May 24, 2017

192 DAP Kalau Spin, Ibu Sendiripun Tidak Kenal Siapa Anaknya

Kepakaran DAP memang diakui dalam bab 'spin' atau memutar belitkan berita. Satu contoh nyata adalah isu pembinaan rumah mampu dimiliki di Pulau Pinang. Untuk membandingkan epal dengan epal, kita ambil dari sumber yang sama, Free Malaysia Today, portal pro pembangkang dan diulas oleh EXCO DAP Pulau Pinang yang sama, Jagdeep Singh Deo yang ditugaskan dalam hal ehwal perumahan.


06/02/217, Jagdeep Singh Deo membuat kenyataan bahawa Rejim DAP Pulau Pinang telah membina 4 kali ganda rumah mampu milik berbanding Kerajaan Barisan Nasional.


3 bulan kemudian, pada 18/05/2017, Jagdeep Singh Deo menyalahkan Kerajaan Barisan Nasional kerana kekurangan rumah mampu milik, sedangkan 3 bulan lepas beliau mendabik dada mengatakan Rejim DAP membina 4 kali ganda rumah mampu milik. CTS sudah pening.


Seminggu, selepas itu, CTS ulang, seminggu selepas itu, Jagdeep Singh Deo telah mengeluarkan kenyataan pula bahawa projek rumah mampu milik yang pertama Rejim DAP Pulau Pinang akan siap tahun hadapan. Ayoyo ayyappa. Mana satu betul ni? Cakap belit-belitlah. 

Saya tahulah awak tu seorang peguam, Mahu cakap pusing-pusing ka. Kejap cakap siap dengan 4 kali lebih banyak dari Kerajaan Barisan Nasional. Lepas tu kata tak cukup. Sekarang kata tahun depan baru siap projek yang pertama. Mana satu ni bhai?

192 comments:

Anonymous said...

Kalo Anuar Toron juboq dia baru lah dia jadi waras.

Anonymous said...

PM ke 7 seorang gay dan homeseksual

Anonymous said...

patutlah istilah "keling karam" dah di pupuskan

Anonymous said...

Kan dah ckp.Dap ni.cakap mcm ular..sapa percaya kat mereka mampus mati terbelit..belum dpt kuasa..mcm2 janji dah dpt kuasa.buat bodoh jer..cuma Melayu screw biol jer yng percaya Dap lidah bercabang kan ted aka mat gunong

Anonymous said...

bapa borek anak rintik; siapa tak kenal bapa bahai ni -- kapal al-spin master. kah3

Anonymous said...

6:10PM,

kalau betul nak jadi realiti, kenalah langkah jasad Dinosor tu dulu.

Anonymous said...

lahir atas talam perak dan tak pernah bina rumah flat sebelumnya sebab tu flat perumahan rakyat ambik masa yang sangat lama ... hand made! kik555

Anonymous said...

Sedang mabuk ketum ke atau cakap masa tengah badfengshui tu???

Anonymous said...

Kahkahkah! kajian terowong bawah laut bernilai 300 juta siap lebih awal dari jadual sedangkan rumah untuk rakyat berteduh siap ngam-ngam bila ambang PRU dah sampai. Dan ini terjadi di sebalik slogan 'negeri berkebajikan'. ... my foot

Anonymous said...

rumah mampu milik cap dapig tu regenye berapa?? RM 500k??? RM 600k???? Ted kentot mampu ke nak beli?

Anonymous said...

kecik-kecik lombuuu jaga

Anonymous said...

sekalang flat jaga

Anonymous said...

Mana ade siap lagi bang... Angkara kesilapan excel, kajian masih dalam 84% je siap (gebang si pinocchio lim la)... Tu semua salah najib tu...

Anonymous said...

Hello Mr Singh , itu rumah mampu milik tarak sama itu mampu tengok.
Kapla jangan kasi banyak pusing serupa worang mabok todi !!!

Anonymous said...

Kalau bapa benggali ada, rasa rasanya dia tak kasi pun Uturn tumpang berpaut di batang PH. Dan mungkin Tokong akan di gelar pengkhianat kerana benarkan Uturn rasmikan AGM party.

din pagoh said...

Umno lagi temberang!!!! Gst turunkan harga barang tapi sebaliknya berlaku!! Barang makin mahal!! Hanat KRO!!!

din pagoh said...

Najib is fully aware of the dire consequences to him if he loses. He will therefore leave no stone unturned in his effort to get the votes for the 14th General Election. He knows the possibility of losing even in his constituency of Pekan. In 1999 he won only by 241 votes and that also by hijacking votes of soldiers encamped in other constituencies.



2. For some time now he is striving to starve the opposition of funds.

3. Elections are costly. Posters, flags and buntings need a lot of money. Literally hundreds of thousands of these have to be produced. They will cost millions. The workers must be paid allowances, fed with nasi lemak and bottled drinks. There will be tens of thousands of them. At 2 bottles a day, 30,000 to 40,000 of bottle will be drunk.


4. Then the vehicles have to be rented or borrowed. Fuel would have to be paid for.

5. Rallies and ceramahs cost money. Thousands will attend and some drinking water would be needed. Tents and stages and public address systems will have to be rented.

6. All these need millions. If you do not have millions you cannot influence the people. Najib has billions. He is ensuring the opposition receive no donations.

7. How?

8. By imposing taxes on any money owned by even the relatively rich. And so:

9. Money more than RM 40,000 taken out from the bank will be asked to give details as to how the money is to be spent. Any hint that the money is to be donated to Opposition parties will meet obstacles to withdrawals, and harassments by income tax people.

10. Any borrowing for this purpose will not be approved.

11. The LHDN will demand for payment of back taxes amounting sometimes to hundreds of millions. If disputed the tax payer must pay first or be black listed. He may even be raided, records and passports seized.

12. If the court finds there is no justification, it would take years before the money is returned.

13. And now the AMLA (Anti Money Laundering Act) is used. Never mind if there is no evidence. But if LHDN or some government agencies declare that a person with money in a bank is suspected of money laundering then the money would be frozen. The process of proving there was no money laundering would take years. During that time the money cannot be accessed by the owner. No contribution to the opposition would be possible.

14. Of course money in the account of the Prime Minister and certain Government members would not be frozen in Malaysia. They will not be accused of money laundering. They will be free to give the money to BN parties during election.

15. You can lodge a police report. You risk being questioned and detained. You may be charged with sabotage of the economy, or of being a terrorist.

16. The courts may throw out the case. But that would take years. You will suffer all kinds of harassments, made bankrupt, deprived of your passport etc. During appeals to the Appeal Court and then the Federal Court, the harassment of the victim will go on. This is meant to deter others from attempting to support the opposition.

17. With Pakatan Harapan financially paralysed Najib expects to win based on his enormous financial strength and the willingness of the administrative officers to commit wrongdoings if ordered to.

18. I have been accused of having destroyed democracy during my tenure. Since democracy has been destroyed already, the only thing that is being done by Najib must constitute kleptocracy.

Anonymous said...

Barang makin mahal???? Dah bapak ko suka2 naikkan apa cite...hehehe

Anonymous said...

what goes around during the dinosor's era is coming around the dinosor when it is no longer ruling the earth. karma?

Anonymous said...

Klenton...baca pun tara syok...haha

Mat Gunong said...

Salam dari Gunong...
Pada Mat Gunong, serangan CTS pada DAP berkenaan isu rumah mampu milik, hanya membuat, mat gunong rasa nak terkantoi pula. Sedangkan masalah utama yang Umno beri perhatian ada projek perumahan Generasi Ke2 FELDA, YANG TERBENGKALAI DI SELURUH NEGARA. NI APA CRITA!!!. PRU DAH DEKAT WEI. MAKCIK FELDA & PAKCIK FELDA DOK PERATI JE TU.... INGAT FIX DEPOSIT DAH TAK KEBAL LAGI.

Anonymous said...

Artikel sampah mana la si ted kentot aka din pagoh aka mat gunong taik babi tu salin ek?? Artikel bau taik babi je...

Anonymous said...

During it's time it did not give LKS's laments a hoot. That made LKS looks so smallish. Nonetheless what come around goes around. Better late then never ever have a chance at all. Yes it is the most appropriate time to taste its own medicine.

Anonymous said...

Rumah generasi ke-2 felda tak siap, boleh duduk rumah mak bapak yang ada kat felda tu dulu...

Rumah mampu tengok penang tak siap-siap, warga penang boleh duduk kat kandang babi macam ko kot...

Hidop tokong...!!!

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...



Kalo bab merepet ko memang johan lah....

Tapi realitinya(hakikatnya) ko hanya bermimpi saja....

Untuk menterjemahkan mimpi ko tu, aku cadang ko kena berani, redah ladang saw it ladang getah untuk berkempen juga ko Misti sanggup redah sungai paya naik bukit turun bukit untuk berkempen kpd org2 di pendalaman.

Bukan bermodalkan air liur sahaja, ko juga kena bantu sedikit sebanyak org2 daif yg ko jumpa..... DG usaha bagini pun tak semistinya ko boleh menang.



Anonymous said...

Barry Wine wrote so clearly and with valid data, revealing that 100 billion were lost into the thin air under the watchful eyes of Ketum PH. Notwithstanding the magnitude of the loses, Ketum PH could only react by pointing its middle finger into the thin air as well. And now Ketum PH expects goons to believe about million/billions being unaccounted for in its current writing? It must be a forgetful lot. Wakakaka

Anonymous said...


Di shah Dalam pun rumah hanya mampu tengok saja tak mampu nak beli.... Ramai org Selangor dah bye bye kpd Selangor, mereka berhijrah ke Nilai NS.

Anonymous said...

Nasi lemak adam rosly makin murah tak??

Anonymous said...


Zaman tu, siapa komplain, kem Kemuntinglah jadi rumah ko.

Anonymous said...

wasiat bapa bhai: "kalau tak mampu buat kerja yang diamanahkan, kelirukan mereka"

mat over said...

Ok......πŸ‘‹πŸ‘‹πŸ‘‹πŸ‘‹πŸ‘‹πŸ‘Š✋

Malays Kini said...

Kakakakaka...
Terbaek..
Penyokong Pembangkang kena tipu dgn penipu..

Malays Kini said...

Abg din mmg selalu suka pindah gol post..
Abg din mmg mcm rba.. bijak tukar tajuk.. yg diajar group rba..
Pembangkang..Kalau kantoi.. divert isu

din pagoh said...

Mohon muntah hijo KRO!!!


NAJIB BERJAYA PERBAIKI KELEMAHAN DAN KESILAPAN SEPANJANG 22 TAHUN TUN MAHATHIR JADI PM

Ketua Penerangan UMNO Malaysia, Tan Sri Annuar Musa berkata Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak telah memperbaiki dan membetulkan banyak kegagalan yang dilakukan oleh Tun Mahathir Mohamad sepanjang 22 tahun Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri.

Jelas beliau, antara yang dilakukan oleh Datuk Seri Najib adalah memperbaiki hubungan baik dan menyelesaikan masalah air dengan Singapura.

“Saya cakap ini berdasarkan pengalaman dan saya pernah ada dalam kabinet semasa pemerintahan Tun jadi saya tau… saya kena beri pengakuan.. saya ada bukti dan saya tidak cakap kosong.

“10 tahun dalam kabinet saya tahu bagaimana masalah diplomatik Malaysia Singapura. Masalah air, tanah, keretapi dan sebagainya yang semua tidak selesai di zaman Tun, ianya diselesaikan di zaman Najib mengikut acuan Datuk Seri Najib. Begitu juga dengan hubungan baik dengan Arab Saudi. Di zaman Najib la hubungan antara dua negara ini berada dalam peringkat terbaik sehinggakan King Salman boleh melabur si sini.

“Malah banyak hubungan politik antara negara yang selama ini Tun tidak berjaya buat tapi Najib berjaya lakukan,” ujarnya ketika berceramah dalam program Jelajah Penerangan UMNO peringkat negeri Kelantan di tapak pasar malam Cerang Ruku, Pasir Puteh di sini, baru-baru ini.

Tambah Annuar, masalah hubungan diplomatik antara Malaysia dengan Britain, China, Amerika dan beberapa negara lain juga turut berjaya diselesaikan oleh Datuk Seri Najib.

Dalam program yang sama beliau turut melahirkan rasa gembira kerana walaupun hujan lebat namun kehadiran orang rami memenuhi kawasan ceramah amat menggalakkan.

Orang ramai tidak berganjak sehingga habis sesi ceramah malah meminta Annuar untuk tidak berhenti bercakap.

Annuar yang ditemui selepas program mengulas, apa yang terjadi ini menunjukkan bahawa rakyat Kelantan sudah semakin sedar bahawa Barisan Nasional (BN) adalah sebuah parti yang terbaik dalam membela nasib rakyat.

“Walaupun negeri Kelantan diperintah oleh Pas namun kita tidak pernah meminggirkan rakyat negeri ini.

“Dalam membantu rakyat tidak perlu pandang politik fahaman mereka… tidak kira mereka sokong siapa, kerajaan akan tetap bantu tanpa diskriminasi,” ujarnya lagi. -MediaUMNO

Anonymous said...

Annuar Musa sendiri tak betul plus banyak keladak yang telah dia lakukan....!!

Anonymous said...

Betul ke anwar aljuboori tu anugerah Tuhan? Kalau betul kenapa muka dia pucat kering langsung takde nur ketuhanan...adakah dia anugerah jerangkong taik? ..Tanya je.

Anonymous said...

Asal bukan kerajaan KLEPTOKRASI

Qadam said...

Masyaallah. Sepatutnya menjelang Ramadhan ni sahabat, harus banyak mengingati KUBOR dan mati, bukannya JUBOR dan taik.. semoga saudara mendapat petunjuk dan hidayah ,agar saudara tidak menjerumuskan diri saudara kedalam KEBINASAAN.

Anonymous said...

CAT standing for
COCKY, ARROGANT, TOKONG

Pak Cik Din said...

Bakal PM ke 7 belakang taro....ayooo...

Pembunoh Ulat Taik said...

Org2 mcm Mat Gunong, din pagoh dan ted kentot proott mmg dilahirkan dari lubang dimana taik keluar, jadi krn itu dlm kehidupan seharian mrk pun tidak akan berenggang dgn lubang taik, sbgmana keadaan Al-Juboori adanya.

Jadi tidak salahlah utk terus mengaitkan ketiga mrk bersama dgn yg seangkatan dgn mrk itu dgn taik, kepala taik, lubang taik, ulat taik, lubang jubor, kentot, dsbgnya krn semua ini berkait langsung dgn lubang taik.

Dan komen2 mrk semua pun mmg setaraf taik yg telah digaul lumat dlm lubang taik.

Anonymous said...

11:10
itu la yang sepatutnya orang berpengaruh lakukan sekarang ini ..bukannya mengagung seorang banduan yang sedang jalani hukuman akibat kesalahan MELIWAT ..
lebih baik saudara Qalam komen dalam blog madey kerala supaya jangan di sokong petisyen pengampunan seorang PELIWAT
atau saudara Qalam ni tak pasti LIWAT tu apa .. nak saya cerita ke kronologi nya

Anonymous said...

saudara Qalam .. LIWAT itu ialah memasukkan zakar kedalam lubang TAIK samada rela atau paksa..
oleh yang demikian apabila terbutir sahaja perkatan LIWAT maka dengan tak diundang bayangan imej JUBUR dan TAIK tak dapat di pisahkan ibarat aur dengan tebing..
jadi bila kongres pkr mengutarakan hasrat mahukan anwar menjadi pm ke7 maka bayangan JUBUR dan TAIK terbayang di awang awangan
hatta anwar sendiri TIDAK PERNAH sekali pun menafikan terjadinya perkara berkenaan..
sekian ... disudahi dengan ucapan ... akai ada pikior la sendiri
terima kasih

Anonymous said...

Dia dalam penjara. Tak bertanding pun. Apa yang kau kalut sangat? Pikior kepala bapak kau.

Anonymous said...

Najib di pekan, hadi di marang, kit siang tak tau kat mana, muhyiddin di pagoh, anwar tak bertanding, rafizi tak bertanding. Pengundi di kawasan tersebut jadi penentu. Blogger dan pencacai umno tak payah sibuk2 dan syok sendiri serang personaliti pemimpin dan parti bertanding. Buang masa. Pengundi di kawasan tersebut yang tentukan survival politik mereka. Ini bukan pilihanraya presiden amerika syarikat atau indonesia. Bukan ukur ikut populariti. Kalau kira populariti..dah lama bn kalah. Tanya najib..132 kerusi parlimen bn mampu ke dipertahankan? Kalau makin teruk, sila pikul tanggungjawab & letak jawatan presiden umno. Ada berani??

Anonymous said...

Tolong tanya najib jugak..mana dia dapat rm600 juta jalankan kempen bn pada pru 13 lepas? Nak kumpul rm80 juta untuk sukan sea pun separuh mati, inikan pulak rm600 juta. Pru 14 ni lagi besar nak kena cari. Entah duit sapa jadi mangsa..ahli umno jangan jadi burung kakak tua.

Rapiji Romli said...

Saya YAKIN dalam masa sebulan dari tarikh kemenangan PRU14, Anwar akan dibebaskan dan sebulan kemudian bertanding dalam pilihanraya kecil dan seterusnya angkat sumpah menjadi perdana menteri,

Anonymous said...

Macai fuckatan haprak punye bising pasal 2.6 bilion yang najib terima dari penderma arab (disahkan oleh BNM, polis dan SPRM), boleh pulak mangkuk atas ni tanya balik soalan bodoh macam tu... Kesiannyeeee

Anonymous said...

Dia tak bertanding tapi kenapa fuckatan beria-ria nak jadikan peliwat tu sebagai PM eh?? Dalam fuckatan takde pemimpin lain yabg layak jadi PM?? Semuanya bodoh belaka ye....???

Anonymous said...

Kesian si qadam fuckatan atas ni... Mengingati mati harus dilakukan pada bulan ramadan je... Entah guru mana yang dia belajar begitu ntah... Mungkin dari tuan guru syeikh aljuboori gamaknya....

Anonymous said...

Ted kentot aka mat gunong taik babi aka din pagoh nak berubah nama sekali lagi kepada mat over pulak.... Hehe, dah nampak hujah-hujah longkang dia selama ni tak mampu nak patahkan hujah-hujah prokerajaan disini....

Kah kah kah kah kah... Lebih baik ko pergi mampus je ted kentot oooiii...!!!!

Anonymous said...

Napele yg xlayak dicalunkan? itukan keje PANDIR...ambil je NEK PANDIR,walaupun sebagai pemanas bangku pee em.
Takkan dh xde pemimpin lain yg layak?ape semua tuh kaki toron juga ke?

din pagoh said...

Pagi KRO!!! Wow! Muka ada senyum kedah pun mng makin lena tidoq mat basha!! Nk berak pun senang!! Aikk berak pun main hp KRO!!?

Anonymous said...

Din pagoh tengah sembang dengan ted kentot dan mat gunong taik kat kandang babi ke tu???

din pagoh said...

Tahniah azmin!!!! Makin sakit ahti bloger2 umno dibuatnya!!!!πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„



Bonus 2 Bulan Setengah..Angkuh Sungguh Azmin!!!Rakyat Perlu Buka Mata..


Kami tahu ramai kakitangan negeri Selangor gembira..maklumlah dapat bonus 2 bulan setengah..gembiranya rakyat Selangor..gembira lagi Azmin..gajinya RM 29K Lebih kurang..bonus sahaja dekat RM 73K..TAMBAHKAN RM 102K lebih kurang...

Kakitangan pusat..memang kecil RM 500..dari bawah sampai ke atas semua RM 500...yang bawah layak dpt BR1M...

KALAU AKU MB PUN AKU MCM AZMIN..BAGI 3 BULAN GAJI..MAKIN BANYAK BONUS..MAKIN BANYAKLAH BONUS AKU DAPAT...

Tapi Najib..yang kita kenali..dia memang banyak ambil keputusan yang tidak popular tetapi dia banyak membela orang bawahan...yang tak kerja kerajaan pn dapat BR1M...tapi Azmin..mak cik jual nasi lemak xdapat bonus...

Licik permainan Azmin..kan?

Anonymous said...

Tokong bagi bonus berapa bulan gaji??

Aku hantar apa-apa kajian dengan kertas kosong boleh dapat bonus rm305 juta tak??? Tolong tanyakan pada tokong tu ye....

Anonymous said...

Baik ada makna tu !!!staff dapat 2 1/2 bulan , kroni dapat berjota...semua tuh duit rakyat bukan duit dia pun.
Bodekle selagi buleh takot tombang harap2 sampai pru14...takot2 xsempat.

Anonymous said...

Kau yang bodoh 5.41..macam beruk kena belacan. Yang kau kalut, panik semacam apa hal pulak? Hahahaha

Anonymous said...

Beruk umno panik tak tentu pasal

Anonymous said...

Pandai pulak macai umno sembang duit rakyat. Kahkahkah..kahkahkah

Anonymous said...

Arab mana satu? Kali ni arab derma lagi ke? Hahaha

Anonymous said...

Tanya najib takda pemimpin umno layak ganti dia ke? Penat umno pikul biawak hidup..

Anonymous said...

Hehehe... Macai fuckatan kelam kabut bila ditanya takde orang lain lagi ke yang layak jadi PM dalam fuckatan tu... Semua macai haprak fuckatan bodoh, yang pandai peliwat seorang je...

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Pergi tanya sendiri bapak tiri mak ko punye nenek...

Anonymous said...

Najib undur dah ada dah tentu pengganti dia... Setakat ni ahli umno tak cakap pun najib tu biawak hidup. Buat perhimpunan umno pun masih ramai yang datang dan sokong najib.

Kesian macai haprak fuckatan, yng biawak hidup tu macam tokong kat penang, wakil rakyat dapig sendiri isytihar keluar parti kerana tak suka biawak lim guan eng tu...

Anonymous said...

Kah kah kah kah... Memang duit rakyat pun.. Dapat peruntukan MARRIS langsung tak guna baikpulih jalan, masuk kantung kewangan negeri. Cukup tahun keluar isytihar bagi bonus kononnya.. Padahal duit rkyat dah kene taram dengan pemimpin PgayR negeri.

Duit untuk penyelenggaraan rumah rakyat ppr pun tak mampu nak tanggung... Berlagak je lebih...!!!!

Anonymous said...

kes rumah mampu milik la ni yerr...
isu rumah ni macam ada pertindihan logik akal sikit la ..
dah bina ..terlebih bina .. baru nak bina ..
sinario ni macam penah dengar la pulak ..tp kat mana yer...
aaa pasal terowong dasar laut ... kertas kerja dah siap .. kertas kerja ada banyak variasi pilihan .. ehh kertas kerja baru nak buat ..
or
dah berjubo ... terlebih berjubo... baru nak berjubo
or
dah ada calon PM .. banyak pulak calon PM .. ehhh PELIWAT nak jadi PM

Anonymous said...

Penang dan selangor dh hapuskan kuota 10 peratus diskaun beli rmh utk bumi.Slgor bg alasan rmh di selangor dh murah(kononnya). Bardapg (Barua DAP) pun percaya.apa kena mengena harga rmh kat selangor dh murah(kononnya) dgn diskaun bumi dihapuskan??? Itu hak istimewa org melayu. Tu lah bodoh melayu pembangkang. Skrg terpaksa lah cover malu kata rmh di slgor dah murah lebih murah dari negeri lain. Bukti tak boleh bg. Bodoh sungguh melayu pembangkang. Undi lg, pdn muka. Ambik kau. Ekeke



Anonymous said...

Melayu umno hidup sampai kiamat harap simpati dan telan duit tak tau punca. Tu terhad pada soho & sovo shj. Harga dah turun separuh pun kau nak mintak 10% diskaun ke? Pandai pulak sembang hak istimewa orang melayu. Tunjuk sikit perlembagaan mana kau refer. Exco umno sendiri jual kuota rumah melayu pada cina. Kaya raya anak beranak.

Anonymous said...

anus 841
wei bro .. kat area mana rumah less 50% tu ..bagi tau la takkan nak makan sorang kot...

Anonymous said...

Tanah rezab melayu pon umno dah kikis...tinggal sekangkang kera...

Anonymous said...

Ketua prompak dah jadi PM

Anonymous said...

Anal 8.41, bagitaula kengkawan dalam ni kat mana boleh dapat rumah 50% dah turun harga tu. Takkan beli semua samapi 7 keturunan kot.

Anone...

Anonymous said...

nak komen tu biar la nampak bijak sikit..
anon 841 .. sila rujuk Suruhanjaya Reid 1956 yang menjadi asas pada Perkara 153 Perlembagaan Malaysia
anon 904 .. sila rujuk rezab melayu di Pulau Pinang dan Selangor sebelum melihat "keluar negeri"

Anonymous said...

Ckp ayaq lioq. Bg bukti tanah rezab melayu mana yg dah kena jual??? Dasar melayu barua DAP, srh bg bukti saja, tak boleh.tu pun ada hati nak perintah negara.happptuiiii.

Anonymous said...

Asal nama laywer je cakap mesti berbelit-belit. Bangang punya singh.

Anone...

Anonymous said...

Menteri Kewangan II Datuk Seri Johari Abdul Ghani mahu rakyat negara ini menukar cara pemikiran mereka berhubung pembelian rumah ketika muda dan menanggung hutang jangka panjang yang besar.

Bercakap di Putrajaya hari ini, Johari berkata di kebanyakan negara, masyarakatnya memilih untuk menyewa bagi tempoh masa lebih lama sehingga mereka mempunyai wang mencukupi bagi membeli rumah.

"Ia budaya kita. Kami tidak percaya untuk menyewa selama 20 hingga 30 tahun.

"Kita perlu mengubah cara pemikiran. Apabila kamu ke UK atau negara lain, mereka hanya menyewa sehingga mereka mempunyai wang untuk membuat komitmen jangka panjang," katanya.

Sebagai alternatif, beliau berkata lebih banyak rumah mampu milik juga perlu dibina untuk tujuan sewaan.

Beliau berkata demikian pada sesi dialog pelan transformasi nasional (TN50) dengan Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin.

Anonymous said...

Kat kandang babi mat gunong taik kot...

Anonymous said...

Ok ler Qadam...lps ramadan kita ngumpat/fitnah lagi yer...haha

Anonymous said...

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Antarabangsa, Azmin Ali dalam ucapan pembukaan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor hari ini, mendedahkan penyelewengan melibatkan tanah rizab Melayu di kawasannya.

"Saya juga ingin menarik perhatian Dewan yang mulia ini kepada satu kes kerakusan Umno di kawasan Parlimen Gombak dan DUN Hulu Kelang.

"Sejumlah 74 ekar Tanah Rizab Melayu di Sungai Sering telah dijual dan dipindah milik kepada Syarikat Triumph City Development Sdn Bhd tanpa sebarang gantian tanah di kawasan lain," katanya yang juga Ahli Parlimen Gombak.

Bagaimanapun katanya, syarikat berkenaan gagal membangunkan tanah itu dan tidak mahu menjelaskan bayaran premium tanah biarpun status tanah tersebut ditukar.

"Kerajaan Pakatan Rakyat (PR) terpaksa merampas kembali tanah tersebut untuk menjaga kepentingan rakyat negeri Selangor.

"Hal ini menyebabkan tanah rizab Melayu di Selangor susut nilai dan memberi impak kepada nilai aset orang Melayu. Inilah amalan khianat Umno kepada orang Melayu di Selangor ketika mentadbir negeri ini.

Anonymous said...

"Satu lagi amalan yang sering kali dilakukan pentadbiran Umno dalam menguruskan Tanah Rizab Melayu ini adalah dengan menukar tanah rizab di kawasan bandar dengan tanah di kawasan luar bandar yang bernilai jauh lebih rendah daripada harga tanah rizab yang asal," ujar beliau.

Anonymous said...

Nak jadi PM tapi dok blm penjara tak ke bodo namanya...hahaha
Berangan blh la..ada gak macai ikut berangan sekali...bongok..

Mat Gunong said...

Salam dari Gunong...
Harap tuntutan Cuepacs,agar bonus kakitangan awam diberi RM1000 pada tahun ini dipenuhi. Buat masa ini Kerajaan belum lagi mengeluarkan sebarang kenyataan. Nampaknya kantung kerajaan semakin kosong. Kas~syi yel~lek!!. Pok.~cik!!. Tak caya!!. Korang tanya pada anggota TLDM KD Pelanduk yang dilaporkan hilang selama 51 jam tanpa dapat dihubungi.
Apa alasan yg Laksamana TLDM tu beri??. MINYAK HABIS DAN ALAT KOMUNIKASI ROSAK. APA TANDA NYA ITU????
HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH

Anonymous said...

Sila tunjuk klausa bumiputera mesti dapat 10% diskaun bila beli rumah dalam PERLEMBAGAAN. Dan yang paling penting, buat pengetahuan kau yang sembang kencang nak mampos : PULAU PINANG TIADA TANAH RIZAB MELAYU. Faham tak?

Anonymous said...

Bukan panik...kelako tengok berok pakatoon tak abih2 berangan jilat bontot peliwat...hahaha
Mcm lah kat malaya ni peliwat tu sorang jer cerdek blh jadi PM yg lain semua bongok2 belaka yer...hehe

Anonymous said...

Tiap tahun selangor dan penang dapat bonus...kerajaan pusat bagi bantuan jer laa...

Ex Umno yang INSAF said...

UMNO JUAL MELAYU, UMNO KHIANATI MELAYU, UMNO MEMBANGSATKAN MELAYU.

Anonymous said...

Rumah diskaun tanya tokong...haha

Anonymous said...

Yg tak kerja dapat jugak bantuan...Yawas hijrah bas free wifi free banuan pendidikan sumbangan kelahiran kad peduli sihat....negeri bn spe dapat?
Selangor kaye kerana pengurusan yg cekap dan berintegriti...glc untung...kurang ketirisan...selangor bukan dapat duit cukai incometax road tax dan gst...

Anonymous said...

Catuan la mat..cukai kutip puluhan billion, kejar nelayan asing minyak habis. Kalau tengok kementerian dan jabatan kerajaan tahun ni macam tak dapat peruntukan. Budget seciput. Entah mana duit cukai dibelanjakan..najib 2,3 hari lepas masih guna ayat yang sama masa terangkan tn50.."negara berada di landasan ekonomi yang betul". Rasanya lebih dari 10x dia guna ayat tu sejak memerintah. Letak jawatan menteri kewangan kalau buta ekonomi..

Anonymous said...

Hapus 10% diskaun berebut jugak orang bn selangor beli rumah...tak komplen poon...rumah kerajaan lebih rendah dari harga rumah pemaju...
Harapan umno nak tawan selangor tinggal harapan leer...

Anonymous said...

Seorang pemimpin umno selangor pernah sembang politik baru2 ni..biar negara diperintah oleh melayu korup, asalkan jangan terlepas ke bangsa lain. Doktrin yang diserapkan ke ahli umno bawahan yang lain. Ini sial namanya..betul kata mahathir, umno dah jauh terpesong.

Anonymous said...

Rizab melayu dah kurang seblm pembangkang ambik alih pentadbiran di selangor dan penang kagi...seblm 2008...dah di bincangkan masalah kepupusan rezab melayu...

Anonymous said...

Ape mcm macai?...nak melalak jer tak mao ngaku....nak klentong ikut najib

Anonymous said...

Menteri kewangan umno sendiri suruh sewa kalau tak mampu beli. Macai kena ikut perintah menteri. Jangan menyalak, jangan melawan..hahaha

Anonymous said...

Bajet kesihatan dan pendidikan dipotong walopon subsidi dihapuskan...petrol mahal...gula naik...

Anonymous said...

pM tetap melayu Mb tetep melayu...raja tetap melayu... Bangsa nana boleh perintah malaysia?...melayu yg majoriti...umno kuat klentong...ikut ajaran najib...salman tambah kouta haji nak banyakkan hasil....najib klentong salman tambah kouta kerana usaha najib dan umno

Mat Gunong said...

Izin kan mat gunong mencelah isu diskaun 10% dan kuota Bumiputera . Kita kena akui pemaju bukan melayu yg mendominasi projek~projek perumahan diseluruh Negara. Dari dulu lagi kuota 10% ini menyebabkan pemaju~pemaju menghadapi masalah atas unit unit kuota Bumi yang tidak dapat dijual kerana tiada sambutan dan permintaan. Sebab itu sudah ada tindakan kuota 10% ini dihapuskan. Pihak mana yang perlu dipersalahkan??. Sepatutnya, dari dulu lagi ,institusi tabungan Melayu yang kukuh kewangannya, membeli unit unit kuota Bumi ini dahulu,dan kemudian menjualnya semula kepada bumiputera yg berkehendak. Dan ianya tetap bermasalah bila unit unit ini tidak laku untuk dijual. Ada ide??

Anonymous said...

CTS kitar semola isu perumahan dipenang yg dah dibuat tahun lepas...cabarlah sing ni debat kalo ade brani...baru boleh tau sape betool..

Anonymous said...

Hapuskan gst barang bianaan rumah...rumah pemaju mahal...rumah yg dibuat okeh perbadan kerajaan pon mahal jugak..SPN patut bina rumah untuk rakyat golongan menengah kebawah...

Anonymous said...

Hampir 9000 hektar tanah rizab melayu di selangor ditukar status kepada pegangan bebas masa bn memerintah, hanya lebih kurang 3000 hektar diganti semula di lokasi lain.
Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
Ini semua pengkhianatan Umno kepada orang Melayu.

Anonymous said...

Kemana pegi duit yg dikutip kerajaan?

Mat Gunong said...

Kita jangan jadi macam MELAYU PAGAN!!. TAKUT DENGAN MOMOK JiRAT DAN TIANG PaLAnG. Fahaman GeNg KeRiS KaRat+ TaLiBAN MeLAYU lilit Serban 18 X.

Anonymous said...

Nacai tak berani lagi melalak...hi3...nak klentong pon tak de modal daa...

Anonymous said...

Macai bodoo...pengatahuan sejarah zero...asik nak makan dedak haram jer...membaca malas...asik nak klentong dan nak posing jer... kerja macai bidio tunjuk lagak bijak...

Mat Gunong said...

Betul tu sahabat. Harga Barangan Binaan tinggi disebabkan cukai yang tinggi . Kekadang Mat Gunong dapati GST ini bukan 6%. Tetapi 24%.. Sebab itu harga barangan naik melampau!!

Anonymous said...

Mana barua najib pergi?? Umno kalau pegang kuasa, harta negeri dijadikan harta pusaka. Faraid sesama ahli. Bila kalah 2 penggal di pulau pinang dan selangor, macai2 panas bontot tak dapat cari makan. Selama ni kenyang dapat hasil mudah. Maka muncullah orang gila/kena sawan babi macam jamal.

Ex Kader Bintang Tiga said...

UMNO KOMUNIS

IWK said...

Hey!!. Pegi Balik!! Cebuk Dulu,!!. Dah Bau Taik kau ni.

Mat Gunong said...

Macamana nak dikata kan 'diatas landasan yang betul' sedangkan GEARBOX SENGET!!!. HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH.

Anonymous said...

YAWAS utk orang Selangor yang diilhamkan oleh Khalid telah disedekahkan pada DAP yang takde kena mengena dengan orang Selangor. Inilah akibat langkah Kajang yang dah "sumbang". Air memanjang bermasalah. Lu mimpi apa bro, masih high dengan ketum ke?

Anone...

Anonymous said...

Melayu PAGAN? Yang nampak jelas Melayu tak sedar diuntung. Masih lagi nak berkiblatkan DAP. Tak suka UMNO tak apa, tapi janganlah tukar kiblat ke DAP pulak. Perak dulu pernah jadi bukti. Nama aja Melayu jadi MB tapi kuasa membuat keputusan DAP jugak. Gila apa leasehold 999 tahun.

Contoh jelas "menang sorak kampung tergadai", "marahkan Najib bangsa sendiri diperlekeh".

din pagoh said...

Kau ni bodolah!!! Yg pilih dap rakyat!! Kena hormati pilihan rakyat!!! Umno pun byk gadai tanah kepada cina juga!! Hanat KRO!!

Anonymous said...

Barang naik 10% tapi gaji nak 20%..... Lain Kali kalo barang tak mau naik, jangamg minta gaji naik ????

Anonymous said...

Ko yg sibok buat fitnah yawas sedekah kpd bukan orang selangor...ape bukti yg ko ade?...penerima ikut no kad pengenalan yg ade kod negeri2...orang selangor yg duduk di kl pon layak...kad pengenalan bukan dikluarkan kerajaan selangor ngok...

Anonymous said...


Kalo ko nak pertahankn DAP kami tak halang, kalo ko nak tau misi kami ialah NAK TIBAI DAP.

Anonymous said...

Reka fitnah berkiblat DAP...dah tak de modal duduk ler diam2 dari merapoo buat fitnah...

Anonymous said...

SATU LAGI ASET NEGARA TERGADAI

Satu demi satu asset negara tergadai. Terbaru syarikat kereta nasional kebanggaan negara yang diasaskan oleh Tun Mahathir juga tergadai.
Keputusan syarikat DRB -Hicom menjual ekuti dalam Proton Holding kepada syarikat pembuat kereta China Kumpulan Geely Holding menyebabkan Proton tidak lagi menjadi kereta nasional, kata Tun Dr Mahathir Mohamad.
Bekas perdana menteri itu berkata, kereta keluaran Proton yang selama ini menjadi kereta kebanggaan rakyat dan icon negara akan menjadi sebuah kereta asing dengan termeterainya persetujuan Perjanjian Definitif pada Julai 2017 nanti.
"Sudah jual proton kepada orang asing.
"Ia akan menjadi kereta asing dan kita kehilangan satu daripada ikon negara
"Yang sedihnya kereta nasional milik kita tidak lagi jadi kereta nasional kita.
"Apabila kita membeli kereta proton di masa depan kita sebenarnya membeli kereta asing kerana kereta nasional kita sudah dijual.
"Harus kita bertanya apa lagi yang kita nak jual?," ujarnya ketika berucap pada Siri Jelajah Semarak yang diadakan di padang Kelab
Sultan Sulaiman Kampung Baru malam tadi.

Anonymous said...

Asal bukan kerajaan MAHAFIRAUN


Anonymous said...

Edra dijual..tanah bandar 1 malasia dijual...forest city nak jual....jual najib plak..

Anonymous said...

Ecrl kalo tak mampu bayar hutang kominis yg besar pon kena jual jugak kpd kominis...

Anonymous said...


Tanah rezab melayu tu tanah rezab UMNO & PAS. Ada erti


Anonymous said...

Serba serbi najib nak jual kpd kominis...baik rakyat jual najib plak kpd kominis...hi3...

Anonymous said...

Jual sekali dengan umno dan macai2 bodos

Anonymous said...

INI bukan soah jual beli, kami org melayu memang suka berkurban apa saja untuk UMNO/PAS
Ko memang berkurban DAP...ko punya hal kerana ko Cina.

Anonymous said...

hu hu hu hu hu hu hu.....mamak tua dah nangis. anak jutawan kenapa tak suroh beli share proton. nampak sangat si anak pun takut rugi. kereta nasional konon. anak2 pun geli nak bawa proton. depan rumah menjalar kereta continental.

Anonymous said...

Minyak habis, alat komunikasi rosak, bonus 1000, tiada hal punya, bulan depan GST 16%..... Nak ganti semua nih.

Mat Gunong said...

Ini mesti kes Termakan BUDI Tokey Pusat Kara~ok bagi FREE amoi Gro China Mari punya !,bukan Ipoh mali punya.!.

Anonymous said...

Kolo rumah ko, walau pun buruk , ko nak bagi kpd org ke? ...dayus betul budak ni.

Anonymous said...


Kalo tanah tu Melayu punya, org cina buat rumah, dia boleh jual suka hati dia ke????


Anonymous said...

Macai bodoo kata harga barangan masih murah...macai 3 suku sama mcm mat maslan tak tahu realiti disekeliling...

Anonymous said...

Keuntungan dp pertukaran status tanah tersebut di nikmati oleh org melayu juga.... Ko memang tak suka bila melayu untung sebab ko bukan melayu.

Anonymous said...

Macai bodos gelak aset negara jual kpd kominis...kereta proton dan produa untuk golongan berpendapatan sederhana ngok...

Anonymous said...

Teori Konspirasi

1.Taram jubo jantan

2.Beli banglo discoun

3.Paya indah wetland hutansimpan dirogol

4.Kroni lari cukai lhdn

Seko lagi alien dikesan di dun perak sama kes di serawak

Anonymous said...

Memang lah, negara ini pusaka dp tok nenek kami dulu, ko pergi le tengok pusaka kamu kat negara China sana.... Tok nenek ko kat sana dulu kan?

Anonymous said...

kereta nasional konon... tang mana yang nasionalnya tu..
kenapa tak citer abis madey oiii... dah berapa banyak duit rakyat abis selamatkan Proton dulu atau berapa untung tokey company cat milik anak sedara madey sendiri tu ..
berhati hatila madey .. semua yang ko ucapkan sekarang ada backfire baik buat diri sendiri atau kroni

Anonymous said...

FMT) – Kelana Jaya MP Wong Chen has criticised the Selangor government over what he sees as a lack of transparent, fair and proper handling of an audit on the spending of the annual RM250,000 budget allocation to his office.

Anonymous said...

Proton dh jdi milik swasta,bukan sapa2 kroni madey juga,suka ati dia nak jual ke nak apa ke.
Tapi yg pasti kroni2 madey yg dok jadi lintah darat dlm proton tentu melahau...sooru mis
Nape madey xbeli je proton tuh?

Anonymous said...

kapla butuh pak hang la anus 12:01
tak tau citer jgn komen la
....ha hambik ko....

Anonymous said...

Dah ko tak mau beli. Kami juallah kpd sesiapa pun....
Takkan kami nak bagi free pada ko.

Anonymous said...

ITU bukan kereta national, ITU kereta kroninakuntung

Anonymous said...

Lebih baik dp mahafiraun

Anonymous said...

Awat bapak tak ada butuh ke???
Hang keluar dp butuh lelaki lain ke???

Anonymous said...

si tua nyanyuk (Tun Mahathir) mengeluh PROTON dijual, puluhan tahun PROTON menyedut beratus juta duit kerajaan dan sebahagian besarnya masuk ke poket kroni Tun.

tak masuk akal PROTON rugi setiap tahun tapi vendor utama untung setiap tahun - terima kasih pada MoU gila yang dimeterai Tun untuk melindungi kroninya.

zaman Najib Tun Razak adalah zaman untuk membaiki segala kerosakan yg ditinggalkan oleh Tun Mahathir. yg bermakna segala kroni si tua nyanyuk ni sudah tidak lagi dapat menghirup duit kerajaan.

PROTON hanya ada dua pilihan iaitu menjalin kerjasama dengan syarikat luar melalui penjualan saham atau gulung tikar.

orang bodoh boleh la si tua tu kelentong .. hehe

Anonymous said...

dah nak raya tetiba kontrek mengecat kete proton kena tapau kaw kaw...
mau meroyan anak sedara madey kerala ni....
tapi madey steady lagi tu .. duit tol masyukkkk .. letrik masyukk
duit gula kwok pun masyukkk lagi .. ari ari orang pakai kann

Anonymous said...

anus 1:18
hang ingat semua macam idola hang ka .. nak taram pungkuq jantan

Anonymous said...

Ini bukan kerjasama....dah jual...proton hanye pegang 49 % sahaja...cina kominis yg berkuasa keatas proton....

Anonymous said...

Teori rekaan...

Anonymous said...

MUNGKIN akan ada ketawa terbahak-bahak, namun itulah realiti politik pembangkang Pakatan Harapan (PH) apabila masing-masing ‘galak’ mahu berebut menjadi perdana menteri yang baharu.

Sebelum ini, PPBM amat ghairah menamakan presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin manakala PKR pula bertegas mahukan pemimpinnya yang kini dalam penjara kerana kes liwat, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilantik ke jawatan itu.

Terbaharu, PAN yang kalah teruk dalam pilihan raya Sarawak selain dua pilihan raya kecil pada tahun lalu, juga tidak ketinggalan dengan mengisytiharkan presidennya, Mohamad Sabu sebagai bakal perdana menteri ketujuh.

Lebih mesra disebut Mat Sabu, nama bekas timbalan presiden PAS itu pula dicadangkan oleh Timbalan Presiden PAN, Salahudin Ayub sendiri sekali gus menolak Anwar apatah lagi Muhyiddin sebagai pemimpin pilihan blok PH.

Portal berita tempatan AgendaDaily melaporkan, antara sebab Mat Sabu layak disenaraikan menurut Salahudin, ialah kerana Anwar sepatutnya hanya sesuai menjadi calon perdana menteri yang kelapan dan bukannya ketujuh.

PKR sebelum ini beria-ia dengan tegas mendakwa Anwar merupakan calon perdana menteri yang ketujuh jika PH berjaya menawan negara ini pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 selepas menumbangkan Barisan Nasional (BN).

Bagaimanapun ujar Salahudin, PH perlu memilih calon ketua kerajaan persekutuan dalam kalangan pimpinan yang sedia ada menjelang PRU ke-14 sebelum Anwar berjaya dibebaskan daripada hukuman penjara di Sungai Buloh.

“Perdana Menteri yang ketujuh ini akan bertanggung jawab membentuk Kabinet baharu, melakukan reformasi urus tadbir negara dan berusaha untuk mendapatkan pengampunan Anwar,” katanya dalam satu kenyataan pada Rabu.



Jelas Salahudin, adakala pemimpin perlu berani tongkah arus untuk buat keputusan dan “berani depani cemuhan ahli, ambil risiko demi kepentingan negara dan rakyat. Jadilah kita pemimpin sejati yang rakyat dambakan.”

Justeru menurut beliau lagi, calon perdana menteri yang ketujuh boleh dilantik sama ada pengerusi PPBM, Tun Mahathir Mohamad; Presiden PKR, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail atau Muhyiddin dan bos PAN sendiri.

Apa yang penting, mereka teguh dengan sifat amanah dan pro kepada rakyat, katanya. “Inilah masanya rakyat mahu melihat kebijaksanaan pimpinan utama Pakatan tampil bagi menyelesaikan setiap permasalahan negara dan rakyat.

“Duduklah berunding demi kepentingan rakyat dan kemudian barulah berlunjur untuk berkhidmat mereformasi negara,” ujar Salahuddin sempat menyindir PKR dengan berkata, memang mudah berpidato mengajak orang lain.

Konon pemimpin PKR diminta agar jangan berjuang demi kepentingan peribadi atau parti sendiri dan menambah: “Bukan semua pemimpin lulus ujian ini seperti Nelson Mandela, Khomeini, Mahatma Gandhi dan Ghanoeshi.

“Mereka telah berjaya membuktikan memang adalah pemimpin berkelas dunia yang meletakkan kepentingan rakyat dan negara sendiri adalah prinsip utama dalam perjuangan politik mereka,” jelas Salahudin lagi.

Bagaimanapun, ia bukan satu keputusan muktamad walaupun usaha menjadikan Anwar sebagai perdana menteri sudah secara dasarnya dipersetujui oleh pakatan pembangkang. –

Anonymous said...

Dia taram jubok ko ker...

Anonymous said...

YA KAMI BODOS TUAN

TIGA ABDUL 1141214221

Anonymous said...

2:26
Kau ngan penjubok tua kutuk sama je 2x5..dua2 kuat menjubok..tu pasal muka pun dah berubah jdi jerangkong taik kering..he3

Anonymous said...

RAKYAT DISARAN membeli porsche cayenne dan bugatti veyron setelah proton bukan lagi milik kroni madey.

Anonymous said...

Raja Salam datang bawak satu kapal menterinya ko tak nak serbu gi tanya.. Ajak Kerala Tua yang berzikiq menyalak pasal Arab Gila ng derma, takpuas hati sangat, awat tak jumpa sekapal Raja Salman.

Tanya soklan bodoh.. Macam berak makan tahik sendiri lah macai Pakatontaik ni

Anonymous said...

DinPagoh sakit hati kat Tok Bashah tak hbis2. Org tua tu diejek tidur pun boleh hebatkan team Kedah.

Boboi harap kepala cerah licin.. Tp keja selfie, mlm balik Kl pelok bini.. Rakyat menggelupor apa masalah apa dia kesah..

Boboi botak tergolek dengan MB yg dikatakan kaki tudur???
Jd boboi madeytaik bi lebiu useless dari org yg kuat tido..

Kah kah kah

Anonymous said...

Kebodohan macai fuckatan cukup melampau... Proton hanya pegang 49% ???? Berita mana ko rujuk tu bahalol?????

Anonymous said...

Dia dah taram juboq mat sabu sampai mat sabu kepingin jdi piyem jugak...

Anonymous said...

Tak semestinya kod tu menunjukkan orang tu orang selangor, dia cuma terberanak kat selangor...

Kalau orang kelantan yang menetap di kelantan, tetapi datang selangor nak jengok sedara dia di sana dan terberanak di selangor, anak dia dapat la kod negeri selangor. Tapi anak dia bukan orang selangor pun... Ko faham tak ha NGOK 11:38...?????

Anonymous said...

Harga nasi lemak adam rosly pun naik pasal gst ke??? Dia letak sardin ke dalam nasi lemak tu????

Anonymous said...

Macai fuckatan dan fitnah berpisah tiada....

Anonymous said...

Jho Low's Park Lane Hotel in New York on sale now
24 May 2017, AM 9:51 (Updated 24 May 2017, AM 11:48)
jholow dojsuit

New York developer Steven Witkoff, who with his partners won the bidding for the Park Lane Hotel in Manhattan, New York, for US$654 million in July 2013, is now being forced to sell the 47-storey tower property, The New York Times (NYT) reported.

This was part of the US Department of Justice's (DOJ) efforts to forfeit the assets held by Penang-born businessman Jho Low, who is accused of siphoning hundreds of millions of dollars from 1MDB to purchase art, a private jet and real estate in Beverly Hills and in New York.

Low, who dined with Witkoff in 2013, had agreed back then to finance 85 percent of the US$654 million they were paying for Park Lane Hotel.

The man who built the house of forbidden laughs
Low also provided the US$100 million non-refundable deposit - twice the sum typically put up - that convinced the sellers to choose the Witkoff group over a rival bidder with a slightly higher offer.

Witkoff thought this would be the best location to build a supertower with ultra-luxury apartments. But no work ever started on the planned new tower.

He and his remaining partners are being forced by DOJ to put the building up for sale and a glossy marketing book is being sent to prospective bidders this week.

Anonymous said...

Rizab melayu berkurang tu zaman pm mana yang berkuasa??? Zaman najib ke???

Anonymous said...

Jangan syok sendiri, kata Dr Mahathir selepas kaji selidik Rafizi

KUALA LUMPUR: Tun Dr Mahathir Mohamad berkata senarai calon perdana menteri paling popular seperti yang diumumkan Naib Presiden PKR Rafizi Ramli semalam tidak membawa apa-apa makna sekiranya pembangkang tidak memenangi pilihan raya akan datang.

“Kalau tak menang, sesiapa pun tak boleh jadi PM. Yang utama, menang. Kalau nak jadi calon, siapa pun boleh jadi,” katanya selepas program ceramah di Kampung Baru malam tadi.

Semalam, Rafizi memberikan butiran hasil kajian oleh Invoke Malaysia yang diketuainya, melibatkan hampir 18,000 responden, bagi menunjukkan siapa pilihan menjadi perdana menteri sekiranya Pakatan Harapan menang pada pilihan raya umum akan datang.

Rafizi berkata sebanyak 31% daripada mereka mahu mengekalkan Datuk Seri Najib Razak sebagai perdana menteri, sementara 34.6% membuat pelbagai pilihan daripada 9 orang pemimpin pembangkang, termasuk dirinya, manakala selebihnya tidak menjawab.

Pemimpin tertinggi PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendapat sokongan paling banyak, iaitu 23.5%, diikuti Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan undian 17.6%, Dr Mahathir (16.5%), dan Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin (12.6%).


Dr Mahathir berpendapat kajian seumpama itu lebih sesuai selepas Pakatan memenangi pilihan raya.

“Bila menang boleh buatlah. Kalau tak menang, bubuh nama, itu syok sendiri,” katanya kepada wartawan.

Sebelum ini, perselisihan tercetus antara PKR dan pemimpin pembangkang lain selepas perwakilan PKR membuat gimik sepanduk tertera “Anwar PM ke-7”, pada kongres parti yang dihadiri Dr Mahathir dan pemimpin PPBM lain.

Ia mengundang kritikan Ketua Pemuda PPBM Syed Saddiq Syed Abdul Rahman yang berkata PKR tidak sensitif, di samping kritikan bekas menteri Datuk Zaid Ibrahim yang mengundang kecaman Rafizi.

Dalam wawancara ekslusif bersama FMT baru-baru ini, Dr Mahathir berkata sebarang rancangan melantik perdana menteri perlu mematuhi kedaulatan undang-undang.

“Kita berjuang untuk menegakkan kedaulatan undang-undang. Tetapi, jika (selepas) berkuasa kita tidak mematuhinya, apa hak kita untuk menegur orang lain yang tidak mengikut undang-undang?” soalnya.

Anwar kini menjalani hukuman penjara 5 tahun, dan tidak dibenarkan bertanding dalam pilihan raya untuk 5 tahun selepas dibebaskan.

----------------------

KAH KAH KAH KAH KAH... TERBAIK LA ATOK.. KESIAN MACAI HAPRAK BANGKAI FUCKATAN... SYOK SENDIRI WEIII...

DIULANGI... SYOK SENDIRI.. SS..SS..SS

MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Undi Mat Sabun PM ke-7 said...

Undi Mat Sabun PM ke-7

Undi Mat Sabun PM ke-7 said...

Undi Mat Sabun PM ke-7

Anonymous said...

Persamaan madey dgn mat sapu....dua-dua kuat muhung,habaq mai.
Tobat lahom habaq hang !!!!!!!

Anonymous said...

jagdeed sink kepala taik.

Anonymous said...

Persamaan madey dn mat sapu...dua dua TAIK...yg satu mahataik yg satu lagi panglima taik..dua dua taik kering layu kusut masai yg kecewa...kehkehkeh

Anonymous said...

Maca2 ph adalah macai2 Taik yg taat setia tidak berbelah bagi kpd Kepala2 Taik masing2 sbb tu pala hotak dn hati dipenuhi taik...bahlol dn bebal menjadi jadi..hik3

Anonymous said...

Ibu sendiri yang tidak kenal anak ialah rosmah mansor

Anonymous said...

Jangannnn...mendiang bapak dia selalu cakap.."Anwar harus bertaubat"...hehe

Anonymous said...

Ibu sendiri yang tidak kenal anaknya ialah rosmah mansor

Anonymous said...

Only those who are stronger and superior to Najib are capable of displacing Najib. The question is who in the PH that has what it takes to beat Najib? Seemingly, there is not a single warlord from all the many PH's warlords who says he doesn't have what it takes to displace Najib. That leads to surplus of overconfidence and is where the source of unending brouhaha upon who should be named as the future replacement for Najib lies. Wakakaka

Anonymous said...

Hehehe...Yawas hijrah bas free wifi free banuan pendidikan sumbangan kelahiran kad peduli sihat tu pun kira dedak pru14 Assamin ler gak kan...hehehe..dah dekat2 pru ni...tabo ler dedak utk ayam itik kan...hehehe

Anonymous said...

Sudah terang tak perlu bersuluh bahawasanya kerusi Dap adalah lebih banyak dari kerusi PKR, Pan dan PPBM di satukan.

Dalam konteks demokrasi, pemilik kerusi terbanyak otomatik jadi 'imam' dan Pan, PPBM dan PKR otomatik jadi 'makmum2'.

Kalau ini tidak jadi amalan sebaliknya kesongsangan di jadikan amalan makanya hilanglah kemanisan demokrasi.

**Makanya eloklah belajar telan kepahitan dari sekarang agar sampai masanya tidaklah ia terlalu sukar untuk ditelan.

Anonymous said...

Nauzubillah dr 'berimamkan' golongan kafir laknatullah dapig.. ataupun golongan munafiqun PKR-PAN-PPBM

Buat masa ini hanya UMNO-PAS sahaja layak jadi IMAM aku dalam urusan pentadbiran negara dan rakyat!

Syukur undi aku tak berubah pada UMNO BN PAS sahaja!


#TolakPakatan
#JomUndiUMNOPAS

Anonymous said...

Umno lawan pas, kena pangkah dua2. Baru adil. Dunia dapat, syorga pun dapat.

Anonymous said...

Satu soalan asas kepada macai.. UNTUK APA GANTIKAN NAJIB PADA MASA INI?

Apa kesalahan dia? (tolongan jangan kamu karang cerita MahaBabie pasal kleptokrasi/imdb/src/arab gila/ etc semua tu ok. Itu tolong masuk ke dalam bakul sampah! Tak layak buat hujah!)

Apa masalah Najib pada rakyat biasa (jangan ambil ukuran kutukan maki hamun macai ok)

Masjid ditutup kah?

Perkembangan Islam disekat kah?

Ekonomi terencatkah sekarang ini?

Rakyat kebuluran kah?

Gaji kakitangan awam tak dibayar kah?

Anonymous said...

Dari dulu UMNO PAS berlawan tiada masalah apa pun

Mana yang ok kit apangkah. yg tak ok atau sejak berkawan dengan kapir tu kita tolak.

Apa masalh ko macai? main2 dengan syurga/ dunia? Ko tak rasa takut dengan Tuhan ke?

Anonymous said...

Ajaran anwar peliwat ke tu???

Anonymous said...

Ajaran anwar peliwat kena buat macam tu... Tapi yang pelik tu, kalau undi pkr mungkin menempah neraka kot... Jadi lu pikir la sendiri

Anonymous said...

KESIAN MACAI HAPRAK BANGKAI FUCKATAN... SYOK SENDIRI WEIII...

DIULANGI... SYOK SENDIRI.. SS..SS..SS

BUKAN AKU CAKAP.. ATOK MADEY YANG KATA BEGITU

MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

din pagoh said...

Dalam satu majlis perasmian Syarahan Tun Abdullah Badawi di Putrajaya hari ini, Najib Razak mengumumkan pemberian dana kerajaan sebanyak RM5 juta kepada bekas Perdana Menteri itu.

Pemberian itu diberikan kepada Pertubuhan Legasi Tun Abdullah Badawi yang baru ditubuhkan oleh bekas Perdana Menteri itu.

"Saya ingin menghargai kesetiaan Pak Lah selama ini yang walau apa pun berlaku, beliau terus memberi sokongan padu dan berdiri teguh bersama saya, pihak kerajaan, UMNO dan Barisan Nasional serta tidak terlintas untuk mengkhianati parti, jauh sekali keluar meninggalkan UMNO.

"Saya bukan datang dengan tangan kosong. Saya ingin umumkan dana awalan RM5 juta pada legasi Pak Lah.

"Dana akan saya keluarkan tahun ini, kalau tahun hadapan ada rezeki,  saya akan tambah lagi," kata Najib dalam ucapannya.

Apakah makna ucapan Najib itu?

Maknanya Najib memberi sumbangan RM5 juta itu adalah kerana kesetiaan Pak Lah yang terus menyokong beliau, UMNO serta kerajaan yang dipimpinnya dan bukan kerana menghargai jasa serta sumbangan bekas Perdana Menteri itu kepada negara.

Bukankah sebagai bekas Perdana Menteri, sumbangan yang diberikan atas apa juga pertubuhan yang dikaitkan dengan beliau, ia seharusnya menjurus kepada jasa dan peranannya selama ini dan bukan kerana kesetiaan semasa?

Bagaimana jika sekiranya sama ada sebelum dan ketika ini Pak Lah agak  kurang setia, bersikap kritikal terhadap isu-isu yang berlaku dalam negara atau hanya berdiam diri tidak pernah memuji  Najib, adakah dana RM5 juta tetap diberikan juga?

Najib seterusnya mengumumkan RM5 juta itu ialah untuk tahun ini dan jika ada rezeki, tahun depan beliau akan menambahnya lagi.

Sekali lagi, kesetiaan Pak Lah seperti cuba diikat lagi jika masih mahu mengharapkan dana daripada kerajaan untuk tahun depan.

Tidakkah perbuatan Najib ini sebenarnya suatu "penghinaan"  kepada Pak Lah sebagai bekas Perdana Menteri?

Mengapa pemberian dana kepada seorang bekas Perdana Menteri perlu dikaitkan dengan kesetiaannya?

Bukankah sebagai bekas Perdana Menteri, Pak Lah seharusnya berhak mendapat apa-apa bantuan atau sumbangan daripada kerajaan berkaitan program, syarahan atau untuk menyebarkan buah fikirannya yang berguna asalkan ia baik untuk kepentingan negara?

Adakah menyumbang untuk kebaikan negara mesti dikaitkan dengan kesetiaan kepada Perdana Menteri?

Budaya "cash is king"  yang menjadi falsafah perjuangan Najib nampaknya bukan sekadar digunakan untuk mengikat pemegang jawatan dalam parti dan kerajaan untuk terus setia kepadanya, malah kepada seorang bekas Perdana Menteri pun mahu diterapkannya juga.

Tak rasa terhinakah Pak Lah dengan tindakan Najib itu?

Anonymous said...

Berat mata memandang, berat lagi biawak hidup yang harus dipikul umno..

Anonymous said...

Alhamdulillah syukur nikmat, malaysia dijual najib selamat.

Anonymous said...

biar orang iktiraf legasi tapi jangan suruh orang iktiraf, jaga dan kekalkan legasi sendiri.

Anonymous said...

Shah Jahan asal dikurung dihujung nyawa; Shah Jahan moden dibiarkan terbang bebas ke sana dan ke mari.

Anonymous said...

Yang terasa hina bila din pagoh provoke pak lah letak jawatan,boboi siap tulis surat kat pak lah minta berhenti.
Pak lah berhenti tapi din pagoh dan boboi dipecat dari jawatan gomen dan parti...itu kira 2 kali hina.

Anonymous said...

Inilah cara macai haprak fuckatan syok sendiri... Copy paste dari blogger bangang fuckatan... SS..SS..SS

Anonymous said...

Berat lagi kepala kote anwar peliwat si atok madey nak pikul... Sampai kata jangan syok sendiri beb....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Alhamdullilah, dah selamat macai fuckatan duduk kat kandang babi... Rumah dah takde, kena jual dengan najib....

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Takpe... Selagi atok madey ade din pagoh jangan risau... Duduk la kerusi presiden sampai mampos... Jawatan PM kasi kat boboi tau...

Orang lain tak boleh pegang, nanti atok madey kata syok sendiri... SS..SS..SS...

KAH KAH KAH KAH KAH KAH

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates