April 8, 2017

93 Sikap Terbaru Talam Dua Muka Dan Lidah Bercabang Setiausaha Agong DAP


12 Jun 2014, semasa PAS masih bersama DAP, Setiausaha Agong DAP, Lim Guan Eng di dalam video di bawah berkata, beliau akan mempertahankan hak masyarakat Islam untuk membawa usul hudud hingga ke akhir hayat beliau. Lim Guan Eng di dalam video berkenaan berkata,
"If there is any motion presented, we should err.. the Speaker should allow [inaudible]. We may not agree with what they are doing. We do not agree with the hudud motion but as Voltaire (french philosopher) said "I may not agree with you but I will defend to my death your right to disagree with me."
video

Itu dulu lah. Terkini, DAP telah mencuba pelbagai cara untuk menghentikan pembentangan RUU 355 daripada dibentangkan di Parlimen. Apabila mereka telah gagal dalam usaha berkenaan, beliau berkata parti komponen Barisan Nasional mesti bertanggungjawab kerana membenarkan PAS untuk RUU 355 telah berjaya dibentangkan di Parlimen. Kenapa mesti memberi sokongan berpilih untuk hukum Islam?

Media Cina melaporkan Lim Guan Eng berkata, DAP membenarkan hudud dibentangkan di Dewan Undangan Negeri Selangor pada tahun 2014 adalah kerana "demokrasi" tetapi pembentangan RUU355 di Parlimen baru-baru ini adalah "tindakan politik (political scheme)".

Tahun 2014, Speaker Selangor dari DAP, Hannah Yeoh membenarkan usul hudud dibentang di dalam DUN Selangor. Beliau berkata ini "demokrasi". Tahun 2017, Pakatan Harapan di bawah Lim Kit Siang dan DAP mencuba sedaya upaya untuk menghalang usul RUU 355 dari dibentang di dalam parlimen. Mereka mengatakan bahawa Parlimen dan demokrasi sudah mati apabila mereka gagal menghalang pembentangan berkenaan.

Hebat sikap talam dua muka dan lidah bercabang Setiausaha Agong DAP dan bapanya itu.  Apakah salah jika dikatakan DAP adalah anti Islam, sekiranya mereka mengepalai penentang satu usaha penambah baikan undang-undang Islam yang tidak ada kaitan dengan Keluarga Lim atau parti dinasti mereka? Adakah demokrasi mesti mematuhi piagam dan kehendak semasa DAP?

93 comments:

Anonymous said...

Mca gerakan dan bn borneo paling kuat sokong islam...tanye najib..

Anonymous said...

Sincere penting. Bila tak sincere susah nak menang. Bayangkan kalau Dapig menang di PRU13 tapi mungkir janji. Karma tahu apa dalam hati Dapig.

Anonymous said...

Demi demokrasi apa kata kalau dibentang usul peribadi sekolah satu aliran. Dan demi demokrasi biarlah majoriti jadi penentu sama ada sekolah satu aliran adalah satu kemestian atau ada keterbukaan untuk aliran alternatif.

Anonymous said...

Tahaluf siyasi boleh ditikam di belakang. ABU boloh di tipu atau dibohongi. Namun Karma tidak boleh disamakan dengan tahaluf/ABU. Karma tidak boleh diubah atau dimanipulasi atau dimusnah sebagaimana tahaluf/ABU yang boleh di manipulasi dan di musnahkan.

ted manoff said...

Sudahlah ryezall.. Ko dh macham tv3 tayang kisah lama..dap berubah selepas dikhianati pas..dpt 90juta dap dilupakn..amanat hadi wajar disiar kembali..umno wajar berfikir kenapa org melayu melihat dap sebagai wadah perjuangan..umno sudah tua dan selalu sakit..kini sakitnya semakin kronik tunggu ajal saja....💐

Anonymous said...

Chef Wan puji pentadbiran Pulau Pinang

Pada 8 April 2017
oleh RoketKini
E-mail Tweet Like8.84K

KUALA LUMPUR, 8 APR: Selebriti terkemuka dunia, Chef Wan atau nama sebenarnya Datuk Redzuawan Ismail berkongsi kisah gembira seorang pemandu teksi mengenai kejayaan kerajaan negeri Pulau Pinang yang diterajui DAP di laman sosial Instagramnya, semalam.
Pemandu itu dirakamkan bercerita mengenai pengalamannya menemui pelancong yang rata-ratanya memuji keadaan negeri itu yang bersih serta kesungguhan kerajaan negeri memulihara bangunan-bangunan lama.
Beliau yang tidak mahu dikenali berkata, usaha yang ditunjukkan pentadbiran kini amat berbeza dengan Barisan Nasional (BN) yang pernah mentadbir negeri itu suatu ketika dahulu.
“Saya tak tengok bangsa tak tengok agama tak tengok kulit, siapa yang bagus, saya ikut,” katanya.
Rakaman tersebut turut disertakan dengan catatan Chef Wan yang turut mengakui bahawa pentadbiran kerajaan yang baik dapat dilihat dan terbukti.
“Benar, pentadbiran kerajaan yang baik akan diakui dan dipuji oleh pelancong yang melawat negara kita,” kata Chef Wan.
Beliau turut mengkritik sikap sesetengah pemimpin politik yang sering menggunakan sentimen kaum sehingga menimbulkan rasa muak dalam kalangan rakyat.
“Rakyat sendiri hari ini boleh menilai segalanya dengan permainan kotor dan teruk yang dipentaskan.
“Hanya orang bodoh tidak boleh melihat semua ini seperti masing-masing ada agenda tersendiri kononnya takut itu dan ini.
“Bagaimanapun, kalau kamu jujur dan mahu membawa perubahan untuk negara ini kamu akan buat tanpa apa-apa propaganda yang kita lihat dalam kalangan ahli politik, naik meluat,” katanya.

Anonymous said...

Yang Tersurat Dalam Air Sirap Drama RUU355

Sesiapa yang tengok sidang parlimen baru ni, ketika Haji Hadi membentangkan usul persendirian untuk meminda RUU355, cuba ingat balik betapa hebatnya ucapan Haji Hadi walaupun dengan suara terketar-ketar dan wajah terpinga-pinga, seperti sedang mengingat-ngingat skrip yang perlu dipatuhi, tetapi nampak kebanggaan pada dirinya kerana telah berjaya melakunkan sandiwara itu dengan baik.

Perlu diingat, bahawa sebelum bentang pun Haji Hadi sudah tahu tidak ada perbahasan.... Skripnya memang begitu.... MP PAS tahu dan MP BN pun tahu... Speaker lebih tahu... Semua ini telah diatur. .

Bahkan, pagi itu Haji Hadi datang ke parlimen naik satu kereta dengan Zahid Hamidi...! Orang-orang penting PAS yang bukan ahli parlimen pun ramai yang datang ke parlimen hari itu, termasuk Satiful Bahri PJ PAS Terengganu, sehinga bergema laungan takbir di perkarangan parlimen; padahal sehari sebelum hari terakhir sidang itu, Usul RUU355 berada di nombor 16.... .

Selepas Haji Hadi bentang usul, Takiyudin pun bangun menyokong.... Bukan setakat menyokong, dia menyampaikan syarahan yang panjang lebar.... Rupa-rupanya, sebelum Takiyudin bangun menyampaikan khutbah menyokong usul Hadi itu, banner untuk menyambut Takiyudin yang diberi gelaran wira RUU355 telah siap...!! Apa makna semua ni...? Bukankah kerana semua ini telah diatur dan perlu dilakunkan sahaja dalam parlimen...?.

Apa yang paling ditakuti oleh semua MP PAS dalam parlimen tentang usul pindaan RUU355 ialah sessi perbahasan.... Wakil Rakyat PAS sangat tahu akan kelemahan Haji Hadi dalam berbahas.... Rupanya selama ini mereka mengambil masa untuk memikirkan bagaimana cara nak bentang usul RUU355 tapi tak mahu perbahasan..... Maka, itulah yang memerlukan rundingan di belakang tabir dengan Najib dan speaker dewan..

Sejak Zahid Hamidi baru dilantik jadi TPM dulu lagi, Harun Din telah pergi berjumpa Zahid dan memintanya mempengaruhi speaker supaya usul RUU355 dapat dibentangkan.... Katanya, bentang saja pun tak apa, selepas bentang baru fikir balik macam mana nak laksanakan, yang penting bentang saja dulu, cukuplah..... Zahid tanya, kenapa PAS nampak macam terdesak sangat dengan RUU355 ni...? Harun Din berikan 2 sebab... Pertama, senang nak menjawab dengan penyokong PAS di peringkat bawah bila mereka tanya apa usaha PAS untuk melaksanakan hudud.... Yang kedua, kita tak nak kena hentam dengan parti baru ni (Amanah) pasal hudud......... Inilah yang berlaku sekarang.

Haji Hadi bentang usul untuk meminda RUU355.... Sepatutnya dibentang sajalah, dan tujuan dibentangkan sesuatu usul sepatutnya untuk mendapatkan persetujuan majoriti ahli parlimen bila dilakukan undian, selepas dibahaskan..... Tetapi Haji Hadi bentang usul dengan memberi amaran berupa ugutan bahawa ini adalah urusan orang islam, orang bukan Islam jangan masuk campur.... MP UMNO pun pakat tepuk meja tanda menyokong ucapan Hadi itu..... apa benda ni...?

Seperti yang saya katakan, MP PAS akan sedaya-upaya untuk menghalang atau mengelakkan Hadi disoal oleh MP lain, terumatama DAP dan Amanah.... Selesai Hadi bentangkan usul, menurut skripnya, speaker akan tanya ada sesiapa yang menyokong, maka Taqiyudin pun bangun membaca skrip yang telah ditulis awal-awal, memberi syarahan yang panjang lebar, dan dapat mengheret masa supaya speaker terus menangguhkan sidang selepas itu.

Speaker menangguh sidang seawal jam 4.00 petang, bermakna usul itu tidak dibenarkan untuk dibahaskan... Perlu diingat, sehari sebelum itu persidangan dilangsungkan sampai jam 5.00 pagi....

. Ketika MP DAP dan Amanah mempersoalkan tindakan speaker, MP PAS dan MP BN hanya tersengih-sengih mempersendakan MP yang membantah speaker.... Dan Haji Hadi hanya duduk diam dengan muka bangga kerana tidak perlu perbahasan, jadi Hadi merasakan dia telah menang.... Semua orang PAS berasa mereka telah memenangi game ini, dengan kerjasama UMNO.... RUU355 seperti satu pertandingan pada mereka, pertandingan siapa yang lebih licik dan lebih pandai menipu....!

Anonymous said...

Penipu berkerjasama dengan penyangak...dlm heboh 1 mdb penipu tak pernah persoalkan penyangak...budi 90 juta tetap dikenang..

Anonymous said...

tak payah spin citer lain la cai...
ini citer lidah bercabang2. ini rupanya bakal memerintah tanah melayu. over my dead body kata kapal sinki. apa yang citer lama tu dol. dah memang pujaan hati ko tu memang bodoh dan bangang. ko ingat serupa zaman dulu2 ke? sekarang ni media social dan internet sampai orang kampong pun dah ada. nak sorok apa dol. lim guan eng dah masuk islam ke dol? lancau lim guan eng dah potong ke dol? atau ko pun senang kena kelentong macam melayu penang. dap tak perlu bagi dedak untuk kelentong orang macam kamu ni. setakat teh secawan dan rokok sebatang jer...dah terasa terhutang budi.

Anonymous said...

Ulasan Blog -

Dalam ucapan tersebut dapatlah difahami bahawa asas penolakan Almarhum Nik Aziz terhadap pindaan Akta 355 ketika itu ialah kerana hukuman yang dicadangkan dalam pindaan itu tidak mencapai hukuman yang diperuntukkan dalam Islam.

Soalnya, apakah hukuman yang dicadangkan kali ini sudah menepati kehendak Islam?

Adakah di dalam Islam, misalnya hukuman denda RM100 ribu?

Dalam masa yang sama, jika diperhatikan dalam pembentangan Hadi dan ucapan menyokong oleh Takiyuddin, kedua-duanya juga menyebut bahawa pindaan yang dicadangkan bukan hudud, sebaliknya hanya untuk menaikkan taraf Mahkamah Syariah sahaja.

Jadi, kenapa ada yang kecoh-kecoh dan mengaitkannya dengan rosak iman, gugur akidah, puasa sembahyang tak diterima jika menolaknya Akta 355 itu?

Lagi pun, pastikah juga UMNO akan menyokong dan mengundi usul Hadi itu kerana untuk membentangkannya pun mereka perlu memohon konsensus daripada parti-parti komponen BN terlebih dahulu, apakah untuk mengundi nanti mereka tidak perlu mendapatkan konsensus yang sama?

Anonymous said...

meroyan la cai...terasa kena tipu ke cai? reti ke baca politik orang cai...
kan dah melompat tak tentu pasal.

Anonymous said...

ngapa ko yang melompat. samada umno atau bn sokong atau tidak ngapa pembangang yang melompat? lompat lagi cai...

Anonymous said...

Semua orang kafir tak sokong, tapi tak meroyan macam DAP.

Anonymous said...

844 da BIOL krn RUU 355..

Pnjang lebar BERCERAMAH utk menepis RUU...

da jd SEJARAH ler..xpyh ler crite pnjg2..tunggu ler BULAN JULAI ni plk PARLIMEN BERSIDANG..

Kihkihkih

Cerita hadi naik krete ng zahid lah..
Cerita arwah nik ajis lah..
Cerita masa suntuk lah..
Cerita konsesus umno lah..
Cerita speaker berpakat lah..

Kihkihkih, UMNO BIG BOSS kt mlysia ni...

Cam HAMJADAH macai2 ni smue

Anonymous said...

Itulah takat Melayu screw boleh jawab..dah kena check mate dgn Ds Najibkan..nak tunjuk kat parlimen tu ramai Melayu screw.. Selama..ni mereka main sorok2 sekarang taukey besat suruh tunjuk muka.. Nak tak.nak kena tunjuk.muka.mereka yang.KESIPUAN

Anonymous said...

Tak rasa tertipu tapi terasa kena sondol dengan cina mcs hingga tak terkata...lepas bentang ruu baru boleh berkata2... Hi3

Anonymous said...

Umno tak bercabang tapi tak barani nak lawan cina mca...pengevut....

Anonymous said...

Beres.....tunggu sidang akan datang...ade lagi sandiwara penyangak dan penipu...selepas lulus usul untuk bacaan kali kedua kena dibentangkan umno...tengok najib berani ato tidak bertegas dengan mca gerakan mic dan kristen borneo ....

Anonymous said...

Tengok sandiwara sekali lagi bila usul diluluskan bacaan kali kedua kena dibentangkan oleh menteri umno...

Anonymous said...

Ko dah kena screw dengan cina mca hingga tak terkata...sekarang baru boleh betkata2 sikit...hi3... Ingat berani sangat
..kena screw terus bisu...

Anonymous said...

Kapir bn tak meroyan tapi dia gertak najib...najib tunduk perintah kapir bn...

Anonymous said...

Semua ini hanyalah karangan yang bersandar kepada apa yang difikirkan oleh penulis (pendapat sendiri) yakni bukan bersandar pada fakta. Pendapat sendiri terdedah pada pembohongan dan fitnah. Sedarkah penulis bahawa pembohongan dan fitnah adalah satu kesalahan?

Anonymous said...

Satu tamparan pada Ahnarinas bilamana RUU di bentang, mereka telah tidak lagi berada dalam kapal yg sama. RUU adalah satu2nya modal yang ada untuk berdepan PRU. Modal ini sepatutnya dishare bersama tetapi kini modal tersebut telah dikaut semuanya oleh lobei. Siapa tak bare, Bhai.

Anonymous said...

Bila Pas dalam pakatan dan hendak buat perkara sama malah lebih besar isitu hudud, bukan saja Dapig malah LBGT, komunis, Chauvinit PGayR dan Amarinas telah menerimanya seadanya kerana ia peluang terbaik untuk mereka berumah di Putrajaya.

Dalam kata lain PR hanya nak gunakan RUU sebagai cara. Tidak lebih untuk kepentingan duniawi semata2. RUU hanyalah platform. Bila dapat platform, Dapig even dare to say go to hell Ahpek/Ahmoi!

Now there is 180 degrees Uturn after they got UTun as there friend.

Muahaha

Anonymous said...

En Loke mana

Mana En Loke

Siapa ada nampak En Loke

Nampak En Loke siapa.

Anonymous said...

Aku pun dengar banyak pujian dari bukan Islam buat Pas tapi taklah perlu di ulas bagai.

Anonymous said...

Hearsay, hearsay, hearsay.

Anonymous said...

Kerana nakkan undy ABU, Banana Yohe sanggut pergi sejauh memakai turban dan VEIL. Tak pasti sama ada turban dan VEIL masih ada dalam almari Banana Yohe buat masa ini. Harap2 bukan di Bukit Tagore. Kih3

Hamba Allah said...

Mmg sifat org kafir takkan bersetuju dengan apa jua kebaikan untuk umat Islam

Mereka berusaha bersungguh untuk mengkhayalkan kita dan mencairkan hati kita supaya sedikit demi sedikit meninggalkan ketaatan kita pada Islam dgn pelbagai macam kaedah.

Cub kita lihat pendirian pakatan haram ini bila sengaja program I WANT TO TOUCH DOG. satu program HINA ISLAM dn penuh HASUTAN JAHAT. Apa semua itu terpadam begitu sahaja dimata umat Islam sebagai tiada apa?

Kita berada dizaman yg amat teruk dan sangat malang apabila kafir harbi melalui DAPig PgayR berjaya mendoktrin dan lahirkan tentera balaci mereka dari kalangan org Islam yg skrg ini cukup ramai.. Dari PAN, PgayR, PBPM, lahir jaguh Munafiqu yang pelik benar bahasa dan agenda mereka terhadap sesuatu isu yang jelas menghina dan menjatuhkan Islam.

Kita dimomokkan UMNO berpuluh tahun sbg semua kejahatan sebagai divertion untuk rakyat leka diwayangkan tp kejahatan dan penjahat sebenar ialah DAP dan sekutu mereka PGayR dibantu oleh PAN dan sekutu terbaru yg tak kurang level jahatnya iaitu PBPM

Isu RUU35 ini tiada logik dijadikan isu dan dihalang sbb ia HAK undang2 Islam dan umatnya demi menjaga KEMASLAHATAN umat dan perundangan yg lebih baik sesuai dengan keadaan cabaran jenayah di zaman ini. Supaya ia semakin hampir kepada aras undang2 yang diperintahkan dalam Al Quran.

Apabila UMNO dan DSN memberikan sokongan secara HIKMAH dalam isu ini tiba2 syaitan bertopeng manusia ini menggelupur teruk. Sedangkan ia bukan kali pertama dipinda. Ia juga telah dipinda oleh UMNO sendiri.

Kenapa balaci yg bernama ic Islam disebelah Pakatan Rosak Rakyat ini bersungguh sungguh mahu gagalkan pembentangan ini?

Penentangan DAP terhadap isu ini dan isu umat Islam amat keras dan jelas terbuka berbanding bukan Islam lain daripada BN. dan kenapa tak henti mereka menghasut komponen BN supaya mrnekan UMNO supaya jgn sokong usul ini?

Kehebatan UMNO dan DSN walaupun diuji getir antara mempertahankan HAK ISLAM dan menjaga hubungan dengan rakan politik UMNO BN telah berjaya. DS TPM melalui menteri JPM telah beruang kali melakukan siri taklimat penetangan khas tentang isu ini dan ia tiada kaitan dengan orang bukan Islam atau Hudud. Tapi ia adalah usaha menaikkan margin kuasa Mahkamah Syariah sesuai dengan keadaan jenayah Syariah yang mencabar di zaman terkini.

Hebatnya UMNO dn DSN tidak menanyakan kepada komponen BN sokong atau tidak TETAPI hanya memberikan taimat. Bermakna setuju atau tidak UMNO BN teyap meneruskan sokongan kepada pembentangan RUU355 tersebut.

Itulah kehebatan dan keharmonian dalam UMNO BN. Alhhamdulillah

Kita doakan usul penting ini berjaya dibahaskan pada Julai 2017 seterusnya diluluskan segera. Sebagai pembuktian salah satu usaha kerdil kita dihadapan Allah SWT dalam memartabatkan Syariat Islam dibumi kesayangan Tanah Melayu ini.. AMEEN AMEEN AMEEN YA ROBBAL ALAMINN.

Ia akan jadi tamparan hebat kepada golongan MUNAFIQUN balaci jahat musuh Islam DAPig LAKNATULLAH ini.

Allahu Akbar.

Mahu Jadi Hamba Allah Yang Ikhlas

Anonymous said...

Ted manoff jelas berpendirian bhw Pas telah mengkhianati Dap.
Maka aku rasa adalah jelas ted manoff adalah golongan pro kafirin pemakan babi di Malaysia.
Pro pemakan babi samalah dgn pemakan babi.
Ted babi.

Hamba Allah said...

Sedih melihat dan fikirkan keadaan berpecah belahnya kesatuan hati dan cara fikir orang Islam di Malaysia ini bila diuji.

Begini mudah dan jelas pun ujian berbanding ujian nyawa dan darah umat Islam di bumi Palestin, Syria, dan kesengsaraan dahsyat lain, kita gagal sefikrah.

Allah SWT baru uji sangat sedikit tanpa sebarang kesakitan fizikal untuk lihat keimanan kita dalam melawan dakyah jahat kafir harbi seperti jelmaan DAP ini, tapi berpecah teruknya cara fikir akhirnya tiada kesatuan hati dan rasa ingin bersama dalam isu ini melawan dakyah jht mereka.

Entah bahasa apa lagi nak digunakan untuk menjelaskan objektif pindaan ini, semuanya sangat jelas dan tetang. Apa todak takutkah kita pada kemurkaan Allah Taala yg betul betul keras?

Golongan ini berloyar buruk memutar belit dan mengalihkan isu ini kepada cerita merepek dan fitnah yang jauh pelik.

Dalam posting diatas juga boleh lihat bahasa golongan ini. Golongan MUNAFIQUN yang petah lidah mereka membelit dengan pelbagai macam topeng warna.

Diharapkan masih ada yang faham dan betul betul ikhlas dengan perjuangan ini khususnya isu RUU355 ini semoga Allah SWT pelihara kita dari KebenciaanNYA walaupu berjuta manusia mengeji dan memutar belit kebenaran ini.

Amat takut kerana kematian bila2 masa tanpa isyarat lagi. Mohon kindungan Allah SWT NAUZUBILLAHI MINZALIK dari disaat kematian kita terikut dan tergolong dr golongan penentang Agama Allah dan balaci kafir harbi moden ini yg bertopeng dengan pelbagai macam rupa slogan.

Golongan ini takhenti menginjak injak kesatuan hati rakyat dan menyemakkan isu ini dengan tuduhan dan hasutan bukan bukan supaya umat Islam tak yakin dengan Islam dan mahu berpkasi pada logik akal kafir yg kaya dengan putar belit.

Aminn ya Robb. Semoga RUU355 ini berjaya diluluskan dan diwartakan secepat mungkin. Gagalnya usul ini maka satu kemengan hebat golongan kuffar bersama sekutu munafik Islam ni..

Maka jgn haraplah lepas ini Syariat dan Keindahan Islam akan dapat ditegakkan lagi. nauzubillah.

Hamba Allah Yang Mahu Ikhlas

Anonymous said...

Jht2 cina mca xpernah lagi kluar "get over my dead body"

Fikir2 lah hidup kita atas dunia ni nak cari kebaikan dan bersama org2 yg baik. Di Mahsyar nanti kafir dap tak dapat begi apa2 pertolongan sungguhkan sekarang mereka tnjuk sgt baik.

Anonymous said...

Sudahlah ted, kalau ko mati mengejut esok apa yg kau nk bawa mengadap Allah nanti?

Posting ko yg penuh loyar buruk dan sebagai balaci kuffar ini kah?

8.11 post pastu korek2 cerita di roketbasi, 8.25 post lagi. Apalah mtlamat ko ted.. Jijik mnjd balaci kuffar.. Ko tk sedar ke?

Anonymous said...

Golongan munafik ini lebih takutkan kemurkaan tuan mereka drp Dap laknatullah drp takutkan kemurkaan Allah dgn mereka-reka cerita palsu kemudian suruh org saman. Puak-puak laknatullah ini spt ted manoff & salwah adalah antara contoh paling nyata.

Anonymous said...

Ko xbace balik ke ape yg ko tulis tu Ted?

Cerita psl umno mcm ko tu baik sgt, mcm ko rse lmbt lg nk mati atau ko rde tkkn mati?

Cara ko posting pn mnunjukkn otak dan akal ko semakin sgt tua dan dah takberguna lagi.. Akal ko dh mati lebih awal dari jasad ko Ted.. Subhanallah.. Takutnya jd mcm og ini.

Mcm mna pula jika ko yg mati dn bkn umno?

Umno hnyalah entiti pertubuhan sebaliknya ko tu manusia yg pasti mati. Apa pula nk jd jika ko yg mati?

Ckp psl mati pd umno mcm ko xkn mati dn mati mcm slmatkah di Mahsyar nnt dgn tingkah laku sbg tentera kuffar moden ni?

Bertaubatlah sebelum terlambat. Din Penyu mati mengejut ketika sdg rancak maki hamun dan fitnah hamba Allah yg lain... Ko tak rsse sedih ke?

Salwah Abdat said...

[VIDEO] Ustaz Azhar Idrus ULAS TUKAR Kerajaan Zalim, Haji Hadi KENA BENGONG DENGAN NAJIB!!

Salwah Abdat said...

Mati mengejut bukan bermakna tak husnul khatimah,.sudsh ajal nya sampai maka Allah Ta'ala jemput lah,, semak sangat fikiran macai2 MO1

Anonymous said...

Jijik dan keji lihat kelakuan MP macai dapig terutama khalid samad. Elok sangatlah dia kena ludah dengan seorang pakcik dulu dn kena penampar org Kg Pasir Salak.

Siapa yg jd macai dapig mereka akn berubah mnjadi orgvIslam yg ganjil, senget, otak mereka seperti di implant, pelik mcm kena kanser pikir logik ygtak betul.

Kt sini cuba tgk le cara posting diorng.. Asal cerita bab ruu je asyik tk hbis meroyan dgn cerita imdb.

Hidup mati mereka ratib psl imdb masuk dkm drh daging mreka sndri.sewel lah sampai mati

Salwah Abdat said...

[VIDEO] Ustaz Azhar Idrus ULAS TUKAR Kerajaan Zalim, Haji Hadi KENA BENGONG DENGAN NAJIB!!

Salwah Abdat said...

Bangsat Anon 12:31 selagi aku dan Ted masih berpegang kepada kalimah tul tauhid,,kau tidak ada hak untuk mengkafirkan & memunafik kan kami,, Inilah cara orang-orang yang giler Esim kalau bercakap........!!

Salwah Abdat said...

Nama saja orang melayu,,sikit adat pun takde,,panggil orang hoi hoi hoi

Anonymous said...

Hamba Alla mau jadi hamba yg baik tp ketua prompak yg mungkar disokong dan dibela...baik sangatlah tuu..
Umno bn tetap sokong ruu..tapi tak suruh bahas dan lulus segera... 3 tahun tak boleh seledaikan lagi...ruu lain dah lulus tak sampai setahun...

Anonymous said...

Mati sokong kemungkaran najib masuk syurga?
Mati sokong ruu tapi 3 tahun takbselesai lagi...tuhan tanye kenapa 3 tahun tak selesai...ruu lain 1 tahun dah selesai...2 kali bentang tapi tangguh...sedangkan ruu bukan undang2 islam sebenar...hanye pinda had hukuman..ape jawapannyre?

Anonymous said...

Ko semua dengar...cina mca gertak najib jangan bentang ruu ko tak pernah dengar...

Anonymous said...

gambar kat atas tu betul ke gambar ular berkepala dua dan lidahnya bercabang-cabang? nampak kepalanya mmg seakan sama hanya satu bermuka tua dan satu lagi muda sikit.

inikah tuhan ular kepala dua yg sedang rancak disembah oleh pengikut pakatan?

Anonymous said...

Kena gertak dengan cina mca tak berani melalak...sekarang baru boleh melalak sikit...

Anonymous said...

Mca tak jahat tapi " bentang lah ruu kalo berani"...menggeletar ketakutan...3 juta umno takut nak melalak...kapir mca gerakan mic dan kristen borneo boleh tolong diakhirat?

Anonymous said...

Teori bodoh dari orang yg takut gertakan kapir bn..

Anonymous said...

Teori bodoh dari orang yg takut gertakan kapir bn..sekarang barubberani siki berani melalak bidoo..

Anonymous said...

anak ular air kat atas cakap, sokong najib boleh masuk syurga. ada benarnya jugak pasal najib org yg teraniaya difitnah oleh ular jenis kerala dan ular seludup dari selatan negara china. 2 jenis ular paling berbisa didunia.

tapi yg sokong raja2 ular tu akan tetap jadi ular tapi ular permainan aje lah pasal tak punya bisa sikit pun. gigit pun gigit acah2 aje, kena hempok dgn kayu kecik pun terus senyap, mampos.

Anonymous said...

Ko makan babi mca tapi takut cina mca...kena gertak sikit terus bisu...

Anonymous said...

Macai Dan Hamba Allah munafik...kena gertak cina mca terus tak jadi bentang ruu..itu pon tak boleh bahas ikut perintah kapirin bn ...

Anonymous said...

ular getah sekor kat atas ni cuba2 sembor kuar bisa, rupanya habok pun takde kuar apa. ular perasan ..

Anonymous said...

Kena gertak dengan cina mca dan kapir bn terus tak berani bentang ruu...ini fitnah?...cikgu mana ngajar ko sampai jadi bodoo ko ni.

Anonymous said...

Dah jadi pengecut..konar sana konar sini..ingat bisa sangat...kena gertak sikit terus bisu...hi2...pejuang islam palsu..

Anonymous said...

unak ular air kat atas tu terbuat sarang kat dlm lubang taik bro, tu yg bau busuk aje kat blog ni

Anonymous said...

Melayu harbi geng ngan kafir harbi
Video kat G plus tuh lebih baik dri vedio gostart

Anonymous said...

ayuhalkafirun dan munafikun....
sejahat2 umat islam jika masih ada secebis iman...setelah terima balasan diatas setiap dosa in sya allah dengan rahmat Allah kesyurga jua akhirnya.
kafir yang tidak beriman. setitik iman tiada didalam hati...nescaya bakal terbenam didalam api neraka sebagai bahan bakar. berbuat baik bagaimana pun...neraka jahanam juga akhirnya.
cai...lim guan eng dah masuk islam? tak kan macai pun mudah kena tipu?

Anonymous said...

Mat konar kena sergah dengan ular mca..terkincit..baru berani melalak konar baring...ha4..

Anonymous said...

Melayu konar yg takut cina mca terbaik...bau terkincit blm basuh lagi..

Anonymous said...

Kalo islam tapi takut kapirin bn tak guna jadi islam..terkincit2 pon nak baca ayat quran jugak...islam semya masuk syurga selagi tak syirik....tapi seblm masuk syutga yg mungkar dan bersubahat kena azab yg pedih dulu..ko nak ker?

Anonymous said...

Oh rupa-rupanya PAS mengikut cara dan stail Najib dalam bab saman-menyaman ni. Najib dulu kata nak saman SR Kata hari Selasa, tapi dah berpuluh Selasa berlalu, tak juga saman itu dilakukan.

Kini giliran PAS, dulu Presiden PAS kata nak saman dalam tempoh sebulan, tapi kini dah berbulan-bulan.... habuk pun tarak.

Pe'el dan perangai PAS dah sama dengan UMNO, dan dari hari sehari pekung semakin terdedah.

Dato Husam Musa sudah pun membuat kenyataan ada wang yang mengalir melalui Affin Bank ke akaun beberapa orang pimpinan PAS.

Kelmarin, rafizi pula mendedahkan ada dana berkaitan 1MDB yang dipindahkan dan sampai kepada seora ng tokoh yang rapat dengan pimpinan PAS sekarang.

Seperti biasa Setiausaha Agung PAS menafikan dan begitu juga Pengerusi Lajnah Penafian PAS, Setiausaha Politik Presiden Pas, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar " memperlekehkan Rafizi dengan menyoal "Siapa Rafizi?"

Katanya, melayan kerenah orang yang ada masalah yang kronik dalam mengatur strategi yang sentiasa gagal, adalah satu perbuatan yang amat membuang masa dan anti-logik,

Rakyat ingin bertanya pula, "Siapa Samsuri?' Apa kredibiliti yang dia ada berbanding Rafizi? Sekurang-kurangnya Rafizi adalah seorang wakil rakyat yang telah berjaya membongkar banyak isu penyelwengan dan ketirian UMNO BN, tetapi apa kedudukan Samsuri selain dari menjadi seorang setiausaha politik yang makan gaji daripada seornag presiden parti yang kini telah dipertikaikan integritinya dengan kerap ponteng parlimen dan bersekongkol dengan UMNO?

Cukup-cukuplah PAS. Hukum kebenaran dan keadilan akan terus mendedahkan dedak yang diterima. Pekung tidak boleh selama-lamanya ditutup.
fakhruddin yusoff at 7:00 AM

Anonymous said...

Apa ad masalah kalu UMNO ingin BERI PAS DUIT???

UMNO pnye duit, UMNO punye PASAL ler nk BERI PAS berjuta2..

UMNO parti islam melayu.
PAS parti islam melayu.

MENOLONG sesama seagama n sebangsa...

Anonymous said...

Hoi Ted Taik dengan Salwa Sendat balik tengok tokong kau dah kenyang makan rasuah...kesian tinggal atok liwat tak siapa bela sekarang...,atok diktator dok susah hati RUU 355 dah bentang atok penyamun 22 tahun dok main kuda di diluar negara...atok nika dok geli2...
Pakatan Penyamun Selangor tengah dok bahagi harta sebab dah tahu dah PRU nanti pasti akan bungkus tanpa PAS...

Anonymous said...

Pakatan Penyamun Rakyat nak terima ka parti Izam katak dan Din botok jadi geng konon tentang rasuah
Tapi aku tengok nama parti tak sama matlamat dia...
PKR Parti Keadilan Rakyat tapi mana adil asyik anak bini berkuasa lawan sikit kena cantas...
DAP konon demokrasi tapi pemilihan pun tipu ank beranak juga...
Amanah...puih taik kerusi PAS tak pulangkan....kianat..
Bersatu...bersatu sangat la pecahkan orang Melayu..
Parti baru pun aku ingat bila ada kuasa pun kaki rasuah

Anonymous said...

Bila kruni di kayakan dengan harapan anak2 dapat 'bantuan' dari kruni, ia adalah penyelewengan dan PH kini jadi penyokong tegar si penyeleweng. Dalam kata lain PH lebih kotor dati yang disangka.

Anonymous said...

Duit bukan alasan sebenar Pakatun meroyan. Alasan sebenar ialah bila umat bekerjasama, impian Malaysian Malaysia masuk longkang. Tiada alasan lain.

Anonymous said...

Husam adalah betul. Kita ada siapa kawan kita kalau umno kawan kita maka jadi umnolah kita. Dan begitu juga kalau Dap dijadikan kawan maka Dap lah kita. Begitu juga kalau penyeleweng wang Forex di jadikan ikon maka tercalitlah skandal Forex di dahi kita.

Anonymous said...

Kalau ko berani apa yang ko buat? Kalau setakat jadi batu api, itu bukan mukmin sejati. Atau memang kau ni bukan mukmin kot.

Salwah Abdat said...

Pandangan dari orang yang Allah Ta'ala dah gelapkan hati sanubari mereka,,kesian tak pandai menilai yang mana satu Intan dan yang mana satu kaca,,,tak pandai menilai yang mana penyamun dan yang mana Penyelamat .....!!! Goblok

Anonymous said...

Taik 7:29 AM

Ko pulak masok dlm tong taik, samaada ko nak atau ko tak nak, tiada pilihan...sbbb ko adalah real true Taik.

Anonymous said...

Siapa lobai Idrus yg dimaksudkan? Lobai yg naik Ferari tu ker?

Anonymous said...

Hak bersuara kena hormat. Begitu juga hak umat untuk sukung RUU BABI tanpa bahas. Umat ada hak untuk kunci mulut dan angguk. Kah3.

Anonymous said...

Umno buat, Pas pinda, ABU goyang, melatah dan meroyan.

nanonano said...

Lebih baik ted kentot dan salwah balik rumah melancap. Dari buat dosa dengan manusia baik buat dosa private sorang sorang terhadap Allah. Allah maha pengasih dan pengampun. Manusia bila kat padang masyar nanti semua berkira, masing masing nak lepas. Ted tu mmg confem sangkut. Salwah nak ikut ke neraka jugak ke atas dasar dosa sesama manusia? Benda mungkar jangan di ikut, benda maaruf jangan di tolak. Meh abam payung kyjelly meh, tak nanti ada yg melecet. Ala yang macam yang anugerah tuhan korang calit kat bontot saiful tu...

nanonano said...

Lobai yang lacurkan bini dia pada anugerah tuhan tu ke. Untung la lobai, dapat geran tanah bertingkat tingkat, saham lebih setengah juta, bukan susah, suruh bini tadah je. Nasib baik mahathir lambat dapat tau game ni, kalau awal dpt tau ada la lebai anak mamak sorang.

nanonano said...

Benda dalam hati siapa tahu kecuali Allah. Tapi manusia diberi deria dan akal untuk menilai. Walau pun ketepatan boleh diragui, itu saja cara yg terbuka kepada kita untuk memilih siapa yang harus kita dampingi sebagai kawan. Dari pandangan dan penilaian saya, didapati ted manoff bukan saja seorang munafik tetapi munafik yang dibayar oleh golongan kafir atau munafik yang lain khas untuk menyesatkan umat islam dan melayu terutamanya. Takdenya manusia normal yang sanggup dicaci nista setiap hari hanya untuk menegakkan benang basah politik puak yang diketuai oleh 3 munafik dan dikuasai oleh kafir. Kalau ada gaji logik la...bodohla ted kalau buat dosa fitnah secara pro bono. Kalau free takdenye dia sanggup merempat kat blog orang lain bertahun tahun. Basic berapa bai? Cukup bagi anak bini makan? Alhamdulillah. Semoga berkat dan berhasil membesarkan anak anak yg soleh dari sumber syubhah. Anak salwah pun cantik cantik, sesuai buat menantu asalkan tak ikut perangai dan fahaman mak dia yang cuma beragama islam apabila keadaan menguntungkan utk berbuat demikian. Mmg kami takde hak nak label kamu munafik tapi kami ada hak nak mencemuh dan menjauhi kamu selagi kami lihat kamu melanggar perintah dan larangan allah. Jadii shiiiooooh...shhhiiiiooooohhhhh...pi duk jauh jauh kat kedai todi nun dengan si ted.

nanonano said...

Husam dah cari cina buta belum...tuh ted ada tu...bayar je. Patut sabar je sikit macam mahfuz harumanis. Najib panggil pru setelllll, terus jadi Pan***

Anonymous said...

Cai salwah n cai612...
reka2lah segala fitnah selagi terdaya...
Jilat2 lah si kafir harbi Dapig itu selagi dana yahudi masih berbaki sebagai habuan...
Tapi sesekali cuba bertanya diri sendiri...kenapa hati keras menerima kebenaran..
Kenapa hati hitam begitu lunak menelan fitnah kafirun...
Mungkin iman langsung telah disentap Allah...nauzubillahminzalik..

Anonymous said...

Cai618 yg bijaksana..
Mati sokong kemungkaran najib masuk syurga?
Mati menentang ruu masuk syurga??

Mati sokong ruu tapi 3 tahun takbselesai lagi.
Biarlah 3juta tahun sekalipun usaha memartabatkan islam tetap diteruskan walau ditentang hebat para2 kafirun dan para2 munafikun spt kamu...insyaAllah islam akan bangun dgn megah...Allah huakbar

Anonymous said...

Bengkak hati cai620 nak laga2 umno mca tapi tak berhasil...24jam jaja cerita mca gertak umno...hehehe..
Woii zaman skang buat fitnah kena logik sket...hehehe

Anonymous said...

Bengkak hati cai624 nak laga2 umno mca tapi tak berhasil...24jam jaja cerita mca gertak umno...hehehe..
Woii zaman skang buat fitnah kena logik sket...hehehe

Anonymous said...

Bengkak hati cai629 nak laga2 umno mca tapi tak berhasil...24jam jaja cerita mca gertak umno...hehehe..
Woii zaman skang buat fitnah kena logik sket...hehehe

Anonymous said...

Bengkak hati cai631 nak laga2 umno mca tapi tak berhasil...24jam jaja cerita mca gertak umno...hehehe..
Woii zaman skang buat fitnah kena logik sket...hehehe

Anonymous said...

Bengkak hati cai633 nak laga2 umno mca tapi tak berhasil...24jam jaja cerita mca gertak umno...hehehe..
Woii zaman skang buat fitnah kena logik sket...hehehe

Anonymous said...

Bengkak hati cai635 nak laga2 umno mca tapi tak berhasil...24jam jaja cerita mca gertak umno...hehehe..
Woii zaman skang buat fitnah kena logik sket...hehehe

Anonymous said...

Bengkak hati cai638 nak laga2 umno mca tapi tak berhasil...24jam jaja cerita mca gertak umno...hehehe..
Woii zaman skang buat fitnah kena logik sket...hehehe

Anonymous said...

Hehehe...klw nak beradap..kena panggil ko salwah macai hearsay anggok2 bongok keturunan...hehe
Amacam beradap tak??? Hehehe

Anonymous said...

Bengkak hati cai642 nak laga2 umno mca tapi tak berhasil...24jam jaja cerita mca gertak umno...hehehe..
Woii zaman skang buat fitnah kena logik sket...hehehe

Anonymous said...

Bengkak hati cai644 nak laga2 umno mca tapi tak berhasil...24jam jaja cerita mca gertak umno...hehehe..
Woii zaman skang buat fitnah kena logik sket...hehehe

Anonymous said...

Bengkak hati cai723 nak laga2 umno mca tapi tak berhasil...24jam jaja cerita mca gertak umno...hehehe..
Woii zaman skang buat fitnah kena logik sket...hehehe

Anonymous said...

Bengkak hati cai729 nak laga2 umno mca tapi tak berhasil...24jam jaja cerita mca gertak umno...hehehe..
Woii zaman skang buat fitnah kena logik sket...hehehe

Anonymous said...

Komen ko sesuai utk ko la salwah goblok
Pandangan dari orang yang Allah Ta'ala dah gelapkan hati sanubari mereka,,kesian tak pandai menilai yang mana satu Intan dan yang mana satu kaca,,,tak pandai menilai yang mana penyamun dan yang mana Penyelamat .....!!! Goblok

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates