May 19, 2017

46 BN Sold More Land Than DAP Regime Propaganda ... This Is The Answer

This type of stupid logic of lying played by Penang Chief Minister, Joseph Lim Guan Eng, shows how incompetent he is. I suspect he is suffering from a blame game brain disease. The land in questions are actually to big pieces of swamp land. It can't even call it land because the developer has to reclaim it from the sea at their own cost.

One is located off the Lim Chong Eu Expressway reclaimed by IJM and the other is the E&O project under Tanjong Pinang now know as Straits Quay. The former Barisan Nasional Penang Government sold at a minimal price since they bear all the cost of reclamation and in return they have to give about 200 acres of land back to the government, which Joseph Lim Guan Eng profited by selling to a crony company.

Joseph Lim Guan Eng is again using the debunked umpteen times debunked: "BN sold 36 times more land in Penang than Pakatan and got less" propaganda. Read here. He uses this every time he is criticized for selling Penang state-land and assets, which he has sold a lot in recent years.

This time he is using it to justify the sale of more Penang land for RM156 million without tender and without public consultation for the hospital project. How can someone so shamelessly use the exact same lies time after time over 9 years to justify his 'lelong' of Penang state land and assets?


The above piece of land was the sea during the 90s until it was reclaimed. The total size was more than a thousand acres which Joseph Lim Guan Eng uses his dead brain to keep repeating that BN sold land 36 more times than him to scam the people of people. He is just like Johnson Lee of JJPTR. He can promised you the moon and the sky to tell you how great he is. However, in actual fact he is just exactly like Johnson Lee. That is what he is.

For Pakaton Minions and DAP hardcore ass-licking, if you know how to read in English, please read a good article from Lim Sian See, here for details explanation.

46 comments:

ted manoff said...

Sudahlah ryezall.. Mmg bn jual tanah melayu kepada syarikat2 milik cina..ko pergi tanya musa fadzil dan ryezall marican naina marican..dua malaun nii lah yg jual tnh melayu sebenarnya..dap jual sikit jerr ko dah bising..suka adudomba..dah nk puasa nii eloklah kurangkan entry berbentuk fitnah nii ryezall.. Bykkn zikir di hari jumaat nii ryezall... Insaflah..😞😞😞πŸ˜₯😨😩😜😝

Mat Gunong said...

Pada pandangan mat gunong, isu ini tidak lebih daripada isu IBLIS MEMBERI AMARAN PADA MANUSIA BAHAWA SYAITON ITU MEROSAKKAN. SEDANGKAN DIA ADALAH IBLIS RAJA KEPADA SYAITON

ted manoff said...

Wawasan2020 vs Tn50..sepatutnya malaysia melangkah setapak lagii menjelang 2020..tapi dibawah pm najib wawAsan 2020 cuba dipinggirkn dn diganti dgn tn50..apakejadahnya nii semua..taik najib 50..? Tk lama berkuburlah tn50 tuu..πŸ’

Anonymous said...

Kesian kau ted.Lss kat blog dia siap beri detail lg..pasal Dap jual tanah ni..rupanya ted ni yaiyuhal kafirun.. Ada mata buta ada hati mati..nak bukti apa lagi golongan yng mcm gini klau beri buaya makn.. Buaya pun tak lalu..pasal busuknya hati mereka lebih busuk dari bangkai...kan ted dan mat gunong..komen.kamu.kat sini sebenarnya hanya utk menyedapkan hati kamu yang setiap hari semakin tertekan...biarlah apa pun saya bersyukur setiap hari ada jer cerita yang tentang keburukan Dap pkr dan sekutunya..yang buat cerita Pm Najib k..tak Pm.tak ada masa nak buat tu semua cerita ni akan.keluar kalau dah Allah takdirkan..dulu waktu fitnah cerita wang derma Arab..kisah 1mdb...kemain.lagi korang tambah perasa lg..kan ted..masa tu mat gunong guna nama sapa tak tahulah..sekarang nak recycle dah tak boleh dah nak uturn malu dah ao komen.kau orang mcm.komen orang biol..jerlah kota oran yng baca blog ni pun baca sekali lalu jer.. Bukan.apa kesian..

Anonymous said...

Harga tanah di era Dinosor tentunya jauh lebih rendah dari harga sekarang. Pigdap pasti melalak kalau Dinosor buat silap (jual tanah harga murah). Kenapa dulu tak melalak tapi sekarang baru nak merengek dan membebel?

Anonymous said...

Yang dipertikaikan ialah keluasan tanah yang dijual per tahun dan bukan jumlah wang yang diraih per tahun hasil jual tanah. Lge kenalah berhenti dari mengelirukan bangsa sendiri bagi menutup kelemahan dan kegreedian CM Dapig.

Anonymous said...

Hanya atok iblis yang boleh mengenali raja iblis.

Anonymous said...

jika ditakdirkan dap bungkus gerakan pulak yg naik lepas ni.. kawasan yg sudah di tambak pasti diletak tukun tiruan
Penang pula akan jadi pusat ternakan ikan terbesar ...
hahahahahaha

Anonymous said...

Reyzal tu ketua menteri kot sampai boleh jual tanah negeri?

Anonymous said...

Yang pasti banyak bukit di Penang digondolkan untuk memberi laluan kepada pembinaan rumah mewah dan kondo yang pastinya bukan status mampu milik. Yang penting kroni kaya raya dan tokong Lim boleh beli banglo terlajak murah. BTW penjual banglo tu kawan baik Betty Chew. Huntongla macam ni...

Macai dalam ni tetap backing tokong Lim macam nak rak. Madai oh macai, berapa banyak dedak masyukk bila melepak kat blog ni.

Anone...

Anonymous said...

untuk jadikan sebuah pulau itu nampak mewah dan berpendapatan tinggi senang saja iaitu jual tanah pada harga yang marhaen tak mampu beli. bila marhaen tiada tanah dan tiada rumah maka marhaen akan packing dan leaving. yang tinggal akhirnya hanya golongan mewah. dengan itu tercapailah cita2 pulau berpendapatan tinggi dan mewah.

Anonymous said...

Anak Sial Lim Kit

Anonymous said...

BARDAP (Barua DAP)

ted manoff said...

Musa fadzil dgn ryezall nii kaut byk untung semasa koh SU KUN jadii ketua menteri..masing2 ada syarikat sendiri..time nii lh mereka buat duit dgn menjual tanah2 kepada syarikat cina..ryezall selaku bekas exco pemuda umno dn pngganti paklah parlimen kepala batas mmg rpt dgn tauke2 cina..

Anonymous said...

Ted bongok...Dap tetap jual tanah melayu...lancau cibai Dapig...
Jom kempen penampao BarDap lahanat...

Anonymous said...

Maka mat gunong pun mengikut kata syaiton tu...hahaha

Anonymous said...

Wawasan 2020 telah di setupkan utk mengkayakan kroni mamakder...najib dah blok termasuk batalkan polisi kabotaj utk kroni mamakder...tu yg mamakder meroyan...hehehe

Anonymous said...

Aku ingat CTS nak bagi tau LGE tipu...BN tak de jual tanah...dimana tanah dan aoe jenis tanah yg dijual tak jadi soal...soalnye BN pon jual tanah tapi tudug DAP yg jual tanah...BN jual tanah hutang hampir 1 billion..DAP jual tanah cuci taik hutang yg ditinggalkan oleh BN...penjualan tanah ade melanggar mana2 akta?
CTS ass licking...

Anonymous said...

Kenapa marhen tak mampu beli?..BN Kan bela rakyat supaya mampu..

Anonymous said...

Hehehe...
"baca sekali lalu jer"???
Aku skip terus..tak de pekdah nye nak baca komen 3 ekor bardap ni...tahap merapu tong sampah jer....

Anonymous said...

Menurut kajian IDE utk bulan mac dan april 2017:
Pas 42%
Ph 27%
Bn 31%
sokongan pada parti2 politik tersebut.
Kesimpulan adakah selangok akan dapat mb baru atau menjadi negeri kedua di bawah MAGERAN.
Sempatkah reta rakyat dijual sebelum terlambat...siapa cepat dia dapat

Anonymous said...

Yg sokong perompak ikut cakap seton..

Anonymous said...

Macai sokong jer lge...tapi nak beli rumah kat penang tu mula lah garu kepala...bongok

Anonymous said...

Bukti taman manggis kat mana?

Anonymous said...

Pasal macai bongok suruh CM penang bina rumah mahal2 sampai mampu tengok jer...bongok

Anonymous said...

Jual lah satu pulau tu sekali...baru puas hati ko...bongok

Anonymous said...

Marhaen muskin tapi ajk umno kayer

Anonymous said...

Nak klentong bahlol...

Anonymous said...

Hahaha pas bn lebih 2/3...hehehe

Anonymous said...

Budi PUKI dah boleh angkat sumpah MB baru...kalo kajian tunjukkan bn rendah mengamok macai tak percaya hi3...

Anonymous said...

TN50 - SEPATUTNYA TANYA NAJIB, MANA RM50 BILION? JIKA BUKAN NAJIB, SIAPA LAGI PUNCA KECELARUAN DALAM NEGARA?

1. TN50 - Insiden tampar. Satu jenayah dan mesti dihukum melalui saluran undang-undang.

2. Sehari ini kecoh cerita David Teo ditampar Mat Over. Ianya bukan soal David Teo atau Mat Over. Ianya soal jenayah menampar orang.

3. Lebih parah apabila ada yang mula cerita hal Cina ditampar Melayu.Ini bukan soal Cina atau Melayu. ini soal jenayah.

4. Inilah masalah kita rakyat Malaysia. Selalu melihat dalam perspektif yang salah. Sebab itulah kita sahaja satu-satunya negara di dunia ini yang syarikat milik negara hilang berpuluh bilion ringgit tapi tiada dakwaan, tiada siapa dihukum kerana ianya bukan jenayah.

5. Kalau perspektif kita betul TN50 sepatutnya bukan Transformasi Nasional 2050. Ianya lebih tepat menjadi Tanya Najib: 50 bilion mana?

6. Kalau kita betul-betul mahu negara maju tahun 2050 perkara asas ialah prinsip "rule of law". Keluhuran undang-undang. Penjenayah mesti dihukum.

7. Singapura negara maju jauh tinggalkan kita. Forex mereka jauh tinggi. Ekonomi mantap. Mengapa? Kerana mereka bersungguh-sungguh pamerkan kepada dunia mereka akan hukum siapa saja yang lakukan jenayah curi wang walaupun bukan wang mereka kerana 1MDB syarikat Malaysia bukan syarikat Singapura.

8. Malaysia juga bersungguh-sungguh tetapi bersungguh-sungguh bukan menangkap penjenayah tetapi bersungguh-sungguh melindungi penjenayah!

9. Mat Over mungkin berani melakukan jenayah tampar orang kerana dia merasakan di negara ini penjenayah boleh lepas bebas. Formula paling berkesan ialah mainkan sahaja isu bangsa, isu agama - lupalah orang pada isu jenayah yang sebenar.

10. Dia belajar dari pemimpin yang lepas bebas dari jenayah mencuri wang rakyat dengan isu bangsa dan agama. Ramai perasuah hari ini pun mungkin dapat inspirasi begitu.

Anonymous said...

Marhaen muskin tapi ajk DAP dan segala kroni kayer

Anone...

Anonymous said...

Yg kena tampar dah maafkan samsing tua...barua najib plak sibok suruh david teo mohon maaf dan buat laporan polis...
Undi mca untuk bn tinggal 10 % bila samsing tua tampar cina undi mca tinggal 1%... Oerkasa kempen pengudi melayu haram pangkah calon MUC....tenat bn kali ni....Sabah dah ubah...Johor dan Kedah dah goyang2
.

Anonymous said...

Yg perintah malaysia najib dan umno...kuasa negeri terhad...cukai2 gst dan income tax unno yg kutip...marhaen miskin termasuk ko..

Anonymous said...

Pakatan Harapan Perak membayar 20,000 syiling untuk membantah pengundi hantu sebagai tanda protes terhadap kegagalan SPR untuk menyediakan parti politik dengan softcopy daftar pemilih tambahan suku pertama tahun 2017 .

Pakatan Harapan Perak hari ini membawa 20 beg berisi 20,000 syiling untuk membantah pengundi hantu yang dikesan pada daftar pemilih tambahan suku pertama tahun 2017 sebagai tanda protes terhadap kegagalan SPR untuk menyediakan parti politik dengan salinan softcopy daftar tersebut.

Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming berkata keengganan SPR itu menyusahkan Pakatan Harapan Perak kerana terpaksa membawa mesin photostate ke pejabat SPR untuk photostate daftar pemilih.

Anonymous said...

Adakah ia betul demi Islam atau sekadar demi survival sentimen kepartian
BismillahirRahmanirRahim

AHLI AKADEMIK BERSENTIMEN KEPARTIAN

1. Pada hemat saya, tindakan seorang ahli akademik (sebab dia ada PhD) membangkitkan utk tatapan umum kandungan buku tulisan Hannah Yeoh (saya tak baca pun) yg dikatakan mengajak pembaca Islam utk terpengaruh dgn agama Kristian, bermotif politik. Ini boleh dihidu drpd beberapa pengamatan berikut:

i. Jika bangkitan itu bermotif ilmu, ia diwacanakan dlm kalangan ilmuwan dgn membawa sekali penulisnya utk merespon satu persatu perkara yg dibangkitkan. Tentu universiti tempat pensyarah itu mengajar bersedia menjadi penganjurnya. Penulisnya boleh dikritik secara berdepan, secara ilmiah dan diselesaikan dimeja para ilmuan.

ii. Jika bangkitan itu bermotif keselamatan atau agama, ia boleh diselesaikan dgn serahan tindakan lanjut kpd KDN dan Jakim. Buku itu boleh diharamkan dan boleh ditarik balik drpd pasaran serta-merta. Sudah ratusan judul buku yg diharamkan oleh pihak berkuasa tanpa perlu dipolemikkan kandungannya di FB seperti yg ahli akademik itu lakukan.

2. Bahkan saya katakan, ahli akademik itu secara sengaja mempolemikkan isi kandungan buku itu dan mempolitikkannya kerana penulisnya pemimpin DAP. Tujuannya ialah, memberi gambaran buruk tentang DAP kpd pengundi Melayu Islam. Soalan saya, jika Hannah Yeoh bukan orang DAP;

i. Adakah mana-mana pensyarah universiti akan rasa tergugat iman dgn buku yg ditulis olehnya?

ii. Adakah dia dianggap mengembangkan agama bukan Islam kpd orang Islam melalui bukunya itu?

iii. Adakah dia akan direpot polis telah melakukan kesalahan di bawah Enakmen Pengembangan Agama Bukan Islam Kpd Orang Islam? (Di Perlis saya terlibat membahaskan enakmen ini pada tahun 2002).

iv. Adakah bukunya akan dibaca utk dicari bahan yg boleh ditimbulkan sebagai polemik dalam masyarakat umum?

Anonymous said...

Dalam umno pemegang Ph d pon bodooo....macai lagi laah bodooo piang...

Anonymous said...

Pindah memindah pengundi ni kerja biasa umno...terdesak nak menang...dikelantan pon umno pindah pengundi pas...pengundi rakan karib pon dipundahkan...tikam belajang kawan sendiri...tunggu hadi kluor hospital untuk komen kerja hodooh najib and the gang...

Mat Gunong said...

Tak pasal pasal kristian Sabah bukak mata, atas ketololan propagandis propagandis Umno.
DULU tak bodoh ,KINI terserlah bodoh,dan SELAMANYA dalam kebodohan

Mat Gunong said...

Umno. Ketua cawangan pun boleh kaya. Apatah lagi ketua bahagian.

Anonymous said...

Kaya mcm adam desneyland kan...hehehe
BarDap gak bongok

Mat Gunong said...

Kalau PEMIMPIN hilang keBERKATan, apa yg dibuat keLIHATan SUMBANG.

Anonymous said...

Macai deseparado. Komen mengarut takde kena mengena dengan artikel. Kesian... bersungguh benar mereka menjadi keyboard warrior.

Anone...

Mat Gunong said...

Inilah contoh perangai seperti pendeta yahudi. Memutar belit fakta demi menutup kegusaran.
Kajian IDE yang dibuat sepanjang 6 bulan dahulu( sewaktu Pas belum memutuskan tahaluf dgn Pkr) yg didedah kan 3 hari lepas menunjukkan sokongan BN 25% berbanding PH 69%. Dari kajian itu juga menunjukkan sokongan najib merudum dari 25% ke 19% sahaja.** mengapa anon 233 tdk nyatakan???. Lagi satu pecahan % 42% Pas,27% PH. Mana dapat. Ilham LADUNI ke????

Anonymous said...

Dasat hanjing2 menyalak.. Elaun dah naik ke..?

Kahkahkahkah

Anonymous said...

berpusing pusing aku tengok cai pakatan BODOH PIANG tabur komen merapu semata mata nak menepis hakikat yang artikel nih menunjukkan kebangsatan dap....muahahaha...nak cover hutang bn yang x tahan tuh.... betul2 x study punya orang....

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates