April 21, 2017

20 Siapa Dr Dzulkefly Ahmad Untuk Mengecam DS @NajibRazak Dan Mempertikaikan Index WEF?


Mungkin kerana telah lama tidak muncul di arus media, maka Mantan Ahli Parlimen PAN Kuala Selangor bertindak mengeluarkan Kenyataan Media, baca di sini, untuk menjadikan dirinya relevan dengan dunia politik terkini. Apatah lagi dengan tarikh Pilihan Raya Umum ke 14 yang semakin dekat menjadikan beliau mahu menonjolkan diri walaupun Kenyataan Media beliau kali ini kelihatan bodoh dan seperti tidak membuat 'homework'.

Awal bulan April tahun ini, Malaysia telah diiktiraf oleh Forum Ekonomi Dunia (WEF) Global Indeks Kompetitif 2016-2017 yang dikeluarkan September tahun lepas pada kedudukan ke-11 terbaik di kalangan 138 negara, dari segi infrastruktur pengangkutan. Malaysia telah mencatatkan mata keseluruhan sebanyak 5.7 dalam indeks infrastruktur pengangkutan, dengan 7 sebagai skor yang terbaik.

Tidak puas hati dengan pencapaian tersebut, Dr Dzulkefly telah menggunakan dan memfitnah Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) untuk menghentam Perdana Menteri yang dikatakan syok sendiri. Beliau mengambil data kononya dari SPAD yang menyatakan 48% pengguna pengangkutan awam tidak berhasrat menggunakan perkhidmatan awam pada masa hadapan.

Kami di CTS mencabar Dr Dzulkefly agar mengemukakan data SPAD ini, kalau ada. Carian kami ke atas laman web rasmi SPAD serta semakan ke atas pegawai-pegawai berkenaan di SPAD tidak menjumpai data atau sebarang kajian berkenaan. 

Kedua, satu lagi kebodohan yang saya nampak dalam Kenyataan Media yang dibuat oleh Dr Dzulkefly adalah beliau meminta Laporan Tahunan KTMB  bagi 3 tahun yang lalu dan bertanya ke mana perginya RM11.69 bilion wang rakyat dibelanjakan? CTS tidak pasti dari langit mana Dr Dzulkefly memetik jumlah RM11.69 billion ini.

Apa yang pasti mungkin beliau tidak sedar bahawa KTMB bukanlah merupakan Kedai Runcit Ah Seng yang tidak mempunyai rekod perakaunan yang sempurna dan Laporan Audit dan Kewangan dari 2013 hingga 2015 ada dalam website KTMB dan boleh di akses oleh semua pihak. Buka dan bacalah sendiri di sini, bodoh.

20 comments:

Anonymous said...

dah kalah kat PRU 13 tu duduk jer diam2.

Anonymous said...

Ckp kat dia simpan bodoh tu kat rumah..jgn tunjuk kat org...

Anonymous said...

kalau di era dinosaur dulu survei serupa mendapati nilainya adalah 75% dan sekarang adalah 48% bermakna ada penurunan. so apa isunya?

Anonymous said...

40% tak bagut? Awat nak 100% kot baru bagut. Boleh jer capai 100% kalau ada kemahuan. Namun kenalah ada kerjasama. Tak berat mana pun, memadai kalau pembangkang semua naik komuter bila nak pergi pejabat dan turun padang! Bolehlah kan, kan.

Anonymous said...

Ni geng rapussy a/l ramly, suka bergurau tuh....

Anonymous said...

Kalau pemimpin2 tertinggi DAPigs yg memimpin PH cara kuku besi pun bangang berganda2, apalah yg nak diharapkan dari pemimpin2 barua dari PAN dan PKR.

Setakat pandai buat PC dan kenyataan media, tapi cerita semua merapu-rapu mcm org kena sampok setan. Kualiti pembangkang semua taraf longkang kumbahan.

Slps PRU14, BN-14, PH-0.

Anonymous said...

Kalau pegang jawatan pengarah strategik memang kena pandai gurau der, muka kena pandai buat bodoh sikit

Anonymous said...

48 % responden adalah responden yang jujur yakni mereka tak nampak yang mereka perlu gunakan pengangkutan awam. Ada alasan tersendiri. Lagipun kalau semua orang nak naik pengangkutan awam alamatnya berlakulah overcrowded dan mungkin tercabutlah sume tayar2 monorel.

***apapun ini bukanlah seperti survei yang dibuat oleh Invoice yang mana kejujuran responden sukar disahkan.

Muahahaha

Mat Gunong said...

Elok admin memilih tajuk berkenaan inflasi yg meningkat melebihi 5% sekarang ini , sekurang nya boleh juga memberi tips tips bagaimana rakyat untuk menghadapinya?. Ianya semakin meningkat selari dgn dasar kerajaan yg lintang pukang . Cukup cukup lah nak mengampu tu.

Anonymous said...

nak daftar nama masuk ahli PAN boleh .. bak mai 3 ribu
kalo tak ko bawak la sendiri 4x4 tu keliling Manjung cari ahli baru
sekian..harap maklum

Anonymous said...

Yg "crowded" hnya jln jammed d KL..pngkutn awm lrt mrt xd masalah


Dr.BIOL ni mane prnah naik MRT LRT??

BERSANDAR dblakang merc..

Mat Gunong said...

Elok admin memilih tajuk berkenaan inflasi yg meningkat melebihi 5% sekarang ini , sekurang nya boleh juga memberi tips tips bagaimana rakyat untuk menghadapinya?. Ianya semakin meningkat selari dgn dasar kerajaan yg lintang pukang . Cukup cukup lah nak mengampu tu.

Rapiji Romli said...

Saya hanya bergurau

Anonymous said...

Inflasi 5% ape kejadahny...kdai runcit,kdai makan,pasr malm smue org bmgla indon mnymar yg MNIAGE..org mlysia Pemalas..

Anonymous said...

Mat gunong x KRJA lari kt GUNONG..nk mniage mkan sgn BIGFOOT ker??

Kihkihkih

Lu mmg BIOL

Anonymous said...

Mana tak inflasi, tauke nasi lemak dah kene tangkap bawah AMLA. Kalau tak, inflasi tak naik, malah boleh beli rumah banglo ala disneyland lagi, kereta mewah pun boleh dok susun depan rumah...

Cucu Tok Selampit said...

Senang saja Mat Gunung,

Untuk atasi inflasi, kerja kuat sikit. Kalau jadi cytro dengan membuat komen di blog secara istiqamah, pastikan mendapat bayaran setimpal daripada pemberi dedak. Sekian.

Anonymous said...

Aku tengok air muka dia ni ada iras2 muka Devil..

Anonymous said...





Pilihan raya umum pertengahan 2018 adalah sama ada anda mahu Kit Siang untuk mengambil alih dari Najib atau tidak.

Jadi Pilihan Raya Umum Malaysia pertengahan 2018 bukan mengenai demokrasi. Ia bukan mengenai kebebasan bersuara. Ia bukan mengenai anti-perkauman. Ia bukan mengenai ekstremisme atau anti-Syariah undang-undang anti-agama. Ia bukan mengenai ketelusan dan tadbir urus yang baik. Ia bukan mengenai anti-rasuah atau anti-penyalahgunaan kuasa. Ia adalah mengenai siapa yang anda pilih sebagai Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak atau Pakatan Harapan pemimpin Lim Kit Siang?

Kit Siang may deny he is Pakatan Harapan’s leader but then he, alone, and not PKR or PAS, made the decision to close down Pakatan Rakyat. PKR and PAS had no say in the matter. And he, too, alone, made the decision to work with Tun Dr Mahathir Mohamad and to use the old man as the Ali Baba front for Pakatan Harapan. PKR and PAN had no say in the matter.

Kit Siang boleh menafikan beliau adalah pemimpin Pakatan Harapan tetapi sepperti semua tahu kemudian dia seorang saahaja yang membuat keputusan untuk menutup Pakatan Rakyat. PKR dan PAS tidak mempunyai suara dalam perkara itu. Dan dia juga membuat keputusan untuk bekerjasama dengan Tun Dr Mahathir Mohamad dan menggunakan orang tua itu sebagai Ali Baba untuk Pakatan Harapan. PKR dan PAN tidak mempunyai suara dalam perkara itu.

Ringkas kata Adakah anda mahu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk terus menerajui Malaysia atau adakah anda mahu pemimpin Pakatan Harapan Lim Kit Siang untuk mengambil alih?

Mereka telah menyaahkan segala2 kepada Najib dalam usaha untuk menjathkan dia

Sudah tentu, Kit Siang tidak secara peribadi akan menjadi perdana menteri . Malah di Amerika Syarikat pun sebenar kuasa pemutus bukanlah di White House. Mereka menempatkan proksi mereka di Rumah Putih. Mereka hanya memberitahu Presiden apa yang perlu dilakukan dan Presiden mengambil arahan daripada mereka. Tetapi pada hakikatnya merekalah yang mentadbirkan Amerika melalui proksi mereka iaitu Presiden Amerika Syarikat


So it does not matter who is going to become the Malaysian Prime Minister in place of Najib. Malaysian voters are going to be asked whether they want Najib or whether they do not want Najib. And Pakatan Harapan plus its many minions are going to tell you that you must reject Najib. And they will give you many reasons as to why you must reject Najib.

Oleh itu tidaklah penting siapa yang akan menjadi Perdana Menteri Malaysia bagi menggantikan Najib.

Pengundi Malaysia akan ditanya sama ada mereka mahu Najib atau sama ada mereka tidak mahu Najib. Dan Pakatan Harapan serta banyak sebab2 yang mereka ada2kan untuk menolak Najib.

Jadi pilihan raya umum adalah semata2 untuk menjatuhkan Najib. Anda akan diberi banyak sebab mengapa anda perlu keluarkan Najib.

Tetapi siapa yang anda menggantikan tempat Najib, Tak lain taj bukan ialah Kit Siang. Tetapi Kit Siang tak semistinya duduk di kerusi Perdana Menteri. Dia akan pastikan proksinya duduk di kerusi itu

Dan proksi tersebut akan di umumkan hanya SELEPAS rakyat Malaysia menyingkir Najib keluar. Hari ini anda tidak akan memberitahu siapa yang akan duduk di kerusi Perdana Menteri.

Walau bagaimanapun semistinya Kit Siang. Beliau juga akan menjadi Menteri Kewangan akan menjadi lebih berkuasa daripada Perdana Menteri.

Perdana Menteri, bagaimanapun, akan diputuskan selepas pilihan raya umum dan hanya jika Najib boleh ditendang keluar.

Anonymous said...

A disgrace to University of London
A bloody fool indeed
A pain in the arse eh

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates