April 19, 2017

59 SUK Parti Bunga Keluar Partipun Buat Sidang Media, Gedik Betul


Semalam di media sosial heboh dengan mesej di bawah:

As'Salam dan Salam Sejahtera, pohon liputan program spt berikut:

PENGUMUMAN KELUAR PARTI OLEH PIMPINAN TERTINGGI PARTI BUNGA
Rabu (19 April 2017)
Jam 11 pagi
Ballroom 2, Tingkat 9, Sunway Putra Hotel, KL
Terima kasih.

Apabila pertama kali membaca mesej di atas, ingatkan ada yang hendak buat lawak April Fool atau troll seseorang. Al maklumlah, mana ada penganut Parti Bunga memanggil dengan nama itu. Mereka lebih senang dengan nama PPBM atau Bersatu.

Apabila hari ini dalam Sidang Media mengesahkan bahawa yang meletakkan jawatan adalah Setiausaha Kerja (SUK) Parti Bunga, Cikgu Kamarulzaman Habiburrahman, yang juga Presiden Gerakan Ketua Cawangan Malaysia (GKCM), terasa lucu pulak.

Ya lah, kalau parti lain SUK tak penting pun di mata media. Tidaklah sampai gedik hendak mengelarkan diri sebagai 'Pimpinan Tertinggi'. Mungkin tidak ada jawatan yang benar-benar penting dalam Parti Bunga sehinggakan jawatan SUK pun dianggap penting atau semua dalam Parti Bunga gila kuasa. Untuk rekod Cikgu Kamarulzaman juga merupakan Ketua Bahagian Teluk Kemang dan Ahli Majlis Pimpinan Pusat.

821 ahli GKCM dikatakan akan turut menyertai Cikgu Kamarulzaman meninggalkan parti PPBM bekuatkuasa serta merta. Kumpulan ini meninggalkan Parti Bunga tidak sampai setahun ditubuhkan kerana hilang kepercayaan kepada kepimpinan parti.



59 comments:

Galaxy A9 Pro said...

Mungkin DS Najib patut hadiahkan juga telefon pintar kpd 821 ahli tersebut.

Anonymous said...

Perasaan malu masih ada. Ya malu masuk parti anjing and dog atau malu masuk parti hopokrit, bukanlah satu perasaan yang dibuat-buat tetapi perasaan yang asli. Teruskan, kah3.

Anonymous said...

Keluar parti kerana mereka tidak mau di taik kan dan tidak mau di kuasai oleh taik...bagus..bagus..jngn mau di bodohkan oleh kepala taik..hahaha

Anonymous said...

Mereka ni semua dah berusia dan lanjut usia
Mungkin mereka ni telah diberi Allah petunjuk
Yang benar tetap benar yang fitnah tetap fitnah
Akhirnya kebenaran akan tetap muncul

Anonymous said...

Dah biasa makan nasi dagang tapi bila kawan ajak tukar selera kepada nasi kandaq, ikut saja lah. Sekali sekala mungkin bolehlah tapi kalau selalu, jemu jugak. Selera akan kembali pada nasi dagang jua. Muahahaha

Anonymous said...

Saman cepat, jgn tak saman S/U dan 821 org anggota parti bunga yg suka2 keluar parti. Suruh mrk mintak maaf mengapa mrk memilih tak mau ditaikkan dan dijadikan butir2 taik yg boleh dimakan oleh ahli partti parti bunga taik (vavi).

PPBM- Parti Pemecah-belah Bangsa Melayu. Dgn fitnah ...

Mat Gunong said...

Biasa dlm politik, Org tua mudah sensitif. Merajuk bila terasa di dipinggirkan. Tipikal politikus melayu.

ted manoff said...

Kahkahkah..Tak tau nk nangis atau ketawa..kikikikikiki.. Nk dekat pru macham2 kita dengar..taktik lama umno nii..kahkahkah..πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜πŸ˜‚πŸ˜πŸ˜πŸ˜„πŸ˜…πŸ˜„πŸ˜…πŸ˜„πŸ˜…πŸ˜œπŸ˜πŸ˜œπŸ˜

Mat Gunong said...

Aik!. Cepat tukar posting Hari ni. Apa pun bagus lah. Kita tutup aib orang, sebelum org buka aib kita pula.. Dok gitu...

Mat Gunong said...

Lepas ni cts posting pula berkenaan Exco negeri johor yg menghadapi 33 tuduhan rasuah bernilai 30 juta beb..

Anonymous said...


Din Paguh bila nak keluar PPBM. Parti Persendirian Berhad Malaysia.

Anonymous said...

Aib itu satu hal. Maksiat, kemungkaran tak boleh dibiarkan. Ia umpama barah perosak agama, nilai moral, perosak bangsa.

Mat Gunong said...

Apalah nasib cybertrooper umno. Setiap tembakan senapang yg dilepaskan, pasti dibalas dengan bedilan meriam angkatan kacang parpu PH. He he. Letih habaq hang.

Anonymous said...

Parti munge tukang jilat jubor kit sial... Hanya melayu taraf mamak je yang sanggup buat begitu. Lebih-lebih yang datang dari kerala dan keturunannya...

Anonymous said...

Macam madey tua nyanyuk... Mudah sensitif sampai keluar umno...

Anonymous said...

Hihihi... Parti munge tu taik-taik dari umno. Jadi perangai pemimpin mereka pun macam taik juga... Prooottt

Anonymous said...

Tak la... Lepas ni posting bila parti munge nak mampos... Tak lama lagi, tunggu orang tua madey kojol, mampos la parti munge tu..

Anonymous said...

Hehehe... Parti munge taik ayam... Haprak tak terkata...

Anonymous said...

Inflasi tahunan berlegar-legar sekitar 5.1 peratus pada bulan Mac, tertinggi sejak mencecah paras 5.7 peratus pada bulan November 2008, memetik laporan Reuters - ini yg penting, yg rakyat khuatirkan..bukan cerita lompat parti dll. Dah jadi mcm zaman kemelesetan la pulak..padahal tak sudah2 Najib cakap "ekonomi malaysia berada di landasan yg betul". Kaki auta..

Anonymous said...

Salam CTS

Apa2pun sumbangan beliau pada ketika di parti PPBM amat dihargai...

Percayalah....cubaan mengalih isu tidak dapat dihindarkan dari parti pro kerajaan....tetapi majoriti senyap rakyat lebih memerhatikan isu negara...dipimpin seorang yang kleptokrat....yang mana ianya merangkumi 4P..Pencuri..Penyangak..Penyamun..Perompak....masih tebal...

AG mengatakan jika ada bukti baru tentang SRC International..akan dibuka semula...SRC International memperolehi pinjaman RM4 bilion daripada Kumpulan Wang Amanah Pencen atau KWAP dan RM42 juta kemudiannya dimasukkan ke akaun peribadi Najib, tetapi Perdana Menteri mengatakan beliau tidak mengetahui wang tersebut datangnya daripada syarikat tersebut.

Najib dalam pengakuannya mengaku menerima wang RM 42 juta berdasarkan carta aliran wang yang ditunjukkan secara tidak sengaja oleh Apandi Ali ketika membersihkan nama Perdana Menteri, Rafizi mendapati wang sebanyak RM23,520,010 telah diagihkan melalui akuan Najib kepada 17 penerima yang belum diketahui identitinya.

Siapakah mereka yang bertuah yang turut dapat berkongsi dana orang pencen itu?

Anonymous said...

Kenapa keluar?

Ada hantu kat situ ker?

Kah5.

Anonymous said...

Tak. Dia lemah jantung, kuss semangat tengok duit tabungan rosmah. Berikat2..

Anonymous said...

Katakanlah 42 sen wang PKR tersalah masuk dalam akaun Rapizi sementara dalam akaun Rapizi sudah ada macam2 wang masuk termasuklah 26,000 sen wang derma dari Mr Sohnglap. Kini wang dalam akaun Rapizi adalah 26,000 sen + 42 sen + plus2. Komdian 27 sen dikeluarkan dari akaun untuk diberikan pada aktivis. Soalannya ialah apakah wang 27 sen tadi berasal dari wang 42 sen milik PkR atau 26,000 sen milik Sohnglap atau milik plus2 yang sedia ada dalam akaun berkenaan? Haha, siapa boleh dengan yakin kata wang 27sen itu adalah wang PKR dan bukan wang sohnglap? Kah2 DOJ pun tentu pining wo.

Anonymous said...

Ko konfius antara Rosmah atau City Cemah kot.

Anonymous said...

16 mei ni pemuda & puteri umno dijemput hadiri konsert pitbull di sunway lagoon. Yamsenggg...hanya parti umno menjanjikan kebebasan mutlak. Permit dikeluarkan oleh KBS. Tahniah

Anonymous said...

Gemok pendek bantut 1 malaysia kenal. Mana boleh konfius. Kahkahkah

Anonymous said...

Patutlah antara dyana yusof dan pricess dyana pun ko tak cam. ko kena jumpa dr mata cai...ko hidap rabun ayam tu, kik3.

Anonymous said...

Mula2 kluar UMNO masuk PBBM merajuk jawatan JKKK tak disambung maklumlah dah tua....masuk kandang PBBM dah lama tu nampak banyak babi yang menyondol....lebih naik parti yang lama dari bersubahat dengan puak ni..

EX-PBBM....
Layu sebelum berkembang...

Anonymous said...

Dan last but not least jangan jadi macam mata DeFuck, lubang belakang dan depan nampak sama. Haru dibuatnya, kah5.

Anonymous said...

Geng gertak khas join cap bunga pun kuat menggertak...akhirnya terpaksa masuk geng kotak...kok3

Anonymous said...

Caiharbi218..lain kali belajar ekonomi smpi khatam...jgn dok anggok2 bongok ikut cakap caiharbi...hehe

Anonymous said...

Bagus lah....tahi2 umno dah diterajang..
Tahi2 Pas dah diterajang...
Tinggal lah tahi2 belaka dlm ppbm pan pkr....hehehe bagos3

Anonymous said...

Caikapir pakar ekonomi...tak reti pon inflasi...najib kata ekonomi ok...caikapir bongok angguk2..

Anonymous said...

Asal taik balik kpd taik...kasi dedak balik kepangkal jalan...bagus puak taik balik kpd taik..

Anonymous said...

Hehehe...meriam angkatan PH konon...selalu tertembak diri sendiri...hehehe
Macamana ler pakatoon malaya nak menang pun tak tau la...
BA ehh dah karam la..
PR errr pun dah karam la...
PH??? dah senget tunggu nak karam gak ler..haha

Anonymous said...

Angguk telan dedak & tahi najib hanya yg tinggal 6% macam kau 4.21 hahaha...golongan lembam otak udang minda lemah. Najib suruh telan tahi pun kau telan. Hahahaha

Anonymous said...

Masa kluor tak dapat perunjuk...yg fitnah tetap takot nak saman...ha4..

Anonymous said...

Dari Bikin Noda balik semula kpd Bikin Noda..

Anonymous said...

Yamseng kena mintak izin elizabat ketiak serabut dulu...

Anonymous said...

Ini bukan sensitif...masuk bersatu harap habuan...asal pemakan dedak..umno tambah sikit dedak pusing balik laa...bagus taik dedak balik ke sarang taik dedak..

Anonymous said...

Zahid hamidi pun basah satu badan kena kencing dengan najib, inikan pulak cytro yg tak dapat galaxy A9 pro..melalak backing najib, habuk pun takda.

Anonymous said...

Makin takot kpd bersatuu.

ted manoff said...

Setelah disiasat terbukti terdapat unsur2 cash is king dlm kes nii...πŸ‘ΈπŸŒŒπŸŒŒπŸŒŒπŸ”πŸ€πŸ₯πŸ”πŸ”πŸŒŒπŸŒŒπŸŒŒkurrr....kikikikikikiπŸ˜πŸ˜‚

Anonymous said...

Umno dah goyang...umno nak berantakan ...najib zahid makin retak..

Anonymous said...

Pm bodoh tak tahu 42 jota dlm bank..boleh bagi2 derma plak ...

Anonymous said...

Anjuran kbs. Tak pecaya tanya KJ. bakal pm malaysia

Anonymous said...

Biasalah...ahli umno ahli dedak..

Anonymous said...

Anon 4:52pm jgn fitnah bro. Umno ada 3 juta ahli. So adakah semua ahli umno ahli dedak?

Anonymous said...

Anon 4:52pm. Berat dosa mu ni sbb membuat fitnah ke atas semua ahli umno.

Anonymous said...

Opps! Silap..sorry.

Biasalah....ahli ph ahli tahik!

Anonymous said...

Parti yang bertalihayatkan kroni mana ada tempat untuk ahlul biasa. Dedak parti kroni hanya untuk kroni jer. Wakakaka.

Anonymous said...

Ekor2 taik berkecai setelah gagal mengharungi arus politik tanahair
Kepala taik yang kononya keras yakin sombong bodos dapat melawan badai mengganas
Rupa-rupanya hanyalah hearsay semata-mata
Ketaikkan apakah nih madey?

Anonymous said...

Siapa yang siasat? Doj? Swizz Ag? Invoke? Muahahaha

Anonymous said...

Kena tembak macai umno terus merapoo...

Anonymous said...

Lagi berat dosa membela dan menyokong ketua perompak...

Anonymous said...

Ketua buat taik ko pon tadah telan taik...hik4..

Anonymous said...

6:09. Mmg betul aku tonton CNN tadi melaporkan ramai org umno kena tembak oleh kumpulan lgbt PH, tapi mrk dilaporkan begitu cerdik melarikan diri, krn tidak mau terlibat kegiatan tidak bermoral yg menjadi kutukan Tuhan.

Kumpulan lgbt tersebut diberitakan oleh CNN memetik laporan dari WSJ, akhirnya terpaksa berpuas hati dgn melancap sendiri2 smabil berator ditepi longkang jalanraya.

6:13. Semua org tau perompak besar paling berbakat merompak khazanah negara yg dilaporkan oleh WSJ dan CIA skrg menjadi penasihat parti bunga, bos anda kan?

Anonymous said...

Anon 6.13pm. Dalam islam, perbuatan memfitnah itu lebih besar dosanya dari membunuh. Ini kerana boleh mewujudkan permusuhan dalam masyarakat. So hati2 dgn ucapan dan tulisan anda. Tiada yg terlepas dari CCTV Allah dan tukang catat di kiri dan kanan kita.

Anonymous said...

Pesanan Iklas Dari Saya buat puak Pakatun...

BERHATI-HATI KETIKA MENYONDOL....
JANGAN TERSONDOL TAIK..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates