May 18, 2017

79 Kenapa PERKASA Diam Apabila Mat Sabu Mengiktiraf Mat Indera Dan Melalak MCA Bekerjasama Dengan China Isu Pendidikan?

02/05/2017, Mahkamah Tinggi menolak saman malu difailkan Presiden PAN, Mohamad Sabu terhadap Ketua Pengarang Kumpulan Utusan, Datuk Aziz Ishak dan Utusan Melayu (Malaysia) Berhad dengan kos RM70,000. Hakim DS Zakaria Sam memutuskan bahawa artikel dikeluarkan akhbar Utusan Malaysia berhubung ucapan Mohamad Sabu atau lebih dikenali Mat Sabu berhubung serangan komunis di Bukit Kepong, Muar dan pejuang kemerdekaan pada 21 Ogos 2011, tidak berunsur fitnah. Mahkamah juga mendapati Mat Sabu telah membuat ucapan kontroversi yang membuka ruang untuk dirinya mendapat kecaman.

Apabila Presiden PAN mengangkat Muhammad Indera, seorang ahli Parti Komunis Malaya (PKM) sebagai pejuang kemerdekaan, tiada kedengaran suara bantahan daripada PERKASA. Sebaliknya, PERKASA melahirkan kebimbangannya dengan tindakan MCA yang memeterai perjanjian kerjasama dengan Parti Komunis China (CPC), dengan alasan ini akan membawa masuk pengaruh dan memperluaskan ideologi komunisme. 

Timbalan Presiden PERKASA, Datuk Sirajuddin H Salleh mengulas perjanjian MCA dengan CPC untuk bekerjasama dalam bidang pendidikan, budaya, kepakaran, strategik, pembangunan kampung dan aspek lain. Ahad lalu, bekas diplomat Malaysia, Dennis Ignatius juga menimbulkan kebimbangan mengenai  keputusan parti MCA, rakan komponen UMNO dalam Barisan Nasional (BN) kerana menghantar pemimpinnya untuk latihan kader di China.

Hakikatnya, latihan di Akademi Kepimpinan Esksekutif China (CELAP) di Pudong, China itu tiada kaitan dengan idealogi politik. China kini telah dimodenkan dari ekonomi berasaskan pertanian kepada berteknologi tinggi serta menjadi kuasa besar ekonomi. Pengajaran yang diajar oleh CELAP adalah semata-mata bersifat teknikal. Latihan itu termasuk pengurusan krisis, perhubungan awam, kemahiran awam dan perbandaran kampung.


Kerjasama Malaysia dan China bukan perkara baru. Kerjasama Malaysia dan China berlangsung erat semenjak zaman Allahyarham Tun Razak dan Presiden Mao Zedong menjadi pemimpin negara masing-masing seawal 1974, walaupun kegiatan komunis di Malaysia berterusan di kawasan sempadan hanya terhenti apabila  pucuk pimpinan PKM bersedia menandatangani Perjanjian Damai di Haadyai pada 02/12/1989 melalui persetujuan tiga pihak iaitu PKM, Kerajaan Malaysia dan Kerajaan Thailand. Perjanjian bersejarah berkenaan dilihat sebagai tamatnya episod peperangan bersenjata kerajaan Malaysia dengan komunis selama 41 tahun.

79 comments:

Anonymous said...

Yg lain tak penting. Yg paling penting ialah bagi penampor. Acapkali lagi baik, kasi muncong serupa mcm muncong babi.

Mat Gunong said...

Pada mat gunong wajar tindakan PERKASA itu, Memandangkan MCA dan CPC menandatangani kesefahaman dari pelbagai aspek secara hitam putih. Kita sudah sering melihat kelibat Duta China bersama MCA dalam beberapa program mereka. Dengan ruang yg diberikan kerajaan terhadap MCA, kita khuatiri MIC ,atau mana mana pertubuhan kaum India mengadakan kerjasama sent an Gerakan Tamil Ealem yg diketegorikan sebagai Pengganas. Negara kita perlu bebas dari mana mana kuasa Luar

Anonymous said...


Yang lebam muka si laki Jijah tu penampor & penumbuk punya hal laaa.


Mat Gunong said...

Dan amat amat kita khuatiri,kebergantungan melampau najib kepada negara china untuk menyelamatkan beliau dari bebanan Hutang, maka beliau hanya berdiam dan membiarkan nya tanpa pengawasan. Apa jadi dengan ZOFFAN?. MALAYSIA HARUS KEKAL DENGAN KONSEP NEGARA NEGARA BERKECUALI.

Anonymous said...

Jangan samakan Zakir Naik dan Isis.

Jangan samakan China era PKM dan China era Jack Ma

Jangan samakan Tok Duit dan Tok Non

Jangan samakan MCA dan Dap

Jangan samakan Pas dan Cap Bunga

Anonymous said...

Gambar di atas..muka adik beradik. Kahkahkah..patutlah Mao Hu Tang ulangalik 9 kali balik kampung halaman sejak pegang kuasa 2009.

Pak Man Telor said...

Apalah yg Mat Gunong merepek meraban ni.. tak abis2 dgn hutang hutang. Tahulah kau berhutang keliling pinggang dgn Ah Long sbb kau boros belanja dan tak reti nak buat akaun duit keluar masuk bulanan.

Sbb tu jugaklah kau melarikan diri duduk digunong. Kan kan?

Anonymous said...

Tembok Besor tiada anutan yang mahu disebarkan dan tanah yang dimiliki sudah cukup luas yakni tak perlu tanah jajahan.

Dalam konteks ini kewaspadaan kepada Pigdap (aka: proksi Yahoody) mempunyai justifikasi dan mengatasi kewaspadaan terhadap Tembok Besor.

Anonymous said...

Riza aziz apa dia buat sibuk jumpa jack ma? Produser filem porno nasib baik tak kena penampor dengan mat ober

Anonymous said...

Perkasa sekarang ni dah tak perkasa lagi. Tak perlulah disokong. Orang Melayu/Islam eluk kembali kepada UMNO/PAS.

Anonymous said...

jangan jadi paranoid macam uncle Sam; paranoidnya uncle Sam sampaikan apa saja struktur berbentuk bulat yang dilihat dari satelit yang berada di muka bumi Tanah Besar dianggap sebagai misil jarak jauh. jelek dan memalukan diri sendiri.

Anonymous said...

Perkasa bukan parti politik. Apa kena mengena? Umno lawan pas nak undi siapa?

Anonymous said...

Cina bn nak belajar dari komunis, ada macai tukang backing. Good job

Anonymous said...

Dah dekat pilihanraya ni faham-faham la.. Katak pun melolong memanggil hujan, harap la ada yang terperasan suara dia tu....

Dengan umno dah kene rejek, dengan pas pun dah kene tendang, dapig nak offer pasti katak ni tolak.... Tinggal dua parti je yang boleh katak ni sertai, tak kuali pasti mungee....

Anonymous said...

Dia bukan yb, makanya kau sibuk hal orang buat apa.

Anonymous said...

Tuntutlah ilmu sampai negeri cina. Usah kejar katak sampai negeri cina.

Anonymous said...

Besok kutuk maki hamun balik cina. Chauvinist, yahudi timur etc. Haha..

Anonymous said...

Yg kurang hajor mcm mat gunung ni tunggu masa nak kena penampor.

Anonymous said...

KATAK DAH JADI BABI TERBANG.

Pak Cik Din said...

Ahli perkasa ramai dah laghi...dok peghasan lagi..beghaleh belakang tengok tinggal yang spesis katak saja tinggai baghu sejenis katak kotak...ong..ong..ong..
Kawaq tua suka la spesis katak dok caghi ahli umno yang nak lompat katak...payah apa bagi umpan dedak kan kawaq tua banyak hagheta....

Mat Gunong said...

Apa nak jadi dengan pasangan si Kiah dengan Si Zimin. Bapak Kiah ancam bakar rumah si Zimin,sekira si Kiah di halau keluar.
Tak tahu mat gunong nak cakap apa lagi

Mat Gunong said...

Mat Gunong pun hairan lah dengan bapak si Kiah ni.Dia yang beria~ia suruh siKiah tuntut Fasakh. Dah cerai suruh Kiah serumah lagi pula dengan si Zimin.

Mat Gunong said...

Mentang~mentang lah Mat Over tu Ahli Umno. Nak menampar aje kerja kamu.cuba berdebat secara bertamaddun. Tak salah kan...???

Mat Gunong said...

Bukan merepek,cuma memperingatkan. Bidalan orang lama,"kalau kerap termakan BUDI,...takut nanti tergadai BODY.

Anonymous said...

sama ada pandang ke Jepun, ke Iran, lari ke Keduataan Turkey, atau bertahaluf siyasi dengan Yahudi, semuanya menggambarkan betapa semua pihak perlukan sparing partner bagi menaikkan semangat dan keyakinan.

Mat Gunong said...

Mat Gunong setuju dgn 605. Tapi kan lebih baik menterjemahkan Tahaluf SIYASI tanpa berselindung. Khuatir menimbulkan keraguan dan ketidak gentlemen lan sahaja pada pandangan khalayak. Di manakah letaknya.MARUAH!!

Anonymous said...

Perkasa tuh dah jadi screwdriver madey utk skrew umno dan pas.
Sok...sek...sek citer madey ke oman nak berniaga minyak auta....silap onta.
tolong jgn bagi mat gunong tahu...nanti apa pula tindakan gila diambilnya ..pls

Mat Gunong said...

Ayahanda TUN ada cerita, kemudiannya setelah beliau pulang, kerajaan malaysia ada menghantar surat kepada Oman agar jangan lagi menjemput TUN untuk berucap.
P/s. Awat kerajaan bertindak sebegini. ??? Apa yang ditakutkan pada sorang Tua yg baling gelas pun tak pecah.

Anonymous said...

Duperman dap adalah rasis dan provokatif. Tak layak dibuat kawan setiduran dan kena samak kalau tersentuh. Namun kehadiran satu atau dua ekor duperman bukanlah halangan buat ABU untuk tidur bersama Dap.

Anonymous said...

Satu masa dulu Tok Dot bukanlah boleh dianggap rakan sebaliknya adalah musuh demokrezi. Sebutan namanyapun boleh buat pembangang loya dan muntah2

Masa berubah dan demi memburu harapan, Tok Dot bukan lagi dianggap musuh sebaliknya Atok adalah rakan dan promoter demokrezi excellent.

Bidalan ada sebut bahawa'tiada musuh yang kekal' dan bidalan itulah yang memerangkap pembangang dan dipergunakan secara maksima oleh Tok Dot.

Anonymous said...

Bapak si Kiah dah terikut perangai umno...kuat belit...akibat ikut telunjuk umno...sekarang hadi serba salah ...baru tetfikir nasib anak2 sikuah 5000 orang...bukan Budi nak tanggong...
Untuk tunjuk baik bapak si Kiah umum anak2 Zimin di kelantan boleh duduk rumah bapak si kiah...

Anonymous said...

Samakam umno dengan pas..nak kerjasamatapi nak berebut sama sendiri...

Anonymous said...

Umno parti rasis...

Anonymous said...

Tun madey dijemput oleh Oman untuk berucap bagaimana oman boleh dimajukan mcm tun madey majukan malaysia...Oman hormat kehabatan Tun Madey...
Oman tak mau jemput Najib berucap bagaimana Najib merompak wang negara...

Anonymous said...

Satu masa dulu ko dan najib lah irang yg kuat bidek tun madey...ape saje tun madey buat semua betul...bila klepek wang negara semua tun madey buat dah tak betul lagi...hatta tun nak tangkao perompak pon ko kata tak betul...gila ko ni...

Anonymous said...

Oerjasa nak kempen melayu jangan pangkah calon MIC...berat BN..

Anonymous said...

madey upah media yanudi 100 jota untuk fitnah najib..astro awani. paghok..paghok....

Mat Gunong said...

1 Malaysia dah campak dlm longkang.

Anonymous said...

penceraian adalah jalan terbaik untuk tahaluf siyasi yang berlandaskan 'cinta terlarang' apabila semua pihak sudah tidak sehaluan dan putus kecintaan. meneruskan tahaluf siayasi setelah kasih tiada dan cinta kian menghilang hanyalah akan menyiksa batin masing-masing.

Anonymous said...

Penganut DAPigs semua kurang ajar memang layak makan penampar

Anonymous said...

PR bukanlah entiti yang sah seperti BN. PR hanya ujud dalam bayangan. Makanya PH (yang juga bukan entiti sohih) tiada hak untuk tentukan kedudukan 3 Exxo PR dari Pas. PH boleh melalut tapi semua itu akan kelaut akhirnya.

Mat Gunong said...

Ezam mohd nor ada mencerita dalam satu forum. Masa itu beliau masih lagi berkhidmat di kementerian kewangan. Ketika itu Tun mula mempertikai pentadbiran najib terutama berkenaan derma 2.6b dan 1mdb. Beliau dijemput oleh punasihat punasihat najib untuk berbincang berkenaan serangan Tun M terhadap najib. Ezam menjangkakan tentu MO berbincang bagaimana tuduhan Tun itu di tangkis dengan hujah serta info dan juga dokumen yang berasaskan yg benar lagi sohih untuk pengetahuan khalayak. Tapi malang ,keputusan yg MO ambil ialah dengan meng ALIH kan tumpuan isu kepada MEMBURUKKAN TUN M dan DAP dengan tuduhan tuduhan tidak berasas untuk mengalihkan tumpuan rakyat kepada isu pokok yang sebenar. Sentimen Bangsa dan Agama menjadi senjata ampuh terutama kepada orang orang melayu. Demi integriti beliau sebagai insan yang waras. maka Ezam meletak jawatan ,walaupun kontrak nya ada setahun lagi. Maka mat gunong tidak menafikannya bersandarkan posting di CTS oleh cybertrooper P Umno.

Mat Gunong said...

Masa memutuskan tahaluf siyasi dengan PKR memberi alasan demi Tuhan. Ni ,tak mahu lepaskan jawatan pun demi Tuhan juga ke??.
** kehipokritan level berapakah yang mahu ditunjukkan?

Anonymous said...

Mat Indera dah mati...Dlm buku sejarah johor mat indera seorang pahlawan...
China kominis blm mati...sentiasa hidup...tu pasal Brahim bimbang....

Anonymous said...

Laporan: Red Granite Pictures berunding dengan DOJ
Red Granite Pictures dikatakan sedang berunding dengan Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat bagi menyelesaikan tuntutan mahkamah atas dakwaan filem 'The Wolf of Wall Street' dibiayai oleh wang 1MDB, memetik laporan Bloomberg.
Menurut Bloomberg, peguam Red Granite Gambar pada Selasa yang lalu meminta hakim persekutuan di Los Angeles untuk melanjutkan tarikh akhir dalam tuntutan mahkamah supaya mereka boleh 'menumpukan kepada rundingan berterusan'.

RUPA2

KES

BERJALAN

Anonymous said...

BERSHIT KALAH DI MAHKAMAH 7 KALI.. CARI GIMIK UNTUK PUSING?

Pertubuhan haram BERSIH terpaksa memikirkan pelbagai gimik untuk menutup malu mereka kerana kalah 7 kali di mahkamah...

mereka terpaksa memikirkan pelbagai gimik untuk sekali lagi meraih simpati rakyat kononnya mereka teranaya dengan sistem kehakiman negara kita...

sistem pilihanraya di malaysia antara yang paling 'mengikut' kehendak pembangkang.

.... (http://darulehsantoday.blogspot.my)



nak dakwat hitam, SPR bagi dakwat hitam.
( SPR nak perkenal sistem biometrik dorang taknak )
nak ada wakil dalam proses undi awal, SPR bagi.
nak suruh tukat peti undi transperan, SPR ikut.
nak suruh segerakan daftar pengundi baru, SPR tiap suku tahun pamer nama.

cubaan nak tuduh SPR berat main berat sebelah dalam isu pendaftaran pengundi baru agak sukar untuk bersih taji.. ini kerana tiap suku tahun SPR akan pamer ratusan ribu nama pengundi baru.

paling best, tahun lepas iaitu suku tahun ke 3 2016.

terdapat hampir 500 ribu pengundi baru layak mengundi telah didaftarkan oleh SPR.

masih tak telus ?

Anonymous said...

PR bukan entiti yg sah kerana ianye satu pemuafakatan..tapi tak salah bawah mana2 undang2 pon...

Anonymous said...

UMNO/ BN berkerjasama dengan China tapi tak pernah pulak follow telunjuk atau ideologi komunis, sejak zaman Tunku Abdul Rahman lagi...

Tapi Pakatan Haprak, belum apa-apa lagi jadi kerajaan, sudha bersifat komunisme dalam gerak atur politik. Anti kepada perlembagaan, cuba menyekat perkembangan dan hak Melayu dan Islam. Memuja muji perjuang2 komunis termasuk tergedik-gedik DAPig mahu sangat membawa balik Chin Peng. Dah mati pun nk bawka balik abu pulak.. penjahat mcm tu disanjung DAPig..

apa kebaikan untuk rakyat dr sudut mcm itu berbanding kerajaan BN berbaik dengan China bagi kepentingan dan ekonomi rakyat.

Jangan dan biul sgt akibat mendedak di blog macai pakatan.. kencing je lebih.. mreka lbh komunis dr komunis sebenar

Anonymous said...

Kuasa melantik exco duduk pada MB bukan pada PH ke oto PR...buta undang2 dan perlembagaan pon nak komen jugak...

Anonymous said...

Bila entiti tak sah maka ia boleh diibarat seperti jin dan jembalang. Boleh menjelma bila diseru..boleh hilang tanpa diketahui..

boleh harap ke dan boleh percaya ke ENTITI PENIPU mcm Pakatan Harapan?
Sbb tidak konstruktif dan bila-bila masa sahaja boleh U-turn sistem dan menipu rakyat.. Manifesto BUKAN JANJI..

bodoh masih nak cari salah UMNO BN.

Anonymous said...

Cakap lah 100 jota ke 1 billion ke...bukan payah kalo nak reka citer...bukti yileks...

Anonymous said...

Yg SPR pindah pengundi tu bagaimana lak?

Anonymous said...

Kerjasama tak jadi masalah...bila terikat dengan hutang yg besar ni akan jadi masalah...

Anonymous said...

Pembangkang syor pakai guna dakwat tanda kat jari utk pilihanraya. Tapi kerajaan terpaksa ikut walaupun itu adalah idea bodoh bajang sial nak mampus dari pembangkang Malaysia yg memang bodoh.
Kalau mereka cerdik mereka akan syor supaya spr/kerajaan guna biometrik utk pengesahan.
Pembangkang bodoh celaka beri idea ketinggalan zaman ikut negara India.

PEMBANGKANG MALAYSIA MEMANG BODOH.

Anonymous said...

SPR ke ROS ke tak sibok pon pasal pertubuhan tak sah...ko yg pkak sibuk lebih2 dari pihak yg ade kuasa per pasal?..gila kuasa?...

Anonymous said...

Ko ingat biometrik tu murah belanja?...kenapa kena tunggu orang syorkan baru nak buat....dah tahu ade yg lebih baik buat lah....celaka bodoo betul...

Anonymous said...

1 mdb doj dah buang kes?

Anonymous said...

Reza aziz bila nak balik duduk amerika?....bila plok nak buat filem lucah?...peguam negara us dah kena buang....

Anonymous said...

10:57 pembangkang babi bodo.
Kaedah yg digunakan oleh spr sebelum guna dakwat kekal dah cukup efisien.

PEMBANGKANG MENANG BODOH. 10:57 bodooo.

Mat Gunong said...

Mat Gunong tertarik dengan apa yang sedang ditempohkan oleh Pas di Kelantan. Operasi Anjing menggonggong pengundi~pegundi untuk dipindahkan ke sesuatu kawasan dengan tujuan ,untuk mengekalkan kemenangan sebelum ini. Kebanyak majoriti Dun adalah tipis. Nampaknya SPR mula dituduh sebagai MACAI dengan merangka strategi agar kerajaan BN dapat merampas semula kelantan.

Mat Gunong said...

Lebih bodoh bila akur kepada cadangan yang dikatakan bodoh.

Mat Gunong said...

la nii. Dok berkepit bawah KETIAK MUMMY!! takut FBI kidnap bawa balik ke Amerika.

Anonymous said...

Lebih cerdik jika di malam-malam Sya'ban menuju ke Ramadhan ini berhenti dari merepek macam Matgunong, buka stream TV tonton Tilawah Al-Quran, dengan alunan Kalam Allah Taala, semoga menjadi manusia yang jernih hati dan bukan hidup menjadi makhluk Allah Taala yang berpura-pura (munafik).

kerajaan sediakan yang baik takmau cedok ambil betul-betul, yang tiada baik juga diasak sekian detik. Rugilah kamu disisi Tuhan-Mu



Anonymous said...

Kerajaan terpaksa ikut cadangan yg bodo dari pihak yg bodo kerana pihak bodo ini kononnya cerdik.

Anonymous said...

Buat himpunan utk paksa kerajaan guna idea bodo mereka. Kenapa tak syor calit dakwat kat dahi biar nampak dari jauh. Takut bertukar dgn sami hindu?
Pembangkang bodooooooo

Mat Gunong said...

Kan mat gunong dah kata," lagi bodoh orang yang dikatakan cerdik mengikut orang yang katakan bodoh."

Anonymous said...

Memang sah pembangkang bodo.

Mat Gunong said...

Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Dialog viral minggu ini.

David teo: sekali itu ombak sampai di pantai...

Mat over: time tu jugalah penampor aku sampai


Muahaha...

Anonymous said...

Siapakah yg anda PILIH jika PH brjaya mnjdi PM mlysia??

1) madey/boboi
2) jijah
3) kit siang
4) mat sabu

Adakah CALON2 ini BERKALIBER n mnepati citarase ANDA??

Sila UNDI

Anonymous said...

Jamal jamban dah takot tunjuk samsing...Sekarang Mat over telebih over nak jadi samsing baru umno...samsing tua...negeri terengganu kaya minyak mat over merempat di kuala lumpur...
..

Anonymous said...

Pilih najib ler supaya boleh rompak lebih banyak duit kerajaan...

Anonymous said...

CM: BN sold 36 times more land in Penang than Pakatan
Susan Loone
18 May 2017, PM 5:22 (Updated 18 May 2017, PM 5:43)
limguaneng

In dismissing claims that he sold off many plots of land in Penang, Chief Minister Lim Guan Eng said the BN sold 36 times more land than his administration, which obtained more economic returns compared to the BN.

Lim said BN sold 3,661 acres for RM1.0586 billion, while his government only sold 106.1 acres - and for RM1.1102 billion...

Anonymous said...

Macai bising lge jual negeri tapi BN yg jual banyak jual tanah...lge jual tanah bayar taik hutang hampir 1 billion yg ditinggalkan oleh bn....bn jual tanah banyak tapi hasil sikit dan buat ape dengan duit tu?...

Anonymous said...

Ni lirik lagu baru mat over..
Kadang kala mari fikir dalam hati..
Macam mana cara nak tambah rezeki..
Mujurlah malam ni tampor orang depan perdana menteri..
Esok boleh pangkat dato seri..
Kena molek boleh jadi menteri..
Bulan-bulan dapat gaji..
Orang lain jangan dengki..
Hidup kena liar zaman leni..

Huahjahuahau..

Anonymous said...

Macai bodoo tak ngaku bodoo jena tunggu orang lain cakap baru nak buat...patut laah mesia lebih maju dat
Dari singapork...sebab umno dan macai bodoooo sangat...

Anonymous said...

Orang bodooh kena tunggu idea yg diberikan orang...hi4

Anonymous said...

Tengok majlis baca quran...tapi ikut cakap IBLIS...rompak quran kata haram....tapi rompak jugak sebab IBLIS kata halal...betul tak cai bodooo...

Anonymous said...

ko nak kena penampor???

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates