April 5, 2017

73 Kamaruddin Jaafar Sibukkan Diri Dengan Nasib Pengundi Bandar Tun Razak Sehinggakan Melupakan Rakyat Tumpat



Datuk Kamaruddin Jaafar masih lagi Ahli Parlimen (MP) Tumpat setakat hari ini. Hari ini, beliau di Parlimen sibuk membantah pembinaan perumahan Rakyat di sebuah padang bola di Parlimen Bandar Tun Razak. Seperti mana beliau meminggirkan nasib pengundi-pengundi beliau di Tumpat, Kamaruddin Jaafar memperbodohkan diri untuk menyelamatkan sebuah padang dari memberi Rakyat kawasan berkenaan penempatan yang selesa untuk diduduki.


Rizab Padang Bola di Jalan Jujur, Bandar Tun Razak ini akan mengantikan 640 buah rumah Flat Sri Labuan. Kerajaan melalui Kementerian Wilayah Persekutuan telahpun mengantikan rizab padang bola sepak berkenaan dengan padang lebih elok, turf dan padang yang lebih terjaga dan cantik untuk kegunaan penduduk tempatan (lihat rajah berkenaan di atas nombor 3).

Tapak asal Flat Sri Labuan pula akan didirikan Residensi Razakmas, suatu penempatan yang menyamai Residensi Kerichi dan Razak Mansion. Masih ingatkah kita Residensi Kerinchi yang ditentang keras oleh MP Lembah Pantai sehingga menyebabkan sejumlah 35 keluarga yang gagal mendapat rumah berkenaan?

Adakah Datuk Kamaruddin Jaafar sedang mengikut jejak langkah kegagalan YB Nurul Izzah? Sayugia diingatkan, isu padang bola ini sebelum ini pernah cuba dijuarai oleh YB Tian Chua namun beliau juga kini turut menyepi.

73 comments:

Anonymous said...

Kalau ada padang gantian apa isunya. Nak cari publisiti murahan lah tu.

Anonymous said...

Nak jdi mcm dinasor tuale tuh...lari dri Gelang Patah.Mangkok nih nak ambil alih tempat TSKI tuh.
Bagile nama Madeymansion le pulak
Mengenang jasa2 besor madey kpd kroni...kih...kih...kih

Anonymous said...

Nama parlimen bandar tun razak, tapi pembangkang yg menang. Kahkahkah

Anonymous said...

BARUA PLURALIST MURTAD YG GILA
SEKO LAGI BARUA PLURALIST PENGHASUT
KG KERINCI, KG PALA SKG SRI LABUAN PULA
MEREKA MEWAH D'ISTANA SEGAMBUT


cukup cukup la tu... 35 penduduk tinggal papa kedana sehelai sepinggang kais pagi makan pagi kais petang lansung tak makan... kg buah pala suma penduduk.papa kedana skg di Sri Labuan Flat
.. lu fikir la sendiri... mereka hidup anak beranak dan kroni di Istana Bukit Segambut...

BARUA SINGAPORK@DAP.... MME PERLU DIAJAR PRU 14 NANTI....

Anonymous said...

Kesian papa kedana..tp heranye 400 lebih lagi yg bahgia masih pilih izzah..najib ditipu dan macai ditipu...kikiki..

Anonymous said...

Zaman IT tanpa sempadan ni dimana2 pon berada urusan kerja tetap boleh berjalan...kamarudin masih boleh berkomunikasi dan berinteraksi dengan pengundi di tumpat walo berada di kl...orang bodooh jer pikir ini satu masaalah...2 minggu sekali yb boleh balik tengok kawasanye dengan naik kapalterbang sahaja....sekarang sidang parlimen...semua mp berada di kl.besar sangat kaa isu ini..
.

Anonymous said...

Orang gelang patah mengamok sakan...dinasor lari...wal hal orang gelang patah rileks jer...tukang citer plak lebih2.. Kik kik kik..

Anonymous said...

BARUA DAN KRONI MEWAH HIDUP SEKELUARGA
ISTANA BUKIT SEGAMBUT MEWAH SEGALANYA
KG PALA, KG KERINCI ADE YANG PAPA KEDANA
SRI LABUAN KITA' TENGOK SAPA YANG KENA...!'

.....PAFA PENDUDUK LEMBAH PANTAI LU FIKIR LA SENDIRI dan KG PALA ...PADAN MUKO...!! SR I LABUAN ...LU FIKIR LA SENDIRI...!!!!

..KIKIKIKIKIKIOKKKKK...!!!

Anonymous said...

Yrr sbb pengundi nya ramai Melayu Screw.. Nak buat mcmana..tapu tgoklah sbb PAS dah tak jadi Melayu screw.. Tp Melayu.. ISLAM... Yang tak boleh lagi discrew

Anonymous said...

Yer k 400 tu pilih izzah..kita PRu 14 pun belum..wah.dah jadi nujum anon 5:20 pm.ni..Melayu Islam sekali dua kena tipu..mungkinlah.. Tapi kalau berkali kali kena tipu..mustahil...kalau nak.kena tipu juga jadilah Melayu screw selamanya

Anonymous said...

Wah sibuk betul..si jappar ni..mmg semuanya di hujung jari..tapi katakan.lah kat tumpat ada tanah runtuh k.banjir k..dgn hujung jari jer k..nak selamatkan..rakyat....wah hebat di japaar ni..ada magic..hujung jari jer smua hal rakyat tumpat beres..so patutlah wn jijah pun.. Kalau isu banjir kat kajang tak nampak.muka rupanya just guna hujung jari..hebat YB pembangkang ni..

Anonymous said...

Parlimen Tumpat milik PAS.....dah masok
PKR takkan muka secomel Datuk nak jadi muka Tembok.

Anonymous said...

padang bola punya hal pembangang bawak sampai perkarangan parlimen. kalaulah isu angkut air naik tingkat 4 kerana PH gagal sedikan bekalaan air mencukupi dibawa juga ke medan parlimen alangkah bagusnya.

Anonymous said...

Bini 'anughairah tuhan' mistilah ada kelebihan. yg dia ni ada kipas hikmat, nak tau apa terjadi, seru dan renung kipas hikmat dah boleh nampak segala. nak tau juboq mana yg belum galir, tanya aje kat kipas hikmat. kalau kipas hikmat tak dapat nak tolong, umpan dgn juboq sendiri.

Anonymous said...

Melayu umno tipu melayu..barang tak naik harga...rakyat didshulukan....dia donglap billion...

Anonymous said...

Ade kapal rerbang tak boleh balik?.

Anak buah jan ade tak boleh uruskan?...yg nenyelamat pegawai kerajaan...

Anonymous said...

Awas pengundi lembah pantai...penipu umno akan berjempen
...bagi sikit kutip balik berlipat ganda..

Anonymous said...

kalau ada org umno buat mcm tu, maknanya dia tu penyokong tegar mamakdey tapi masih beroperasi secara gelap dlm umno je. perangai dah tak boleh diubah krn terlalu mirip kpd bapak songlap negara 22 thn.

Anonymous said...

Umpan jubok ko lagi baik..

Anonymous said...

Son glap samun tu jer modal..siasat dan tangkap takut...hik3

Anonymous said...

35 PENDUDUK KERINCI PAPA KEDANA
KG PALA PUN LENYAP SEMUANYA
200 PENDUDUK RAWANG TUNGGU MASA
FLAT SRI LABUAN "SAPA YANG KENA..."
PENGHASUT BUKIT SEGAMBUT MEWAH DI ISTANA


...... pantun ini dituju pada yang padan muka sahaja tiada kena mengema dng yg telah mati dan bijak serta pandai berfikir..... wallahualam

kikikikikiki...kiookkkkkk

Anonymous said...

Apa nih main tangkap2...la nih bukan zaman madey , ada Ikut Suka Aku (ISA) antor gi Kemunting 2 taon.
Ada ISA teloq takdak paksa tim.menteri tandatangan surat perintah tahanan
Auta karak punya orang

Anonymous said...

Orang songlap dan samun ko buarkan?...tak payah buat undang2 laa...aoe punye lemban otak budak ni...hikhik.
.

Anonymous said...

Dia ni dah kena sawan gila babi sejak umno makin lemah..

Anonymous said...

Najub pernah jadi menteri scorpene...jadi najib dan umno khianat tentera polis rakyat mesia....

Ted Manoff said...

Use Malayu to Screw Malayu. .very famous statement..

Anonymous said...

Heran betullah. Si peminat juboq al-Jubori tak geli kah Tote dia bersalut taik kuning masa nutoh tu..

Anonymous said...

Suruh 35 TOLOL tido n BERKHEMAH kt padang bola tu bersama izah pkr...

Sblum tido FIZI bole bercerta tntang arnab n kure2 brlumba lari..

Kihkihkih

Anonymous said...

Madey pun pernah jadi menteri pertahanan.Beli Skyhawk A4 88 buah peswat secondhand.Bawa balik separuh masih ada lagi baki di Pdg Pasir Arizona.Beberapa buah pesawat terhempas mengorbankan pilot...memang menginayakan anggota TUDM

Anonymous said...

Melayu screw ni..mmg dlm kategori biol sbb tu senang kena screw.. UMNO dah buat bermacam macam kebaikan demi Islam dan bangsa Melayu...cuma sebilangan kecil jer pemimipin yang sambil menyelam minum air..maksudnya tak amanah dan tak ikhlas.. Tu semua kat Padang Mahsyar mereka akan menjawab..tapi tu semua tak jadi hal kerana..sekarang pemimpin Umno DsN..lain..walau bermcm tuduhan.ke atas beliau..tapi Malaysia masih stabil..apa pemimpin pembangkang tu bersih sangat k..tak kena soal sprm tak semestinya bersih..atau amanah...kan.kan kan

Anonymous said...

PKR bersih ker??
Dapig13may bersih ker??
Bunga raya bersih ker??
Kuali bersih ker??

Smue cam HAMJADAH gk..
Kihkihkih

Anonymous said...

Kikikiki.... teebaek dari anon 9.22

jom berpantun kitee.... kikikiki...

SRI LABUAN JADI MANGSA SETERUSNYA
35 KERINCI COMFIRM DAH JADI MANGSA
BOLE LA 35 JOIN PANAS HUJAN SAMA
TIDO PADANG BOLE BARUA TIDO d'ISTANA

.... kikikikiki.... pantun ini tidak ada kena mengena drngan yg hidup atau mati dan juga orang yg berfikir yang mana intan dan yang mana sampah sarap.... harap maklum

sekian

Anonymous said...

MAHKAMAH ARAH AZMIN BAYAR GANTIRUGI 7 KAKITANGAN MBI SELANGOR DIPECAT 2015

Mahkamah Tinggi memutuskan bayaran pampasan RM2.7 juta kepada tujuh bekas kakitangan Menteri Besar Diperbadankan (MBI) Selangor, di bawah kepimpinan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim adalah sah.

Hakim Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh mendapati bayaran itu dibuat mengikut peraturan berdasarkan Enakmen MBI 1994.

Sehubungan itu, mahkamah menolak tuntutan MBI, anak syarikat kerajaan Selangor yang difailkan pada 11 Mei 2015, meminta tujuh bekas kakitangan itu memulangkan kembali pampasan RM2.7 juta yang dibayar menerusi Skim Pemisahan Sukarela (VSS) pada 2014.

Dalam keputusannya, mahkamah mendapati dakwaan MBI bahawa bekas kakitangan terbabit melanggar kontrak perjanjian atau berkonspirasi untuk menjatuhkan MBI dengan meluluskan atau menerima pampasan itu.

MBI mengemukakan tuntutan terhadap bekas Ketua Pegawai Eksekutif MBI, Faekah Hussin dan Rohani Talib, Arfa'eza Abdul Aziz, Mustapha Mohd Talib, Rahimah Kamarudin, Abdul Halim Mohamed Yusof serta Tuan Nazuri Tuan Ismail.

Saman terhadap seorang lagi bekas kakitangan MBI yang menerima pampasan belum diteruskan sementara mendapat kebenaran mahkamah di bawah Akta Kebankrapan 1967.

Mereka menerima pampasan itu sebagai ganti rugi apabila kontrak mereka ditamatkan selepas Abdul Khalid dipaksa meletak jawatan sebagai Menteri Besar pada September 2014.

Faekah berkata, beliau dan semua bekas kakitangan terbabit bersyukur dengan keputusan mahkamah itu.
"Ia membuktikan semua dakwaan yang dilemparkan pimpinan kerajaan Selangor yang diterajui Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, bermotifkan politik serta berniat jahat merosakkan nama baik Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan semua bekas pegawai beliau.
"Tuduhan ini mencemarkan reputasi dan menjejaskan kerjaya kami. Justeru, kami mendesak pentadbiran kerajaan Selangor memohon maaf kerana membazir duit rakyat semata-mata disebabkan politik balas dendam, " katanya dalam kenyataan.


p/s: 'moral' MB dalam JAMBAN... ini macam ka lu mai angkat jd Emmm Biee.. cilakak lorrr!!

kah.kah.kah

Anonymous said...

FBMuhamadAwang....

Saya mula berkhidmat sebagai pegawai tentera kor Rejimen Askar Melayu DiRaja sejak 20 April 1973 sehingga bersara pada 23 Jul 2003 salepas berkhidmat selama 31 thn 1 bulan dan 23 hari... dalam tempoh itu saya pernah berkhidmat dan sebagai tenaga pengajar Kor Risik, berkhidmat di Majlis Keselamatan Negara selama 6 thn, 
Ketua Cawangan Tektik dan Senjata (Tempor) di Pusat Latihan Darat..Maktab Tentera DiRaja.. Uni Pertahanan, Kem Pertahanan dan lain2 lagi.... 

SAYA NAK TERANGKAN FAKTA INI...

1. Pada awal 70an hingga 80an... kami keluar masuk hutan 3 bulan , keluar 1minggu kemudian masuk lagi...kkadang terus sambung... 
Dalam taklimat operasi kita diberi maklum ttg MUSUH yg dihadapi iaitu komunis dari Parti Komunis Malaya yg diketuai Chin Peng , Ah Soo Chai, Rashid Maidin dan banyak lagi.... Rashid Maidin ni Melayu yg lari dari penjara di Melaka menyertai komunis... Kesemuanya disebut Parti Komunis Malaya yg di sokong bantu oleh Republik Rakyat China yg UMNO dan kerajaan sedang bergabong....

Ringkasnya tak pernah di sebut Lim Kit Siang atau DAP.... jadi siapa kamu yg branded kan DAP ini komunis... DAN BN yg kini membuka pintu seluas2nya kepada China yg selama itu membantu, menyokong dan memayungi PKMalaya... 

Menerusi operasi melawan komunis, ramai rakyat, tentera dan polis terkorban dan cedera malah hilang anggota badan sehingga ka hari ini... Ketika itu isteti, anak dan ibubapa berkorban masa dan sokongan anak2 suami berjuang membebaskan negara dari pengkhianatan komunis PKM sehingga negara boleh membangun dgn lebih pesat...

Saya ulang DAP itu tidak pernah terlibat dimana2 pun dgn PKM.... Dan komunis PKM itu bukan semuanya Cina tetapi ramai juga Melayu.... Kini Kita bawa masuk mereka kanegara ini malah membuka perdagangan dan berbagai perjanjian termasuk KESELAMATAN??? BUKA MATA KAMU LUAS2...

2. Dalam kaedah teori pengajian perisikan... sejak dulu pun komunis PKM  itu IBU nya adalah Parti Komunis China Republik China..... Kami belajar segala aspek tentangnya termasuk memahami ideologinya...

3. DAP ada lah Parti politik yg majoritinya kaum China rakyat Malaysia dan warganegara Malaysia..  Melayu , India pun ramai ahli nya...

OLEH ITU JIKA TAK TAHU JANGAN BERCAKAP BODOH... DAN JIKA TAK FAHAM LAGI BOLEH  PANGGIL SAYA UNTUK DITERANGKAN....
JANGAN JADI BODOH DAN BUTA KAYU....

Anonymous said...

Dah lame tau taktik umno nok songlap....sekarang najib pinjam dan jual aset kpd china kominis mao ze tong..

Anonymous said...

Tapi yg 400 dapat rumah tetap pilih izzah jugak jadi mp...terkedu raja nong cik dan najib dan macai kena tipu......

Anonymous said...

Najib kena jawab paling besar sebesar 2 6 billion..

Anonymous said...

Najib paling bersih...sebersih 2.6 billion

Anonymous said...

Mca arah najib jangan bentang ruu 3 55

Anonymous said...

Din pagoh dah mampus ke belom?

Salwah Abdat said...

MO1 tak ada standard 24 jam kerja menipu + merompak,,kita ini melayu dok sokong dia tapi yang kaya raya Cina Jho Low,,,bodoh sangat kita ni....

Salwah Abdat said...

Melayu Bugis lagi haprak menjarah fulus Negara dan rakyat Berbillion ringgit yang kononnya Tok Arab derma

Anonymous said...

11:56..Betul tu..kau memang BODOH sangat akibat terlebih makan taik madey.

Anonymous said...

Ko dah telan tahik najib dan tshik jho lo ko jadi bengong tak tau mana haram mana halal...tutup plak tahik cina jho lo dan tshik najib dengan tangan ko....sampai cina mca dan
Kapir kristen pon ko takut nak sergah...ko kena screw dgn kapir jer...
..

Anonymous said...

Ted manof dan macai kena skrew dengan cina mca dan kapir kristen takut nak lawan...bisu...

Anonymous said...

Kena screw dengan cina mca takut nak nelawan...cakap besar..

Anonymous said...

Melayu jena screw dan gertak dengan mca takut nak melawan...cakap berdegsr2... Hik hik

Anonymous said...

Najib Bersih... BERRIH MENYAMUN HARTA RAKYAT!!!

Anonymous said...

Tony Puaka dapat USD15 juta dari Blair dan Soros utk fitnah PM dan 1MDB, ikut arahan Midin Sembab.

Midin Sembab pulak dapat USD30 juta dari Blair dan Soros jadi ketua fitnah PM dan 1MDB supaya Najib nampak mcm penjenayah kewangan negara.

Pasti mrk dah terima duit tu. Tapi mengapa sunyi sepi aje berita keduanya? Dah mamposkah keduanya setelah berjaya menabor fitnah?

Anonymous said...

Jamal tak perlukan prestij dan publisiti; kalau setakat padang bola tak perlu panggil sidang itu, ini bagai. Jamal bukan pembangang yang sejak azali suka cari makan dengan publisiti. Sebab itu kerja Jamal menjadi dan kerja pembangang macam si Tuak terkandas di pertengahan jalan dan kini di ambil oleh yb Tumpas.

Anonymous said...

Tuduhan jAMAL BERHUBUNG salah guna kuasa oleh cai2 pembangang adalah benar dan bukan fitnah. Apabila tuduhan adalah benar dan Jamal yang ada di depan mata tidak terima surat dari pakatan haprack, itu sudah cukup membuktikan Jamal adalah benar dan PakaTun kaki klepet.

Anonymous said...

Kapal Anda sedang bergerak menuju sekular.

Terpulang pada Anda sama ada hendak halang atau ikut membabi buta.

Anonymous said...

Ade bukti fitnah ni?...setakat cakap sape2 pon boleh cakap...kena screw dengan cina mca..

Anonymous said...

Jamal perlu raba bontot jer..

Anonymous said...

Memang benar jamal raba bontot..polis boleh sahkan..

Anonymous said...

memang tak masuk akal betul Melayu yg duk ikut parti bontot, parti bunga-bunga, parti mat sabun (muka Mat Sabu seiras ngn Siti kassim, agaknya kembar yang terpisah) dan parti babi.

Kerajaan ambik tapak padang bola sebab nak buat rumah kos rendah untuk mereka yang layak. kalau parti babi kat p.pinang dia ambik tanah untuk buat rumah mewah.

Jangan ikut 35 buah keluarga yang kena tipu dengan lidah biawak Nurul Izzah (pompuan ni kalau bogel pon org tak ingin kalau nengok perangai dia) dalam kes Residensi Kerinchi.

Kesimpulannya masa pasti akan merubah segalanya - tapak padang bola bukanlah suatu kewajipan jika hendak dibanding perumahan kos rendah untuk rakyat.

Jangan jadi KELDAI Pakatan Harapan - banyak yang menangis tak berlagu akibat ditipu oleh parti babi dan parti bontot serta balacinya parti bunga-bunga n parti paling Low Class (taraf pencuci najis parti babi) iaitu parti mat sabun

Anonymous said...

Yg raba bontot ikut hala manam
Yg bedal 2.6 billion mana halatujunye
Yg beli beg tangan 150 bijik kemana halanye.
Apabila naih ketua hirup syabu
Nak dihala kemana
Yg membela perompak ape halanye
Yg tunduk perintah cina mca dan kapir bn mana halanye...

Anonymous said...

sekular bermakna bebas buat banyak perkara
mungkin ujung usia bukan penutup napsi
tiada halangan si Tua merasai itu dan ini
atau sebenarnya ABU yang kemaruk sekular?

Anonymous said...

35 papa jedana...40p lagi senang dapat rumah baru...tapi 400 ni pilih nurul izzah jugak fadi mp...nong cik najib kena tipu?

Dah kena screw dengan cina mca..

Anonymous said...

Asal Bukan Umno.
.hik3...umno dah kena dcrew dengan cina mcs

Anonymous said...

Timbul persoalan kenapa Dapig yang sebelum PRU 13 adalah merupakan penyokong kuat RUU 355 tapi buat Uturn setelah meraih banyak kerusi. Jawapannya adalah Lack of setiakawin? Kalau setakat isu ini Dapig dengan selambanya hilang setiakawin, pedohal janji sulit Dapig buat mu UTun.

din pagoh said...

Menakutkan melayu dgn dap sudh tk releven lagi!

Anonymous said...

Bila Pas dah tak mau campur ngan pembangkang lagi maka hantu raya entah bertuan entah tidak, asyik meracau tak tentu hala. Tapi tak pe, jilatlah kalipah kalipah dap tu. Selamat menjilat.

dap lan cau said...

Gile agaknya si Mat Liwat ni ..

Bro tu citer 35 org kena jual otak mrk tu sehingga tak dapat rumah Residensi Kerinchi, 400+ lagi yg tak bantah rancangan kerajaan akhirnya dapat rumah tersebut.

Yg nak tanya ni, adakah yg 400+ tu dimintak atau dipaksa bersumpah pangkah BN sampai mati kalao nak rumah tu? Adakah itu jadi syarat utama? Atau sekadar SETUJU atau TAK SETUJU projek perumahan tu dibangunkan semula?

Sekali pun yg 400+ tu kata AKAN UNDI BN utk dapatkan rumah tu, adakah kerajaan dapat pastikan mrk tidak undi parti lain? Sebenarnya tak kan, undi itu rahsia. Kalau kerajaan buat kajian pun lepas tu takde menguntungkan pun, sbb undi telah pun dapat ke parti lain kan ..

Krn itu KERAJAAN BN BUAT DGN KEIHKHLASAN UTK BANTU RAKYAT. Terpulanglah pd mrk yg ditolong tu hendak atau tahu bersyukur atau tidak ..

Anonymous said...


Pemilik Pangsapuri Kg Kerinchi Serah Memo Bantah Pembangunan Semula Tanah
6 December, 2009

Seramai kira-kira 30 pemilik pangsapuri kos rendah PKNS empat tingkat Kg Kerinchi hari ini menyerahkan memorandum bantahan pembangunan semula tanah yang mencurigakan dipercayai didalangi Umno-Barisan Nasional.

Diketuai Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar, memorandum itu diserahkannya kepada Setiausaha Politik Menteri Besar, Nik Nazmi Nik Ahmad di bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK).

Nurul Izzah yang tiba di perkarangan bangunan SUK pada jam 10 pagi berkata, tindakan ini diambil bagi meminta Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim selaku pengerusi PKNS campur tangan bagi menyelesaikan kemelut ini yang berlarutan sejak 2006 lagi.

“Saya telah didatangi oleh beliau dan penduduk di sana yang memperincikan masalah mereka apabila digesa berpindah sedangkan mereka merupakan pembeli unit-unit rumah tersebut, ramai masih lagi membayar bulanan dalam bentuk pinjaman kerajaan dan bank sedia ada jadi seolah-olah tanah ni dulu milik PKNS dijual entah kepada siapa dan tiba-tiba wujud DBKL, memberikan perumahan sementara, menggesa mereka dikeluar secepat mungkin”, katanya.

Menurut Izzah, pangsapuri tersebut dimajukan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor itu sejak lebih 30 tahun lalu yang mempunyai 423 unit rumah.

Katanya, pada 2006 PKNS didapati menjual tapak tanah tersebut kepada pihak ketiga untuk dimajukan dan perbadanan itu masih menjadi pemegang amanah tanpa dimaklumkan kepada pemilik rumah.

Katanya, masalah timbul apabila di atas tapak tanah yang dijual itu merupakan pangsapuri PKNS yang sudah dimiliki dengan pajakan 99 tahun.

Pemilik rumah tidak berpuas hati dengan pemberian tawaran pampasan perpindahan yang tidak munasabah.

Dalam hal ini, hak rakyat telah dieketepikan kerana tidak diberi pemilikan tanah secara strata walhal mereka telah membeli secara sah,

Manakala pekeliling mesyuarat pula meragukan apabila ia ditandatangani Ketua Umno Bahagian Lembah Pantai, Yusri Ahmad.

Tambah Izzah, Jawatankuasa bertindak juga telah menuntut penjelasan pihak yang bertanggungjawab apabila pemaju tanah tersebut sering berubah tangan.

Di samping itu, penduduk turut diugut akan diusir keluar oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur sekiranya mereka menentang pembangunan semula tapak pangsapuri tersebut.

Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Pangsapuri PKNS, Hashim Selim memberitahu 260 pemilik bersetuju dengan cadangan tersebut.

“Menteri Wilayah mengatakan pembangunan semula akan dibuat berdasarkan tender terbuka, jadi seolah-olah mereka langsung dilayan sebegitu, bukannya pembeli, tak langsung diberitahu diusir, pada saya diusir dia kata nak cara lembut ker, cara kasar ker, dah bagi kunci kalau tak pindah sekarang ke tempat-tempat lain, usir lah, semua nampak DBKL tu sebagai badan penguatkuasa bukannya sesiapa”, jelasnya kepada pemberita Tv Selangor.

Katanya, dipercayai pemilik rumah yang sehaluan dengan cadangan tersebut diberikan imbuhan khas turut didalangi Umno-BN

Anonymous said...

Mereka disuruh keluar dengan pampasan tanpa janji akan diberikan rumah baru bila siap...tapi bila berlaku bantahan baru pemaju setuju tawarkan rumah baru bila siap...

Silap mata lah ni..

Anonymous said...

Debat kepala hotak apa kalau soalan hanya boleh ditujukan kepada satu pihak saja?
Kalau benar begitu, ini adalah peraturan debat orang gila yang takutkan soalan pihak lawan
Kalau tadak 'kote', tak payahlah gatal mulut mencabar orang debat!

Haris kena jawab dulu soalan, jika fitnah tindakan mahkamah akan diambil, kata Mukhriz
06 April 2017 | MALAYSIA DATELINE

Datuk Seri Mukhriz Mahathir

Haris Che Mat digesa menjawab dulu beberapa soalan yang pernah ditanya Datuk Seri Mukhriz Mahathir antaranya berkenaan harta kekayaan anak tiri kepada perdana menteri, Riza Aziz dan sumbangan RM500juta untuk Pokok Sena sebelum debat diadakan.

Walaupun pada Selasa bekas pegawai khasnya itu telah memohon permit dari Ibupejabat Polis Kubang Pasu untuk mengadakan debat pada 8 atau 15 April depan.

Namun ada beberapa perkara yang telah beliau lontarkan kepada Haris sebelum ini yang menjadi dasar dan asas kepada persetujuaan mengadakan Debat itu yang masih belum dijawab oleh Haris.

"Soalan-soalan yang perlu Haris jawab bagi tujuan Debat itu terlebih dahulu, adakah benar hanya Haris sahaja yang akan memilih moderator walhal sepatutnya moderator Debat mestilah dari pihak yang berkecuali?

"Adakah benar bahawa soalan hanya akan ditujukan kepada saya sahaja, dan saya pula tidak dibenarkan bertanya soalan terhadapnya?

"Sedangkan saya telahpun maklumkan dengan jelas sebelum ini bahawa saya hendak Haris jawab berkaitan kekayaan Riza Aziz, anak tiri Najib Razak, yang membolehkannya biayai pembikinan filem lucah Hollywood dan berjudi di Las Vegas.

"Adakah benar tajuk Debat ialah mengenai kekayaan saya yang dituduhnya berjumlah berbilion ringgit? Bagaimana pula dengan tajuk debat untuk merangkumi persoalan tentang kekayaan Riza Aziz pula?

"Adakah Haris menerima cabaran saya bahawa jika dia berjaya membuktikan bahawa saya mempunyai kekayaan berbilion ringgit itu, maka saya akan menyumbang RM500 juta untuk pembangunan sekitar Jerlun, dan RM500 juta lagi untuk Pokok Sena? Dan sebaliknya, jika Haris gagal membuktikannya, Haris pula yang perlu menyumbang jumlah yang sama kepada pembangunan di Jerlun dan Pokok Sena," ujarnya dalam kenyataannya.

Justeru kata Mukhriz beliau menanti jawaban segera daripada Haris mengenai semua persoalan yang dikemukakannya itu.

Mukhriz menetapkan debat itu diadakan sama ada pada 27 April atau 5 Mei depan untuk memberi ruang kepada Haris menjawab soalan dikemukakannya.

"Sehingga Haris menjawab dengan lengkap segala persoalan ini, sebaiknya Haris menetapkan Debat itu pada tarikh bersesuaian untuk kehadiran saya, iaitu samada 27 April atau 5 Mei ini," ujarnya.

Jika persoalan itu masih tidak dijawab, Adun Ayer Itam ini berkata, sebenarnya, Haris tidak memahami etika Debat.

"Kalau hanya dia sahaja yang tanya soalan, dan hanya saya seorang sahaja yang kena jawab, itu 'temuramah' namanya, bukan debat.

"Saya tidak berhasrat menghadiri 'temuramah' dengan Haris. Saya cuma berhasrat menghadiri debat dengan Haris di atas dasar dan asas yang telah saya nyatakan sebelum ini, dan ditegaskan di sini sekali lagi, supaya Haris tidak berdolak dalih lagi berkenaan perkara ini.

"Insya'Allah saya akan menjawab segala tohmahan yang dilontar terhadap saya mengenai wang berbilion ringgit yang Haris tuduh kononnya milik saya. Berani kerana benar!

"Tapi kalau mahu berdebat secara jantan, Haris juga perlu menjelaskan hanya satu perkara sahaja. Iaitu dari manakah Riza Aziz, anak tiri Najib Razak dan anak kandung Rosmah Mansor mendapat kekayaannya untuk membikin filem lucah Wolf of Wall Street yang memakan belanja AS$100 juta dan membayar hutang judi AS$13 juta di pusat perjudian Las Vegas?

"Kalau saya juga boleh mengacu soalan ini dalam "Debat" yang ingin Haris anjurkan itu, barulah adil namanya," ujarnya.

Mukhriz yang juga Timbalan Presiden Bersatu ini turut bercadang akan mengambil tindakan undang-undang jika tindakan Haris untuk berdebat ini hanya fitnah semata-mata.

Anonymous said...

Itu pasallah kena berunding dulu, pahamkan baik2 terma dan syarat, pasal ini dunia nyata, siapa pun akan cari apa jua jalan utk dapat untung lebih ...

Tapi kalo dah menentang habis2an, dipolitik bagaikan, bukan nak selesaikan masalah, mmg dapat habok le akhirnya. Redha aje le yg 35 org tu, cuba usahakan dgn cara lain le utk dapat rumah spt Residensi Kerinchi tu kalo mau jugak. Nasi dah jadi bubur .. bukan rezeki anda, ..

Mungkin pampasan yg dapat dulu dah beranak pinak lebih dari harga sebuah rumah di Residensi tersebut. Siapa tahu. Atau mungkin dah jadi ahli perniagaan dgn duit pampasan tu .. Mungkin juga ..

Anonymous said...

Ade tak macai yg selalu kutuk boboi berani debat degan boboi...

Boboi dah buktikan berani debat..tak macam najib pondan..

Anonymous said...

Kalau lebihnya soal peribadi, tempatnya bukan dipentas debat. Ada gelanggang yang lebih sesuai.

Anonymous said...

Boboi berani debat apa mendenya .. malah cara jalan nak batalkan debat adalah ..

Org berdebat atas sesuatu perkara yg telah dipersetujui. Tidak melencong kesana kemari, perkara yg bukan sbhgn topik debat.

Ini lain mcm aje spesis Kerala ni, sblm debat, org yg nak debat dgn dia kena jawab pulak soalan dia dulu, yg luar dari tajuk debat, baru boleh debat diadakan.

Cakap ajelah tajut nak berdebat. Kan org lain pun senang paham. Ini meracau gila babi.

MMG SAH BOBOI TAK BERANI NAK DEBAT, KALO TIDAK DIA AKAN KENCING DLM SELUAR LAH NAK JAWAB ..

Anonymous said...

dalam isu debat ia sama seperti isu 'hud hud dan Dapig'. Dapig adalah penentang hud hud tapi dek kerana kuasa maka ada segelintir ABU yang percaya bahawa Dapig boleh berubah dari tentang kepada sokong hud hud.

kini terbukti ABU telah dibohongi Dapig dalam isu hud hud. Dapig bukan penyokong hud hud yakni tak akan sokong hud hud. Dapig hanya gunakan hud hud untuk dapat sokongan ABU bagi dapat undi saja.

nasib ko lah ABU.

Anonymous said...

memang dbkl ada buat padang baru kat sebelah masjid saidina othman,tapi padang tersebut tersangatlahlah kecil jika dibandingkan dengan padang jujur yg bakal digantikan dgn kondo.tmbhn lg,sewa utk pdg baru tu mahal gila...agk2lah.pdg jujur bayaran RM80 ke bawah tapi pdg baru RM500-RM800.korang ingat penduduk jalan jujur tu mampu ke nak bayar sume tu??kalau korang?sanggup ke?mestilah x..sekarang semua org tamak..sampai sanggup jual bangsa sendiri!!

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates