May 11, 2017

108 Apabila Tun Dr Mahathir Kata Malaysia Bukan Destinasi Perlancongan Menarik ...



Gambar-gambar di atas adalah Pulau Bohey Dulang yang terletak di Samporna, Sabah. Pulau ini dikatakan sebagai antara pulau yang tercantik di dunia. Pelancong asing mengkagumi struktur semulajadi Malaysia. Banyak lagi pulau-pulau, pantai-pantai, hutan semulajadi dan flora dan fauna mengamit pelancong-pelancong datang ke Malaysia. 

Apabila Mantan Perdana Menteri 22 tahun, Tun Dr Mahathir Mohammad berucap di Oman mengatakan bahawa Malaysia bukanlah destinasi perlancongan yang menarik, CTS menjadi sedih. Anda boleh berbeza pendapat dengan kepimpinan yang sedia ada, tetapi anda tidak perlu memburukkan Malaysia di luar negara.

Kata Mantan Perdana Menteri 22 tahun yang dipetik oleh media Oman ketika persidangan forum antarabangsa pada 09/05/2017, baca di sini,
"Oman does not have large agricultural land like Malaysia, but it has very beautiful rock and beach areas that are far superior to ours (Malaysia). Malaysia is not an attractive tourist destination, but in Oman you have many palaces and castles."
Tun Dr Mahathir memuji Oman mempunyai banyak istana. Mungkin salah Kerajaan tidak membina istana kepada Tun Dr Mahathir sebagai mengenang jasa beliau sebagai Perdana Menteri 22 tahun. Mungkin Tun Dr Mahathir sekeluarga boleh berpindah ke Oman sekiranya Malaysia bukanlah tempat yang sesuai untuk beliau sekeluarga.

108 comments:

Anonymous said...

Disabah ade pulau yg menarik tapi penculikan menjadikan tempat menarik tidak menarik lagi...siapa yg berani ambil risiko diculik?...silap2 hilang kepala..

Anonymous said...

Tun madey masih dijemput berucap oleh negara luar?...masih hebat Tun Madey..kenapa tak jemput PM najib...Tun Madey bukan pm...

Anonymous said...

Madey dah bayar Sarawak Repot utk kata Malaysia tak cantik sbb itu Oman percaya.

Anonymous said...

Itu BEZA pemimpin pembangkng di Malaysia dgn pembangkang dinegara lain.

Pemimpin pembangkang Malaysia akan merasa bangga dan tidak rasa malu memburuk2kan negara sendiri malah kalau dapt mau menghancurkannya demi kepuasan peribadi, tetapi pembangkang dinegara lain akan bersatu dgn kerajaan mrk demi menjaga nama baik negara mrk atau menghadapi apa2 ancaman.

Disitulah nampak LOW CLASS nya pembangkang di Malaysia dgn dinegara lain. Mrk tidak mempunyai hati yg ikhlas ttp amat merosakkan.

Krn itu jugalah dgn apa jua strategi yg mrk lakukan, Tuhan tidak merestui impian mrk utk memimpin negara ini sampai kiamat, mudah2an.

Anonymous said...

aamiin

Anonymous said...

Tua terkutuk tak sedar diri, kata labu.

Anonymous said...

Mahadey mamak keling sakit hati tgk harapan boboi makin tipis utk jadi PM.

Anonymous said...

Membusuk dr dlm usus sampai ke luar..madey dendamnya xde sempadan, pdnlh dia sanggup biar org PAS memali ditembak dilanyak dengan keta perisai tnpa belas.

Malaysia destinasi menarik, trutama Langkawi, tp smasa maderr jd PM dia telah 'rogol' kecantikan asli langkawi, di jhanamkan rupabentu asli lngkawi, projek2 'difaraidkan' pd kroni mcm harta bapak dia yg punya. Suka hati dia jdkn langkawi padang arak pdn rokok hingga rosak akhlak pnduduk lngkawi pd zmn itu...

Anonymous said...

Dia blh ckp malaysia destinasi xmenarik sbg sabotajnya krn kroni2 nya xde income lg mcm dlu2.

Lgpon boboi dn ank beranak madey xmain le ber cuti dlm negara, kurang2 di australia, sweden pn celah gigi je. Xde hal lah.. Hrta hasil merompak 22 thn dlu nk ke bulan pn blh..

Cerita sbnya madey dh all out utk sabotaj ekonomi mlysia, so apa yg blh dia akn buat jnji blh sabotaj. Hati perut busuk punya atok keralaa

Anonymous said...

Jd pii emm mmg jauh sekali
. Nauzubillah boboi lembap lemau tu jd pii em. Silap2 jd mp pon gagal

Melayang kerusi.. Hrp undi siam upahan jee.. Jerlun boboi cnfirm tumbng

Anonymous said...

Aaameenn ya Rabb! Hancurkanlah Pakatan Harapan @ haprak!

Berpolitik cra mereka sggup hncurkn negara.. Madey gamak hntr balaci mattthias dn kudin utk ftnh krjn dn pm

ted manoff said...

Apa nii ryezall.. Siang ko serang dap..mlm ko serang tun m plk..apa agenda ko sebenarnya nii..jgn lebih2 sgt ryezall.. Siapa tau lps pru khairulryezall terpaksa melutut mnta maaf pada tun m...pm najib dijangka cabut luar negara jika bn tumbang..

ted manoff said...

11 MEI - DISENGAJAKAN ATAU KEBETULAN?

Hari ini , 11 Mei adalah hari ulangtahun kelahiran UMNO yang ke 71. Kali ini sambutannya diadakan secara besar-besaran di Stadium Bukit Jalil di mana bukan saja ahli seluruh negara diangkut beramai-ramai untuk memeriahkannya, bahkan cabutan bertuah dengan hadiah kereta juga turut diadakan.

Sambutan ulangtahun kali ini diadakan dengan begitu meriah kerana PRU 14 mungkin akan diadakan sebelum hujung tahun ini atau awal tahun depan. Oleh itu, sambutan ulangtahun ini adalah medan terakhir untuk UMNO mahu menunjukkan kekuatan sambil memberitahu kononnya ia masih relevan di mata rakyat.

Semakin UMNO menunjuk-nunjuk kononnya ia masih kuat dan relevan, secara tidak langsung bermakna parti itu semakin jauh daripada denyut nadi rakyat.

Jika dalam PRU 14 akan datang, UMNO kalah pilihanraya, bermakna sambutannya ke-71 pada tahun ini adalah yang terakhir ia dirayakan ketika kuasa masih dalam genggaman.

Ekok  juga sambutan ulangtahun UMNO ke-71 ini diadakan besar-besaran kerana mana tahu tahun depan tiada lagi sambutan semeriah seperti tahun ini. 

Kalau sudah hilang kuasa,  tahun depan ketika ulangtahun ke-72 bukan saja tiada lagi sambutan yang meriah dan gah, bahkan pasti tiada lagi hadiah Proton Perdana untuk cabutan bertuah.

Maka itu, biarlah  UMNO bermeriah-meriah tahun ini.

Itulah nasib UMNO sempena ulangtahunnya ke-71 ini. Ulangtahun kali ini, walaupun cuba diraikan dengan meriah dan hadiah cabutan bertuah, ia juga berada di antara terus hidup atau menuju rebah.

Selagi UMNO dipimpin oleh Najib Razak dan kerananya Malaysia lebih dikenali sebagai negara kleptokrasi berbanding demokrasi, sepuluh rakyat yang ditanya, mungkin hanya satu dua yang masih mahu menyokongnya.

Pada tarikh 11 Mei juga, Majlis Syura Pas akan mengadakan mesyuaratnya untuk menentukan hubungannya dengan PKR. Sebelum ini Muktamar Pas sudah pun membuat keputusan setuju sebulat suara agar hubungan dengan PKR diputuskan.

Tarikh mesyuarat Majlis Syura ini baru dihebahkan lewat tengahari semalam oleh Menteri Besar Kelantan, Ahmad Yaakob.

Jika esok, Majlis Syura senada pendiriannya dengan keputusan muktamar, bermakna terlerai dan terputuslah hubungan Pas dengan PKR.

Bagaimanapun, sebagaimana yang disebut sebelum ini, Pas Selangor tetap berpendirian untuk kekal dalam kerajaan negeri sehingga pilihanraya akan datang.

Namun, tarikh 11 Mei yang dipilih untuk Majlis Syura Pas membuat keputusan muktamad tentang hubungannya dengan PKR menimbulkan pelbagai persoalan lain kerana bersamaan dengan tarikh ulangtahun UMNO.

Kiranya terlerai hubungan Pas dengan PKR bermula esok melalui keputusan Majlis Syura, dengan sendirinya UMNO akan mendapat dua kegembiraan pada tarikh 11 Mei iaitu merayakan ulangtahun kelahirannya yang ke-71  dan sekaligus bergembira kerana secara tidak langsung merapatkan lagi hubungannya dengan Pas yang kini cukup berpuas hati dengan hanya menjadi "king maker" melalui blok ketiga saja.

Sediakah Pas memberi berita duka kepada UMNO di hari jadinya tahun ini dengan hubungannya bersama PKR tidak jadi diputuskan?

Adakah pemilihan tarikh 11 Mei untuk Majlis Syura bermesyuarat  ini disengajakan atau sekadar kebetulan? 

Anonymous said...

Madey yg berucap di Oman...bukan serawak repot yg tulis apa madey kata...ko terbabas kerana nak buat fitnah...otak tak berapa betul..

Anonymous said...

Kerajaan negara maju tidak menggunakan undang2 untuk menutup salahguna kuasa pemerintah....najib menggunakan OSA sorok laporan odit 1mdb dan SOSMA menahan orang yg melaporkan salahlaku 1mdb...
Pemimpin yg melakukan penyelewengan diseret kemahkamah...
Dimalaysia najib diistiharkan bersih oleh loyar burok negara dan tidak didakwa supaya mahkamah yg menentukan najib bersih ato kotor...tindakan ini disokong kuat macai2 upahan yg tak berotak...

Anonymous said...

Andaian orang bodooo..

Anonymous said...

Menteri dan pm bercuti di mana?...kat kampong ko ke?...

Anonymous said...

Kalo ko tahu madey merompak 22 tahun kenapa ko tak repot polis...ko tido?...ko sorang jer yg tahu madey merompak...orang lain senyap jer....elok ko segera ke balai polis...ko mungkin dapat hadiah dari najib...

Anonymous said...

Kalo madey sabotaj all out kenapa polis rileks jer tak tangkap pon madey...sabotaj tak salah disisi undang2...ato blm ade undeng2
Sabotaj...?

Anonymous said...

Peliknye hari2 macai terpekik terlolong 22 tahun madey merompak....tapi tak ade poon berita dlm tv surat khabar dan media lain...
Macai mereka reka fitnah...macai sakithati betool kpd madey...hati dan usus dah membusuk...

Anonymous said...

Hindu Tua tu meroyan sebab BUTOH dia dah mati puchok tak naik dah. Dia gian nak menutoh tapi tak da kemampuan .

Anonymous said...

Apa punya komen Kepala BUTOH penoh persepsi

Anonymous said...

Harap Mahahtir tinggal terus di Oman memandangkan batu batan di Oman cukup menarik bagi beliau.

Anonymous said...

Tun M patut lekat dgn tikar sembahayang dan jangan membazir masa yg dah x brape ada tu..Masa muda dulu nasa banyak ttumpu pd keja je.Duduk lah lama sijut kat Masjid..jangan buang masa dah..U re not young anymore..malu lah sikit pd orang2 yg lebih muda.Check yr priority please.

Anonymous said...

Harap macai2 yg bencikan tun madey jangan pegi stadium bukit jalil kerana stadium ini dibuat oleh tun madey...pegi lah ke tempat yg dibuat oleh najib...lrt monorail proton dan produa pon jangan naik...naiklah mrt dan kereta jenis lain yg dibuat najib....nanti macai kesipuan menikmati hasil dan jasa tun madey..

Anonymous said...

Dah ramai umor muda yg gol dulu dari madey...silap3 ko pon gol dulu dari madey...

Anonymous said...

Mlm ni mlm nisfu syaaban...ramai lah berpesta bersama makhlok perosak negara...

Anonymous said...

Cakap ikut logik jngan ikut perasaan. Cerdik la sikit.

Anonymous said...

Satu laporan polis dibuat terhadap ‘Norscammer’ – individu yang dikaitkan dengan skim penipuan rumah banglo murah ekoran pengakuan beliau baru-baru ini kononnya membayar seorang menteri sebanyak RM50,000 bagi mendapatkan kelulusan pinjaman bank.

Laporan ke atas pengasas sebuah syarikat dikenali sebagai Alfafa Group itu dibuat semalam oleh Afyan Mat Rawi yang aktif membongkar penipuan ditawarkan oleh Norscammer kepada orang ramai itu di Balai Polis Prima Gombak.

Norscammer dalam satu video wawancara berdurasi 30 minit bersama sebuah media arus perdana telah membuat kenyataan ada membayar seorang menteri RM50,000 untuk mendapat bantuan kewangan daripada sebuah bank tempatan untuk tujuan membina rumah banglo yang ditawarkan syarikatnya.

“Dahulu sebahagiannya kita beli tanah, sebahagian lagi kita berusaha membuat pinjaman sebagai contoh seorang ini beritahu nak pakai RM20 juta dan boleh diperoleh daripada sebuah bank.

“Tapi syaratnya saya kena dapat tandatangan menteri tetapi untuk dapat tandatangan menteri, ustaz kena bayar RM50,000. Saya bayar, tapi tidak dapat,” kata Norscammer yang dipetik daripada video online media tersebut.

Afyan memberitahu MalaysiaGazette, pengakuan berani Norscammer itu mengejutkan.

Ia, katanya, seolah-olah cuma mencemarkan imej kerajaan kerana cuba mengaitkan kegagalan Alfafa yang sudah banyak menipu orang ramai dengan kerajaan Malaysia pula.

“Saya ingin membuat laporan polis supaya pihak berkuasa membuka siasatan terhadap Norsham bagi mendapat maklumat siapakah menteri yang dimaksudkan.

Anonymous said...

Otak macai dah tak de logik lagi sebab hati sakit otak pon sakit kuat...

Anonymous said...

Semuga UMNO terus GAH memancu Malaysia Demi Agama Bangsa dan Negara.

Anonymous said...

Satu fitnah lg. Sorok apa kebenda ia x jadi public sja. Boleh access dgn authority. Laporan tu dh nyatakan tiada salah laku jenayah macai mcm ko duk ratib xsudah.. xmo trima kptsn jgk.

Sbbnya skrip MahaTahik Najib mesti ditngkap...mlngnya xde satu AG atau negara dlm dunia ni mahu layan skrip MAHABANGANG Madey..so ratib lh xhnti smpai mampos ye.. Yg loyar buruk ialah madey dn pakatuun. Angka tuduh berubah2. Tuduhan mngatasi pndakwaan.. Bukti zero.. Carta alir rekaan dan hearsay mahkamah dunia mna mau terima?

Tp salah laku rompakan madey sekutu dlm BMF mmg sah wujud.. cia sahkan.nk dakwa ke x itu citer lain.. Lesap 100 billion tu lg hebat.. Seposen pon xdpt blik. Imdb xde slh laku, hutng je slh unjur dn pelaburan dgn bon besar..

Gi terjun lombong lh macaii..

Anonymous said...

Mmg ko yg bodoo..

Anonymous said...

Woii macai keala hotak ko madey yg buat??!! Itu duit negara la bangangg... projek2 tu dia dh rompak sekerat kasi kroni dn ank beranak dia dpt hasil.

Jk projek mcm tu di zmn Najib, xde semahal sebazir tu, strategi NBOS pkai sumber krjn bkn sumber penyangak2 belaan Madey.. Taruh sini 30% sana 25% konsesi kasi puluh2 tahun.. Mmg madey bapak penyangk teehormat.. Proton melingkup sbb madey tipu rakyat. Rakyat dh celik dn boikot Proton. Zmn Pak dn Najib jenuh jd bala nk pulihkn Proton

Smpao skg madey xciter bpe byk billion duit hbis buat klcc dzmn rakyat tgh susah..

Macai dedak mcm ko anggp itu mcm harta bapak madey ke? Najib buat kmudahan bergnda dr mahadey penyangak dn percuma atau minimum cost.
Madey hospital pn dia nk samun duit rakyat..

Anonymous said...

Jd klu mcm tu madey yg dh tua mereput lglh kna takut anytime blh goal/ manpos. Semoga ko anon 7.12am goal mampos dulu dr madey. Aminn

Anonymous said...

Amiin Aminn ya Rabb.
Semoga Allah satukan hati2 umat Melayu Islam pd UMNO dn tinggalkan Pakatan Harapan@ Haprak semuga hncur pakatan jht mereka ini dr terus membohongi rakyat.

Anonymous said...

Datuk Huan Cheng Guan : Matthias Chang, Khairuddin,Annina & Guan Eng Wajar Pergi Amerika Syarikat Saman Donald Trump

1. Hari ini media Amerika Syarikat telah mengumumkan bahawa Presiden Donald Trump telah memecat Pengarah Federal Bureau of Investigation (FBI) kerana tidak bersikap profesional dalam satu siasatan melibatkan skandal email Hillary Clinton ketika kempen pemilihan Presiden Amerika beberapa bulan lepas.

(Rujukan : http://www.nst.com.my/node/237808 )

2. Ini juga adalah susulan dari pemecatan Peguam Negara Amerika Syarikat Loretta Lynch dan juga Timbalan Peguam Negara Amerika Syarikat Sally Yates atas sikap mereka yang tidak profesional ketika menjadi penjawat awam yang dibayar gaji oleh kerajaan Amerika.

3. Namun Donald Trump sangat bertuah kerana di Amerika Syarikat tidak ada manusia seperti Lim Guan Eng, Mattias Chang, Khairuddin Abu Hassan dan Annina Samsuddin yang sudah pastinya akan mengeluarkan kenyataan - kenyataan bodoh serta menjadikan kes pemecatan mereka seperti ini sebagai satu isu politik.

4. Jadi saya cadangkan Lim Guan Eng, Mattias Chang, Khairuddin Abu Hassan dan Annina Samsuddin boleh pergi ke Amerika Syarikat dan cabar undang - undang serta perlembagaan Amerika Syarikat yang memberi kuasa mutlak kepada Presiden Donald Trump untuk memecat pegawai - pegawai kerajaan dan mereka juga boleh berhimpun untuk berdemo di hadapan Rumah Putih sekiranya mereka berani.

Anonymous said...

Madey sakit jiwa sbb pelaboran sabotajnya pd Najib gagal 100%. Kerja Tuhan tkdirkan org2 ini dipecat, duit madey hangus mcm tu je.. Gusto kena tipu madey.. Lastly madey kena tipu gagal semua rncgn jhtnya.

Sjk dr tu madey mmbisu byk mcm org tua bodoh. Ckp sepatah dua je sbb Reza terus kaya hartanya bebas. Jho low nma yg diratib macai mahataik setiap pg ptg jg gagal di tngkp.. Fbi xde kes pon dgn mereka2 ini.. Plg bongok crita fbi nk tngkap mo1.. Lawak nk mpos doj pn xpasti siapa mo1. Dn mo1 xde kes yg blh disabit dgn citer dongeng money laundering.. Iti bygn mamaktahik laundering bmf dn 100 billion yg dilesapkn..

Anonymous said...

Aku ingat kata seorg org tua kampong aku berpuloh tahun dulu, kalau seseorg lelaki walau pun sudah lanjut usia, dan kaya pulak tu, apa yg dikehendakkinya dia boleh dapatkan, tetapi seolah-olah dia masih tidak puas hati dgn apa yg dia ada, termasuk melakukan perkara2 yg pelik2 pada keluarga atau masyarakat sekeliling, mesti ada sesuatu yg dia sangat inginkan dikala itu tetapi dia tidak berupaya mendapatkannya walau pun kemampuan kewangannya lebih dari mencukupi.

Cubalah yg rapat2 dgn dia tu selidik secara tidak ketara, atau tanya secara berseloroh agar tidak menyinggung perasaan dia, pasti akhirnya dia akan begitau keluhan hatinya.

Begitu jugaklah rasanya apa yg berlaku pada mantan PM 22 thn tu, ada logiknya, kalau dikatakan dia juga mahu berjalan kesana kemari beriringan dgn seorg perempuan muda yg cantik rupawan, utk melengkapkan ego dia, krn dia bukan saja kaya malah kaya raya, seorg bilionar lagi. Hanya dia tidak tau harga sebuah syurga, kalau tidak pasti dia akan offer utk beli.

Takde ke sesapa dlm parti cap munger boleh membaca isi hatinya, sekira tekaan ini betul, dan tolong carikan seseorang yg boleh mencairkan dan dapat menyejukkan hatinya dan akhirnya perbuatannya yg suka merosakkan bangsa dan negara yg skrg ni sedang melagi-lagi dilakukannya akan terhenti dgn sendirinya.

Harap ted kentot, mat gunong, din pagoh, boleh melakukan amal jariah utk bosnya ini supaya pemikirannya dapat jadi siuman kembali. Bukan apa, kalau tengok pasangannya skrg pun sama baya dgn dia, dan sudah pasti tidak mampu menaikkan semangat dah ... sedangkan dia kaya raya tu. Dah dapat tu nanti confirm diamlah dia dari terus jadi makhluk perosak, krn masa akan dihabiskan secara intim berdua2an bersama pasangan barunya. Cth tengok din pagoh ori, dah tak banyak buat cerita gempar dah, pasal sibuk dgn pasangan 'baru'nya saja.

Anonymous said...

Dh trlmbt dh utk cairkan hati batu si madey tua bngka tu.. Dr ulamak, jika ssorg itu msuk umur 40 tk berubah kearah kbaikn. Maka susah dh utk dia berubah.

Madey mkin tua makin jht. Sejak besdaynya 90 disambut meriah dihotel ternama oleh vincent tan, jht nya mnjadi2 mnglhkn yahudi. Yahudi xbunuh bngsanya sndri mcm kes memali, musa hitam ckp arahan 'atasan'. Madey ada di kl, Sapa lg atas dr muss hitam?

Blh kaji lh sifat jht madey ni oleh sarjana Islam. Chin Peng ketua Komunis yg ckup jht tu pon, bla dh tua xde jht dh mcm madey. Hbis2 dia nk blik ke malaysia mati di sini. Akhirnya gagal tp die xde pn sabotaj negara dh pd umur mcm tu..

Madey ? Mkn jht dn trus jahat.. Bika akn berakhir hnya Allah Maha Mengetahui hayatnya lnjut sampai berapa ratus tahun lg..

Anonymous said...

Aku rse madey dh lame mati pucuk.. Sbbtu xde gune cr psgn utk die pun. Mngkn punca dr Nek semah, hodoh xde rupa nenek sejati.. Hrp rmbut plsu..

Din Pagoh ori dia dna jawa totok, nfsu naga punye. Nika gee golgn 'bngsawan'.. High taste tu jawa totok sekor neh..

Sbb tu madey sakit ati dgn nuor mse tu sbb nuor power.. Dua2 bole balun.. Madey? Kah.kah.kah..

Anonymous said...

Tua buang tebiat kata org dlu2

Anonymous said...



APA ni Ted, yg ko ampu Tun M siang malam APA hal... Ada belakang kira ke?


Anonymous said...

Hindu2 jgn sebot kuat2.. Marah besan die nnt keh keh keh..

Menteri ke sape ke blh je gi mlncong smpai bulan pon..tp diorg xde sabotaj dn kutuk negara sendri.. Xde mslh nk mne pon.. Cuma jgn le meroyan mrhkn tanah air dsbbkn boboi bodoh xblh jd piii emmm.

Kuikukikui

Anonymous said...

Barang dlm seluar org matdey sudah keluar.


Anonymous said...

Ape ni ted duk jilat ponggong madey penyangak.. Siang mlm..boboi mockeris lembap tu pon xsebodoh ko jilat lbh2.. Daddy die

Anonymous said...

Amende tedbarua pariah ni cut n paste berjela2 xde sape hingin nk bce.. Bodo le.. Gi la paste kt blog budin kayu tongkol tu..

Anonymous said...

Amiin...semoga UMNO dapat memerintah Malaysia tujuh keturunan lagi.... INI baru 71 tahun UMNO memerintah.... Kerajaan Islam telah memerintah dunia selama seribu tahun..


Anonymous said...

Krjn negara maju mcm amaareeka pojaan pakatontaik tu ke?

Ehh ko xbace ke presiden amaareekaa Donald Duck Trump bkn osa kn doc, tapi PECAT TERUS AG nya. Kah kah kah lembu puji tahik die sedap.. Bodo oii macaii

Anonymous said...

Hancur Pakatan Harapan @ HAPRAK Hancur!!

Anonymous said...

Hajat besor dia siapa mampu tunaikan?
1.Jambatan Bengkok
2.Boboi jadi pee em
3.Beri kebebasan pada kroni dia utk menjarah reta rakyat(seorang kroni dia dah dibekukan aset dibank luar negara gara2 gagal membayar cukai berjumlah 25juata tahun 1998-1999)
tiga syarat ni tunaikan dulu menyusul lain2 tuntutan...boleh?

Anonymous said...



Kita beharap Kementerian Pelncungan sponsor kan peberita2 dari Oman, datang ke Malaysia untuk melihat keindahan dalam di sini. Supaya:-

* Dapat menambahkan jumlah pelancung ke Malaysia
* untuk sanggah kenyataan Tun M Dan seterusnya membukti dia adalah seorang penipu.

Mat Gunong said...

Awat ! Semua macai naik kalut dan hinggag tang ucapan TUN tu.kata TUN tu nyanyuk lah!, mereput lah!, siapa nak dengar cakap orang tua yg macam TUN ni, ye tak?.
Baling gelas pun tak pecah. Hehehehe
P/s. Coming soon " Returns of Jedi "

Anonymous said...

Gi mampos le, die nk semua pm lps die msti jd barua tunjuk die.. Menyamun 22 thn xkenyang2.

Anonymous said...

Aikk matgobok.. Awt ko melompat emo tetibe ni.. Ko pon dpt bil dedak dr atok gile tu jgk ke..hihi..tnye je.. Lain mcm emo

Anonymous said...

Dulu kenapa gatal sgt letak jawatan pm. Lepas tu mulalah meroyan salahkan semua pm selepas dia. Harap bertanding semula pru14 dan kalau menang kita lantik semula jd pm setakat yg dia mahu.

Anonymous said...

Rilek lah matgobok, kite study case je psl kejhtn madey yg xspdn dgn uno die.. Xde la kite nk report kt cia ke fbi ke.. Just amk pngjrn mahafiraun blh wujud bkn di zmn mesir kuno je.. Di negeri kedah dn tnh melayu moden ni pon blh muncul mahafiraun ktrunan kerala..
.

Anonymous said...

Madey cube nk main game baru lps ggl di amaareekaaa.. Doj dh xblh pkai lg.. Now die nk bt movement bru start jd parasit sblh Arab pulak.. Sbb die sgt cemburu xhnti Raja Arab dtg mlwt Najib

Anonymous said...

Mane LEBIH AFDAL...

1) Org mlayu MAKAN "DEDAK" dari org kapir..

2) Org mlayu MAKAN "DEDAK" dari org mlayu..

muhasabah diri sambil mnggunakn "DUIT DEDAK" mlancong ke SABAH..

kihkihkihkih

Anonymous said...

P/s : the return of DARTH VADER => maderr

Boboi gagal jd 'jedi' daddy kahh kahh kahh.. Si botak bodo cicit kerala tu punye psl abis melayu brgaduh

Anonymous said...

Nika Gee dh settel dgn Din Pagoh ke blom? Pjbt Agama Johor buke kes..mntk saksi tampil bg ktrgn.

Mat Gunong said...

Saranan dari Dato Zaid Ibrahim agar TUN di calonkan sebagai bakal PM sekiranya PH mahu memenangi PRU14 nanti. Memandangkan sebanyak 56 kerusi parlimen berada didalam gugusan gugusan Felda diseluruh Negara. Pasti peneroka peneroka akan dapat membandingkan Felda semasa dibawah pemerintahan TUN dan Najib. Mahu berpeluh jantan Umno nanti. Sebab itu dok galak nak mencerca TUN. Dok gitu???
P/s Baru ni mat gunong balik kpg istri di jengka 1. Bapak mertua mengadu sudah 2pusingan hasil sudah dihantar kilang, tetapi masih lagi belum mendapat bayaran. Ini realiti bukan fantasi.
** coming soon " Returns of Jedi " sebuah filem berunsur SERAM buat UMNO.

Mat Gunong said...

Yang paling hina bila makan dedak dari hasil penyelewengan aset orang melayu dan Islam.

Anonymous said...

Ted Manoff tahniah dan Syabas

Anonymous said...

Tak ada apa benda yang dapat di banggakan oleh MO1 dibandingkan dengan kejayaan Tun M

Anonymous said...

bila umur dah 92 tahun ... adalah tidak mengejutkan sama sekali Tun Madey bersikap seperti ini ..
cuma bila warga Oman dating melawat Malaysia nanti pasti mereka menyedari tahap nyanyuk Tun Madey adalah sangat kritikal sepertimana

Surat An-Nahl Ayat 70

Surah At Tiin Ayat 4-8

Surah Ghafir Ayat 67–77

terpulang lah pada boboboi untuk merawat ayahanda madey sepertimana Surah Al-Qamar Ayat17

Anonymous said...

Tun M memang hebat,,
MO1 memang musibat......

Anonymous said...

Hai geng perasuah pun tahu menukil ayat dari Al-Quran,, kalau gitu sebaiknya baca bab pemimpin yang zalim yang Allah Ta'ala ancam dalam Al-Quran dan buka minda lepas itu..

Anonymous said...

Yang sedunia tahu penyamun ialah MO1 & Jho Low

Anonymous said...

Bukankah yang mashur dengan penipuan ialah MO1 sehingga apa saja yang dia ucapkan tipu belaka..??

Anonymous said...

Jika hanya MO1 berperangai elok maka Tun M dan relax one corner,,namun apa nak buat MO1 tak senonoh jadi terpaksa someone must put a full stop

Anonymous said...

anon 10:02:00 AM dah sentap.. hahahaha
surah apa tu tuan .. boleh la kita bincang sama sama
boleh juga ambil subjek Tuan Haji Assmin ke atau CM Khalifah Joseph Lim untuk dibuat rujukan

Anonymous said...

Ini berangan nak jadi "ularmak"

Anonymous said...

Al Juburi tak payah la buat subjek kot ...
nak kena samak la pulak laptop ni nanti...

Anonymous said...

Betul... Termasuk dlm katogori ini ialah DIEG & SPLASH Dan juga forex & BMF

Anonymous said...

Anak hantu...anak dia dibalun kaw2...nak hulor seratusdua banyak cikadak
buatle rekayasa buleh gak duit sekupangdua

Anonymous said...

PakaTun demam tak kebah bila dengar PAS memutuskan hubungan DG PH...
Dulu mereka ni semua mengharapkan undi PAS untuk memenangkan mereka . sekarang PAS kata " kami boo layannnnnn

Anonymous said...

Itu idea dan visi madey...harapkan ko dan najib ape ade?...tak malu...

Anonymous said...

Perimaker jho lo dan goerge kent kroni saper?...
Kalo madey dah rompak repot lah polis...tapi tak ade dlm berita tv dan akhbar pon..ko jer buat fitnah..

Anonymous said...

Jadi ke ari ni majlis Angkat Sumpah MB baru Selangor dari PUKI yg digembar gemborkan macai taik?..

Anonymous said...

Ikut laporan PAC 28 billion wang 1 mdb tak dapat dikesan...macai sila jelaskan dimanakah wang tersebut jika tidak hilang...

Anonymous said...

Tun nadey dah tua tapi Oman masih jemput berucap...Najib PM malaysia Negara Oman buat tak kenal...tak panggil berucap...
Tun madey lebih dihormati diperingkat antarabangsa...Najib hanye jadi bahan lawak diperingkat antarabangsa..pm macai taik..

Anonymous said...

Surah mengenai kemungkaran tak ade dlm simpanan macai...dah lama macai buang..

Anonymous said...

Auta ki ni lebih2...

Anonymous said...

Bukan berperangai elok...kalo MO1 tidak merompak...tun madey nak tangkap makhlok perosak begara..

Anonymous said...

Yg boleh aksess tu laporan PAC...ko tak boleh beza lapiran odit dengan lapora PC..tunjuk lagak pandai tp bongok..
Bmf bila ko nak siasat?...ratib hari2 ..cia lama nunggu ko siasat dan dakwa.. bodooh...ko yg sahkan kerugian bmf 100 billion..saper ko ni?..

Anonymous said...

Anon11.07 tolong jangan cakap macam orang x bersekolah.

Anonymous said...

Buta hati dan mata,,mana nak nampak,,taik MO1 pun Wangi

Anonymous said...

Justru anda lah bertutur macam tak ada otak sama sekali,,jangan lantaran dedak,,benda haram di jadikan halal pulak..

Anonymous said...

Kalaulah cakap2 LKS laku di luar sana tentunya oman tak jemput ManTun Unmo berikan pandangan tentang Malaysia. Selama 22 tahun+++ LKS tutuh si ManTun itu dan ini namun dunia tak ambil port sedikit pun. Makanya kalau ManTun rekomen LKS untuk duduk di kerusi TPM, layakkah LKS duduk di kerusi berkenaan. Anda rasa camno eh.

Mat Gunong said...

Semalam mat gunong ziarah adik mat gunong di taman selasih green wood gombak.Kubu kuat pas. Dia yg dahulu penyokong tegar pas pun dah percaya yg Tghh balun 90 juta. Macam ni umno nak harap sokongan pas?. Alamat!dua dua tumbang dlm PRU 14 ini.
Hehehekikikihahahakahkahkah.

Anonymous said...

Fulus, fulus, fulus!

Kalau pelancong nak pi lihat bangunan pencakar langit dalam sebuah pulau, pilihannya adalah singapura dan bukan penang.

Kalau pelancong nak lawat palace dan castle, pilihannya adalah Eropah dan bukan timur tengah yang panas membara.

Kalau pelancong nak lawat pulau dengan keindahan semula jadi, pilihannya ialah pulau layang2 dan bukan langkawi.

Dan kalau mantan Presiden AS dibayar oleh negara asing untuk beri ucapan, dia pun akan kata AS tak sebagut negara asing tadi.

Muahahaha

Anonymous said...

Den dah kato,dua dua haprak belako

Anonymous said...

Ingat apa mader cakap: kalau pertandingan tiga penjuru. "Ph boleh balik kampung tanam kangkung". Siapa adik ko tu nak banding dengan mader. Dia prof kangkung ker?

Anonymous said...

Lks mungkin benar tapi siapa yang berani cekup tuan punya ISA. Tobat tak berani punya.

Anonymous said...

Apa? adik ko pun kena balun ngan lobai...berapa orang yg buat kerja terkutuk tuh?

Anonymous said...

bila pulak greenwood kubu kuat PAS.. tak nampak pun
PKR adalah sikit... ko kena kencing adik sendiri kot mat gunung

Anonymous said...

Orang hg kondem negara sendiri x layak jadi rakyat negara ni..elok balik ke Kerala ke Gugerat ke dan bukan Msia.

Anonymous said...

Salah tu sebenarnya,
2800000000000000000000000000 B

Anonymous said...

Anon 11.48 For ur info am a well of person not like u who only survive on dedak.

Anonymous said...


Probaganda murahan oleh pengaampu Tun

Anonymous said...


Kalo pelancong nak pasti makanan halal Dan baik ( halalan wal tbouba) dg layanan istimewa dan harga bepaputan kami ucapkan selamat datang, ahlan wal sahlan.

Anonymous said...

Mat Gunong. Kar Tmn Selasih Gombak tu ada rumah abang ipar aku dan aku selalu kesana krn aku suami isteri rapat dgnnya. Dia org kuat UMNO disitu, dan dia telah banyak mentarbiyah dan membuka minda org2 PAS ttg keadaan politik semasa.

Kau jgn nak kelentonglah Mat Gunong. Aku tahu apa yg berlaku disana.

Yg tak mau berubah-ubah cara berfikir adalah org2 yg telah rosak saraf otaknya Mat Gunong ooii. Aku harap kau tidaklah sampai begitu sama.

Anonymous said...

Setelah minta cerai, nampaknya Kuali berlagak lebih hufaz dari para hafiz. Serupa macam bos PGR, setelah kena tendang dek Madey baru nak dedah siapa Mader. Donia2

Anonymous said...

Tak boleh lawan penipuan mantan MO1. Waima Karpal Singh tak tak tahu nak buat apa. ABU pun akhir rela memaafkannya. Lebih teruk bila LKs kata dia tidak tahu menahu tentang 14 Mei. Itu pun cai boleh percaya. 2x5 though.

Anonymous said...

Nak tangkap makhluk atau nak senang claim 100 bilion yang di parkir kat kroni. Ini yang rakyat nak tahu.

Anonymous said...

Tok nenek SR yang rosakkan tanah Melayu. Sekarang SR berlagak suci dalam debu. Usah terpedaya.

Anonymous said...

Dari gunong ke greenwood untuk dapat gambaran situsai semasa? Wow hanya pendedak tegar buat cam tu.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates