May 17, 2017

67 Apabila Organisasi Sendiri Diserang, Baru Teringat Doa Tolak Fitnah? Bagaimana Dengan Fitnah-Fitnah Yang Dibuat Sebelum Ini?


Hari ini, Mufti Perlis, DS Dr Mohd Asri Zainal Abidin telah mengeluarkan satu posting doa di dalam laman sosial Facebook beliau meminta agar pengunjung mengaminkan doa, kononnya fitnah yang dibuat ke atas organisasi yang beliau naungi iaitu IQ Malaysia.

Di atas permintaan beliau, kita aminkan saja doa berkenaan. Untuk berlaku adil, kita meminta sama beliau dan pengikut-pengikut beliau turut berdoa terhadap fitnah-fitnah yang dibuat ke atas Perdana Menteri, DS Mohd Najib Tun Razak, Baginda Sultan Johor dan juga Dato Ustaz Fathul Bahri di antaranya. Bukti? Lihatlah 'screen shot' di bawah:




67 comments:

Anonymous said...

serahkan sesuatu kerja yang rumit pada pakar. tikus duduk diam-diam dan usah tunjuk pandir.

Mike Anuwar said...

Sendiri buat belang, dan sendiri bukak belang. Kat atas pun dah ada 3 belang, berbelang2.

Kalau negarawan boleh jadi U-turnwan, apalah dgn agamawan kalau tak berhati2, bila2 boleh jadi hipokritwan. Krn mu oh dunia hatiku telah tertawan ...

Anonymous said...

kalau tikus jadi lebih pandai dari loyer; lebih pandai dari tabib, lebih pandai dari pilot akhirnya pakar-pakar tadi goyang kaki jer.

Anonymous said...

tugas untuk menilai dan membezakan antara intan dan kaca ialah jewellery valuers. kalau tikus yang menilainya makanya kelautlah.

Anonymous said...

Cam mana dia dipilih jadi Mufti..heran gak.Hampir semua negeri di Msia ni kecuali Perlis tak suka dia malah tidak benar dua beri ceramah. I think somebody has to do something about it.Berjuta rakyat dah meluat dgn manusia ni.

Anonymous said...

tapi kat blog CTS ni mmg ada dua tiga ekor tikus yg tunjuk pandai! mcm mana tu? sekor tikus gunong, sekor tikus kaki kentot, sekor lagi tikus kaki isap puting tetek. yg lain2nya hanya cecerut, pandai buat bising dan tinggalkan bau busuk hanyir aje ..

Anonymous said...

Asri tidak mahu orang memakai songkok berlilit kain putih sebagai tanda berkabung tapi dia sendiri bole pakai pulak masa masuk istana di JBharu..heran bin ajaib..jangan lah jadi Mufti yg keliru lagi mengelirukan.

Anonymous said...

Tikus di zaman khalifah rasa-rasanya tidak tinggal dalam rumah batu, tidak tidur atas tilam empuk, tidak guna ayak paip dan tidak pandu kereta. Tikus zaman moden amat bermewah: tinggal di rumah konkrit, tidur atas katil king size, guna ayak paip dan boleh pandu kereta lagi. Semua ini berkisar tentang relativiti. Kalau di toleh ke belakang yang nampak adalah kemewahan makanya akan ada komplasensi tetapi kalau pandang ke depan yang nampak adalah kedaifan yakni akan ada dorongan untuk tingkatkan ilmu duniawi kalau mahukan lebih dari rumah konkrit, tilam empuk, ayak paip dan kereta.

Anonymous said...

Memang aku tak suka sangat Dr Miza ni, berilmu, berpelajaran dan berjawatan ( berkaitan dg agama Islam pulak tu) tak bermakna semua yang Dr Maza komen semuanya betul.

Sebahagian besar yang dia komen pun sekadar "statement" sahaja, tidak disertakan dengan bukti bukti jelas. Orang cakap dia pun nak cakap. Apa yang dilihat dan dibacanya sekali lalu dah di hujahnya berserta hadis dan ayat Quran yang sengaja dipilih pilih supaya nampak hujahannya betul.
Ulamak macam ni lah bila diakhirat nanti lebih banyak soal jawabnya.
Kadang kadang hujahannya pun macam ada unsur unsur dengki iri hati tak puas hati.
Kalau tak setuju dg kerajaan yang memerintah... letak je la jawatan sebagai mufti. Jadi je pendakwah atau ahli politik sepenuh masa.
Ini tidak, dok mencaci pemerintah tapi nafkah masih harapkan dari pemerintahan.

din pagoh said...

Pagi KRO!! Hal maza no komen,byk yg dh komen cacimaki seolah dia saja sempurna!!! Ok ini hal yg penting, buat khaled nordin sila ambil perhatian!! Semakin byk org kelantan masuk johor perlu disekat segera!!! Pasir gudang lubuk emas org johor habis disapu puak kelantan!!! Mana ank tempatan nk kerja!! Diorang bkn campur masyarakat pun, berlagak lebih,bila jumpa sesama mereka perangai kalah beruk!!!

Anonymous said...

Maafin pak fonsel aku lagi dijangkiti birus kebiolan
Brengsek dasar babirusa

Anonymous said...

Kau anak johor ke..? Ke anak bangsat..??

Anonymous said...

itulah bezanya antara menunggang agama untuk dunia dan menunggang dunia untuk agama.

Anonymous said...

.
Kalau Nak Berjimat Pun Usah Terover.

Seorang Mamat dewasa patah tangan dirawat di hospital daerah. Setelah disimenkan, bahagian yang terkesan diarahkan untuk diXraykan semula dijabatan Xray hospital yang sama.

Sampai di unit Xray, Xray tidak dibuat disitu sebaliknya beliau diarahkan untuk dapatkannya di klinik swasta berhampiran. Apa ini? Apa isunya?

1. Tak apalah kalu nak berjimat tapi gunakanlah otak dalam semua kes agar tidak berlaku pukul borong. Agar tidak berlaku 'pembulian'

2. Klinik swasta berdekatan yang ada kemudahan Xray adalah paling dekat pun 20km. Bolehkah Mamat yang patah tangan dan bersimen memandu sejauh itu?

3. Kalau betul Napoleon Besar punya arahan, buatlah SOP nya agar Napoleon kecil tidak tersasar dan mengaibkan Napoleon besar.

Harap-harap Napoleon Besar sentiasa dihubungkan dengan maklumat dan keadaan sebenar di sebelah bawah.
.

Anonymous said...

gini pak mau nanya disini. dimana sih gue bisa dapat cewek imut di Pasir Gudang di Johor? terima kasih.

din pagoh said...

Aku mewakili parlimen pagoh lah bongok!! Ni din pagoh lah!! Mewakili pagoh dan johor!

Anonymous said...

Setuju dgn anon 9.46 dan 10.18.

din pagoh said...

Maaf mau nanya, pak jamal tongkol udah mampos belom?

Anonymous said...

pak jamal abdillah kan masih lagi seorang singer ...

Anonymous said...

Dia Mufti Asri Al-Butohi

Anonymous said...

La. .ingatkan Din butoh mewakili semua butoh butoh

Anonymous said...

Ustaz Zamihan al-Ghari boleh tolong buat report kepada SPRM pasal si Maza Hipokrit ni

Mat Gunong said...

Arahan baru ke CTS??. Nampaknya Dr ASRI pun dah masuk senarai,selain DAP dan TUN MAHATHIR. ini tentu Dr Asri ada melakukan perbuatan yang MENYERAMKAN UMNO & NAJB. Hehehekikikihahahakahkahkah

Mat Gunong said...

Bak kata Dr Asri " satu kelucuan" .Apa yg mat gunong boleh katakan ' siapa makan cili,dia rasa pedas' amboi...amboi...amboi,amboi,amboi.......
Hehehekikikihahahakahkahkah ....

Anonymous said...

Sebagai seorang agamawan ,Dr.Maza boleh melaksanakan secara berhemah dan hikmah dalam beliau mengutara pandangannya berkaitan dgn sesuatu isu,agar yg salah boleh menerima dan yg benar boleh lebih menghayatinya.Tapi beliau tidak berbuat demikian ,kerana beliau seoalah olah lebih suka di lihat 'berani' dalam mengeluarkan sesuatu pandangan tanpa memilih siapa yg terkena kononnya,seorang lagi yg sealiran dgn nya ialah Ust Az.Apa hasilnya ?.Islamik kah cara yg begitu,sedangkan mereka di rujuk kerana ilmu Islamnya?.

Sekali kononnya beliau mahu kelihatan menjadi hiro dalam isu Dr Naik,tapi keberaniannya tak sampai kemana,terpaksa juga meminta maaf bila berdepan dgn bukan Islam.Walhal beliau tidakpernah memohon maaf kepada umat Islam yg 'terkena; oleh beliau.Beliau perlu menjadikan Mufti Wilayah Dato DR Zulkifli sebagai tauladan,baru betul..

Mat Gunong said...

Yang lawak bila mangkuk cawan SPIN seolah olah tidak memahami konsep ,"WAKAF".
Hehehekikikihahahakahkahkah..

Anonymous said...

Tak ada apa yg menyeramkan jika sesuatu yg dituduh tu tak berjaya dibuktikan walaupun ditolong oleh kafir harbi spt DAP, DOJ, AWSJ, Sarawak Report dan dgn kerjasama melayu pembangkang yg menjadi barua DAP sekalipun. Yg ada hanyalah senyum.
Senyum, senyum selalu. Senyum, senyum selalu.....

Anonymous said...

Pejuang Wahabi Asri ini sampai bila2 pun dia takkan senang umat Islam yang berfahaman selain dari mereka.

Asri sepatutnya dicalonkan bakal menteri agama Pakaton. ciri2 Asri sesuai dengan jiwa pakaton dan Lapiji.

Anonymous said...

gunakan title mufti untuk fitnah orang lain...tak tau pulak nak mintak maaf bila kantoi..
ikut la perangai din pagoh tu... dah buat skandal tak ngaku plak
tunggu la naik mahkamah nanti..terburai semua rahsia

Mat Gunong said...

Terbaru dan terkini berita yg di bawa oleh En Bigfoot. Jet Jho low Kat Singapura tu dah keluar 'HANGAR'. Ready to takeoff !!

p/s~Hang nak pi mana?, pi mana ,pi mana, pi mana, pi mana......
Hehehekikikihahahakahkahkah .

Anonymous said...

Maza ini ingat Negara Mesia ni takda undang2 macham belukar di belakang rumah dia di Bukit Mertajam kot. Kalau Yayasan tu berdaftar dengan ROS kenalah ada penyata kewangan dsb. Kalau memang tak berdaftar dah tu shiok2 kutip derma memang bukannya haram lagi tapi Haramjadah namanya.

Anonymous said...

Maaf mau tanya jugak, burit mak din pagoh dah basuh ke belum?

Anonymous said...

Memang butoh pun.. Perangai babi menyondol siang malam

Mat Gunong said...

Lu tembak tak kena, lu mau pusing pula. Isu awal pasal harga meja Rm 30'000.00. Itu lah Kiah dah pesan, sarang tebuan jangan di jolok. Jo Lok lah Jho low.
Hehehekikikihahahakahkahkah

Mat Gunong said...

Apa lah umno anti sangat kat MAZA ni...Hanya kerana dia berani kritik kerajaan. Itu kan tuntutan agama ,ulamak dan Umarak saling bekerja sama dan tegur menegur demi kemaslahatan Ummah berpandukan yang HaQ. Umno kalau boleh mufti semua macam mufti Pahang dan Perak kan.?!!. Senang cerita ,senang buat kira.

Anonymous said...

orang atas perlu hadkan penggunaan media sosial untuk bersok-sek kalau tak mahu ada reaksi yang berbagai yang bakal mencacatkan reputasi jawatan dan jabatan yang disertainya. noktah

Anonymous said...

dah banyak jilat dapigs..mat gunong bolih pulak ikut ulamak itu. ulamak yang ini kena tolak pulak. sebab tak menyebelahi dia. elok pun kamu duduk sekandang dengan dapigs tu.

Anonymous said...

zaman 'kedah lama' tak ada media sosial. makanya tidaklah unta lama ada can untuk bersok-sek di media sosial di kala itu. kalaulah kebetulan ada media sosial pada waktu itu, tentunya si unta lama tidak akan tahan reaksibalas dimedia sosial.

Anonymous said...

Maza ni mufti yang suka cari publisiti..cakap tak boleh berkabung sampai 40 hari sewaktu anakanda Sultan Johor mangkat ingat lagi tak..tp kalau berkabung tu membaca surah alQuran..bersedekah..beri anak yatim makan..tak berdosa pun..tapi kalau nak buka puasa pun jual meja..sampai beratus beribu tu mmg membazir dah tu duit tu di salurkan k mana..tiada audit..so mmg SPRm kena check si maza ni...mcm adam rosly.

Anonymous said...

1.Dr.Maza menyeramkan Umno?.Aku yg bukan orang Umno ni pun tak rasa begitu,tapi rasa menyampah pada agamawan yg ego macam dia tu adalah.

2.Apakah Mahahtir juga menyeramkan Umno?.Rasanya tak juga,mustahil mejoriti orang Melayu akan menyokong beliau,kalau belaiu dan bersama DAP dan PAS pula menolak Mahathir.Orang Melayu tak akan tolak Umno walau pun sekiranya betul mereka tak sukan PM Najib,tapi dalam Umno tak nampak pun perkara begini berlaku.Paling tinggi orang Melayu akan berpindah menyokong PAS kalau mereka enggan sokong Umno.

Riuh rendah ahli Umno keluar Umno masuk PPBM,tak kedengaran pun ,malah ahli PPBM pula yg keluar parti,malah Peresiden PPBM pun sekarang hilang entah kemana,langsung tak berbunyi.Biasanya adalah yg tak kena kalau begitu.Mungkin Presiden PPBM tersebut sudah rasa belaiu silap dalam isu 1MDB,keran sehingga sekarang tak ada satu pun tuduhan terhadapa 1MDB terbukti secara konkrit.

Oh ye pasal 1MDB ni Mahathir sendiri pun dah tak banyak bersuara,malah tulisan dalam akhbar pro pembangkan seperti the edge pun sudah menyepi.Mungkin fakta sudah membisukan mereka.Banadar Malaysia saja pun akan meraih keuntungan puluhan billion kemudian nanti.Yg tinggalberbuah mulut ialah orang seperti Rafizi dan Tony Pua,mengelecek membohongi pengikut baodh mereka.Yg bergentayangan di sini pun sebahgian dari yg itu lah.

Anonymous said...

untuk jadi presiden, Pm, gubenor, KETUM dsbnya dalam era yang mana sel otak dapat berhubung dengan sel2 otak di luar sana, syaratnya ialah kulit perlu tebal. kulit putin tebal, kulit duterte tebal, kulit trump tebal, kulit ahok tebal, kulit ketum tebal, kulit Dinosor berkali-kali lebih tebal.

Anonymous said...

Ya berpolitik boleh aja ,jgn selindung2 dibelakang topeng agama.
Agama pun jgn ambil separuh2.

Anonymous said...

Please jgn call si Wahabi Maza ni 'agamawan'
dia ni opportunist. sijil 'agama' dia dari mana? Phd dia pun bukan dlm bidang Agama. entah supervisor dia pun bukan Islam.
org mcm ni karektor nya sudah cukup menunjukan siapa dia.
Bagi yg tak tahu sejarah Maza Wahabi ini.. mai nak bgtau sat..

Kenapa dia meroyan dan suka fitnah kerajaan?
Puncanya semasa DSN naik jd PM, dia ada dilobi untuk naik jadi Pengarah YADIM. Selepas dia jadi mufti perlis.

DSN dh mula kagum dengan 'lakonan'nya waktu itu yg agak mengampu lebih2.

DSN tak tahu dia ada pemecahbelah isu Mazhab atau lebih dikenalagi sebagai Wahabi tegar.

Selepas itu dgr desas desus dia akan menggantikan Dato Nakhaie Ahmad sebagai Pengarah YADIM. Akhirnya lakonannya didedahkan oleh org2 dlm JPM sendiri kepada PM Najib. DIa xjadi dilantik, sebaliknya Dato Ashraf Wajdi dilantik jika tak salah.

Sejak dri itu dendamnya pada UMNO, Najib dan Menteri JPM tak pernah padam. Sebb itu dia meroyan main fitnah sakan dalam media sosial.

Org ini bahaya. Siapa kenal dia tahu dia talam bermuka2.

Dia suka memfitnah ulama2 Mazhab sebagai tak betul, Bidaaah dn sbgnya. Tolak lah awal2 org mcm ni dn syukur UMNO BN tak angkat makhluk bermasalah ini naik atas. Jika tidak akan kucar kacir dan bahayalah umat Islam dan ercelaru habis,
DIa fitnah org takpa, org persoal ketelusan dia mengutip dana atas nama Agama dia meroyan marah. Mula lah berlakon jd warok. MAsa dia fitnah sakan tu dia tk ingat pulak doa dan Hadith2 yg mengharamkan kerja mcm itu??

Syabas JPM kerana cepat mencantas si Wahabi ini dr menyelinap masuk ke JPM!

din pagoh said...

Petang KRO!!! Tpm lawat johor kelmarin saja ikut rombongan sambil2 buat tinjau pendapat budak2 j ni,ternyata angin perubahan bertiup kencang KRO!!! Rata2 mereka berpendapat najib wajar disingkirkan!!! Malah mereka turut mengatakan BERSATU bakal tawan johor!!!! Ini satu amaran buat khaled dan umno khasnya!! Lagi satu peluang kerja yg semakin sukar akibat dari penghijrahan belia kelantan ke johor!!!

Khaled Nordin said...

APA!!,BERSATU NAK TAWAN JOHOR!!!. HABIS UMNO NAK CAMPAK MANA? .

Anonymous said...

din pagoh ,

ya sangat lah tu TPM tu kawan rapat kau ke pi bisik kat kau macam tu?.kalau betul gitu ,elok kau tumpukan ke sana kerana pengikut dah ramai,kat sini tak ada yg termakan hasutan kamu,selain mededahkan lagi kelemahan kamu.yg jelas sekarang Mahahtir yg terkial-kial nak convince orang Melay suapya bersatu,tapi bersatu bersama DAP ,ada akai ke?.ini tentu nyanyuk dah tara 4 .Pas bersendirian melemahkan Melayu kononnya,sedangkahn Pas memans selama ini tegar bersendirian tanpa di tipu oleh Anwar ,yg menjadikan Pas termakan dan sanggup duduk bersama Pakatan.Ketika itu betul Melayu berpecah,tapi sekarang Melayu Umno dan Melayu Pas tidak bermusuhan lagi,ini maknanya Melayu kian bersatu.Yg cuba melemahkan Melayu adalah Mahathir sendiri,Tapi tak hairan lah kerana Mahathir sekaran bersemagat bukan Melayu lagi ,lebih kepada 'antarabangsa' itu sebanya dia sayang benor pada LKS dan DAP.

Anonymous said...

Oh..patutlah lah Maza ni bengang habis dgn Umno rupanya ada benda yang dia tak dpt.. Baguslah cwrita ni patutnya dihebohkan baru orang tahu su maza ni ada agenda tersembunyi yang tak kesamapaian..kesian orang Perlis..mcm dah takda orang lain yang layak lagi k utk jadi Mufti Perlis..MB Perlis mana..patutnya nasihatkan kat Yng Mulia Sultan Perliskan ganti mufti lain..Maza ni jadi Mufti sbb nak.kutip derma k..dah tu masuk kat acc badan kebajikan diri sendiri dah tu ntah berdaftar k tak dah tu semua aliran masuk keluar diaudit k tak..kalau semua mufti mcm ni..kayo rayo mvm adam rosly

Anonymous said...

Campak kelaut saje leer...perompak...

Anonymous said...

Untung puluhan biliyun?...berapa puluh tahun lagi tu?...

Anonymous said...

Pi DOJ leer...macai sibok 1ndb tak de kes...Peguam negara amerika dah di buang...hi3

Anonymous said...

Melayu sanggup jadi perompak cina Jho Taik Lo...

Anonymous said...

Ini tuduh MAZA wahabi ade bukti?...Dr Aman Razali lobai Q7 satu universiti tak pernah tuduh MAZA wahabi...reka fitnah plak macai...

Anonymous said...

Bodooh sangat kah pas kena tipu dengan Anwar....teori rekaan dan andaian...

Anonymous said...

Teori hearsay dan andaian cai...

Anonymous said...

Kulit ko nipis...otak pon nipis
....tu pasal ko tak boleh jadi pemimpin umno...jadi lalak jeer...tadah dedak...

Anonymous said...

Aparaa. Jangan lah underrate kata ade ke tak basuh. Entah Bukit mak dia cantik lagi pinkish pinkish sia ada remos kiri kanan tanpa kedut2

Anonymous said...

Nak tengok Maza dgn fahaman extremists nya balon ulama2 pondok dan habib2 dari hadaramaut automatik sila ke u-tube dgn title Maza dan Dr sushi. Dia balun yok arab yg nama assegaf setengah mati

Anonymous said...

https://youtu.be/XnWsFlFMzf0

Anonymous said...

Ini link u-tube Dr Asri vs Dr Susyi. Power punya presentation

Anonymous said...

Kfair harbi dia xbalun
Israel duk ratah rakyat palestin dia tak balun.
Puak yg menentang Islam menentang RUU 355 dia tak balun
puak lgbt dan marina madey dia tk balun?


maza ko mmg the true munfiqun. ki kje balun org2 yg buat kebaikan je kan.. sama mcm pakton haromi

Anonymous said...




Budak2 yg becaksp besar past I akan di ajar oleh rakyat.



Anonymous said...

Pada 21 Mei di Sri Muneswaran Temple, Butterworth masyarakat Hindu akan protes besar2an Dr Maza atas chelaannya terhadap keperchayaan Hindu. Masak lah ko Dr Maza. Tunggu komen Ted Kentut, Din Pagoh dan Mat Gunung Ganang pulak lah.

Anonymous said...

Pada 21 Mei di Sri Muneswaran Temple, Butterworth masyarakat Hindu akan protes besar2an Dr Maza atas chelaannya terhadap keperchayaan Hindu. Masak lah ko Dr Maza. Tunggu komen Ted Kentut, Din Pagoh dan Mat Gunung Ganang pulak lah.

Anonymous said...

maza lebih teruk dari talam dua muka sbb dia ialah tahik dua muka.

Anonymous said...

Maza kepala Taik.

Anonymous said...

Agaknya kalo buat bancian lebih 90% rakyat Msia meluat tengok Maza ni.

Anonymous said...

Ini moftee macam cacamerba. Letak jawatan lgi baik. Kerja jual meja plk.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates