May 8, 2017

27 Cerita Kejayaan Program PERMATA Yang Tidak Mendapat Tempat Di Portal Pembangkang

Cukup-cukuplah pemimpin-pemimpin pembangkang terutamanya daripada parti DAP mengecam, memperlekehkan dan memperkecilkan program PERMATA yang dinaungi oleh isteri Perdana Menteri, DS Rosmah Mansor. Di bawah adalah secebis coretan kejayaan anak-anak PERMATA dari perbagai kaum dan taraf sosial hidup yang telah berjaya di dalam kehidupan mereka hasil dari program PERMATA. Nikmat Allah yang mana yang cuba kamu dustakan?





Di kala DAP terus mengkritik PERMATA, tanpa disedari, seorang anak muda bernama Koo Jia Hui, 22 tahun daripada Pulau Pinang meraih manfaat daripada program itu dan kini sedang melanjutkan pengajian peringkat PhD di University of Oxford dalam bidang Biokimia.

Tak malukah DAP yang memerintah Pulau Pinang tak dapat membantu adik Koo walaupun dia anak kelahiran negeri itu sebaliknya terus menghentam PERMATA dan tidak membantu Koo mendapatkan biasiswa untuk dia belajar.

Mana Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang kononnya mendabik dada sebagai pejuang rakyat apabila Koo sangat memerlukan bantuan untuk menyambung pengajian di University of Oxford.

Koo amat berterima kasih kepada DS Rosmah Mansor yang telah berusaha mendapatkan biasiswa sehingga beliau dapat menyambung pengajian. Justeru, adalah lebih baik Lim Guan Eng menasihatkan ADUN Damansara Utama, Yeo Bee Yin agar berhenti mengkritik PERMATA dan bantulah rakyat yang memerlukan bantuan, terutama dari Pulau Pinang walaupun Lim Guan Eng berasal dari Melaka.

27 comments:

Anonymous said...

Tugas utama pembangkang di Malaysia ialah menunjukkan kebodohan di khalayak ramai.

Anonymous said...

Kejayaan dipandu oleh kuasa. Tanpa kuasa tiadalah kejayaan. Sama seperti Malaysian Malaysia... ia perlukan kuasa untuk di jayakan. Tanpa kuasa ia kekal sebagai angan2.

Anonymous said...

Adalah aneh kalau pembuat slogan Malaysian Malaysia tidak ada cita2 untuk jadi PiM sedangkan perubahan yang hendak di bawa hanya boleh di realisasikan kalau pencipta slogan duduk di kerusi PiM. Siapa yang hendak ditipu? Diri sendiri atau audien? Kah3

Anonymous said...

Ada beza antara preacher dan Yab. Preacher lebih kepada sampaikan sermon sementara Yab lebih kepada membantu dalam menyelesaikan hal2 dunia. Makanya kalau preacher yang dipilih, urusan dunia bagai sendiri tanggung ma.

Anonymous said...

Alhamdulillah. Syabas PERMATA negara lagi di fitnah lagi membuahkan kebaikan..

Modal pakatoon utk pru14 sudah zero. Hbis2 memainkan semula fitnah imdb dn isu saman hadi. Yg penting FBI tk tangkap pun Najib dn takde satu negara pun mengesahkan mo1 bersalah. Mo1 juga tidak pernah didefinisikan sebagai Mohd Najib Razak oleh mana2 kertas pendakwaan oleh AG mana2 negara.

Sekadar mereka menimbulkan persepsi fitnah buruk pd PM. Akhirnya gagal.

MYR-USD makin pulih cepat. Alhamdulillah. Harini MYR terus meningkat kpd 4.33

ted manoff said...

Terima kasih kak mah....😝😜🌹

Anonymous said...

Mmg rakyat selangor dn Penang yg bebal pd umno bn tu sdg tnggung sndri mslh mreka. Yg preacher mreka xprnh pduli. Bila naik hrga petrol skit ituje pluang mreka maki umno bn. Slebihnya mereka telah di sihirkan vodoo sermon ketua hrmjdh mreka spy jgn merungut hatta tarif air curi dr kedah tu naik 100%. Kikikiki

Anonymous said...

pembangkang di Malaysia sudah pecah rekod sebagai pembangkang paling bodoh dalam dunia.

pembangkang di negara maju akan bersama kerajaannya apabila melibatkan urusan negara dalam menghadapi ancaman atau meraikan kejayaan - pembangkang di sini mengambil jalan 100/100 membangkang.

pembangkang di negara maju tidak akan mempolitikkan dasar fundamentalis asas negara, tidak mengubah sejarah negara dan tidak akan membuka ruang untuk campur tangan negara luar : pembangkang di sini mempolitikkan segala-galanya.

pembangkang di negara2 yang dikuasai puak kafir tidak akan membuka ruang sedikitpun untuk umat Islam yg menjadi rakyatnya dengan konsep sama rata demi untuk mendapatkan sokongan (undi) : pembangkang di sini urusan AGAMA yang paling banyak dijual beli, sehingga puak kafir menjadi ketuanya.

maka lahir manusia bodoh yang tidak kenal AGAMA nya dan menyondol seperti babi yang sedang marah dan mengigit serta melolong bagaikan anjing kurap.

Ted Manoff, Mat Gunong, Salwa Adbad, Din Pagoh merupakan bukti jelas yang sangat menepati sifat manusia-manusia BODOH.

Anonymous said...

Alhamdulillah. Macai mcm kamu hnya boleh tari menari dlm blog. Blog pulak bangsat bertenggek di pro umno bn.

Mcm ni ke INIKALILAH? Babi boleh terbang tuuuu... kah.kah.kah

Anonymous said...

Betul tu bro. Ada yg masih mabuk dgn candu pakaton..tp ramai dh mula hijrah lari dr lubuk syaitan pakaton tu.

Sejak PAS membuat kptusan putus tahaluf dgn syetan pakaton, perubahan di masjud2 surau2 kelihatan persaudaraan org umno pas semakin bersefahaman ( macai pgayr lapiji dn mat sabon bnci surau masjid..mreka jrg join..sbb mereka kata markaz PAS)

Sinar kejayaan pd penyatuan ummah yg diusahakan byk pihak dn ngo akn meranapkan skrip basi fitnah syaitan lapiji soton pd pru14 nnt.

Hrp jgn mereka meroyan tuduh 4 juta bngla dn blackout mob di stadium .. Opss lps pru14 nnt mreka xde negeri yg boleh dipakai stadium lg.. Selangor akn tumbng dr tgn mereka.. Kajian culaan undi jgn mrh CTS ye chaii

Anonymous said...

Pembangkang di Malaysia memang bodoh. Kalau mereka cerdik dah lama UBN tumbang PRU.

Ulang.

PEMBANGKANG MALAYSIA MEMANG BODOH.

Anonymous said...

Slogan haram tu dh berpuluh tahun. Mksudnya dendam cita2 mreka utk jd pm jauh lebih mndalam dr BOBOI BODOH MOCKERIS super lembap tu.. Buang ke laut je

Anonymous said...

Tgkle sape macai mreka.. Mcm ted salwah bedal mat gubok.. Masuk kuar tukar player macai.. Alih2 blog cts yg melangit ranking..

Blog barua macai celah kangkang budin gila lngsung mnjunam..tggu mse nk shut down lerrr..

TedBodoh
Mana mockeris botak super lembap tu? Makin tenggelam si anak daddy penyangak.. Forex xmau save daddy kaa.. Kikikiki

Anonymous said...

SYAITAN BERTUBUH MANUSIA LAPIJI LAKNATULLAH ALAIHH SEDANG MENEMUI KEGAGALAN!

Kata dua buat Rafizi: Mohon maaf atau kena tindakan

KUALA TERENGGANU 8 Mei -- "Mohon maaf atau dikenakan tindakan undang-undang", itulah kata dua yang diberikan Ketua Pendaftar Mahkamah Rayuan Syariah Terengganu, Wan Abd Malik Wan Sidek terhadap Anggota Parlimen Pandan, Rafizi Ramli.

Wan Abd Malik berkata, tindakan Rafizi mengeluarkan kenyataan berunsur fitnah terhadap institusi kehakiman syariah baru-baru ini merupakan satu penghinaan kepada institusi itu serta hakim-hakim mahkamah syariah.

Tuduhan tidak berasas itu juga katanya, mampu mewujudkan kekeliruan serta mengurangkan kepercayaan masyarakat terhadap institusi kehakiman syariah sekali gus merendahkan martabat hakim-hakim mahkamah syariah. "


Jadi kita minta Rafizi menarik balik kenyataan itu atau memohon maaf secara terbuka. Kita berikan tempoh masa sebulan untuknya berbuat demikian sebelum tindakan undang-undang diambil.

"Ia juga satu penghinaan kepada institusi raja-raja Melayu yang telah melantik hakim mahkamah syariah sekal igus merendahkan reputasi mereka di mata masyarat," katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Terengganu hari ini.

Wan Abd Malik membuat laporan polis terhadap Rafizi yang juga Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) berikutan kenyataan yang dibuat Rafizi dalam program ''Parlimen Olok-olok'' pada 10 April lepas, bahawa pindaan Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah (Pindaan) 1965 (RUU 355) yang dibentang Anggota Parlimen Marang, yang tidak menyentuh soal kenaikan gaji hakim mahkamah syariah akan meningkatkan risiko pengambilan rasuah dan salah guna kuasa dalam kalangan hakim mahkamah syariah.

Jelasnya ini juga bagi memberi peringatan dan pengajaran kepada Rafizi agar tidak bermulut celupar dengan mudah melakukan penghinaan terdapat mana-mana organisasi.

Wan Abd Malik yang juga Ahli Persatuan Pegawai-pegawai Syariah Seluruh Malaysia menegaskan perkara berkaitan agama tidak sepatutnya dipolitikkan dan kenyataan yang dikeluarkan itu (oleh Rafizi) adalah untuk kepentingan dirinya semata-mata.

"Laporan ini dibuat kerana kenyataan Rafizi itu merupakan satu serangan ke atas integriti institusi kehakiman syariah dan perlu disiasat di bawah Seksyen 499 Kanun Keseksaan kerana memfitnah," katanya. - Bernama

Anonymous said...

Jelasnya ini juga bagi memberi peringatan dan pengajaran kepada Rafizi agar tidak bermulut celupar dengan mudah melakukan penghinaan terdapat mana-mana organisasi.

Dulu musuh Rafizi Laknatullah ini hanyalah Najib Rosmah, tp kini sudah ramai..takkah dari yang ramai ini akan rasa sedih, terainaya dan mengadu pd Allah atas fitnah jahatnya.. Tak mungkinkah Allah memakhbulkan doa mereka2 ibi yang ikhlas melaksanakan tugas tapi begitu jahat lancang di fitnah musuh Islam talibarut kafir harbi ini
Kenapa harbi Lapiji ini langsung tk serang institusi bukan Islam atau milik pakatan? Apakah mereka semua dianggap suci bebas salahlaku?

Merangkaklah kamu wahai lapiji di Mahsyar nanti mengutip dosa2 didunia ini... Allah Maha Melihat perbuatan jijik kamu Rafizi Ramli Laknatullah!

Anonymous said...

Habihla duit Tabung Haji Lapiji buat bayar saman.

anakbochek.

Anonymous said...

Ted Manoff LAKNATULLAH
Semoga kamu takkn selamat dunia akhirat slg mna mnjadi talibarut pakaton harbi! Hidup kau akn diselaputi kesusahan dlm apa jua keadaan.

Anonymous said...

Semoga lapiji ramli akn muflis. Duit NOW INVOKE Tipah Koyar ckp piji dh balun berjuta.. Dlm bernajis si lapiji ni blh buat innocent utk fitnah hakim Syarie pulak.. Mmg tnda2 die tgh jatuh.. Xlame dh die

Anonymous said...

TedBongok.. Ko xnk komen ke? Hello si matgubok komen skli.. Kah.kah.kah.

Mockeris Lembap tu nk simpan lme mna lg.. Buang ke laut je la si botak ceng tu..

Anonymous said...

Yer loh...mulut longkang..rasakan..kutip duit orang ramai lagi tu siaplah kau fizi..akta apa pulak lepas ni..gubah wang haram.mcm adam.senang2. Kutip duit orang..akauntan apa kau ni..audit keluar masuk duit semua lintang pukang..nampak sanagt menipu nyer

Anonymous said...

Bodoh bahlol lapiji.. Xkn hakim syarei tu pro umno asalnya. Tp xpsl2 mreka jg akn mmbnci pakaton secara beramai2 wpn tk sokong umno.. Ini strategi politik plg hanyir dn busuk bodoh. Tnda2 rejim pakaton sdg tggu msa utk musnah.

One stone not killing any bird..but killing ur self.. Lapiji bongok. Kah.kah.kah.kah

Anonymous said...

Buang bunga hijau ambil bunga oren (aka: bunga tahi ayam)

Ketepikan Tok None bertakdet dengan Tok Dut.

Dalam kata lain apa yang Dap sentuh semua tak menjadi.

Yang dikejar tak dapat yang ada di tangan terlepas... tangan Dap bau tahi.

Jalan di depan ialah berilah peluang pada muka Melayu menerajui Dap, kalau mahukan Dapism terus hidup.

Anonymous said...

Rafizi Ramli Dan Latheefa Koya ‘Gaduh Besar’ Didalam Grup WhatsApp Kerana Logo Baru PH

KUALA LUMPUR – Rafizi Ramli dan peguam kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim, Latheefa Koya ‘bergaduh’ teruk dalam grup WhatsApp Majlis Pimpinan Pusat (MPP) gara-gara isu logo PH.

Kedua-dua pemimpin PKR itu ‘meroyan’ macam budak-budak sehingga mengecam sesama sendiri.

Rafizi yang juga Naib Presiden PKR yang juga Ahli Parlimen Pandan semalam memuat naik gambar cadangan logo PH di akaun Facebook miliknya, bagaimanapun ia menerima kritikan teruk daripada netizen yang majoriti menyifatkan ia satu rekaan yang buruk dan teruk...

“You have collected millions from the public and you dare come up with this awful looking design – the cheek! Putting it for the people’s vote? Embarassing!” kata Latheefa dalam status Facebooknya.

Pergaduhan secara terbuka itu berlarutan dalam kumpulan WhatsApp MPP apabila Rafizi menyatakan rasa tidak puas hatinya dan menyuruh Latheefa supaya cermin diri sebelum memberi sebarang kritikan.

“No one wants to listen to your shouting,” tulis Rafizi dalam salinan gambar perbualan kumpulan WhatsApp yang mula viral.


#PHAmbangJatuh

Anonymous said...

Lapiji Laknatullah ini nk divert mslh penyelewengannya rupanya dgn fitnah Hakim Syarei dn terkini Tabung Haji lagi... org ini xkn selamat. Dia akn teruk dibls Tuhan Yang Esa. Pencacainya jugak tkkn terlepas jua dgn bersekongkol bersubht menyokong kerja jht ini.

MELAYU CELIK said...

Semoga Allah juga melaknat mereka mereka yg khianat kepada amanah orang melayu dan islam yg menyebabkan kerugian keatas institusi yg melindungi orang orang melayu dan islam,seperti LUTH,KWAP,LTAT,FELDA ,KWSP dimana perserta nya adalah orang Melayu Islam. Tak pe! Melayu Rugi Dulu. Hidup Umno!, hidup melayu!hidup islam!

DULU ereksi...KINI ejakulasi...SELAMANYA Mastrubasi.

Mat Gunong said...

Duit tabung haji lingkup bila ada arahan malaun utk melabur dalam cendana Destini milik Jo Lok Taik tanpa asas pelaburan yg kukuh, semata mata mencari modal buat tutup bangkai hutang kepada SRC. Depan rakyat dengan muka tak malu konon memperjuangkan nasib orang melayu Islam.
Tak pe! Dah biasa Melayu Rugi dulu.

Mat Gunong said...

Sayang betul umno pada anak cina sorang tu, lepas ni boleh lah usul,agar Anak cina tu menguruskan HARTA BAITULMAL dari kutipan Zakat keatas orang Islam. Dia kan bijak MELEBUR kan dana dana milik orang Melayu Islam. Tentu kita mendapat keuntungan berjuta juta hinggit.
Tak pe! Saham milik Melayu Rugi Dulu. Janji untung saham.akhirat.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates