April 4, 2017

141 RM2.6 Billion Dia Tahu, RM2.1 Billion Dia Tahu, Kenapa RM2.7 Billion @RafiziRamli Tak Tahu?


Ahli Parlimen Pandan yang selama ini dianggap cerdik dan bijak oleh minions pembangkang, hari ini menjadi seorang pelupa. Beliau dikatakan arif tentang isu wang derma RM2.6 billion, siapa dapat dan ke mana wang berkenaan dibelanjakan, kononnya. Beliau juga arif berkenaan pembelian saham syarikat Indonesia, PT Eagle High Plantations oleh Felda Global Ventures Holdings Bhd bernilai RM2.1 billion.

Secara tiba-tiba, apabila Gerakan Selangor membuat laporan rasuah terhadapnya kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini, Rafizi Ramli telah menjadi insan yang serba tidak tahu. Pengerusi Gerakan Selangor, Datuk David Ang Chin Tat mendakwa, Selangor meluluskan RM2.7 bilion untuk pengambilalihan ekuiti Splash, iaitu 11 kali lebih tinggi daripada yang ditawarkan TS Khalid Ibrahim.

Gerakan Selangor juga menggesa SPRM menyiasat Rafizi Ramli kerana mungkin terlibat dengan rundingan pengambilalihan aset air Selangor sehingga wujud konflik kepentingan. Terlalu banyak berkawan dengan Mantan Perdana Menteri 22 tahun mungkin menyebabkan Rafizi Ramli mengalami sindrom alzheimer atau demensia sejenis penyakit pelupa yang terpilih, ada yang suka dia ingat, kalau tidak dia jadi pelupa secara semulajadi.


141 comments:

Anonymous said...

Lamenye baru nak repot ke sprm...tapi lebih baik dari forex dah puluh tahun baru nak siasat

Anonymous said...

Pembetulan...2.6 bilion bukan wang derma....Wang SONGLAP ATO WANG ROMPAKAN 1MDB

Anonymous said...

DEIG tak repot jugak...hari2 macai melalak...

Cucu Tok Selampit said...

Bila wang 1MDB dirompak? Bila wang 1MDB hilang? Boleh bagi bukti? Tarikh dan jumlah berserta penyata.

Anonymous said...

Sebut tetpilih teringat CTS pun memilih jugak...same jer Rafizi dengan CTS cume Rafizi boleh jadi wakil rakyat... kalo CTS bertanding blm tentu menang walo calon umno....

Pru 14, lagi berat nak menang...wakil2 eakyat umno yg ade sekarang pon dah gelisah terutamanye yg menang margin kecik..

Anonymous said...

Tak sangka duduk dlm gua jugak.

Cucu Tok Selampit said...

Ada sahaja nama Din Pagoh dalam ruangan komen akan saya buang, tidak kira apa sahaja komen beliau. Agak kurang ajar dan melampau. Terima kasih.

Anonymous said...

Kalo cts nak tahu rompakak 1 mdb debat lah dengan rafizi..ade brani?

Anonymous said...

Setakat ni 3 juta ahli umno nazri sorang jer yg berani lawan debat...yg lain berani jugak..berani melalak
.

Anonymous said...

Bagus...dah habis keberanian...din pagoh jer korang ajar...

Anonymous said...

Selangor ada SELCAT, tapi terkam wang rakyat mengalahkan kucing terkam ikan. Ada je cara nak rembat duit. Kubah mesjid 10 juta lah, berjuta duit YAWAS bagi kat Teresa Kok lah, Bayar SPLASH berkali ganda aset sebenar lah. Umpama periuk mengata cerek tu hitam gamaknya. Cammon SPRM...do your duty. Tak cukup kakitangan tambah.

Anonymous said...

Mahataik pon bila Anwar ajak debat dulu tak berani. Dia kata buang masa saja. Debat tak akan mengubah pendirian pengundi. Masing2 akan mengatakan pendebat mereka menang.

Pembangkang cuma nak cari publisiti saja.

Anonymous said...

.
Triumph kalah debat tetapi dia tetap jadi presiden. Maknanya debat bukanlah ukuran layak atau tidak layak untuk pegang apa jua jawatan. Hanya mentaliti dunia ketiga yang anggap pemenang acara debat akan otomatik layak jadi pemimpin.

Tun Mader tak akan bertanding dalam PRU makanya perdebatan dengan Tun hanyalah bernilai sifar atau paling lebih sekadar batuan-batuan politek untuk seseorang tapi bukan untuk dirinya. lebih baik Nazri debat dengan Boboi yakni sama taraf dengan beliau.

Muahahaha
.

Anonymous said...

Dulu dia tak brani sekarang dia dah berani..tapi ko Rahman dan Najib bila nak brani?

Anonymous said...

Ini sorang kena penyakit NYANYOK (tak payah sebut dlm bahasa orang putih, orang kampong dan bandar sendiri tak faham.Yang dia ni bukan setakat nyanyok tapi dah sampai "NYANYOK MAKAN TAIK SENDIRI" cian dia ni ya!

Anonymous said...

Ko tak payah ajar sprm...sprm tau lah buat kerje...
Ahli parlimen PR di kuala lumpur dibenarkan oleh kerajaan selangor untuk menguruskan YAWAS bagi pemegang IC selangor yg tinggal di k lumpur.....tak
timbul salah guna kuasa sebagaimana dlm entri CTS yg lepas..

Anonymous said...

Orang bodooh tak nampak objektif debat...2 kali kena sekat...Rahman disekat sekali jer...Rahman plak boleh sekeh kepala nazri...hahaha..

Anonymous said...

Kalau ABU atau RBA tidak bertindak terhadap SPLASH makanya dalam konteks partisan mereka otomatik hilang kelayakan untuk memberi apa jua komen terhadap pihak lawan. Kalau mereka masih membuat komen tentunya komen mereka akan dianggap seumpama orang yang hanya nampak kuman di seberang laut tapi gajah depan mata tidak nampak. Yakni abaikan komen mereka selepas ini.

Anonymous said...

Debat politik tak ade pengadil...ko yg jadi pengadil sebab tu ko tahu trump kalah debat...makin bertambah bodooh dan bengong ko ni.
.kwang kwang kuek..

Anonymous said...

Ape bodooh nye ko ni..sprm yg ade kuasa siasat...ko ade kuasa ape yg menentukan splash satu kesalahan..

Anonymous said...

Rakyat dapat air tapi Splash dapat durian runtuh. Macai dapat apa? Oh ya macai perabis air liur. kah kah kah

Anonymous said...

Ko sedang khayal?...berapa bijik pil kude ko dah telan..

Anonymous said...

Ape kena mengena durian runtuh plak.?...tokey yg dapat duit..kerajaan selangor nak ambik balik splash dari kroni umno..ngook..
Lobai2 pas dapat kereta newah free dari najib ...ko dan macai dapat aper?

Anonymous said...

Bila kena tang Splash ABU dan RBA tiba-tiba dapat penyakit rabun malam dan jadi bisu buat sementara waktu. kah kah kah

Anonymous said...




Rompakkan 2.6B melalak
Rompakan 30.0 B forex bisu



Anonymous said...

dan kesipuan

Anonymous said...

Kalau beli ladang dapat juga tanah. Berbaloi, beb.

Kalau beli kompeni bilion2 awat dapat tanah jugak ker?

Anonymous said...

Satu dunia tahu siapa menang dan siapa kalah. Ko duduk kat timur leste kot.

Anonymous said...

Din pagoh dah mampus ke belom?

Anonymous said...

Rompakan 30 B forrex baru nak siasat .puluh tahun tido....mana tak bisu...tak ade suruh siasat...ko pun kena sakit bisu...baru nak siasat...ape punyer bodoh macai belaan najib..

Anonymous said...

Memang 1 dunia tahu ko pengadil bengong...amerika debat politik tak ade pengadil...

Anonymous said...

Ko plak yg nenentukan ade kesalahan kes splash...khayal ko ni..

Anonymous said...

Sprm blm siasat ko plak dah tahu ade kes rasuah dlm splasah...kuat benor ko klentong

Anonymous said...

Dan kau pulak dpt mkn babi panggang free kok belanja.

Anonymous said...

Habis tu sprm kata 1mdb tiada kes, kau tak percaya pulak.
Banyak sangat makan babi panggang kau ni.

Anonymous said...

Patutnye ko dulu mampooss sebab bodooh sangat..konon lebih tahu dari sprm..

Anonymous said...

Deputy Prime Minister Ahmad Zahid Hamidi will review the reasons behind the police's move to cancel the debate between Dr Mahathir Mohamad and Nazri Abdul Aziz before deciding on whether the event should be given the green light or otherwise.

“I have to study (the reasons) first, then if we feel the debate should carry on, we will ask the police to give permit,” he told reporters in Putrajaya this morning.

Anonymous said...

Din pagoh dah mampus ke belom?

Anonymous said...

Najub beli ladang sawit Sandokh 3 kali lebih mahal dari harga pasaran...kenape ko bisu..

Anonymous said...

Patutnye ko dulu mampooss sebab bodooh sangat..konon lebih tahu dari sprm..

Anonymous said...

Kalo zahid bagi kebenaran debat...lutut najib menggeletar laa..

Anonymous said...

WHAT GAME IS ZAHID AND KHALID PLAYING?

it appears that nazri is pushing zahid for answer and khalid is being pushed by najib to remain as blur as possible. A really failed police state with clear line marked between team Najib and team Zahid....retak menunggu belah......no two two way about it. Just wait for the showing screen to be lifted up

Anonymous said...

Tetapi malangnya peluang terbuka diberikan kepada Umno dengan Musa Aman menjadi Ketua Menteri kini, tidak banyak perubahan besar dilakukan untuk memajukan Islam dan mengubah nasib umatnya terutama pembelaan kepada mualaf. Dalam erti kata lain kerajaan Umno-BN di Sabah masih tidak berjaya meloloskan diri untuk memperjuangkan kepentingan Islam di Sabah mengikut skla sepatutnya.

Ini semacam pengorbanan besar Semenanjung ketika itu Dr Mahathir Mohamad dan Anwar Ibrahim untuk menumbangkan PBS tidak dihargai atau diambil kesempatan sebaik mungkin. Lebih malang lagi usaha dan pengorbanan Dr Mahathir dan Anwar itu dikecam ke belakangan ini hanya kerana untuk dijadikan modal politik murahan.

Kelemahan paling besar Musa dan ini rata-rata diperkatakan oleh rakyat Sabah, khasnya pemerhati politik beliau lebih mementingkan perniagaan daripada pentadbiran negeri. Beberapa orang tokoh politik Sabah yang sempat saya temui memperihalkan perkara sama. "Musa membina empayar kekuasaan bisnesnya bukan membina empayar kemakmuran Sabah", demikian ulas seorang pemerhati. "Musa mahu menjadi Taib Mahmud seperti di Sarawak," celah yang lain pula.

Anonymous said...

Hari ini walaupun Sabah diperintah oleh Umno, setelah mengambil alih daripada PBS tahun 1994 namun kepesatan Islam masih sama belum dapat dibanggakan. Sosio agam masih ditakah lama. Seperkara lagi kehadiran parti agama (Pas) ke Sabah sejak pertengahan tahun 2000 tidak banyak memberi sumbangan kepada kepesatan dakwah di Sabah. Cara parti itu berpolitik membawa budaya Semenanjung, khasnya Kelantan dan Terengganu menyebabkan Pas hanya membiak dalam kelompok yang sama.

"Saya lihat Pas hanya mengajar pakai juban dan kopiah sahaja kepada orang Sabah," demikian tutur seorang ahlinya yang kini berhijrah kepada Parti Amanah Negara kerana berbulu dengan politik ikan keli dalam besen Hadi Awang.

Justeru perkembangan dan kemajuan Kristian lebih ketara dan menyerlah. Dilihat dari segi syiar pembinaan gereja (sebenarnya papan tanda) berbanding dengan surau dan masjid jauh ketinggalan. Perjalanan dari bandar Tuaran, Tamparuri ke Kota Belud memanjat bukit bukau memasuki ke beberapa kampung di Kiulu, Pukak dan lain-lain menjelaskan akan kemajuan penyebaran syair Kristian. Di sepanjang perjalanan kiri kanan kita dapat menyaksikan pampangan papan tanda (signboard) menunjukkan arah gereja.

Setiap setengah kilometer perjalanan akan ternampak papantanda gereja. Pemasangan papan tanda itu menjelaskan kepesatan dakwah Kristian.

Anonymous said...

Din Pagoh Ted Bongok dah mampos ke belom?
Syukur pd Tuhan jika makhluk lahanat ini mampos! Amin

Anonymous said...

Korang tgk blog macai mamakdey dan pakahan haprak.. bersawang takde sape posting atau semua posting disekat sebab mengutuk mereka..

tapi blog pro UMNO BN juga jadi tumpuan..so itu lah realiti macai diluar.. mereka hanya terkepung dalam kebodohan loyar buruk dan kurang mereka sendiri.. hakikatnya mereka adalah looser.

Nampk sgt MamakDey kemaruk nk jd Pii EM kali ke-2. Dia jeles dengan DYMM TUanku Sultan Abdul Halim boleh naik jd Agong 2 kali.. hihihi

Anonymous said...


kah..kah..kah.. tak terjejas langsung kot Najib Zahid dan KJ wpun strategi terbaru baru madey sdng lagakan mereka2 ini..

Komen macai mereka kt sini plak.. mcm komen penagih dadah.. entah apa2.. tk paham aku celah mana rakyat akan terliur nk sokong grupe Asimin Jamban??

Anonymous said...

Bila sprm siasat pelaboran 1 mdb diluar negara?..bila sprm siasat money trail dari bank singapore yg masuk ke akaun najib di kl?.loyar buruk negara tak benarkan...

Polis siasat 1 mdb pon blm selesai..
Banyak kentong koo ni..makan banyak sangat babi panggang camporvpil kude...minum air berbuih...

Anonymous said...

Rapizi lombu..ni...siaplah..masak kau..klau disiasat..orang Tengganu pun sepak dia..lari p pandan apa kes...nampak sangat pengundi Selangor yang bodoss mcm lombu..pilih orang luar..jadi YB..dah tu Yb ni pulak bukan jenis kerja utk rakyat tapi kerja utk gitnah Umno dan BN..so bila pula lah dia nak berkhidmat.. Asyik nak fikir fitnah apa yng nak dibuat lepas ni..sekali dua mungkin lah kau bole lepas pixi lombu..tapi..kau dah aniaya berapa orang bakal haji..so..sekarang kau jawablah...ingat..orang mungkin lupa.. tapi Allah tak mungkin lupa..

Anonymous said...

Ko mca dan gerakan belanja makan babi panggang...bila mca dan gerakan dan kristen kata jangan bentang ruu 355 ko terus ikut...betol tak?

Anonymous said...

"Rakyat Selangor memang menyokong MB dan kepimpinan negeri jika berpandukan kepada rating yang dikeluarkan Agensi yang dibiayai kerajaan negeri, justeru adalah menjadi tanggungjawab moral bagi MB memberi keutamaan kepada kepentingan rakyat Selangor dan berhenti mengisi tembolok syarikat konsesi apatah lagi jika mengamalkan sikap tidak bermoral dengan menyelam sambal meminum air dengan turut sama menikmati habuan laba"

Anonymous said...

Allah tak lupe duit kerajaan puluh juta lesap ...lembu nfc kak ljat sekor pin tak ade...yg ade lembu najib... jer

Anonymous said...

"Suka saya nyatakan kepada Dato’ Menteri Besar bahawa sikap moral hendaklah digunapakai secara menyeluruh di dalam pentadbiran dan pengurusan negeri. Jika beliau kononnya mengenakan nilai moral yang tinggi di dalam isu pemberian pampasan bernilai RM2.7 juta, beliau juga perlu mempunyai sikap yang sama dalam hal yang lain termasuk dalam isu yang jauh lebih besar yakni pembayaran kepada SPLASH."

Anonymous said...

Kad sihat,bas free yawas hijrah dll bukan untuk rakyat selangor?...buta nata hati...masa umni dulu ade semua ni?

Anonymous said...

Ape nak risau lagi...dah sampai sprm...

Anonymous said...

Eleh KJ pernah hantar surat resign dari kabinet...zahid tukang pujuk..

Anonymous said...

Teori pil kude...hik4

Anonymous said...

2 kali budak JASA bocorkan maklumat pada saya yang najib dan mtu TAK MAHU debat diteruskan walaupun di mana-mana.

Apa yang didengar di media awam semua lakonan dengan skrip berpilih-pilih.

Terima kasih my insider friend from JASA. Apa khabar puad, tun faisal... believe me your boys have given me valuable info that should not be revealed. I was asked to wait for interesting news in days to come.

Hahaha...JASA JASA.....

Anonymous said...

"Saya ingin bertanya adakah ianya bermoral bagi seorang Menteri Besar (MB) itu bersungguh-sungguh untuk mendapat kembali wang pampasan RM2.7 juta kepada bekas pegawai namun bersungguh-sungguh pula untuk membuat bayaran RM3 billion kepada SPLASH meskipun taksiran asal hanya RM250juta?"

Anonymous said...

"Adakah ianya bermoral bagi seorang MB membelanjakan ratusan juta ringgit membayar juruperunding undang-undang dan kewangan serta jurunilai semata-mata mahu menyediakan satu laporan yang menjustifikasikan lebihan bayaran kepada SPLASH?"

Anonymous said...

Khalid Ibrahim kasi tibai Asimin Jamban tajam jee kene..
Si penjilat aiskrim dlm jamban mahi ckp pasal MORAL.. die ingat dgn buat bodoh poyo mcm tu org boleh anggap kes Jamban die tu settel?

Bangang style Pakatan Haprak ni.. semua kekejian pemimpin mereka nk di tanam idop2 lepas tu divert buat citer pasal org lain..

Anonymous said...

"Adakah ianya bermoral bagi seorang MB yang sengaja tidak mahu mengenakan atau menyemak semula “bulk service rate” terhadap SPLASH sedangkan perkara tersebut boleh beliau laksanakan sementara menunggu penyelesaian pengambilalihan yang mana beliau amat sedar dengan kegagalan beliau berbuat demikian SPLASH telah menikmati keuntungan melebihi RM400juta setahun sejak 2014 sehingga 2016 dan akan berterusan sehingga penyelesaian tercapai"

Anonymous said...

Satu lagi kes MORAL iaitu penyelewengan LGE di Penang
bayar RM300 juta utk kajian atas angin lepas tu dapat tanah free lagi..
Tp di luar KOMTAR dia menyalak mcm anjing gila kutuk UMNO rasuah.

Rupanya dlm Pakatan n DAPig menyalak kuat kutuk org lain itulah yg paling rasuah dan kotor berbanding yg kurang menyerang.

Salwah Abdat said...

Pentadbiran Presiden Donald Trump pada minggu lalu memulakan penyiasatannya dalam usaha menghapuskan apa yang didakwanya amalan perdagangan yang merugikan ekonomi Amerika Syarikat, dan antara 16 negara yang disenaraikan adalah Malaysia, yang menyebabkan defisit dagangan tidak berpihak kepada AS.

Anonymous said...

"Dan adakah bermoral bagi seorang MB membiarkan pembayaran terlampau tinggi kepada SPLASH yang akhirnya hanya akan meningkatkan tanggungan hutang negeri sehingga RM3 billion dan kenaikan tarif air kepada rakyat Selangor?"

Anonymous said...

Pemimpin umno bila diberi kuasa hanya mahu bina kekayaan...klentong sana klentong sini.. Acai pon ikut sama..

Anonymous said...

Ko tak ade ape nak hujjah?...kalo tak de baik ko duduk celah ketiak mak ko...duduk diam2..

Anonymous said...

Masih duduk bawah tempurong sto dlm gua mana?

Anonymous said...

"Dalam pada saya amat pasti rakyat Selangor dapat memberi jawapan yang betul kepada persoalan di atas, saya yakin Menteri Besar Selangor tidak berani untuk berdepan dengannya.

Dalam isu moral dan pembayaran ke atas Splash hingga meningkatkan beban negeri dan rakyat, saya yakin pimpinan dari PAS dan mungkin Umno boleh membincangkan dengan mendalam dan terperinci"

Komen: bukan cai atau ngok ngek yang kata begitu tetapi ia adalah perkataan verbatim dari mantan MB PR jua. maknanya PH dilanda krisis kepercayaan sesama sendiri?

Anonymous said...

Tarif air dah naik?..di johor dah naik..negeri bn yg berhutang tinggi..selangor bawah pr ade rizab yg tinggi...negeri bn?

Anonymous said...

Ajak mb debat...tengok fakta dua pihak..umno dah tolong mantan mb setel hutang bank?...

Anonymous said...

Nelalak kuat..repot lah sprm ngok..

Anonymous said...

tidak ada insan paling layak mengkritik isu Splash selain Khalid. dan kalau khalid kata ada pihak menyelam dan minum air, audien harus faham apa yang Khalid maksudkan. audien perlu bijak mentafsir apa yang Khalid sebutkan kerana ia membabitkan kepentingan mereka jua untuk selamanya.

Anonymous said...

tak ada gunanya debat. macai kalau kalah nanti jadi lagu bangau oh bangau. meleret leret soalanya nanti. bila 1mdb dah diaudit..banyak songihnya. walau 4 orang pembangkang jadi ahli jawatankuasa audit negara. masih lagi nging ngong nging ngong. macam langau. bengong bukan bangang.

Anonymous said...

belum naik lagi. kan dekat pru ni....memasing tengah tunjuk baik budi.

Anonymous said...

takpe...kejap lagi tau la sprm buat kerja.

Anonymous said...

Najib jual Malaysia pada Amaareka Yahudi Israel - mase Najib main golf dengan Abama. Hasilnya Najib negotitate beberap perjnjian FTA tk diceritakan macai

Najib jual Malaysia pada China- masa lawatn ke China dan bawak balik dana untuk ECRL- Forest City semua tohmahan gadai dan kasi China jajah.. tetapi macai tak cerita Madey dulu pun buat benda yg sama dengan Jepun

IMDB, beratus billion wang negara LESAP.. bukan lagi citer berhutang dana tapI LESAP terus.. semua kes di KAMBUS rapat.. kes IMDB di tenyeh non stop supaya menjadi doktrin kebencian rakyat pd Najib.. wpun satu bukti pun takde untuk kaitkan Najib..

akhirnya gagal plan.. pembohongan sudah expired. So terburai lah pulak citer MORAL puak ini..

Agaknya PRU14 nnti ape madey n kit sial dan Ajimin jamban nk canang dalam ceramah mereka??

Anonymous said...

Trump tu mental illness kejap larang 7 negara kejap tarik balik biase lah itu hak die.. takkan macai nk sembah pulak Trump yg senget tu.

Masa Obama baik dengan Najib kenapa macai tak jilat Amarekaa.. dan puji bagai mcm mana Ketom Nuar memuja2 Amaarekaa sblm ini.

Then cerita bodoh pasal DEFISIT.. hoi macai ko paham tak ape itu DEFISIT?

Antara DEFISIT dengan MENYAMUN selama 22 tahun ada maksud yg sgt jauh beza... berniaga mana2 negara mesti ada DEFISIT.. lebih san akurang sini.. bodoh tu agak2 la simpan utk cucu ko same Macai..

better buat usul dan demonstrasi di pejabat SUK mtk Ajimin jamban dedahkan cerita YWAS dan SPLASH.. Khalid Ibrahim org yg dainaya kerana dia tidak mahu mempertahankan penyengak dan lanun seperti Ajimin jamban, Mak Lampir, Trese cock dan golongn kongsi gelap dapig!


Macai tlg cerdik atau sila pergi mampos utk amankan Negara!

Anonymous said...

Kalo khalid tahu ade orang minum air elok dah sampai sprm....tak boleh lari punyer...umno tumbang sprm bebas siasat najib dan 1 mdb termasuk akaun pelaboran 1 mdb di luar negara melalui money trail...polis pon bebas siasat loyar buruk negara...kpn pun boleh disiasat...
Sprm pon bebas siasat ketua menteri sabah berkait ratusan juta dlm simpanan pegawai Jabatan Air Sabah..
Kalo audien paham pon tanpa siastan jadi andaian saje..

Anonymous said...

Madey dah lama cabar ko suruh siasat...tapi ko bodoh melalak madey samun...
khalid pon bodooh sebab tu senang kena trajang..

Anonymous said...

Itu khayalan ko yg mabuk dalam dunia politik gila Pakatan Haprak.. 51 tahun Kit Sial gagal tumbangkan UMNO BN. skrg last chance sblm die mampos..

Setakat nk ulang skrip bangang cerita Najib, utk tutup super rasuah penyangak di Selangor dan Penang serta penglibatan jenayah dalam DAP, aku rasa macai akan terjun lombong lepas PRU14. Pakatan akan hilang deposit yg banyak.

Siasatan banglo rasuah taman Manggis mana mau kambus?? baru 1 penggal perintah sudah menyamun.. itu macam ke CAT? Bangang takpyah cite rla pasai IMDB.. itu baru hutang bukan menyamun merompak hilang LESAP terus dana Bank Negara.. judi FOREX punya pasal.. MAdey gelap mata.. skrg bolh dia tak malu ckp pasal rasuah dna penyelewengan?

Anonymous said...

Najib dah lama suruh macai tangkap dia di Amareika.. FBI kunun.. sapina Perancis pun tak nampak2 sampai skrg.

Tangkaplah Najib cepat aku nak tengok mahkamah mana yang akan jatuhkan hukuman pd Najib sbb skrg ni madey ckp kleptobasi terbesar dunia so byk tempat boleh tangkap Najib.. kah..kah...kah.. skrip lusuh

Anonymous said...

MamakDey cabar??? kah..kah..kah..kah

Raja Salman dtg bisu terus Mamak Gila ni.. telor dia kasi Nek Semah simpan dalam almari??

bkn main menyalak Arab Gila.. baling gelas pon xpecah tuu... MamdeyGila!

Anonymous said...

Najib bawak dana hutang dari china ngok..projek nak buatbkena bagi china buat...1 mdb dari hutang jadi lesap... 26 billion tuntutan ipic tu ape benda yg dibuat?...tak lesap?...PAC ade sebut 28 billion duit 1 mdb lesap tak dapat di kesan...ko paham ker?...laporan odit kenapa najib sorok dlm OSA?...
Ko nak klentong lagi?..
Semua akan jelas bila umno tumbang..

Anonymous said...

Mase Najib pergi USA ari tu kenapa DoJ xnamakan siapa Mo1 ye?
Seterusnya kenapa FBI tak berani tangkap Najib?? dedak mamak xlaku dah ke di AMAAREKAA??

nampak sgt Madey PENIPU! Din Pagoh menyesal ikut mamak gila tp sbb Nika Gee punye pasal telo di perah mamak.. ko xikut abis la skandal ko terburai.//



Anonymous said...

Bukti taman manggis mana..kat mana bukti taman manggis ..ngok

Anonymous said...

Bukti Najib rasuah Najib curi mana BONGOK?
boi BONGOKK zaman MAdey hutang billion dr Jepun tu apa cerita BONGOKKK??

Anonymous said...

Ape kaitan salman dengan tun madey plak...siapa yg suruh salman datang..ko ade junoe salman?...bidooh macai pil kude

Anonymous said...

Bukti taman manggis ada di celah kangkang Miss Phang BONGOKK..
satu dunia dh tau Taman Manggis tu rasuah besar dengan lengkap dokumen bukti SSM. ko tu PEKAK dan BODOH! buat2 tanya pulak.. kes dh masuk mahkamah!

Anonymous said...

Ko bodooh doj dah bagi clue sape mo1.. Rahman dahlan dah cakap sape tak tahu mo1 memang bahlol...jadiko bahlol laa..

Anonymous said...

Woi bongok ckp Najib curi duit.. tp Raja Salman ckp itu derma.

So Raja Salman dan depan mata.. amdey kan hero mamakpariah.. gi lah tanya Raja Salman.. ARAB GILA mana yg sygkan Najib tu kasi 2.6bil? Arab benci MAdey sbb mamak ni kepala ular!

Anonymous said...

Ko mintak denga fbi ngook...seluruh dah tahu..najib takut nak cabar doj dan fbi ko plak ngada2 bingok bahlol..

Anonymous said...

Ko tu mahaBONGOK..

ade plak dlm civil lawsuit di negara pemuja lgbt ketom nuar ko boleh ckp clue2 je. Mahkamah di Uganda pon pakai nama. Nampak sgt penipu.

Defendan mesti bernama kenapa mesti clue. clue tu bongok ko lah!

Anonymous said...

Ooo dah bongok ko pil kude...hik3

Anonymous said...

Selurh dunai tahun madey dan macai pekak bongok MENIPU.

Tuduhan digugurkan dna harta Reza dikembalikan. pertuduhan semua gugur sampai skrg xde nama Najib dlm mana2 pertuduhan.

BONGOK.. elok ko terjun lombong the mines lah!

Anonymous said...

Raja salman tipunnajub daa..ki blm tahu...beli rapid separauh bayar suku...ade salman kate dia derma najib 2.6 billion?bahlol..

Anonymous said...

Bongok giler sekor ni duduk alam khayalan pil kuda.

Cipta cerita khayalan lepas tu paksa org lain percaya.. memang ko BONGOK!

yg penting Najib bersih. LGE dan masuk mahkamah. Madey CIA dah sahkan dia penyangak.

Anonymous said...

lepas kencing rakyat ckp Arab Gila.. lepas tu fitnah Saudi pulak pasal RAPID.

menandakan ko mmg BONGOKK dna parti ko nak mampos tk lama dh.

Anonymous said...

Macai Madey bongokk mana bukti Raja Salman tipu?
merangkak ko di mahsyar nnti cari Raja Salman Penjaga Dua Kota Suci tu don merangkak ko cari Najib fitnah siang mlm.

Anonymous said...

Ki tahu ke perundangan...doj tak saman najib tapi kste bajib terima 2. 6; billion dari jho lo...bodoo...najib tak beranunafi oin ape doj cakap..

Anonymous said...

Dunia nana?...dunua tahu najib tak beranu saman wsj dan cabar doj..

Anonymous said...

Hari2 masuk blog CTS macai mamadey pakatan haprak kencing berak mcm babi dalam kandang..
diupah untuk dtg kencing dan berak.. meroyan posting

Elok sgt lah CTS banned deleted posting macai2 perosak ni!

Anonymous said...

Ko pabdai matematik tak?

Anonymous said...

Org gila posting.. apa menda ko nk tulis ni haa tergagap2

ko mampos esok merangkaklah di Mahsyar dgn fitnah2 ko. Nmpk sgt bongok menipu.. typing pun tersekat2.. menipu!

Anonymous said...

Eik sentap plak

Anonymous said...

Ooo tak ade modal daa?

Anonymous said...

Satu dunai tau Madey kencing rkyat malaysia ckp September FBI akan tangkap Najib.

Satu dunia tau Madey jahat. Dia cuba buat fitnah pd Najib.

Stau dunia tau macai2 Madey tak ubah sepeti anjing2 pengkhianat. Gagal jatuhkan Najib main fitnah siang mlm

Satu dunia Tau DoJ pun taktau siapa Mo1.

Saman kepala hotak ko.. bodoh kot melayan mamak gila.. dia pon tk berani saman CIA kes BMF.. SAMAN LAH macai!

Anonymous said...

Saman lah CIA ckp Madey dalang tragedi BMF! awat tk saman?
gedik suruh Najib je.. nampak sgt bacul..main belakang punya style. elok le bersekedudukan dengan PgayR.. !

Anonymous said...

Tumbang umno ko tahulah najib bersih ke tidak bila najib duduk dlm kandang tertuduh..hik4

Anonymous said...

Sape paksa ko?...ko khayal.

Anonymous said...

Ko kena main dengan tun madey sebab ko bodoo..

Anonymous said...

Ko bengong ingat mat salleh bodooo mcm ko..dia dah tulis mo1 ade kaitan dengan reza aziz..ko tahu tak suapa riza aziz?..ki nak klentong lagi

Anonymous said...

Buat ape nak saman cia...dengan siasatan cia kenapa najib dan ko tak siasat bmf...boleh hukum madey...madey dah lama cabar ko dan najib suruh siasat...tl ko dan najib pengecut..

Anonymous said...

Ko nerangkap kerana bela perompak..

Anonymous said...

Bukti apebenda...ko bongok no 1... Loyar buruk negara tak pajai pon bukti taman manggis dl pendakwaan...rahman dahlan terkinja2 tunjuk bukti tanah taman manggis konon...
Loyar buruk oakai tanah yg kerajaan tolak kelulusan..ko tahu ker ato ko ni jenis kuat syarah kerana telan pil kode yg lobai pas kawan ko bagi..

Anonymous said...

"Beyond the “travel chaos” headlines and lost millions of economic activity, the failure of Britain’s rail privatization opens broader questions that resonate beyond this country. Does it really make sense for the essential services we all depend upon to be for profit? The evidence from this two-decade experiment is a direct challenge to those who believe in the innate superiority of the private sector." -- TNYT

Anonymous said...

Ko tahu tak beza odit denga PAC?..
Kalo tak tahu ko berguru dulu dgn cts..ko ade baca je kapiran PAC?...laporan tu menyeluruh?
Ko tanye najib kenapa dia sorok laporan Odit dlm bilik kebal OSA..tunjuk lagi kebodohan dan kebahlolan

Anonymous said...

Delete semua komen agar terpencil dan akhirnya dilupakan

Anonymous said...

Bukan anak selangor tak payah sibuk

Anonymous said...

Ecrl kalo tak lepas bayar hutang akan jadi hak milik china kominus...berapa ramai yg akan guna ecrl...lpt dah ade..kapalterbang pon murah...cina dah nampak akan jadi milik dia..

Anonymous said...

Artikel terrbaikk CTS...teruskan perjuanganmu...kami bersamamu..

Anonymous said...

Kompeni bila nampak nak rugi awal2 dia alih aset...lepas tu serah balik kpd kerajaan..terutama komponi yg dapat penswataan dah ade banyak syarikat lain..

Anonymous said...

Kenapa ECRL buat kapir melenting?

Anonymous said...

Ayat bodoh pembangkang "Kenapa tak saman?" . Puak dia tak saman tak pa.

Org lain sibuk suruh saman.BN pegang kpd asal tak berjaya diheret ke mahkamah sudahlah. Selebihnya kita biarkan macai pembangkang terus bising.mungkin cara mcm tu depa puas hati. Kita tak pyh semua nak saman.Dgn tak banyak saman pun kita menang semua pilihanraya. Bisinglah lg selagi yg dibisingkan tu tak berjaya heret kami ke mahkamah. Silakan sayangggg.



Anonymous said...

Ridhuan Tee kata MCA bukan lagi biawak tetapi buaya besar sebab tentang RUU355
Tentang RUU355: MCA Bukan Lagi Biawak Tetapi Buaya Besar, Kata Ridhuan Tee


BANGI, 1 Rejab 1438H, Rabu – Keputusan MCA – parti komponen Barisan Nasional (BN) yang anti-Islam – menentang RUU355 menunjukkan mereka tidak lagi menghormati majoriti umat Islam, sedangkan kemenangan mereka dalam pilihan raya adalah atas ehsan pengundi Melayu.

Sehubungan itu, pendakwah bebas, Prof Dr Ridhuan Tee Abdullah menyifatkan MCA dan ultra kiasu lain yang menentang RUU355 – kononnya bercanggah dengan Perlembagaan – sebagai bukan lagi biawak, tetapi buaya besar yang membahayakan dan mahu membaham tuannya sendiri.

Ketika dihubungi ismaweb.net hari ini, beliau berkata, sudah tiba masanya UMNO memikirkan untuk menendang keluar MCA, termasuk Gerakan, daripada terus memikul biawak hidup.

“MCA telah membuat keputusan akan menentang RUU355 tanpa mengira siapa yang akan membawanya, termasuk UMNO. Nampaknya, MCA langsung tidak ada hormat lagi kepada majoriti umat Islam. Sekurang-kurang duduklah berkecuali. Ini tidak, semakin kuat tentangannya.

“MCA ini siapa dalam BN? Kuatkah dia? Jika kuat berapa banyak kerusi yang dia menang? Tidakkah MCA menang atas ehsan orang Melayu? Kenapa langsung tidak bersyukur? Ini bukan lagi memikul biawak hidup?,” katanya

Anonymous said...

Ratib fitnah...fitnah...kalo nak bersihkan fitnah saman laa..ato repot polis kalo ade unsur jenayah...kalo ade unsur rasuah repot sprm...
Rafizi kena saman relax..utusan kena saman acapkali...banyak kali utusan kena bayer gantirugi..

Itu pon nak kena ajar jugak?...penakutv er berani cakap fitnah tp takut nak saman mcm ketua ko dan lobai pas..

Pru akan datang blm tentu menang...dag bergoyang ngook..

Anonymous said...

Tak melenting poon...ini pelaboran cina kominis kan..

Anonymous said...

Aku ingat DAP jer anti islam ikut kata macai lah...mca hormat islam...najib lemah mca naik tocang laa..

anuar muso kena tambah tajuk pertandingan esei parti yg anti islam...termasuk bn serawak dan bn sabah...amacam macai betol tak?

Sabah melayu umno ketua menteri tapi kristen plak berkembang..


Anonymous said...

Najib takut kapir BN..pemimpin islam yg berani mempertahankan islam dan melayu terulung di dunia..

Anonymous said...

kenapa madey tak saman CIA tuduh dia dalang skandal BMF?
Judi FOREX Madey samun berpuluh billion LESAP terus bukannye bon hutang.. apa pasal tak saman?? Menikus tkbrani komen.. ??
chai?
bongok tk blh ukur.. asyik ratib imdb.. satu tu je skrip boleh ke cover 22 tahun menyamun? MORAL asimin jamban Khalid dh mula bongkar.. main juta2 lepas tu main citer UMNO..

kah...kah..kah pakatan muflis

Anonymous said...

Rendahnya IQ & mentaliti puak2 pencacai pmbgkang kt Malaysia. aku tunjuk cth2 komen diorg dlm blog2 politik di Malaysia kpd kawan aku dr Oxford Uni yg datg brcuti baru2 ni. satu jer respon yg kluar dr mulut beliau kpd puak2 pencacai pmbgkang kt Malaysia ni, STUPID & FULLSTOP.

Anonymous said...

Dia tunggu ko dan najib siasat dulu bmf berasaskan sisatan cia...kalo saman dulu ko tak boleh siasat plak..pas tu melalak lagi..

Anonymous said...

Ko hebat sangat ade kawan oxford...tapi otak ko tu komen merapu..najib lulusan oxford..

Anonymous said...

Mca tu anti islam ker tidak?

Anonymous said...

22 tahun samun?...itulah aku ko no lembam..kawan oxford ko boleh kawan dengan orang lembam plak..

Anonymous said...

Ko buat andaian forex disamun madey tapi ko tak de bukti pon..otak lembam.

Anonymous said...

1 mdb tu ko tak paham baca laporan PAC ...ko pon tak paham baca kertas saman doj...sebab ape?....sebab otak ko lembam...ko pon tak boleh pikir kenapa najib sorok laporan odit 1 mdb dlm bilik kebal OSA...ko tahu tak apebenda OSA?...gerenti ko tak tahu sebab otak ko lembam..

Anonymous said...

"Kuatnya pembangkang kali ni. Eeeer, takkkuuttttt," ekeke.kat k kangssr dan kuala selangor pun kalah. Pppiirrraaahhh.

Anonymous said...

Habislah jimin jamban..Pas Gombak...usul batalkan kerjasama ngn Pkr...so kita Umno pakat hari2 doa jer kat Allah biar Selangor nanti ditadbir Umno kembali...Pas boleh geng dgn Umno sbb Umno tak sokong lgbt k..pluralism k atau liberalism kan kan kan..tapi Pkr..semua nya mereka pulun..maklumlah..punahsihatnya yang sedang berehat kat penjara sg buloh pun sapa....ada ciri ciri kaum nabi luth....

Anonymous said...

tugas saya adalah menghasut setiap hari - rafizi ramli
tugasa saya pula pula memaki rakyat setiap hari - pembangang

antara dua kerja diatas mana lebih relevan kepada pembangkang?

Anonymous said...

Fitnah ditugaskan khas untuk YB Melayu..
Screw Melayu ditugaskan khas untuk. YB cina Dap..
Itulah kerja YB YB.pembangkang... Melayu bodoss....yng senang kena screw...yang pilih mereka ni...Ada faham

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates