April 20, 2017

55 Walaupun @AzminAli 'Double Standard Kes Rasuah, @AdamRosly Tetap Didakwa @SPRMMalaysia Esok


Lihatlah video di bawah bagaimana sikap berpilih (doubke standard) Timbalan Presiden PKR, dalam mengulas isu rasuah. Di dalam ceramahnya Azmin Ali dengan keras menghukum Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak dengan mengelar Bapa Perasuah Negara dan Perompak Nombor Satu Dalam Negara, walaupun Perdana Menteri tidak pernah didakwa dengan mana-mana dakwaan rasuah di mana-mana mahkamah di dunia. 

Sebaliknya apabila mengulas mengenai Ketua AMK Ampang yang disiasat dengan dakwaan rasuah, lain pula rentak bunyinya. Katanya, "Jangan kita hukum seseorang semata-mata siasatan sedang berjalan." Kepala hotak kau lah Azmin.

video

Sikap berpilih Azmin Ali ternyata tidak dapat menyelamatkan Adam Rosly. Esok jam 9.00 pagi Adam Rosly dijangka didakwa mengikut Seksyen 32(8)(c) dan Seksyen 89 Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram (AMLA) 2001. Maklumat terbaru, SPRM juga menyebut suruhanjaya itu turut menyita rumahnya di Ampang yang dibeli pada harga RM1.2 juta secara tunai.

Yang pasti kesian Adam Rosly, selepas beliau ditahan SPRM, Cabang PKR Ampang mengeluarkan Kenyataan Media menafikan ada hubung kait Adam Rosly dengan Ahli Parlimen Ampang, Zuraidah Zakaria mahupun Menteri Besar Selangor, Azmin Ais Krim, maaf typo Azmin Ali.

55 comments:

Anonymous said...

Jabatan air sabah ratusan juta per citer?...

Anonymous said...

Najib tidak pernah.didakwa dlm mana2 mahkamah dunia...
Najib bedal tak simpan diluar negara...
1 mdb didaftar di malaysia...tanggongjawab badan keadilan malaysia laah...selagi ade kuasa boleh lah selindong...tumbang umno masuk mahkamah leer..

Anonymous said...

http://www.malaysia-chronicle.com/furious-horse-trading-grips-umno-zahids-team-b-is-big-they-know-najib-has-too-much-dirty-laundry-to-resign/

Anonymous said...

Najib bersih tapi tony pua
jemput suruh hantar surat saman...surat warning jer yg dihantar...kalo bersih dah saman tony pua ...takkan takut cina DAP plak..

Anonymous said...

Bukti disembunyikan Mak lampir dan Azmin aiskrim....Selangor jatuh nanti terburai la bukti2 yang disembunyikan...

Tinggal sekor macai dok melalak 1MBD...entah apa dia cakap tungang langgang...belum makan ubat kot...

Anonymous said...

Asimin jamban mmg babi.- full stop
nk menang pru pun guna la kaedah yg tak busuk sgt!

Anonymous said...

copy paste citer dr blog musuh no1 najib mmg le citer fitnah je.

sian ko chai.. xde org bace kot. kena paste sini

Anonymous said...

nawaitu nk tumbangkan umno lepas tu nk tangkap najib menampakkan dendam keji dan busuk hati dan bakal mengainaya seorang pemimpin yg byk jasa pada rakyat tp di tabur fitnah siang malam

tkpa demi Allah Yang Maha Kuasa, semoga UMNO BN terus kukuh mmerintah Malaysia PRU14 dan selepasnya. Semoga dilindungi DSN dari ancaman jahat barua2 kafir laknatullah ini spt ko anon 10.55

org yg syg Najib lebih ramai tp byk yg diamkan diri. yg menyalak mcm anjing gila ini bising riuh tp tak sebanyak mana

Insya Allah, Allah Taala pelihara DS Najib, DS Zahid dan seluruh parti UMNO dr kejahatan dan ditumbangkan musuh2 Melayu Islam!

amiin

Anonymous said...

kalau nak layan saman macai babi pakai xjd keje lain lah kan. lg banyak mereka akan main fitnah

Pastu pulak saman bukan erti bebas dari tuduhan. so better tk payah layan org bodoh mcm tony puaka. sbb madey dan asimin jamban pn tak saman pon diorng punya skandal menyamun 100billion dan main asikerim dlm jamban


awat tak saman chai?? suruh madey saman dulu.. asimin jamban menyusul saman jugak.

kenapa asyik tala najib je?

rase nak kalah teruk dh ke PRU14 nnt chai?

Anonymous said...

Ko sesat nih. Ini bukan laman web bpr daa.

Anonymous said...

Mmg betul xde satu pun tuduhan pd Najib lekat di mana2 mahkamah dunia

Kalau dh tahu didaftar di malaysia kenapa matthias anjing suruhan madey tergedik2 pegi Swiss, UK, New York dgn kudin muflis lapor di sana?

satu pun tak lekat. so apa macam chai?

Anonymous said...

Madey tak pernah saman. Tak nampak takut pun.

Anonymous said...

sesat lagi bodoh macai pakaton.

suruh saman xnak. lepas tu gedik nak najib saman pulak.. giler.

nk kalah sgt dh tu pru14. semoga hilang deposit calon2 pakaton!

Anonymous said...

PHaprack ada 7 lori loyer tapi sekorpun tak berani saman J lor. Retorik jer lebih. Madey yang dah tak ada taring pun depa kecut nak saman. Ada hati nak saman jibo, kah3.

Anonymous said...

Semua kerja tu untuk tayang jer. Janji upah masuk. "Hello, hello"

Anonymous said...

Bila Asmint nak saman Rapizi?

Anonymous said...

bile asimin jamban nk saman utusan?

lapiji dh kalang 5 x. jadi tahik je skrg ni.. lps pru14 ni duduk lokap lah jd banduan. elok mampos cpt xpe makhluk sial mcm tu.. xde pulak dia nk attack gereja ke kuil ke.. tabung haji dengan yapiem jg yg die sakit ati

Anonymous said...

ted salwah al babie dh mampos ke belom?

Anonymous said...

Sahabat kt UK beritahu survey badan bebas di sana jangka Pakatoon akan kalah teruk hilang 1/3 kerusi skg. selangor kembali pd BN, PAN dn PBPM hanya boleh menang xsampai 10 kerusi. Penang 50/50 dapig mungkin kalah/menang. itu survey.

BN dijangka menang 2/3. Insya Allah hrp betul.
Aminn

Anonymous said...


TERKINI!!! Kongsi gelap gagalkan PC bekas ahli PPBM
Posted by SnapShot at 4/20/2017

Suatu sidang akhbar telah dijadualkan di Restoren Syed di Taman Kemuning Senawang pada pukul 9 malam.

Sidang akhbar adalah untuk Anas memberi kenyataan berhubung samannya terhadap Tan Sri Muhyiddin dan Dato Mukhriz yang dikatakan tidak kota janjinya kepada ketua-ketua akarumbi PPBM

Anas ialah kepala cawangan PPBM yang bawa keluar 500 ahli PPBM keluar parti.

Difahami sidang akhbar terpaksa dipindahkan ekoran kongsi gelap datang untuk gagalkan majlis.

Apa kena kongsi gelap untuk kacau sidang media politik melainkan mereka dibayar.

Jika yang bakal terdedah, tidak hairan pihak berkait rapat dengan Muhyiddin dan Mukhrizyang hantar mereka.

Kita tunggu laporan terkini.


p/s- patut macai berok ted salwah kalut smcm. modal berbayar telah lesap. skrip basi di pakai jg jnji dedak jln jgk.

kah.kah.kah.kah

Anonymous said...

Tuah ayam nampak di kaki tuah Azmin muncul bila 'langkah kijang' kekejangan. TQ Rafizi.

Anonymous said...

Dan akhirnya de fakto akan balik ke rumah lama. Satu yang + untuk kesatuan ummah.

Salwah Abdat said...

Aku berdoa setiap saat agar kau mampus dulu dalam keadaan yang paling hina.Dah bodoh kurang ajar sama macam jibby

Anonymous said...

asimin dan mak lampir tua kutuk sama jer dua2 kepala taik..kesian adam mudah dibodohkan dan ditaik kan..hi4

Anonymous said...

salwah si macai taik sudah marah

ted manoff said...

1. KJ kata sistem kuota di bawah Perkara 153 adalah satu penghinaan kpd orang Melayu.

2. Saya tak rasa ianya satu penghinaan kerana tak mungkin sesuatu yg hina di maktubkan dalam perlembagaan.

3. Takkan lah kuota ini hina kerana ia adalah termaktub sbg kuasa Yang Di Pertuan Agong utk memeliharanya.


4. Perkara 153 berkaitan Hak Istimewa Melayu adalah sebagai balasan kpd org Melayu memberikan taraf warganegara kepada bangsa pendatang.

5. Jika balasan ini satu penghinaan, pastilah hina juga taraf warganegara yg pernah kita berikan kepada 1.7 juta org pendatang asing tanpa izin di Malaya dulu.

6. Sebenarnya yg hina bukanlah kuota Melayu itu.

7. Yg hina itu adalah kamu sendiri yg menjadi kerajaan.

8. Undang2 dah ada tapi kamu yg gagal kuasakan undang2 itu atas dasar kompromi politik di depan kaum2 lain demi mengharapkan undi mrk utk kamu terus berkuasa.

9. Kamu nak tunjuk kepada bangsa pendatang seolah2 kamu acah2 liberal dan kamu tak pernah peduli kpd bangsa kamu yg terpinggir dari gelanggang persaingan semata2 krn tak mampu bersaing dlm padang tak sama rata.

10. Takpalah, biarkan Melayu begitu kerana bagi kamu BRIM cukup utk mendiamkan kami

Biarkan lah
http://www.freemalaysiatoday.com/…/sistem-kuota-hina-orang…/

Anonymous said...

Kalau nak terus berkuasa selama 22 tahun, ikutlah gaya insan yang pernah melaluinya: bodeklah meley secara maksima dan isakan mulut tempayan (tok Kim). Muahahaha.

Anonymous said...

Kalau nak kekal lama dalam gallery macam Pak Min, kenalah play to the gallery. Kik5

Anonymous said...

Rakyat nak tau siapa anak dara yang buat kerja dalam jamban tu.

Mat Gunong said...

Tak perlu berlagak suci bila tiada pendakwaan dibuat , sedang kan rakyat melihat bagaimana penyamun berlindung disebalik kuasa untuk survival politik dirinya. Nak tengok dakwa atau tidak, tunggu sahaja bila kuasa bukan lagi ditangan. Jangan nanti lari sambil tecirit dah lah.

Mat Gunong said...

Dihadapan rakyat " kita akan lakukan TRANSFORMASI untuk kesejahteraan rakyat.
Dibelakang rakyat" aku sedang lakukan TRANSFER MONEY untuk kesengsaraan rakyat.
Dok gitu????

Anonymous said...

Ingat. Rating 90 belum tentu jadi presiden kat AS. Makanya usahlah buang karen macam Invoke dan rakan sewaktu dengannya. Wakakaka.

Anonymous said...

Kononnya rating Pak Min naik menegak hasil analisis pembodek namun dalam persekitaran dinamik apa saja boleh berlaku di ke esokan hari. Wakakaka

Anonymous said...

Bodooh ...saman kes fitnah ngook..jho lo fitnah saper?.ini kes jenayah...polis dan sprm yg bertindak..makin lame makin cai makin bongok tak reti beza kes fitnah dengan kes jenayah..ko sekolah mana?...

Anonymous said...

Najib pernah didakwa di mahkamah mana?...kalo loyar Apandir tak mao dakwa nak lekat mcm mana....ngook..dakwa dulu baru tau lekat ke tidak...
Kalo najib bersih dia dah saman tony pua yg fitnah dia...
Dia takot saman sebab dia merompak...

Anonymous said...

Cai makin hari makin bodooh...ketakotan umno nak mampoos..

Anonymous said...

Ha3...jauh nye tukang survey yg pakai teropong...najib ketakotan...
Nilai ringgit hatuh...inflasi naik..

Anonymous said...

Kakahkah..kuda trojan umno dlm bersatu..dah cabut lari seblm masanye...menggagalkan perancangan umno nak melemahkan bersatuu...hi3 ...bodoh benor trojan..

Anonymous said...

Orang munafik macam ko takkan sesekali diterima doa oleh Allah.

dap lan cau said...

Aku skrg paling takut apa akan terjadi pada pemimpin pujian aku. Dia segala2nya bagi aku .. hidup mati dia rasanya seola-olah mcm hidup mati aku juga.

dialah ikon,
dialah role model,
dialah contoh terbaik,
dialah pemimpin paling bijak,
dialah pemimpin paling amanah,
dialah pemimpin paling keramat cakapnya,
dialah pemimpin yg tidak memusuhi lawan politiknya,
dialah pemimpin yg tidak pernah memfitnah musuh politiknya,
dialah kejora hidupku didunia dan diakhirat.
aku sanggup merenang lautan api demi kasihku padanya.

Semalam bekas musuh ketatnya iaitu 'PM 16 Sept' telah dibawa ke Putrajaya utk 'berceloteh santai' dgn panel penyiasatan kes perjudian forex BNM. Aku harap dia tidak akan membocorkan rahsia sekiranya ada yg tidak kena dlm penggendalian urusan judi forex tersebut. Semoga 'PM 16 Sept' tidak buat U-TURN setelah pemimpin pujaanku 'merapak sembah mencemar duli' beberapa kali bertemua dgnnya dimahkamah utk berbaik-biak semula, dlm ertikata lain 'U tolong I, I tolong U'.

Kpd pemberi komentar sekelian, sama2lah kita berharap pemimpin pujaanku akan terselamat dan tidak dikenakan apa2 tindakan undang2, krn sbg seorang yg maksum dan keramat yg terpelihara dari segala dosa dan kemungkaran seharusnyalah dia dilindungi walau dgn cara apa sekali pun. Sekali pun dgn hancurnya negara ini dan melayangnya nyawa kita sendiri.

Anonymous said...

Kenapa plak ko yg sibuk?rapizi suruh azmin saman?
Tony pua jemput najib saman dia..tapi najib takot tony pua...

Anonymous said...

Yg menyokong perompak munafik..tak ikut perintah tuhaan...merompak tu halal?....ustaz mana ajor ko?...

Anonymous said...

Csi tetap pertahankan perompak...tak pernah didakwa dimana2 mahkamah dlm donia...hu4..

Dijemput saman takut nak saman kerana terlampau bersih..
Kalo saman tak jadi kerja lain..
Walhal seblm ni berani saman..

Anonymous said...

Madey rileksj er...ko plak yg gelabah..hik4...

Anonymous said...

Madey releks jer selama 22 tahun dan +++ dan tak akan buat kerja bodoh (saman-saman sume tu) sama ada dulu, kini dan selamanya. Sebaliknya puak-puak Kim dan BABI yang buat tuduhan terhadap Madey yang gelabah beruk dan akhirnya buat Utun!kik6

Anonymous said...

komen ted proot tak de kualiti langsung ...
tak reti tulis .. lukis jer la ted
hahahahahaha

Anonymous said...

'Pakatan Minta Saman' sangat2 berharap fitnah yang mereka lontarkan agar disaman. Sebabnya mudah iaitu mereka boleh melalak depan rakyat bahawasanya tiada lagi kebebasan bersuara sekiranya mereka kalah.

Sebaliknya kalau mereka menang, mereka akan terloncat-loncat mengatakan fitnah mereka adalah betul. Dalam kata lain mereka nak dapat undi dengan cara mudah i.e menerusi fitnah.

kah kah kah

Anonymous said...

Eloklah Mint saman kalau tidak mahu tuduhan rasuah seks dianggap benar2 berlaku.

Salwah Abdat said...

Puas hati lah bro,.ini semua Pariyah dog" punya pengikut...!!

Anonymous said...

Tunggu sepina dari perancis sampai.. apandi takde kuasa nak sekat sepina perancis tu...

Anonymous said...

Mahkamah mana yang dah jatuh hukum merompak tu?

Anonymous said...

Tukang survey lagi banyak dalam fuckatan, malaysia bakal bangkrap la, malaysia takde duit la, najib tak berani gi usa la, hishamudin bakal pm, zahid kene tendang la...

Tapi semua tu bukan tahap survey lagi, tapi tahap fitnah... Lepas tabur fitnah, buat muka toya macam takde apa-apa yang berlaku.... Cukup haram jadah..

Anonymous said...

Hik hik hik... Hebat 'trojan umno', sampai dilantik jadi SU kerja parti lagi.. ada sekor lagi 'trojan umno' masuk arini, bulan depan dah keluar parti... Tapi yang pelik, 'trojan' tu kipnap parti orang lain kemudian lantik diri sendiri jadi presiden bersama pembantunya mat selfie yang juga 'trojan umno' cawangan mana ntah....

Sekian laporan berita dari tv10.... Hanggok2 kan je....

Anonymous said...

Pm tu mcm tak ada kerja lain pulak yer..orang cakap sikit saman orang tuduh sikit saman..lainlah pemimpin pembangkang lgbt..orang silap sikit saman..u ulang i saman..u..tulis yang betul pun saman..apalagi kalau salah..hbis bila masa nak berkhidmat utk rakyat..sbb tu Pm..dia berjiwa besar..orang pijak muka dia..orang lukis badut muka dia..relax jer..bukan apa..malas nak layan orang yang biol..dan bodoh mcm salwa...bodoh ni..bukan pasal kau tu pandai speaking london k tak tapi bodoh..sbb memilih pembangkang yang ratanya sokong lgbt pluralism dan.liberalism.. Ha..tu mmg bodoh tak boleh diajar..Contohlah siti zabedah anak di kassim dgn dyana girl girl si zairil

Anonymous said...

Apapasal bila aku byg Salwah Abjad keluar muka mak lampir ampang hihuhi..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates