May 2, 2017

33 DAP Kalau Bab Menipu, Babipun Boleh Terbang


Terbaik propaganda DAP untuk menyembunyikan pengondolan hutan simpan kekal di Pulau Pinang. Syaitan sekalipun tidak akan percaya apabila DAP membuat propaganda tidak seincipun hutan simpan kekal Pulau Pinang disentuh oleh Rejim Lim Guan Eng. 

Kenyataan yang cuba disembunyikan oleh DAP adalah lebih 80 peratus daripada air mentah yang dibekalkan untuk seluruh Pulau Pinang dipam dari Sungai Muda, Kedah untuk keperluan air bersih. Apa kena mengena kawasan Hutan Simpan Kekal dengan catuan air? 

Kalau diharapkan air hujan yang turun di kawasan tadahan sahaja, mati kering orang bahagian pulau, Pulau Pinang. Kalau DAP hendak spin isu ini biarlah berasas. Kawasan tadahan air di Pulau Pinang hanya boleh tampung 15% sahaja keperluan air Pulau Pinang. 

Air simpanan dalam Empangan Mengkuang juga dipam dari Sungai Muda, Kedah. Kalau diharapkan takungan Empangan Air Itam, Pulau Pinang, Lim Guan Eng mahu pakai mandi pun tak cukup. DAP ni kalau hendak menipu, babipun boleh terbang.

33 comments:

Anonymous said...

Kalu xpndai TIPU xkn lah LGE bole BELI BANGLO MURAHHHH...

otak BELIT kena ada CTS...

Anonymous said...

Jgn ckp camtu nanti penjaga kandang babi iaitu melayu pembangkang marah pulak. 1MDB, tlg bg bukti.

Anonymous said...

Maka meleyharbi bongok penjilat tokong pun terhanggok-hanggok mempercayai cakap tokong mereka.."ye kami bongok selamanya" ...hehehe
Ye kami

Anonymous said...

Segala prasarana kat penang tu BN yang jayakan. Tak usahlah tipu.

ted manoff said...

Melayu akan terbangsat jika terus bersama umno..yg gondol hutan kt kelantan dn pahang tuu apa tujuannya ryezall..kalau umno tipu melayu takpakan ryezall..πŸ˜½πŸ˜½πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜…

Anonymous said...

kalau bab menipu, membohong, cakap putarbelit, itu memang makanan harian DAP laknatullah... DAP celaka akan terus menipu selagi ada golongan bebal yg percaya pembohongan si celaka DAP ni

Anonymous said...

Ingatkan Marmark paling canggih putarbelitnya, rupa-rupanya kat Penang ada yang lebih canggih. Dia punya kecanggihan sampaikan bukit yang digondolkan di Pulau pinang boleh nampak tidak gondol yakni kekal semulajadi! Muahahaha

Anonymous said...

Terbaiklah..admin..Dap kalau buat cerita kononnya depa hebat..babi pun terbang itu pun gologan mcm lgbt.. Pluralism.. Liberalism mcm siti zabedah anak si kassim dgn dyana girl girl zahril..pun boleh percaya..kesian kat depa..ada mata buta ada akal biol..ada iman ke laut perginya kan kan kan

Anonymous said...

Hutan simpan kekal dikekalkan untuk jaga alam sekitar. Satu tindakan terpuji. Namun bila laut ditambak iaitu satu yang terbukti merosakkan alam sekitar maka otomatik kepujian tadi harus ditarik balik. Dalam kata lain apa yang LGE buat di Penang tidak ubah seperti korek lubang untuk kambus lubang; atau dalam bahasa lebih lembut: "tonjolkan kebaikan bagi mengimbangi keburukan". Kik5

Ted Manoff said...

Wah. Si Pariah Ted Kentut sudah mari woi

Ted Manoff said...

Wah. Si Pariah Ted Kentut sudah mari woi

Anonymous said...

Play to gallery:

Pada Wong Peh Hong: 'babi boleh terbang'.

Pada ABU: 'no pork boleh makan'

Pada Puthu Bambu: 'totally vegetarian, cooked with lard only'

Johan said...

Lama tiada berita Ted Manoff yang asli.

Anonymous said...

macam ini pun DAPig boleh tipu.. Ya Allah apa nk cakap lagi yang lain-lain isu tak nampak atau separa nampak.. macam mana lah dia tipu kita hari2.

Bekalan air ke Pulau Pinang 50% disediakan oleh Negeri Kedah. Kedah yg jaga hutan kawasan tadahan yang luas untuk Empangan Muda, Beris dengan kos yang sangat tinggi, kemudian Penang sedut je di hilir Sungai Muda, lepas tu senang2

DAPig ckp dia hebat? Memang celaka betl DAPig laknatullah.. menipu berlapis2..mana dia tak seinci pun hutan ditebang yang ata sbukit gambir itu apa botaknya? Hutan di Teluk Bahang dan Balik Pulau itu gondol sampai runtuh tanah dan banjir kerja malaun mana??

Air free ambil dr Kedah lepas tu clain air dia cukup takpayh catu.. memang bangsa cina dapig ini bangsa penipu paling besar!

Anonymous said...

Hutan simpan apa yg DAPig tak tebang? Kalau gazet hutan simpan pun sekangkang kera, Hanya Taman Negara Teluk Bahang itu saja digazet sebagai hutan simpan lepas itu hutan-hutan lain bukan gazet ditarah no hal?

memang hebat lah propag dapig.. babi pon boleh terbang!


ted manoff said...

Johan...jgn tersilap ted berlogo tuu palsu..busuk punya olang..πŸ‘»πŸ‘»πŸ’©

Mat Gunong said...

Salam dari Bigfoot


Punya lah terdesak hilang kuasa
Dap diratib setiap masa.
Demi survival pemimpin haloba
Mengharap 13 mei menjelma semula.

Anonymous said...

punyelah bangang matbongok imdb diratibnya siang dn malam..
yg penajahat sebenar mengancam perlembagaan, Agama dan bangsa di angkat sbg kawan.. ko boleh heran sbb apa dapig disebut tiap masa sedangkan dap dh letak matlamat SCREW MELAYu terang2.. apakah ko ni bercampur darah babi?

Anonymous said...

Atok Penyamun apa cer. xnk jawab ke cmne mirzan mokhzani mockeris dan marina boleh kaya luar biasa? dr dulu tak mau jwab..saman pun idak.. atok ni mmg pengecut lah..

dgn org lain acah kemain suruh saman.. puiii!

Anonymous said...

KALAU NAJIB BUAT PRU14 SEKARANG, PKR AKAN JATUH TERTIARAP

Kedudukan PKR semakin lemah dan berkemungkinan besar hilang pengaruhnya terutama di Selangor selepas Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14.

Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee mendakwa, ia disebabkan berikutan keputusan Pas memutuskan tahaluf siyasi dengan parti itu seperti dipersetujui sebulat suara dalam Muktamar Tahunan Pas ke-63 yang berlangsung di Kedah.

“Ketiadaan hubungan dan kerjasama politik membabitkan Pas dan PKR sekali gus menyukarkan parti pimpinan Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail untuk mengekalkan kedudukannya pada PRU akan datang.

“Apa yang pasti, saya meramalkan PKR akan bungkus terutama di Selangor dan kita bakal menyaksikan UMNO dan Barisan Nasional (BN) kembali berkuasa di negeri berkenaan,” tegasnya dalam catatan terbaharu di laman blog umnobahagiancheras.blogspot.my miliknya.

Syed Ali menjelaskan, terputusanya tahaluf siyasi dengan PKR juga memberi gambaran jelas kepada umum bahawa Pas telah kembali kepada semangat asal perjuangannya untuk tidak bersekongkol dengan mana-mana parti yang menjalin kerjasama dengan DAP.

“Saya nampak Pas seperti sudah kembali kepada semangat asal mereka, tetapi apa juga kemungkinan boleh berlaku,” katanya.

Bagaimanapun beliau yang juga Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Wilayah Persekutuan berkata, Pas sepatutnya sudah lama memutuskan hubungan dengan regu DAP.

“Sudah lama Pas jadi keldai politik DAP, sepatutnya mereka sudah lama sedar untuk tidak terus bersekongkol dengan parti itu,” tegasnya.

Berikutan perkembangan tersebut, beliau percaya Selangor akan jatuh kepada UMNO di samping rakyat semakin mual dengan kerenah politik Datuk Seri Azmin Ali selaku Menteri Besar.

Beliau juga membayangkan keyakinan UMNO untuk merampas semula tiga kerusi Parlimen di Wilayah Pesrekutuan yang kini dikuasai PKR, iaitu Lembah Pantai, Bandar Tun Razak dan Wangsa Maju.

“Berdasarkan penerimaan rakyat menunjukkan PKR sudah hilang sokongan di ketiga-tiga kawasan berkenaan.

“Perjuangan politik PKR bukan untuk kepentingan rakyat sebaliknya hanya mahu memuaskan nafsu politik Datuk Seri Anwar Ibrahim yang kini dipenjarakan di Sungai Buloh atas pertuduhan meliwat.

“Perjuangan PKR bukan untuk rakyat, apatah lagi untuk kepentingan orang Melayu dan umat Islam, tetapi hanya untuk memuskan nafsu politik, Anwar,” ujarnya.

Dalam perkembangan lain, Syed Ali mengingatkan UMNO supaya tidak leka dengan kemelut politik yang sedang berlaku dalam blok pembangkang.

Walaupun blok pembangkang sedang bercelaru dan ditimpa masalah kayakinan, UMNO harus mendepani kepentingan rakyat bagi memastikan kemenangan lebih cemerlang pada PRU akan datang.

“UMNO perlu lebih aggresif mematikan hujah pihak lawan yang sekarang ini sedang memperhebatkan serangan fitnah dan adu domba terhadap UMNO,” katanya.

Mengenai laporan semakin ramai yang keluar daripada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), beliau berkata perkembangan tersebut menunjukkan parti serpihan UMNO itu tidak mendapat sokongan rakyat.

“Walaupun PPBM ditunjangi bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dan bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Seri Muhyiddin Yassin, ia tidak bermakna rakyat boleh begitu mudah untuk bersama mereka.

“Apa yang berlaku seperti dilaporkan media bahawa semakin ramai keluar BPPBM sedikit sebanyak memeberi kekuatan kepada UMNO,” tegasnya.

Mengenai kemungkinan berlaku kerjasama politik UMNO dan Pas menjelang PRU ke-14 tidak lama lagi, Syed Ali berkata apa juga boleh berlaku kerana dalam politik semuanya tidak mustahil.
“Hari ini kita kawan, esok kita bermusuh, hari ini kita bermusuh, esok kita berbaik semula, itulah asam garam politik.

“Bagaimanapun, UMNO tetap konsisten dan bertambah yakin bahawa hala tuju perjuangan parti tidak pernah menyimpang daripada agenda rakyat.

“Bagi UMNO, rakyat adalah segala-galanya dan kerana itulah tradisi membela nasib rakyat tetap menjadi keutamaan perjuangan UMNO,” jelasnya.

Anonymous said...

Saman malu Mat Sabu ke atas Ketua Pengarang Kumpulan Utusan ditolak


PULAU PINANG 2 Mei - Mahkamah Tinggi di sini hari ini menolak kes saman malu yang dikemukakan bekas Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu terhadap Ketua Pengarang Kumpulan Utusan, Datuk Aziz Ishak dan syarikat penerbitan akhbar itu dengan kos RM70,000.

Hakim Datuk Seri Zakaria Sam membacakan keputusan itu setelah mendapati ketiga-tiga artikel yang dikeluarkan akhbar Utusan Malaysia pada 27 dan 28 Ogos 2011 berhubung ucapan Mohamad atau Mat Sabu tentang serangan Bukit Kepong dan pejuang kemerdekaan tidak berunsur fitnah.

Pada prosiding itu, Zakaria berkata, ucapan dibuat Mat Sabu yang kini Presiden PAN tentang Bukit Kepong dan pejuang kemerdekaan sebenar yang menyerang kawasan itu diketuai Mat Indera tidak boleh dibuat tanpa mendapat kritikan.



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my


------------------------------------------

kekekeek bernanah ati mat gunong bila abg dia mat sabon gagal saman.

matbongok oii.. jgn meracau yer.. makin byk mslh melanda.. itulah jgn main2 dgn God Cash. bahaya.. sbb ko juga boleh kena God Cash. ko kuar umah esok mana tau musibah apa yg nk kena.. so jgn takkabur

Anonymous said...

Melayu semakin hebatkah skrg di Selangor dn Penang? Cer citer sikit tedbongok?

Serkap ckp melayu bngsat yg pro janda betina ijah tu sbb umno tlg bina rumah tu ke? Boboi kt jerlun dikhabarkan akn tumbng.. Hrp Siam Pdg Sera sja yg sokong..? Betoi x tedmongok?
Hihihi.. Boboi owh boii..

Anonymous said...

ALHAMDULILLAH PETUNJUK EKONOMI SEMAKIN KUKUH, SABOTAJ GENG PAKATON GAGAL. GIGIT JARI LE ATOK PENYANGAK.. HIDUP UMNO BN PAS!

Ringgit terus mengukuh berbanding dolar AS

SELASA, 2 MEI 2017 - 7:29PM KUALA LUMPUR: Ringgit ditutup mengukuh berbanding dolar Amerika Syarikat (AS) disebabkan permintaan lebih baik bagi mata wang tempatan susulan jangkaan pasaran bahawa Rizab Persekutuan AS akan mengekalkan kadar faedah buat masa ini. Pada jam 6 petang, ringgit disebut pada 4.3260/3300 berbanding dolar AS daripada 4.3390/3430 yang dicatat pada 6 petang Jumaat. Peniaga berkata, Rizab Persekutuan AS dijangka mengekalkan kadar faedah pada mesyuarat minggu ini berikutan ia memerlukan masa untuk menganalisis lebih banyak data ekonomi. Sementara itu, Naib Presiden Pembangunan Korporat dan Penyelidikan Pasaran ForexTime Ltd, Jameel Ahmad, berkata berlaku kejatuhan kecil dalam data ekonomi AS, mengisyaratkan kadar faedah tidak akan dinaikkan dalam tempoh terdekat. Pada penutup, ringgit didagangkan lebih kukuh berbanding mata wang utama. Ia menokok berbanding dolar Singapura kepada 3.1015/1055 daripada 3.1088/1121 dan lebih tinggi berbanding yen Jepun pada 3.8539/8585 daripada 3.8911/8958 minggu lalu.

Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/

Anonymous said...

Hari ini Raja Arab negara Bahrain pulak dtg melawat Najib.. Silap2 bwk masuk derma pada Najib.. Mcm mna Atok Penyangak tk pening. Mau masuk IJN lagi kot. Pahlawan Bugis takkan mengalah kpd atok tua half mamak kerala..
Hahaha

din pagoh said...

Pagi KRO!! Tgh buat apa tu?berak ke? dah isi borang BERSATU belom?

Mat Gunong said...

Pagi Bro !! Kalau waktu berak teratur!!, baik utk kesihatan. !! Hehehekikikihahahakahkahkah.

Anonymous said...

din pagoh dan Mat Gunong ni dua2 otak sentiasa diselaputi taik .. yg betul2 dia ingat dlm hidup, dan org lain tak boleh pertikaikan kebenarannya, adalah perkataan 'berak', iaitu mengeluarkan taik dari dlm badan.

Dua2 pengeluar dan pengilang taik terbesar semesta alam.

Anonymous said...

Ini tahun 2017,,jangan nak timbul kan masalah perkauman bonggok

Anonymous said...

Gone end dok tengok je ayaq pam dri sg muda kedah...tu habih tarah bukit...baik sungguh anak kaminih nih
Apa habaq ulaq kepala 4...hang nih tak terra tera' mana.Yg betina mampuih dah kot?
Ni nak habaq mai yg dok sondoi tu nangoi...bukan ulaq

Ted Manoff said...

Brother Jo. .lama pergi bertapa. Lagi pon mual tengok komen Ted palsu yg tidak mebina

Ted Manoff said...

LGE tu chakap betul tidak seinchi pon hutan kekal diusik. Naksud dia kalau berjuta2 inchi yg dah gondol tu memang betullah.betul lah

Anonymous said...

Mungkinkah ada neraka untok orang China sahaja?

Anonymous said...

PAS buat MUKTAMAR kt kedah, tpi ZMIN pkr plk KELAMKABUT kt slangorrr...

Kihkihkih

Betapa "POWERny" PAS...Jgn pndang seblah mata pd PAS...

Huaaaaa

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates