April 9, 2017

281 @TonyPua Berbohong DAP Tidak Pernah Membentangkan Rang Undang-Undang Persendirian Di Parlinen


Dalam rakaman khas beliau bagi mengutuk pembentangan huraian Rang Undang-Undang Persendirian Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016 atau RUU 355 oleh Presiden PAS merangkap Ahli Parlimen Marang, DS Abdul Hadi Awang, dalam sidang Dewan Rakyat Khamis lalu, Setiausaha Publisiti DAP merangkap Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua, berkata:
"Now, every opposition (member) has the right to table a private member’s bill or opposition’s motion, but the question is, in the history of Malaysia, never has such motions been allowed to get onto the floor. In normal parliamentary democracies, yes, opposition members’ bills actually get the chance to be heard on the floor, but not in Malaysia."
video

Manakala dalam catatan di laman sosial Facebook beliau Khamis lalu juga Tony Pua menyebut:
"Opposition motions and bills have never made it to the House Floor for debate in the history of Malaysian Parliament, because BN controls what gets tabled, in collusion with the House Speaker."

Hakikatnya, berdasarkan sejarah Parlimen Malaysia, sudah banyak kali Usul dan Rang Undang-Undang Persendirian pembangkang dibenar bukan sahaja untuk dibentangkan, malah untuk dibahaskan dan diundi juga. Pada Isnin, 24 Oktober 1977, tiga Rang Undang-Undang Persendirian dikemukakan oleh dua Ahli Parlimen DAP, iaitu Ngan Siong Hing (Kinta) dan Lim Kit Siang (Kota Melaka).

Dua Rang Undang-Undang Persendirian yang dibentangkan oleh Ngan Siong Hing serta yang dibahaskan dan diundi dalam Dewan Rakyat pada Isnin, 24 Oktober 1977, ialah Rang Undang-Undang Persendirian untuk meminda Ordinan Kesatuan Sekerja 1959 dan Akta Perhubungan Perusahaan, 1967 dan Rang Undang-Undang Persendirian untuk mewujudkan Akta Melindungi Pekerja-Pekerja dan Gaji Minima, 1977.

Rang Undang-Undang Persendirian yang dibentangkan oleh Lim Kit Siang serta yang dibahaskan dalam Dewan Rakyat pada Isnin, 24 Oktober 1977, ialah Rang Undang-Undang Persendirian untuk meminda Akta Biro Siasatan Negara, 1973. Perbahasan dan pengundian ke atas Rang Undang-Undang Persendirian ini diteruskan pada Selasa, 25 Oktober 1977.

Dapatkan fakta-fakta yang betul Tony Pua sebelum memperbodohkan diri sendiri!

281 comments:

«Oldest   ‹Older   1 – 200 of 281   Newer›   Newest»
Anonymous said...

Ular keturunan selatan negara china ni mmg licin dan licik, suka menyembur bisa merata-rata, dah mmg tabiat semula-jadi ular2 jenis mrk ni.

Yg cepat gerun dan ngeri pada ular jenis ni adalah mrk2 yg dah korup fahaman agama, sekali aje ular ni gegar kepala terkencit terkencing nahan takut.

Tu belum lagi Ular Diktator nya yg bertapa dlm sarang selama +- 60 thn, sekali bukak mulut jelir lidah aje, para munafik dan munafikun terus tunduk angguk2 tanpa bantah apa lagi. Maklumlah org 'menyembah' tuhan ular ..

Anonymous said...

Disebalik harga barang dan kos sara hidup yg semakin meningkat, macai umno cuma tahu salahkan semua perkara kepada dap. Nak jawab pada rakyat..tak mampu. Kahkahkah

Anonymous said...

RUU Babi senang saja lulus tanpa bangkangan puak Pakatan Penyamun tapi RUU mahkamah syariah meroyan lebih dari kapir harbi....

Anonymous said...

Artikel macam ni kalau rakyat biasa baca mau digelakkannya..kategori sampah. Ibarat bumbung bocor, hari2 kena hujan, paip air pulak yg digantinya.

Anonymous said...

Melalui getaran(meneran)terhasilah kepala , badan dan ekor taik MMM
Itu pun disembah dan dipoja pentaksubnya

Anonymous said...

Macai 10:11 baru keluar gua ka...kos sara hidup di Indon pun meningkat pak gawat weh sekarang....seloroh donia bapa apa kisah ulat dalam batu pun boleh idup..bapak kan ulat nya...

Anonymous said...

3 org yg kuat MENIPU d malysia ni.

1) rapiji
2) ijah
3) tony pua

Mmg HAMJADAH dorg ni..
Kuat TIPU n PEMBOHONG besar

Anonymous said...

Sekali jer ular mca sembur bisa yg tak seberapa habis macai terkincit tak boleh melalak...angguk2 perintah kapir bn..terketar2 ular pas bentangkan ruu kena kincin dgn najin..

Anonymous said...

Sekali bohong percaya..
Dua kali bohong pun percaya..hearsay..
Tiga kali bohong pun petcaya...memang sah bodoh..
Berkali2 bohong pun percaya dan angguk2 memang bangang biol bahlol tolol dan bolong
Jadi macai jebon sambung bohong jadi fitnah sah tergolong dalam puak dajjal makan dedak hasil judi dan lendir puak kafirun

Anonymous said...

Sekarang najin nak kenakan cukai pelancongan plak...gst dah kena bayar plak cukai hotel walau duduk hotel bajet...padan muka macai...najin sembelih semua..kerana nak bankrap..

Anonymous said...

Ko meroyan kerana jandang babi jauh dari rumah ko..
kenapa tak lulus lagi ruu syariah..nak main2 ker?..3 tahun tak selesai lagi...berapa lama lagi?...untuk bentang usul saje?..

Anonymous said...

Tugas cts untuk dap saje...kena sekeh dengan cina mca bisu...ular lidi jer...

Anonymous said...

Dok meroyan MCA tak sokong UMNO sokong RUU 355 apa hal...memang dah mereka bukan Islam...yang heran puak2 yang konon Islam dok meroyan apa pasal...tak sokong tak pa tapi menentang habisan lebih dari kapir harbi...
PAS dan UMNO serta MP Islam sokong pun dah cukup....

Anonymous said...

Ini mesia...kemana pergi hasil bumi yg banyak?...rakyat indon 200 juta 7 kali ganda dari rakyat mesia..tak sekolah budak ni...

Anonymous said...

Kuat klentong najin dan lobai pas dan macai...hamjadah ...

Anonymous said...

Najin klentong macai2 percaya....derma..pelaboran...utang 1 mdb dah habis bayar...gst untuk rakyat...ekonomi kukuh...sekarang nak kena plak cukai pelancong...terkinja2 macai ...

Anonymous said...

Ko kata dap jer anti islam..hari ni konar plak...mat konar...nuar
muso kena tambah tajuk esei...hak4...ruu yg yg hanye pinda had hukuman pon dah 3 tahun blm boleh laksanakan...ruu nana yg 3 tahun blm selesai?...main2 kaa?

Anonymous said...

dap tu yg kafirnya tak perlu dipertikaikan. tempat terakhir mrk tetap neraka jahannam, sama-ada dia buat baik atau dia buat jahat, makin jahat makin paling bawah tempatnya.

yg munafiqun dan musyriqun dlm ph tu takkan nak ikut dan terus jadi kafirun pulak kot ..

Anonymous said...

Usul RUU 355 sekadar bagi membolehkan beberapa kesalahan dalam Kanun Jenayah Syariah 1985 Negeri Kelantan dikenakan hukuman mengikut undang undang syariah selain meningkatkan jumlah hukuman dalam enakmen enakmen syariah di Kelantan seperti Enakmen Keluarga Islam 2002 dan Enakmen Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan 1994.

Malangnya mengapa cadangan pindaan yang semudah ini dikaitkan dengan implikasi hukum syarak yang melibatkan aqidah dan tuduhan menolak hukum Islam, boleh tanam dijirat, munafik, anti Islam, khadam kafir harbi dan seumpamanya.

Semua ini menggambarkan pemikiran khawarij yang suatu ketika dahulu telah banyak merosakkan kehormonian ummat Islam, yang bukan sahaja menyebabkan perselisihan dan perbezaan pemikiran, tetapi terbawa bawa kepada permusuhan dan pembunuhan, telah menguasai pemikiran sesetengah ahli Pas sekarang.
...

Anonymous said...

Amanat lobai pas tahun 1981 di banggol peradong Terengganu umno kapir...
Sekarang Najin dah suap lobai pas 90 jota umno tak jadi kapir ....haak4..
Kalo Najin tak suap macai2 ni semua kapir lahabau.

Anonymous said...

Mca gerakan dan kristen serawak dan sabah islam?...inilah puak2 yg gertak najin ...ko pun tak boleh melalak..ooo baru wa tau fatwa baru macai umuno....baghal.

Anonymous said...

ular al-munafiqun kat atas ni dah mula belit tiang gol, nak alihkanlah le tu ...

Salwah Abdat said...

Ketua atau Cheif Penipuan di dunia sekarang ini disandang oleh MO1 & Lobai malang.........!!!!!
Pengikut dan Pentaksub mereka telah di beri makan pill bonggok.......!!!

Anonymous said...

6. Premis Marang hanyalah Syariah yang diperundangkan tanpa melihat kerangka besar perundangan negara dan undang-undang lain yang sepatutnya diteliti dan dirujuk kepada konsep besar Maqasid Syariah yang bebas bergerak dalam kerangka yang lebih besar.

7. Umpamanya dalam hal SOSMA, AKTA HASUTAN dll di mana sebahagian besarnya tidak menepati konsep keadilan dan kemanusian yang merupakan teras SYARIAH. Saya menyebut demikian kerana isu 355 ini dikatakan ianya adalah SYARIAH dan wajib disokong sedangkan akta lain yang jelas bercanggah dengan prinsip syariah tidak pula dianggap SYARIAH yang wajib disanggah. Obsesi pengikut dan penyokong syariah seolah menganggap 355 adalah segalanya adalah salah faham yang parah terhadap fahaman SYARIAH ISLAM sebenarnya.

Tan Sri Speaker

8. Saya tidak dapat mengelak menegur sebahagian kita yang gagal mendidik rakyat bagaimana sesebuah perundangan dibikin atau dipinda. Selain dari niat yang baik, sesuatu usaha perundangan perlu melalui proses konsultasi pihak pakar, pihak berkepentingan dan orang awam. Dalam proses itu tautan melalui dialog, forum yang melibatkan semua pihak amatlah penting. Lebih malang 355 ini kerana dibawa oleh Marang dan bukan kerajaan telah menimbulkan berbagai reaksi yang memburukkan niat yang baik. Kerana itu ada pihak yang mengambil kesempatan menjadikan 355 sebagai tunggangan politik dan tidak kurang telah melahirkan pentaksob kaum dan agama yang mengambil kesempatan.

9. Pada waktu yang sama golongan yang senantiasa mengaitkan Marang dan partinya dengan ‘hudud’ melahirkan penentangan yang tegar kepada RUU 355 sehingga sanggup membawa kes ini ke Mahkamah sebagai alasan ‘tidak berperlembagaan’ Bukankah ini menimbulkan konflik perundangan kerana Marang yang membawanya dan mungkin berbeza jika kerajaan sendiri yang mengusulkannya? Parlimen tidak boleh mengizinkan 355 yang baik ini menjadi polemik perundangan dan politik yang tidak berkesudahan.

10. Saya turut heran kenapa Ummo/BN sebagai kerajaan tidak membawa usul ini jika pemerkasaan mahkamah syariah adalah keperluannya, mengapa membiarkan usul Marang menjadi bahan politik? Agenda politik apa yang hendak dimenfaatkan? Tujuan politik Umno mendekati PAS kah atau tujuan melemahkan pembangkang? Saya tidak boleh membiarkan keperluan murni ini iaitu pemerkasaan mahkamah syariah diperalatkan sebegitu rupa malah cara dan kaedah media perdana memaparkannya adalah untuk tujuan politik Umno.

11. Bukti 355 dipolitikkan adalah jelas dalam ucapan Presiden Umno di PAU 2016. Timbalan Presiden Umno turut menyebut bahawa kerajaan akan adaptasi 355 usulan Marang. Parti komponen Sarawak menolaknya begitu juga MCA, MIC dll. Bukankah ini menimbulkan ketegangan politik? Apakah Umno/BN tidak tahu semua ini akan berlaku? Apa perjanjian sulit yang berlaku antara PAS dan Ummo? Akhirmya PM sebagai pengerusi BN menyatakan pendirian tidak mengambil usul Marang untuk dijadikan usul kerajaan.

13. Maka sahlah ia mainan politik Umno dan segala polemik akhirnya mengorbankan pemerkasaan mahkamah syariah kerana pihak berwajib dari kerajaan Umno/BN tidak akan mengambilnya untuk dibaca kali kedua sebagai RUU kerajaan. Perbahasan kita hari ini hanyalah sekadar ‘akademik’ yang sudah diketahui penyudahnya bahawa kerajaan tidak akan mengambilnya!

Salwah Abdat said...

Yang penting fulus massssuk bro

Anonymous said...

ular lidi betina baru menetas telur dah masuk dah ...

Anonymous said...

Lega dan bersyukur kerana telah menang dan "hadiahnya" adalah Mohd Najib Abdul Razak sebagai Perdana Menteri.

Saya adalah antara orang yang secara terang dan terbuka berkempen tamatkan pemerintahan (Tun) Abdullah Ahmad Badawi yang telah dilarikan (hijacked) oleh budak-budak tingkat empat.

(Anak, bakal menantu kemudian jadi menantu, seorang usahawan Cina, seorang wartawan dan beberapa orang budak Oxbridge.)

Hari ini saya dukacita dan berusaha menumbangkan kerajaan Barisan Nasional pimpinan (Datuk Seri I Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sandrobone Sultan Abdul Jalil) Mohd Najib kerana ia juga telah dilarikan.

Malahan berkali-kali ganda lebih teruk daripada kerajaan Abdullah. Kerajaan Najib dilarikan oleh anak-bini, Cina Jho Low, anak tiri pembikin filem separa lucah (Raza Shahriz Abdul Aziz), Arab misteri, ketua-ketua Umno makan dedak, ketua-ketua Barisan Nasional yang oportunis dan berpuluh-puluh penasihat yang memusnahkan.

Kerajaan Najib yang menjual harta negara, menjadi boneka negara China dan “poodle” Singapura. Kerajaan yang membawa berbagai bencana, bala dan musibah kepada negara dan rakyat jelata.

Skandal 1MDB, SRC International, FGV dan Felda, beban GST, nilai ringgit yang merudum, kos sara hidup yang melambung, MH370 yang hilang lesap, MH17 yang ditembak jatuh, banjir besar, hospital terbakar dan senarainya berterusan.

Pastinya ini bukanlah contoh sebuah kerajaan dan negara yang diberkati, diredhai dan sejahtera.

Tidak ada hadiah ulang tahun untuk Najib tetapi kutukan. Buat apa kita berikan hadiah kepada beliau. Media massa arus perdana milik beliau pun nampaknya tidak meraikan ulang tahun pemerintahan beliau.

Cuma kutukan saya lebih santun daripada kutukan beliau. Najib pernah panggil peneroka Felda yang tidak sokong Umno/BN “haram jadah” dan blogger Umno yang bercakaran “bangang”.

Saya panggil dia “haram zada”. Haram daripada bahasa Arab (حرام) dan zada daripada bahasa Parsi yang bererti anak. Haram zada adalah istilah bahasa Hindustan.

Saya kata “haram zada” kerana dia baru saja cipta satu lagi rekod peribadi – personal best - yang menyusahkan rakyat jelata iaitu kadar inflasi paling tinggi dalam masa lapan tahun.

Lapan tahun Najib perintah negara inilah hadiah beliau kepada kita – kadar inflasi paling tinggi. Melebihi 4.5 peratus.

Anonymous said...

Ade brani lawan cina mca?...tercirit ler ko..

Anonymous said...

Aiiya apa pasat najin bikin selupa gone end itu cukai katil?

Anonymous said...

Lobai pas bijak jugak..dia reserve tak kata umno tak kapir...kalo umno sekeh lobai pas akan jeluar semula amanat ni...haak4... Awas macai ko blm selamat lagi dari lobai pas...

Anonymous said...

Ko tu padan kene sekeh dengan cina mca jer sampai tetcirit dan terus bisu.....gebang lebih2..

Anonymous said...

Yang dok persoal sekarang mengapa MP Islam dok menentang habisan lebih dari kapir harbi....

Cukai hotel memang ada dalam GST cuma nak dikuatkuasakan...dok meroyan pasai hang tidor hotel ka..balik tidur rummah la...

Anti Islam adalah kapir harbi macam DAP yang merosakkan Islam

Hasil bumi Indonesia berkali ganda dari Mesia walau penduduk nya ramai tapi buminya luas...kebijaksanaan pemerintah memastikan negara terus makmur...

Walau 3 tahun atau 10 tahun hasrat membentang RUU 355 sentiasa ada diperbaiki dan telah dijangka penentangan dari DAP...

Amanat Hadi 1981 timbul dari kemarahan Hadi kerana Mader tidak bersama kembangkan Islam asyik dok menyamun sekarang masuk geng Pakatan Penyamun Rakyat..

Kalau UMNO dermakan 90 Jota pada PAS untuk PAS bantu ahli nya..kau macai Pakatan Penyamun Rakyat minta la dari ketua prnyamun..

Anonymous said...

isu fitnah pun dah takde modal lagi ke?

asyik2 sibuk cina mca sekeh. cina dap sekeh kpd butoh ko ko tak kisah pulak. setakat ngerang nahan sakit aje ke ...

Anonymous said...

JGN bro ulat betina tu ada ramai follower dia kat G+...banyak xbanyakle ada 10 ekor ulat taik

Anonymous said...

Ko tu ular lidi jer...mana berani...jamal jamban dan tajudin pasir menyalak lagi samsing pon takot nak sergah cina mca...takut kene sekeh jugak...cian ko merapu2 hari ni..

Anonymous said...

ko pulak ular air mani. ye kan?

Anonymous said...

Bantu ahli?..beli jete newah daa...klentobg ape ni cukai hotel ade dlm gst...ko tahu tak?

Mp islam menentang kerana ini bukan undang2 islam sebenar tapi jadi permainan politik..3 tahun tak selesai lagi..bentang tapi tak bokeh lulus...berapa lama lagi boleh laksana?...

Kali najin nak bentang kapir bn tak setuju dan najin angguk2 mcm mana nak bentang kaki kedua oleh menteri umno?...akhirnye ruu tak jadi...ko paham tak?

Anonymous said...

Eik sentap plak kene sekeh dengan cina mca...tak ngaku tercirit...tak jadi bentang ruu serah balik kpd lobai pas...masa PAU tahun lepas bukan main semangat lagi nak ambik alih bentang ruu...kena gertak nak kena sekeh terus angguk2... Macai tak berani melalak lawan kapir bn...bela islam?...

Anonymous said...

Ha 2 ...ular penakut...takut kena sekeh dengan cina mca...gebang hebat...

Anonymous said...

Kalo ko ade isu fitnah keluar laar...aku tahu tv3 suku dan utusan selaku fitnah...selalu kena saman...selalu bayar gantirugi..

Najin dan lobai pas kena fitnah...dua 2 terketar2 lutut...
Najin kena gertak nak kena sekeh dengan cina mca dan kapir bn pon fitnah?...

Anonymous said...

Madey asik menyamun kenapa tak de orang siasat ato repot sprm?...ato hearsay jer kot..

Anonymous said...

RUU BABI lulus tanpa perbahasan, sementara fatwa tertentu di peram dalam kerandut CM. Itu adalah demokrasi ala Dap. Since it is about umno versus Dap, makanya terpulang pada rakyat nakkan demokrasi umno atau Dap. Tepuk dada tanya kerandut masing-masing... muahahaha

Salwah Abdat said...

Madey menyambung harta nenek kau,, bodoh punya melayu hati busuk,, apa Madey kacau pantat kau,,kalau tak ada Madey dulu sekarang kau duduk tepi sungai bodoh,,najib seluruh dunia tahu perompak bodoh,,Madey dunia terkenal dan segan sebab berani menentang Amerika bodoh

Anonymous said...

Dalam perbicaraan PKFZ, timbul perkataan selective amnesia. Sejak berkawan dengan penghidap selective amnesia, ramai dalam kalangan Dapfir jadi pelupa. Kalau ada yang prihatin nak pulihkan ingatan Dapfir anda boleh lakukannya dengan mudah dan berkesan iaitu ketuk tukul besi kat dahi. Gerenti pulih. Kik3.

Salwah Abdat said...

Semua hasil bumi telah dirompak oleh kekanda "Kassim Baba" dah.......!!

Salwah Abdat said...

Ulat taik kasi kau makan supaya boleh jadi cerdik sikit jadi orang,,sekarang kau bonggok sebab hari-hari mentekedarah dedak.....!!!

Anonymous said...


Barang naik purata 10% , tetapi pendapatan naik 20% ... Tak jadi masalah...
ITU yg budak sekolah rancangan semua ada kapcai, Dan bapa mereka semua ada kereta.

Anonymous said...

Toksah duk bohong mca jeling lah.

Najib dn Zahid bg taklimat pd MCA MIC Gerakan untuk memahamkan mereks TANPA tanya pun persetujuan meteka. Ini hebat Najib yg Madey dan Kit Sial terkejut macam mana MCA tak lawan pun masa pembentangan usul.

Dgn jelas dapig yg menggelupor dan tntera munafiq macai PH bertungkus lumus sdg mengampu keresahan dapig..

Sebenarnya macai sedang gmbarkan daping hanya jeling saja PAN PgayR dan Chap Bonga termasuk mamak penyangak dah kelam kabut

Takut dituduh Tony Phua Najib kasi wang maka puaka2 ini melompat mcm berok pada Khamis lepas demi kafir dogpig of dap

Kn..kn..mengaku sendiri ke??

Anonymous said...

Alih isu lg.
Isu nk martabatkan Islam dipalitkan dengan cerita bangang lain.

Nmpk tak siapa yg menggelupor skrh?

Ruu355 akn menyebabkan PH berasap dan sokongan rakyat pd UMNO PAS meningkat tinggi.

Ini yg menggerunkan macai dari segi politik walaupun sebenarnya isi ini jika PH xlawan xkn beri apa untung pd umno pas.

Padan muka bodoh sgt strategi macai ph. Muka munafik yg bergelagat seperti berok tak de akal pada khamis lalu sudah viral diserata dunia..

Rasanya parti pariah kerala di India pun hairan dgn puak bodoh ni.

Anonymous said...

"Selective amnesia" atau "akai keling"
ULAT TAIK BARU KUAR DRI LUBANG JAMBAN MADEY

Anonymous said...



2.6 B 1mdb melalak
30.0 B Forex bisu




Anonymous said...

Ruu355 ditangguhkan untuk elak ubdian berbagi macai ph untuk gagalkan usul ini.

Masa yang pnjg diberikan supaya kelegaan pada PAS dan UMNO untuk lebih banyak melakukan sesi penerangan seterusnya menyebabkan dapig pan pgayr chap bunga semakin bernanah dan menggelupor

Perbahasan Julai nanti sekakigus Insya Allah dpt diluluskan terus menyebabkan mungkin ada mp ph yg akn bergnda meroyan.

Insya Allah Julai nanti semoga Allah SWT berikan kekuatan dan bantuan kpd TG Hj Hadi untuk berbahas dan sokongan penuh MP Islam yg bukan munafiq. Setrusnya diluluskan.

Usul ini jd pnjg untuk lulus sbb syaitan bertopeng manusia munafiqun byk yg sedang jd penghalang.

Nk bentang pun digagalkan mcm mna nk dilulus cepat. Celakalah pakatan harapan Laknatullah!

Anonymous said...

Sbb dapig lah byk anjing mcm ted dan salwah. Bnda baik mereka lwn
Tp agenda jht kafir laknatullah mereka jilat sokong.

Anonymous said...



Rompakan Dari 1981 hingga 2003

Anonymous said...

Zaman Najib ada juga brim berbilion bagi rakyat Mader kata dedak...zaman Mader bagi kroni ngan anak beranak rakyat dapat hampeh...
Mader dah mampus ka belum...???

Salwa Sendat ni yang atok liwat mau...sendat oooo...

Anonymous said...

Yg merompak 100billion dilapor wsj 22 tahun tk berani ckp. Saman pun tarak

Tp kemain duk cabar Najib suruh saman iti inj. Nk kenakan Najib xmnjadi malah reputasi DSN makin memuncak naik. Alhamdulillah kerja Allah Taala semuga dipermudahkan penyatuan ummah ini dn kemenangan besar majoriti besar.

Umno yg memegang majoriti besar undi Melayu di Parlimen.

Anonymous said...

Ko tak faham...
Yang dimaksudkan kafir ialah President UMNO zaman tu

Anonymous said...

Tkpyh bahas byk bro..
Ketua bini peliwat jnji jam omega mana.. Sampai skrg kotak sarung jam pun tak nmpk..

Kencing sakan. Jijah tahu laki dia manusia jijik.kotor

Khwin dgn jijah pun secara wali hakim. Kahwin lari.. So apa nk ckp.. Nalla kRupan tu kwn baik Nuar dia dh cbr mcm2 Nuar n Jijah menikus satu pun xbrano lawan..

Dapig kira cec pun menipu.. Beli banglo pn menipu.. Buat kajian terowong pun menyamu 1/3 juTa RM dgn gadaian tanah bernilai tinggi kpd company kroni Betty Chia bini LGe.

Bygkn betapa dhsyt dapig menyamun. Xckup dgn duit cash buta2 simbah kpd company kroni tu, di top up lg dg tanah bernilai tinggi.. Mkn frer 100 tahun projek xwujud.. Billion punya songlap!

Salwah Abdat said...

Benda baik kebabai kau,,itu semua ada agenda utk tembolok masing2,stupid

Anonymous said...



UMNO ada 89 kerusi, MCA ada 7 kerusi.....malu nak lawan

UMNO mau lawan sama DAP... DAP ada 37 kerusi


Anonymous said...

Ko ade dlm dewan undangan negeri masa ruu babi diluluskan tanpa bahas?

Salwah Abdat said...

Apa bukti ada,,satu pultik pun tak ada, yang ada hanya dunia tahu 2.6b lesap oleh MO1 & Jho Low,,ini sangat jelas!!

Anonymous said...

Ruu persendirian dibentangkan oleh pembangjang zaman siapa jadi PM?...zaman Najin jadi PM ade ker Ruu persendirian di benarkan untuk pembentangan usul?

Anonymous said...

Madey bapak segala kroni yg menyamun sehingga sekarang melalui toll lebuhraya DLL.

Salwah Abdat said...

Zaman MO1 adalah merupakan zaman suwei utk seluruh rakyat jelata......!!!!

Anonymous said...

Karang ayat putar alam.
Sblh sini ckp nak Syariah tp dpn dia hentam dgn dapig.

Sblh bkng dia hentam syariah sblh depan ckp undang2 sivil tak adil.

Ini cerita manusia GILA mcm tony phuaka. Macai tukang ampujilat.

Disbbkn kerangka undang2 Malaysia ada 2 mcm inilah yg menyusahkan dan menguntungkan kafir dn munafik mcm ko macai ted salwah.

Ko bkn nkpun syariah tp sje main kacau cendol. Ko suke tgk cendol hancor dlm bekas ko bkn nk mkn cendol pon.

Jika nk pinda Syariah pun dapig boleh masuk jhnmkn dgn bntuan munafik mcm khalid samad ini. Mcm mna jika nk pinda perlembgaan dr civil kpd syariah penuh yg dpt berikan keadilan Isl penuh pd semua.. Mau bertumpah darah agaknya macai ni nnt pnggl Israel join sekali lawan Krjn n pas

So konsep dlm Islam, xboleh buat semua jgn tinggalkan semua. Buatlah dgn hikmah.

Klo ko tl solat jd ko pon anggp xpyh puasa xpyh berzakat. Dr 1 dosa jd 4 dosa?.

Berhujah dhn puak ank cucu Abdullah bin Ubai macai melayu ni xkn hbis putar belit..

Anonymous said...

Seperti dijanjikan, harga kereta akan diturunkan secara berperingkat sehingga 2017. Insyallah, saya akan pastikan setiap janji ditepati - Najib Razak 2013.

Anonymous said...

Zaman najin ade brim...ade wang 2.6 billion dlm akaun peribadi...Najin tak ade kroni?George jent tu sape?...razak bagonda tu sape?...

Atok liwat suka jubok ko ...mcam sefool yg repot najin kena liwat 24 hb...repot polis kena liwat 26 hb...kena klentong dengan najin dan sefool ko...

Anonymous said...

Insyaalah saya akan capatikan dan saya akan hulukan macai2 bodooh..

Anonymous said...

Ulat taik najin dan tai jho lo lagi busuk....taik perompak..ko tukang tutup dengan tangan...eeei gelinnye..

Anonymous said...

Org yg hidup zmn madey sgtvtahu sgt dhsyat madey menyamun secara terhormat melalui projek projek mega yg rakyat hanya dpt serdak tpi wang negara lebur, kroni kaya luar biasa bkn sedikit cina pro dapig skrg lagir dari dasar Penyamun mAdey.

Zmn madey kebebasan bersuara ZERO.dia kekang suara dengan ISA. hanya RTM 1,2 TV3 NTV7 yg jd sumber maklumat utama rakyat sebihnya hanya paper tabloid mcm Harakah, Roket, keldai.

Zmn itu rakyat jgn harap boleh persoal kenapa harga tepunh naik selepas umum bonus bulan dis. Tiap kali bonus tiap kalilah hrga brg madey halalkan naik.

Tp madey cerdik. Dia bina empayar dn kebebasan media, internet backbone semua tu lengkap stelah dia pencen.

Skrh dia untunh byk dia blh gunakan peluang jht ini kpd Pak Lah dan Najib pd zaman dia yg xde peluang mcm ni itk rakyat korek dan serang politk penyangak nya.

Anonymous said...

Yg bodoh sgt tu ialah ko. Najib bina mcm2 utk rakyat kot tipu xcerita ko buta perut.

Tp dapig menyamun di penang baru setahun perintah ko buat buta kayu.

Sebijik umh rakyat pn xde utk org miskin tp bila Najib buat ko jd tukang hasut.

Ko dgn syaitan sama mcm adik beradik.

Anonymous said...

Kami akan kurangkan kadar tol antara bandar secara berperingkat bagi menyenangkan rakyat - Najib Razak 6/4/2013

Anonymous said...

Mmg suwey dn dilaknat kpd org2 munafik kaki fitnah nk jahat mcm ko salwah ted.

Org2 yg baik dn reti bersyukur anggap zmn Najib lh zmn kbebasan zmn rakyat bileh ckp dn salurkan teguran od pemimpin, zmn menteri buat kerja lbh dr pnjawat awam zmn pm yg plg byk jumpa rakyat kg.

Madey dlu brpa kerat kg dia turu ? Dia sibuk berparty dgn taukeh Ytl n Berjaya group?

Anonymous said...

Saya jamin harga minyak ron95 tidak akan naik, tidak kira harga pasaran naik atau pun turun. Kerajaan akan tetap bantu rakyat - Najib Razak feb 2012

Anonymous said...

Brim tu lg bg madey sakit hati menggelupor bernanah sbb madey mau najib ikut telunjuk kakinya duit negara jgn bg pd rakyat tp mesti support ank2 n kroninua nya mmbazirkan byk2 jnji kroni kenyang.

F1 sepang rugi billion tkpa jnji mokhzani xmiss naik jet peribadi bercuti luar negara. Proton rugi billion2 pn xpe krjn mesti tanggung wpn didpn dapig hentam sgguh2 sbb Yasmen Holdings company anak sedara dan sekutunya boleh untung besar wpun proto rugi berbillion..

Itu cara madey bina ekonomi.. Melalui cara penyangak terhormat. Jnji pru company2 ni kasi derma besar. Arab gila xboleh kasi derma. Goh Tong Genting Judi boleh kasi.. No problem

Bodoh sgt ye ko ted salwah jd balaci penyamun tua.

Anonymous said...

Ron95 berada dlm margin tk naik spt yg djnjikn. Plg tggo zamn paklah rm2.70. Itu yg Najib jnjikan takkn dibiar naik.

Margin skrg dlm sekitar rm1.90-rm2.35. Wpum tukaran asing rendah. Itu jnji najib ketika tukaran asing belum disabotaj puak madey.

Petrol tetap plg rendah brbnding Sgpore, Thailand, Indonesia, Filph dn baru2 ini hmpir xjauh beza dengan negara Teluk.

Dapig jnji apa2. Rumah urut dan pelacor murah? Tol Sungai Nyior penang jnji nk hapus..tol jmbtn penang jnji nk turun... 2008. MANAAAA? mana mat sabu ketua macai tetap dapig lge??

Anonymous said...

Amboi salwah..dgn ted bertungkus lumus nak tegak benang basah konon...dahlah..kami ni Melayu Islam yang Allah beri akal..kami sentiasa mohon Allah tunjuk kan kami.jalan yang lurus..kami bukan Melayu yang mudah discrew.. So jgn buang masa komen kat sini boleh..atau ini jer cara kamu nak dapt upah..sbb tu guna nama samaran senang kira...upah.yer..oh lupa dah bac Malysia Today..banyak betul duit pembangkang ni.bayar kalau tak juta juta kat Melayu screw tu..tak sah..patutlah beria ia mereka ni tolak RUU.335 ruoanya iman mereka dibeli..juta juta tau

Anonymous said...

Tun M seorang yg bijaksana dlm berpolitik kalau tidak dah lama dia disondol dari belakang oleh nuar aljubori.

Anonymous said...

Alhamdulillah, RUU 355 mrnyerlahkan setan dlm kalangan DAP dan keturunan setan dlm parti pembangkang melayu serta cucu setan dlm kalangan penyokong pembangkang melayu termasuk cucu setan yg pro pembangkang dalam blog ni menjadi kepanasan dan tak berdaya menyorokkan diri lagi dan terpaksa mengaku bhw mereka adalah pengikut syaitan yg ada "tuhan" lain bersama iaitu Lks dan Lge.marilah kita saksikan posting "anak syaitan" yg pro DAP di bawah ini. Enjoy yourself.

Salwah Abdat said...

Nothing to hide,,,Madey steady datang sebab tak salah tapi Syaithan MO1 tak datang sebab confirm bersalah,,budak tadika pun faham sangat-sangat kenapa dia hide kecuali jenis bonggok otak udang.......!!!

Salwah Abdat said...

Daripada sokong pencuri dan perosak bangsa,Negara dan agama ada lebih baik kita pulihkan keadaan sekarang yang sudah hancur Lebur dari perbuatan MO1.......!!! Goblok

Salwah Abdat said...

Najib dan MO1 telah mencipta sejarah sebagai PM Malaysia yang pertama mendapat award kerajaan "KLEPTOKRASI" oleh seluruh dunia termasuk Sabah & Sarawak,,Dengan itu saya turut bangga dan seronok menjadi rakyat Malaysia....!!! Lol

Salwah Abdat said...

Memang Allah Ta'ala kasi kau akal namun sayang kau tak pakai,, anyway aku rasa sangat bangga dan seronok apabila buat pertama kali dalam sejarah Negara Malaysia, PM sekarang telah dinobatkan sebagai kerajaan "KLEPTOKRASI" oleh seluruh dunia,,Syabas dan tahniah kami ucapkan kepada MO1 di atas pencapaian anda.....!!!

ted manoff said...

Apa cerita ryezall..😄😅.. Pasal dap lagi kerr..fobia betul caii2 dgn dap..😱😱..kikikikikiki..😝😜 Releks2 sudah..dap nk jual melayu kerr ryezall..? Umno jual melayu xpe jgn dap jual melayu sudahlah..boleh gitu ryezall..?😽😽

Salwah Abdat said...

Tun M memang pandai,,yang bonggok dan jahat ialah MO1,Semah & Jho Low dan mereka mereka sewaktu dengannya....!!

Anonymous said...

Najin pegang rekod dunia rompak 2.6 billions.....najin bina aper...tolong citerkan....najin bina barang jadi mahal...rumah pprt tu zaman najin?..ko dah buta mata hati...zaman madey ade potong bajet kesihatan dan pendidikan?...tambang bas naik zaman saper?...najin bina gst....

Anonymous said...

Madey sabotaj ringgit?....dah bodoh tak reti nak stabilkan nilai ringgit tuduh madey sabotaj...ape bukti ko?...
Ko bandingkan harga petrol dengan negara yg tak ade minyak...kenapa ko tak bandingkan dengan brunei yg ade minyak mcm malaysia...
Aku ingat ko ni cedik tapi ruoenye lembam...macai najin semua itak lembam...

Anonymous said...

Bukan cukai katil ni dap punya akal ke? Hahah penang first! First to become anjing state.

Anonymous said...

Benang ko memang basah...ko dah mena screw dengan cina mca...tak nak ngaku plak...otak lembam...

Anonymous said...



2.6 B 1mdb melalak

30.0 B Forex bisu


Anonymous said...

Nuar nak sondol jubok ko...sebab jo bodooh sangat...otak lembam mcm sefool..

Mat gunong said...

Assalamualaikum . Wah hebat blog CTS. Meriah .....

Anonymous said...


2.6 B 1mdb melalak
30.0 B Forex bisu

Anonymous said...

Setan paling besar setan yg main2 kan ruu...lengah2 kan kelulusan dan pelaksanaan ruu..3 tahun tak selesai lagi...cume pinda had hukuman jer..ruu mana sampai 3 tahun?...kalo bodooh tunjukkan lah kebodohan ko tu...

Anonymous said...


Masa minyak naik bising
Masa minyak tutun buat dono.


Anonymous said...

Meriah dengan macai2 bodooh otak lembam...ade macai tutup taik najin dan jho lo dengan tangan...ade macai nak tunjuk kebodohan supaya orang tahu dia memang bodoh dan lembam...hak4..

Anonymous said...

Pengikut setan membela dan mempertahan oerompak wang negara...betol tak?.. Ato ostad ko ajar rompak tu halal ikut mazhab setan...

Mat Gunong said...

Jaga bahasa sahabat 1:09!. Bahasa menunjukkan Bangsa. Awak bangla ke?. Ic ada?

Anonymous said...


Dia guna ISA, boleh penjarakan tanpa bicara. Satu undang2 yang sangat zalim. Sebab itu org panggil dia Mahaafiraun

Tak caya? Tanya atuk ko

Anonymous said...


Tak fobia pun, cuma nak tibai mana2 muslim yg anti ruu355

Anonymous said...



Kalo tak suka ruu355. Buang kan saja perkataan ISLSM dlm K/P tu.. Fahammm

Makcik Senah said...

Zaman pemerintahan Mappadulung Mattimung Daeng Karaeng Sarebone Sultan Abdul Jalil perniagaan goreng pisang .makcik pun hampir bungkus,berkat kebijaksanaan idea beliau kena get dan tarik subsidi. Lepas ni makcik boleh berehat sahaja dirumah dan beramal ibadat hingga maut menjelma.

Makcik Senah said...

Apa pun makcik bersyukur gak.walaupun makcik layak dapek brim bukan rim 16" yoo, Makcik tolak.Tak sanggup nk diri lama lama dan beratur panjang. Makcik ada sakit lutut. Hospital bagi preskripsi utk beli ubat. Dah niaga goreng pisang tutup ,macamana makcik nk beli ubat. Apa pun makcik tetap bersyukur.

Mat Gunong said...

Bodoh lah kalau tak sokong RUu Babi. Tuntutan islam agar alam sekitar di urus dgn lestari nya. Kalau masih was was tangan lah dengan " ULAMAK " Jgan tanya pada " PUKIMAK "

Anonymous said...

Salwah dan ted...dulu. salwah ni minah uganda..admin..tolong..screw mereka ni..buat apa beri mereka melalak kt sini..ni bukan ruang utk diaorang .ruang utk diaorang.adalah seperti celah..che det..dan sekutu dgn nya..bukan apa..mereka ni..dah terang terang sokong apek kit siang..so mereka ni tentu sokong lgbt..alah mcm siti zabedah anak si kassim..so buat apa beri ruang komen kat sini bukan apa..komen mereka ni dah lah merapu..n recycle..takut kita yng baca ni pun..dpt syer..sbb mereka bangga sokong ya aiyuhal kafirun tu....yng kita ni dok maki mereka jer tak pasal..kitaorang dapt dosa kering..setiap hari..so delete jer.komen mereka tu

Penganggur Berijazah said...

Kalau selalu berbicara pasal lubang jamban, pasti profesion saudara sebagai " pencacai angkat najis ,". Ada keja kosong bro?. Spare kan saya 1.

Salwah Abdat said...

Sebagai seorang Muslim bukan setakat perjuangkan RUU355 sahaja,, kemungkaran,perompakan dan rasuah pun wajib di bantah "amal makruf nahi mungkar" samdol......!!!

Salwah Abdat said...

Anon 4:22,,don't be kuartir apabila yang hak ditegakkan maka yang batil akan hancur dan musnah.......!!! Mana mungkin tupai di pohon 24jam pasti ada kalanya terjatuh ke bumi akhirnya,,kita tunggu tanggal main nya..!!

Salwah Abdat said...

Anon 4:22,,CTS blogger demokrasi beliau tak kisah sesiapa saja buat komen,,yang penting bernas dan jujur jangan jadi hypocrite sewaktu komen.....!!!!

Baby dolly said...

Ye lah . Mana ada!. Ini kira propa lebih la nii.schoii betul kau ni jib ...mak yg kentut .nyah yg dapat bau.

Anonymous said...

Sudah la Salwah sendat RUU 355 hanya menambah baik hukuman yang lebih setimpal pada zaman ini....kalau nak menentang rasuah dan penyamun bagus kau tengok tokong dok kenyang makan rasuah dan ketua2 penyamun dalam Pakatan Penyamun Rakyat ....
Pakatan Penyamun Selangor dok bahagi2 harta sebab dah tau PRU nanti kalah tampa sokongan PAS...

Mat Gunong said...

Syabas cik Salwah Saya akan berdiri teguh memberi sokongan.

Anonymous said...

Kalau CEC boleh diklentonging, tiada qualm untuk para Dapussi berbohong kepada sesiapa jua. This is a genuine fact and it shuld be ingrained.

Anonymous said...

Pakatan Penyamun Rakyat

Atok Ditaktor yang kebih berkuasa dari atok penyamun 22 tahun dan atok liwat dok geram dalam kandang...nanti keluar aku rembat kau orang...

Mat Sabutoh dengan atok nika dok senyum janji boleh geli2....
Anak beranak atok2 penyamun dok atur harta diluar negara ....
Jebon macai taik berusaha mmenyondol demi seketul babi panggang dan sepinggan taik....
Mari bersama kita angguk2 dan menyondol demi Pakatan Penyamun Rakyat....

Anonymous said...

Fobia? RUU hanya untuk mukmin dan sudah dibentangkan dengan beraninya. Kalau ada fobia ia adalah di wajah ABU. Fobia ABU terhadap kehilangan sokongan Dap adalah real. Makanya jangan pelik kalau ABU akan terus tersentap kalau RUU pergi lebih jauh. Kik3

Anonymous said...

Biarkan lah macai2 pakatan taik terjun dngn taik2nys..biarkan3x.

Anonymous said...

CEC sudah di bohonging. Tahaluf siyasi sudah di bohonging. Namun pembohongan ada hadnya. Had itu adalah karma yakni karma tidak boleh dibohonging.

Anonymous said...

Mat seGunong Taik mempertahankan Salwah Al taik..elok le tu, macam taik dibelah dua...taik ngan taik berpisah taida....kih5

Mat Gunong said...

Nak sentuh sikit berkenaan RUU355 yg menjadi polimik dan melahirkan ramai mat mat thakiri berlagak tuhan, sebelum tu nak tanya?. Apa dah jadi dengan enakmen hudud & Qisas undang undang syariah negeri Terengganu,?. DYMM Sultan sudah perkenan semenjak tahun 2002 . Banyak ke hantu jirat cina yg menghalang?. Ini semua wayang mat poyo utk penyokong mereka, yg mereka ini adalah pencinta agama, sedangkan watak yg ditonjolkan adalah pelacur agama.

Salwah Abdat said...

Daripada mem pertahankan penyamun dan Lobai otordog....!!

Anonymous said...

Mat Segunung Taik sokong RUU babi katanya bolehla dipelihara babi cara halal dan besaran untuk diekspot pada Singapork yang makan babi tapi tak mau bela babi pasal najis mencemarkan..
Tapi bab RUU 355 bersilat bagai tak mau sokong...bukan apa pun
hanya menambah hukuman atas pesalah yang lebih setimpal pada zaman ni.....harga arak pun dah mahal upah pelacur pun mahal tak kan hukuman kesalahan berkaitan tak dinaikan dan ditambah..
Tak siapa mengaku Tuhan cuma yang baik kita sokong jangan pakai sondol saja....

Anonymous said...

Kenapa najin ikut?...najin pon nak jadikan mesua anjing state?...

Anonymous said...

12.54... Gaji ko naik 20 %...ade pekerja tak dapat naik gaji...ade dah berhentikan kerana ekonomi suram...gaji sektor kerajaan kenaikan tahunan yg belum maksima pon 3-6 % saje...

Anonymous said...

Yess..terbaik CTS...teruskan usaha anda...kami tetap sokong anda...

Anonymous said...

Sandiwara akan berlaku lagi julai nanti...bila diluluskan menteri umno kena bentangkan bacaan kali ke 2...nak bentangkan kali pertama pon dah dibangkang kapir bn ...najin tunduk takut kapir bn...bacaan kali ke 2 pon akan gagal...

Anonymous said...

Itu rekaan macai otak lembam bila tersepit...

Anonymous said...

Peliwat yg liwat jubook ko...jam omega tak payah tunjuk sebab tambi chik dan eskay dah ngaku jadi pengeluar video seks..
Ko memang tak tahu nalla kena saman dgn nuar dah mintak maap..nak posing lagi..
Kes cec tu pengarah ROS lebih tahu dari ko...tak usah tunjuk terer
Laa....
Kes terowong sprm sentiasa alu2kan datang buat repot...dia tak tangkap ko buat repot...tak usah takutvdan tak usah melalak kuat2...

Anonymous said...

Wang sutak habis bsyak otang...tambah hutang lagi sikalang lebih 900 billion...inflasi 4.5% loo...

Anonymous said...

Hadi blm cancel amanat tu...
Forex masuk akaun saper?
2.6 billion masuk akaun najin perompak..

Anonymous said...

Ruu355 belum diluluskan, tetapi RuuBabi sudah lama di kanunkan.
Untuk sementara Apek LKS suruh korang belajar camna nak bela babi.

Anonymous said...

Tumpah darah?.negara ni tak de askar dan polis..
Tak boleh buat semua...tapi yg boleh buat dibuat modal politik plak...3 tahun pon tak selesai lagi ...hanye pinda angka hukuman jer amat payah nak selesai...

Anonymous said...

Madey samun sangat dahsyat..amboi kuat fitnah...ade gst?...ade bajet jena potong?...ade hutang begara sampai 900 billion...ade subsidi kena tarik balik?...ade berapa billion dl akaun madey?pakai otak lah kalo bak klentong pon..

Salwah Abdat said...

Nak bertanya kepada Ted sikit,,orang islam boleh terima rasuah 90 juta tak?? Di mana dalil dalam Alquran atau hadis Nabi Saw yang membolehkan berbuat gitu? Cuba check it out Ted,,kot-kot kita terlepas pandang hadis tersebut......!!!

Anonymous said...

Bila turun..harga asal masa ikut pasaran dunia 1.70 seliter....ingatvcedikbbagi hujjah...tapi lebih lembam dari yg dah lembam..

Anonymous said...

Dia bagi ISA yg kuat buat onar mcm ko...sosma pota... Ape kurangnye...baca buku yg tak diharamksn pon kena sosma...lepas sosma pota...kena auta dgn najin..

Anonymous said...

Ruu 355... Hukum islam..mufti perlis tak kata pon hukum islam...ko je kena klentong...

Anonymous said...

Ko meroyan laah...bagus jugak hiborkan ko yg resah gelisah kapal lanun bogis nak karam..

Anonymous said...

Macai tu suke main taik bila tersepit...

Anonymous said...

Sekarang TV 3 dok tayang video lama pembangkang dok kutuk Mader penyamum...tok sah dok belakon suci la mamak...
Pembangkang pun dok jilat ludah mereka sekarang...
Yang batal saman Nalakarupan tu atok liwat pasal dia pun nak kata apa mahkamah dah jatuh hukum memang dia peliwat jangan dok spin macai...
Mukriz anak lelaki penyamun minta tangguh debat...

Anonymous said...

Boleh...hukum baru kitab lobai pas...rompak 2.6 billion pon halal...tanye macai kalo tak caye...

Anonymous said...

Nostalgia kerana dah abis modal dan dah abis cerdik...macai2 pon merapu bila tersepit...

Salwah Abdat said...

ALAHAI kesian dia ye,,,hei bonggok program nothing to hide,,siapa yang hadir dan siapa yang bacul tak hadir,,bodoh punya melayu

Anonymous said...

Mahkamah dah jatuh hukum atas buktibyg direka...kalo sefool yg kuat dan muda boleh kena liwat dengan orang tua ko pon mudah anwar nak sula jubok ko..
Sefool bagi tau najin pada 24 hb dia kena liwat 26 hb..

Macai lembam jer boleh lercaya citer kartun..
U

Anonymous said...

TedKentot kau kumpul puak kau malam ni buat majlis beratip angguk2 kemudian sondol untuk menenangkan hati kau dan atok diktator yang terganggu kerana RUU 355....

Anonymous said...

Masa Arab datang Mesia dok senyap papasal tak buat demo pasal 2.6 bilion tu sekarang dok temberang...
Kes liwat atok kau tu berlangsung selama 7 tahun lebih papasal kau takbawa bukti kau kasi kerpal sing...kalau kau bijak lebih dari dia..sembang aja lebih...

Anonymous said...

Nothing To Hide disabotaj oleh puak Mader penoh dewan dengan samseng nya Din Botok serta sukuan nya melolong sebab tu polis nasihat suruh batal...buang masa layan orang sakit mental
Kalau adapun pemberian 90 juta macam kau melalak tu adalah bantuan bukan rasuah,,,banjir melanda Kelantan ada hikmah menyedarkan PAS siapa kawan dan siapa musuh....
Kau dok mengebek macam Husam Kambing Jumnapari...bukti eeelekkk

Mat Gunong said...

Kau ni betul2 babi. Walaupun babi tu najis tersentuh boleh samak bangang. Allah tak cipta makhluknya tanpa tujuan. Tujuan utamanya adalah walau pun babi tu babi, tapi tidak sebabi macam kau. Kat tanah arab tak ada babi, tapi al quran ada sebut.hanya babi bela je tak mengaku yg dia bersaudara dengan babi hutan. Ada lagi persoalan tentang babi yg penyokong mem babi buta ingin persoalkan?.

Mat Gunong said...

Bila berbicara dengan mamat kepala taik macam ni lah. RUU BABI tu adalah semata mata memastikan penternakan babi bersepadu demi kelastarian Alam Sekitar. Depa nk makan babi ,biarlah. Apa kamu cemburu tak dapat makan sama. Kita yg berakal ini jangan jadi macam babi, pengotor makan najis sendiri.

Salwah Abdat said...

Alasan yang tak masuk di akal oleh manusia yang bijak berfikir,,sebab nya ialah malu dan takut kerana benar-benar melakukan kemungkaran nanti malu dengan rakyat jelata tergagap nak jawab soalan Tun M,,itu saja ceritanya!!!
Jangan nak buat kami macam bladyfool....!!!!

Anonymous said...

KAH KAH KAH....TERBAIK. MACAI TERKINCIT DENGAR JAWAPAN TU... INGAT NAK JADI BATU API.

KALAU TAK TIPU DAN FITNAH BUKAN DAP. CAI...LIM GUAN ENG DAH MASUK ISLAM? SENANGNYA MACAI KENA TIPU. YER LA...KENA RAHSIA. JANGAN DIWAR WARKAN. KAH KAH KAH....CAI...KALAU KO NAK TAU LIM GUAN ENG DAH MASUK ISLAM...CER KO TENGOK LANCAU DIA. DAH POTONG KE BELUM. KAH KAH KAH....POTONG LANCAU BUKAN HUDUD TAU. KAH KAH KAH.....

Mat Gunong said...

Jangan cerita pasal debat lah. Orang kampung dah tau mana lelaki ada TELO dengan lelaki mana yg pasang DILDO. Ganti keris dgn dildo bersilang lah pada logo UMporNO kamu tu. KERiS bukan pakaian org PENGECUT.

Anonymous said...

zaman madey...asyik orang kerajaan jer naik gaji. naik gaji jer barang naik. naik haji jer barang naik. kami ni kerja swasta menyerongin memanjang. elok jer bolih makan jugak. gst sekarang ni harga barang naik. elok hidup jugak.

ted manoff said...

Hahaha.. Anon 7:19 tuu bongok byk mkn dedaq otak pun benak..NTH tuu ali tinju yg buat kacau xde kena mengena dgn tun pun..bantuan apakejadahnya dh terang2 pm najib beli sokongan pas..salwah abdat rajin hantar komen ya..bagus2 kasi ajar macaii2 berbayar nii..terutama khairulryezall yg bijak tapi dibodohkn dgn dedaq..😜😝😜😝

Anonymous said...

batu api. batu ronson. ngapa la dok melompat.

Anonymous said...

Teresa Coke kata ladang babi yang terbesar dan tercanggih akan dibina di kaw Melayu apa pasal tak buat di Peneng ka Singapork ka...banyak untung ooo..
Setau aku Melayu tak makan babi haram kalau kau mat segunung taik mingkin kot beria2 sokong....RUU 355 tak nak sokong ke??

Anonymous said...

Zmn madey dulu ekonomi lg teruk suram. Kenapa skrg dosa Madey bg ekonomi suram xdihukum?

Asal dh join pakatan haprak dosa menipu Madey kira lupus dan skrg Najib pula keba wariskan.

Logiknya apa kaitan dgn pembentangan RUU355 jika gaji ko xnaik?? So gaji xnaik ko xpyh Sembahyang ke macai?

$
Munafik mata duitan cuba nk hujah.. Jahil

Mat Gunong said...

Bab hukum ni kalau ikut mazhab wala'un dibolehkan .dengan syarat jgn amik tau dari mana sumber datang, janji diguna utk FISABILILLAH . Ala macam IMDB buat tu. Sponsor org naik haji dengan duit hutang. Pahala tu ....! Habaq Hang.

Anonymous said...

Tahniah CTS berjaya mengumpan jebon macai bangang masuk blog ni...nampak nya berlumba2 dan terangguk2 memberi komen yang bodo dan diulang2...layan pi la buat sokongan kita pada Najib makin bertambah dan pembohongan mereka makin terserlah..9

Anonymous said...

Semoga Allah Taala tunjuk pd kau di dunia dn akhirat ats fitnah dhsyat kau tu demi mnjado barua kafir harbi dapig dan munafik moden.

Kau lebih jijik dari bngkai seekor babi busuk berulat wahai salwah laknatullah. Kebusukan hati jnis apakah yg ada dlm darah kau sihinggs sgt dengki sakit hati pd usaha RUU355 ini yg sepatutnya tiada isu politik apa krn ia mnfaat bersama untuk umat Islam dr segi memelihara MAQASID satu slogan yg gemat sgt diucap oleh peliwat besar ketua ph korang.

Jd knapa kau jht sgt asyik fitnah TG Hj Hadi dan UMNO. kau dh jd syaitan besar. Jika tiada temolok yg berlaku spt yg kau tuduh aku doakan Allah Taala Tuhan Yang Maha Agung tunjukkanlah kaffarah dn balasan setimpal kt dunia lagi sbg pngjran buat mnusia lain.. Kau dh bermain dengan isu Aqidah dicmpur aduk dgn fitnah jahat.

Salwah ted semoga kai tkkn selamat lah hidup dunia akhirat..

Mat Gunong. said...

Apa nak buat lagi. Bini dah mati ,duduk sorang sorang layan lah lagu REtRO. senyum sorang sorang teringat nostalgia lama. Layan perasaan lama lama jadi gila la tu.

Anonymous said...

Ubah tiang gol ka mat segunung taik sekejap duit rompak 1MBD sekejap duit hutang 1MBD sekejap duit rasuah 1MBD sebab tu la FBI pun pening layan puak kau punya temberang...

CTS said...

Terima kasih,janji cukup bln masyukk,kikikikikiki, sokongan najib bertambah? Bertambah benci adalah,kikikikikiki🐷🐽🐽🐷

Anonymous said...

hasil bumi negara dah kena samun selama 22 tahun. sampai sekarang rakyat kena bayar.

Anonymous said...

Hebat ko jilat tahi pemimpin pakatan penupu ted salwah. Semua penafian yg patut dtg dari peliwat, jijah, dan bukti jam omega ko sapu licin jd barua termurah mmbela najis ketua kau.

Licik maina Nuar, Nalla suruh saman tp Nuar buat gelabah pastu minnta selesai rundingan luar. Sb jika Nalla masuk court cerita lg dhsyat akn terburai.

Penyelesaian luar mahkamah ni pun buat diam2 dn selepas bertahu ditangguhkan supaya xjd crowd headline dan rakyat kunun lupa.

Jam omega xde kautan dgn Eskay sbb itu kwn Peliwat. Xdk satu saman pun Eskay dpt krn Nuar mmg kecut telor dan tkut lg byk eksay akn bongkar dlm Court.

doto Rahim hnya peneman Eskay dn Eskay adalh org Madey utk pengetahuan ko yg nk hijack ph nnt iala mamak kerala tu jgklah..

So xpyh pusing macai jam omega mmg milik Nuar yg diambil sbg bukti kehadiran Nuar dlm video keji itu yg Jijah kipas MENIPU macainya dia ada jam itu

Ko nk bohong org bodoh mmg mudah tp ramai lg yg berfikir dn cerdik yg bnci melihat pakatan ko. Pakatan syaitan bertopeng manusia.


Anonymous said...

Dah tua tak kacau orang tak pa bro layan la lagu Retro tu...jangan jadi macam atok penyamun 22 tahun menyusahkan orang paksa ikut dia punya kepala....PRU nanti kojol kot terkejut kalah besar...apek diktator pun dah nak expired...

Mat Gunong said...

Nak buat kandang belakang rumah kau pun boleh janji jabatan DOE dan jbt Haiwan beri kelulusan. Jangan jadi bodoh macam babi makan taik sendiri. Mestilah dibela diLokasi yg bersesuaian demi keselesaan penduduk . Jgn sempitkan fikiran saudara.

Anonymous said...

Teruk sgguh puak macai ph ni putar belit. Lg yakinlah aku bhwa umno dn pas berada di lndasan benar.

Madey penyamun perompak sebenar tapi asyik ulng tuduh Najib, kt sini je lh bileh menyalak kot. Kt luar begaul dgn macai pakata senyap sunyi dh psl umdb ni

Mgkn sbb dh sejuk kot macai import player baru salwah ni bg ada2 bunyi isle sket nk putar belit dlm blog.

Malangnya xberkesan pon.. Tgk je lah

Salwah Abdat said...

Anon 8:31,,ketahuilah kau bukan seorang Wali-Allah ataupun Ulama Muktabarin untuk Allah Azza Wajallah memakbulkan kau,,perbuatan melaknat orang-orang yang masih berpegang kepada kalimah tul tauhid,,adakah ini yang kau pelajari dari Haji Hadi selama ini,,pergi belajar akhlak dulu kemudian baru boleh cerita....!!

Anonymous said...

Macai ketom sdg buka ruang mahkamah rayuan kt sini ye. Awat jijah xmaik ko jd lawyer ke saksi ke..menyalak kt sini bkn main.. Yg tgguh kes berpuluh kali dkt bbrpa tahun kes xjkn ko xkira ye.. Sbb Nuar tahu dia mmg kantoi. Suruh sumpah sbg sokongan membyktikan dia xbuat pun smpai sudah tak berani.. Kencing lahh macai

Anonymous said...

Demi babi boleh pulak strategi dn berklausa. Babi bkn ko mkn pon dn xmampos pun cina kafir xmkn babi tp ko seharmoni nya men support pejuang Babi.. Sudah ckuplah cai tunjuk rupa perut busuk ko. Xlyh nk hujah byk sgt sbb ted salwah dh ada. Sama je rupa anjing dapig. Hujah putar belit menipu. Last tutup posting dgn ayt Najib mencuri.

Jk sah Najib tk mncuri spt skrg tggunglah ko fitnah hari2. Madey mnjadi dalang dlm mes BFM disahkan oleh CIA. Bkn rekaan

Anonymous said...

Kalo sumpah boleh pakai aku akan bersumpah bini ko tu bini aku...habislah ko tak ade bini lagi...jadi bini aku free...hak4... Tolol ...pengetahuan ugama cetek...

Anonymous said...

Kena sekeh dengan cina mca terus angguk2...

Anonymous said...

Ko ni gila babi?...kenapa plak nak buat demo depan arab...arab pon tak tahu pasal derma...najib klentong ko ...
Tak payah bawak bukti...sebab jubok ko dah diliwat atok...berak ko pun dah lawas ...hik4...

Mat Gunong said...

Tak pe kalau saudara blurr antara rompakan dan rasuah. Kebijaksaan tidak dapat diwarisi. Ingat tu dan hayati penerangan ini. AdA Mala' un sudah rompak khazanah negara. Kemudian hasil rompakan digunakan untuk sogok wala'un buat beli jiwa. Nampak tak????. Bila mala'un dan wala'un bermukah ,maka terhasillah jenis Samdol macam kau.

Anonymous said...

Aikk ko terase ke chai.. sbb celahkangkang blog dn geng2 blog tua reput mcm kadiaq uban tu mmg ambil upah mcm tu?

Tp CTS ambl dana utk perjuangan mcm ini xmbgpa lh sbb nk berhdpn dgn syaitan bertopeng mcm ted salwah ni perlukan pengorbanan masa tenaga. Imam dan siak masjid pun dpt elaun ats kerja muloa mereka kn.. Jnji halal.

Tp mcm group ko yg jelas spt Meloyakini.com dana israel support ko xnk peduli ke.. Ye la xkn free2 je mereka kasi dedak tnpa nntikan hasilnya..

Anonymous said...

Kerana nothing to hide najib lari lintang pukang...pengecut sangat...polus yg ramai tak boleh kawal?...bongok dan bengong ko ni..

Anonymous said...

Bertuan kan pemimpin yang terserlah aklak kaki penipu,peliwat,penyamun dan perosak Islam kau masih mau cakap aklak ka...yang kau dok jaja fitnah tak terbukti tu aklak ka..
Doa dari umat Islam Tuhan dengar...siapa kau nak hukum tak makbul...

Anonymous said...

Baik buat kat rumah ko...sebab ko takut cina mca...kena sekeh ko terus angguk2 dan bisu bengong...

Anonymous said...

Yg sebetulnya hutang perniagaan, bank negara dan audit negara dh sahkan pun tiada sesen pun wang hilang tp cara urus hutang itu perlu diperbaiki.

Boasalah kn risiko perniagaan kena puak pensabotaj bersungguh2 gagalkan terbitan IPO. Lainlah mcm ank mamak dulu asal rugi bisnes je papa mamak akn songlap duit Petronas, TH, KWSP. tnpa boleh rakyat soal.

Anonymous said...

8.36 budak tak tahu pasal rompak dan hutang 1 mdb...nak kena pegi sekolah semula budak bengong ni...

Anonymous said...

Ratib samun..nak siasat dan tangkap takut...gebang lebih2... Dengan cina mca pon takut...

Anonymous said...

Aku xprnh dgr lagi seorng PM ckp.melainkan pm kerala sekor tu ckp Al Quran kena tafsir semula sbb xbtul dh, Nabi SAW simpan janggut sbb xde pisau Gillatte, Hudud xsesuai, nnt Kelantan ramai org kudung jari.. Jht org tua kutuk ni hina sinin bab2 Agama.. Igt tua dia makin insaf rupanya makin jht..

Belum tanya lg Marina ank dia pejuang lgbt tu Agama apa skrg ni.
Sikit pn dia xkesah mcm dia gila dgn Najib

Anonymous said...

Berketuakan perompak kaki klentong memang akhlak mulia dan halal...bersubahat dengan perompak tak salah ikut hukum islam..macai bongok ikut ajaran setan...

Anonymous said...

Mdaey mainkan ko sebab ko bodooh...

Anonymous said...

Bkn dgn cina mca kot.. Ko ni spin jauh sgt mca xbntah pun dlm parlimen.

Ko ni menipu sgt yg menyalak dlm parlimen hari tu puak dapig dn macai belaan nya.

Jd jgnlh duk sebut mca.. Sebut dapig dn balaci melayu pan pgr pbpm

Anonymous said...

Budak yg dibodohkan madey cerita khayalan psl merompak pd org lain utk tutup kerja merompaknya 23 tahun jd pi emm.. Yg tu CIA dah sekolahkan macai..
Tp jnis bodoh bangang xboleh diajar..asyik fitnah Najib je.. Basi dh pon fitnah tu...

Anonymous said...

9.10 duduk dlm gua...laporan odit dlm bilik kebal...najin sorok dengan OSA...bongok nak klentong plak..
Laporan PAC ko reti je baca...28 billion wang 1 mdb tak dapat dikesan...kaki klentong mcm najin jugak ko ni

Anonymous said...

Bila bahas?..ko tak tahu?...klentong lagi...kenapa najin tak jadi bentang ruu?..najin serah balik kpd lobai pas untuk bentang ruu..baik pegi tidor laa...asik nak klentong..
sah bongok klentong..

Anonymous said...

Mat segunung taik tengah malam ni beratip angguk2 biar tenang sikit jiwa kau pasal RUU355...
Bukan aku yang blur pasal fitnah 1MBD sebab aku tau tujuan puak kau tapi FBI sudah pening...DoJ garu kepala..Swiss dah tak mau ambik tau...Justo kata dokomun tipu...
Din botok ngan Mathias dok makan angin pi US cakap tak da bukti serupa orang mabuk mana FBI nak caya...

tun faisal said...

KERAJAAN BN DAH NAK BANGKRAP: MI SEGERA,MI DAN LAKSA KERING KENA GST*.

1. Perlaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) menzalimi rakyat berpendapatan rendah dan sederhana kerana banyak makanan biasa rakyat yang dikenakan cukai itu.

Pembentangan penyususunan semula perlepasan dan pengenaan cukai GST pada 4 Apr 2017 oleh Menteri Kewangan Malaysia dengan *memasukan pengenaan GST ke atas mi segera,mi dan laksa kering*,manakala dalam masa yang sama mi kolok tidak dikenakan GST adalah amat mengejutkan. (mee kolok makanan orang Sarawak)


2. Saya bersetuju mee kolok tidak dikenakan GST kerana itu makanan orang kebanyakan dan bawahan.Persoalannya kenapa mi segera,mi dan laksa kering dikenakan GST,sedangkan *ia adalah makanan orang kebanyakan dan orang susah.Dalam kalangan pelajar-pelajar universiti dari kalangan keluarga berpendapatan rendah,untuk membeli makanan lain memerlukan perbelanjaan besar manakala mi segera yang jauh lebih rendah harga menjadi pilihan untuk mengalas perut*.

Begitu juga golongan pekerja bawahan yang berada dibandar besar tatkala tiba *pertengahan bulan inilah makanan mereka*.

Menurut laporan *Persatuan Mi Segera Dunia (WINA) yang berpangkalan di Jepun*,permintaan mi segera di Malaysia adalah sebanyak *1.30 bilion peket pada 2012, 1.35 bilion (2013) 1.34 bilion peket (2014) dan 1.36 bilion peket (2015) atau 3.73 juta peket sehari*.

3. Begitu juga bagi *peniaga makanan sudah pasti akan menaikan harga mi segera serta mi dan laksa yang mengguna mi dan laksa kering yang dijual di warung atau restoran mereka.Tidak terlepas bagi *suri rumah yang nak memasak laksa dan mihun goreng di rumah untuk hidangan keluarga terpaksa menanggung peningkatan kos perbelanjaan bulanan*.

4. *_Saya membantah dalam penghujahan saya semasa perbahasan kerana ini merupa suatu kezaliman dan pederaan keatas orang miskin_* yang dalam kesusahan, tiba-tiba makanan orang miskin dikenakan GST.

Ketidakadilan GST terserlah apabila *rakyat yang berpendapatan rendah diluar lingkungan pendapatan menjadi mangsa untuk membayar cukai itu*.

Perlaksanaan GST sebanyak 6 peratus ini yang menekan rakyat memberi *isyarat UmnoBN akan terkubur dalam pilihanraya akan datang* serta menampakan kerajaan *UmnoBN begitu bermasalah dalam pengurusan kewangan negara dengan memerah wang orang miskin melalui pengenaan GST keatas makanan orang miskin*.

Suatu kecelekaan bagi rakyat Malaysia kerana jika *mahu selamatkan negara dari bangkrap terpaksa membayar GST keatas mi segera*.

#TolakGst
#HapusGst
#TakNakBN

*DATO Hj Mahfuz Hj Omar*
Ahli Parlimen Pokok Sena
10.00 pagi Dewan Parlimen

Anonymous said...

Sapa bentang RUU355 pun DAP dan balaci akan tentang...tak da masaalah pun Hadi yang bentang...yang masaalah nya kau meroyan lebih dari kapir harbi papasal...
Najib memberi hormat pada Haji Hadi bentang nanti kau kata Najib rampas hak PAS pula....bangsa sondol macam kau ni semua nak spin

Anonymous said...

Kdg2 terpkir gk ted n salwah/ jelmaan lain rba ni bertenggek kt sini 18 jam sehari posting skrip yg basi yg sana imdb najib jho low curi etc ni mcm dh berpakat dgn CTS..


Mksudnya mreka nk 'kuota' posting utk boleh tuan dedak haiwan yg upah mereka ni terus membayar kerja bodoh ini di CTS.

Sbb kt sini je mereka bertenggek.. Heran jgk..

Anonymous said...

Ko memang suka main taik najin dan taik jho lo..merapu ko ni..bila justo jumpe ko?..baru beberapa hari lepas swiss masih siasat 3 buah bank...pegi tido lagi baik dari ko merapu klentong memanjang..

Anonymous said...

Bila najin umum nak bentang dlm pau tahun lepas taj de orang kata najin tak hormat...ko yg sendiri perasan

Anonymous said...

Pas jangan hanya sekadar menafikan dakwaan terima dedak.Kemudian minta supaya ditunjukan bukti.

Mula awal dulu bila Sarawak Report dedahkan pasal dedak RM90 juta tu, Hj Hadi sendiri kata nak saman. Dia kata nak saman tu sejak 13 Ogos 2016. Tapi dah hampir masuk 8 bulan, Sarawak Report kata dia masih belum terima saman dari Pas!

Kemudian Husam Musa pula dedahkan, bahawa dia ada bukti dedak masuk melalui akaun Affin Bank. Pas ancam Husam dengan saman juga. Tapi hingga loni pun Husam masih tak terima saman dari Pas.

Yang terbaru, tiga hari lepas Rafizi Ramli kata, dia tahu ada tokoh yang rapat dengan pimpinan Pas yang telah menerima dedak dari aliran 1MDB...

Patutlah Pas duduk senyap tak kata apa pun pasal 1MDB... rupa-rupanya Pas sendiri mendapat habuan juga ...?? Pas juga makan dedak macam binatang ternak ayam dan lembu.

Cakap-cakap Pas kononnya nak saman mereka yang mendedahkan pimpinan Pas makan dedak Umno hanyalah gendang kosong untuk terus dipalu guna memperdayakan penyokongnya sendiri.

Padahalnya, jika Pas benar tidak makan dedak Umno, maka Pas akan untung besar dari hasil tuntutan ganti rugi yang bakal didapati dari kerja saman tersebut!

Tetapi kerana Pas takut segala bukti-bukti penerimaan dedak itu akan terdedah dalam mahkamah, maka itulah sebabnya sehingga kini Pas tidak berani bawa perkara tersebut ke mahkamah untuk membersihkan dirinya dari tuduhan terkutuk tersebut.

Tetapi tidak mengapa, lama mana bangkai yang cuba Pas tutup dengan jubah dan kain serban itu akan dapat bertahan?

“Saya akan mendedahkan nama tokoh tersebut dalam masa beberapa minggu ini, dan akan membuat laporan SPRM agar mereka dapat merujuk kembali kertas siasatan itu,” katanya dalam kenyataan.

Sama-samalah kita tunggu, lebai mana yang akan tercirit dan terkencin dalam seluar bila namanya naik carta penerima aliran 1MDB nanti?

ted manoff said...

Mee pun kena gst...apakejadahnya nii ryezall..😞😞😖😔🍝🍝

ted manoff said...

Ko delete kerr ryezall.. Takut kerr..

KERAJAAN BN DAH NAK BANGKRAP: MI SEGERA,MI DAN LAKSA KERING KENA GST*.

1. Perlaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) menzalimi rakyat berpendapatan rendah dan sederhana kerana banyak makanan biasa rakyat yang dikenakan cukai itu.

Pembentangan penyususunan semula perlepasan dan pengenaan cukai GST pada 4 Apr 2017 oleh Menteri Kewangan Malaysia dengan *memasukan pengenaan GST ke atas mi segera,mi dan laksa kering*,manakala dalam masa yang sama mi kolok tidak dikenakan GST adalah amat mengejutkan. (mee kolok makanan orang Sarawak)


2. Saya bersetuju mee kolok tidak dikenakan GST kerana itu makanan orang kebanyakan dan bawahan.Persoalannya kenapa mi segera,mi dan laksa kering dikenakan GST,sedangkan *ia adalah makanan orang kebanyakan dan orang susah.Dalam kalangan pelajar-pelajar universiti dari kalangan keluarga berpendapatan rendah,untuk membeli makanan lain memerlukan perbelanjaan besar manakala mi segera yang jauh lebih rendah harga menjadi pilihan untuk mengalas perut*.

Begitu juga golongan pekerja bawahan yang berada dibandar besar tatkala tiba *pertengahan bulan inilah makanan mereka*.

Menurut laporan *Persatuan Mi Segera Dunia (WINA) yang berpangkalan di Jepun*,permintaan mi segera di Malaysia adalah sebanyak *1.30 bilion peket pada 2012, 1.35 bilion (2013) 1.34 bilion peket (2014) dan 1.36 bilion peket (2015) atau 3.73 juta peket sehari*.

3. Begitu juga bagi *peniaga makanan sudah pasti akan menaikan harga mi segera serta mi dan laksa yang mengguna mi dan laksa kering yang dijual di warung atau restoran mereka.Tidak terlepas bagi *suri rumah yang nak memasak laksa dan mihun goreng di rumah untuk hidangan keluarga terpaksa menanggung peningkatan kos perbelanjaan bulanan*.

4. *_Saya membantah dalam penghujahan saya semasa perbahasan kerana ini merupa suatu kezaliman dan pederaan keatas orang miskin_* yang dalam kesusahan, tiba-tiba makanan orang miskin dikenakan GST.

Ketidakadilan GST terserlah apabila *rakyat yang berpendapatan rendah diluar lingkungan pendapatan menjadi mangsa untuk membayar cukai itu*.

Perlaksanaan GST sebanyak 6 peratus ini yang menekan rakyat memberi *isyarat UmnoBN akan terkubur dalam pilihanraya akan datang* serta menampakan kerajaan *UmnoBN begitu bermasalah dalam pengurusan kewangan negara dengan memerah wang orang miskin melalui pengenaan GST keatas makanan orang miskin*.

Suatu kecelekaan bagi rakyat Malaysia kerana jika *mahu selamatkan negara dari bangkrap terpaksa membayar GST keatas mi segera*.

#TolakGst
#HapusGst
#TakNakBN

*DATO Hj Mahfuz Hj Omar*
Ahli Parlimen Pokok Sena
10.00 pagi Dewan Parlimen

Salwah Abdat said...

Lobai jenis tu berlambak di kawasan masjid India kL

Salwah Abdat said...

MENGIMBAS KEMBALI UCAPAN ALMARHUM NIK AZIZ MENOLAK PINDAAN AKTA 355 PADA 1984

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 281   Newer› Newest»
 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates