak berkutik. Takut dengan mat salih. Kena tutup mulut. Kena hormat adat dan negara orang. Tapi...tinggal kat tanah melayu...macam sial. Tak tau adat dan budaya orang. Macam babi asyik menyondol aje. Sampai macai melayu terikut2 perangai mereka.

Anonymous said...

Kemudian terpulang kepada SPR untuk membuat keputusan. Pada masa sama, DAP boleh membuat pilihan untuk mencabar keputusan itu di mahkamah.

“Mereka boleh memfailkan injunksi terhadap pilihan raya kecil," katanya.

Bercakap kepada pemberita kemudian, Chong berkata DAP akan mengkaji aspek hilang kelayakan itu untuk tindakan undang-undang dan menambah ia bukan perkara yang mudah untuk mencabar keputusan berkenaan.

Beliau berkata DUN itu sepatutnya menghormati keputusan Mahkamah Pilihan Raya Miri yang telah membuat keputusan sebaliknya.

"Sebenarnya, keputusan seperti ini telah mentafsirkan Perlembagaan Negeri dan tugas ini sepatutnya dilakukan oleh mahkamah.

"Ini adalah hari yang amat menyedihkan bagi kerajaan negeri dan negara. Ini adalah persendaan terhadap keadilan dan malah bukti yang kononnya dikemukakan adalah lemah dan tidak akan diterima oleh mahkamah," katanya.

Ting menyifatkan keputusan itu sebagai tidak demokratik, terutama bagi pengundi Pujut, tetapi berkata perkara tersebut tidak akan memburukkan reputasi DAP di kawasan berkenaan.

Anonymous said...

Cepst CTS dan macai buat kesimpulan calon hantu berdasarkan tindakan DUN...spr dan mshkamah pilihanraya dah sahkan calon ini sah wakil rakyat...keputusan dun mengenai status kewarganegaraan bukan muktamad....mahkamah nanti yg akan putuskan...tak payah sibok2 dulu mcm irang sangat bodooo
CTS pon tak paham istilah hantu....pengundi dan calon hantu maksud orang yg tudak dikenali..

Mat Gunong said...

Salam dari Gunong
Kalau buat PRK semula pun, DAP menang gak. Membazir je ....Pada mat gunong adun ni mungkin salah seorang yg pernah migrasi ke negara lain,kemudian mohon kembali sebagai warga negara . Alasan beliau , beliau sudah memulangkan semula kerakyatan Australia sebelum pilihanraya NEGERI tempohari. Itu alasan dia!. Bagusnya Malaysia ini, sentiasa memberi peluang kepada sesiapa sahaja untuk menjadi warganegara semula. Sekarang ini hanya memerlukan tempoh 5 tahun, warganegara luar layak memohon PR ** penduduk tetap.
P/s Amerika dok perketatkan dasar imigresen negara dan menghalau pendatang, Malaysia mengamalkan dasar imigresen terbuka kepada pendatang pendatang asing.
Now!Everybody can be 'Malaysian', Malaysia Rumah Kedua KU.

Anonymous said...

mohon SPR memeriksa kewarganegaraan setiap calon PRU kali ini..
lebih dramatic kalo dibuat selepas selesai PRU

Mat Gunong said...

Cabutan bertuah pun nak MENIPU!!!. PARAH doh Umno ni.
DULU pun menipu, KINI pun menipu,SELAMANYA pun menipu.xl

Anonymous said...

Dah jadi csbutan tak bertuah...Umno tidak boleh berpisah dengan tipu...
Macai pon penipu...

Anonymous said...

yep..terutama calon PH dari Selangor, PP dan Johor
Negara pilihan Australia, US, Kanada dan UK
untuk cakon lain yang tak tentu parti atau bersalin kulit bolehlah dirujuk pada negara dikepulauan pasifik ..Tonga ..Solomon Island
Mat Sapu gemar tu .. bercanda dipersisiran pantai...

Anonymous said...

Spr terima pencalonan brdasarkan kad pengenalan...

Anonymous said...

Lepas tu macai tuduh calon hantu...

Anonymous said...

Setuju dengan bro mat...kalo prk DAP jugak akan menang ...kalo letak calon umno dan hilang depisit..huhuhu

Anonymous said...

Noh meroyan....kaciwa jiwa kaco cita2 besar yg telah lama diatur tidak kesampaian...90 jota hangus...pru 14 umno tido awal lagi...

Anonymous said...

Spr kena siasatlah status semua wakil rskyat...mana rau ramsi calon ph diselangor hilang taraf kerakyatan...boleh umno rampas selangor...Harapkan pas untuk rampas hangus 90 jota...cian Noh omar...meroyan sakan kacuwa teramat sangat.....huhuhuhuhuhuhu..

Anonymous said...

Kalo soal dwi warganegara bukan dap sahaja...mca dan gerakan pon ade...mca lebih kaye dari dap..yg duduk disempadan thailand ramai yg pegang 2 wargenegara...

Mat Gunong said...

Siasat gak yang kat ATAS tu, mana tau agak.agak PRU14 tak de harapan dan bakal tumbang, tetiba mengaku warganegara UGANDA.
HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH

Anonymous said...

dari pengamatan aku Ted ni dilahirkan hasil dari kacukan khinzir belaan dan khinzir liar d hutan, memang sesuai sangat dia ni di tunggang oleh DAPigs

Mat Gunong said...

Mat Gunong nak pesan kat sahabat sahabat Umno jangan lupa tonton wayang Perang Galaksi " Returns of Jedi vs Dark Force" pada PRU14 nanti. Pasti mulot kamu akan TERLOPONG bila menonton filem aksi seram ini nanti.....
Hehehekikikihahahakahkahkah.

Anonymous said...

Mat Gunong. Kalau kau tambah perisa dlm adunan tulisan kau, kau boleh sampai tahap ted kentot protttt la. ted kentot dah lama dah sampai ke level Taliban Cina. Sekumpulan dgn 'Superman' tu ...

Anonymous said...

Azmin tells state exco men to quit

BY JOCELINE TAN

http://www.thestar.com.my/~/media/online/2017/05/13/00/48/azmin-pas-quit-selangor1.ashx/?w=620&h=413&crop=1&hash=65929A9FC4F2912983C32C61AE646EC0DAF0F4A3

PETALING JAYA: The three state executive councillors from PAS have been asked by Datuk Seri Azmin Ali to resign from the state executive council.

The Selangor Mentri Besar made the stunning request during an hour-long meeting with state exco members Datuk Iskandar Samad, Datuk Dr Ahmad Yunus Hairi and Zaidy Abdul Talib.

New state PAS commissioner Sallehen Mukhyi also sat in on the meeting.

However, Azmin has assured them that PAS could still remain as part of the state government in line with the mandate won in the 2013 general election.

It is understood that the PAS assemblymen would continue to enjoy state development allocations, remain as municipal councillors and sit on village committees.

The mentri besar called the meeting in the wake of the PAS syura council’s decision on Thursday to end the political cooperation or tahaluf siyasi with PKR

Anonymous said...

Azmin mula tunjuk taring kpd lobai Pas..kalo Azmin diam selama ni lobai Pas tunjuk eksyen.

Anonymous said...

Jadi warganegara ostolia tau tutup mulut. Jadi tikus mondok. Angkat muka tak berani. Sebab mat salih ostolia dah warning. Patuh dan hormat adat budaya diorang..atau berambos. Tau pulak. Kat tanah melayu macam haram. Melalak sana sini macam tak cukup makan. Apo nak dikato. Melayu ni sabarnya banyak.

Anonymous said...

Najib yg seram bila tengok muka madey..bila dengar suara madey dia gerun ketakutan...macai nak cover najib tak takot kununnye...huhuhuhu

Mat Gunong said...

Ada ke Tuan Zam Maideen dalam blog nya, menyatakan bahawa,walaupun usia TUN mencecah 90 tahun, tetapi buah fikiran beliau lebih Segar dan Muda dari pemikiran najib.
P/s. Tak baik tau...Tuan Zam keluarkan kenyataan begitu. Terasa tau.

Anonymous said...

itulah lain kali selidik dulu...sape mau diangkat jadi mb. dah tau orang suka bagi aiskerim dalam jamban pun diangkat jadi mb...ini la bahananya. sedangkan mb dahulu yang baik dan telus pun mereka buang. inikan pulak mb yang macam laknat. pas o pas....

Anonymous said...

Mat gunong dah apply warganegara UGANDA????

Anonymous said...

MUKA MAMAKDEY DAH NAMPAK SERAM SEBAB KUBOR KATA LAI LAI LAI...TAK CUKUP MASA NAK TENGOK KRONI NAIK. KAH KAH KAH....

Anonymous said...

Xyah nak bagi alasan menghormati pilihan rakyat bagai.
Exco pas xyah nak letak jawatan pun.
assmin pilih exco dgn perkenan sultan.
jgn nak pandai2 bagai paksa exco letak jawatan,xpuas hati mengadap sultan

Anonymous said...

Kalau pemikiran mamak madey..lebih segar dan muda..mesti dia tak UTURN. Baru semalam cakap dah tak ingat. Pelupa. Semua kata2nya dah tak ingat. Segala kata2nya pada lim kit sial dia jilat balik. Munafik apakah ini. Demi menyelamatkan tembolok kroni sanggup jilat kahak sendiri. Semua orang dah tau. Cuma macai tua bergantung dedak kat madey jer yang percaya. Termasuk yang ubun2 lembik mudah ditipu.

Anonymous said...

itulah....tak sedar diuntung.

Anonymous said...

Setuju dengan bro 9.33.. Kalau letak babi, babi pun boleh terbang..kan..? Kan..? Kan..? Kahkahkahkah...

Anonymous said...

Nasib baik umno tak buat babi panggang sebagai hadiah cabutan bertuah tu.. Kalau tak tentu kau dengan mat gunong taik terliur tengok babi panggang tu kan.. Kikikiki... Macai dengan babi panggang berpisah tiada...

Mat Gunong said...

Yg lawak nya, nak bincang dulu dgn pas pusat. Nasib baik jawatan jawatan diperingkat bawahan tak termasuk dalam arahan MB. Dah nak raya ni....

Anonymous said...

Mb dulu baik dengan umno daa...mb sekarang bertimbangrasa dengan ahli pas...

Anonymous said...

Kali tun tak baik oman tak panggil berucap...perhormatan kpd tun...
Najib lebih baik tapi tak dihormati...jadi bahan lawak antara bangsa...riuh macai sekampong...

Anonymous said...

Azmin boleh mengadap sultan nak pecat exco...exco dilantik oleh mb bukan sultan...

Anonymous said...

Kalo pas kluot kerajaan azmin tak tumbang poon..PUKI masih blm boleh rampas selangor...tapi Noh plak meroyan sakan...

Anonymous said...

Kenapa Oman tak jemput Najib berucap...Najib Pm ...tun madey orang biasa jer...Oman malu rekod najib

Anonymous said...

Yg tak boleh nengadap sultan ialah Budiman...blm layak jadi mb PUKI...

Anonymous said...

Bapak hearsay Atok Kleptokrasi Tua yg ajar. Macai angguk bagai nk gilaaa

Mat Gunong said...

Untuk bacaan 18 Sx

Kiah ni pun satu, dengar sangat cakap bapak. Kan si Zimin dah halau Kiah dari serumah. Tetapi..si Kiah tetap tak mahu keluar rumah selagi bapak si kiah tak beri kata putus. Persoalannya??? Adakah si Kiah rela disetubuhi oleh si Zimin asalkan si Zimin memakai kondom??
P/s. SiBudi hanya tersenyum menanti peluang sambil membayangkan PUKI yang diidamkan

Anonymous said...

TedManok Laknatullah. Semoga Allah Taala melaknat kamu. Fitnah kering. Utk nk cover kerja jht dapig pengkhianat ko Masih nk meangjingkan diri pd kafir harbi dapig yg ckup jahat tu.

Ko sakit hati pakaton makin drop teruk sokongan dr rakyat. Pastu adun harbi dapig kantoi menipu sbg pengkhianat.

Kad UNHCR ko xblh bezakn dgn ic mykad? Sbb ko trkenangkn projek ic mamak madey bikin dulu utk sabah dgn Z3 Nuor Ketom dlu yee.... Kah kah kah

Anonymous said...

Banyak yg seram tengok madey sebab madey dah jadi hantu taik.

Anonymous said...

Mreka trpksa reka cerita dongeng fitnah nk kasi pjuk hati macai duka lara dgn insiden2 terkini. Aku tnya mmber yg pegi himpunan xde pulak dgr org boo. Dgr sorakan ade lh tnda mnyertai sokongn DSN potong kek. Nmpk sgt macai tontahik sudah xlrt nk mnghdapi pru cra kempen mreka dh setaraf dapig..

Cabutan bertuah cabut mcm biasa mse kita hadir event2, vip cabut dr tong kotak , yg trbyg dimacai ialah mreka yg sering ditipu jd semua org mreka nmpk mnipu. Prog umno tkde nktipu mcm CEC dapig menipu pemilihan parti.

Kronik macai pakatontaik blogger macai mnne tu ko ckp blog UMNO cer citer btl2?!! Aku rse blogger chetdetmamak kot kikiki

Anonymous said...

Macai pakatontahik sdg pujuk diri kcewa xblh pujuk pas jd balaci dapig..
Kah kah kah.. Citer lah cmne mader n boboi ggl pjuk pas pstu pas meludah pas xkn krjsama dgn maderr.. Ye lah Dosa byk jht zalim pnye makhluk

Anonymous said...

Cmne sarawak blh byk cinebavi2 dapig sdgkn mreka dlu hnya lah pendatang British. Zmn maderr ni byk memberanakkan hantu setan trmasuk cine2 pastu kaye raya sokong dapig. Celake puak2 ni blh jd org sarawak dn kaut hasil kekayaan ekonomi sarawak.

Mesti hntar blik ke australia babi2 dapig ini

Anonymous said...

Tedbavi dn matbongok kelihatan berselera jika kite citer bab babi.. Kn kn kn dh trbiase gamaknye mkn kot.. Bnde haram

Anonymous said...

Oman tak seram pon...Oman takut perompak taik ...makhlok persak negara...

Anonymous said...

Assmin.. ni lah masanya ko tunjuk yg ko tu anak jantan
mohon mengadap Sultan lah .. mintak perkenan bubar DUN Selangor
jangan duk salahkan orang lain .. ko jadi MB pun atas sebab ada deal.. tu pasal apa DAP buat ko tak berani sentuh
udah udah la assmin.. jangan lah bawak diri dalam jamban tu...

Anonymous said...

Mca xde byk.kerusi nk siasat mudah je. Lgpon gaya org mca xmcm komunih dapig. Dapig ni jht ganas rakus. Bnci melayu tahap dendam kuat. Yg bodo bngng macai ted, asyik puji bgus. Ye lah hati die dh bernutrisi babi. Mne nmpk kbaikan umno dn org Islam.

Anonymous said...

Baik dgn umno sesama Islam, xde hal. Yg baik dgn dapig tu celaka besar, dgn ibu sndiri derhaka, dgn org alim diejek, dgn hukum dipermainkan. Akhir skali beraiskrim dlm jamban.. Moral apakah? Noh Omar ptut lawan asimin jmbn

Anonymous said...

Walo kiah dah di ceraikan ..budi tetap tak dapat PUKi kiah...huhuhu...kiah masih rela di pelok zimin demi nasib anak2...Bapak kiah bodooo tak fikir nasib cucu2...bapak kiah jadi bodooo setelah telan 90 jota duit haram...

Mat Gunong said...

Semakin kedengaran suara suara yang mengharapkan Malaysia dipimpin semula oleh TUN ,demi untuk meletakkan hala tuju NEGARA di landasan yg betul. Mengapa tidak,??.

SUHARLI MASROP said...

Bodoh punya ted.... kalau takar dengar khabar tak payah tulislah..... entah2 yg khabar kan tu geng2 tun gak.... dah gentar.

Anonymous said...

Asimin jmbn tu naik jd embii ats ehsan pas.pas dun trbnyk brbnding pgayr. Jgn brlgak angkuh asimin jmbn..jd bodoh mcm boboi mahatahik dlu.. Lsst2 tumbng jgk ble xbtul.
Pas yg byk mnyumbng kpd undi Melayu pakaton. Jgn takkabur sgt asimin jmbn.. Macai mcm matgobok hnya mnyalak je.. Xtau pe pon

Anonymous said...

Ha3... Terdesak macai....PH blm tumbang...tak ade keperluan bubar dewan...najib bubarlah dewan kalo jantan brani...cabutan bertuah poon tipu....

Anonymous said...

Uwekkk nk muntah aku mamak puji mamak..geng penyangak tua.
Esok lusa dia puji tahik dia lbh cntik dr batu bata di Pekan Pahang.. Mcm ckp madeytahik ptut dpt hadiah nobel..

Hehehe tksub macai mahatahik lbh teruk dari jemaah Al Arqam kpd Abuya.. God Cash kpd madeytahik dlu die jhnmkm semua org.. Skrg semua tu dtg pd diri dia

Anonymous said...

Tun masih dihormati dunia...perompak tak dipandang dunia...hingga jadi bahan lawak antarabangsa...memalukan rakyat malaysia...macai tak de kemaluan..

Anonymous said...



Kiah cuma tunggu hujung tahum ini saja. Pastu Kiah lambung bang Min keluar.



Anonymous said...

Macai asimin jamban kelihatan sgt gelisah. Buat ayt2 pnyedap ati..asimin di hjg tnduk. Mcm2 blh trjd.. Skit ati xkire dgn Nih Omar. Ke gerun dgn Noh Omar.. Kikikiki

Anonymous said...

Kenapa Rauf berani tipu cabutan bertuah?...ini bukan kerja rauf sorang jer...ade jawatankuasa kerja
...mereka berani tipu sebab ketua lagi besar klentong...

Mat Gunong said...

Sementara menunggu bapak jemput si Kiah, si Zimin boleh balun si Kiah seround dua, Kiah tak perlu takut mengandung,sebab Zimin pakai kondom..Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Kikiki matgobok giler tgh karan cerpin.. Kah kah

Mat Gunong said...

Bak kata dato Samy Vellu," ini worang tiada KEMALUAN."..
HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH

Anonymous said...

Sudahlah TedBongok...Madey lagi kuat menipu, 100billion senyap xbrani saman. sampai skg, Hasil merompak tu masih mnjd tnda tanya

Aku xnmpk pon ade penupuan cabutan tu nk dibndingkn Atom Kleptokrasi Tua lesapkan 100 billion tu kasi cabutan 'bertuah' dgn daim penolong penyamun tua.

Balun duit petronas utk kasi anak2 survived tapi menipu ahli umno ckp demi ekonomi negara..

Anonymous said...

Uweekkk tontahik dihormati? Arab pn xminat jemput dia. Oman tu bkn govt dia yg jmput..sndri lobi sendri angjt bakul konon nk challange Arab yg suka sgt dekati Najib.. Dengki kesumat busuk hingga ke usus..bak kata Prof Shahnon.. Madey ni kepala Tahik.. shits. Paling busuk !

Anonymous said...

Macai tgh gelisah sbb selangor xstable. Dn pas xsebodoh tu nk biarkan asimin jamban bongkak tu blh selesa dgn mandat dr jamban smata2

Anonymous said...

Astaghfirullah
Nauzubillah dr madey laknatullah tu naik jd pii emm lg spt yg dilobi balacinya stelah lihat boboi bodoh tu terus gagal.

Aku sggup turun berdemo mcm 1998 dlu dr biarkan bapak penyangak mahazalim ini naik jd apa2 jwtn negara. Makhluk jht ini sgt dhsyt. Skali dia dpt kuasa bunuh org pn dia sanggup mcm kes2 lalu.. Demi survival hidupnya.

Anonymous said...

minn.. try la apply jadi warga Ostralia
mak lampir bole try kat spore
shah alam try la Pakistan
tapi buat la senyap2.. jgn jadi YB Pujut tu ..bodo piang

Anonymous said...

22 thn berjalan mcm ketam..menyenget...tetiba boleh jln lurus...dh buang tabiat ke madey al keralali
atau dh naik wheelchair...nak buat weely la pulak

Anonymous said...

Ooo itu rupanya cita2 pembabi pakatontahik.. Nk madeykuttey jd pii emm lg?

Mmg sah giler matbongok tedmongok. Hancur truk negara lps Najib pulihkan. Raja2 Melayu pasti golongn pertama yg akn menentang madey.

Xsangke aku, giler punye tksub macai tontahik ni.. Lbh tksub dr pngikut Abuya dan Nik Aziz Pas. Berjuang bagai igt demi rakyat rupanya bkn demi boboi lg tp demi mahazalim madey laknatullah. Mmg bala besar kpd negara jk org ini naik!

Anonymous said...

Jntera umno kna tbuh jk itk siasat puak2 celake ni pakatontaik ni miliki byk warganegara yg pasti dapig itu sudah jd amalan. Menyalak mcm nk giler umno itu ini xbtl rupanya mreka lh yg xbtul. Cilake lim guang eng lahanat. Ko mkhluk keji. Parti keji. Dapig laknatullah!!

Anonymous said...

Nak saman ape...sape yg sahkan 100 bilion...polis ato sprm?...mana siasatanye,.ko temberang lebih...

Anonymous said...

Ko kuat sokong madey tahun 98...semua madey buat betul..sekaramg berlakon konon berdemo tahun 98...

Anonymous said...

Rauf gemuk buncit makan duit umno. Ahli biasa makan roti gardenia.

Anonymous said...

22 tahun ko kata madey berjalan betol...selepes 15 tahun bsru ko tahu madey jalan tak betul

.otak ko baru senget sebelah...huhuhuhu..

Anonymous said...

Yg bunuh altantuya..najib. Bom jangan tak bom.

Anonymous said...

Silap2 yg berasal dari bugis sumatra ade kerakyatan indonesia...

Anonymous said...

Berjalan mcm ketam tapi masih dihormati diperingkat antarabangsa....pm ko jadi bahan lawak antarabangsa..ni4...hi4

Anonymous said...

Najib muka tebal kulit babi

Anonymous said...

Macai boleh apply jadi warganegara cina kominis yg disembah oleh najib...

Anonymous said...

Musa safri mesti disiasat semula...dia yg sampakan arahan pembunuhan altonya....

Anonymous said...

Rauf ikut bos...bos klentong...

Anonymous said...

Muke slumber cap ayam...

Anonymous said...

Berhempas pulas mak jatuh kan najib tak terdaya jugak. Minta tolong DOJ. AWSJ, swiss bank dan yg sebodoh dgnnya tak upaya jugak.muka selamba cap ayam dan mika tebal kulit babi pun kau tak daya nak tumbangkan.Apa guna pemimpin kau ada "muka malaikat" tp jd barua DAP ekeke.Tlh ditakdirkan melayu pembangkang hanya layak jd pariah DAP. 1MDB tlg bg bukti.

Mat Gunong said...

Berkat mulut longkang noh omar yg menuduh 3 exco Pas DAYUS, Azmin ali bertegas agar 3 exco melepaskan jawatan. Bijak betul percaturan si Zimin ni. Takkan noh omar mahu jilat balik tuduhannya itu agar pas dapat bersama Umno. Tak tau pula kalau dah spesis Dayus juga.
P/s.Dato seri samy vellu : Ayoyoo..!!yieene woorang semuaa,tiyaada kemaluan.

Mat Gunong said...

Alooo bai!!. Nak bawa bicara untuk nafikan tuduhan pun tak berani. Tunggu lah bila tumbang nanti. Masa tu boleh baru kita tengok langit tu tinggi ke rendah.sekarang boleh lah cakap bersih tanpa pendakwaan sedang kan yg terlibat semua dalam cengkaman. Pembubaran task force cukup sebagai bukti.
Lagi mau spin kaa!!!

Anonymous said...

Dulu pun kata mcm tu jugak. Tunggulah bila tumbang nanti.Hakikatnta ekeke.Jd barua DAP lah lu selamanya.

Anonymous said...

Melayu pembangkang BARDAP.(barua DAP).

Anonymous said...

Alooo mat gunong taik...bila nak tumbang tu..? Dah puluh tahun dah ni... Tak tumbang2 pun... LENKALI LAH....kahkahkahkah... Seronok jadi baruah babi..?? Masyuuukkk...

Anonymous said...

Yang menyondol cina dolls jadi tontonan free satu dunia lagi muka selamber kan..? Kan..? Yang tu kau taknak sembang ke.? Siap puja lagi tu..berdemo,berguling2 mcm babi kat jalan raya..kau lupa ke..? Jangan cepat lupa diri cai...Kahkahkahkah..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates