May 5, 2017

181 Blogger Terkenal Tun Dr Mahathir, Outshit The Box Terkedu Bank Rakyat Umum Dividen 15%




Blogger terkenal Mantan Perdana Menteri 22 tahun, Outshit The Box, pada hujung bulan lepas membuat posting menghasut orang ramai menyerang Bank Rakyat disebabkan pada masa berkenaan dividen masih belum diumumkan. 

Blogger terkenal berkenaan dengan sewenang-wenangnya membuat andaian Bank Rakyat tidak ada duit dan mempunyai skandal sehingga tidak mampu membayar dividen bagi tahun 2016.

Hari ini, blogger berkenaan menelan kata-katanya apabila Bank Rakyat mengumumkan dividen sebanyak 15% untuk tahun 2016. Untuk rekod, pada tahun 2015, dividen yang diumumkan oleh Bank Rakyat adalah 13%.

181 comments:

Anonymous said...

Makin huru hara puak2 pembangang

Anonymous said...

Byk pitnah caci mencaci maki hamun yg diketuai oleh Rapiji
Dlm blog ni xpyh sebut la.. sat lg hang tgk kat bwh

Anonymous said...

Kasihan demi nasi kosong campur air kosong...sanggup cacai madey buat ape je demi boboi yg semakin bluur hari demi hari...

ted manoff said...

PrOoTt💨💨💨... Arghhhh lega baq hang..takyah kecoh2 ryezall.. Ekonomi malaysia semakin merudum tk plk ko bising2...🍀🌷🌹🌺🌺🌺🌺🌸

Anonymous said...

Barua2 "Cash Is King" tak habis menghina dn menfitnah orang!!!

Spesis Haram Jadah!!!

Anonymous said...

Bank rakyat boleh bagi dividen tinggi...ASB dan TH buat pendeposit terkedu...tak sampai separuh dari dividen bank rakyat...tapi pnb nak bina bangunan berharga bilion ringgit..TH boleh beli bon dan tanah 1mdb..

Anonymous said...

Barua2 tak kesah hidop terhimpit asalakan dapat Dedak Haram dari Lanun Antarabangsa!!!

Spesis Musibat!!

Anonymous said...

Nampaknya hanya Najib, ketua setiausaha perbendaharaan Irwan Siregar dan beberapa pegawai kerajaan yang tahu mengenai keputusan mengakhiri kontrak itu.

Malah, Menteri Kewangan Kedua Johari Ghani juga tidak tahu.

Difahamkan Irwan sudah lama berdepan masalah mengenai ketidakmampuan IWH-CREC mematuhi syarat dan asyik meminta lanjutan. Beliau sudah menyediakan laporan terperinci mengenai aliran tunai dan peristiwa penting yang terlepas sejak urus niaga dengan konsortium itu bermula pada Disember 2015.

Tidak jelas mengapa masalah di Bandar Malaysia tidak dibawa kepada perhatian PM dan menteri kewangan lebih awal, memandangkan Najib menekankan kepentingan projek besar itu dan kepentingannya dalam membantu menyelesaikan hutang 1MDB.

Tetapi selepas menerima laporan daripada Irwan, Najib membuat keputusan untuk memutuskan perjanjian antara unit Putrajaya, TRXCSB dan ICSB.

Apabila berita itu sampai kepada Kang Hoo dan pasukannya, mereka sukar untuk percaya. Adakah ia jenaka? Tidak ada ramalan langsung wujudnya masalah dengan penjawat awam di Kementerian Kewangan.

Selepas kejutan itu, muncullah berderet persoalan daripada pemegang kepentingan yang berbeza.
Terkuburnya urus niaga Bandar Malaysia, makin banyak timbulnya persoalan

Siapa di belakang keputusan itu? Anda
pasti ia PM kerana beliau bukan orang yang membuat keputusan tegas dan klinikal? Siapa nasihatkan beliau untuk buat begini? Ada pemaju lain?

Apa maknanya semua ini untuk Bandar Malaysia? Jadi sekarang bagaimana hutang 1MDB hendak diselesaikan? Adakah kerajaan China lari daripada urus niaga itu?

Anonymous said...

Terkuburnya urus niaga Bandar Malaysia, makin banyak timbulnya persoalan

Mat Gunong said...

Pada Mat Gunong mungkin CTS tersilap sangka antara 'mempersoal' dan. 'menghasut'. Didalam artikel OSTB yg CTS kategorikan menghasut itu timbul bila Bank Rakyat terlewat beberapa bulan untuk mengumumkan kadar dividen yg perlu diberi. Salah ke ,OSTB memperingatkan penyimpan dan pelabur untuk bertanyakan status terkini atas sebab kelewatan pengumuman dari Bank Rakyat sendiri. Dalam keadaan seperti sekarang ini wajar rakyat lebih berhati hati kerana penyamun ,penyangak dan pencuri berada dimana mana ,.( zaman rompakan dihujung jari.).

Anonymous said...

kah kah kah bank GLC tak bayar dividen pun dorang kecoh walhal 100 bilion wang BNM yang telah sah lesap hingga membuatkan bank berkenaan berkedudukan muflis semasa era Kedah Tua telah cuba di sapu bawah karpet. Apa punya samdol.

Mat Gunong said...

Sudah semesti nya tanpa pemberitahuan dan penjelasan dari yg berkenaan, maka beberapa andaian andaian negatif akan timbul. Yang penting didalam urustadbir sesebuah institusi disaran agar telus untuk mendapat kepercayaan orang ramai.

TAK KAN TANYA PUN DITUDUH MENGHASUT. MASING MASING ADA HAQ APE???

Mat Gunong. said...

Kalau andaian mat gunong boleh juga seperti ini....
Awat depa lambat sampai ni. Depa dok rolling tang mana dulu kah. Nanti silap rolling ngan chek sekali terguling.

Anonymous said...

BNM tidak melibat wang pelabor ngok...ade kata 30 billion..ade kata 100 billion...ade masuk akaun saper?...dah berpuluh tahun baru nak melalak...

Cucu Tok Selampit said...

Terguling kalau boleh bagi 15% berbanding 13% tahun sebelumnya kira baguslah. Ini untuk tahun kewangan 31/12/2016. Kalau umum bulan May 2017, masih belum kira lewat. Kadang tugasan juruaudit untuk membuat pengesahan mengambil masa juga. Bagi siapa yang tahu tugas audit la. Kalau setakat komen kat blog tu, tak dapatlah nak tolong.

Anonymous said...

Bayar brim dolu...hi4...

Anonymous said...

Alhamdulillah banyakle juge pokcik dapat...ingat2 nak buat sedekahle sikit...nak buat nasi lemak tak pandai...beli je ...
Nasi lemak ....anak dara ? bukan bukan...nasi lemak pondan pun bukan...ape tu yg femes..alahi lupe pulak nasi lemak adam
mane tahu pokcik boleh jadi jutawan...in sha allah

Anonymous said...

SPLASH dgn YAWAS lesapkan duit negeri tedmongok aka matgobok tak kesah pulak.

paling kita risau mcm mana CM rasuah dan kaki betina mcm LGE boleh diterima sbg pemimpin 'dihormati' dlm Pakahan Haprak? sungguh tak logik

Walau bagaimana pun mcai PH terpaksa lalui saat kecewa yg amat sgt.. dgn ketiadaan tunjang gerak kerja utama-PAS, dasar yg bercanggah antara penyangak tua, tokong syaitan, tokoh lgbt.


Lapiji terus menyerang instituisi Agama Islam kerana dendamnya pada PAS.. dituduh pulak Hakim Syarie banyak makan rasuah..

makin seronok dia memfitnah.. bukan makin insaf!

Anonymous said...

Besar sangatkah bank rakyar?...bertahun2 sebelum ni bank rakyat bayar 15% on time...

Anonymous said...

SPRM dah umum duit lesap?...pandai dari sprm plak...

Mat Gunong said...

Ini lah kepakaran Mo1. Bermain silap mata dari berniaga.. Rakyat juga yg menanggungnya..

Anonymous said...

Terok giler Lapiji bergaduh dengan Tipah Koya.. dua2 barua kafir Dapig ini sedang berperang mulut antara satu sama lain dengan caci hamun yang menjelikkan.

Satu persatu Allah SWT sedah tunjukkan kebenarannya. Semakin cantik dan elok UMNO dan PAS mengatur langkah utk kesejagatan ummah semakin hancur puak penyangak tua, lgbt dan pemakan khinzir dapig..

Semoga Allah SWT hancurkan Pakatan Harapan Laknatullah. dan kalahkan mereka dengan penuh hina pada PRU14 nanti..Aminn!

Anonymous said...

Ko buat fitnah...lapiji tak kata pon hakim syarie banyak makan rasuah...dengar betool2 ape lapiji cakap...pandai putar budok ni..

Anonymous said...

Masa umno lemah cari pas...bila kuat tak kenal pon pas.

Anonymous said...

Latipah koya hanye buat tegoran....macai plak mengada2 kata berperang...barua cina kominis pandai tambah2...bandar 1 malaysia lingkup....

Anonymous said...

Alhamdulillah 15%. Satu angka yg ckup tingga.
Rezeki Allah kurniakan melalui pentadbiran yang terbaik.

Walau diuji dengan pengkhianat dan perosak.. kita tetap berdiri teguh dengan kepimpinan negara. Zaman Penyangak sapu 100billion dlu kita bodoh.. senang2 si bangang tu tipu kita konon ekonomi bagus.. tp gaji mcm ciput, brg lagi mahal, mana ada org pergi KFC hari2 mcm skrg.. nk beli keta pn xmampu.. perbelanjaan terhad.. lepastu rakyat diugut diperas dengan taikun2 penyangak yg merompak melalui konsesi2 gila..

zaman itu dh berlalu.. minyak masak gula tepung susu bukan lgi bahan ugutan kpd rakyat!

SyukruSelalu

Mat Gunong said...

Haa!. Ini pun satu andaian. Mungkin betul ? Mungkin tidak?.
P/s. Mat Gunong rasa andaian ini ada benar nya!. Sekadar andaian, jangan pula CTS spin andaian anon 441 sebagai tuduhan pula.
Hehehekikikihahahakahkahkah. !!!!

Anonymous said...

http://mymassa.blogspot.my/2017/05/bukti-rafizi-macam-pondan-gaduh-dan.html

lapiji pondan bergaduh dengan Tipah Koya.. mcm sial dua2 ekor ni..

nama sja lawyer n enjinier... tp bodoh truk dr kipidap!

Anonymous said...

Kenapa ASB dan TH tak sampai separuh dividen bank rakyat?...
Pentadbiran tak baik?...

Anonymous said...

Matgunong oiii.korang dh xde modal nk push utk pru14.

kedudukan ph dg parah. kt masjid td solat jumaat sudah ternampak bibit2 persaudaraan kwn2 yg pro PAS dgn pro UMNO. suatu yg xpernah dilihat selama ini.

Syukur pd Tuhan. PH akan terbenam hancur..Amin!

Anonymous said...

Itu blog putar alam...pusing keliling...

Anonymous said...

Pas pon dah rapoh....umno baru kenal persaudaraan islam pas..hi4...baru masuk uslam?...perompak dan penyokong perompak...

Anonymous said...

Kenapa kecoh walhal PIDM lindungi wang anda. Yakni tiada pelaboran akan lesap macam ponzi skim di era Pak Man Telor peram labu dan era MatDey blur bila BNM perjudikan wang rakyat.

Anonymous said...

TH bukan ditubuh utk tujuan cipta bonus kpd pendeposit semata2..tp matlamat utamanya ialah pengurusn Haji yng murah tp berkualiti.. pergi haji masih lagi RM10k, duduk 40 hari, makan minum tiket kapal terbang, mutawwif..

ko bodoh sgt kenapa? banding TH dgn Bank Rakyat. tp TH tetap bg bonus yg tinggi. Pentadbiran yg cekap dlm ekonomi mencabar.. syukurlah ada PM dn Kerajaan yng tidak goyah dgn ancaman pengkhianat

Anonymous said...

Pas baik bubar .semua masuk umno..baru kuat parti melayu usla..hj hadi boleh tanding presuden melayu islam...tak perlu berebut nak perintah...

Anonymous said...

Jadi tak parlu bagi divuden kpd pendeposit...

Anonymous said...

UMNO dh lama bersaudara dgn PAS. Cuma PAS dikencing mamak penyangak masa APU dlu menyebabkan PAS berdendam.

Kita tk dngr pon pemimpin UMNO memaki org PAS wpun dizaman PAS jd keldai dapig.

Syukur PAS membawa jalan penyatuaan UMMAH..

yg rapuh bukannya PAS.. chap munge-pan-GayR tu.. mana mau angkat undi ha.. ahli tgh kluar beramai2..

kah.kah.kah

Anonymous said...

amboii takut benar dgn PAS.
biarlah PAS solo dan tegur UMNO jika ada yg xbetul. Berkawan secara efektif.

jgn jd mcm PAN dan chap Munge.. hidup sbg BARUA dapig. barua kafir.. elok bubar chap munge..masok duduk dlm PAN..boleh duduk celah kangkang matsabon.. tokoh terhormat Hotel Perdana tuuu..

kekekekekek

Anonymous said...

ASB plak kerana pentadbiran yg lemah?

Anonymous said...

putar alam konon.. itu meloyokini che det punya blog mmglah..

kalo putar alam ko jgn singgah masuk sini.. ke sbb gerun dgn movement CTS?

blog macai PH bersawang xde org visit.. korang hrp tumpang populariti CTS utk suntik doktrin pembaruaan kpd DAPig? Tak effect pon.. malah lg kuat syg dn skong UMNO BN!!

HIDUP UMNO BN PAS!!

TAKBIRRR!!

Anonymous said...

Bersatu kan lagi bagys...pru umno nak tawan jelantan...pas nak oerintah kelantan...tak ke kawan lawan kawan...kerja bodoooh...

Anonymous said...

Ha3...nasuk blog shabudin..kalo ko berani..

Anonymous said...

tidak ada apa mslh dgN ASB..cuma kelebihan strategi perniagaan Bank Rakyat rezeki jugak buat rakyat..
yg bodohnya macai.. fitnah bagai..akhirnya zero..
lapiji simpan duit dlm TH hampir stgh juta RM.. tp kt luar dia hasut mkcik pakcik kuarkan deposit..

xke jht dn syaitan terkutuk punya perangai namanya??

Mat Gunong said...

Mesti lah kecoh , menabung dari titisan keringat untuk masa hadapan. Isu semasa cukup menjadi iktibar supaya kita lebih berhati hati . Nilai dan sifat amanah pada hari ini dianggap sesuatu budaya yg kolot dan tak perlu diamalkan., Kita sekarang berada dizaman dimana rompakan boleh dilakukan dgn hanya 1 panggilan talipon sambil berak!!!..
Faham maksud hamba,!!!

Anonymous said...

blog budin tu pengecut.. cer jgn mod posting..kasi lepas mcm CTS.. blog org sewel meroyan mcm tu kite tgk je lah dr jauh..

kkekekekke

Anonymous said...

mulut biar bising lah nk tawan itu ni.. yg penting strategi membenamkan Pakatan Syetan mesti dijalankan..

UMNO PAS BN entiti yg sudah kukuh untuk meranapkan terus Pakatan Syetan@ Haprak. Insya Allah.. kita doa2 mereka akan lebur PRU14 nnt

tngkp sekor2 penyangak2 termasuk konco2 Asimin jamban.

Anonymous said...

Boboi lembap tu gi mane?
luar negara ke bercuti? daddy puluh kayuh.. die gi holiday dgn pelok bini..

kah..kah..kah nasib baik UMNO Kedah cepat tendang mamak botak ni.. useless..

dr kecik sampai besar daddy pampered.. besar2 jd lembap!

kah..kah..kah.. Pakatonn Najis!

Anonymous said...

Ha4...perang besar di kelantan dan selangor...umno dan pss akan kuiuk mengutuk nak menang...pas tak rela umno perintah kelantan...umno tak rela pas oerintah selangor...hi4... Teorinorang bodooh...

Anonymous said...

"Kita guna Melayu untuk SKREW Melayu'..

Contoh?

Anjing lgbt dapigs yg menghasut siang malam....ala berok uganda ala ted kentot ala mat gunong.

Tukar2 nama nak nampak meriah.

Anonymous said...

macai pakaton syetan begitu defensive skrg ni.. nmpk lembik plus bongok.

ade ke asyik main isu basi isu fitnah. ko igt rakyat kt luar ni nk sokong ke rejim penipu pakatan haprak tu??

Anonymous said...

Boboi gi siasat bandar 1 malaysia...kenapa cina kiminis dah beli tapi tak mao bsyar...naj tipu najib?
...ha4

Anonymous said...

boboi si bodoh tu mampu ke handle isu2 fitnah berat ni?
aku takut bini die bebal.. so kena balik umh awal.. pujuk bini die.. kah..kah..kah..

Anonymous said...

Saper tipu saperm...naj saman tak jadi saman...hj hadi yg paling berani...najib paling penakot...hadi patut jadi presiden umno...

Anonymous said...

PAS dh berjanji untuk pecahkan undi Pakatan Syetan.

PAS tak pulak azam utk tumbangkan UMNO.

PAS dh ckp parti Syetan Pakatan Haprak lg bahaya. Sosialis.. mau lagi 60 tahun belum tentu dpt cuci malaysia ini balik jk Syetan Pakatan Haprak menang..

ko bodoh bengap xphm ke mase muktamar PAS dh citer???

Anonymous said...

Dia lebih bijak dari ko...hi4...ko tak de peluang jadi mb...jadi macai upahan leer sampai tua...

Anonymous said...

Dah dibayar 90 jota tapi masih nak perintah kelantan...perang perang...

Anonymous said...

Hj Hadi mmg berani tp yg betul2 pengecut bacul xde telor ialah Atok Tua..

bersepah tuduhan skandalnya.. dr CIA-BMF sampai kes rompak 100billion, kes rompak wang pertonas, kes bail out company ank2 die guna duit GLC.. satu habuk xde saman..

itu pe chai?? bongok ke bacul ke atau mmg takut??

Anonymous said...

ka..kah..kah..
jd mb tp org sepak mcm bodoh..hina xguan seduit..wtpe

dh xlyk xpyh le terhegeh2 nk naik atas..lps tu asyik selpie sana sini keje xbuat.. pastu kje balik kl pelok bini.. mcm haram!

Anonymous said...

Setuju tak hadi patut oresiden umno?...

Anonymous said...

Jenapa tak repot sorm?...takut ngook?

Anonymous said...

Najib dan hadi siapa yg pengecut cai?...siapa yg layak jadi pm?

Anonymous said...

PAS dgn UMNO xde nk perang mana..

hari ini pun TGH Hadi dgn Shaberi Chik sama2 hadir satu program

Ahmad Shabery bersama Abdul Hadi dalam program perikanan

MARANG 4 Mei - Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek bersama Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini menyaksikan majlis menandatangani memorandum persefahaman (MoU) program Rig To Reef antara Jabatan Perikanan dan Petronas di Dataran Marang di sini.

MoU yang membawa kepada kepada pelaksanaan program perintis di Semenanjung itu ditandatangani oleh Ketua Pengarah Perikanan, Datuk Ismail Abu Hassan dan Naib Presiden (Pengurusan Petroleum) Petronas, Muhammad Zamri Jusoh.

Yang hadir sama, Ketua Setiausaha Kementerian Pertanian dan Industri Asas, Datuk Seri Dr. Ismail Bakar serta Pengerusi Jawatankuasa Pendidikan, Sains, Teknologi dan Transformasi Negeri A. Latiff Awang yang juga Ketua UMNO Bahagian Marang.


Menerusi usaha itu, Jabatan Perikanan bekerjasama dengan Petronas bagi melabuhkan tukun tiruan dari pelantar minyak yang dilupuskani bagi memulih dan memperkayakan sumber laut.

Abdul Hadi yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Rhu Rendang dan Ahli Parlimen Marang hadir ke Dataran Marang pagi ini dengan memakai topi terendak, disambut oleh Ahmad Shabery dan A. Latiff sebelum bersarapan bersama para nelayan.

Mereka kemudian bertolak ke perairan Pulau Kapas kira-kira pukul 10 pagi bagi menyaksikan pelepasan tukun sempena program itu dan meninjau program kajian biodiversiti spesis ikan di kawasan tukun tiruan.

Kehadiran Abdul Hadi dilihat memberikan suatu dimensi baharu dalam pendekatan politik sejahtera yang mengetepikan pergeseran dalam soal yang menjurus kepada usaha membangunkan kehidupan rakyat.

Lebih 2,000 penduduk daerah ini terlibat dalam kegiatan perikanan dengan jaluran pantai memanjang dari Rusila hingga ke Jambu Bongkok. - UTUSAN ONLINE

Anonymous said...

Apa ke bodoh sgt hang ni..pnb dan th tu bukan bank..dia mcm fund managers, invest duit yg disimpan oleh para pelabur..bahalol...lain kali simpan bodoh tu kat rumah

Anonymous said...

pakatan taik semakin mengelupur dlm tong taik...hahaha

Mat Gunong said...

Dah tutup kedai yg pakcik cari tu. Tokey nyo dah kena tangkap pakcik ooii. Orang kata atas tuduhan 'makan bersuap'. Bior dia rasa pakcik ooii. Sendiri bikin,sendiri jawab lah. Bertol tak pakcik apa yg saya cakap ni.??.

Mat Gunong said...

Baguslah!! Buat apa gaduh lama lama. Tak elok bermusuhan sesama bangsa dan agama. Buang yg keruh,ambil yg jernih ye tak?. Sejuk mata rakyat bila memandang dan melihat kedua dua pihak menyaksikan pelepasan tukun TIRUAN.
P/s. Mat gunong harap kemesraan yg dipamerkan bukan TIRUAN SEPERTI TUKUN TIRUAN YG DILEPASKAN. Hehehekikikihahahakahkahkah

Mat Gunong said...

Mesti lah melayu jujur skrew melayu menyamun. Nanti di tuduh bersubahat melakukan kemungkaran dengan hanya bersikap buta dan tuli.

Anonymous said...

SEPATUTNYA SETELAH 22 TAHUN KENYANG MAKAN DEDAK MAKA BERILAH CAN PADA MUKA BARU.

INI TIDAK BERLAKU. APA YANG BERLAKU IALAH MESKIPUN PEMBERI DEDAK TELAH LETAK JAWATAN NAMUN PENERIMA DEDAK TERUS MENGHARAPKAN DEDAK SEPANJANG HAYAT.

BUKAN TAK BOLEH TAPI SETELAH 22 TAHUN MEMONOPOLI DEDAK SEPATUTNYA DAH BOLEH BERDIKARI.

Anonymous said...

Blm pru memang tak perang mana ngook...pru nanti berebut kelantan dan selangor..perang besar laah...

Anonymous said...

BETINA SR TERTANYA TANYA BILA MAMAKDER NAK SETTLE BALANCE 30 JOTA. AYOYO KADAWALE....UPAH BELUM SETTLE KA MACHA....

Anonymous said...

Kalo makan dedak tak terok sangat...merompak bilion2 ni oer hal...orang lain plak jena bayar hutang 1 mdb...

Anonymous said...

Ko kutip berita dari tong sampah rpk kaku temberang... untuk midal melalak...to

Anonymous said...

nak tongkat langit. selagi legasi belum kukuh....

Anonymous said...

Najib berangan nak tawan selangor. Gila ke apa? Habis berjuta lg la nampaknya duit najib macai2 telan menjelang pru 14 ni..asyik kena tipu. Dengan bini kena tipu, meniaga dengan cina pun kena tipu. Haha

Anonymous said...

BANK RAKYAT mampu beri dividen tinggi kerana dijaga oleh Melayu. BMF rugi juta-juta bila di jaga oleh Dey Celop.

Melayu boleh berniaga dan buat untung. Hanya Dey Celop yang cuba nak menafikan kemampuan Melayu kerana ada udang di sebalik maggi.

Di tangan Dey Celop bukan saja BMF punah ranah malah MAS jalan terkengkang-kengkang setelah diliwat oleh Dey Celop.

Lebih syahdu MAS masih belum kebah dan belum boleh berjalan tegak.

Anonymous said...

Kalo dah bersefahaman elok pas bubar masuk umno...hadi jadi presiden umno untuk laksanakan hudud...hadi lebih berani dari najib...

Anonymous said...

Kalau ekonomi merudum, pi la jual nasi lemak... Untung-untung boleh beli rumah banglo ala disneyland... Kereta mewah pun boleh bersusun depan rumah.

Yang ko duk melancap depan laptop je tu, apa yang ko dapat ha bahalol????!!!!

Anonymous said...

Pinjam perkeso rm800 juta, terbit sukuk rm2.4 billion, projek tak jalan..sapa nak bayar?? Setiap kali buat kerja mesti ada hal. Pukemak punya orang

Anonymous said...

tau kutip dari tong sampah... yang selama ini kutip citer dari pusat pelupusan sampah tak sedar. kena kat hidung baru tau.

Anonymous said...

Simpan dalam tabung invoke tajaan rapussy lamli... Mesti dapat dividen 100%...

Semua yang kerajaan buat takde untung, tabung invoke rapussy pasti untung berbaloi-baloi....

Kalau takde duit nak invest, sila pergi meninggal....

Anonymous said...

ASB melayu jugak yg jaga...kenape divuden tak sampai sepatuh dividen bank rakyat...ato melayu yg haga ASB nelayu umno tak berkualiti...hi4
BMF bila nak siasatm..CIA dah lama nunggu...kata ade bukti...

Anonymous said...

bank yang dijaga olih cina dap amacam?

Anonymous said...

Dato’ Seri Najib – mengikut dokumen, pada 8 Ogos 2014, ada bayaran berjumlah RM449,586.95 dari kredit kad bernombor 4585 8180 0000 5496 yang dibayar dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib di AmIslamic Bank Berhad bernombor 2112022011880. Pada hari yang sama, ada satu lagi bayaran berjumlah RM2,833,147.21 yang dibayar dari kad kredit bernombor 5289 4380 0003 8961 yang dibayar dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib di AmIslamic Bank Berhad bernombor 2112022011880.*

*Kedua-dua perbelanjaan mencecah RM3.28 juta dalam tempoh satu hari ini dibuat di sebuah kedai barang kemas mewah bernama De Grisogono di Itali (seperti carian internet di bawah).*

*Dato’ Seri Najib perlu tampil ke hadapan menjelaskan sama ada perbelanjaan sebanyak RM3.28 juta yang dibayar dari akaun peribadi beliau menggunakan wang pencen rakyat adalah untuk membeli barang kemas mewah kepada isteri beliau, Datin Seri Rosmah Mansor?*


Hashim Bakar
Yesterday at 2:43pm ·

Yahanana Yahana Ariffin Ismail bawa lari duit rakyat 43 juta,
yahana yahana duit tu siapa dpt.Yahanana Hadi Pas pun membisu.

Anonymous said...

Duit pelabor mungkin takde... Duit rakyat dah tentu ada dalam bnm tu... BAHALOL!!!!

Anonymous said...

Sembang berketul-ketul, padahal macai pembangang satu sen pun xde duit dalam bank rakyat tu...

Cuba tanya ted kentot, berapa juta duit dia dalam bank rakyat tu??? Ade lebih 10 sen tak???

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Najib dah tersepit harap kominis tolong...kominus tipu orang tersepit rupenye...kominus nak beli dengan harga lebih murah....mcm raja salman tipu najib jual saham rapid...

Rapiji Romli said...

Saya hanya bergayrau

Anonymous said...

Hari ni bergaduh dengan adam rosly nasi lemak pulak.... Lantak korang la... Kapal pgayr nak karam dah ooiii

Anonymous said...

Najib dan umno yg menggelupor...cina kominis berani tipu najib...salman pon tiou najib...hi4... Macai tak nak ngaku kena tipu...bodooh...

Anonymous said...

Dah diterangkan banyak kali, macai pembangang tetap BAHALOL ABADI....

Anonymous said...

Pusing keliling tu macam madey keling.. sebijik macam blogger shit in the box...

Anonymous said...

Bila ko cabar siasatan fbi tak betool?...saper berani cabar siasatan fbi?..khalid vapak polis negara pon tak berani bak cabar fbi...ko yg bodoh mengada2 plak...najib takut bak saman...hadi yg berani...hadi layak jadi presiden umno dan pm malaysia...betoll tak cai ngook?..

Anonymous said...

TH nak bagi dividen ke tidak, itu diorang punye hal la... Yang ko bising sangat dah kenapa?? Berapa juta duit ko dalam TH tu ha anus 5:02???

Anonymous said...

Najib harapkan jamal jamban nak tawan selangor...jamal pegi raba pungkok betina....mana nak nenang...
..

Anonymous said...

Parti munge bagus untuk jadi pengalas kaki parti dapig... Ganti tugas pas suatu masa dulu...

Anonymous said...

Duit kwap dia telan, duit perkeso hilang entah ke mana..ini lanciau punya PM.

Anonymous said...

Perang besar pun... Parti Haprak (PH) bakal hilang banyak undi... Undi cina boleh la dapat solid... Undi melayu, mana yang sudi bertuankan dapig je akan undi parti munge dan parti kuali...

Logo PH pun masih kelam kabut nak decide mana satu.... Lebih baik pilih lambang hidung babi je.. cina dapig pasti kenal, senang nak undi nanti....

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

7.00 mangkuk hayun. Kat malaysia, kalau cina tu dap, tak dapatnya lesen perbankan. Balik2 diratibnya dap, dap.

Anonymous said...

Mamakdey nak 'cuci dosa' bersih-bersih dengan lim kit sial sebelum mampus tu...

Anonymous said...

Bila fbi nak tangkap najib?? Dah berapa kali najib ke usa tu...

Anonymous said...

Raba pungkuq nurul izzah ke??

Ade gambar tak??

Ke hearsay aka hanggok2...

Anonymous said...

7.03..betul tu. Najib ingat boleh senang2 mintak tolong kat komunis...akhirnya komunis lagi pandai tipu najib. Komunis tipu, raja salman tipu, jamal pun tipu. Malang nasib najib. Habuk pun tarak...sembang berdegar, projek puluh billion je kahkahkah..

Anonymous said...

Wow... Penjilat setia dapig backup baik punye tu...

Anonymous said...

Kalau dah projek tak jalan, mana pergi duit pinjaman tu? Beli permata lagi ke? Atau suntik botox kat punggung rosmah?

Anonymous said...

Hearsay + hanggok2.... Tunggu lagi lima tahun jadi macam kes sepina perancis... Bila tanya balik, buat tengin semacam je...

Anonymous said...

tolong ingatkan madey tu cabar siasatan cia yg kaitkan dia sbg dalang skandal forex dan bmf tu ..

kata sokong sangat madey, tapi biarkan dia terkontang kanting berbuai telor sorang2 tak tau nak buat apa.

ada sapa brani cabar siasatan cia tu?

Anonymous said...

Hehe... China tak mau.. arab pasti mau.. nanti macai pembangang akan kata najib jual negaa kat arab pulak... Hanggok2 kan je...

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Arab mana? Kahkahkah

Anonymous said...

Pasti bukan tauke arak anak madey yang bayar... Beli kilang arak, si cicit keling kerala tu nak la...

Bukan aku cakap.. gi tengok video rapussy balik....

Anonymous said...

Arab yang mana?? Yang pasti bukan bapa tiri ko dari indon tu...

Anonymous said...

Macai2 umno..sila tunggu imbuhan puluhan billion jika bn menang pru 14. Puluhan billion tau..bukan sikit. Tunggu ya. Kahkahkah...projek tu projek ni puluhan billion belaka. Habuk pun tarak..sembang kencang

Anonymous said...

Cuba tengok plak kilang carlsberg..sapa rasmikan? Allahyarham Tun Abdul Razak. Semoga rohnya diseksa setiap kali orang togok carlsberg. Yamsengggggg

Anonymous said...

Projek mana yang tak jalan tu lahabau??

Projek terowong laut kat penang ke??? Dah 8 bulan, nak hantar kertas kosong A4 berharga rm305 juta pun progress baru naik 3%... tahun 2100 baru dapat 100% hantar penuh kertas kosong tu..

Macai pembangang kata gone end memang terbaik... Terbaik dalam menipu rakyat...

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

sapa yg sokong kafir harbi dapigs akan diberi balasan yg paling istimewa disisi Tuhan. sokong sepenuh hati ye ...

Anonymous said...

Tengok la Facebook Lim Sian See pasal kedudukan ekonomi dan xport

Anonymous said...

Projek trx la lahanat..pinjam perkeso rm800 juta, terbit suku rm2.4 billion, penyudahnya projek batal. Duit lesap

Anonymous said...

jgn sebut Lim Sian See tu, nanti cai2 PH terlompat2 mcm kera kena belacan pulak. Atok mamai Madey pun marah dgn blogger/facebooker cina sorang ni ..

Anonymous said...

Siapa yg sokong ketua penyamun dan maharani penyamun, besok mati masuk neraka kelas 1 ya..kongsi dengan bos anda.

Anonymous said...

Adik beradik tong sam pah ke?

Anonymous said...

yg masok neraka kelas 1 business class tu pasal sokong ketat sangat kat mamak penyamun duit bnm dan bmf tu ..

Anonymous said...

Chee bai jib tak nak sebut?

Anonymous said...

Kalau kau dapat elaun bulanan dari najib, berbaloi kau masuk neraka kelas 1. Tapi kalau cuma volunteer nak backing dia, baik kau cari keje lain.

Anonymous said...

Najib tu pemimpin Penegak Keadilan Malaysia ...

Anonymous said...

Kalau kau dapat elaun bulanan dari madey dan dapigs, berbaloi kau masuk neraka kelas 1. Tapi kalau cuma volunteer nak backing dia, baik kau cari keje lain.

Anonymous said...

Kahkahkah..

Anonymous said...

7:45 pm. krn ko sorang yg tau duit lesap, jadi kesimpulan mudahnya, ko lah yg lesapkan duit tu ..

nak hebohkan kat org lain buat apa, songlap diam2 sudahlah ..

Anonymous said...

Macai makin lama makin bodooh...kena tipu dengan cina kominis pon tak kisaah...

Anonymous said...

Orang yg telan duit ni kaye rayer...macai bodoo asik dengan teori hearsay...kena klentong
...dato suboh dah cabut seblm subuh lagi...

Anonymous said...

Arab memang mao lagi...sekali dia mudah tipu najib dan macai bodoo dia pasti mao tipuu lagi...ha4

Anonymous said...

kalo kena tipu dgn cina komunis dari negara china tu hanyalah sbg andaian dan fitnah PH terutama parti munger.

ini yg terang2 ditipu dek cina keturunan komunis dan menetap dinegara ini apa citer pulak? sampai chin peng pun sama2 hangguk2 ngaku sbg pahlawan negara. nampak sangat takde jati diri, sanggup dibaruakan oleh laknat komunis dapigs.

Anonymous said...

Macai budoo...tak tau aper2 pon...arab tipu kominis tipu pon tak sedar diri...

Anonymous said...

Macai kena tipu dengan cia...ha4...bila nak siasat?...baca lapora CIA pon tak pandai...hearsay...

Anonymous said...

Macai tak dokong kapir mca dan kapir bn...kena sergah dengan kapir mca tercirit...bisu...terus bagi semula kpd pas ruu ...hi4...bodooh macai...cina kapir jho taik li rompak billion pon macai sokong jugak...cuci tahik cina kapir...

Anonymous said...

Macai ni penjaga neraka...perompak dan subahat dengan oerompak dolu masuk neraka...ikut ajaran seiton..

Anonymous said...

ko yg ngaku pandai baca laporan cia tu apa yg ko tau?

cia sah2 kata madey dalang skandal penipuan bmf yg membabitkan pembunuhan tragis. cia tu yg lapor. berani ko sanggah. adik sebapak fbi tu. kalo tak caya pegi ko tanya madey sendiri, mesti dia cakap 'what the fuck!!' dan tanya ko balik 'can i fuck you today?'.

Anonymous said...

Kominis malaysia tak de kuasa...kominis china ade kuasa...tu pasal najib sembah cina kominis mintak tolong...tapi kena tipu...hutang 1mdb pon tak boleh bayar...
Kominis ni pon cedik...nak tolong boleh tapi kasi turun harga laa...cina kominis pakai taktik arab salman tipu najib...hi4...macai bodoo tak tahu langsung......rakman dahalan tak berani kokok bila ditanya diparlimen..

Anonymous said...

perompak sebenar tu pm 22 thn yg songlap duit bnm berjudi forex dan skandal bmf. baik perompak mau penyokong akan diberi keistimewaan masuk dulu neraka.

pm skrg dilabel aje sbg perompak, jadi dia hanya difitnah merompak. jadi mrk yg difitnah merompak akan masuk syurga dgn senyum meleret manja. itu bezanya.

Anonymous said...

Aku tak kata pandai poon...ko yg cakap cia tuduh madey rugikan bmf...mana laporan tu?..aku cakap ko tak pandai j
Kerana sampai sekarang tak siasat poon...madey rilaxs jeer...ki plak yg garu biru...hi4...

Anonymous said...

Kenapa takut nak tepot sprm kalo madey merompak?...sprm relaks jeer...ko plak yg nyibuk ngada3...he5...

Anonymous said...

Dia keluar umno masa najib pm pasal 1mdb.

Dia keluar umno masa pak lah pm pasal "I'm gila babi"

Anonymous said...

Judi forex kat casino mana?...genting?...hu4...dah puluhan tahun baru nak melalak...buddooh..

Anonymous said...

Ko dibuk dia kluor per hal plak...k yg gila babi jerana takut nak repot sprm madey songlap...bmf pon takut nak siasat...berani melalak...melayu buddoh bengong...

Anonymous said...

Habis tu yg kau sibuk pasal 1mdb apa hal? Sprm kata tak ada salah, relak je. Kau pulak yg bodoh bangang menyibuk mengada-ngada. Apahal? Gila babi ka?

Anonymous said...

cina komunis malaysia kan ke skrg nak rebut kuasa? itu yg rekrut ramai2 barua2 pribumi jadi agen utk berkuasa. mamak madey yg cerdik rompak harta negara pun dah jadi talibarut komunis malaysia. apa lagi pengikutnya yg bodoh2 alang. dah berkuasa nanti cina komunis malaysia akan hanya hadiahkan babi golek 2 tiga ekor, lepas tu lu boleh mampos.

krn babi panggang dan babi goleklah berebut-rebut macai2 pribumi nak jadi agen pemusnah. macai pribumi semua bengong2 belaka.

Anonymous said...

Sprm mana satu? Kat Uganda?
Sprm kata tak salah pon...hehehe. Bodoh bajang sial anak haram kau ni. Kecik dulu tak nak mampos

Anonymous said...

Sprm kata tutup kes 1mdb beruk kat atas tu marah tuduh sprm macam2. Alih-alih suruh repot sprm pula kes forex dll. Budusss...sejak bila beruk pembangkang percaya kat sprm?

Anonymous said...

boleh dia tanya "judi forex kat casino mana?"

nampak sangat biolnya tak tau apa yg terjadi ..

homework sekolah utk esok dah siap belum? ingat tu hujung thn dah nak ambik upsr ..

Anonymous said...

"Klw pakatan memerintah selangor...sebelum suboh kita akan pastikan kilang carlsberg ditutup selamanya"...caiharbi739 sudah lupa kah janji pakatoon...sudah beraaapa kali suboh daaa
Opppp...manifesto bukan janji tapi menipu...hehehe

Anonymous said...

Barua2 "Caiharbi tokong" tak habis menghina dn menfitnah orang!!!

Spesis Haram Jadah!!!

Anonymous said...

Auta ko lebih...

Anonymous said...


Bukan terkedu lagi, pengsan terus

Anonymous said...

Woooi bodooh...forex tak payahlah repot...penyusat dah ade ko kata madey songlap dan perompak...repot laar...nak pusing plak...

Anonymous said...

9:27. bukan hanya sblm subuh, dia kata sblm ayam kokok waktu subuh. jadi dia dah bunuh semua ayam jantan kat shah alam. sekor pun tak tinggal sampailah dia sendiri lompat masuk kuali atau pan.

jadi kat shah alam mana ada ayam jantan, nakkan ayam betina bertelur pun terpaksa gunakan khidmat peribadi dia.

kahkahkah

Anonymous said...

Lapiji lg halamjadah...hasud rakyat keluar duit TH...dia sedap2 simpan dlm TH siap mentekedarah dividen TH lagi...cilako piji..

Anonymous said...


Hello ted

Diarang cakap ko pengsan, dah banyak sangat dapat dividend.,. Betul ke??

Anonymous said...

Ko kata judi...takkan judi kat rumah ko plak...aio judi kat kedai toto plak....bahlol..

Anonymous said...


Ko tulis, ko komen,, apa cete nih?

Anonymous said...

Hakim syarie dah buat lapuran polis...
Klw lapiji berani buat lapuran polis cakap Hakim Syarie buat lapuran palsu...hahaha..caiharbi 447 jgn nak auta spin..

Anonymous said...

Peguam negara yg kata...tapi kali ade bukti baru jes akan bukak semula...polis dah suap siasat 1mdb...tapi loyar buruk Apandir busu jugak...

Anonymous said...

kita tak pandai pusing2 laaa ..

yg pandai pusing atas bawah, dia skrg menetap kat sg buloh dah.

yg pandai pusing2 atau u-turn itu atok u-tun, ketua perompak negara pujaan hati kau. skrg kawan akrabnya ketua dapigs atau bos barunya pun dah berjangkit dgn penyakit u-turn sama.

Anonymous said...

Najib pon tak bertelo...hadi plak yg ade telo...ha4
..hadi patut jadi pm malsysia ...betul taak?...

Anonymous said...

Dah rompak kenapa ko tak repot?...ko pon puja madey jugak...hi4...

Anonymous said...

Lapiji lg halamjadah...hasud rakyat keluar duit TH...dia sedap2 simpan dlm TH siap mentekedarah dividen TH lagi...cilako piji..anus5:02 gak telan air liur...bongok

Anonymous said...

Yg pandai klentong bajib....dah jadi bahan lawak antarabangsa...

Anonymous said...

ko ke yg telan telor najib? kalo tidak mcm mana ko tau dia tak bertelor?

yg bertelor ayam itik, burung, buaya, ular dan banyak lagi. sejak bila pulak manusia boleh bertelor?

tapi semua tau ko suka telor, kau jilat2, nyonyot2, ko main dgn lidah bagai kan ..

Anonymous said...

Hahaha..gajah sama gajah berperang..
Pelanduk pgayr mampus tersepit...kahkah

Anonymous said...

Salah tu...gunong
Mesti lah melayu caiharbi tokong skrew melayu jujur. Nanti di tuduh bersubahat melakukan kebaikan utk rakyat dengan hanya mentekedarah dedak tokong yahudi membuta tuli.

Anonymous said...

Rakyat bayar gaji najib suroh najib kerja utk rakyat bukan sibok buang masa layan saman pembanggang...bongok

Anonymous said...

90 jota gurau2 fitnah jer..hehehe
Anggok3...hehehe

Anonymous said...

Duit perkeso hilang ke?? Pergi la repot polis... Panggil si sotong rapussy bawakkan bukti duit perkeso lesap 800 juta tu.

Anonymous said...

90 jota rasuah pas???
Cepat repot sprm...
Takot?????
Gurau2 jer kan xpayah repot lah...hehehe

Anonymous said...

Hehehe caiharbi7:06 dok meroyan berangan...pakatoon dah nak karam oiiiii..ass-samin jamban dah mengelupor.hehehe

Anonymous said...

Hadi tak nak..hadi nak najib jadik presiden dan PM...hehehe..ko xyah sibok...

Anonymous said...

bank yang dijaga olih cina dap zero dividen..caiharbi2 anggok2 setuju...hehehe bongok

Anonymous said...

Syabas macai pakaton tlg menaikkan lagi ranking Blog CTS.
Benci2 mereka pada sdra Reyzall rupenye syg jugak ye.

kah.kah.kah Tedkentod. dgn mcm2 nick ko pakai.. makin syg kite pada UMNO BN dan penyatuaan UMMAH PAS.

makin benci nk jijik melihat Pakaton yg tak ketahuan hala. politik fitnah pastu cari salah org.. sampai bila boleh bertahan?

Lapiji dulu blh kata macai dia sanjung..skg dh jadi najis kering.

Tipah Koya satu geng dia pun dh bercakaran..

Semoga Allah SWT hancurkan Pakatan Harapan@ Pakayan Haprak, memperelokkan UMNO BN PAS dan memenangi PRU14 dengan majoriti terbesar. Aminn!

Anonymous said...

Cai harbi pakaton makin xde strength politik dh.
Nk harap boboi lembap tu.. elok tangkap buh dlm Zoo Negara je.. xde function..

Isu2 yg dimainkan tak ubah seperti budak2 yg bebal marah dengan mak ayah.
direka mcm2 cerita pada 'jiran' konon mak ayah jht itu ini..

tp mlm hari balik duduk rumah dgn mak ayah.. makan minum.. esok pagi bangun cerita buruk yg sama.. lama2 jiran pn tahu yg xbetul bknnya mak ayah diorng..tp budak2 nakal ni..

kekekekek..

Anonymous said...

yg pelik sgt.. macai pakaton tergedik suruh Najib saman itu ini... lepas difitnah siang malam... tp si Madey Kuttey, org tuduh die sejak tedmongok belum lahir lagi.. tp SATU HARAM PUN XDE saman..

lagu mane chai?

kenapa dewa pariah hangpa xpe, xh saman xyah ape2..tp org lain semua kena terkebil2 mesti saman..kalo xsaman kire bersalah?

mcmm sial x? prinsip pakaton.. sial pon x sesial Pakaton..
Tedmongok extra duty nk cover service.. malangnya blog Budin Bacol tu xnaik pon ranking.. celah kangkang blog pon bersawang.. CTS juga yg untong..

kekekkekeke

Anonymous said...

Wow...caiharbi2 bermatian pertahan tokong lahanat mereka...haha

Anonymous said...

Sprm malaysia xblh percaya kuat rasuah..
Sprm uganda paling telus...
Itu fahaman caiharbi2 bongok..

Anonymous said...

Hadi taknak..hadi nak najib jadi PM..ko jgn sibok bongok..

Anonymous said...

Aminnnn

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates