April 1, 2017

69 Selepas Edisi 'Superimpose' Gambar @NajibRazak Gagal, Sarawak Report Meneruskan Dengan Berita Fitnah Pascal Najadi


Selepas membuang (delete) posting fitnah gambar edit Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak dan isteri, url asal yang dipadam di bawah,
https://www.facebook.com/sarawakreport/photos/a.201465309880280.60698.161013620592116/1674223805937749/?type=3&permPage=1)
Sarawak Report meneruskan fitnah dengan menyiarkan berita Pascal Najadi yang mendakwa ayahnya dibunuh oleh gangster dengan bayaran RM30 juta! Baca di sini. Siapa yang akan percaya bahawa kos RM30 juta dibayar untuk menembak seseorang?

Alasan yang diberikan oleh Sarawak Report mengapa bapa Pascal Najadi ditembak pada bulan Julai 2013 adalah bapanya mengetahui mengenai wang yang dipindahkan ke dalam akaun DS Najib Tun Razak dan terpaksa disenyapkan, walaupun Ahmad Hussain Najadi telah meninggalkan bank lebih daripada 30 tahun yang lalu.

Tuduhan Pascal Najadi Takjadi ini sangat tidak masuk akal. Jika beliau begitu bebal elok baca semula sejarah Ambank. Bapanya hanya menubuhkan Ambank dan mengendalikan selama 7 tahun sahaja. Ahmad Hussain Najadi bukan pemilik Ambank mahupun Pengarah bank terbabit semasa segala tuduhan ke atas DS Najib Tun Razak dibuat.

Ahmad Hussain Najadi hanyalah pengasas Ambank pada 1975 dan meninggalkan syarikat terbabit 7 tahun kemudian. Pada 1982 Beliau menjual kesemua sahamnya kepada TS Azman Hashim. Jadi bagaimana seseorang yang telah meninggalkan bank terbabit selama lebih 30 tahun mempunyai akses terhadap akaun dalam Ambank dan membabitkan DS Najib Tun Razak seperti yang cuba dikaitkan oleh Pascal?

Bukankah ini merupakan tuduhan dan dakwaan yang bertujuan menguatkan agenda untuk menjatuhkan DS Najib Tun Abdul Razak sahaja? Yang menghairankan, hanya seorang yang telah meninggalkan bank lebih 30 tahun yang lalu telah ditembak dengan bayaran RM30 juta tetapi orang-orang lain yang mempunyai pengetahuan mengenai transaksi tersebut termasuk pegawai BNM, pegawai bank, kakitangan IT, pengarah bank dan lain-lain pihak yang terlibat semuanya tidak disentuh?

69 comments:

din pagoh said...

Dah agak dah, mmg ada vip disebalik pembunuhan tu!! Mohon pdrm siasat dgn terperinci!!! Cibai lu khairulryezall! Sampai bila nk pertahan pembunuh!!!!!

Cucu Tok Selampit said...

Baru dapat elaun ka Din Pagoh? Super active pagi ni?

Anonymous said...

Habis tu ape motif sebenar pembunuhan ini?...

Anonymous said...

Adekah najib nafi dia ade akaun di am bank?

din pagoh said...

Pagi kejadah apa!! Dh tengahari bongok!! Siapa vip yg terbabit dlm pembunuhan itu khairulryezall??? Sendiri mau ingat!!!

Anonymous said...

Yg tahu dan bising menjadi target...yg tahu tapi senyap sama yg tak tahu tidak akan dipedulikan...ape yg peliknye..

Anonymous said...

Ahmad hussain najadi islam? bini dia soerang perempuan cina buddha...kalo bukan islam tak patut guna allahyarham..

Cucu Tok Selampit said...

Bersyukurlah minions DAP dan Bunga selagi boleh cari makan dengan blog ini. Banyak sangat maki tuan rumah, rasa macam nak ban saja.

Cucu Tok Selampit said...

Saya tak pasti. Tapi saya delete perkataan Allahyarham.

Cucu Tok Selampit said...

Saya tak pasti. Tapi saya delete perkataan Allahyarham.

ted manoff said...

Apahal nii ryezall mengeluh semacam jerr..tun faisal suruh ban kerr..apa kena mengena dgn dap plk..? Kebenaran seperti air ryezall.. Walaupun diempang tetap akn mengalir..yehaa..πŸ˜±πŸ˜±πŸ™ŒπŸ™‹

Anonymous said...

Din pagoh dah mampus ke belom?

Anonymous said...

Din pagoh dah mampus ke belom?

Anonymous said...

Din pagoh dah mampus ke belom?

Anonymous said...

Pembunuh upahan kes altonya ditangkap dan dihukum.. yg mengupah masih misteri..
Pembunuh upahan najadi dapat ditangkap tapi yg mengupah masih misteri...seseorang bernama lim ditangkap tapi polis terpaksa bebaskan dengan alasan tak cukup bukti

Polus malaysia sangat cekap tangkap pembunuh upahan tapi tak berdaya mengesan dan menangkap si pengupah...pon satu misteri..

Anonymous said...

Goood

ted manoff said...

Cari din pagoh kerr..din pagoh sihat belaka..tgh ngeteh dgn din pagoh nii..

Anonymous said...

babi dia tiga ekor yang menyondol sangat aktif tak kira waktu. selagi ada citer sensasi mesti dilibatkan najib. yer la...babi tu berperangai atau memang babi jadian. perkara yang tidak pasti di viralkan. bukan itu fitnah ke namanya. atau babi memang tak pernah belajar agama.
kalau pun nak sokong babi dap...jangan la kita berperangai babi.
sejahat jahat najib...jika dia masih ada iman walau sejemput...balasan syurga masih menanti. setelah terima balasan diatas segala kesalahanya.
sikafir...baik sebagai mana pun...tiada iman...bakal terbenam dineraka sebagai bahan bakar. wallahhuallam.

Anonymous said...

Orang yg mengupah pembunuh upahan dan pelaku bunuh tu sama je hukumannya.Tak kan yg mengupah nak identitinya dikenali ,baik bunuh sendiri.Yg tak misteri puak2 ngang berebut-rebut nak jadi polis tak bertauliah dgn pelbagai teori.

Anonymous said...

Salah tu ted bongok...
Fitnah juga seperti air ted bongok..
Walaupun diempang2 tetap akn mengalir dan masuk ke benak minion hearsay anggok2 bongok..yehaa..

Anonymous said...

Din pagoh dah mampus ke belom?

Anonymous said...

NAJIB RAZAK ada 5 akaun di ambank islamic berhad. Oktober 2016 zaid ibrahim kemukakan saman kpd pihak bank agar mahkamah membenarkan beliau dan team peguamnya mendapatkan butir2 akaun tersebut. Kalau berjaya, kita akan tahu dari mana sumber duit tu datang dan ke mana dibelanjakan. Semuanya akan terbongkar kecuali hakim berpihak kpd najib..

Anonymous said...

Tentu lazat yer teh tu sbb bayar guna dedak yahudi kan ted...hahaha

Anonymous said...

Bini kau pun ada akaun di ambank. Mungkin dia pun terlibat sama dalam pembunuhan itu.

Anonymous said...

Najib berani gak bukak akaun kat malaysia..bukan mcm geng2 pakatoon songlap duit Yawas bwk lari bukak akaun kat hongkong...bongok

din pagoh said...

Bluurrppp,syukur kenyang sudah, kes pembunuhan ni akn selesai apabila umno/bn ditumbangkn pru nanti! Masa itu kita akn tau siapa vip tu!!

Anonymous said...

Suruh najib atau ambank nafikan 3 no akaun ni milik najib razak :
2112022011880, 2112022011906 dan 2112022009694 hehehe..

Anonymous said...

Berani menyonglap duit rakyat dalam negara. Arwah harun din pun x pecaya mula2nya. Berani sebab dia fikir dia kebal. Dia tongong sbnrnya..

Anonymous said...

In the statutory declaration dated May 8, 2013, the maker said he was working with the premier division of AmBank at its headquarters on Jalan Yap Kwan Seng in Kuala Lumpur when he was terminated abruptly on May 3.

He added that he had worked for the bank for more than 14 years.

He alleged that his termination was directly linked to his handling of a private account owned and operated by the prime minister.

He said that on May 2 that year, his superior asked him to clear an incoming remittance from UBS Bank Singapore for S$7 million (RM19.5 million).

He also said that a week earlier, S$14 million was remitted into Najib's account.

He said since these amounts were higher than the allowed threshold, he told his superior that he had to follow procedure and notify Bank Negara.

He stated in his declaration that the incoming funds from Singapore had to be converted to ringgit and that following a standing instruction, he had to credit them into several current accounts.

He added that his superior, who was at that time on the phone, slammed the phone and told him to follow instructions as it involved a “high profile VVIP transfer”.

He said he then brought up the notification procedure to his superior, but was instead yelled at and told that the central bank had already given the green light for it and that he was to follow instructions.

He made a copy of the transaction slips using the photocopy machine but his superior found out about it.

An hour later, he was asked to go to a meeting room and was surprised to see AmBank chairman Tan Sri Azman Hashim.

He said he was then scolded for not following instructions and for poking his nose into a very high-profile account transfer, as well as for making unauthorised copies of the remittance slips.

He said after the meeting, he was subjected to a body search and told to leave the office premises, and was not allowed to take anything back from the office.

On instructions, he went to the bank's human resource division the next morning and was given a termination letter with immediate effect, adding that he was not given a chance to defend himself.

Zainal earlier said the affidavit was part of court documents filed in a suit over a different matter at the Kuala Lumpur High Court.

Anonymous said...

Akibatnya, ambank didenda oleh bank negara. Sila baca :

AMMB Holdings Bhd bersetuju membayar penalti sebanyak RM53.7 juta kepada Bank Negara Malaysia (BNM) berikutan kegagalan AmBank (M) Bhd dan AmBank Islamic Bhd mematuhi peraturan tertentu.

Dalam maklumannya kepada Bursa Malaysia, ia berkata, penalti itu melibatkan tindakan di bawah Seksyen 234 Akta Perkhidmatan Kewangan 2013 dan Seksyen 245 Akta Perkhidmatan Kewangan Islam 2013 yang dilakukan oleh AmBank dan AmBank Islamic.

Anonymous said...


Hatitu melalak puak pakaTun, Najib jual negara kpd Cina, Pastu melalak pula bila Najib jual negara kpd Arab. Sekarang Najib sedang jual negara kpd India pula... APA macam...
barulah 1 Malaysia...

istilah baru pelaburan asing ialah jual negara... Mantap punya spin.

Anonymous said...

Katak mabuk dari kandang babi dah mampos ke belom?

Anonymous said...

Hehehe adun pakatoon bongok pun berani gak..berani songlap duit rakyat Yawas dalam negara bwk lari Hongkong berjudi sakan...hehehe
Minion hearsay anggok2 bongok...

Anonymous said...

Hehehe..salah taip tu...
211202201188000, 211202201190600 dan 211202200969400 hehehe
Senang jer nak kelentong minion hearsay anggok2 bongok ni..hehehe

Anonymous said...

Hehe..salah tu minion..
Akibatnya, ambank didenda oleh bank negara. Sila baca :

Maiban Holdings Bhd bersetuju membayar penalti sebanyak RM53.7 juta kepada Bank Negara Malaysia (BNM) berikutan kegagalan mayBank (M) Bhd dan maiBank Islamic Bhd mematuhi peraturan tertentu.

Dalam maklumannya kepada Bursa Malaysia, ia berkata, penalti itu melibatkan tindakan di bawah Seksyen 234 Akta Perkhidmatan Kewangan 2013 dan Seksyen 245 Akta Perkhidmatan Kewangan Islam 2013 yang dilakukan oleh maiBank dan maiBank Islamic.
Minion bongok senang di kelentong...hehehe

Anonymous said...

3.00 dah tak boleh jwb merapu mcm2

Anonymous said...

Antara jawapan najib bila ditanya mengenai akaun ambank..saya tak curi duit rakyat, kalau nak songlap baik saya buka akaun di luar negara. Kahkahkah....lain ditanya lain dijawab. 1 pesanan buat najib, bila dah jatuh nanti belum tentu pengganti nak backing kau. Masa kau berkuasa memang tak ada siapa mampu melawan.

Anonymous said...

Ini mcm spy leman boleh tau duit yawas di bawak ke hong kong...sprm baru nak siasat...hearsay angguk2 ni..

Anonymous said...

BANGSAT lu si ctsHOMO JIJIK DAPJUBOQ BABI! Yg. MENCARUT/mengGERTAK YAB PM/Keluarga beliau serta nak BUNUH Nek Tempoyak/bapa dia yg. bekas ASKAR - TAK pula lu DELETE selama ni?! PI MAMPOS lu si spesis KEPALA BUTOH!

zah*dKITOL-geng AnwaqHOMO si TUAN JUBOQ BABI lu tu, boleh MAMPOS! TAKkan jadi PM!

Tok Landak.

Anonymous said...

Bukan kes ni saja banyak lagi..altonya,kevin morais loyar buruk negara kpn 1 mdb,scorprne..
..

Anonymous said...

BANGSAT lu si ctsHOMO JIJIK DAPJUBOQ BABI! Yg. MENCARUT/mengGERTAK YAB PM/Keluarga beliau serta nak BUNUH Nek Tempoyak/bapa dia yg. bekas ASKAR - TAK pula lu DELETE selama ni?! PI MAMPOS lu si spesis KEPALA BUTOH!

zah*dKITOL-geng AnwaqHOMO si TUAN JUBOQ BABI lu tu, boleh MAMPOS! TAKkan jadi PM!

Tok Landak.

Anonymous said...

Buasalah budok bongok macai belaan najib..

Anonymous said...

Saya bukan penyangak..
Berasap jubor macai marah2..

Anonymous said...

Masa tu lah polis akan menunjukkan kecekapan sebenar...

Anonymous said...

Tiba masanye kebenaran akan muncul...macai lari bertempiaran...angguk2 laa..

Anonymous said...

Din Pagoh la pembunuh....hahahaha

Anonymous said...

Ko tak ada ajaun bank di ambank sebab ko miskin...berlagak kaye..

Anonymous said...

Kawan baik din pagoh si katak mabuk dari kandang babi dah mampos ke belom?

ted manoff said...

Apa hal nii..katak mabuk mana pulak nii..hang mabuk ketumkah..🍺🍻🍻🍷

Anonymous said...

Macai ketakutan ade banyak kes akan dikorek selepas pru

Umno nak mampooos..

Anonymous said...

din pagoh lu CIBAI

Anonymous said...

din pagoh bongok tegahari

Anonymous said...

din pagoh dah tumbang sebelum pru

Anonymous said...

428 & 442 mabuk dan mampoooooooos sebelum pru

Anonymous said...

Ted kentot aka din pagoh memang bongok semulajadi...

Anonymous said...

Din pagoh baru dapat dedak dari kerala... Fresh lagi

Anonymous said...

Motif pembunuhan sebab sepina dari perancis untuk najib tak sampai-sampai lagi...

Anonymous said...

Tengok tanda orang ketakutan kerana
UMNO NAK NAMPOOOOOSSSS!!!

Anonymous said...

pada akhir zaman akan berlaku banyak fitnah umpama mata-mata panah. fitnah akan terlebih banyak menuju kepada pemerintah. maka untuk mencari pemerintah yang baik ialah pemerintah yang saban hari dipanah dengan fitnah-fitnah.

Anonymous said...

Ini kes lama dah tamat. Kong yg bunuh dpt RM20,000.00 dah dikenakan hukuman mati gantung...

Anonymous said...

saya pernah terbaca satu artikal.

satu hari anak murid imam shafie bertanya. bagaimana nak cari seorang pemimpin. jawap imam shafie. cari pemimpin yang banyak kena fitnah. walalhualam.
saya terlupa mau share artikal tersebut.

jalil backer said...

Ek elleh time ni ler nk ckp soal agama bagaibagai,kes najib bkn fitnah,bukti dpn mata tapi biasalah macai berbayar akn setia selagi ada $$

Anonymous said...

Imam syafei bagi tau pemimpin yang taat kpd perintah Allah banyak difitnah...imam syafei pun tentu marah pemimpin yg merompak dan takut kpd kapir bn untuk tegakkan hukum Allah demi kepentingan politik peribadi....tak usah gunakan ugama untuk tegakkan yg bathil nanti memakan diri sendiri..nabu dah pesan akhir zaman orang islam jual agama untuk kepentingan diri....

nanonano said...

Baru letak nama ahmad dah tunggang terbalik pasal agama apa, nak tanam kat mana... Kalau kristian panggil palang diorang Allah penyokong pakatan haprak hari hari la minum holy water. Pascal tu nama islam ke? Heheh kalau Pecal ada la harapan jawa. Duduk je kat Moscow dengan pelacur slavic kau tu diam diam habiskan pusaka. Din pagoh boleh duk kat flat PPR dia toceng sorang sorang pasal bapak dia miskin takde akaun ambank.

Anonymous said...

hahaha...nape la pembangkang ni percaya sangat crite bengong camni...

Anonymous said...

hahaha...anon 3.38..buat citer lawak basi...kami org awam dh muak dgn citer fantasi mcm ni...

Anonymous said...

bayar tok engkau. ini pun dah fitnah. engkau cari aku kat padang mashar. merangkak la engkau nanti.

Anonymous said...

Ko ngeteh kopi yang beruk uganda selalu minum dulu tu ke??? Hehe...

Anonymous said...

Kalau akaun najib sekalipun, apa kene mengena dengan ahmad najadi tu ha fuckatan bongok ???

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates