April 6, 2017

96 @RafiziRamli Sudah Gila, Dakwa PAS Pula Dapat Wang 1MDB Dari DS @NajibRazak

Meroyan setelah gagal untuk berbahas RUU 355 yang dibentangkan oleh Presiden PAS, DS Haji Hadi Awang, Rafizi Ramli petang tadi telah membuat tuduhan bahawa 'seseorang yang rapat dengan PAS' telah menerima wang 1MDB daripada Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak.

Sesiapa sahaja boleh membuat tuduhan yang tidak berasas. Yang paling penting adalah kemukakan bukti. Rafizi Ramli tidak ada telur untuk menamakan orang berkenaan. Ahli Parlimen Pandan tidak seharusnya bergurau, menghasut dan bertindak kebudak-budakan meminta Presiden PAS menafikan dakwaannya itu. Isu dana 1MDB.

Rafizi Ramli tidak perlu cabar mencabar. Jalan terbaik adalah beliau membuat laporan kepada SPRM dan serahkan bukti itu untuk disiasat Rafizi Ramli seharusnya mengemukakan bukti kukuh bahawa wang 1MDB disalurkan kepada parti PAS. 

Zaman Rafizi Ramli merasakan Rakyat Malaysia bangang seperti beliau dengan berfikiran syarikat besar seperti 1MDB boleh sewenang-wenangnya mengeluatkan wang seperti Kedai Runcit Ah Chong, sudah berlalu. Mungkin macai-macai beliau masih percaya.

Waima untuk keluarkan duit dari kedai runcit sekalipun memerlukan prosedur tertentu. Inikan pula pengeluaran duit daripada syarikat yang terikat dengan sistem perakaunan yang ketat. Cukup-cukuplah dengan fitnah bodoh ini. Saya meminta dan merayu agar Arul Kanda dan 1MDB menyaman sotong bodoh ini.

96 comments:

Anonymous said...

Ini yg menarik. Kalau betul dia ada bukti, habislah dua2 pihak..umno dan pas. Apa lg alasan nak beri? Takkan cakap derma anak yatim..

ted manoff said...

Segalanya mungkin...cash is king...prOoTt💨💨↪

Anonymous said...

doit GLC jauh lebih toyyiban berbanding doit Dapig yang semua tahu asal usulnya, kik kik kik

Anonymous said...

Eloklah kau tentang ruu tu. Perangai kau pun tak ubah mcm babi.
Penentang Ruu adalah babi.
Mempersendakan pembentangan Ruu adalah kerja babi
Ted manoff memang BABI

Anonymous said...

Nampak sangat cai-cai PKR @ PakaTun akan gunakan apa saja perkara bagi memberikan imej buruk pada RUU. Taktik lapok untuk alihkan pandangan makmun dari skandal Splash???

ted manoff said...

Bongok punya caii...dap juga yg salah..duit masuk akaun pm najib pun salah dap...melayu sekarang melihat dap lebih releven berbanding umno...♨♨♨

Anonymous said...

ted taik...rakyat skrng melihat dapigs lebih taik berbanding pkr dan mahathir.

Anonymous said...

Mangkok ayun nih mcm ketinggalan apikereta...kata atok 1/2 india
ECRL belum dimulakan lagi ngok oi
Ko pegi tunggu dlm hutan buatpe....hutan...hutan...hutan

Anonymous said...

Pendedahan ini seumpama menikam belakang kawan sendiri. Inilah risiko kalau berkawan dengan kaki main belakang. Muahahaha

Anonymous said...

90 juta dari mana?

Anonymous said...

Lobai pas mengaum nak saman SR dan Husam tapi tak saman pun.
.
Tup tup mucul kereta mewah...

Anonymous said...

Lobai dah mesra najib kena ikut cara najib...kalo najib takut lobai pun kena takut jugak..

Anonymous said...

Eik lobai pas dah dapat sokongan ketua bn sendiri...dah cukup mp bn untuk daost kelulusan...tak perku sokingan mp PH...lobai pasvtak boleh kerjasama dengan pihak yg ade hubungan dengan dapigs...

Ruu bukan undang2 islam sepenuhnye...
..

Salwah Abdat said...

Istinjak pun belum sempurna nak cerita pasal RUU 355 podah

Anonymous said...

Fizi kaki fitnah. Masih tak serik masuk mahkamah. Jgn sampai Allah yg 'menegur' sikap kamu itu.

Anonymous said...

Istinjak belum sempurna ada hati nak 'dakwah' dapig. dapig yg akan baham korang macai!

Anonymous said...

Salwah macai

kalo ko yg jahil murokab (bodoh bahlol) pasal Fardu Ain, bab istinjak jangan lah ko tunjuk pandai pulak. Dan berdampinglah dengan ilmuan Islam dan ulamak. Bukan dengan DAP kafir dan sekular2 PGayR

Bila Al-Quran telah sempurna diturunkan oleh Allah SWT tiadak ada bahagian yang boleh kita nafikan, mesti usaha sebaiknya untuk ditegakkan kandungan Al-Quran dan terbitan2nya.

Kenapa kau memilih untuk menjadi balaci kafir daripada berusaha lengkapkan ilmu istinjak yang ko belum reti tu.. daripada mengganggu urusan ulamak dan umarak mahu memperbaiki undang2 Islam?


Sedarlah kau adalah munafik moden!

Anonymous said...


Inilah kehebatan DSN

Dia biarkan puak2 pakatan haprak ni letih dengan mainan fitnah. Reka satu tak menjadi reka lagi pelik tak menjadi.. arab pun dah balik.. apa lagi nk reka?

Akhirnya mereka akan sangat merepek, tanda mereka akan hancur dan lenyap.
Berpolitik atas mencari keburukan dan memfitnah orang lain very short mileage.

Pakatan Harapak@HAPRAK akan hilang kerusin dan deposit sekaligus dengan banyaknya. Semoga Allah gagalkan mereka dan menangkan Muslim yang cintakan Islam dan Keamanan. AMinn

Anonymous said...



Lapiji soton pembohong ni LOOSER. Sejak dia kalah beberapa saman, popularitinya sudah jahanam.

So dia semakin tak relevan lagi. Biarkan dia terus reka cipta merapu dan berbohong supaya akhirnya semakin jelik dan rakyat yg bukan pro-UMNO BN pun akan jelik menolak nya.

Agak2 lah pn nk tuduh PAS dgn 1mDB.. nampak sgt le skrip FBI nk tangkap Najib tu pn bohong kering!

Anonymous said...

Berapakali ko dah kena fitnah dengan piji?

Anonymous said...

Cer ko bagitau saman ape yg rapiji kalah...setahu aku 1 jer yg dia kena bayar...hazwan bro saman hazwan bro yg kena bayar...

Anonymous said...

Xd org nk PERCAYA fizi PEMBOHONG ni..

Mmg KUAT TIPU...

Komen pling BIOL ialh SALWAH ABDAT...

TOLOL cm loyee siti kasim positif negatif...

Kihkihkih

Anonymous said...

Ko berdamping dengan ilmuan islam mana?...perompak ko sokong jadi ketua...ilmuan islam ko kata halal?

Anonymous said...

Memang hebat najib...mana ade orang boleh rompak 2.6 billion..

Anonymous said...

Fitnah cincin 24 jota...
.gurau je.
Tak takut dosa

Anonymous said...

salwah abdataik semakin meroyan dan kecewa sbb DSN dn BN masih juga berdiri teguh, harap2 dia tak bunuh diri dngn terjun kedlm lombong taik akibat kecewa yg teramat sangat. kih5

Salwah Abdat said...

Wahai Monyet najib & Lobai jangan berlagak alim dalam Ugama,,A very simple things kau tak dapat bezakan sama ada apa yang Peminpin yang kau puja itu buat kepada Negara dan rakyat itu betul atau tidak,,bodoh punya melayu makan dedak cap taik

Salwah Abdat said...

Pokoknya MO1 bukan orang senonoh, banyak nonsense punya PM,, dan juga sebagai trouble maker di Malaysia

Salwah Abdat said...

Bodoh punya melayu sibuk mempertahan kan MO1 namun MO1 hanya curi dan hanya bagi dengan Cina bernama Jho low,, orang melayu yang bela dia cuma dapat najis yakni taik,,contoh macam kau salah seorang penerima najis

Salwah Abdat said...

Aku rasa kau manusia paling biol plus bonggok tahap bebal yang luar biasa,,ada ke Peminpin tak betul yang kau dok sokong,,Jho Low dapat Berbillion manakala kau cuma dapat najis yakni taik saja,, bodoh punya melayu

diny yusof said...

Anon 12;06 .

Silap tu . Bukan cincin 24 juta tapi 42 juta duit SRC masuk akaun Najib terus lesap .

Anonymous said...

Menyondol la babi menaburkan fitnah hearsay angguk2....
Bersih sangat ka pembangkang....
Sotong piji ni ada bahagian dalam keuntungan seleweng Splash sebab tu dia tuduh PAS makan duit 1MBD nak balas tuduhan keatas nya...Khalid Ibrahim ada bukti nya...mana mau lari ...tunggu kasi bongkar biar jebon macai tahu selama ini mereka makan taik..bodoh..biol dan bahlul

Anonymous said...

PAKATAN SONTOT RAKYAT...
Semua ada LBGT,murtad,kaki sontot kaki betina,kroni,anak beranak,rasis,kaki fitnah,penyamun 22 tahun dan diktator tua mana mau nafi...sebab tu PAS panas bontot duduk dalam pakatan dajjal...

Anonymous said...

Pukulan TKO dari Hadi
Dibalas soklan mega gurauwan
Wakil dipilih dapat 1,200,000 untuk 5 tahun dibaziri wang rakyat
Alangkah elok dibantu 35 OKA yang diliwati wakil yang terpilih

Anonymous said...

Semua yang buruk dan teruk ada dalam Pakatun Penyamun Rakyat terbalik fitnah yang dibuat....

Atok hearsay dok beratip angguk2 subuh ni dok pikiak nak kelentong apa bagi jebon macai taik bawa buat menyondol fitnah..

Anonymous said...

Xd org NAK PERCAYA da ckp PEMBANGKANG...

TENGOK kit siang kapir BERMATI2an menolak RUU dlm TV....cm HAMJADAH je rupeny....

Si kafirun MLAYU plk wat press cnfrence luar parlimen mnolak RUU...

Semue kapir n kapirun da BIOL n SEWEL....

Smue da BIOL cm loyee siti kasim..TUHAN terjad dri AURA +/-
kan ker BIOL nameny tuuuuuu..

Kihkihkihkih

Anonymous said...

GURAUAN nak memanjangkan isu 1MDB yg pelesit2 politik pembangang harapkan akan menjadi isu yg berterusan bagi mengelirukan rakyat sehingga PRU14.

Kalau tak cipta sesuatu yg berkait dgn 1MDB, pasti dah takde modal fitnah yg nak dijaja utk membodohkan rakyat. Paling tidak pun sekor 2 ekor akan terpengaruh, itu lah harapan pembangang. Tapi Atok Tua Otak Merepot dan kuncunya 2 ekor yg buat gempaq 1 dunia langsung dah tak sentuh isu 1MDB, krn kpd majoriti rakyat MDB dah bertukar makna jadi "MADER DENGKI BUSUK-HATI"

Yg timbulkan isu ni pun bukan sembarangan org, dah terkenal dgn gelaran Raja Fitnah Negara. Auuwww ...

Anonymous said...

Kalo samun 2.6 billion cincin 24 juta tu ciput jer...semah mengaku cincin tu dah hant@r balik bila dah bising 1 malaysia..ko jer yg tak tahu aper2..

Anonymous said...

yes,,,,

"1 (kali lagi) Mamadey Dengki Busuk-Hati" yooo !!!

Pendungu berbunga dihati jawab apa kat atas ni?

Anonymous said...

Seblm pru boleh berdiri lebig teguh...lepas pru kedalam laa..kalo najib teguh kenapa cina mca berani gertak?...makan taik cina jho lo otak jadi lembam.. Melayu yg mydah diklentong..

Anonymous said...

Najib berak suruh ko tutup dengan tangan pon ko angguk2... Independent tipu pon ko angguk2... Ko Jaja citer bohong hearsay...

Anonymous said...

MUKA PLURALIST & SYIAH MURTAD TERSERLAH KINI
BARUA SINGAPORK@DAP SABOTAJ EKONOMI
NGAKU ISLAM DI BIBIR BUKAN DI HATI
PRU 14 BARUA PENJAJAH KITA KASI MATI


..... BERAMBUS SINGAPORK@DAP. ...

Anonymous said...

Tamby chik kaki betina..bawah umor pon sondol..
Ade kuasa kenapa tak bentsng undang2 anti lgbt?...takut?

Hari2 ratib samun ..takut nak tangkap...berani melalak ...macai bahlol..

Anonymous said...

gertak apanya?

yg majoriti rakyat (tak termasuk yg jilat pungkoq dan lubang juboq dinasor tua dan tokong ye!) nampak pengerasi PPBM (PARTI PENGKHIANAT BANGSA MELAYU) tu yg tersentap kena gertak dek Dinasor tua tu, pasal 1 kerusi berangan nak jadi ketua mafia pd 38 kerusi ...

Muntah kahak hijau bertekak pun takde sapa yg peduli !!!

Anonymous said...

Bentang usul tapi tak bolleh lulus...bodoh punye kerja melayu.. 35 oka ko tahu citer sebenar...ko hearsay..

Anonymous said...

Najin rompak 2.6 b kerja ter;aik...najib kata derma ko angguk2 ..otak melayu lembam tak mampu pikir..hari kena klentong...cina mca gertak ko terkincin terberak2... Ha42

Anonymous said...

Soalan KBAT pencinta politik tanahair.

"Diwaktu pemerintahan (kuku besi) PM Malaysia yg manakah terjadinya pembunuhan-pembunuhan trajis dibawah ini?

1. Jalil Ibrahim, juruodit kanan di Hong Kong, bagi menutup skandal negara BMF,
dan
2. Memali, untuk meyakinkan rakyat bahawa PAS adalah parti militan."

Jawapan yg paling tepat akan mendapat tiket pelancongan satu hala ke Kerala, India.

Anonymous said...

Mca gerakan dlm tv kata sokong islam..ko angguk2... Kena gertak terkincincin terkincit terus bisu..

Anonymous said...

Rompak RM2.6 bil, ratib harian.

kahkahkahkahkahkahkahkah

Sampai mati dorang ni diperbodoh2kan dek mamakdey.

Anonymous said...

Mdb nemang fitnah...fitnah hutang dah abis baysr...fitnah berita palsu..fitnah derma raja arab...fitnah sorok laporan odit..

Anonymous said...

Hari tu najib setuju nak bentang ruu355...lepas tu x jadi..tu kira apa..? Babi jgk ke?

Anonymous said...

Ko yg biarkan melayu murtad...takut nak bentang undang2 hukum murtad...gebang jer lebih..bodoh lebih dari baghal..

Anonymous said...

Prngecut...bodooh...nca gertak jangan bentang ruuu..ko bisu terkiberak ketakutan..ha4... Takot nak lawan mca..ruu kasi balik lobai pas...

Anonymous said...

tak rugi rupanya aku bukak blog CTS pagi2 Jumaat ni .. tak semena2 aku baru tau, rupa2nya:

1. 1MDB - "1 (kali lagi) Mamadey Dengki Busuk-Hati"

2. PPBM - "PARTI PENGKHIANAT BANGSA MELAYU"

Tima kaseyyyyyyyy .....

Anonymous said...

Yg bodooh mcm ko jer boleh bagi jawapan tepat...masa ibrahim kena tembak di memali ko yg kuat sokong...jalil ibrahim kena bunuh di nacau ko bisu...hari ni baru nak melalak..baghal..

Anonymous said...

Macai PAN dn PGayR meroyan teruk dari kafir harbi dapig bila RUU 355 dibentangkan kali ini dengan kuasa budi bicara Pandikar Amin Mulia. Alhamdulillah semoga Allah mudahkan untuk dibahas dan diluluskan.

Puak munafik PH menggelupor tak dapat terima kebangkitan Islam sedang bermula.

Anonymous said...

Ooo itu derma bapak ko ler...tapi bapak ade je 2.6 billion..miskin nak mampoos..

Anonymous said...

Umno parti perompak...macai melayu bodooh takut cina mca..ketuavperompak 1 mdb...lepas pru masuk dalam leer..

Anonymous said...

842 komen no. 1), ko mana tau nak bagi jawapan tepat sbb ko kata ko baghal ..

kahkahkahkahkahkah

Anonymous said...

Ekeh bodoohnye ko ...bentang tak lulus buat ape..

Anonymous said...

836, ko yg nak jadi murtad, ko nak salahkan org lain pulak biarkan ko jadi murtad?

apa punye baghal makhluk sekor ni ...

Anonymous said...

Ha2 dulu ko bisu...otak lembam..hari ni baru boleh citer kisah lame...baghal padang pasir...kahkahkah...ramai yg bofooh dlm umno..pengecut...

Anonymous said...

Kenapa tak buat undang2... Islam kan ade undsng2.murtad.. Ni negara kapir?...ato ko kspir?baghal no 1

Anonymous said...

org parti bunga bagitau aku sapina dari perancis dah sampai ...

dorang hantar pakai kapal selam yg tak boleh menyelam.

tapi dia pun tak tau dah sampai kat mana, entah katanya ...

Anonymous said...

Orang kapir tak buat undang2 murtad...aio ko tskut cina mca dan kristen borneo...kata ketua islam ketua bn...

Anonymous said...

Ko tahu apedia sapina?

Anonymous said...

Hei macai..ratib murtad...kenapa tak buat undang2 murtad?

Anonymous said...

DOJ dengar citer dah dapat persetujuan kerajaan USA nak guna Air Force 1 datang Malaysia utk tangkap MO1

Tapi dorang keliru MO1 tu sapa? Sesapa boleh tolong DOJ? Tapi dorang taknak Kambing Jamnapari yg bagitau, kambing tau apa !!!

Anonymous said...

Apekebenda sapina tu?...yg ko selalu ratib sapina...sapina...sapina tu..menatang ape sapina tu?kalo tahu baik ko masuk dlm kain bini ko...ha4

Anonymous said...

856, ko sapina pun tak tau apa?

cakap ajer lah ko tak tau, org lain boleh terangkan ...

kahkahkahkahkah bodoh !!

Anonymous said...

Alih tiang gol...kalo tak tahu tak payah tunjuk bodooo leer..

Anonymous said...

Haah terangkan lah jalo dah pandai sangat..

Anonymous said...

Kalo ko terangkan aku bagi tau bila akan sampai..

Anonymous said...

hahaha maharaja lawak ke ape pakatan ni, wat sidang media tuduh macam2 pastu cabar suh jawab...weiii botak tengah kalu betol hang ade bukti kukuh pi terus report kat SPRM bagi bukti skali...skadar wat tuduhan nak su yang kene tuduh aku pun bleh jadi MP kalu mcm tu...aku tuduh hang pakai spender G-String try hang nafi kan tuduhan aku dengan tunjuk spender ape ko pakai ari ni sebagai bukti.... MP Pakatan BONGOK

Anonymous said...

Burung kakak tua hearsay ko ni
..angguk2..

Anonymous said...

Melalak kelain plak baghal ni..

Anonymous said...

laaaaa, rupanya betullah selama ni baghal2 pembangang yg citer sapina itu sapina ini tapi sebenarnya langsung tak tau apa bendanya.

ngapa bodoh sangat, carilah dlm internet melambak kamus ada .. dahlah baghal pemalas pulak ...

Anonymous said...

Ko debat lah dengan boboi kalo brani nelalak..

Anonymous said...

Ko yg melalak sapina tak sampai..

Anonymous said...

Ko tak psham proses keluar sapina oleh mahksmah..

Anonymous said...

ye ye, mana sapina dari perancis? bila nak sampai? perancis tu kat planet mana ye?

peliwat dari luar penjara, sampai merengkok dlm penjara bertahun2 pun sapina dari perancis tak sampai2 ..

ciss .. bagi alamat Malaysia kat planet of the apes ke?

kahkahkahkahkah bodohnya macai ph.

dah tak boleh jawab, boleh tanya bodoh pulak sapina tu apa?

kahkahkahkahkahkah

Anonymous said...

Hehehe..lapiji bergurau jer tu...ko yg inzal tak tentu hala...hehehe jing bongok hearsay anggok2

Anonymous said...

Minion835 bongok...siapa yg cadang lebih elok bentang...jgn terlebih sudu dari kuah...ada faham...

Anonymous said...

Bodooo melalak tapi tak tahu apebenda sspina...pusing kiri pusing kanan...
Peliwst dsh sodok jubok ko ...hi4
..hi
.

Anonymous said...

Ted bongok..duit yahudi masuk ke dapig utk hancurkan islam itu pun salah umno dan itu yg lebih baik bagi ko kan..ted bongok neraka jahannam lah tempat ko

Anonymous said...

Fiji tu buat sidang media dlm keadaan tgh stim fitnah ...

Anonymous said...

Lebih baik "cerita" berbanding menentang...tapi klw ruu babi laju jer ko sokong kan...haramjadah minion1023 babi

Anonymous said...

itulah lain kali jangan buat fitnah. sapina nak hantar sana sini.

Anonymous said...

Muka muka melayu musyrikin..dah timbul..tahu tak beza munafik dgn musyrik...musyrik ni dah nak jatuh murtad..maklumlah dah geng dgn ya aiyuhal kafirun.. Lama2 mereka pun..sebati

Anonymous said...

Minion1053 bongok tak sedar bongok...bapak ko dah meraung tak dapat pg haji akibat anggok2 bontot piji ko tak sedar lg...patot ler bapak dgn anak pun bahalol...
Bahalol keterunan rope nye...hehehe

Anonymous said...

Ini lah jadinya jika terlebih makan dedak yahudi....walau apa sekali pun yg berkaitan Islam akan ditentang...walau apa sekali pun tentang kafirun akan disokong...
Hebat sangatlah tu rasanya wahai salwah..

Anonymous said...

Trouble maker is Dapig...13may is Dapig haramjadah yg ko dok jilat tu..

Anonymous said...

Minion1103 ketinggalan bas..hahaha

Anonymous said...

minion806 contoh minion hearsay anggok2 bongok...haha

Anonymous said...

Berapa kerusi mcm sumbang nak gertak umno...hehehe go fly kite la...haha

Anonymous said...

Piji asamin Guan Eng berak suruh ko tutup dengan tangan pon ko angguk2... Independent tipu pon ko angguk2... Ko Jaja citer bohong hearsay...hehehe ini baru betul..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates