May 14, 2017

39 ADUN DAP @yeobeeyin Ingat Nak Spin Isu ECRL, Rupanya Sekadar Buat U-Turn


Setelah gagal dalam misinya untuk memburukkan Penaung PERMATA, DS Rosmah Mansor, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Damansara Utama telah mengubah haluan untuk menyerang pula projek East Cost Rail Link (ECRL).

Yeo Bee Yin mempertikaikan kenapa projek landasan keretapi laju Pantai Timur ini tidak disambungkan terus ke Port Klang. Persoalannya, beliau peduli apa sampai ke Port Klang atau tidak? 

Tidak sampai sebulan hingga kenyataan terbaru itu dibuat, beliau sudah berubah fikiran. Bukankah sebelum ini beliau juga yang menghasut Kerajaan Negeri agar tidak memberi kerjasama dari segi kelulusan tanah kepada projek berkenaan. ADUN ini jenis muka tebal dan tak tahu malukah?


ADUN DAP ini sememangnya tidak boleh dipercayai. Seperti mana dalam isu PERMATA, Yeo Bee Yin telah dibawa melawat ke Pusat PERMATA dan di akhir lawatan beliau memuji pusat berkenaan. Ini dilaporkan dalam kebanyakan media perdana termasuk portal pembangkang. 

Selepas beberapa ketika, beliau kembali membuat kritikan kepada pusat berkenaan. Mungkinkah Rakyat Damansara Utama telah memilih ADUN yang mempunyai 'split personality'?

Dua hari lepas kita ada ADUN DAP yang ada dua kerakyatan. Apakah mungkin kita juga ada ADUN yang mempunyai dua personaliti? Masih ingat dengan cerita 'Dr Jekyle and Mr Hyde'?

39 comments:

ted manoff said...

Apa kes nii ryezall... Pm najib terpaksa berlutut kepada china agar teruskn projek dimalaysia..mana perginya maruah beliau..dah tk berani pergi amerika lagi kerr..πŸˆ²πŸˆ³πŸˆ΄πŸˆ΅πŸˆΆπŸ‰πŸˆΊπŸˆ‚πŸˆΉπŸˆΈπŸˆ·

Anonymous said...

Jekyll..bukan jekylee. Dissociative mental disorder hanya dihidap oleh najib razak. Kejap prihatin, kejap samun.

Anonymous said...

Jakel = tempat rosmah tempah baju juta2.
Mr hide = Najib. Sorok billion harta rakyat.
Jakel & mr hide = pasangan no 1 negara

Anonymous said...

masalah Dapig ialah hendak jadi preacher dan dalam masa sama nak juga jadi jaguh yb: spliit ambistion. makanya buat dua kenyataan yang opposite dalam dua masa terdekat. nak kata apa? kah kah kah.

Anonymous said...

babi yang diberi makan akan sentiasa menyondol untuk mendapatkan makanan - itulah sifat Ted Manoff.

aku tumpang simpati kerana masih ada Melayu yang memilih untuk menjadi BARUA pada perancangan puak kafir harbi seperti DAP.

Othman Wok pasti gembira jika dia masih hidup dan mengetahui legasinya sebagai BARUA cina di Singapura terus subur di negara Malaysia dengan lahirnya benih yg membawa petaka sepertinya.

Ted Manoff kau patut belajar dari BARUA hebat seperti Othman Wok - belilah memoirnya yg ditulis oleh tangan2 bangsa CINA yang menyanjung setinggi langit pada segala 'pengorbanan' yang diusahakan oleh BARUA terhebat di zaman Order Baru.

kadangkala aku berfikir apakah Melayu ini merupakan bangsa yang punyai kecelaruan minda ??.

Ted Manoff kau hanya seorang BARUA !!

Anonymous said...

Poacher mabuk sermon hanya mahu dia saja yang bagi sermon. Dia jeles kalau ada parti lain yang bagi sermon. Kat Damautera bolehlah klentong, cer masuk kampung tengok samada ada sambutan atau sebaliknya. ada beran? Kik4

ted manoff said...

Apa yg ko merepek nii syaitooonn..jadi barua jho loq tkpe plk..

Anonymous said...

NJIB is the" best salesman "in the world...

Jgan jdi BIOL n TOLOL sprti PEMBANGKANG...

Pssstttt MB zmin da "BERKEMAS2" nk xTIDO MALAM mngnangkan nasib diriny..

Kihkihkih

Anonymous said...

11:21...ted bukan berua tpi lebih teruk dari berua...ted adalah sebutir tahi yg keluar dari jubur dapig haramjadah..hi3..

Anonymous said...

contoh lain split personality:

1. atok U-turn: sendiri menyamun tapi nak tangkap penyamun

2. ato' Lee Watt: tuduh atok U-turn liwat dia, walhal ehem, ehem

3. atok Kotak rasuah: nak jadi whistle blower, whistle itu hak orang tapi buat macam hak sendiri.

4. bla, bla, bla,

Anonymous said...

1117 1124..

Ape yg ko MERAPU niii

Satu mnde aku xfham
Hamjadah BIOL btul..

Anonymous said...

Angkara atok taik@ u-tuRn...semua geng terjangkit virus tu.Umo 29 thn cakap 92
Jgn dihina lembu suci tu nanti ketulahan...terpaksa dibawa ke siam utk dipulihkan.

Anonymous said...

aku tak tahu siapa yang lebih BODOH, diantara penyebar berita atau yang mempercayai berita yg disebarkan.

belum ada mana-mana mahkamah dlm dunia difailkan kes untuk mendakwa Perdana Menteri Malaysia atas segala khabar penyelewengan yang dibawa oleh penyebar berita dan belum ada seorangpun dari kalangan puak yang mempercayai, BERANI untuk memfailkan pendakwaan !!.

paling kuat pun ada dua ekor KELDAI politik yang bernama Husam Musa dan Mathias Chang pernah diarahkan untuk cuba memfailkan tuduhan di negara paling berkuasa dalam dunia pada waktu ini iaitu Amerika.

tapi entah mengapa dua ekor KELDAI itu menarik balik saman dan kini hilang tanpa khabar berita - aku ingat lagi betapa riuhnya waktu itu .. hehe.

jika di negara puak kafir pun KELDAI politik itu gagal memujuk untuk memberikan subahatnya, mengapa KELDAI itu tidak mahu pergi ke negara ISLAM untuk memfailkan pendakwaan ke atas Perdana Menteri ?

malangnya negara2 ISLAM seolah memberikan pertolongan kepada Perdana Menteri Malaysia dan menutup pintu dari bersekongkol dengan puak kafir ..

sekarang ni siapa yang lebih BODOH ??

Anonymous said...

Kandang babi = tempat kau

Anonymous said...

Anon 11:36, madey and aljuburi ara the "worst shit" in the world..

Anonymous said...

Kau ni bodo sangat la tedbabi oii.. Aku tak pernah lagi nampak pengomen pro kerajaan posting kat sini yang bermati2an bela jho low.. Tapi yang bermati2an bela geng sekandang sebabi memang banyak.yang paling handal jadi barua babi ni tedbabi kentot la..kau bangga jadi barua babi lantak kau la tedbabi oi.

Anonymous said...

aku pun tertunggu-tunggu sampai bila FBI,DOJ,Singapore, Switzerland nak dakwa Jho Low atas dakwaan jenayah kolar putih -

menurut kata para BARUA seperti kau hanya melalui Jho Low, Perdana Menteri akan turut didakwa sebab PM adalah dalang utamanya.

menurut kata para BARUA lagi segala bukti dah lengkap tapi entah kenapa takde Makamah dunia yang sudi untuk menjalankan prosiding dakwaan.

akhirnya BARUA cakap, tunggu menang PRU ke-14 kita akan tukar AG dan bukakan hasil siasatan yang di OSA dan kemudian akan mendakwa Najib Tun Razak atas dakwaan jenayah !!.

tapi kalau menang la .. hehe.

dulu BARUA yang sama jugak pernah guna ayat ni untuk menangkap Madey, tu dulu lah sebelum Madey nyanyok.

syarat pembebasan madey dari didakwa oleh BARUA ialah dengan - "you join me".

Ted Manoff kau hanyalah seorang BARUA !! (BARUA Cina).

tun faisal ismail said...

BOLEHKAH KATA2 NAJIB DIPERCAYAI?

Perdana Menteri, Najib Razak ketika ini sedang berada di China untuk lawatan rasmi selama lima hari. Selain lawatannya itu bertujuan mencari pemaju untuk Bandar Malaysia yang dipercayai akan diserahkan kepada Wanda Group, beliau turut menyaksikan majlis menandatangani MOU antara Malaysia Railway Link Sdn Bhd dengan CCCC, sebuah lagi syarikat besar China, bagi projek sambungan ECRL dari Gombak ke Pelabuhan Kelang sejauh 88 kilometer.

Dalam catatannya di blognya, Najib kemudian berkata, sebanyak 45,000 peluang pekerjaan untuk rakyat tempatan bakal diwujudkan melalui projek tersebut.

"Peluang pekerjaan ini harus dibuka kepada rakyat Malaysia dan tidak mengambil jalan mudah dengan menggunakan tenaga kerja asing.

"Insya Allah, semoga ramai dapat menerima manfaat dalam arus transformasi ini,” kata Najib lagi.

Itu yang disebutnya semalam.

Tetapi, pada  29 Mac 2017 lalu, dalam jawapan bertulis di Parlimen, Najib menegaskan pemilihan kontraktor bagi projek ECRL akan ditentukan sepenuhnya oleh China.

Menurut beliau, pemberian hak kepada China untuk memilih kontraktor itu adalah sebagai pertukaran kepada syarat-syarat menarik dalam pembiayaan kewangan projek tersebut.

"Bagi melayakkan Malaysia  memperolehi terma kewangan yang ditawarkan oleh China Exim Bank, projek ini perlu dilaksanakan oleh CCCC, sebuah syarikat pembinaan terbesar milik kerajaaan China,” demikian jawapan bertulis Najib itu.

Yang ini pula disebutnya di Parlimen pada Mac lalu.

Sekiranya, pemilihan kontraktor sudah dipersetujui akan ditentukan oleh China, adakah kontraktor tempatan berpeluang sama untuk memperolehi kerja?

Tidakkah syarat sedemikian dipersetujui kerana China mahu memberi peluang kepada kontraktor daripada negara mereka memonopoli kerja-kerja pembinaan ECRL itu?

Jika sudah kontraktor China yang melakukan kerja-kerja ECRL itu, di mana datangnya 45,000 peluang pekerjaan untuk rakyat tempatan?

Adakah rakyat tempatan berpeluang bekerja dengan syarikat daripada China atau menjadi pembekal kepadanya?

Sekadar maklumat tambahan, ada seorang kenalan yang terlibat dengan bidang pembinaan memberitahu, jika syarikat China yang melaksanakan sesuatu projek, adalah terlalu sukar untuk syarikat tempatan terlibat sama atau memperolehi kerja daripada mereka kerana katanya, mereka akan membawa segala-galanya daripada negara tersebut.

"Bukan saja tenaga pekerja, barang-barang dan peralatan akan dibawa daripada China kerana harganya  yang jauh lebih murah, malah bekalan makanan seperti ayam dan sebagainya pun akan turut didatangkan daripada China juga,"  tambah beliau.

Jadi, bolehkah dipercayai bila Najib menjanjikan 45,000 peluang pekerjaan untuk rakyat tempatan bakal diwujudkan sedangkan pemilihan kontraktor sudah dipersetujui untuk diberi hak kepada China?

Adakah kata-kata Najib sekadar janji untuk memancing undi pilihanraya? (ShahbudinHusin 14/05/2017).

Mat Gunong said...

Ada cybertrooper PICISAN dakwa ,tiada mahkamah yg mendakwa najib. Sebab itu beliau bebas dari segala penyelewengan. Sebelum itu mat gunong nak tanya soalan ini dahulu" SETUJU KE TIADA WANG 1MDB YANG HILANG???

Mat Gunong said...

Itu pengiktirafan dari negara Uganda ke???. Apa punya bodek kau ni. Najib tu bodoh business. Beli janakuasa mahal, jual kat CHINA KOMUNIS murah. Ini yg kamu kata bijak??. Bijak lah sangat!! Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

nak sediakan 45k peluang kerja pun macai madey dengki..
macam2 alasan dia bagi .. yg tak kerja tapi nak bisnes sendiripun korang sendiri gi robohkan gerai depa...
abis tu nak semua jual nasik lemak ke ....

Mat Gunong said...

Bohong 1. Mengaku tiada duit yg masuk akaun peribadi. Dokumen akaun bank mengesahkan PEMBOHONGAN
Bohong 2. Forest city, dakwa hanya pajakan 99 tahun. Perjanjian jualbeli mengesahkan hak milik kekal. BOHONG LAGI...

MORALNYA. SIAPA NAK PERCAYA LAGI, KATA KATA PENDUSTA.???

Anonymous said...

Kau kata kat diri sendri ke..?
Kahkahkahkah...

Anonymous said...

Kau pangkat ape sibuk nak btanya orang itu ini.? Takat level hanjing belaan tokey babi nak buat ape.bahalul mat gunong taik

Anonymous said...

Kau ingat kau bijak.? Takat kerja menyalak kat sini siang malam dah dabik dada konon paling bijak.menyerlahkn lagi kau punya bahalul tu.hanjing yang paling bodoh.

Anonymous said...

Tak bohong lah...ni semua salah excel...maka caiharbi2 bongok pun anggok2 percaya...kehkehkeh

Anonymous said...

Talibarut babi kat atas tuduh rosmah beli kain jutaan ringgit kat jakel. Kau ingat rosmah beli utk dia ke..bodoh bahlol wooi. Dia beli utk pertubuhan dll guna duit dia. Lantak dia lah.

Utk mamat bahlol kat atas, kalau tak tahu cerita sebenar jd jd babi menyondol tak kira tempat.

Anonymous said...

Kain itu Rosmah beli untuk kafankan PR. Dan PR sudahpun berkubur. Syabas Nek Rose. Muahahaha.

Anonymous said...

45,000 pekerjaan bukan diketegori untuk kerja2 pembinaan. Maksudnya 45,000 pekerjaan adalan kerja2 dan jawatan selepas siapnya projek dan pekerjaan jangka masa panjang.

Kamu faham atau tak faham? Nampaknya kamu tak faham.

Anonymous said...

Ted yang lahir hasil kacukan babi ternak dan babi hutan berlutut pada China DAPigs

Anonymous said...

Aku yakin pembenihan ted barua mase mak dn pak die bersetubuh mesti ade sesuatu yg tak kena dan dikuar tabii Islam. Sbb tu segala postingnya hnya membela puak babi.. Lbh spesifik dapig. Entah knpa buta sgguh hatinya, apa jasa dapig pd bngsa dn Agama kita? Tp umno krjn yg mnjga tanah air dgn jasa sgt byk pd Agama dn semua bngsa dgn Melayu sbg tonggak lngsung dipadam dn dibohong kering oleh ted barua ni.

Komen nya lngsung xbrnas, bertaraf bodoh membazirkan memory dn storage server blog.. Apa entah mtlmatnya.. Sbb xkn ade org yg akn trtarik dgn parti sembahannya pon dgn komen bodoh loyar buruk menipu fitnah semua tu.

Hidup umno, hidup DSN, jgn beri undi pd PH. Samada UMNO BN atau PAS shj.

Anonymous said...

Wang sape yg hilang matgobok? Wang imdb xpernah dilapor hilang. Yg hilang lesap serdak pn tarak ialah duit 100 billion dikrjakan madey dn daim penyangak..

Jika taraf tuduhan ko tu applied pd najib yg diprtgjwbkn soal imdb wpn duit xhilang pon, knpa madey penyangak mnybbkn 100 billion sah hilang ko x menyalak tuduh madey mcm ko tuduh najib?

Klu ko tu setan cytro picisan madey, better ko declare, so xpyh lh brlakon mcm ko org baik2 neutral. So ko pncacai madey, of course la ko ttp jilat tahik dosa die dn ftnah org lain sbb ko bngkai upahan utk mnjtuhkan musuhnya! Najib!

Anonymous said...

Aku kasihan nek semah.. Sape nk kafan sape nnt.. Ph dlu ke chap munge dulu?

Anonymous said...

Sembah cina kominis mintak utang...balik malaysia umum kominis nak melabor untungkan malaysia...

Anonymous said...

Ko bodooo...kalo atuk samun polis dan sprm tak rilejs...

Anonymous said...

Angkara najib macai jadi bertambah bodooo..

Anonymous said...

Najib pandai ker kira 45000....tuntutan IPIC pon bayar 2 kali..salman beli separuh saham RAPID bayar suku aje...najib setuju...tak pandai kira laa tu...

Anonymous said...

Macai kalo tak du gu tentu tahu najib tak gubah wang haram diluar negara...peguam negara tak mao dakwa najib rompak 1 mdb...peguam negara jugak tak mao dakwa konco najib...macai tak desak poon..

Anonymous said...

Umno duku nak kena kapan...ha4... Kuat tipu....cabutan bertuah pon tipu..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates