May 30, 2017

68 Apa Guna Kerajaan Selangor Ada Rezab Berbillion Ringgit Dan Beri Bonus Dua Setengah Bulan Kalau Rakyat Tinggal Bawah Jambatan


Apa guna Menteri Besar Selangor dengan bongkak mengistiharkan Selangor sebagai negeri termaju dan terkaya serta mempunyai rezab berbillion ringgit? Apa ertinya sekiranya Menteri Besar Selangor secara sinis memperli Kerajaan Persekutuan dengan mengumumkan bahawa Kerajaan Selangor mengistiharkan bonus kakitangan awam sebanyak dua setengah bulan, satu jumlah dikatakan paling tinggi dalam sejarah Malaysia.

Apa ertinya semua ini apabila masih ada Rakyat Selangor yang masih tinggal di bawah jambatan. Bukan seorang dua malah  membabitkan 17 ahli keluarga di bawah jambatan di Jalan Kem, dekat Pelabuhan Klang. Lebih menyedihkan mereka bukan saja membina dua pondok itu daripada papan lapis serta berbumbungkan zink terpakai, tetapi bekalan elektrik dan air juga diperoleh hasil belas ihsan jiran yang menyambungkan kemudahan itu ke rumah mereka. Baca laporan Harian Metro, di sini. Lihat juga video kesombongan Menteri Besar Selangor, di bawah.



Nota Kaki: DYMM Sultan Selangor guna payung untuk memayungi diri Baginda sendiri. Menteri Besar Selangor ada orang lain kena payung dirinya. Betapa hebat ahli politik pembangkang apabila berkuasa.

68 comments:

ted manoff said...

Tenang kro...usah ribut2 negeri bn perintah pun ada jerr org miskin..apatahlagii time nk pilihanraya nii lagilah byk org miskin..kita xleh salahkan pihak2 tertentu jerr bukan kerr byk agensi2 yg patut bantu diaorng nii..mana pergi jabatan agama dok main teloq jerr kerr..kejap lagii sampailah azmin tuu...

Anonymous said...

Memang negeri Arab yang kaya pun ada orang miskin.
Negeri BN pun masih ada orang miskin tapi tak BONGKAK macam MB Selangor

Dia hanya kenal anak dara jual nasi lemak tapi dia tak kenal rakyat yang bukan anak dara merempat sana sini di dalam negeri yang dia isytihar kaya dan mampu beri bonus sebanyak itu.

DEDAK paling tinggi yang Asimin berikan itu menandakan dia tahu itulah 'jasa' terakhirnya sebelum Pakatan tumbang dan dia tak lagi jadi MB selepas PRU14 nanti Insya Allah.

Kita doakan si bongkak mcm Asimin MB Selangor ini akan jatuh tergolek jugak.

Rasuah dna penyelewengan ditutup dengan menabur DEDAK BERGANDA kepada kakitangan awam negerinya lepas tu bongkak pulak menceritakan kehebatan negeri Selangor yang sebenarnya kaya hasil struktur pemerintahan BN dahulu.


Paling menarik Sultan Selangor tak ikut rentak politik bongkak Asimin!

Anonymous said...



Masalahnya di Selangor ini rumah terlalu mahal, tak mampu di beli oleh rakyat tanpa bantuan dp kerajaan Pusat. Walau pun bagitu kita ucapkan terima kasih kpd Azmin Dan berharap Azmin akan mempastikan keluarga yg tiada berumah akan mendapat rumah sendiri.




ted manoff said...

Tolonglah...tolong jgn berangan lebih2..takot kecewa nanti...

Anonymous said...

HIPOKRASI MAHATHIR DAN MELODRAMA MURAHANNYA TERHADAP PROTON

Mahathir, melodrama dan manipulasi adalah satu perkara yang sinonim. Entah Mahathir ini baharu tersedar dari mimpi atau Mahathir ini sudah mengalami masalah ingatan. Mungkin kerana suka sangat berpuisi Melayu Mudah Lupa, puisi ini telah menghakis memori ingatan Mahafiraun ini.

Mahathir hanyalah seorang penipu dan pemanipulasi yang akan mencapai apa sahaja untuk mendapatkan apa yang dihajatinya. Mahathir hanya akan memburukkan keadaan pembangkang. Mahathir hanya memperkudakan pembangkang untuk melawan Najib bagi memenuhi kehendak politiknya semata-mata.

Harus diingat, kebenaran tidak akan tertegak dengan penipuan. Mahathir berduka lara kononnya “anaknya” telah dijual kepada China. Mahathir merintih Proton telah dijual kepada konglomerat China, Kumpulan Geely Holding. Sedangkan rancangan penjualan saham Proton ini bukanlah satu rancangan baharu.

1. 9 Jun 2005, akhbar melaporkan Mahathir sendiri yang menyatakan bahawa Volkswagen boleh beli saham Proton.

2. 13 Jun 2014, Nikkei Asian Review melaporkan pada bulan April 2013, Mahathir sendiri bersama-sama dengan Syed Mokhtar Al-Bukhary, orang yang mengetuai konglomerat tanahair, DRB-Hicom, yang memiliki Proton telah pergi ke China. Kedua-dua mereka bertemu dengan pemimpin politik dan ahli perniagaan China. Berdasarkan kepada laporan media tempatan, Mahathir ketika itu sedang merundingkan perkongsian di antara Proton dengan syarikat automotif China iaitu Zhejiang Geely Holdong Group.

Nah, betapa munafiknya Mahathir apabila dia sendiri yang merancang untuk memulakan perkongsian atau penjualan saham Proton kepada syarikat asing. Proton lahir pada tahun 1983. 34 tahun lamanya rakyat terpaksa menanggung subsidi untuk sebuah projek anak emas Mahathir yang tidak kompeten ini.
Tidak sekadar itu sahaja, rakyat perlu sedar, akibat dari pengenalan projek anak emas Proton ini, Kerajaan Mahathir ketika itu telah mengenakan tarif import sehingga 300 peratus ke atas kereta asing. Rejim Mahathir mengepung pilihan rakyat kepada sama ada membeli sebuah kereta yang harganya tiga empat kali ganda berbanding harga sebenar ataupun membeli Proton.

Rakyat hidup dalam halusinasi dengan menyangkakan bahawa Proton adalah merupakan projek kereta mampu milik. Walhal, sebenarnya rejim Mahathir telah meningkatkan tarif import sehingga menyebabkan harga kereta asing menjadi terlalu mahal. Proton diberikan keistimewaan yang terlampau banyak – mereka boleh mengawal harga-harga kereta yang akan dikeluarkan.

Rakyat Malaysia sebenarnya membayar harga yang mahal untuk memiliki sebuah kereta yang di bawah standard. Ingat lagi mengenai masalah-masalah yang dihadapi oleh pembeli Proton, yang paling popular adalah masalah power-window.
Keperluan berkenderaan ini adalah untuk meningkatkan mobiliti rakyat. Ia termasuklah menyediakan pengangkutan awam yang efisien. Akan tetapi, obsesi Mahathir terhadap Proton telah meminggirkan pembangunan pengangkutan awam – jajaran laluan pengangkutan awam yang terhad dan rakyat sentiasa dihampakan dengan masa menunggu yang lama. Tidak punya banyak pilihan, rakyat terpaksa untuk membeli kereta dan menanggung beban bayaran bulanan hutang kereta.

#sudahlahMahathir
----------------------------------------

Anonymous said...

Mahathir adalah watak utama yang mempelopori polisi Pandang Ke Timur. Menjadikan Jepun sebagai contoh pembangunan Negara. Ironinya dalam soal kewujudan kereta nasional adalah Jepun membuat kereta untuk dieksport keluar sementara rakyat mereka menikmati sistem rel yang sangat efisien. Di Malaysia, idea Mahathir adalah memaksa rakyat untuk membeli Proton ekoran daripada kegagalan Proton untuk bersaing di pentas global.

Atas nama semangat kebangsaan, kita telah mengeluarkan duit poket kita untuk menyelamatkan anak emas Mahathir ini. Tetapi untuk apa sebenarnya? Sedangkan duit yang kita gunakan untuk memenuhi nafsu Mahathir ini boleh digunakan sebagai bayaran muka untuk memiliki rumah, membayar rawatan kesihatan yang lebih baik, ataupun membuka sebuah perniagaan. Puluhan ribu telah kita habiskan semata-mata untuk memenuhi tuntutan pemerasan automotif Mahathir ini.

Proton mungkin baik kepada Negara sekiranya ia berjaya.Akan tetapi, syarikat ini seperti seekor biawak hidup, yang berterusan memerlukan bantuan daripada pembayar cukai. Tahun 2016, duit pembayar cukai sebanyak RM 1.5 billion terpaksa digunakan untuk menyelamatkannya. Walaupun berbillion-billion Ringgit telah dikeluarkan, agihan pasaran Proton terus menjunam daripada 74% pada tahun 1993 kepada sekitar 15% sahaja hari ini.

The Economist pernah mengatakan pada tahun 2004, Proton mewakili semua kesilapan Malaysia di bawah Mahathir. Sebuah firma yang dipenuhi dengan idealisme nasionalis bukannya rasional komersial, dilindungi pula dengan kronisme dan tidak pernah terdedah dengan persaingan yang sebenarnya. Seperti pencipta, adalah baik jika Proton ini juga bersara.

Saya bersetuju dengan The Economist. Mahathir dan Proton sudah boleh memulakan pakej persaraan mereka sepenuhnya. Cukup-cukuplah Negara ini menanggung biawak hidup Proton yang menyedut bukan sedikit duit pembayar cukai semata-mata untuk memenuhi nafsu dan obsesi Mahathir.

#sudahlahMahathir

Che’GuBard
------------------------------------------------------------
Madey sebenarnya pembunuh Proton
Dia yang rosakkan Proton dari awal dengan dasar PERLINDUNGAN dan KRONISME
Sehingga Proton gagal ke pasaran eksport. Hilang pasaran luar. Berbangga konon dengan 'tunai billion' hasil pemerahan atas rakyat di zaman 80-an 90-an, boleh bina kilang yang bersawang sekarang ini under utilized tapi aspek pembangunan enjin dna transmisi diabaikan sehingga Proton gagal menembusi pasaran dunia kerana peraturan2 antarabangsa.

Mana MAdey bercakap perkara benar?
Siapa yang mahu beli Proton sekarang? Dia pun tak pakai Proton

Proton 'mengemis' sehingga tak mampu untuk bayar hutang kepada vendor.

Kerajaan terpaksa suntik 1.5billion pinjaman mudah. Yang mana ini sangat dibenci oleh Cina Macai kerana seolah-olah memberi suntikan besar pada syarikat Melayu guna duit kerajaan.

Mana MAdey dan kawan2nya semasa Proton tengah gawat dan diboikot pembeli2 pro-Dapig?
Cakap pandai dan cerdik mengambil peluang untuk menipu manusia lain..itulah Mahathirisme!

Anonymous said...

The Economist pernah mengatakan pada tahun 2004, Proton mewakili semua kesilapan Malaysia di bawah Mahathir. Sebuah firma yang dipenuhi dengan idealisme nasionalis bukannya rasional komersial, dilindungi pula dengan kronisme dan tidak pernah terdedah dengan persaingan yang sebenarnya. Seperti pencipta, adalah baik jika Proton ini juga bersara.


Agaknya bila MACAI Madey kat sini nak usulkan Madey suruh saman The Economist?

Lantang sangat tergedik2 mahu DS Najib saman itu saman ini.. Satu habuk pun Madey tak pernah berani saman sapa2..

WSJ dah cakap Madey lesapkan RM100billion.. awat tak saman???

Anonymous said...

Asimin terpaksa menabur DEDAK HAiwan paling maksima untuk merasuah hati penjawat awam Selangor yang hanya beberapa kerat je berbanding 1.6 JUTA dibawah kerajaan UMNO BN dan orang-orang yang berpencen Kerajaan.

DEDAK paling munafik oleh Asimin ini untuk menutup salah lakunya, terutama isu YAWAS, SPLASH dan rumah mampu milik kepada rumah mampu tengok di Selangor.. isu kebajikan rakyat yang amat teruk, setakat bagi bonus one-off macam tu tapi esok lusa melarat semula..

Bawah jambatan suruh Asimin jamban pergi ziarah.. jangan asyik duduk bersuka ria dalam 'jamban' sahaja!

MACAI.. sudah2lah menjamah dedak.. sudah2 lah berangan kayangan.. PRU14 Asimin yakin dia akan tumbang.. Pakatan akan jadi pembangkang di Selangor Insya Allah. Aminn, Sbb tu MACAI sibuk main isu pengundi bertambah. Sbb nanti senang ada alasan untuk tipu dan salahkan SPR.


ini last kopek punya 'jasa' nak bagi org sebut nama dia nanti!

Anonymous said...

Selangor bergantung pada orang dari negeri lain untuk kutip itu dan ini. Kalau harapkan ABU anak watan entah berapa yang PKR boleh kutip. Makanya janga sombong.

Anonymous said...

Orang sombong akan tumbang dengan hina.. masa dan takdir menentukan. Tokong penang juga sedang menerima nasib kesombongan seperti seorang mb yg bersukaria dalam JAMBAN..

Anonymous said...

Ramai ABU yang bekerja di KL tapi menetap di Selangor. Mereka ini bayar itu dan ini yakni sumbang hasil untuk negeri. Dalam kata lain Selangor sejak azalinya berkedudukan strategik untuk makmur sama macam Singapura yang boleh dianggap strategik dan mewah sejak azali. Dan terbukti Selangor telah mewah sejak dari era Mader jadi PM lagi.

Anonymous said...

Yang banyak jadi kakitangan kerajaan negeri Selangor ialah orang PH,

Kalo bagi bonus atau tak bagi pun mereka tetap mengundi PH.

Ia tidak menyebabkan org UMNO atau PAS akan mengundi PH.

Anonymous said...

Mewah tak datang bergolek kalo tak bijak dan berintegriti...

Anonymous said...

Pandai2 plak ko reka kenal yg mana ph yg mana bn..ade cop kat dahi?

Anonymous said...

bila terasa nak jatuh makanya rakyat akan diberi umpan yang lebih tinggi. dan sesiapa saja yang nak gantikan PKR bukanlah susah yakni kenalah janjikan bonus lebih tinggi dari yang dijanjikan sekarang ini. kalau sekarang ini 2-1/2 bulan, janjikan 5 bulan dan kalau boleh backdatekan. kalau PKR tak tombang juga, memang sah depa guna pengundi hantu!

Anonymous said...

Dah 2 penggal tak tumbang2...umno yg tumbang kerana sombong dan angkuh..

Anonymous said...

Kutip ape?.gst dan incometax najibyg kutip..cukai pintu majis oerbandaran yg kutip...road tax pusat yg kutip...cukai tanah jer negeri kutip...

Anonymous said...

sekarang ini hanya 20 meter padu air saja percuma tapi kalau siapa berani janji air percuma tiada had, konfem Azmin akan tumbang lebih awal dari sepatutnya. kik3

Anonymous said...

Ko ade bukti ade salahlaku yawas dan spkash?...ko sprm?...

Anonymous said...

Tak komen lebih2 kalau bukan orang selangor.

Anonymous said...

Ahli politik didedah sebagai dalang pelacuran remaja Melayu di Melaka


PEMIMPIN United Malay National Organization (Umno), Mohamed Mustafa yang sebelum ini didakwa di mahkamah Ayer Keroh kerana positif dadah jenis Methamphetamine, dilapor mendedahkan dalang pelacuran remaja Melayu yang berlaku di Melaka.

Beliau yang merupakan Naib ketua Umno Bahagian Bakri Muar mendakwa sindiket pelacuran itu didalangi seorang ahli politik berpangkat 'datuk seri'.



Menurutnya, seorang wanita didakwa menjadi dalang bagi sindiket pelacuran kelas atasan yang berlaku di Melaka itu.

Wanita berusia 40 tahun itu dakwanya ada kaitan dengan aktiviti melacur remaja perempuan di sekitar Melaka dengan menyasarkan golongan VIP sebagai pelanggan.

Anonymous said...

Kalo buat yg haram bertentangan dengan quran dan sunnah tu memang umno..ketua buat mungkar
anak bUah pon ikut ler.. yg samsing pon umno..

Anonymous said...

Mana bukti wsj tuduh madey lesapkan 100 billion?...ko saje reka jer..

Anonymous said...

Semua perusahaan dan pembangunan yang ada di Selangor adalah si Mader yang bawa. Tanpa Mader semua yang ada hanya kilang mercun dan ladang babi jer.

Nampak macam AnWar yang buat semua tu walhal AnWar tak bawak apa-apa ke Selangor kecuali t-shirt reformasin jer. Dalam kata lain, Ass hanya jadi penerus legasi Mader saja.

**satu yang sinikal buat reformati yang pernah beri pelbagai gelaran buruk pada Mader satu masa dulu.

Anonymous said...

Proton Iriz yg madey pandu sape punyer?..ko punyer?..

Anonymous said...

Cikgubard ni pengulas politik yg berwibawa?..

Anonymous said...

Dekat Ampang ada Disney bungalow. Kalau siapa janji akan lelong bungalow itu dan wang lelongan dipulangkan kepada rakyat, konfem Arsmin akan jadi yb terakhir dari PGR.

Anonymous said...

Mahadir seorang penipu?...klia pwtc jembatan pulau pinang klcc tu hasil penipuan madey?..

Anonymous said...

so siapa sebenarnya nak padamkan legasi mader (proton) di Selangor?

Bn atau PH?

Anonymous said...

kisah lama tak mudah padam. perseteruan Mader-PGR tak mudah lupus begitu saja. itu saja ada banyak sebab kenapa PGR perlu berbelanja besar pada kali ini: takut Mader amek kerusi depa. kah3

Anonymous said...

Nak beli kete murah beli di singapore...penulis artikel ni tak brape siuman berkhayal..tak tengok berapa tinggi harga kete di singapore...him3..

Anonymous said...

Lrt mono rail bukan nadey yg buat?...

Anonymous said...

Umno berani offer?...nak songlap jer..

Anonymous said...

Bajib bawak telor

Anonymous said...

Seperti yang Nik Aziz pernah berpesan pada saudara saudari para mukmin sekalian iaitu, kalau kamu di datangi oleh politikus yang membawa goody2 (bonus, air percuma dsbnya) maka ambillah goody2 berkenaan. Tapi bila sampai waktu mengundi anggaplah goody berkenaan hak asasi anda dan politikus tadi hanya jadi tukang edarnya saja.

Anonymous said...

Kofem bukan rasuah..sprm tak tuduh rasuah..

Anonymous said...

Ko ni gila babi?

Anonymous said...

Kalau Dap dominan, wajib kerusi MB masuk kocek Dap

Kalau Pan dominan, wajib kerusi MB masuk kocek Pan

Kalau BN dominan, wajib kerusi MB terlepas dari tangan PH.

Maknanya dari sudut mana pun ianya dilihat, hayat kerusi mb PGR ibarat telor dihujung tanduk.

**dan kalau Cap Bunga yang dominan dan boboi yang jadi Mb, perseteruan dua keluarga (Madey & son versus Nuo & girls) akan memasuki era baru: lebih sadis?

Anonymous said...

Sebab tu 2 kali pru umno tumbang diselangor...pru13 lagi teruk.

Anonymous said...

Ko dag tengok senarai pembahagian kerusi?..teori bodoo..

Anonymous said...

PLOTON GELEE..

Anonymous said...

Tanpa penyokong Pas dan terkini bila ada faktor Mader, dap tiada masalah untuk mengekalkan kedudukan namun cabaran lebih besar bakal dihadapi oleh Rapiji dan pasukannya. Invoke tentunya bakal gulung tikar.

Anonymous said...

Ini jerja pegawai kementerian kebajikan masyarakat...
Kes ni dah tular 3 minggu lepas lagi...

Anonymous said...

madey bikin highway .. sampai sekarang tol nak kena bayar ..
apa punya gila konsesi ntah ... 1 tahun 1b untung dah puluhan tahun tak untung lagi ke ..
sama la bikin jambatan PP .. tak untung lagi ke ...
KLIA ... letak proksi jadi runner ...bagi anak supply fuel kapalterbang padahal madey pengerusi PETRONAS masa tu..
yg nampak tu la KLCC ... tu pun gadai pada korea sebelah jepun sebelah
tanah ...?? semuanya milik kerajaan .. so kat tu pun dah berapa banyak untung

Anonymous said...

Petang ko suja merapo dgn teori gila babi...ni3...

Anonymous said...

Kenapa najib tak potong tol...lebuhrate baru najib buat tol jugak..lpt2..

Anonymous said...

Kalau Pas boleh janjikan yang ini:

1. pendidikan agama percuma

2. biasiswa untuk semua anak jati

3. rawatan kesihatan percuma

4. pembatalan pemerolehan syarikat air luar biasa mahal

Konfem Pas akan ambil alih kerusi Mb dari PGR.

ted manoff said...

PrOoTt... Arghh leganya..

Anonymous said...

Nak jadi calon PM tak laku. Justeru ada moleknya kalau Boboi mengintai jawatan lebih kecil di Selangor.

Anonymous said...

Yang memilih current Mb adalah by default. Bukannya menerusi Pru. Kalau ada Pru, banyak parameter yang rakyat akan tengok dan pertimbangkan. Berdasarkan perkembangan terkini, apa-apa boleh berlaku dan sesiapa jua boleh berakhir sebagai Mb (di Selangor) pasca PRU14. Very interesting indeed.

Anonymous said...

Kalau dulu Teresa panggang babi, kali ini mungkin dia kena bakar colok/lilin (bergantung yang mana satu terpakai buatnya).

Anonymous said...

Pihak yang banyak merendah-rendahkan kereta Nasional adalah ABU. Macam macam yang Abu kritik kereta berkenaan semasa Mahathir duduk kat kereta Nasional. Kini bukan saja Mahathir malah ABU turut mnegalirkan air mata poyo apabila saham kereta Nasional laris jualan sahamnya yakni 49.1 % laku di pasaran antara bangsa! What a joker

Anonymous said...

4:04..Kalau buat yg haram jubo menjubo lobang taik tu memang idola kesayangan kau, kau pun sama perangai kuat jubo menjubo..samsing aljubo..hi3

Anonymous said...

Geely beli saham Proton 49.9% 50.1% masih DRB. DRB masih majority apa yg menyalak sgt macai mader?
Kalau krjn biarkan Proton mampos terus takpayah bagi softloan n xpyh pksa cari rakankongsi berapa puluh ribu akan hilang keja?

Jgn jadi hipokrit/ munafik mcm mAder.. dia yg melingkup psti dia buat2 nanges
dia yg didik umno dgn rasuah lepas tu pau dia buat2 nanges.. cehh!

Anonymous said...

anus 4:53
kenapa nak suruh najib lak .. yg buat perjanjian madey kerala
nak batal boleh .. kerajaan bayar ganti rugi la ..ni semua hasil kebijaksaan madey
guyang kaki fulus masyukkkk ... 70 keturunan makan tak habis
ko cari dulu siapa funder projek LPT2 ..berapa% kerajaan pusat berapa % kerajaan negeri..hasil tol pergi kemana .. berapa tahun tempuh konsesi .. baru lu boleh menyalak

Anonymous said...

PKR...Parti Kuat Rasuah..

taqiyuddin abd mukti said...

Pui cikgu bard lu ckp lebih...proton tg .alim dibina tanoa berhutang...semua guna dana dalaman...tapi sayang...peoton ni spt bunga serahkan kat monyet...mana tahu nak nilai..tu sbb la ni semua telungkup svb pemimpin tak cekap...hanya oandai tabur duit 2.6 billion utk kroni

Anonymous said...

PKR..Parti Kincin Rakyat..

Anonymous said...

Cikgu jamu gulai lemak kuning buka puasa dengan Kit Siang


Pada 31 Mei 2017
oleh Hafiz Zainuddin & Fatih Hassin Nordin

HULU LANGAT, 31 MEI: Perbahasan isu berbuka puasa dengan orang bukan Islam tiba-tiba menggamatkan Ramadan di Malaysia tahun ini meskipun perkara itu bukan menjadi kesalahan dari segi moral mahupun syarie.
Bagaimana pun, di saat ada kelompok fanatik mengecam orang bukan Islam meraikan penganut Islam menghadiri majlis berbuka puasa, lain pula yang berlaku di Kampung Jawa baru-baru ini.
Rombongan Jelajah Desa Dusun Tua bersama Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang dan Sasterawan Negara Datuk A Samad Said kelmarin ‘disambut’ dengan gulai ayam lemak kuning, sambal kentang dan sayur campur di majlis berbuka puasa di rumah Tuan Haji Mustari bin Ahmad, 59, bekas Guru Besar Sekolah Kebangsaan Sungai Lui, Hulu Langat.
Sebaik suara azan berkumandang, rombongan DAP, ahli keluarga dan penduduk kampung berjumlah sekitar 23 orang mula menjamah juadah yang disediakan.
Gembira dengan kehadiran rombongan DAP, Haji Mustari berkata ini kali pertama Lim Kit Siang dan Pak Samad bertamu ke rumahnya.
“Saya rasa seronok dia (Lim Kit Siang) datang (ke) rumah saya dengan Pak Samad buka puasa sama-sama,” katanya kepada Roketkini.
Beliau turut berkongsi pandangan terhadap DAP khususnya Lim Kit Siang dan pentadbiran kerajaan negeri Pulau Pinang di sebalik segala tohmahan buruk ke atas DAP.
“Saya tak ada sangkaan (buruk) apa-apa (terhadap Lim Kit siang).
“Kita dapat tengok dia banyak guna logik dan kuat lawan isu rasuah,” ujarnya.
Pun begitu, Haji Mustari mengakui pernah mempunyai persepsi negatif terhadap DAP sebelum terbentuknya kerjasama Pakatan Rakyat.
“Tapi bila DAP bekerjasama dalam Pakatan Rakyat (PR), barulah saya nampak keikhlasan (DAP). Apa yang PR buat adalah untuk rakyat.
“Dulu tak nampak, kita ingat DAP ni nak jadi PAP,” katanya menambah apa yang dilakukan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berkaitan hubungan eratnya dengan negara China mengundang kerisauan.
Perbualan Roketkini dengan Haji Mustari yang dipanggil ‘cikgu’ oleh penduduk kampung terus rancak, kami bertanya pandangannya terhadap PAS.
Beliau berkata, selepas berpisah dari komponen Pakatan Rakyat, PAS dilihat suka berbuat sesuka hati.
“PAS dulu dengan selepas Tok Guru Nik Aziz sudah jauh beza. PAS dah lain. PAS nampak sombong,” katanya.
Masalah dengan PAS setelah berpisah dari PR bukan sekadar dapat dilihat daripada hubungan antara parti-parti politik semata-mata tetapi turut dizahirkan dengan sikap ‘orang-orang PAS’ yang disifatkan Haji Mustari sebagai ‘fanatik dengan kumpulan’.
“Kalau dia (sekumpulan penyokong PAS) sedang berborak, kita datang, dia senyap.
“Macam baru-baru ni ada kematian, ada orang PAS kata tak payahlah datang sebab (arwah) tak pernah nampak datang masjid,” luahnya kesal dengan perkara itu.

Anonymous said...

Hu3... Yg kuat rasuah dan kincin rakyat...Najib umno dan macai upahan...salman tambah kouta haji kerana nak tambah hasil...najib mengaku atas usaha beliau dan umno....terang2 kincin dikhalayak ...songlap duit src dan 1 mdb ngaku raja arab yg bagi derma...raja arab tak pernah cakap ape pon pasal derma....fbi korek2 jumpa money trail....kantoi kincin...hi3...abis pandai...

Anonymous said...

PLOTON GELEE...HU3

Anonymous said...

Yg kuat mendokong umno adalah guru2 dan cikgu2...sekarang guru2 dan cikgu2 dah sedar najib umno dan macai upahan kuat kincin...harga barang semakin lama semakin mahal...beban kehidupan makin berat....cikgu2 mula alih arah kpd perjuangan yg betul untuk kesejahteraan hidup...umno makin malap...

Anonymous said...

Terima kasih dan faham apa maksud memilih undi...bila kita undi sepatut nya kita sebagai rakyat dapat dari hasil parti yang kita undi....tahniah PR bukan macam UMNO yang dah menang pilihanraya dari dulu tak habis2 menyusahkan rakyat dengan cukai dan kenaikkan barang asas...kita undi kita dapat senang bukan kita undi kita dapat susah. PR terbaik untuk rakyat.

Anonymous said...

Babi panggang mca lagi kaw...hingga ko takut nak marah mca yg tuduh ko ketua pengganas..

Izazu Aziz said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Kuat songlap....mcm2 tipu helah..

Anonymous said...

KUALA LUMPUR: Selangor dan Pulau Pinang merupakan dua negeri yang mencatatkan migrasi bersih tertinggi sejak lima tahun lepas.

Merujuk data daripada Laporan Migrasi bagi tahun 2011 hingga 2016, Ahli Parlimen Serdang, Dr Ong Kian Ming berkata, Selangor mencatatkan migrasi bersih sebanyak 19,400 diikuti Pulau Pinang, 12,000.

“Angka daripada Laporan Migrasi itu jelas menunjukkan rakyat Malaysia mengundi dengan berpindah beramai-ramai ke Selangor dan Pulau Pinang.

“Ini adalah petanda yang jelas bahawa rakyat Malaysia yakin dengan kerajaan negeri Pulau Pinang dan Selangor di bawah Pakatan Harapan (PH),” ujarnya dalam kenyataan hari ini.

Migrasi bersih bermaksud perbezaan antara bilangan mereka yang berpindah masuk dan keluar dari sesuatu kawasan tertentu bagi tempoh setahun.

Kian Ming yang juga Penolong Setiausaha DAP Selangor berkata, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Perak pula merupakan dua negeri yang mencatatkan migrasi keluar terbesar dengan masing-masing berjumlah 163,400 dan 40,000 dari 2009 hingga 2016.

Anonymous said...

Wa tak makan rasuah....wa sapu duit saja..macai bukan tahu sebab bodo dan bahlul...yahudi derma tak cerita ka...
1MBD punya cerita macam cerita sapina perancis hanya babi saja yang percaya dan angguk2...

PKR....Parti Kuat Rasuah....

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates