May 15, 2017

115 Ex Pujut DAP Lawmaker Is Really A Scumbag


In the case of Dr Ting Tiong Choon who was disqualified as Pujut assemblyman on Friday, TalentCorp Malaysia record show that he is never a returnee under the Returning Expert Programme (REP). Further, he does not qualify for the REP incentives.

Although Dr Ting applied for the REP in May 2014, he did not submit his Surat Akuan Tarikh Kembali (SATK) to prove that he had returned home and secured employment. In addition, he also failed to fulfil other conditions as certified by the REP.

So what's the fussy? It's a pity that Ting Tiong Choon was not part of the TalentCorp program. The guy's talent for lying is unrivalled.

Statement of TalentCorp Malaysia:
Media Statement 
Status of Dr Ting Tiong Choon under the Returning Expert Programme 
We refer to recent news article on Sarawak assemblyman, Dr Ting Tiong Choon (DAP – Pujut). Dr Ting was disqualified from his post and claimed that he had “renounced his Australian citizenship after he was recruited by Talent Corporation Malaysia (TalentCorp) to return to Malaysia”. 
1. TalentCorp is the national agency that drives Malaysia’s talent strategy towards becoming a dynamic talent hub. TalentCorp works with the private and public sectors on initiatives that are aimed to attracting, nurturing and retaining the right expertise needed to meet the country’s demand for high-skilled talent. One of these initiatives is the Returning Expert Programme (REP). This is a programme that facilitates the return of Malaysian professionals working abroad through several incentives. 
2. In the case of Dr Ting Tiong Soon, TalentCorp’s records show that he is not a returnee under the REP. Further, he does not qualify for the REP incentives. This is based on the following: 
a) Although Dr Ting applied for the REP in May 2014 (and was granted a conditional approval in September 2014) he did not submit his Surat Akuan Tarikh Kembali (SATK) to prove that he had returned home and secured employment. In addition, he also failed to fulfil other conditions as specified by the REP Committee. 
b) All REP applications from medical professionals are first tabled for consideration by the Joint Working Committee - Healthcare Talent (JWC-HT). The members of this committee include personnel from the Ministry of Health, the Malaysian Medical Council (MMC), National Specialist Register (NSR) and several co-opted members. The JWC-HT’s role is to review the academic qualifications and work experience of applicants to determine their eligibility under the REP. It then sends its recommendations REP Committee. 
c) In the case of Dr Ting, his conditional approval required him to provide a letter of employment as a medical officer in rural areas and also his registration with the MMC. 
d) Upon approval, all REP applicants have up to two years to return and secure employment in Malaysia before submitting the SATK to TalentCorp in order to be deemed as REP returnees and to benefit from the incentives under the programme.   
3. At the point of application, Dr Ting held a valid Malaysian passport which qualified him to apply for the REP. Under the REP, PR holders are allowed to apply for the programme if they can show proof that they are still Malaysian citizens. Additionally, applicants need to meet strict criteria relating to academic qualifications, total work experience, income level and tenure abroad. They must also work in high-skill occupations identified in the Critical Occupations List as well as work and live abroad at the time of application. 
4. To ensure that we meet the REP’s primary objective of facilitating the right quality of talent needed for Malaysia’s economic development, we wish to emphasise that TalentCorp works closely with the Department of Immigration Malaysia and the REP Committee to rigorously verify and assess REP applications. Applications that do not meet the strict criteria, for example, application from persons who are not Malaysian citizens, will not be approved for the REP. 
Issued by TalentCorp Malaysia

115 comments:

Anonymous said...

Celako punye dapig, jadikan talentcorp sebagai kambing hitam. Memang patut kene buang dari jadi wakil rakyat... Kuat temberang macam macai pembangang....

Anonymous said...

SPRM tahan 3 lagi pegawai ZPP

GEORGETOWN: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Pulau Pinang menahan tiga lagi pegawai Zakat Pulau Pinang (ZPP) hari ini, bagi membantu siasatan berhubung kes penyelewengan dan pecah amanah dana projek pembangunan masyarakat agensi berkenaan.

DATUK Abdul Aziz Aban Pengarah SPRM negeri, Datuk Abdul Aziz Aban, berkata tiga pegawai lelaki berusia antara 33 hingga 49 itu ditahan, kira-kira jam 4.30 petang tadi, di Pejabat ZPP.

"Selain itu, SPRM turut memanggil tiga pegawai ZPP bersama dua lagi individu lain iaitu seorang ahli perniagaan dan seorang kontraktor bagi dirakam percakapan," katanya dalam satu kenyataan. Difahamkan, ketiga-tiga individu itu akan direman esok, bagi membantu siasatan kes penyelewengan membabitkan program pembangunan masyarakat Islam Pulau Pinang sejak 2014.

Pada 9 Mei lalu, empat pegawai kanan ZPP bersama lapan kontraktor ditahan SPRM Pulau Pinang selepas dipercayai terbabit dalam isu penyelewengan dan pecah amanah dana projek pembangunan masyarakat ZPP

Anonymous said...

Faham ke ted kentot dengan artikel bahasa inggeris ni???

Setakat pandai kentot merata-rata lebih baik pergi meninggal...

Anonymous said...

ting tiong choon is not a burung tiong...he ia really a Tahik...a rotten Tahik...burung tiong can fly but Tahik can't fly...hiding inside septic tank..ha ha haaa..

Anonymous said...

That's a load of hogwash
not even qualified to be Malaysian,should be deported back to Australia...just a pain in the arse.

Anonymous said...

Siapalah ting tiong choon tanpa dapigs..sekadar dogtor di pendalaman ostolia.

Anonymous said...

Jadi doktor pun boleh dua kali bangkrap... Doktor sakit babi ke? Boleh la rawat si din pagoh babie tu...

Anonymous said...

TingTong Choon berani tak nak saman talentcorp. ??

Anonymous said...

inilah spesis hujan emas dinegeri orang hujan batu di negeri sendiri tapi pilih negeri orang kerana berasakan negeri sendiri tak ada guna pada dirinya. sekarang baru tahu langit tinggi atau rendah.

Anonymous said...

Din pagoh dah mampos???

Kah kah kah kah kah kah

Mat Gunong said...

Nampaknya PRK Dun Pujut bakal diadakan semula. Pada Mat Gunong,ada baiknya juga. Secara tidak langsung pasti mencurah curah projek mee segera untuk manafaat pengundi setempat. Demi untuk menaikkan semangat BN menjelang PRU14 nanti,mengalahkan DAP menjadi matlamat no wahid.

P/s. Pada Mat Gunong, Dap tetap menang juga. Tapi negara kita kan Demokrasi lagi kleptokrasi. Sesiapa pun dibenarkan bertanding.

Dijemput Dato Seri TED mengumumkan peruntukkan yang perlu diberi pada RAKYAT. Dipersilakan Dato Seri!!.

Anonymous said...

Dapig jangan lupa letak anjing... Pasti menang bergaya...

Macai pembangang boleh sambut kemenangan dengan riang ria....

Anonymous said...

scumbag tu tak berapa sesuai tapi poopbag ...yesss

Anonymous said...

Perkasa lancar kempen haram umat Islam undi MIC
BERTALU-TALU menghina Islam, kumpulan pendesak Melayu Perkasa melancarkan kempen anti calon MIC yang bakal bertanding pada pilihan raya umum (PRU) akan datang.
Setiausaha agungnya Syed Hassan Syed Ali berkata parti komponen Barisan Nasional (BN) itu biadab terhadap Islam terutama apabila campur tangan dalam isu pendakwah kontroversi dari India, Zakir Naik.
"Mulai Jumaat ini Perkasa akan memulakan kempen anti calon MIC. Kita akan kempen pada umat Islam yang mengundi MIC haram kerana mereka menghina Islam.
"Beberapa kali kenyataan MIC menghina orang Islam dan kami hilang sabar," katanya pada satu sidang media di pejabatnya di Kuala Lumpur, hari ini.

Anonymous said...

Umno dan pas tak kisah pon pasal mic biadap...

Anonymous said...

Kawasan MUC lawan Dap melayu jena pangkah yg mana satu?...pangkah dap pas jsta haram...pangjah mic perkasa kata haram..tapi umno nak mic menang kerusi bn...

Anonymous said...

Yg bertanding nanti bn serawak...bukan umno...

Anonymous said...

Kat mana kawasan mic lawan dapig melayu tu?? Kawasan zairil ke?? Zairil bukan melayu...

Pak Man Telor said...

DAPigs Melayu vs MIC tu kat kawasan DUN KUANG ... hihihihik...

Mat Gunong said...

Syabas 903. Yang menariknya berkenaan kemungkinan undi kaum india bakal menolak calon BN , ini akan menyebabkan lebih 20 kerusi parlimen yg mana majoriti kemenangan calon BN adalah tipis,sedangkan komposisi undi kaum india adalah besar. Antara kawasan parlimen yg terlibat termasuklah , Padang Rengas ( Nazri Aziz), Bagan Pagoh ( zahid hamidi),Teluk Intan serta di beberapa tempat di Johor.

Anonymous said...

Teori syok sendiri

Anonymous said...

Siapa yang nak dengar suara berahim katak tu ek?

Ong kedekkedek... Ong kedekkedek..

Orang pasir mas pun tak mboh dengan katak anak ali tu...

Anonymous said...

Wakil rakyat hantu impot dari ostolia

Anonymous said...

KUCHING - Speaker Dun Sarawak Datuk Amar Mohamad Asfia Awang Nassar hari ini menolak usul yang dibentangkan Adun Kota Sentosa Chong Chieng Jen kepada Menteri Perdagangan Antarabangsa dan E-Dagang Datuk Seri Wong Soon Koh untuk menarik balik dakwaan kebankrapan terhadap bekas Adun Pujut Dr Ting Tiong Choon.

Chong, yang juga Pengerusi DAP Sarawak, mahu Wong meminta maaf kerana telah mengelirukan Dewan yang mulia itu.


Jumaat lepas, Wong membentangkan usul yang diluluskan oleh Dun Sarawak untuk melucutkan kelayakan Dr Ting sebagai Adun, mendakwa beliau mempunyai dua kerakyatan dan juga diisytiharkan muflis sebanyak dua kali di Australia pada 23 Jun 2016 dan 11 September 2012.

Mohamad Asfia ketika menolak usul daripada Chong itu berkata perbahasan usul itu adalah tidak relevan kerana Dr Ting tidak berada di dalam Dewan untuk menjawab apa-apa isu yang mungkin timbul.

Beliau berkata, Dr Ting hilang kelayakan kerana telah melanggar peraturan kelayakan yang menyatakan bahawa seseorang itu hilang kelayakan untuk dipilih menjadi Adun sekiranya beliau, antara lain, telah memperoleh secara sukarela kewarganegaraan atau menjalankan hak kerakyatan di mana-mana negara di luar Malaysia

Mat Gunong said...

Sebab utama PERKASA melancarkan kempen ini apabila Anak Dato Seri Samy Vellu iaitu Vell Pari yg agak keras mendesak agar dr ZN dihantar pulang. Kerana MIC cuba mendapatkan kembali sokongan kaum India yang cenderung ke pada HINDRAF, yg memohon untuk menjadi sebuah parti politik.
P/s. Adakah harapan Zahid Hamidi untuk menjadi PM akan terkubur kesan dari amukan kaum India????. Nasib kau lah Zahid oiii . Dah kena Game nampaknya.Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Takpe ar Ting Tiong Choon, malaysia tolak anda, boleh le balik ke australia jadi warganegara sane semula. Kurang sekor ahlil dapig kat malaysia ni. Hik4..

Anonymous said...

Teori haprak dari seekor bangkai babi

tun faisal ismail said...

MENANTI TEMPOH SEBULAN HASIL SIASATAN SPRM - MENDEBARKAN ATAU DALAM JANGKAAN?

Saya membaca laporan Malaysiakini mengenai keengganan Tan Sri Apandi Ali, Peguam Negara untuk mengesahkan sama ada dokumen dari laman SPRMInsider yang saya dedahkan selama lebih dua minggu ada benar atau palsu.

Apabila beliau enggan menjawab dan menukar topik kepada isu lain setelah ditanya mengenai dokumen itu, secara tidak langsung beliau mengesahkan kesahihan dokumen-dokumen itu.

Sebelum ini, pihak berkuasa tidak pernah berlengah untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap saya walaupun isu yang saya bawa itu adalah berkenaan kepentingan awam.

Minggu ini, saya menghabiskan masa selama seminggu secara berterusan untuk 2 kes berbeza yang dibawa Peguam Negara:

1) dakwaan di bawah BAFIA berkenaan pendedahan saya mengenai skandal NFC melibatkan keluarga Dato' Seri Shahrizat Jalil

2) dakwaan di bawah Seksyen 499 Kanun Keseksaan kononnya menyebarkan berita buruk mengenai Tabung Haji atas pendedahan saya bahawa rizab Tabung Haji telah menjadi negatif seperti yang terkandung di dalam surat mantan Gabenor Bank Negara Malaysia, Tan Sri Zeti Akhtar Aziz

Oleh itu, jika ada sedikit pun yang tidak benar mengenai dokumen SPRMInsider dan pendedahan-pendedahan yang saya telah buat setakat ini, saya yakin saya telah pun ditangkap dan didakwa.

Bukan itu sahaja, tidak ada seorang pun yang saya telah dedahkan menerima wang dari akaun peribadi Dato' Seri Najib Tun Razak yang telah membuat laporan polis atau menyaman saya atau menafikan dengan bukti.

Individu-individu paling penting (seperti berikut) pun tidak menafikan pendedahan saya:

1) Dato' Seri Najib tidak menafikan membelanjakan RM3.2 juta di kedai barang kemas mewah di Itali dalam satu hari yang dibayar dengan wang yang berasal dari SRC

2) Dato' Amhari Nazaruddin, pegawai khas Dato' Seri Najib tidak menafikan syarikatnya Orb Solutions Sdn Bhd menerima RM2 juta dari akaun peribadi Dato' Seri Najib dari wang yang berasal dari SRC

3) Bank Negara Malaysia tidak menafikan bagaimana seorang yang bernama Ariffin Salleh telah menunaikan cek tunai bernilai RM43 juta dalam masa 3 minggu dalam Januari 2015 yanh sudah tentu dikesan oleh Bank Negara; wang itu berasal dari SRC dan disyaki dari suntikan dana dari Tabung Haji

4) Tabung Haji sehingga kini tidak mengeluarkan satu pun kenyataan menafikan penglibatannya dalam keseluruhan pindahan wang keluar masuk ke akaun SRC melalui suntikan dana RM193.5 juta ke dalam Putra Perdana Berhad, yang mana anak-anak syarikatnya digunakan untuk "melapiskan" pindahan wang SRC ke akaun peribadi Dato' Seri Najib

Apabila tidak ada seorang pun yang saya telah namakan secara terbuka menafikan atau membuat laporan polis, saya semakin yakin bahawa kesemua pendedahan itu dari dokumen SPRMInsider adalah benar.

Apatah lagi apabila Peguam Negara sendiri enggan menafikan kesahihan dokumen itu dan menukar tajuk perbualan apabila ditanya.

Oleh sebab itu, Peguam Negara tidak ada alasan untuk tidak mendakwa nama-nama yang saya telah dedahkan setakat ini apabila SPRM menyiapkan kertas siasatan dan dihantar ke Kamar Peguam Negara dalam masa sebulan seperti yang disebut Tan Sri Apandi Ali.

Saya menanti Dato' Seri Najib dan Dato' Amhari Nazaruddin didakwa di mahkamah dalam masa terdekat. Jika tidak, rakyat akan menghakimi Peguam Negara yang bernama Apandi Ali ini.

RAFIZI RAMLI
Ahli Parlimen Pandan
15 Mei 2017

Mat Gunong said...

Statistik PRU13

P6. BAGAN DATOH Majoriti 2108,Pengundi India 9423
P61 PADANG RENGAS Majoriti 2230.pengundi india 2931
P76.TELUK INTAN .Majoriti 238.pengundi india 11491
P77 TANJUNG MALIM. Majoriti 4328,Pengundi india 9062
P142 LABIS Majoriti 353,Pengundi india 5698
P158 PASIR GUDANG Majoriti 935,Pengundi india 11194
Ini adalah antara kawasan parlimen yg bakal BN tumbang sekiranya kaum india tidak lagi memberi undi .
SERAM TAK??_.

Anonymous said...

Sape bace tak si macai tetap tokong Lim, Malik Kassim Pgayr cakap isu rasuah Pengawai PPZ kroni diorng tu hanya melibatkan 'peribadi' bukan harta PPZ..???

celaka bangang punya pemimpin diaorng.. najis dn berulat membusuk mcm tu dia boleh nkc over lg..

sbb melibatkan duit PPZ tu lah yg ia jd kes rasuah! kalao duit bapak ko Malik Kassim SPRM pon tk de hingin nak kaco.. bodo piang!!

Anonymous said...

matgunong
ko seram le sorang2
kitorang xseram
sbb yg seram nnt ialah pakaton. byk mana kerusi akan terbang.
pas dh tekad akan kacau Pakaton.

ape kate ko pulak kire undi jerlun yg harap siam buddha tu boboi kasi dedak tu?
bole menang lagi x?

Anonymous said...

Syok sendiri

Anonymous said...

Kat mana kawasan melayu dapig lawan mic tu??

Tak nampak pon..

Anonymous said...

Mat bengong tu pandai kira ke?? Pakai excel pun tak reti...

Rapiji Romli said...

Saya hanya bergurau

Anonymous said...

macai pakaton bila nk duruh doj dakwa mo1?
aku kempunan tunggu sapina perancis yg dijnjikan
aku jg 'rindu' pd janji mahadey yg fbi akan tangkap najib sept 2016. skrg dh 2017 mei.. apakah trump sudah makan dedak najib?

chai tulung jwb sat?

Mat Gunong said...

Bermula sebulan dari sekarang!! Tik tok tik tok tik tok tik tok. Eeeeè ....seram nya.
Hehehekikikihahahakahkahkah

Mat Gunong said...

Relax lah wahai cybertrooper PICISAN umno. Tik tok tik tok ,sampai lah masa sebulan seperti Apandi janjikan. Sebenarnya mat gunong dah boleh jangka keputusannya. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Korang bayangkan la.... kira babi yang tak seberapa dalam kandang tu pun tak betul ade hati pulak nak memerintah negara.
Kahkahkahkahkah... Ini semua excel punya salah.

Mat Gunong said...

Kita lupakan isu isu politik dahulu. Bersama kita mendoakan Agar Tuan Guru Haji Hadi selamat menjalani pembedahan dan sembuh seperti sediakala.


Anonymous said...

Seram betul la malam ni. Tiba2 je tadi boleh terserempak dengan geng2 babi.yang lebih menyeramkan ialah bila tengok babi2 tu boleh terbang.

Kahkahkahkahkah

Anonymous said...

kah.kah.kah.
matgiler sekor ni
die syok sendiri kah kah kah

Anonymous said...

Apa bende 10.32 merepik repik ni

Anonymous said...

org munafik tkpyah lak nk berlakon berdoa bagai. betulkan Aqidah ko dlu syaitan gunong. perbetulkan diri ko dulu.. dgn sapa ko bersama, dgn org tu ko akn dibangkitkan di Mahsyat nnt
apakah ko akan bangkit bersama dapig? kafir laknatullah?

matgubok meunafik

Anonymous said...

Melampau betul mat gunong merepik2

Anonymous said...

uihhh seramnya ...
seram sebab mat gunung dah abis idea nak seramkan orang..
apa ra mat gunung .. cuba ko tengok mak lampir ampang
buat nya masa ko ambik stok dedak kat dia .. tetiba dia senyum manja kat ko ... seram tak ??
seram kannn

Anonymous said...

We must request refund
people's money he is getting while.as wakil rakyat. He purposely buat dono and keep quite. So unatical as wakil rakyat.. he knows.this but buat diam2. Unbelievable!! Ini ke jenis 'pemimpin' kita?? And yet he is playing this issue as if the whole whole or specifically gomen is wrong? Gosh.. common guys.. and their team members DAP or pim guan eng have the guts to challenge the dewan rakyat. No doubt DAP lim guan eng is being defensive and trying to twist and fool the whole malaysia as always..

Anonymous said...

Kahkahkahkah... Giler babi seramnye...
Silap gaya sebulan mat gunong taik tak panjat gunong sebab demam.

Kahkahkahkahkah

Anonymous said...

betul rakyat sarawak khusus kawasan Pujut mesti tuntut balik refund money dr apa benefits yg si penyamun dapig ni dpt dr penipuannya selama ini.

Anonymous said...

Hehehe....Tik tok tik tok.spina perancis tak sampai2 lg nih...
Tik tok tik tok pun dah tak larat ni...hehehe

Anonymous said...

Opppp...tiang gol dah berubah kah...hahaha

Anonymous said...

Dapig mmg hebat...hantu pun blh jadi adun dorang..kahkah

Anonymous said...

"YB HAntu" mmg hantu sebenarny dapIG13may nii...

din pagoh said...

Aikk, awal bangun KRO, cepatnya ko delete, chibai je

Anonymous said...

Marah benar macai bila kena batang hidong sendiri...

Anonymous said...

Din pagoh dah mampus ke belom?

Anonymous said...

Bila peguam negara nak dakwa najib dan rafizi?...takot ker?...

Anonymous said...

Ko tahu tak kenape sapina tidak dikluorkan?...

Anonymous said...

Akidah ko yg perlu diubah...merompak kerja IBLIS...ko sokong iblis?

Anonymous said...

Hik..hik..hik

din pagoh said...

Nampak gayanya perang cabutan bertuah dan serangan ke atas Rauf belum lagi mahu ditamatkan oleh penyokong-penyokong UMNO yang kepanasan berikutan tertipu dengan prosedur cabutan bertuah di majlis ulangtahun UMNO yang ke 71. 

Baca : Rauf, Nama Ini Tiba-Tiba Menjadi Popular

Baca : Belum Undi Sudah Ada Pemenang, Cabutan Bertuah Atau Cabutan KawanKauPunya

Perang di antara makcik Mikin (Asyikin Yunos) dan Ali ZiZou menarik perhatian di kalangan netizens di laman sosial.

Status makcik Mikin yang tular



Makcik Mikin bertindak memerli Ali Zizou yang dipercayai kepanasan kerana Rauf diserang bertubi-tubi oleh cybertroopers Agent A9proumno. Agent-agent A9proumno bengang bercampur marah kerana berasa tertipu dengan konsep cabutan bertuah yang dijalankan oleh UMNO pada majlis ulangtahun UMNO yang ke 71. 

Anonymous said...

Takde hantu, anjing pun mereka sanggup undi untuk jadikan wakil mereka..

Anonymous said...

Serammmm.... Ternampak hantu jadi adun di sarawak la...

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Suara anak haram (suaram) kata sepina dah kluor... Tapi hantar guna siput babi.. tu yang tak sanpai-sampai lagi..

Anonymous said...

Kene rasuk hantu yang jadi adun tu kot..

Anonymous said...

Bermula sebulan dari sekarang, cap tangan nganyin akan jadi logo fuckatan haprak... Lagi banyak kene kutuk dari yang memuji

Joseph Mugate said...

Universiti Oxford telah buat satu bancian suara dan mendapati majoriti keturunan DAPigs mmg amat berminat utk berhijrah meninggalkan Malaysia, krn kata mrk di Malaysia mrk hidup dlm ketakutan, tertekan, dianiaya dan diperhambakan, krn itu majoriti mrk kaya raya dgn bisnes besar dan bangsa DAPigs memiliki 70% dari kekayaan negara.

Hebat betul Malaysia ye .. glgn yg ditindas boleh mengumpul kekayaan luarbiasa mengalahkan mrk yg menindas yg hanya memiliki 3% kekayaan negara secara keseluruhan. BUKAN PULAK SEBALIKNYA.

Itulah rupanya hasil bancian dari keturunan yg telah diasuh dari kecil lagi menjadi pelampau perkauman di sekolah2 cina dgn sistem pendidikan cina yg memilih mengamalkan politik kebencian dan sikap perkauman tegar sbg asas pendidikan.

Yg tak berpuas hati kat blog sini kalau rasa mmg tidak aman duduk di Malaysia dan ada negara atau lautan yg hendak menerima mrk bolehlah hantar nama ke Universiti Oxford, mudah2an Malaysia akan bertambah aman dan makmur adanya.

Anonymous said...

Cerita kartun karangan macai pembangang... Lyak masuk tong sampah je

Pak Cik Din said...

Dengar khabar dari amareka Loretta Lynch DOJ kena pecat pasal kes rasuah....patut la melalak pasal 1MBD sebab Mader Putumayam
pun dah bagi rasuah tapi tak cukup sebab nilai duit Mesia kecik itupasal tak berapa nak meletup....

Anonymous said...

Din pagoh aka ted kentot dah mampos idea... Ubah tiang gol.

Asalkan dapat hantar komen, nampak la KPI dia oleh tokong nanti tu...

Anonymous said...

Comey pulak kene pecat sebab tak tangkap najib masa beliau datang usa september lepas

Anonymous said...

Bukan saja sapena dari Perancis tak kunjung tiba ,walaupun presiden silih berganti.
Paling mengejutkan (SATK) surat akuan tarikh kembali jembalang bekas adun tuh hilang entah ke mana.
Serawak tidak memerlukan doktor desa nih...memadai dimport dari semenanjung aja "doctor in the house"kan ada,
berdekad penuh ngan pelbagai kepakaran KLINGTONG,SONGLAP,PENJARAHAN sebagai rujukan.

Anonymous said...

Amat di alu2kan dapig berambus dari tanah malaysia ni.

Anonymous said...

Kau ingat ni blog bapak kau.???

Anonymous said...

Tabur fitnah sana sini tiap masa kerja sape..? Malaikat..? Bodoh punya hanjing

Pak Cik Din said...

Pak Cik Din nak tumpang gelak sat kah..kah...kah..
Mat Gunung dah makan ubat ka...dok seram sorang2...

Anonymous said...

Mat gunung tengah melancap cari idea baru...

Anonymous said...

Mat gunong tengah meeting kat kandang babi.Geng2 dia tengah cari modal baru nak spin.Modal lama semua tak jalan.satgi geng2 dia masuk la ratip balek modal lama..

Anonymous said...

Melancap depan laptop.. Tengok video babi ngentot pun dia boleh buat modal melancap

Anonymous said...

When Malay screw Malay, Dapig gonna get what they want by just executing a simple sleight oh hand.

Anonymous said...

Living deep in the continent of down under for certain period time would make ones a good snake oil saleman. Unbelievable but it is true!

Anonymous said...

Hanya di Penang...hahaha
Lebai tungangan dapig...hahaha

Anonymous said...

Din pagoh..cerita dongeng kurang menarik..sila cuba lagi..kehkeh

Anonymous said...

If Lobai dressed in thawb gives a sermon they say that is theocracy; if a gross wearing chauvinist twitted unwanted sermon they say that is not theocracy: "that is democracy". OMD, there must be crazy.

Dapigs Buster said...

Macai Melayu berkulit babi (atau mmg babi ori yg menyamar) tak dapat terima kajian soal-selidik University Oxford. Meroyan ...

Anonymous said...

Org yg tiba2 dok rasa seram tu tandanya dirinya telah diresapi cucu cicit iblis @ setan. Maklumlah kerja mengadu-domba tiap hari, mmglah setan tersangat berkenan, sahabat karib dia tu ...

Anonymous said...

Rasa seram betul la bila ade babi yang dah pandai komen kat blog ni..

Kahkahkahkahkah

Anonymous said...

Lagi seram bila tengok babi belaan dapigs melancap depan laptop.
Muahahahahaha

Anonymous said...

10.39 macai berkulit babi

Mat Gunong said...

Salam dari Gunong,
Apa kabar sahabat sahabat??.. Ini pagi berak ada senang??? Sebelum masuk tandas tu, baca lah doa menghalau IBLIS. Khuatir semasa melepaskan hajat nanti terdengar suara suara ghoib yg berbunyi
SELAMATKAN MALAYSIA
Hapuskan KLEPTOKRAT,Memartabatkan RAKYAT.
HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH

Anonymous said...

Aku lagi seram klw mengundi tetiba terundi adun hantu jembalang belaan dapig....kahkahkah

Anonymous said...

Masa mengundi pun jgn lupa baca doa semoga Adun2 hantu jembalang belaan Dapig lari bertempiaran...kahkahkah

Mat Gunong said...

Semalam an Mat Gunong dok memikir, Apa nasib bakal Piem nanti Paduka Dato Zahid Hamidi ,kalau kalau undi kaum india swing kali ni.
P/s. Mat Gunong rasa ,ini tentu game H2O. Dia yg bagi PR kat DrZN. Tak pasal pasal menaikkan kemarahan kaum india. Hasilnya , nasib politik dato berada dihujung tanduk.

Mat Gunong said...

Patut lah dato zahid mengeluarkan kenyataan bahawa ada pehak yang mahu beliau tewas pada PRU 14 kali ini. Kenyataan itu dibuat bukan sekali, bukan dua kali, tetapi sudah tiga kali. Memang patut Dato zahid gusar ,memandangkan tewas nya beliau, alamat ,berakhirlah impian mahu menjadi PM.
P/s. Untuk selamatkan keadaan, belanja lah tosey ke?, dapati ke atau idli. Tentu sejuk hati hati yg panas tu.

Anonymous said...

Dapig scumbag; ABU sekam padi; cai2 ketum lover. Kik3

Anonymous said...

BARUA seperti Mat Gunong akan lahir di setiap generasi dalam setiap bangsa. harga seorang BARUA bergantung pada jualannya'

dan setelah jualannya' itu habis maka tiada nilai lagi, hiduplah dia laksana anjing kurap yang diberi sisa makanan sambil menghitung hari kematian.

menelusuri sejarah hidup seorang BARUA merupakan pelajaran paling berharga untuk kaum yang mahu berfikir. kisah seorang BARUA yang paling berjaya di zaman Order Baru ialah OTHMAN WOK.

salah satu kisah yang paling 'indah' yang membuktikan betapa hebatnya Othman Wok sebagai seorang BARUA apabila Perdana Menteri Singapura (LKY) di zaman 70an mencadang agar jenazah org Islam supaya dibakar atas sifat mengelakkan pembaziran tanah dan ia disokong oleh Othman Wok, sebagaimana dia memainkan watak utama yang menyokong pemisahan Singapura dari Malaysia.

Mat Gunong apa yang membezakan kau dengan Othman Wok ??

Anonymous said...

Othman Wok dapat jugak merasa dedak LKY tiap2 bulan dgn jawatan tanpa kuasa yg disandang, sedangkan,

Mat Gunong apa dapat? Nak merasa babi panggang jauh sekali, tulang babi kering pun setakat meleleh air liur mengharap aje .. hanya bayangan ... betul kan Mat Gunong?

PRU14 ni tercalon utk DUN KUANG atas tiket DAPigs ke?

Anonymous said...

Amat menyeramkan bila puaka fiji mula merasuki pegawai penerangan cm gone end dgn membuat fitnah terhadap IKSIM....tak sanggup meneruskan citer selanjutnya kerana terlalu seram..dk gitu mat gunong !!!!!!

Anonymous said...

Pakatan adalah gabungan taik taik yg beraneka ragam busuknya, maka jadilah Pakatan Taik.

Mat Gunong said...

Nak tanya. Apa perkembangan BANDAR MALAYSIA?. Ada berita terkini ke yang kalian dah tahu??. Mat Gunong tanya sebab dari atas gunong , tak nampak ada pembangunan pun. Dah 2 tahun projek ni kan??.

Anonymous said...

Admin..keluar dari tajuk sikit...saya nak minta jasa baik semua ahli Umno yng baca blog cts ni agar berdoa semoga Allah permudahkanlah urusan kakak saya yang sedang berjuang melawan kanser tahap 4.. Kakak saya ni mmg penyokong Bn dan Umno...saya yang slalu gelar ted si kentut.. Atok terlajak tua...siti anak si.kassim lgbt..pluralism.. Liberalism.. Melayu screw..dyana girl girl ai zahril...semoga dengan doa dari pembaca blog admin ni dapat meringankan..penderitaan kakak saya...
Kepada sesiapa nak nak menderma sila masukkan dalam akaun maybank saya di akaun 5141-0532-3170 AMENN Terimakasih admin

din pagoh said...

Buat entri barulah KRO!! Payung video izara aisha KRO, muda lagi tapi tetek sudah jatuh,melendut dah!!

Anonymous said...

Admin..keluar dari tajuk sikit...saya nak minta jasa baik semua ahli Umno yng baca blog cts ni agar berdoa semoga Allah permudahkanlah urusan kakak saya yang sedang berjuang melawan kanser tahap 4.. Kakak saya ni mmg penyokong Bn dan Umno...saya yang slalu gelar ted si kentut.. Atok terlajak tua...siti anak si.kassim lgbt..pluralism.. Liberalism.. Melayu screw..dyana girl girl ai zahril...semoga dengan doa dari pembaca blog admin ni dapat meringankan..penderitaan kakak saya...
Kepada sesiapa nak nak menderma sila masukkan dalam akaun maybank saya di akaun 5141-0532-3170 AMENN Terimakasih admin

Mat Gunong said...

Mat Gunong warganegara Malaysia. Othman Wok warganegara Singapura.
P/s. Lain kali bagi lah soalan yang susah sikit,macam " siapa pemilik CENDANA DESTINI,dimana LUTH membuat peleburan ,dengan membeli saham sebanyak 30% yang bernilai Rm193 juta.

Mat Gunong said...

3 x mat gunong ulang tayang. Macam x caya je , artis malaysia dah macam artis hollywood.

din pagoh said...

Ko biar betul, bagi fb ko aku nk tgk!!

Anonymous said...

Dap was riding on the crest of a wave before divorcing Pass but ended up being a sore losing pa*ah when Pass still very much in endless love with Jack Ass.

din pagoh said...

Iyalah,bakal menantu mak siti,bra pun xmampu beli,suam2 kuku je lakonan, buat malu bangsa J,,KRO jgn tgk lama sgt,takut boboi naik tanpa disedari nanti,kikikikikiki

Anonymous said...

Power..hari tanpa bra

Anonymous said...

Ada jugak macai yg merempat. Tak sangka. Ingatkan semua kaya dapat serpihan harta alibaba. Cytro pulak bergaduh pasal cabutan bertuah. Kahkahkah..macam2..

Anonymous said...

"berbeza namun adalah sama".

Singapura asalnya Tanah Melayu.
DAP asalnya dari PAP.
Othman Wok 'kekal' hidup dengan lahirnya benih rosak seperti engkau (Mat Gunong).

pertanyaan ini mungkin tidak akan mampu menyedarkan BARUA seperti kau tetapi ia mampu membuatkan orang lain agar tidak menjadi BARUA !!.

Anonymous said...

projek bakun dam dulu pun byk masalah terbengkalai dan akhirnya bail out Ekran Berhad dkt 1 billion.. kroni Madey Kuttey punya pasai no hal.

so biasa lah projek2 berskala besar zaman DSN pun ada halangan dan susah payahnya jugka. Kita doakan supaya semuanya berjalan lancar termasuk TRX dan Bandar Malaysia

Macai usah gelisah sgt..xde banyak isu nk spin pon!

pergi kira undi berapa Jerlun Boboi akan hilang??

Anonymous said...

Jgan derma orang ni ambil.kesempatan.
Saya dan.keluarga daya bukan dari keluarga susah kami mampu tanggung rawatan.kakak saya.. Tak.malu betul saya baru terbaca...sanggup pemilik acc no 5141 0532 3170 ni ambil kesempatan.. MASYAALLAH JAHAT nYA MANUSIA NI.. Admin tolong pantau.
Boleh check dtatus saya dan.orang ynng siap.beri no acc tu..tak.malu betul..

Anonymous said...

Maaf..orang yng beri a no acc tu penipu..saya dan.keluarga saya bukan.orang susah fia ambil.kesempatan..admin tolong pantau check status saya dgn orang yng siap beri no acc tu..mmg tak.malu betul.orang tu

Anonymous said...

SRP should charge him for giving false information and declaration. He should pay SPR for by election cost.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates