April 13, 2017

47 @RafiziRamli Buat Surat Akuan Bersumpah Berkanun Berdasarkan Cakap-Cakap, Sidang Media Bodoh, Tiada Bukti Diberikan


Terasa bodoh yang amat sangat menantikan Sidang Media Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli yang kononnya di dalam Sidang Media hari ini akan mendedahkan salah laku mantan pimpinan tertinggi PAS, Datuk Nasharuddin Mat Isa dan wang 1MDB. Rafizi Ramli memang anti klimaks. Cepat sangat buat penonton ejakulasi pra-matang. Namun satu perkara yang kita patut hormat dengan Rafizi Ramli. Beliau dapat melakukan semua ini dengan keadaan tenang dan penuh keyakinan.

Di dalam video beliau yang disiarkan di laman sosial media Facebook beliau, tonton di sini, apa yang beliau lakukan iaialah membaca Surat Akuan Bersumpah Berkanun (Statutory Declaration). Surat Akuan Bersumpah Berkanun pula hanya berkisarkan kepada cakap-cakap (hearsay) daripada kononnya Mantan Pegawai Kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang menyiasat kes 1MDB berkenaan. Sudahlah Surat Akuan Bersumpah Berkanun berkenaan hanya berdasarkan cakap-cakap (hearsay) malah nama pemberi maklumat iaitu Mantan Pegawai Kanan SPRM juga tidak berani disebut di dalam Surat Akuan Bersumpah Berkanun berkenaan. 

Apatah lagi kalau kita mengharapkan di dalam Sidang Media sebentar tadi Rafizi Ramli akan mendedahkan segala bukti-bukti yang beliau ada. Apa yang Rafizi Ramli cuba lakukan di dalam Sidang Media tadi dan Surat Akuan Bersumpah Berkanun bodoh beliau iailah memancing pihak-pihak yang berkenaan akan turut menari dan melompat bersama-sama beliau. Apa yang beliau ada seperti biasa hanyalah cakap kosong yang retorik dan pembohongan yang tidak pernah padam. Betullah apa yang dikatakan oleh Presiden PAS seperti di bawah.

47 comments:

ted manoff said...

"RAFIZI JAHIL TAK TAHU DOSA PAHALA" kata hadi bawang...dia punya amanat dulu sampai ada cerai berai..nak kira macham mana tuu..baru nk kesal kerr hadi..๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™Š๐Ÿ™Š๐Ÿ™‰๐Ÿ™‰

ted manoff said...

Cepatnya ko delete ryezall..hearsay juboq ko..,๐Ÿšฝ๐Ÿšพ๐Ÿšฝ๐Ÿšพ

Cucu Tok Selampit said...

Kalau kau rasa nak kena ban di sini, kerap-keraplah maki admin Ted Manoff.

ted manoff said...

Setakat maki apadehal..jadi anon pun boleh..lps pru kemana halatuju blog cts nii..dh gaji kerr ryezall dengar2 umb dh naikkn bayaran..maklum dekat2 pru nii..kikikikikiki๐Ÿ‚๐Ÿƒ๐Ÿ„

Anonymous said...

Ted manoff keturunan species tak tahu malu. Ibarat masuk rumah org, lepas tu maki hamun tuan rumah. WTH.

Anonymous said...

Laa, syabas ted. Ko mmg seorg yg suka berterus terang. Syabas sekali lagi. Dgn gambar perkataan WC dan mangkok tandas itu tau lah kami semua bahawasanya mangkok tandas tu adalah rumah abadi ko, pemberian Tuhan.

(bagi yg tidak paham mengapa aku kata begitu : Bilik air/tandas/WC termasuk mangkok tandas itu adalah rumah iblis dan setan serta para pengikutnya yg telah diberikan Tuhan sbg tempat penginapan mrk sptmana yg iblis sendiri terangkan semasa mengadap Nabi Muhammad saw atas perintah Allah swt).

Jadi paham2 sajalah hubungan antara ted dan makhluk tu, ada bau2 macang tak ted?

Jgn marah ye !!

Anonymous said...

Makasih madey mengesahkan cakap2 yg bijak dan pandai bersama anda
Bijak tak boleh diikut
Bangang lagile baling dlm tong taik ok

Anonymous said...

pernah hadir dibeberapa ceramah rafizi ni dulu .. pujian ikhlas dari aku rafizi mmg penceramah terbaik untuk PH tak kira lah benda yang di sampai tu betul ke tidak
dia boleh sampaikan cerita dengan tenang.. tone suara mendatar disulam sebutan ala ala diceramah agama ...
bak kata orang .. hang punya sembang gunung pun boleh roboh !
orang macam ni kat Changkat Bukit Bintang ramai ....

Anonymous said...

Nasihat ikhlas utk rafizi: pencatat setia di kiri dan kanan dilupa jangan.

Anonymous said...

LaPussy....pondan puaka akhir zaman.

Anonymous said...

SDR RAFIZI BIN PEMBOHONG. JANGAN SAMPAI HADI KELUAR FATWA KELAK MERANA BADAN. SUDAHLAH BELIAU PERNAH "MENGKAFIRKAN ORANG UMNO": SEMBELIHAN ORANG UMNO HARAM DIMAKAN/TAK BOLEH BERIMAMKAN ORANG UMNO/NIKAH ORANG UMNO TAK SAH/KENDURI KENDARA ORANG UMNO HARAM. NANTI DIA CUMA PERLU GANTI PERKATAAN "UMNO" KEPADA "PKR" SAHAJA DAH CUKUP KAU JADI KAFIR SEUMUR HIDUP.... PADA PANDANGAN PAS LAH.

Anonymous said...

PUTRAJAYA 13 April - Ketua Angkatan Muda PKR Ampang, Datuk Adam Rosly tiba di Ibu Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di sini hari ini untuk disiasat berhubung dakwaan kekayaan luar biasa.

Beliau yang memakai baju batik berwarna jingga tiba di sini pada pukul 2.30 petang kemudian dilihat memasuki Ibu Pejabat SPRM untuk memberikan keterangan.

Menurut sumber SPRM, beliau berkemungkinan akan ditahan selepas selesai disoal siasat pada lewat petang ini.


Pada 10 Februari lalu, SPRM merakam percakapan Adam yang dipercayai berhubung dakwaan kekayaan luar biasa.

UMNO Bahagian Ampang sebelum ini pernah membuat laporan kepada SPRM bagi menyiasat dakwaan itu.

Adam dalam usia begitu muda dikatakan mampu memiliki sebuah banglo mewah di Ampang dianggarkan bernilai antara RM3 juta dan RM4 juta sedangkan sebelum terlibat dalam kancah politik pernah menetap di kawasan setinggan Kampung Pinggir Lembah Jaya.

Beliau didakwa bukan sahaja memiliki banglo mewah berkenaan tetapi turut mempunyai beberapa buah rumah di tempat lain.

Anonymous said...

Dia ingat pencatat jubor bernama anwar berahim je

Anonymous said...

Umno kene jatuh kafir zaman atok madey. Zaman najib, amanat hadi 1982 tu dah tak pakai

Anonymous said...

Dengar2 ted kentot nak mampus tak lama lagi. Tanam bangkai ted kentot kat sebelah sel anwar aljubori

Salwah Abdat said...

Nasib baik budak FiZi ini ada,.jika tidak seterusnya lah kita kena macam bloodyfool ..!!!!

Anonymous said...

Rapigzi....

Anonymous said...

Lks juga beri amanat buat pengikut fanatik beliau. "Penjarakan si polan". Namun amanatnya itu makan diri sendiri: anak bakal masuk penjara.

Defakto dah banyak kali beri amanat pada PGayR namun semua itu masuk telinga kiri. Pengabaian amanat Defakto membuatkan PGayR retak seribu.

Anonymous said...

Semua ini boleh diklimakskan kalau press yang hadir press YB untuk berikan press yang masak dan bukan press yang mentah yakni sakit perut kalau dihadam. Wakakaka

Anonymous said...

Kalau sidang media sebegini (kosong dan bazir masa) dibuat di Amerika, wajib buat pihak penganjur dapat kasut atau telur busuk. Muahahaha

Anonymous said...

Tengoklah ustaz kata ape.
.
Mungkin ustaz nasha berani gertak nak saman rafizi..itu pon kalo ust Nsaha ade keberanian mcm najib dan lobai pas...gertak keling...

Anonymous said...

Pengakuan bersumpah Bush berakhir dengan Iraq jadi padang jarak dan penderitaan tiada penghujung.

Anonymous said...

Apalah bodoh sgt pembangkang kat Malaysia ni. Bekas pemimpin pas dg pemimpin pas tak boleh beza.
Madey, din pagoh, mukhriz...tu bekas bekas pemimpin umno, bukan pemimpin umno sekarang.

Kalau tak bodoh tak boleh jd pembangkang.
PEMBANGKANG MALAYSIA MEMANG BODOH.

Anonymous said...

Ustaz tu kata, dia cuma bg kaunseling je pd pompuan bini orang tu jam 3 pagi dlm bilik hotel.

Anonymous said...

Nasib baik ada tiga ekor babi hutan menyondol kat blog ni, meriah lah sikit.

Salwah Abdat said...

Syiok pulak aku rasakan menyakat puak-puak bloodyfool di blog ini...!!

Salwah Abdat said...

Pembangkang Malaysia memang bodoh sebabnya tak tahu cara untuk mentekedarah wang Negara dan rakyat ..!!!!

Anonymous said...

Siapapun di sebelah sana boleh dipilih oleh Supremo untuk duduk dalam 'kabinet pakatun'. Kenalah kerja keras jadi aset dan persediaan sebelum dinilai oleh Supremo. Muahahaha.

Anonymous said...

Bila masa pulak pembangang pernah memerintah Niagara. Dan kalau tak pernah macam mana nak mekedarah. Dalam mimpi?

Salwah Abdat said...

Ini juga bermakna memang sah lah pemerintah mentekedarah wang Negara dan rakyat,,nampak dah kena reverse physcology...!!!

Anonymous said...

pembangkang macam mader adalah bodoh dan tak mekedarah wang Niagara. Dapig tu bodoh sangat sampai tuduh Mader sembarangan. meme sxemua bodoh kecuali ABU Salwat saja yang cerodik dalam kalangan pembangkang! Syabas

Anonymous said...


Pembangkang sekarang TAK cerdik macam zaman Anwar dulu. Tak pandai nak ambil hati ustaz....
So ustaz tak akan sokong pembangkang lagi...faham dak?... So ustaz kata, PH DG atuk Mahathir, LKS semua2 boleh berabus.

Salwah Abdat said...

Kesian dech lu ,,kato orang jowo

Anonymous said...

Hehehe..ted bongok pun dah jadik "dengar2"...woi ted dah jadik caiharbi hearsay anggok2 bongok pulak ke?? Hehehe

Anonymous said...

pengakuan berkanun????..hehehe nanti lapiji cakap itu pun pengakuan gurau2 jer...hehehe

Anonymous said...

Syok gak ler layan caiharbi bloodyfool salwah ni..hehehe meriah gak ler blog ni tak le senada jer boring..

Anonymous said...

Tokong gak cerdik baru berangan nak buat trowong khayalan dah tapau 300jota...hehehe..
Salwah bahagian ko dah dapat ke?..hehehe

Mat Gunong said...

Korang nak spin mcmna sekali pun.InsyaAllah orang ramai bijak menilai. Selagi tiada yg berani mendakwa abg long Fizi, dgn tuduhan melakukan fitnah ke atas kabilah wala'un yg dituduh bersubahat bersama menikmati hasil rompakan kabilah mala'un keatas tabung wang amanah dan pencen bakal pesara pesara .inilah peluang untuk melumatkan Tradisi.. bukan sekadar sembang dan propa aje dalam blog. Selagi yg terlibat seperti tikus kebasahan. Alamat jangan kata zahid kempunan nak jadi PM. Hishammuddin pun sama tangkap lopong
# ini kali kasi simen.

Anonymous said...

hai..dah lupa ke..dah byk kali lapiji kantoi.。kah..kah..kah..

Mat Gunong said...

Jin daesh dah masuk dah.. Mula lah nk memenggal kepala orang.

Anti klimaks said...

Ooo! Kira press conference Rafizi tdi tdk mencapai klimaks lah ye. Macamana tau? Biasa nya orang tadah muka depan si peng onani je yg tahu klimaks atau tidak.?.Kakakawa

Anonymous said...

Pengonani keturunan pgayr yang kantoi lancap depan laptop tu ke?

Anonymous said...

Duduk dalam gua, mana nak ingat kekantoian rapussy tu

Anonymous said...

Mat gunong ape yang dia tau..dah spesis babi belaan..dia sondol je la janji boleh claim tulang babi..

Anonymous said...

Salwah albabi dapat tulang babi je... Tu je upah dia.. Standard anjing kurap mane layak dapat lebih

Anonymous said...

Rakyat akan tanya kenapa maklumat yang diperoleh pada januari tetapi hanya pada april baru nak dedah? Tang ini saja rakyat nampak ianya tidak lebih dari satu lagi muslihat politik. Noktah.

Anonymous said...

.
Soklan:
Kenapa pegawai yang condong dengan politik, yang telah diarah letak jawatan kerana menyalahgunakan kuasa, tidak dakwa tertuduh ikut kuasa yang ada padanya iaitu semasa masih berjawatan, sebaliknya penjawat tadi kongsi maklumat dalaman dengan orang luar atau dengan isteri semasa penjawat tadi dalam proses untuk 'berhenti'? Mungkinkah maklumat tadi tidak cukup untuk pendakwaan? Lojiknya bila tiada kes tapi masih nak tunjukkan yang kerja telah dilakukan dan bukan makan gaji buta, pilihan yang ada ialah politikkan maklumat yang dimiliki. Betulkan?
.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates