April 16, 2017

75 Peter Chong Sudah Ditemui Selamat, Tahniah @PDRMsia cc. @KBAB51


Yang dikatakan hilang sudahpun dijumpai. Pembantu Ahli Parlimen R Sivarasa, Peter Chong tiba daripada Kuala Lumpur dari Pattaya, Thailand, petang tadi, tanpa sebarang kecederaan. CTS ada membuat posting mengenai kehilangannya beberapa hari lepas di sini, dan menasihatkan orang ramai agar tidak gusar dan bimbang sekiranya beliau hanya ke Thailand.

Semasa 'kehilangan' beliau beberapa hari lepas, imej Polis Di Raja Malaysia menjadi permainan pembangkang. Jadi janganlah mengharapkan pihak pembangkang akan meminta maaf dengan 'penemuan' semula ini. Mungkin Peter Chong ada hal peribadi di Pattaya, Thailand sehingga tidak dapat memberitahu pemergiannya ke situ kepada keluarga beliau.

Nota Kaki: Selain daripada aktiviti pesta air di seluruh Thailand sejak beberapa hari ini yang berakhir semalam, Pattaya juga terkenal dengan aktiviti 'shemale' dan 'gayboy'. CTS tidaklah menuduh apa-apa, sekadar memberitahu fakta sahaja.

75 comments:

ted manoff said...

Ok..πŸ‘£πŸ‘£πŸ‘£πŸ‘£

Anonymous said...

Hahaha BAU BAju peter chong dipenuhi BAU SABUN fab smpena PESTA songkran...

Kihkihkih

Esk pgi dh sah kepla pter cong berbungkus krn disinggahi KUALI

Kahkahkah...

Anonymous said...

Bodoh punya pembangkang.

Anonymous said...

KIKIKI.. NAMA PETER CHONG CHING CANG
NAMA SAMARAN AGAKNYA SITI CHONG
AAWWUU... MIRIP SESANGAT SI SOTONG
DIA TAK HILANG CUMA MAIN SORONG2

... puiiiiii..... BERAMBUS BARUA SINGAPORK@DAP...

INI KALI LAH

UBAH DAN SIMEN.... PUIIIIII...!!!

nanonano said...

Dah nama pun chong, bila tersepit mula la chong sana sini. Chong dekat anak bini kena culik padahal pergi menghabiskan habuan sivarasa bagi. Nak bagi anak bini pakai nanti tak terchong pulak menjawap kat SPRM maka terpaksalah pergi menabur benih kat hatnyai. Tak boleh habis pulak. Sambung lagi dekat pattaya. Tengok kiri kanan sikit sebelum chong tu. Tak semua orang lu boleh chong sampai melecet. Kasi dakwa laporan chong la kbab

Anonymous said...

Gua rase BINI PETER CONG sngaja report khilnganny..

Nk bgi berite PAKATAN kit siang HAVOC BIOL ..

Kihkihkih

Nmpak mcm PUCAT muke si peter bile dah TERKANTOI..

Pssst same cm muke NUAR bile dh TERKANTOI ngan jijah..

Kahkahkah

nanonano said...

Standard reply anjing suruhan keluarga lim bila nak mencarut pun tak boleh...

Anonymous said...

bagi la rehat seminggu dua .. lutut guyang lagi tu
maklum la dah keje kuat kann.....

Anonymous said...

Alah. .orang kafir memang macham tu..suka ngenjut di Siam. Yang peliknya Melayu ngaku Islam pon suka ngenjut di Siam macham orang2 kafir juga

ted manoff said...

Yaa..betul tuu..melayu umno memang suka ngenjut di siam..πŸ˜πŸ˜πŸ˜πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜ƒπŸ˜ƒπŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…

Anonymous said...

Dah tak ada komen salwah pasal Ruu. Kau dah isi borang utk murtad ke?

Anonymous said...

Ted, tak seronok baca kalau tak ada komen yg menghina, mempersendakan pembentangan Ruu drp kau, salwah & mat Gunong. Kau sekawan tiga ekor teruskan tugasan yg telah diamanahkan oleh tokey babi kau tu.

Anonymous said...

So sekarang nak timbulkan isu ape pulak untuk menyalahkan PDRM?

ted manoff said...

Ruu...tuu semua wayang thamil umno-pas jerr..tak perlu ulas panjang lebar pun..πŸ·πŸ—πŸπŸ™πŸ‘πŸ πŸŸπŸ³

Anonymous said...

https://akarimomar.wordpress.com/2017/04/16/menjawab-ustaz-bodoh/

link pasal "ostat bodoh"

Ostat bodoh ni klu bab hukum melancap dle isle boleh kira setiap ksli ada ceramah soalan melancap ni soalan wajib keluar... klu bab soalan hukum.pluralisma dlm agama lansung fuam tak jawab... soalan pun tak penah keluar. .. ditapis olrh juak2 ostat bodoh nih....

Anonymous said...

Yes we agree with u ted, Defakto PKR and the cinedoll video is a Meley.. wakakaka

Anonymous said...

Soklan: apakah ada misi politik di Siam sana. Kalau ada apakah ada kaitan dengan cerita pembangang nak bawa masuk 400K pengundi hantu menerusi lorong tikus. Kalau benar habislah bn.

Anonymous said...

Bukan sedikit yang Kafir pakatoon telah berjaya jadikan meley pakatoon pak turut. Tentunya usaha ni tak akan berhenti hinggalah semua meley pakatoon jadi pak turut. Mreka rela pun, biarlah.

Anonymous said...

Penjawat tak boleh pergi oversea tanpa kebenaran dari majikan. Apa tindakan Serbarasa terhadap penjawat ini. Tunggu.

Anonymous said...

Kenapa seluar pendek siam? Muahahaha

Anonymous said...

nak cepat .. main sauk jer seluar saper ntah
hahahahahaha

Anonymous said...



Di Siam dia boleh kontek siapa saja melalui internet, diluar pengetahun kerajaan Malaysia.

Puak2 ni bukan boleh percaya.

Anonymous said...

Berkemungkinan chong nih menjalankan misi khas mencari pelandok dua serupa
Pelandok yg saqma dan serupa pelakon yg membalun chinadoll yf femes sampai jepun
Mungkin juga mencari jam omega atok peliwat
Berseronok hingga leka tertinggal bukti dlm 2 kes terbesar

Anonymous said...

sivara mrh sbb pegi pattaya tak ajak dia tu yg dia buat citer tu nak bg tau satu malaya yg peter ni g sbrg...so paham2 sndr lah g sbrg wat pa kan..takkan nak songkran je..

Anonymous said...

Soalan berkaitan si Chong ini adalah:

1. Dia hilang tanpa pengetahuan bos dan keluarga. MIA, bermakna dia bukan seorg yg bertanggung-jawab. Jadi apa respons dan tindakan yg akan diambil oleh bos nya nanti !! Ini juga mencerminkan sikap bos dan partinya dlm menangangi isu spt ini ..

Anonymous said...

Anjing najib menyalak...anjing ni garang tapi kena sergah dengan kapir bn senyap bisu..

Anonymous said...

Mat singapork jeles tak berduit nak main sorong2 di siam..

Anonymous said...

Dia belajar dengan najib....chong sana chong sini..

Anonymous said...

Kapir sergah tp Ruu terus dibentangkan. Tapi pengikut babi lim kena warning terus jd setan bisu.

Anonymous said...

Cai bodoo suka tengok pemimpin umno main wayang...perompak dibela..

Anonymous said...

Najib tak main kat siam, keturunan mak kau je yg suka brg siam

Anonymous said...

Cai bodoo
.ape kena mengena ruu 355 yg bukan hukum islam dengan murtad...cai bodoo jahil islam...islam larang subahat dengan perompak...kerana jahil cai sokong perompak...perompak cina kapir pon cai jahil biarkan..

Anonymous said...

Sepatutnya tak payah kecoh pasal kehilangan puak pembangkang ni. Biar mereka hilang terus. Ada pun bukan boleh bg manafaat pd negara.

Anonymous said...

Mcm HAMJADAH PROTOKOL si chong ni..
BERSLUAR PENDEK d airport..
Cm tokei RUU ternk babi yg dh BANKRAP..

Cube nk mnymar n "cverline" tpi org knal..

Kihkihkih

Anonymous said...

PAKATAN PENYAMUN RAKYAT akan tersungkut PRU nanti...,
Jebon macai pembangang terangguk2 gigih hantar komen sebab nanti tak da sapa nak bela miss soru tulang babi..,,
Dengan muka tak malu terpaksalah nanti harap brim yang dihina sangat..,

Anonymous said...

Macai pembangang tak makan dedak tapi makan taik..,

dap lan cau said...

Kalau dianalisa komen2 macai DAP-PH, mrk sudah tidak ada apa2 isu yg hendak diketengahkan lagi utk menarik minat dan sokongan rakyat, selain dari mengulang-ulang tayang isu2 basi yg telah terjawab dgn sempurna.

Mrk tidak dapat membawa idea2 yg baik utk jadi tarikan rakyat, selain cuba mengelirukan rakyat yg sudah pun mengetahui duduk perkara setiap isu yg dibangkitkan.

Mrk juga bebal dlm membaca strategi dan tindakan UMNO-BN sehingga apa yg mrk perkatakan menambah perasaan benci dan menjauhkan rakyat dari menyokong apatah lagi utk memberi undi kpd DAP-PH PRU14 nanti disebabkan oleh kebodohan hujah2 mrk sendiri.

DAP-PH akan pasti pecah-belah selepas PRU14 nanti, krn skrg pun keretakan demi keretakan terpamer kpd rakyat dgn begitu terang sekali.

Anonymous said...

Hehehe...caiharbi kena sergah terus jadik setan bisu....hehehe..
Inikalilah PH hancur...haha

Anonymous said...

Lerr... pegi songkran ker? Main sabun rupanyer.
Patutlar diam2 pegi...
Pegi main air dengan buang air rupenyer.

Anonymous said...

Bang non yg ajar dia pegi siam main bontot...hehehe..sampai terlupa ada anak bini kat malaysia...i

Anonymous said...

Hehehe...dah berapa bulan tu berjubo 24 jam...kahkahkah...lutut longgar
Caiharbi dah hadi setan bisu ke bila geng sendiri berjubo...hehehe

Anonymous said...

Perompak tokong pun caiharbi sebok bela jilat licin jugak kan

Anonymous said...

PPBM tak terima dana kerana penderma bimbang LHDN, kata Dr Mahathir
FMT Reporters
| April 17, 2017

Dr Mahathir Mohamad mendakwa ia adalah taktik perdana menteri untuk menggunakan agensi kerajaan bagi menghalang parti pembangkang beroperasi seperti biasa

Komen:

1. Bimbang LHDN adalah "hearsay" terbaru untuk memburuk-burukkan lawan

2. Melainkan penderma aka: kroni ada masalah, tak ada sebab kenapa LHDN nak korek2.

3. Madey semakin fobiu seolah-olah dia tahu pihak lawan mampu buat apa yang dai sendiri mampu buat semasa berkuasa.

4. Pengajarannya ialah usah buat orang kalau tak mahu orang buat kita.

Rapiji Romli said...

Saya hanya bergurau senda

Anonymous said...

Saya hanya bergurau

Anonymous said...

Kepala komunis Chin peng pun mampus kat siam
.. cuba teka, siapa yang dok sembah bangkai chinpeng kat siam sana tahun 2013 dulu

Anonymous said...

Peromoak 1 mdb belum dihukum...macam mana jadi basi?...
Strategi najib bodooh tak payah nak dibaca ...kena sergah dengan cina kapir terus tak jadi bentang ruu....cina kapir bagi syarat pas boleh bentang tapi tak boleh bahas dulu..
Cina kapir dah declare jadi juara..
Najib umno dan cai bongok semua bisu tak berani lawan cina kapir...hi4...cina kapir jho lo rompak 1 mdb cai bongok pon bisu...sembang kencang...

Anonymous said...

Madey lebih bijak dari najib...najib takot madey...madey dah tutup saloran dedak najib diluar negara bila doj dah sita aset dan akaun bank perompak di luar negara...hu4

Kalo najib bijak najib pegi buang sita...ha4...

Anonymous said...

(Sinar Harian) – Naib Presiden Pas, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah mempersoalkan tindakan Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli yang hanya bertindak melakukan akuan bersumpah (SD) semata-mata bagi menafikan tuduhan blogger, Raja Petra Kamaruddin.

“Kenapa Rafizi sendiri tidak menyaman Raja Petra yang menuduh beliau terima duit secara terbuka. Dia hanya melakukan SD menafikan tuduhan itu.

Komen:

jangan ingat Pas tak tahu macam mana nak patahkan tuduhan terima dana. kini hujah terbaru Pas seolah-olah membuatkan SD Rasputing masuk bakul sampah.

Anonymous said...

Kuat menonggeng dan membontot. Tapi alahai, batang kecik..

Anonymous said...

Lancap depan laptop pun melayu pkr.. kantoi tak sudah

Anonymous said...

Ngentot dengan nyonya bulu lebat elizabeth wong pun melayu pkr... Jangan buat2 bodoh lak

Rapiji Romli said...

Saya hanya bergurau

Anonymous said...

Tak payah susah-susah carikan, telefon je chegu bardigol... Dia ada simpan no henpon pelanduk dua serupa tu. Kalau dail, dapat la cakap dengan nenek jijah sebab pelanduk tu dah masuk sungai buloh...

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Sepina perancis dah sampai ke belum???

Rapiji Romli said...

Saya suka bergurau senda

Anonymous said...

Rapiji...hehehe ko budak jahat la..
Kesian atok2 tak dapat pg haji layan gurau ko...hampeh...hehehe

Anonymous said...

Kontrak dengan Petron As tak habis makan untuk 7 keturunan. Tak perlulah bergantung dgn kroni lgi ye dak.

Anonymous said...

Hehehe..tokong and the gang caiharbi yg dok anggok2 sembah bangkai chin peng tu...hahaha

Anonymous said...

Cakap sapina ..tapi tak tahu apebenda sapina...hik4..bongok tunjuk pandai...

Anonymous said...

Kalau ada lee watts adalah hukum. Kalau tak ada kesalahan nak hukum apa. Mengarut ah.

Anonymous said...

Rpk tak berani balik mesia...kalo nik amar ato sesiapa rssa rapiji bohong..repot lah polis...ini akuan bersumpah..

Saya suke gurau dengan cai bongok..hik4

Anonymous said...

MANA SATU BETUL NI?

Semalam Presiden Pas, Hadi Awang berkata, mana-mana parti yang bercita-cita mahu memerintah Malaysia perlu memilih sama ada bekerjasama dengan Pas atau pun UMNO.

Selain menyatakan Pas dan UMNO adalah kuasa politik Melayu yang utama, kenyataan Hadi itu juga bermaksud bahawa Pas dan UMNO adalah dua parti yang terkuat di negara ini.

Bagaimanapun, hari ini Naib Presiden Pas, Mohd Amar Nik Abdullah berkata, Najib Razak dan UMNO sebenarnya lebih takut kepada Bersatu.

Anonymous said...

Ahli umno Sabah lari kpd Warisan shafei...Di Semenanjung ahli umno dlm senyap lari kpd Bersatu...

Mampos umno ini kali laa....

Anonymous said...

Umno dan pas sama2 tak sedar diri...dua2 dah pecah sejak ade Bersatu dan Amanah..Pas dan umno mengong sekarang..
Cai pon turut bengong...

Anonymous said...

Takotnye aku...patutle sampai sekarang armada papadom belom dapat beri jumlah ahli cap bunga
Ropanye banyak yg keluor dh boleh bilang ngan jari ahli yg tinggal

Anonymous said...

SR pun tak berani balik mesha, sebab tu tak Pas tak perlu saman.

Anonymous said...

Ini yang keluar dari mulut madey kerala?? Memalukan sungguh... seorang bekas menteri kewangan kata susah nak cari dana untuk parti.

Aku sarankan atok madey pergi belajar dengan mat sabu bagaimana nak cari dana untuk parti sendiri. Takde pun dengar pasal pemberi dana kene kerja dengan lhdn pun

Anonymous said...

Cakap sapina ..tapi tak tahu apebenda sapina...hik4..bongok tunjuk pandai...

---------------

Ko tau ke apa tu sepina ha bahalol???

Anonymous said...

Shafie bedal jadi menteri pun ke laut, inikan pulak nak jadi pemerintah sabah. kirim salam la...

Anonymous said...

Kafir Dapig nak korang bayar 20 sen untuk sekeping plastik tapi kafir ini juga tak nak bayar AES yang bertujuan untuk mengajar mereka bagaimana nak selamatkan diri dari kemalangan jalan raya. Itu pun ada Meley yang jadi pak turut. Hmm

Anonymous said...

Pas saman ke tidak peduli apa kami, bukannya blog ni pro-PAS pun. Apa punye tolol la anjing fuckatan kat sini... Menyalak je...

Anonymous said...

Bedal+madey=IC jadi komoditi. Lumayan

Anonymous said...

Taik 1:46.....Kat Sabah parti Warisan Taik tak laku..Di Semenanjong parti cap taik kepunyaan atok otak kereput semakin berkubur dlm tong taik.

Anonymous said...

Hehehe..meley pkr boleh...hehehe
Jgn lupa sifu assamin pun praktikal beraiskrim dlm jamban...kahkah

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates