May 13, 2017

68 Bila Mufti Prihatin Masalah Rakyat Jual Meja Makan Berbuka Puasa Bernilai RM30,000


Matlamat tidak menghalalkan cara. Itulah yang sering diajar oleh ustaz-ustaz di kelas-kelas Agama. Terkejut melihat kelibat Mufti Perlis, DS Dr Mohd Asri Zainal Abidin atau lebih mesra dipanggil Dr MAZA, yang sebelum kini kelihatan cakna dan prihatin dengan masalah Rakyat menjual meja makan untuk majlis berbuka puasa untuk harga di antara RM1,500 sehingga RM30,000!!!

Mufti yang sama menulis di dalam laman sosial Facebook beliau bahawa Rakyat Malaysia tertekan dengan keadaan ekonomi hanya kerana beliau pergi ke pesta buku di PWTC dan pasar malam dan melihat tiada orang di situ. Kalau betul dakwaan beliau bahawa Rkyat Malaysia tertindas dalam keadaan ekonomi sekarang, kenapa beliau sampai hati untuk menekan Rakyat Malaysia membayar di antara RM150 sehingga RM3,000 untuk berbuka puasa dengannya (satu meja makan yang dijual ada 10 orang)? 

Tidakkah ini perbuatan zalim yang dilakukan oleh seorang Mufti yang kononnya cakna dan prihatin kepada Rakyat, walaupun dengan tujuan untuk menderma?


Saya bandingkan dengan majlis yang kurang lebih sama dengan majlis amal yang diadakan oleh Mufti Perlis itu seperti di bawah. Dengan majlis amal bersama Mufti Wilayah Persekutuan serta dihiburkan oleh kumpulan Nasyid terkenal Raihan, penyumbang meja makan hanya dikenakan bayaran sebanyak RM200 ke RM500 sahaja. Mufti Wilayah Persekutuan juga tidak seperti Mufti Perlis yang anti GST dan selalu merungut ekonomi Malaysia susah.

68 comments:

ted manoff said...

Entahlah..aku pun kurang senang dgn mamat maza nii..tapi apa yg dikata tuu ada betulnya..rakyat tertekan dgn kos sara hidup yg semakin meningkat..seolah2 rakyat lah yg menanggung kerajaan...

Anonymous said...

Buku kurang dibeli kerana kerajaan dan sedia banyak kemudahan di sekolah2, bukan sahaja buku teks, malah buku aktiviti juga diberikan percuma.

banyak rujukan dalam internet membuatkan buku kurang di beli..
banyak drama / cerita dlm TV serta internet membuatkan novel kurang dibaca...
orang sibuk dengan tablet/komputer masing2.. tak menyempat nk baca novel...
rakyat dah mampu hantar ke tuesyen berbayar... kuranglah beli buku rujukan..


tentang pasar tu, ramai yg suka makan di restoren dari memasak sendiri.. ini kerana rakyat sibuk..
kalau tak sibuk, tak ada lah pusat asuhan yang berlambak2 tu..

Anonymous said...

Dunia akhir zaman..bnyk kepala taik bertopengkan ugama utk mengkayakan dan memfamouskan diri.

Anonymous said...


Mengikut kajian, pendapatan putata isi rumah mekingkat lebih daripada inflasi. Sebab ITU ko boleh lihat lebih ramai pengunggung pasar raya dp sebelumnya , bagitu juga ko lihat lebih banyak kereta di jalan raya dp sebelum ini. Semua ini menunjukkan rakyat tidak mempunyai masalah berkaitan kos barang2 kerana pendapatan mereka meningkat lebih lagi.


ted manoff said...

Anon 4:40..ko baru keluar gua kerr bingaii..

Anonymous said...

Org agama kalau tak berhati-hati boleh terseleweng dgn menggunakan agama utk mengaut sekelumit keuntungan duniawi. Tapi apa nak dihebohkan krn itulah salah satu ciri manusia beragama diakhir zaman. Bahaskan pun tak berguna, ianya tetap akan berlaku ...

Bagi cai2 PH/DAPigs drp berbahas ttg hal ini, lebih baik rasanya atau lebih wajib memikirkan mcmana utk menyambong cerita 1MDB atau mencipta cerita2 khayalan lain spt kerajaan jual negeri ke, kerajaan membiarkan cai2 PH jual taik kering pada bos2 cina DAPigs ke, iyelah bukan apa tapi utk menolong bos2 parti cap munger dan dinosor DAPigs le katakan utk dijadikan isu sehingga menjelang PRU14 nanti.

Kalau isu 1MDB termati begitu saja, apalagi yg akan diwiridkan oleh org2 yg otak senget dan org2 otak kurang suku spt dlm blog CTS ni. Kan, kan kan?

Anonymous said...

Betul lah tu...kerajaan buat mrt pun utk mengurangkan kesesakan yg tak berkesudahan....klw rakyat tak de kemampuan kenapa kesesakan tak pernah berkesudahan...fikir la ted..

Anonymous said...

Dah berapa kali dah aku ajar ted kentot ni... Masih jugak tunjuk kebodohan di mana-mana dia berada....

Kalau ada rakyat rasa tertekan dengan kos sara hidup, pergi belajar ilmu jual nasi lemak ke bangla-bangla, nepal, myanmar, indon dari adam rosly la...

Orang lain hidup tertekan, adam rosly boleh je beli banglo ala disneyland, beli kereta-kereta mewah bersusun depan rumah banglo waktu malaysia ni diisytiharkan bangkrap oleh para pembangang....

Kenapa bebal ko tu tak pernah surut ek ted kentot??? Makan jubor babi banyak sangat ke????

Anonymous said...

Ted kentot tu baru kuar kandang babi...ape yang dia tau.. Bahalul punya spesis babi dia ni.. Dia ingat orang lain tak ade mata ke..?

Anonymous said...

Spesis babi yang menyondol siang malam..penat menyondol balik berehat kat kandang babi dia.. Itu la ted taik babi yg amat tersohor bodohnye..

Anonymous said...

Relakslah macai najib..control sikit. tak payah maki hamun. Marah sgt pasal komen2 ted? Orang yg sama komen berulang2. Kahkahkah

Anonymous said...

Kalau tak mampu / taknak pergi, tak payah pergi. Habis cerita.

Anonymous said...

Kah kah kah... Ted kentot backup ted kentot...

Hehe, kenapa tak pakai nama din pagoh pulak eh???

Ooo... Sama-sama bodoh..

Anonymous said...

Geng sekandang sebabi ted taik dengan segera datang membantu..elok la tu.. Bangga jd babi belaan..?

Anonymous said...

Ko mampu pergi ke??

Anonymous said...

Ted Pariah hasil dari Bapa Pariah dan Ibu Pariah

Anonymous said...

Setiap kali komen ratib babi..kesian. Pasal politik kau emosional. Psycho diri sendiri. Besok kena darah tinggi padan muka. Bukan ted dan din pagoh shj komen di cts.

Anonymous said...

Ketua babi di cts memang ted dan din pagoh. Tanpa miss satu entri pun

Anonymous said...

Biarlah ted nak komen sebanyak mana pun. Aku tak pernah tengok ted maki hamun orang lain. Perli tu biasalah. Kau tak nampak setiap kali komen kau mesti ada perkataan babi? Tak kisah la kau sokong dan fanatik parti mana sekalipun tapi kau takda rasa malu ke?

Anonymous said...

Pengerusi PPBM Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui bahawa tiga atau empat penjuru pergaduhan antara parti utama dalam pilihan raya umum akan datang (PRU-14) akan membawa kepada kemenangan Barisan Nasional (BN).

Bekas Perdana Menteri itu berkata, parti-parti pembangkang yang bekerjasama di bawah Pakatan Harapan (PH) mempunyai kemungkinan besar untuk menang jika pilihan raya terutamanya di antara mereka dan BN.

Walau bagaimanapun, terdapat pihak-pihak lain yang ingin menyertai dalam pada mereka sendiri, atas alasan mahu melihat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan BN gewas, katanya.

“Kesannya adalah kepada pengundi yang mahu Najib akan dikalahkan akan berpecah dalam dua atau tiga,” katanya dalam blognya semalam.

“Penyokong Najib, kerana sebab-sebab tertentu, akan bersatu dan mengundi BN. Najib akan menang kerana perpecahan undi pembangkang. ”

“Dalam erti kata lain, pihak-pihak lain yang memecahkan undi pembangkang dengan pertandingan tiga atau empat penjuru sebenarnya menyokong BN dan Najib.”

Beliau menyifatkan tindakan pihak-pihak ini sebagai mengkhianati usaha untuk menjatuhkan Najib dan menghentikan kerosakan yang dialami oleh negara ini.

“Najib akan meneruskan cara pentadbiran beliau kepada orang ramai,” katanya.

Walaupun Mahathir tidak menamakan mana-mana pihak, ia difahami bahawa beliau merujuk kepada PAS.

PAS menamatkan “tahaluf siyasi” yang (kerjasama politik) dengan PKR pada hari Khamis apabila Majlis Syura yang mengesahkan keputusan muktamar parti itu (perhimpunan agung) pada 30 April.

Pada 12 Februari lalu, Presiden PAS Abdul Hadi Awang menutup pintu kepada PPBM, dengan mengatakan bahawa parti Islam tidak akan bekerjasama dengan pihak-pihak yang mempunyai hubungan dengan DAP dan Amanah.

Hadi mengulas kenyataan Mahathir yang memberikan PAS sebulan untuk membuat keputusan untuk bekerjasama bagi memastikan pertandingan satu lawan satu dalam pilihan raya.

PAS telah menolak untuk bekerjasama dengan DAP selepas terputus apabila Pakatan Rakyat dibubarkan pada bulan Jun 2015 dengan tertubuhnya parti serpihan Amanah.

Mahathir juga mendakwa bahawa pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan merancang untuk mengambil alih negara pada PRU-14 mempunyai yang bersih dari rekod buruk dan jenayah atau penyalahgunaan kuasa.

Beliau berkata mereka mempunyai keupayaan dan pengalaman untuk menguruskan sebuah kerajaan baru jika BN digantikan.

“Kerajaan yang sedang merancang untuk menggantikan Najib adalah gabungan parti-parti pembangkang yang akan dipimpin oleh pemimpin yang mahir dalam politik dan dibantu oleh mereka yang berpengalaman dalam pentadbiran negara,” katanya.

“Mereka tidak mempunyai rekod jenayah atau penyalahgunaan kuasa,” katanya. “Mereka belajar dan pernah menjadi anggota kerajaan.”

Pakatan Harapan telah ditubuhkan oleh DAP, Amanah dan PKR pada bulan September 2015, dengan PPBM secara rasmi menjadi komponen keempat pada Mac tahun ini.

Anonymous said...

Hehe.. nak lihat komen bodoh ted kentot setiap hari??

Tak payah la...

Kalau ko rindu nak tengok komen-komen ted kentot setiap hari, pergi bukak blog sendiri..

Kat sini kami nak maki ke, nak label orang berkenaan itu ini ke... Kamu kisah apa ek?? Kempunan nak jadi pengawas pulak ke???

Anonymous said...

Tak mustahil jugak kau selalu ratib perkataan "babi" tu pada ahli keluarga kau. Tu sebab terbawa2 setiap kali komen. Kalau jenis tak terima teguran nak buat macam mana.

Anonymous said...

Hehe.. akhirnya tedbabie punye penyokong dah beb...

Satu kejayaan besar... Buat babi yang tak reti berbahas dengan rasional...

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Kalau tak malu pada manusia lain, malulah pada malaikat yang mencatit setiap perbuatan kau.

Anonymous said...

Ted kentot malu pada siapa?? Pada mak babi dia ke?

Anonymous said...

atok sakit yer? atok hebat kan? ngape masih mengharapkan pas. aku pun akan pangkah pas atau umno. tengok sape yang bertanding. janji islam. udah2 la tu....orang dah tau....atok kerja untuk kroni. kroni dah kempis temboloknya....

Anonymous said...

Adekah meja yg dijual kpd yg miskin?...kutipan ini nak digunakan untuk membantu yg mskin....yg kaye ramai cina...yg miskin ramai melayu...ramai lagi yg duduk di rumah ksyu buruk di kampong2...
Rakyat malaysia 30 juta....kalo yg berkemampuan 40% bermakna 12 juta orang yg bukan sedikit berada di pasaraya dan diatas jalan memandu kereta dan menaiki kapalterbang...18 juta tak berkemampuan yg tidak kelihatan dipasaraya dan diatas jalanraya...jadi ukuran ramai dipasaraya dan banyak kete atas jalanraya bukan menandakan keadaan ekonomi rakyat memuaskan...ade perniagaan ditutup kerana kurang pelangggan....

Anonymous said...

Kalo ki dikawasan yg bertanding ialah mca lawan dap ko pangkah siapa?...melayu islam memang tak bertanding...ko tak kluorbundi laah..

Anonymous said...

28 billion tak dapat dikesan kata PAC...kemanakah wang yg lesap ni?...

Anonymous said...

Menteri Besar Selangor, Azmin Ali dilaporkan telah mengadakan pertemuan mengejut dengan tiga Exco Pas dan meminta mereka mengundurkan diri daripada kerajaan negeri.

Tindakan Azmin memanggil mereka itu adalah susulan keputusan Majlis Syura Pas memutuskan kerjasama politik dengan PKR.

Selain tiga Exco berkenaan iaitu Iskandar Abdul Samad, Dr. Ahmad Yunus Hairi dan Mohd Zaidy Abdul Talib, pertemuan tersebut dikatakan turut dihadiri Pesuruhjaya Pas yang baru, Solehan Mukhyi.

Difahamkan wakil-wakil Pas yang hadir terkejut dengen permintaan Azmin dan meminta untuk berbincang dengan parti terlebih dahulu sebelum tampil dengan satu keputusan.

Namun, Azmin memberi jaminan bahawa meskipun tiada jawatan Exco, PAS masih boleh kekal sebagai sebahagian daripada kerajaan negeri selaras dengan mandat kemenangannya pada pilihanraya umum 2013.

Difahamkan, turut diberi jaminan ialah wakil PAS akan terus menikmati peruntukan pembangunan negeri, kekal sebagai ahli majlis perbandaran dan jawatankuasa kampung.

Langkah 'luar jangka' Azmin itu telah mengejutkan pimpinan PAS kerana parti itu tidak mempunyai rancangan untuk melepaskan mana-mana jawatan dalam kerajaan negeri walaupun Majlis Syura telah membuat keputusan menamatkan hubungan politik dengan PKR.

Tahniah dan syabas Azmin!

Anonymous said...

Ted Kentut tak pernah maki orang? Usah tegak benang basah lah. Hari tu Ted Kentut maki Pariah pada Blogger Ted Manoff original. Nayaa Ted Manoff ori

Anonymous said...

Vote for BN is first priority...

Anonymous said...

Tahniah assmin, bakal berperang dengan pas pada pru-14...

Anonymous said...

Mufti jemput cina berbuka puasa... baru dapat kumpul rm30k satu meja..

Kalau melayu macam ted kentot, tak payah harap la... Satu sen pun tarak...

Anonymous said...

Lesap dalam jubor mak ko kot... Cuba periksa nanti...

Anonymous said...

Hehehe... Well said anon 10:42..

Anonymous said...

Pemimpin-pemimpin fuckatan haprak tidak mempunyai rekod jenayah atau penyalahgunaan kuasa???

Anda sedang bermimpi kah atok madey???

Anwar aljuboori, lim guan eng, mat taib, adam rosly dan lain-lain tu bersih dari sebarang skandal dan rekod jenayah??

Go play kite madey kerala...

Anonymous said...

13 MEI: Exco Selangor Datuk Iskandar Abd Samad menafikan laporan beliau diarah meletak jawatan oleh Menteri Besar Datuk Seri Azmin Ali.

“Saya tidak menerima apa-apa arahan.

“Saya tidak tahu apa-apa mengenai laporan media bahawa Azmin mahukan beliau Datuk Dr Ahmad Yunus Hairi dan Zaidy Abdul Talib letak jawatan sebagai Exco,” kata Iskandar ketika ditemui di luar acara mesyuarat speaker Parlimen dan Dewan Undangan Negeri 2017 di Shah Alam, hari ini.

Tambahnya, pertemuan dengan Azmin semalam adalah ‘sangat baik’.

Spekulasi ini timbul selepas The Star Online melaporkan bahawa Azmin meminta tiga Exco PAS berkenaan meletak jawatan.

Ini susulan keputusan Majlis Syura Ulama PAS yang memutuskan hubungan tahaluf siyasi bersama PKR seperti yang dimuktamadkan Khamis lepas.

Sementara itu, Exco Hal Ehwal Agama Islam, Adat Melayu dan Warisan, Pembangunan Desa dan Kampung Tradisi Selangor, Datuk Dr Ahmad Yunus Hairi, berkata beliau terkejut apabila membaca laporan media menyatakan Mohamed Azmin meminta mereka meletak jawatan Exco.

Katanya, beliau hanya mengetahui mengenai laporan itu melalui akhbar selain ia sedang hangat diperkatakan.

“Mesej beliau (Mohamed Azmin) yang terkini, beliau kata akan letak Exco PAS dalam Kabinetnya. Saya ambil yang terkinilah.

“Sebab itu saya pun terkejut apabila keluar dalam akhbar tu. Siapa yang mencipta cerita ini?” katanya kepada media.

Dr Ahmad Yunus berkata, dalam pertemuannya dengan Mohamed Azmin yang turut disertai Pesuruhjaya PAS Selangor, Sallehen Mukhyi, pagi semalam, Timbalan Presiden PKR itu bertanyakan pandangan mereka selain membincangkan keputusan Majlis Syura Ulama Rabu lalu.

Katanya, beliau dan rakan Exco akan mengambil kira semua pandangan termasuk keputusan PAS Pusat sama ada untuk terus berkhidmat atau sebaliknya.

“Yang saya dimaklumkan Datuk Seri akan berjumpa dengan presiden parti (Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail).

Di peringkat PAS sendiri, kita akan menunggu keputusan daripada PAS Pusat.

“Jadi saya tidak berani buat komen apa-apa benda yang belum berlaku,” katanya, selain menambah PAS Pusat juga belum ada keputusan mengenai kedudukan Exco PAS di Selangor.

Ditanya mengenai kenyataan Mohamed Azmin bahawa beliau kecewa, Dr Ahmad Yunus yang juga Timbalan Pesuruhjaya I PAS Selangor, berkata ia adalah kekecewaan terhadap Majlis Syura Ulama.

“Itu hak dia. Saya pun tak boleh komen apa,” katanya.

Sallehen yang dihubungi juga menyatakan beliau tidak pasti dengan maklumat bahawa Mohamed Azmin mahukan Exco PAS Selangor melepaskan jawatan masing-masing dalam Kerajaan Negeri.

“Ia tidak dibincangkan dalam pertemuan kami semalam. Saya tidak pasti dengan maklumat ini kerana saya tidak mendengarnya daripada Mohamed Azmin sendiri,” katanya.

Sementara itu, Setiausaha Politik Menteri Besar, Mat Shuhaimi Shafiei, ketika ditanya mengenai laporan berita itu, berkata ia tidak benar.

“Kenyataan kita sama seperti semalam. Macam mana akhbar itu boleh laporkan berita itu?” katanya.

Anonymous said...

Macai haprak kepala anggok2

Anonymous said...

Azmin tak arah letak jawatan, kata exco PAS S'gor

Lu Wei Hoong
13 Mei 2017, petang 4:44

Exco Selangor dari PAS, Datuk Iskandar Abdul Samad berkata, beliau tidak menerima sebarang arahan daripada Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Azmin Ali untuk meletakkan jawatan daripada kabinet negeri tersebut.

Ketika ditanya mengenai perkara tersebut hari ini, Iskandar berkata, beliau tidak akan mengulas mengenai laporan berita kononnya Azmin mengarahkan semua exco Selangor dari PAS meletak jawatan susulan terbatalnya kerjasama politik antara parti itu dengan PKR.

"Tidak, tidak ada arahan apa jua," kata Iskandar ketika ditemui di luar acara mesyuarat speaker Parlimen dan Dewan Undangan Negeri 2017 di Shah Alam, hari ini.

Pilihan Editor

HARAPAN sudah ada calon PM
Ditanya mengenai kesahihan laporan The Star hari ini yang memetik Azmin menyeru tiga exco dari PAS untuk meletakkan jawatan, Iskandar berulang kali berkata, "Saya tidak tahu."

Apabila diasak jika laporan The Star betul, beliau berkata, "Saya tidak tahu. Tetapi saya tidak

menerima apa-apa (berita),".

Tambahnya, pertemuan dengan Azmin semalam adalah 'sangat baik'.


https://m.malaysiakini.com/news/382126

Anonymous said...

Macai haprak kepala anggok2

Anonymous said...

Kedah, Pahang tentukan juara Piala FA

KUALA LUMPUR 13 Mei - Dua gergasi bola sepak tempatan, Kedah dan Pahang bakal membuat perhitungan dalam final Piala FA selepas memenangi perlawanan separuh akhir masing-masing, sebentar tadi.

Kedah, juara tiga kali beraksi garang di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah apabila membenam tuan rumah, Terengganu 3-0 menerusi jaringan trio import, Liridon Krasniqi, Ken Ilso dan Sandro Mendonca.

Kemenangan itu membolehkan skuad Lang Merah yang dibimbing jurulatih sementara, Nidzam Adha Yusoff mara ke final secara agregat 4-0.

Anonymous said...

Maza dgn madey dua2 punyai perangai sama.. Putar belit dan mahu popular dgn isu sensasi.. Maza wahabi tegar, suka sesatkan org Melayu dgn bab2 itu bidaah ini bidaah. Madey jg sma menyesatkn melayu ini cash king itu cash king.. Itu ini dedak.. Dia tu le taukeh dedak

din pagoh said...

Tak patut!! Patut jdt vs selangor!!!

din pagoh said...

Pagi KRO!! Tgh berak ke? Noh udang dn jamal mengamuk sakan!! Xdt jadi mb lah noh ni, kikikikikiki

Anonymous said...

Bila maza ni bermasalah dgn Hindraf,tak ada pihak yg bersimpati,beliau di biarkan saja bertelagah dgn Hindraf bersendirian kecuali beberapa kerat peminat tegarnya.Puak liberal yg selalu di sebelahai oleh maza ni pun senyap saja ,kerana takut terjejas politik mereka.maza ni jenis makhluk yg rasa dia sentiasa betul,biarkan lah dia dgn dunia dia.Dalam soal hukum hakam ugama elok kita ikut pandangan pihak lain selain dari dia ia itu pihak yg tidak mengutamakan populeriti.

Anonymous said...

Menapa org panggil ted kentut..
Sebab hari2 post ending "prootttt"
Itu lah trademark kesukaan ted yg dia sendiri sangat2 suka...

Anonymous said...

Menapa org panggil ted babi..
Sebab hari2 post ending gambar babi
Itu lah trademark kesukaan ted yg dia sendiri sangat2 suka...

Anonymous said...

Ted...gambar babi dan "proott" dah tak de ke....hehehe

Anonymous said...

Go to Hell to BN

Anonymous said...

atok kerja untuk kroni. kroni dah kempis temboloknya....
Najib pulak hapus polisi kabotaj yg atok cipta utk kroni2 atok rompak wang rakyat sabah serawak..
Eeee jahatnya najib buat atok mcm tu...hehehe

Anonymous said...

Pas pun satu dol...parti yg paling takde prinsip...dah putus sila blah la...mcm orang dah bercerai..keluar rumah lah...bongok...
Ini semua wang punya pasal...
kahakk puii

Anonymous said...

Hadi mmg cerdik...hehehe
Hadi sedang meninjau2 dlm selangor ramai lagi tak
"harum manis" akan menonjol diri dan bermuka-muka...pru14 ni siap la individu2 berkenaan yg tak berprinsip dan wala'...haha tungguuuu

Anonymous said...

soal hukum hakam ugama elok kita ikut pandangan jemaah dan majlis fatwa pandangan secara kolektif...bukan pandangan individu yg berlagak pandai dan banyak khilaf...

Anonymous said...

Sesiapa yg beri makan orang berpuasa,pahalanya sama seperti orang yg berpuasa.
Agama bukan untuk dijual beli.

Anonymous said...

10.45...Umno juga bakal perang dengan pas Pru 14...pas umno nak rawan selangor...pas setuju kerjasama dengan umno tapi sama2 nak berebut selangor dan kelantan..

Anonymous said...

Pas dah talak 3... Tunggu ape lagi cabut lah...tak payah citer ape2....ato pindah parti lain...

Anonymous said...

Yg afdal bagi makan orang miskin....kutip dari sikaya bagi simiskin...maxai pon layak
terima derma kerana dlm kategori muskin...
Lobai pas yg tinggi ilmu agamanye pon baham rasuah 90 jota wang haram dari najib......

Anonymous said...

Umno yg bagi wargenegara kpd dr Zakir tak berani sergah hindraf...zahid yg ade kuasa bisu

Anonymous said...

Admin..keluar dari tajuk sikit...saya nak minta jasa baik semua ahli Umno yng baca blog cts ni agar berdoa semoga Allah permudahkanlah urusan kakak saya yang sedang berjuang melawan kanser tahap 4.. Kakak saya ni mmg penyokong Bn dan Umno...saya yang slalu gelar ted si kentut.. Atok terlajak tua...siti anak si.kassim lgbt..pluralism.. Liberalism.. Melayu screw..dyana girl girl ai zahril...semoga dengan doa dari pembaca blog admin ni dapat meringankan..penderitaan kakak saya... AMENN Terimakasih admin

Anonymous said...

Status warganegara dgn penduduk tetap pun kau tak bezakan lagi mau sembang. Apasal bahalul sangat anon 9.16 ni.? Menyondol siang malam claim tulang babi je yg kau pandai.

Anonymous said...

Muka tak malu mengaku suka gelarkan orang lain. Kan dah terima pembalasan

Wakakakaka

Anonymous said...

Syabas mat gunong dgn rekayasa anda ted kentod telah menjadi LEMBU SUCI

Anonymous said...

PETALING JAYA: PAS Selangor membidas Tan Sri Noh Omar, yang melabel parti itu sebagai tidak bermaruah kerana masih kekal dalam pentadbiran kerajaan Selangor walaupun hubungan kerjasama politik dengan PKR ditamatkan, dengan menyifatkan beliau sebagai “manusia paling kecewa.”

Pesuruhjaya PAS Selangor, Sallehin Mukhyi berkata, kenyataan Noh selaku Pengerusi Barisan Nasional (BN) dan Umno negeri, bahawa PAS Selangor ‘dayus’ adalah ibarat “meludah ke langit”.

Kata Sallehin, kenyataan itu juga menggambarkan kekecewaan Noh kerana gagal memecahkan kerajaan Selangor seterusnya menarik PAS untuk bersama Umno.

Sehubungan itu kata Sallehin, Noh sepatutnya melihat Umno dan BN Selangor sendiri yang terus menikus dan mendayus terhadap kelemahan kerajaan persekutuan.

Anonymous said...

Balut badan dengan bendera umno mesti cepat sembuh. Satu lagi petua, minum air kaki rosmah mansor.

Anonymous said...

Ok la tu dari jilat jubor babi.
10.32 memang dah biasa jilat.tu yang ketagih menyondol siang malam

Anonymous said...

Menggelar orang yang betul bebal dan melampau tak ada salah pun bila orang itu suka mempermainkan isu agama Islam..bila seseorang ditimpa musibah..perlulah orang Islam yang beriman menyebut Innalillah bukan maki hamun atau berkata perkataan yng meyakitkan hati..so anon 10:20.. Anon 10:3... Jangan hina orang ini dugaan yang Allah berikan kat keluarga anon 9:51 tapi nampak sangat kamu berdua ni bukan Islam atau nama jer Islam tapi tak beriman. ALLUHALAM

Anonymous said...

Mufti Jàwatan je ..... ilmu & amal mungkin tak sampai tabap mufti. Kepala Agong gak di kejar.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates