May 29, 2017

134 Di Sebalik Laporan Polis Yang Dibuat, Hannah Yeoh Mempergunakan A Samad Said Untuk Promosi Bukunya


Mungkin Hannah Yeoh merasakan jawatan beliau sebagai ADUN dan Speaker Kerajaan Selangor adalah terlalu tinggi sehinggakan beliau tidak mengendahkan laporan polis yang dibuat ke atasnya serta siasatan polis berhubung buku kontroversi yang ditulis oleh beliau, 'Becoming Hannah'.

Menjelang saat umat Islam di Malaysia mahu berbuka puasa pada hari pertama 27/05/2017, DAP menganjurkan 'Bicara Buku Becoming Hannah' oleh Sasterawan Negara, Datuk A Samad Said, di Galeri Sejarah KKB, Kuala Kubu Bharu, Selangor.

Berdasarkan gambar-gambar yang ditunjukkan, didapati 'Bicara Buku Becoming Hannah' ini dihadiri oleh sebahagian umat Islam yang turut membeli buku itu dari Hannah Yeoh yang kelihatan turut menurunkan tandatangan ke atas buku yang dibeli itu.

Seperti diketahui, penyertaan Datuk A Samad Said ke dalam DAP diumumkan sendiri oleh Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang, di Gua Musang pada 13/06/2015. Mengikut Lim Kit Siang, Datuk Samad Said boleh dianggap sebagai wira yang akan membawa perubahan kepada negara sambil mengumumkan beliau sebagai Wira Ubah kepada DAP.

Sehari selepas penyertaan beliau ke dalam DAP, portal berita The Malaysian Insider terus sahaja mengeluarkan kenyataan Datuk Samad Said bahawa “saya bersedia jadi hamba bukan jadi pemimpin” dan “terpulang kepada parti sebab saya jadi hamba kepada parti”. Bukan sekali, tetapi dua kali, Datuk Samad Said menyebut mengenai kesediaan beliau untuk menjadi hamba kepada DAP.

Walaupun sebelum ini kelibat Datuk Samad Said sering kelihatan di dalam aktiviti-aktiviti DAP, khususnya yang memerlukan DAP 'membuat kontak dengan masyarakat Melayu', penglibatan beliau di dalam 'Bicara Buku Becoming Hannah', bersama-sama Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang, sendiri yang kemudiannya menemani Datuk Samad Said berbuka puasa menampakkan keseriusan hasrat beliau untuk menjadi hamba kepada DAP ini.









134 comments:

Anonymous said...

Bukan A. Samad Said ni dulu PAS ke?

NoName

Anonymous said...

Sasauwan nak jadi hamba siapa pun lantak dia la...

Tapi apa guna pandai berbahasa kalau ketua parti dia sendiri pun cakap tergagap-gagap nak cakap bahasa melayu. Jadi la kau hamba yang teramat bodoh

mat over said...

Ni semua salah pas,pasal dulu tk berdakwah dekat hanna ni,guan eng pun dpt gelaran khalifah dari pemimpin pas pun tk masuk islam,kristen sarawak mmg aktif!

Anonymous said...

sakit hati tk dapat dedak dri umno...sanggup jadi hamba abdi kpd bangsa yg nk rampas 'Tanah Melayu'secara halus...Bodoh punya segelintir melayu bodoh....

ted manoff said...

Rilekslah ryezall.. Baru komen kritik sikit dh nk delete bagaii..apa punya manusialah ko nii..tk boleh kritik pergi duduk muzambiq sana..๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™‰๐Ÿ™Š✅✔

Anonymous said...

Cina kominis nak kuasai ekonomi malaysia...najib jadi ejen...ko tak sedar...

Anonymous said...



Alhdulillah PAS dah kembali ke perjuangan asal.... dan tidak lagi bersama PH... Ini semistinya akan memberi pukulan maut kpd PH dlm pru14 ini.


Anonymous said...

Hannah yeoh tak seru pon pembaca buku dia supaya masuk kristian...tak ade ape pon yg pelik dlm buku dia...hanye orang bodoos perasan cedik yg menyibok...orang kristian menghargai ugama dan tuhan...
Orang islam langgar perintah tuhan...perompak yg mungkar di bela
..sanggup bersubahat ingkar perintah Allah......yg nak tangkap perompak di kutuk...ajaran ugama mana ni?..

Anonymous said...

Perjuangan lobai pas untuk 90 jota...dah cerai tapi masih nak jawatan di selangor...perjuangan mata duitan..

Anonymous said...

Isu The Star Biadap
admin 5/29/2017 01:35:00 PM 0

Editor akhbar The Star lahir di Malaysia, membesar di Malaysia dan memiliki warganegara Malaysia. Saya cukup yakin dia sedar bahawa gambar latar belakang di muka depan akhbar yang di bawah jagaannya hari ini dengan tajuk 'Malaysian Terrorist Leader' ialah gambar orang Islam sedang solat berjemaah. Adalah mustahil puluhan tahun dia hidup di Malaysia, dia tak tahu bahawa itu adalah gambar solat berjemaah.

Bila tahu hakikat sebenar tapi masih nak cari pasal juga, itu namanya sengaja nak cucuh api untuk membakar sentimen keagamaan. Kita duduk elok-elok, tiba-tiba dia mari tumbuk kita. Bila kita balas balik dengan penyepak, dia yang menangis nanti. Lepas tu kata kita jahat dan ganas.

Baru saja Nanyang Siang Pau buat hal dengan orang Islam dan akhirnya terpaksa merayu minta maaf, kini The Star pula. Jangan marah bila pandangan umum kata, dua -dua yang buat hal ini akhbar orang Cina!

Saya jumpa dengan seorang Cina di Kota Bharu yang pegang akhbar The Star. Dia sendiri pun marah. "Apa ini punya orang nak cari gaduh! Sorang dua orang Islam jadi pengganas, mana boleh letak gambar orang tengah sembahyang!" Marahnya yang mungkin ditujukan kepada editor akhbar.

Tak ada siapa pun yang waras sengaja nak mengapikan dan memanaskan suhu sentimen perkauman serta keagamaan. Kalau orang tak waras, dia tak layak jadi editor akhbar. Api fitnah jangan dikobarkan. Kelak membakar diri sendiri.

Kita menuntut agar KDN bertindak segera mengikut lunas undang-undang. Walau esok mungkin editor minta maaf, ia tak cukup. Kecuali kalau dia boleh kutip semula setiap naskhah akhbar yang telah terjual dan dia mampu padamkan semua yang telah disebar di alam maya. Fitnah yang telah merata tak mampu selesai dengan hanya permohonan maaf.

Anonymous said...

Dulu ahli pas adalah bakal ahli nuraka jahannam semua nye termasuk bos Nik Ajis dan Hadi sebab mereka rasa mereka lebih beriman dan mulia di sisi Allah dengan ilmu mereka sehingga label orang2 nasionalis Melayu Umno sebagai kafir. Kemudian mereka ingat iman itu hak mutlak mereka nak bagi sesiapa mereka ingat maka bertahaluf siasi lah dengan orang Kafir esp DAP. Nik Ajis dgn kalam hikmat chelako chelako pelok si Kafir Karpal Singh dan Hadi pelok si kafir Lim Kit Siang. Pas chukop Chelaka bawa kafir seperti Hanna Yeoh, Nga kor ming, sivarasah masok masjid dgn pidato politik. Kafir Kristian bijak amek kesempatan bawa Melayu seperti Anuar Ibrahim , nurul izzah masok gereja juga pidato politik. Bagi Kristian, muslim yg masok gereja satu permulaan yg baik untok gereja. Masa semua ni berlaku Allah Relax je dok ushar2 perangai haram jadah ahli Pas. Lepas relax2 Allah kejutkan puaka2 Pas ni dengan banjir di Kelantan nak didik semula Tuan Guru yg takbor ini. Alhamdulillah hilang takbor Nik Ajis yg nangis teresak2 macham budak 2 tahun dan kembali ke pangkal jalan taubat nasuha. Hadi pula Alah chemetikan dia dengan penghinaan kafir DAP dengan segala Macham nista dan pijak gambar dan penghinaan parasit2 Pan dsb. Alhamdulillah Hadi sempat taubat balik dan mula berbaik2 dengan saudara seugamanya ahli2 Umno siap dengan politik matangnya. Malangnya nasi jadi buboq kerana Pas melahirkan anak Haramjadah PAN yg terus jemput kafir masok pidato politik dalam masjid. Ini lah dilemma Pas. Moral story jangan riak dengan ilmu. Apa2 pon semuga ahli2 Pas masok Islam balik lah dan jalan ramai2 tuju Shurga Allah. Aamiin

Anonymous said...

Ade ker saper2 dari Pas ato Umno yg buat laporan polis akbar cina Mca hina orang islam sebagai ketua pengganas?..
Dengan MCA puak2 macai umno dan Pas takot sungguh walo dihina...
Berani mengaum tapi teloq tarak...isu ruu pon umno menikus bila di gertak oleh mca...babi mca sungguh bisa bila umno dan pas menggigil...mat ober pon dah lari entah kemana...penampo pon dah hilang...

ted manoff said...

Berita gembira buat penjawat awam di Pulau Pinang sempena menyambut Ramadhan dan Syawal yang akan menjelma pada penghujung bulan Jun nanti.

Menurut satu sumber yang boleh dipercayai memberitahu, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng sedang mempertimbangkan untuk memberi bonus kepada semua kakitangan awam di negeri berkenaan antara 3 hingga 4 bulan gaji.

Di katakan, bayaran bonus ini akan dibuat pada 15 Jun yang akan datang dan akan melibatkan kira-kira hampir 5,000 orang penjawat awam di negeri ini.

Langkah ini dilihat sebagai susulan kepada kemurahan hati kerajaan Negeri Selangor yang memberikan bonus dua bulan gaji kepada kira-kira 174 ribu orang kakitangan awam di negeri berkenaan.

Menurut sumber, CM Lim dilihat cukup teruja untuk melaksanakan bonus berkenaan dan ianya dilihat jauh mengatasi apa yang diberikan oleh kerajaan BN yang hanya memberikan RM 500 sahaja untuk semua kakitangan yang berkhidmat.

Inilah bukti kesungguhan CM Lim dalam membela nasib kakitangan awam di negeri Pulau Pinang. Justeru, untuk kesemua hampir 5,000 orang pekerja, mereka kini sudah boleh memikirkan perancangan hari raya mereka pada masa akan datang.

Anonymous said...

Tunggu lah nnt sampai ugama Nasrani adalah ugama Persekutuan Malaysia. Ugama Islam dipadamkan terus dalam perlembagaan. Api manchis masa Kechil bako bulu hidung Ngko pun bulu hidung tak hangus. Tapi bila dah beso habih semua api telan. Yg tinggal debu , arang dan puing2. Tak da iman memang tak nampak. Good bye

Anonymous said...

Ade ket mana2 nas yg larang orang bukan islam masuk masjid?...
Masjid putra jaya pelawat kapir boleh masuk...tak de pon yg
busing...
Saidina omar pon pernah masuk dlm gereja...tak de sahabat larang...

Anonymous said...

Ko kuat khayal...bace dulu perlembagaan mesia seblm bersyarah bodoos..

Anonymous said...

Ko ingat mudah ker nak pinda perlembagaan...ko ingat irang lain bodos mcm ko...hi3...klentong jer lebih..

Anonymous said...

Wow...bodoos sungguh orang penang pilih lge...
Cedik sungguh pilih najib ketua prompak PM malaysia...dapat 599 jer tiap tahun..kata ekonomi kukuh..ringgit dah naik...kena kincin kena klentong leer melayu dengan najib dan unno......

Anonymous said...

Jerusubang dah jadi lebih vatican dari vatican, gara-gara aktifnya Hannah berdakwah?

Anonymous said...

Andaian bodooi

Anonymous said...

tak semudah itu nak tukar nama dari Yusof pada joseph. kalau mudah, entah berapa orang yang namanya joseph, kik3

Anonymous said...

Samad Said dalam bahasa om puteh dieja Schmidt Saed

Anonymous said...

Kakitangan awam oenang kena tipu...sepatutnye bagi 6 bulan bonus tapi nak bagi 3 bulan jer...
Najib nak bagi 6 bulan bonus..tapi pada tahun 2050...mampos dulu...kena kincin dulu dengan Najib..hi3..

Anonymous said...

Repot polis dulu cina mca dah hina ko dan umno ketua pengganas...melainkan ko tak sembahyang..

Anonymous said...


Laaaa A Samad Said nak jadi hamba DAP ke??? Aku nak jadi hamba ALLAH, mati esok boleh masuk syurga Allah.

Anonymous said...

Obama yang bapak moslem dan ibu kristian tidak pula ngomong lebih-lebih tentang agama si ibu atau si bapa. Obama walks the talk: AS adalah sekular. Mungkin Hannah terlebih gedik kot?

Anonymous said...

Jawatan dipersetujui sultan..klw berani suroh assamin pecat Pas...hehehe telo pun tersentot

Anonymous said...

kredit goes to where it is due. dengan adanya insan yang bermotivasi terhadap agamanya maka lahirlah sebuah serambi vatican di SJ.

berbeza dengan ABU yang hanya panda cakap dan cakap tapi satu habuk pun tiada.

Anonymous said...

Jadi hamba Allah tapi subahat dengan yg mungkar...

Anonymous said...

Macai umno ngaku islam tapi bersubagat nembela kemungkaran..
Takot dengan cina mca..mca kata ketua pengganas pon diam buat tak paham jer..

Anonymous said...

Kredit goes to selangor and penang..
Tiap tahun bagi bonus blm raya...Najib bagi 500 jer...kutip cukai beratus billion..

Anonymous said...

Disuruh tentang Unmo, dia tentang. Disuruh masuk Dap dia masuk. Disuruh jadi ABU dia jadi. Disuruh bela pendakyah, dia bela. Masa depan disuruh terjun lubuk, dia terjun? kah5

Anonymous said...

Kredit should go to najib and umno and pas ...Kena tuduh ketua pengganas oleh cina Mca poon senyap...tak berani nak lawan mca...melayu bodoos penakut...maci pon sorok muka ..

Anonymous said...

bukan saja melaise dan melaise dilaga-lagakan, tapi depa sanggup pi ke tahap sasterawan dan sasterawan pun dilaga-lagakan? Ini dah lebih dari Mat Over.

Anonymous said...

Cina mca kata ko ketua pengganas ko senyap...menang ko ketua pengganas..

Anonymous said...

Menang ko ketua pengganas taoi takut dengan cina mca...hi3 pengecut

Anonymous said...

Bagus la penang bagi 3 bulan bonus..lepaih ni suroh Lge jual lg tanah rakyat..blh bagi 4 bulan bonus pulak...hehehe

Anonymous said...

Yg mungkar tu mcm tokong penang kan...buat kajian trowong kertas kosong jer tapau 300jota...hehehe

ted manoff said...

KJ patut ‘puasa’ kritik jabatan agama, KEJAHATAN & PENYELEWENGAN depan Mata KJ Diam Saja


Naib Yang Dipertua Isma cawangan Melaka, Shuhaib Ar-Rumy Selamat menyelar kenyataan Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin yang mempertikai bidang kuasa jabatan agama berhubung penguatkuasaan terhadap umat Islam yang tidak berpuasa.
Kesal dengan kenyataan menteri berkenaan, beliau berkata, Khairy jelas dilihat memperlekehkan bidang kuasa jabatan agama di Malaysia untuk menguatkuasakan undang-undang terhadap orang Islam yang tidak berpuasa pada bulan Ramadan.
“Ini adalah suatu yang tidak wajar dilakukan oleh seorang Menteri Kabinet yang seharusnya tahu tentang undang-undang agama Islam negeri di Malaysia,” katanya ketika dihubungi Ismaweb, hari ini.
Khairy dalam satu kenyataan menerusi akaun Twitternya semalam berkata, jabatan agama di Malaysia sepatutnya menggunakan perbelanjaan mereka dengan membantu golongan miskin dan asnaf berbanding menjalankan aktiviti penguatkuasaan menangkap orang Islam yang tidak berpuasa.
“Sumber yang digunakan untuk menangkap orang tidak berpuasa harus digunakan untuk membantu golongan miskin dan yang memerlukan, bukannya jabatan agama membelanjakan wang berkaitan penguatkuasaan mencari individu ponteng puasa, gunakannya (wang) untuk bantu asnaf dan berbuat baik,” kata Khairy.
Bercakap lanjut berhubung Twit itu, Shuhaib berkata, Khairy seharusnya ‘berpuasa’ daripada mengeluarkan sebarang kenyataan di Twitter yang boleh mengurangkan pahalanya.
“Tidak timbul isu jabatan agama patut menumpukan usaha membantu golongan yang susah kerana itu juga adalah bidangkuasa jabatan agama iaitu menguruskan kutipan zakat dan sedekah dan menyalurkan kepada pihak yang memerlukan,” katanya. - ismaweb

Anonymous said...

Piwerfool but bloodifool umno ni...kena sekeh dengan cina mca pon takot nak lawan.

Sembang jer lebih..

Anonymous said...

Nak party pilih Dapig

Nak paper pilih the Star

Nak agama pilih relics

Nak PM pilih Lee Watt.

Cuba teka siapa mereka?

Anonymous said...

Hehehe berapa kali da Bardap448 mau auta...bodos

Anonymous said...

Hehehe berapa kali da Bardap449 mau auta...bodos

Anonymous said...

Kj pon takut nak lawan tuduhan cina MCA....berani srmbang jer orang umno ni..cakap jer bela islam...eksyen lebih marah kristian...tapi pengecui hakikatnye...

Parti upko kristian sabah pon dapat duit src...

Anonymous said...

Hehehe berapa kali da Bardap447 mau auta...bodos

Anonymous said...

Pengecut bodoos kpd cina mca bersyarah toeri bodoos..

Anonymous said...

Hehehe berapa kali da Bardap456 mau auta...bodos

Anonymous said...

Hehehe berapa kali da Bardap458 mau auta...bodos

Anonymous said...

Melihat Hanana pakai selendang, lobai PR boleh cair. Kik3

Anonymous said...

Ko yg auta...cina mca tuduh ketua pengganas pon tak berani kawan...berani mwrapoo bersyarah bodos..

Anonymous said...

Hehehe berapa kali da Bardap458 mau auta...bodos

Anonymous said...

Pengecut kpd cina mca ..kuat auta...merapoo

Anonymous said...

Lepaih ni suroh Tokong pinjam duit banyak skit dari china lps tu gadai tanah rakyat...blh dot bonus 10 bulan plak...hehehe

Anonymous said...

Kalo jenis pengecut tak berteloq tak payah tunjuk bodos leer...cina mca gelak jer tengok nelayu mcm ko pengecut...merapoo jer pandai..

Anonymous said...

Lepaih ni suroh Tokong pinjam duit banyak skit dari china lps tu gadai tanah rakyat...blh dot bonus 10 bulan plak...hehehe

Anonymous said...

Jarum divide and rule Dapig mudah masuk waima budayawan tidak terkecuali. Hmm apa nak jadi.

Anonymous said...

Penang dan selangor bijak urus ekonomi walo tak kutip gst dan uncometax..hutang negeri pon kecil..tak macam pengecut...

Anonymous said...

Ko kena klentong dengan nahib pon anggok2...mca kata ko ketua pengganas pon ko anggok2... Hi3 bodoonye ko ..

Anonymous said...

Rendahnya selera Mak Lampir, nampak speaker pakai tudung jer terus meleleh ayak liuk nak buat menantu. Hok eleh

Anonymous said...

Kalitangan Gulayu dah tak lamai, bolehlah beri onus tinggi sedikit. nanti bila semua Gelayu dah belah dari pulau bolehlah beri bonus 10 bulan pulak. Bye, bye gulayu

ted manoff said...

Ko terencat akal kerr...

Anonymous said...

Nas ada. Kafir masok masjid chari iman terus masok Islam . Ni masok masjid chari undi dan pengaroh politik pong pang sana sini kata diri baguih orang lain tak baguih. . Si adakah ini Sama ke baghal oi

Anonymous said...

Oo bukanlah Pas tak mau letak jawatan..rupanya Soltan tak benarkan. . Ooo gitu rupanya

Anonymous said...

Nanti kalau PH menang bolehlah cadangkan agar HY jadi menteri perbandingan agama-agama. Kalau tiada slot, create jerlah yang baru. Per do hal, kro!

Anonymous said...

Gulayu dipergunakan untuk oentang Ruu 355. Lama-lama agama Gulayu jadi macam agama Joseph Eng... buat apa pun boleh.

Anonymous said...

Apa yang susah nak pinda. Kalo otak Melayu semua kena Chuchok hidung ikut saja usahkan pinda. Nutoh juboq pon jadi halal. Sex bebas usah cherita lah.semua perangai hedonisma Nasrani jadi ikutan.

Anonymous said...

Mukmin atau muslimah yang pure tak kosa nak pakai pakaian penganut agama lain.

Bayangkan kalau Mak Lampir masuk gereja pakai pakaian ala rahib untuk aktiviti politik... apa pandangan congregates???

Muahahaha

Anonymous said...

Beza antara agama Dapsters dan Abu ialah Dapsters bebas sedangkan Abu tertakluk pada undang-undang. Kalau lah tanpa RUU, tiadalah beza antara Abu dan Dapsters. Dan itulah yang dimahukan oleh golongan kafir: 'mereka tak akan berhenti selagi kamu tidak ikut mereka'.

Anonymous said...

5000 staff patut dpt 6 bin bonos,tidak dpt dipastikan meja kerusi yg kena pelempang baru2 akan dpt bonos berapa bln?
Kalo kurang dri 1 thn memang xberbaloi .

Anonymous said...

Buku "Becoming Christine" membuktikan bahawa pakaian bukanlah membawa apa-apa makna dalam konteks keagamaan. Seseorang yang berpakaian ala muslimah bukanlah bermakna dia bakal jadi msulimah. Dia hanya mengenakan pakaian muslimah untuk suka-suka walhal buku tadi membuktikan yang Christine tiada langsung niat untuk jadi seorang muslimah.

Anonymous said...

Namun pakaian mempengaruhi orang di sekeliling. Penulis bukan islam contohnya yang mengenakan pakaian islam di bulan ramadhan mendapat satu kebaikan iaitu dapat menarik wanita bertudung untuk membeli produk buku yang ditawarkan. Bukan itu saja malah dengan mengiklankan tudung saja, satu jenama shampoo boleh laku dan laris.

Anonymous said...

Kalaulah yb wanita tadi pakai pakaian cheongsam, tobatlah kalau Schmidt Saed nak datang dan selebihnya nak tolong promosikan buku berkenaan.

So kedatangan Schmidt ada kaitan dengan penampilan diri penulis buku. Kalau penampilan tak betul, tiadalah tetamu istimewa akan hadir.

Now we can always asks, is it the book, the woman power or is it the "marketing power" that attracts the old creature to attend the launching of the yb's books?

Anonymous said...

Taknak mati dalam umno macam annuar musa?

Anonymous said...

BARUA Parti Babi masih bekerja di bulan Ramadhan Al-Mubarak !!.

ada orang suruh tanyakan kat BARUA - terawih kat jirat mana malam ni ?

Anonymous said...

Batu nesan annuar musa jangan lupa letak lambang amenooooo....wakakaka

Anonymous said...

Barua cina kominis takut babi mca...angguk2...mca sergah jangan bentang ruu...biar pas bentang...barua angguk2... Babi mca kata barua kepala pengganas...barua angguk2...samsing umno dan pas melutut...macai merapoo2 ketakutan..ha33...

Anonymous said...

Buku tentang penganut kristian bising keseluruh dunia...ade quran dan sunnah tak mao ikut...duk sokong dan bela prompak...cina kominis nak control ekonomi mesia pon masih nak klentong...

Anonymous said...

Negeri yg tak kutip gst dan incometax mampu bagi bonus tinggi...yg kutip gst dan incometax songlap duit...tak de harapan umno nak tawan selangor dan penang...kuat songlap..tak ikut quran dan sunnah..tak de integriti...

Anonymous said...

Nasib baik the star tak tulis yg sembahyang kepala perompak...

Anonymous said...

Sukahati nak merapu apa pun..yang penting kerana Umno.Tanah Melayu merdeka.. Ada sesapa bantah..
Kerana Umno...pendatang dari cina dan india..dapat kerakyatan...ada sesapa bantah...kerana Umno Islam dapat dikembangkan..hingga ramai kaum india dan cina serta orang asli memeluk Islam.. Kerana Umno..rakyat dapat pendidikan.. Kalau nak cerita jasa Umno mmg panjang so..pengajarannya apa..walau pemimpin Umno datang dan pergi..Umno masih tetap utuh dan masih bertakhta di hati kami Melayu Islam...kepada A samad said...nanti kalu meninggal suruh ahli Dap baca talkin utk kamu..terutamanya kit siang

Anonymous said...

Umno dulu bukan umno sekarang...umno sekarang kena belajar nyanyi lagu kebangsaan cina kominis...presiden cina akan datang melawat nak tengok ekonomi yg cina kominis kuasai..

Anonymous said...

Macai sanggup mati sebagai anjing Dapig....mati menyondol..

Anonymous said...

Terawih kat kandang babi ke..? Lain macam kau punya menyondol..

Kikikiki

Anonymous said...

Hanjing 10.14 tengah sembang kat KANDANG BABI KE..??

Kikikiki

Anonymous said...

Bijak urus ekonomi..?? Kahkahkahkah..

Tak kutip cukai..? Takde gst..??
Kahkahkahkah..

Jing..kau nak tipu sape ni..? Tipu geng sekandang sebabi dengan kau boleh la... Kahkahkah

Anonymous said...

Adekah nas larang?...kalo masuk nak buat jahat yg islam pon di larang...si kapir masuk melawat masjid putrajaya cari imam?...buat andaian sendiri plak si tongong berlagak bijak......

Anonymous said...

Auta macai..sultan perkenan cadangan Azmin...macai jahil perlembagaan...exco bukan dilantik oleh sultan...

Anonymous said...

Ko ingat otak orang lain bodos mcm otak ko yg kuat auta dan klentong...sex bebas kenapa tak buat undang2?...sape yg berkuasa buat dan pinda undang2...yg kuat seks puak2 umno...jamal jamban dan anak buah umno meraba bontot
...puteri umno gelek arabista...ketua merompak pon halal...

Anonymous said...

Berapakali barumnongok dibodohjan oleh cina mca....pengecut..

Anonymous said...

11.42... Anjing belaan mca...jaga kandang babi mca...kena cop ketua pengganas diam tak berani menyalak...cakap jer bersar...takut dengan mca...telor dah kena pulas dengan babi mca...hi3...

Anonymous said...

Macai sanggop Mati untuk tuan cina kominis lagi mulia...mampos menyalak.
..

Johan said...

Macam sami pulak.
Berambut panjang berpakaian selekeh dan tidak kemas!
Mungkin muflis.

Anonymous said...

SUDAH LAMA RANCANG PERLAKSANAAN HUDUD

Sebenarnya, perlaksanaan Hudud ini sudah dirancang sejak zaman Pengiran Begawan Omar Ali lagi, bukannya baru tahun lepas. Pendidikan agama menyeluruh dilaksanakan lama sebelum ini. Satu matapelajaran diwujudkan di sekolah untuk mendidik.

Semua rakyat Brunei, dikehendaki mengenali Islam, agama dan kesultanan. Ia adalah subjek yang wajib dan apabila semuanya telah bersedia, barulah perlaksanaan Hudud dibuat. Itulah sebabnya rakyat Brunei tidak membantu kerana mereka telah dididik jauh lebih awal lagi. Yang membantah bagi nak gila adalah mereka yang tidak mendapat pendidikan di Brunei.

Informasi ini adalah dari pasangan warga Brunei, bukannya dari pelancong Amerika atau Australia.

RASUAH

Apabila saya bertanya mengenai rasuah, mereka mengambil masa yang agak lama untuk menjawab kerana di Brunei memang hampir tiada kes rasuah. Tiada peluang nak menjolok-jolok pegawai kerajaan atau para menteri. Tidak wujud menteri-menteri di Brunei memberi projek kepada kroni-kroni mereka.

Semua menteri dilantik oleh Sultan. Maka Sultan berhak untuk memecat sesiapa sahaja tanpa banyak soal. Keputusan itu tidak boleh dibawa ke mahkamah untuk reinstatement. Malah, adiknya sendiri juga dipecat dari jawatan menteri dan didakwa. Tiada kes pilih kasih atau kasihan.

CUKAI

Di Brunei, masih lagi tiada perlaksanaan cukai pendapatan pada rakyatnya. Malah, cukai pintu mahupun GST juga tidak dikenakan terhadap rakyat Brunei. Satu-satunya cukai yang dibayar adalah cukai jalan bagi mereka yang memiliki kenderaan dan ianya masih murah. Cukai tanah juga sangat minimal.

PERUBATAN

Perubatan juga adalah sangat murah di mana rakyatnya dikenakan hanya RB1.00 untuk berjumpa dengan doktor dan segala ubat-ubatan adalah percuma.

PENDIDIKAN

Kos sekolah di Brunei hanya RB30 setahun dan lain-lain dibantu sepenuhnya. Bagi warga asing, mereka hanya dikenakan RB15.00 sebulan. Kos lain akan ditanggung menggunakan kewangan Sultan sendiri.

KEBAJIKAN

Sultan Brunei sangat mengambil berat tentang kebajikan rakyatnya. Sultan tidak memerlukan undi rakyat tetapi Sultan Hasanal Bolkiah sangat dikasihi rakyatnya. Antaranya ialah, semua kakitangan kerajaan akan diberi RB120 setiap bulan on top of gaji mereka. Pemberian ini adalah dari poket Sultan sendiri dan sedikit pun tidak mengusik wang kerajaan. Ianya diberikan samarata kepada semua kakitangan.

Setiap kali menjelang Ramadhan atau pembukaan sekolah, sesiapa yang memerlukan bantuan, boleh menghubungi pihak istana untuk mendapatkan bantuan Sultan. Sultan sendiri akan membayar apa keperluan yang dipohon menggunakan wangnya sendiri, bukan dari wang kerajaan.

Bulan Ramadhan, Istana akan dibuka untuk rakyat berbuka dan bersolat jemaah. Makanan disediakan setiap hari. Semasa Aidilfitri, semua kerabat diraja akan bertemu dengan rakyat sepanjang hari dan akan diberikan duit raya.

Sultan melantik sendiri semua menteri-menterinya dan jika ada aduan dari rakyat serta ada bukti jelas menunjukkan salahlaku atau mismanagement, menteri akan dipecat terus.

Namun, perkara ini amat jarang berlaku kerana jika mneteri tidak amanah bermakna, menteri derhaka kepada Sultan dan berdosa kepada Allah. Sultan tidak akan menggunakan khidmat orang yang berdosa. Disebabkan itu, para menteri tidak akan berani membuat Sultan murka kerana akibatnya akan mengaibkan diri dan keluarga.

Anonymous said...

POLITIK

Di Brunei masih tiada parti politik dan pilihan raya. Sultan adalah ketua kerajaan mutlak. Rakan saya itu tidak tahu nak berceritakan tentang hal-hal politik kerana tidak biasa. Sultan melantik sendiri semua menteri-menterinya dan jika ada aduan dari rakyat serta ada bukti jelas menunjukkan salahlaku atau mismanagement, menteri akan dipecat terus.

Namun, perkara ini amat jarang berlaku kerana jika mneteri tidak amanah bermakna, menteri derhaka kepada Sultan dan berdosa kepada Allah. Sultan tidak akan menggunakan khidmat orang yang berdosa. Disebabkan itu, para menteri tidak akan berani membuat Sultan murka kerana akibatnya akan mengaibkan diri dan keluarga.

HAJI

Pada masa ini, hanya 400 sahaja visa haji yang dikeluarkan oleh Kerajaan Saudi kepada rakyat Brunei setiap kali musim hari. Sebelum ini, seramai 4,000 visa haji yang dikeluarkan. Pengurangan kuota ini adalah kerana kerja-kerja renovation di Mekah.

Meskipun Sultan Brunei adalah pembayar segala bil elektrik di Masjidil Haram dan Nabawi menggunakan duitnya sendiri, Sultan tidak akan sesekali menggunakan kuasanya sebagai Sultan untuk mendapatkan kuota tambahan dari Kerajaan Arab Saudi.

Sultan Brunei tidak akan sewenang-wenangnya menggunakan wang kerajaan. Baginya, wang kerajaan adalah untuk rakyat dan wangnya juga dikongsikan bersama rakyat.

Sultan Brunei amat patuh kepada agama Islam dan mahu rakyatnya juga turut melakukan perkara yang sama. Semua rakyatnya dididik mengenai Islam dan pemerintahan Islam, namun yang bukan Islam bebas mengamalkan apa sahaja yang mereka amalkan selama ini dan dihormati. Sultan juga mahu non-muslim hormat pada agama Islam.

Kata pasangan itu lagi, Brunei kini sedang mereformasikan ekonominya dengan mempelbagaikan punca ekonomi mereka dan tidak lagi bergantung harap kepada minyak semata-mata. Mereka mulakan dengan pertanian dan padi sekarang.

Rakyat dan expatriat tidak menghadapi masalah tinggal di Brunei. Yang selalu tak gembira di Brunei hanyalah mereka yang jenis kaki hiburan kerana di sana memang tiada hiburan seperti pelacuran atau Zouk. Namun, hiburan berbentuk keluarga memang ada.

Anonymous said...

Bodooo...gst dan incometax ratus billion kuasa federal...makin lame makin bodos...

Anonymous said...

yang biadap di the Star adalah penjilake 'dap'. makanya kalau berlembut bermakna beri muka pada dap dan agenda serambi batikkan mereka.

Anonymous said...

PKR: Islam tidak halang orang bukan Islam sertai acara Ramadan

Menghalang orang bukan Islam menyertai majlis berbuka puasa Ramadan melanggar ajaran Islam, kata Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail hari ini.

Mereka yang mahukan larangan seperti itu menyebabkan Islam kelihatan “hodoh”, katanya lagi merujuk kepada Jaringan Muslimin Pulau Pinang, yang menunjuk perasaan terhadap Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng minggu lepas.

Mereka tidak mahu Lim menyertai majlis berbuka puasa kecuali beliau memeluk agama Islam terlebih dahulu.


Penasihat strategi kepada Lim itu berkata seruan kumpulan itu melanggar ajaran agama kerana Islam mengalu-ngalukan semua orang untuk bersama berbuka puasa tanpa mengira kepercayaan mereka.

“Ajaran Islam itu mudah, tetapi pengikutnya mudah keliru kerana terlalu obses dengan sesuatu perkara tertentu.

“Dalam Islam ada perkara wajib, sunat, haram, makruf dan harus. Berpuasa itu wajib bagi orang Islam.

“Orang bukan Islam seperti ketua menteri tidak perlu berpuasa tetapi ia wajib bagi orang Islam. Berbuka puasa bersama saudara kita yang bukan beragama Islam adalah harus, tidak kira kamu berpuasa atau tidak.

“Tindakan kumpulan itu memberi wajah yang hodoh kepada Islam, mengikut ajaran al-Quran dan Rasul,” kata Saifuddin pada sidang media di Komtar hari ini.

Bekas menteri besar Perak Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin yang turut hadir di sidang hari ini terkejut kerana penunjuk perasaan tempoh hari tidak mempertikaikan tindakan ahli PAS berbuka puasa dengan Lim di sebuah masjid di Penanti.



“Saya ingat 6 tahun lalu di pilihan raya kecil Penanti, Lim menghadiri majlis buka puasa bersama ulama PAS. Agak lucu kerana mereka tidak kata ia haram pada masa itu.

Anonymous said...

Dlm pas ade pelbagai ajaran islam mengikut selera lobai2... Masing2 ade lesen bebas buat tafsiran hukum sendiri tanpa perlu merujuk kepada muzakarah ulamak...

Anonymous said...

The star milik mca...nanyang pon milik mca...kalo penjilat dap kenapa MCA tak ambik tindakan?...mca pon dah boring dengan umno...mca pon tahu umno dan macai pengecut...

Anonymous said...

Dalam mana-mana organisasi biasanya akan ada kuda trojan. Kalau kuda tadi setakat nak tumpang makan gaji (kat paper mca) taklah mengapa tetapi kalau sampai nak rosakkan nama dan reputasi mca semata-mata kerana ideologi condong kepada dinasti komunis Lim, ia adalah perbuatan khianat peringkat tertinggi yang mana tiada organisasi di dunia ini yang akan bertolak ansur.

Anonymous said...

ada beza antara majlis yang dianjurkan oleh muslim untuk muslim dan majlis yang dianjurkan oleh kafir untuk muslim. hanya ABu pembuta tidak nampak akan bezanya.

Anonymous said...

kesian tengok makhluk berjanggut putih menjadi alat nafsu serakah kafir harbi,
kembali ke pangkal jalan sebelum terlambat beliau telah diperalatkan pihak evangelist
hanya dgn sedikit wang , 'kerana nyamuk seekor kelambu dibakar'

Anonymous said...

baca sini kawan2 antara agenda2 mereka:


Lim Kit Siang and the secret evangelist agenda

http://www.malaysia-today.net/lim-kit-siang-and-the-secret-evangelist-agenda/

Anonymous said...

Beza antara Lim dan Lai ialah Lim tidak beri muka pada pensabo. Siapa saja yang sabo dinasti Lim akan menuju jalan keluar. Sementara Lai tak dapat buat apa-apa kepada pensabo susulan ketiadaan 'bola' dan keadaan yang masih belum sembuh dari renjatan Pru 13.

Anonymous said...

muslim sejati sentiasa berlapang dada dan rela berkongsi apa saja termasuk juadah dengan non muslim. ini jadi pegangan semua muslim.

muslim yang peka dan bijak akan berfikir dua kali untuk menghadiri majlis yang dianjurkan oleh kafir KHUSUS untuk muslim.

kepekaan dan kebijakan ini tidak dimiliki semua muslim.

**bayangkan kalau ada muslim anjur majlis makan ayam turkey di malam krismas, apa pandangan dan persepsi sekeliling?

Anonymous said...

Negara Brunei kecik jer..so senang nak kawal..so jgn nak samakan Brunei dgn Malaysia lagipun Malaysia kaumnya berbilang bangsa..Brunei kaum cina dan India berapa peratus jer..so mereka tak berani nak angkat muka..bukan mcm india dan cina kat Malaysia bukan tahu berterimakasih malah nak rampas kuasa orang Melayu pulak..dah beri betis nak peha pulak...so salah k orang Melayu Islam bangkit..pertahankan hak mereka yang dah termaktub dlm PERLEMBAGAAN... Tak kan

Anonymous said...

bila masuk bab pilih parti, manusia jadi smart yakni gunakan akal tapi bila masuk bab pilih agama manusia macam tidak gunakan akal.

ironinya meskipun belajo tinggi-tinggi tapi tak gunakan akal untuk pilih agama yang tepat dan bener.

makanya jangan hairan kalau Zakir Naik ditentang bukan dengan hujah sebaliknya dengan emosi dan kepala lutut.

Anonymous said...


Ko perlu membezakan kenduri kahwin dengan kenduri tahlil arwah....mengapa kenduri kahwin Muslim menjemput bukan Muslim .... Mengapa kenduri tahlil arwar hanya Muslim sahaja di jemput....

Kerana kenduri tahlil adalah 'ibadah Dan kenduri kahwin bukannya 'ibadah. Berbuka puasa adalah 'ibadah. Oleh bukan Muslim tidak di jemput.

Ugama Islam bukan bergantung kepada prresepsi orang atau pendapat..... Tetapi is begangung kepada arahan ALLAH dan NabiNya.

Kalo ko nak tau lebih lanjut lagi berkaitan Islam, ko masuk YouTube cari deen's show , 'new muslim' , new conver, how I became a Muslim...Dan banyak lagi.





Anonymous said...

Corr

New conver - new convert

Anonymous said...



Ugama tidak guna akal.... Allah yg mencipta akal manusia, mengetahui had2 keupayaan akal manusia...(juga had2 keupayaan akal binatang)

Ko Cuba Tanya org Kristian

Mengapa 3 in 1 dan 1 in 3 itu betul pada mereka

Apakah 1+1+1=1 atau bagaimana....

'Bapa' menciptakan 'anak'

So siapa pula yg mencipta kan 'Bapa'??? .Atuk ke??

Anonymous said...

yahudi kata kitab mereka lebih benar berbanding kitab sebelumnya. kitab yahudi jadi kitab paling benar dizamannya.

nasrani kata kitab mereka lebih benar dari kitab sebelumnya terutama kitab yahudi. dan kitab nasrani jadi kitab paling benar dizamannya

anehnya bila datang kitab lebih benar dari kitab nasrani, mereka enggan pula berubah yakni beralih kepada kitab baru yang lebih benar.

tak dapat dibayangkan bagaimana Sama Said nak berbicara secara akademik dengan pihak yang tertutup hati: enggan bertukar dan berubah.

Anonymous said...

Tuhan berikan manusia akal supaya manusia gunakan akal dalam semua perkara termasuk agama agar manusia dapat membezakan antara palsu dan ori; antara baru dan lama. Maknanya akal amat diperlukan untuk memilih jalan yang benar. Dan jangan samakan akal dan ego. Bila ego mengatasi akal ia akan jadi lain dan bila akal atasi ego pilihan jadi lain. Makanya gunakanlah akal.

Anonymous said...

Kalo ada dutsun lama...Dan satu lagi Nissan Almera...kereta mana yg ko nak pakai??
Tentulah Almera beb... Aiconnya nyaman... Bunyipun tak bising... Boleh pecut laju...macam2 lagilah.

Anonymous said...


Ko salah... Akal manusia mempunyai had2 nya... Sebab itu IQ seseorang berbeza.

Juga akal setiap manusia yg sama IQ mempunyai pelbagai pilihan... So yang mana satu betul... Mungkin juga semua salah belaka.

Juga mengapa seseorang tidak bersetuju dg pendapat org lain... Ini bermakna pendapat itu banyak... Mana satu yg betul....

Jadi untuk mencari yg sebenarnya betul ko kena rujuk kpd Ugama...

Anonymous said...

Dulu manusia gunakan peta untuk sesuatu jurney tapi sekarang dah ada waze. Jurney dengan waze lebih tepat dan cepat menuju sasaran.

Dalam konteks isu, yb Hannah seolah-olah buat satu jurney menggunakan bantuan peta (petikan bible) dan bukan dengan waze (kitab terbaru) meskipun semua tahu waze jauh lebih baik dari peta.

Jurney menggunakan peta sudah terlalu banyak dibukukan makanya kalau ditambah satu lagi jurney oleh yb maka ianya tetap tiada yang baru. Jurney taraf lama.

Namun kalau jurney yang berpandukan waze dilakukan maka ia adalah sesuatu yang baru. Dan kalau dibukukan ia akan jadi sesuatu yang epik dan menarik.

Dan bila jurney yang biasa2 diangkat tinggi-tingi, ia sesuatu yang aneh dan tak masuk akal. Ia tidak lain tidak bukan ada kaitan dengan ego, fanatism dan hedonism.

Anonymous said...

Manusia berdepan berbagai pilihan dan kena buat pilihan. Ada yang buat pilihan menggunakan otak depan. Ada yang gunakan otak belakang. Ada yang gunakan nafsu dan sebagainya.

Diberi dua dua pilihan untuk berbuka puasa: sama ada kurma atau pisang, pilihan yang tepat perlu kepada penggunaan akal untuk membuat penilaian antara kurma dan pisang, yang mana satu lebih baik berbanding yang satu lagi.

**diberi berbagai agama untuk dipilih, apa yang diperlukan agar pilihan yang dibuat adalah tepat? akal atau apa?


Anonymous said...

1209

Ia tidak lain tidak bukan ada kaitan dengan ego,

Ko tale membuat satu tuduhan yg ko tak dapat bktikan

Ok cuba jawab ini:

Apabila ko kentut ((buuang angin) mengapa ko membasuh muka, tangan, kepala dan kaki untk memperbaharui wuduk . mengapa ko tak basuh bontot tempat yang keluar angin itu



ATAU JAWAB INI

Apakah pada ppendapat ko pakai nun yang seolah2 menutup aurat itu baik?...
Mana lebih baik dg pakai Hannah Yoeh dh pakaian Nun?







Anonymous said...

12:49,

yang batal adalah wuduq makanya lojik akal mengatakan ambillah semula wuduq berkenaan

kalau isunya menutup aurat makanya lojik akal mengatakan pakaian nun lebih menutup aurat dari baju kurung yang dipakai Hannah.

Anonymous said...





Bermakna ko tidak ikut akal lah...itu yg aku nak dengar.







Anonymous said...

Kena kletong ler ko dengan RPK...hi3...

Anonymous said...

.Isu berkaitan 1MDB: Singapura denda 2 bank lagi

30 Mei 2017, pagi 10:02 (Dikemaskini 30 Mei 2017, pagi 10:31)

1mdb singapura uob creditsuisse



Penguasa Kewangan Singapura (MAS) hari ini mengumumkan telah mengenakan penalti kewangan terhadap dua bak kerana terlibat dalam transaksi yang mempunyai kaitan dengan 1MDB.

Dua bank itu ialah Credit Suisse dan United Overseas Bank (UOB).

Dalam kenyatannya, MAS berkata Credit Suisse didenda S$0.7 juta (RM2.16 juta) manakala UOB didenda S$0.9 juta (RM2.78 juta).

Bank-bank itu didakwa melanggar Notis 625 MAS – Pencegahan Pengubahan Wang Haram dan Membendung Pembiayaan Keganasan.

Denda itu dikenakan selepas semakan dua tahun berkaitan transaksi berkaitan 1MDB yang telah diselesaikan.


“Pemeriksaan terhadap Credit Suisse dan UOB mendedahkan beberapa perlanggaran terhadap keperluan antipengubahan wang haram (AML) dan kecuaian kawalan.

“Ini termasuk kelemahan meneliti pelanggan dan ketidakcukupan keselamatan terhadap kegiatan dan transaksi pelanggan-pelanggan,” menurut MAS.

Anonymous said...



Nas yg menyuruh ko mengambil wuduk semua secara itu, bukannya akal ko,

Nas juga yg mengatakan menutup aurat itu lebih baik dp tidak menutup.

Anonymous said...

Isu berkaitan 1MDB: Singapura denda 2 bank lagi

30 Mei 2017, pagi 10:02 (Dikemaskini 30 Mei 2017, pagi 10:31)

1mdb singapura uob creditsuisse



Penguasa Kewangan Singapura (MAS) hari ini mengumumkan telah mengenakan penalti kewangan terhadap dua bak kerana terlibat dalam transaksi yang mempunyai kaitan dengan 1MDB.

Dua bank itu ialah Credit Suisse dan United Overseas Bank (UOB).

Dalam kenyatannya, MAS berkata Credit Suisse didenda S$0.7 juta (RM2.16 juta) manakala UOB didenda S$0.9 juta (RM2.78 juta).

Bank-bank itu didakwa melanggar Notis 625 MAS – Pencegahan Pengubahan Wang Haram dan Membendung Pembiayaan Keganasan.

Denda itu dikenakan selepas semakan dua tahun berkaitan transaksi berkaitan 1MDB yang telah diselesaikan.


“Pemeriksaan terhadap Credit Suisse dan UOB mendedahkan beberapa perlanggaran terhadap keperluan antipengubahan wang haram (AML) dan kecuaian kawalan.

“Ini termasuk kelemahan meneliti pelanggan dan ketidakcukupan keselamatan terhadap kegiatan dan transaksi pelanggan-pelanggan,” menurut MAS.

Anonymous said...

Kalau tidak guna akal, maka kitab yang ditulis dalam berbagai versi akan diterima sebagai versi yang asal. Walhal kalau akal digunakan untuk menilai sesuatu karya maka akal tadi akan otomatik tolak kitab2 yang telah tidak lagi original itu.

Anonymous said...

Kalau kau iseng atau otak jem nas apapun tidak akan diikuti. Makanya ia berbalik kepada akal dan akal yang sihat yang dapat memahami nas dan seterusnya jadikanya sebagai amalan.

Anonymous said...



Budak tadika pun tahu, budak down syndrome pun tahu kentut membatal kan wuduk...
Bukan sebab akal mereka, tetapi ustaz yg mengajar mereka demikian. Ustaz juga mengajar cara mengambil dan bukannya daripada akal mereka sendiri....


Anonymous said...





Peningkatan Sektor Pelancongan: Trafik Penumpang KLIA Akan Mengatasi Changi Airport Tahun Depan

Monday, May 29, 2017

Pagi ini, Chang Airport baru sahaja mengeluarkan statistik operasi mereka bagi bulan April.

Changi Airport berkata trafik penumpang mereka meningkat 7.8% kepada 5.17 juta penumpang pada bulan April berbanding tahun lepas.

Ini jauh lebih rendah berbanding Peningkatan tahun ke tahun KLIA sebanyak 20.5% bagi April 2017 – membuat KLIA hanya kurang 3.7% berbanding Changi.

Seperti yang anda lihat dari jadual di bawah, KLIA semakin lebih dekat untuk menewaskan Chang Airport.

Saya sebelum ini telah menulis mengenai ini dan MAHB sendiri telah mengesahkan bahawa terdapat kemungkinan bahawa KLIA akhirnya boleh mengatasi lapangan terbang Changi pada tahun hadapan.

KLIA kini sudah menewaskan Changi dari segi jumlah penerbangan – jadi sudah ada kapasiti yang mencukupi bagi KLIA untuk mengatasi Changi.

Data ini jelas menunjukkan bahawa Malaysia adalah di tengah-tengah ledakan pelancongan yang mampu melihat Malaysia mencecah paras angka pelancongan tinggi – selaras dengan cita-cita Kerajaan untuk pertumbuhan dalam sumbangan pelancongan kepada ekonomi kita.


Anonymous said...

Usataz mungkin ajar sekian itu membatalkan sembahyang tapi kalau budak tadika tidak cukup berhubung otaknya untuk memahami apa yang diajar makanya ia akan jadi sia2. Ustaz boleh ajar perkataan Esa tapi kalau murid tidak cukup akal untuk memahaminya maka tiadalah kemana jua. Dan kalau tak ada akal taklah dia jadi ustaz!

Anonymous said...


Ustaz itu tetap dapat pahala, tetapi budak itu jika tidak mukallaf tidak berdosa meninggalkannya.

Anonymous said...

Antara esa dan trinity, akal akan memilih esa dan bukan triniti sebagai Pentadbir sekian alam.

Anonymous said...

Lihat visi tun madey untuk kebaikan negara...visi najib merompak wang negara...

Anonymous said...

Semua kitab2 injil zabur dan tarat ade dlm quran...quran jata tak boleh rompak...najib rompak jugak...quran kata tak boleh subahat dengan perompak...macai bodos subahat jugak...akal tarak.

Anonymous said...

to lobai tak suruh meLee Watt dan suruh sokong Lee Watt, kini bye2 Lee Watt.

Anonymous said...

2:39 PM...visi aljuburi menjubur negara sama mcm kau..jubor menjubur berpisah tiada...tu pasal wajah kering pucat layu alkibat kuat menjubur..hi3

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates