May 2, 2017

18 Apa Komen @HannahYeoh Sekarang Mengenai Institusi Keluarga?


Pemimpin DAP, Hannah Yeoh dalam ucapan beliau di Persidangan Parti DAP 2012, berkata,
Politicians who value families, marriages, their spouse […] must never be like politicians from BN. Some of them, you know, have belittled the institution of marriage and even caused public humility to their spouse because of adultery.
Pada 2017, beberapa gambar-gambar itim pemimpin-pemimpin DAP seperti Khairil Khir Johari dan Dyana Sofea telah tular di media-media sosial serta video 'teman tapi mesra' antara Khairil Khir Johari dan seorang wartawan portal politik juga telah menjadi tular. Tiada laporan polis dibuat ke atas kes-kes berkenaan walaupun tuan punya diri menafikannya.

Kita mahu tahu apa komen dan pendirian Hannah Yeoh sekarang mengenai institusi keluarga pemimpin-pemimpin DAP berkenaan terutamanya melibatkan anak dan isteri Khairil Khir Johari. Mungkin Hannah Yeoh boleh menasihatkan kedua-dua pemimpin berkenaan agar mebuat laporan polis dan membersihkan nama mereka dan parti.

video

18 comments:

Anonymous said...

Malaysians are still up in arms over the 1MDB-IPIC “settlement” which was announced less than two weeks ago where the finance ministry had agreed to assume US$3.5 billion of 1MDB bond liabilities which were previously borne by the International Petroleum Investment Corporation (IPIC) of Abu Dhabi.

The government had agreed to do so despite the fact that both 1MDB and our ministers had in the past insisted that 1MDB had already paid to IPIC’s subsidiary, British Virgin Island-registered Aabar Investment PJS Limited (“Aabar(BVI)”) a total of RM3.51 billion between 2012 and 2014.

Second Finance Minister Johari Abdul Ghani had previously said he was “very confident” of 1MDB winning the arbitration fight against IPIC.

Despite the bravado displayed, it was 1MDB which capitulated before the arbitration proceedings commenced in full, with the Malaysian parties conceding pretty much to all substantive demands from IPIC.

However, Johari denied any responsibility for the outrageous settlement terms. Instead, he shifted the blame to Prime Minister Najib Razak by pointing out that “the prime minister had made the decision for the country. That’s it,” and that the matter is now “beyond (him)”.

Johari even defended himself by revealing that there was a letter from the BVI Registrar of Companies clearly stating that Aabar(BVI) was indeed a subsidiary of IPIC.

Anonymous said...

THE SEX-HUNGRY POLITICS OF NAJIB REGIME: VIDEO OF WOMAN WALKING WITH MAN RESEMBLING MP SURFACES AS UMNO-BN TARGET DYANA, ZAIRIL
Politics | May 1, 2017 by | 0 Comments

PETALING JAYA – A man resembling an Opposition MP has once again been pictured in close proximity with a woman who is not his wife.
This latest footage follows a string of leaked photos and videos of him with different women in three separate occasions.

The undated video that was posted on the Penang Kini Facebook page showed the man smiling and holding hands with a young woman as they walked down a row of shops.

The page claims that the video was taken in Kuching during a recent election in Sarawak.

The MP is known to be married with three children.

– ANN

Anonymous said...

Azmin batal lawatan ke Mesir, Budiman bakal MB Selangor?
azmin tergugat

SHAH ALAM – 2 Mei : Hasrat Menteri Besar, Azmin Ali akan mengadakan pertemuan bersama Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pakatan Rakyat minggu ini bagi membincangkan cadangan pembubaran Dun Selangor kerana terputusnya hubungan PAS dengan Pakatan Rakyat mungkin tidak tercapai.

Desas- desus dan juga laporan portal ini semalam mendapat maklumbalas dari netizen berhubung 4 Adun PKR lompat parti dan akan menyertai pembentukan kerajaan campuran dari bebas,BN dan PAS di Negeri Selangor.

Azmin 30 April lalu dikhabarkan membawa semua Exconya mengadakan lawatan ke Mesir, Maghribi dan Jordan. Manakala Shuhaimi Shafiei, Ketua Penerangan PKR Selangor merangkap Setiausaha Politik Menteri Besar Selangor menepis dakwaan media berhubung 4 Adun lompat parti itu sebagai satu propaganda.

Menurut sumber dalaman parti PKR permohonan mengadap beberapa pemimpin PKR dan BN telah diterima istana dan ini menyokong kuat desas-desus yang berlaku dalam krisis politik di Selangor.


Baik pengamal media, penyokong BN, penyokong Pakatan Rakyat serta orang awam cuba membuat telahan sendiri berdasarkan maklumat, pemerhatian, pemantauan serta kajian pendek yang dibuat ke atas isu yang berlaku dan yakin kerajaan Pakatan pimpin Azmin Ali bakal tumbang dalam tempoh terdekat.

Sumber mendedahkan Azmin Ali bakal membatalkan segera lawatan 5 harinya di Timur Tengah bagi menyelesaikan kemelut krisis politik Selangor. Tentunya krisis ini berat sepanjang ketiadaannya di Selangor.

Manakala para Adun BN Selangor juga dikatakan menerima arahan agar tidak keluar negara dan bersiap sedia. Kenyataan ringkas YB Budiman Mohd Zuhdi Adun Sg Panjang dalam facebooknya hari ini (1 Mei ) memberi gambaran sesuatu bakal berlaku.

“Mood bersedia. Diarah jangan ke luar negara. Percaya pada takdir.” katanya ringkas.

Anonymous said...

Tak payahlah.nak lompat lompat parti ni tunggu jer pru14 nanti..biarlah asmin jamban tu jadi Mb Selangor ni hingga Pm najib umumkan pru 14 bukan apa..banyak benda asmin jamban kena jawab..splash..yawas..deig..wetland..so kita tunggu jer dgn sabar..tak guna..tukar Mb.sekarang..sbb..main lompat lompat..mcm tak sesuai..

Anonymous said...

Hannah Yoeh hanya nampak kuman di seberang laut. Gajah di depan mata tak dapat buat apa2: Zailril muka Melayu paling hensem dalam Dap? wakakaka

Anonymous said...

Perancangan menjadikan Malaysia negara sosialis-liberal

Anonymous said...

Sayang seribu kali sayang, angan-angan dan bayang-bayang, kalau public figura tafsir privasi ikut kepentingan sendiri samalah seperti apabila Tokong di "caught with pants down", berbagai bagai tafsiran diberikan berhubung kaedah pembelian dan harga pasaran bungalow di Jalan Pinhorne, yang maca semua itu bagi maksud menghalalkan cara jer.

Anonymous said...

Gila best jadi orang DAP. Dapat bersedap2 dan berseronok2 dengan betina. Kalau korang dah kahwin then so be it tapi kalau belum bermakna DAP is a pure hypocrite. Gua mikin OK tapi kalau olang lain mikin kila losa.

Never trust DAP pussy.

anakbochek

ted manoff said...

Soros mampu jatuhkan pemimpin tinggi Umno Melaka?

Kenderaan di-atas adalah Toyota FJ Cruiser, iaitu sejenis kenderaan pacuan 4-roda yang agak popular dikalangan peminat 4x4 Malaysia. 

Purata harga FJ Cruiser adalah dalam lingkungan RM150,000 - 200,000. 

Tiga buah Toyota FJ Cruiser yang hampir serupa seperti dalam gambar diatas kini berada diperkarangan pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Melaka. 

Dua daripada tiga buah Toyota FJ Cruiser lengkap bercermin gelap itu dirampas dari dua orang VVIP dan seorang individu yang dikenali sebagai Soros. 

Soros yang kini masih diburu pihak SPRM dipercayai telah menghadiahkan kenderaan tersebut kepada kedua-dua VVIP berkenaan. 

Menurut sumber dari bumi Hang Tuah, Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Idris Haron adalah salah seorang VVIP yang menggunakan kereta Toyota FJ Cruiser yang dihadiahkan Soros. (Jika laporan ini kurang tepat, Idris Haron boleh tampil menafikan berita ini) 

Untuk makluman pembaca skandal rasuah bernilai RM150 juta (mungkin lebih) ini melibatkan seorang individu dari Melaka yang dikenali sebagai Soros. Umum tahu bahawa Idris Haron dan Soros mempunyai hubungan yang akrab.

Kegagalan SPRM untuk mendakwa Soros dimahkamah setelah mendapat restu Pejabat Peguam Negara  telah menimbulkan pelbagai persoalan akan campurtangan ahli politik negeri untuk melindungi Soros. 

Menurut seorang bekas pemimpin tertinggi dari negeri Melaka, skandal Soros ini mampu menamatkan riwayat politik pemimpin tinggi politik dari negerinya. 

"Jika Soros didakwa maka segala tembelang pemimpin politik berkenaan akan pecah dan besar kemungkinan beliau dan ahli keluarga beliau pun terpaksa didakwa. SPRM tidak boleh membuat pendakwaan terpilih.

"Beliau dalam keadaan yang amat terdesak sekarang dan sanggup lakukan apa sahaja untuk menyelamatkan Soros. Skandal ini lebih besar dari Soros dan RM150 juta," katanya. 

Menurut sumber yang boleh dipercayai Idris Haron telah menemui Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Manila dan membincangkan skandal rasuah ini. 

Idris Haron harus mengadakan satu sidang media khas untuk memperjelaskan skandal yang telah mencemarkan negeri Melaka ini.

Mungkin Idris Haron Ketua Menteri Melaka juga tahu siapa lagi yang terlibat dalam skandal rasuah berkenaan. 

p/s 

Senarai rampasan penuh di-SINI. 

Kenapa SPRM pun tiba-tiba kelu tak berkata-kata? Rakyat sedang perhatikan tindak tanduk kalian.



Apanama at 14:02:00

Anonymous said...

.
Yang membezakan antara Hannah dan Hanani ialah kefahaman dan kepercayaan. Bagi Hannah, tudung adalah aksesori tetapi bagi Hanani ia ada kaitan dengan kepercayaan. Begitu juga dengan 'curang'. Kefahaman Hannah tentang curang mungkin dari sudut lain dari curang yang difahami oleh Hanani. Makanya, Hannah hanya perlu jaga tepi kain sendiri kerana pastinya kain Hanani jauh bezanya dari kain Hannah.
.

Anonymous said...

Azmin PENING KEPALA ler..SLANGOR nk mlepas ke tngan UG..


Suruh RPIJI picitkan..
Jijah tolg kipaskan..
Madey tukng buat kopi..
Sabu tukang GELEK ARAB..
Kit siang tolg bwK FAIL OPIS..

Waaaaaaa

Anonymous said...

hannah teoh taik...taik yg berlagak suci..hahaha

Anonymous said...

Kena lompat segera...
Ass-samin dah plan nak sakau duit dieg utk dana pru14 pkr...hahaha
Sebelum sakau licin kena sekat segera...hahaha

Anonymous said...

Eh bukan ke dulu lajah muslimah Pas peluk cium si hannah ni sampai masuk surau.. Buat ceramah kat ruang solat..itulah Pas..kutuk Umno macam2 sekarang Allah bayar cash..orang kau peluk cium itulah setan sebenar bukan Umno tapi itulah nik aziz kan pernah cakap sanggup berkawan dgn setan demi menjatuhkan Umno..so..sekatamg Umno.mcm gitu jugak.. yng memaki hamun Pas tiap hari sekarang sapa setan yang mereka puja puji peluk cium kan kan kan kawan lah lg dgn setan..

Anonymous said...

Dulu lain sekarang lain..
Dulu azmin pkr skrang zuhdi bn..

Kihkihkih

Anonymous said...

You can go around the bush but not Malaysians

Anonymous said...

Eli Kangkang

Anonymous said...

biasa laa DAP....kalau sembang serupa YES...tapi dia punya MP.. SCREWDRIVER dalam seluar pon x boleh nak control....

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates