April 6, 2017

37 Penentang Tegar RUU 355 Dari Kalangan Ahli Parlimen Islam Pembangkang




Untuk rekod, inilah muka-muka Ahli Parlimen Melayu yang mengikut telunjuk DAP. Dalam Dewan Rakyat mereka menghentam dan membantah Rang Undang-Undang (RUU) 355. Sedangkan RUU tersebut adalah untuk orang Islam sahaja tujuan ianya dibentang di Dewan Rakyat hanyalah untuk meminda untuk menambah baikkan akta Mahkamah Syariah yang sedia ada.

Jam 4.00 petang Speaker Dewan Rakyat, TS Pandikar Amin menangguhkan sessi dewan. Beliau memutuskan perbahasan RUU 355 akan bersambung pada sessi 24 Julai. Palin kelakar apabila Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli marah kerana tidak dapat berbahas kerana menurunya beliau penat menulis teks ucapan namun tidak dapat dibahas. Ini adalah kali pertama saya menulis kertas ucapan jelasnya.Mungkin pada tarikh berkenaan beliau risau akan berbahas di penjara kot?

37 comments:

Anonymous said...

syabas Pas, syabas pak Hadi

Anonymous said...

dedak punya pasal, kenalah dengo cakap Tokong. kalau idok sendiri mau ingat... miss syoru ler

Anonymous said...

Kaki fitnah , kaki kelingtong ada ati nak baca ucapan konon
Jiwa-jiwa yang tergadai pada setan

ted manoff said...

Sudahlah ryezall...ko faham kerr undang2 ruu355 tuu..?benar kerr kalau tk sokong bererti tolak islam..?dap yg salah..?mca/mic..?

Anonymous said...

RUU355 SUDAH SELAMAT DIBENTANG
TOKONG TERPEKIK TELOLONG MCM GAMPANG
BARUA SINGAPORK@DAP SUMA TERLOPONG
BALIK UMAH TIDO KANKANG & TELO DI GOYANG .....YANGGG.... YANGGG. ....


..... kikikiki..... muka melayu pluralist dan syiah murtad... ada ramai lagi .... malu la tewww...

.... kikikiki...

ted manoff said...

Ruu355 hanya sandiwara umno/pas yg dilihat semakin tertekan..💩

Anonymous said...

Muka2 penjual ugama semua tu

Anonymous said...

Ruu355 kalau x sokong kira penentang ke?
Kalau kerajaan sendiri x nak bentang seperti di janjikan sebab konsesus dlm BN..tu kira apa? Err..jawab skit cucu..

Anonymous said...

Bijak tak..Ds Najib dia dah checkmate.. Muka muka Melayu Screw. Sbb tu beliau nak Ruu 355 tu..dibentangkan sendiri Hadi Awang..so Hadi Awang boleh tahu muka muka yng sokong..dan muka muka yng tolak..Umno semua sokong...Mca dan Mic. Tak sokong tu terpulang sbb mereka tu kafir...tp muka asmin..fizi..khalid..wan jijah dan nurul izzah..apa cerita...mereka tu spesis SITI ANAK KASSIM JUGAK K.

Anonymous said...

malaun ni faham ke..tolak ruu355 masih islam tapi celup dapigs..

Anonymous said...

Wajah2 kepala taik dan tokong taik dlm Pakatan Taik.

Anonymous said...

bila politik benci dendam dicampur aduk beginilah jadinya..

Anonymous said...

MUKA PLIRALIST DAN SYIAH MURTAD SEKALIGUS
MUKA BARUA DLM DEWAN SUDAH TERPAMPANG
PRU 14 MELAYU BARUA PENJAJAH GI BRAMBUS
PENSABOTAJ EKONOMI&ISLAM BUANG LONGKANG


..... BERAMBUS BARUA SINGAPORK@DAP SABOTAJ EKONOMI DAN ISLAM....

.......SINGAPORK BERAMBUS.....!!!!

Salwah Abdat said...

Dua-dua ekor perangai tak senonoh baik MO1 mahupun Lobai 90j.....!!

Anonymous said...

Tak nak sokong tak mengapa tetapi jangan tunjuk muka angkubah dan sumbeng. Soroklah sedikit kemaluan tu. Muahahaha

Anonymous said...

Dgn getaran2 terjadilah...kepala taik badan dan ekor2 taik
Teori2 cacai sesat...menuju jurang berapi

Anonymous said...

ABU tak perlu lebih sudu dari kuah, pembeli bangla tanpa swimming pool tak termasuk dalam pindaan RUU yang ini. Go fly kite.

Anonymous said...

Kalau non muslim tak sokong kita tak hairan sangat tp kalau muslim sendiri ada yang tak sokong jadi ini amat mengelirukan lagi mendukacitakan.

Anonymous said...

yg sembang kencang pasai ruu dibentang ni, brp org kena caj bawa akta 355 yg sedia ada skrg? ada statistik ka?? akta yg dulu pun tak terguna, ni nak naikkan lagi ya..........bagui betul mainan politik, yg kena kencing rakyat

Anonymous said...

Eloklah tambah baik. Maksiat kalangan ( melayu ) Islam makin berleluasa. Maaf cakap, zina, anak luar nikah, buang bayi - nauzubillah.

Anonymous said...

Dah dijangka kebenaran di beri hari akhir..setakat bentang....bahas dan undi kita tangguh dolu di lain sidang..

Anonymous said...

Syabas kali ke 3 baru boleh bentang..banyak mana masa terbuang...

Anonymous said...

Bum bahas dan undi dah ade ahli nujum tak bertauliah dah tahu muka penentang...

Anonymous said...

Ruu ade hukuman untuk orang songlap 2.6 billion?

Anonymous said...

Umno dah setuju sokkong ruu pas...umno ketua bn .jumlah mp bn dan pas 148...dah cukup untuk lulus..ape nak bising lagi...betol tak...

Anonymous said...

Mp bn dan pas dah cukup untuk lulus usul....umno kan ketua bn..

Anonymous said...

Ruu cume tambah hukuman bukan tambah undang 2 islam...gebang jer lebih ...hukuman untuk penyamun perompak 2.6 billion tak termasuk dlm akta 355..

Anonymous said...

Sejak zaman nabi wujud kaum munafik yg tak setuju dgn syariat Islam. Ia akan berlaku setiap zaman hingga kiamat.

nanonano said...

Entah lah. Yang confirm ada ialah hukuman yg lebih berat utk bapak kau sebab tak reti bayar nafkah dekat mak kau.

Anonymous said...

yang heran ruu babi cepat diorang sokong.

Anonymous said...

Sebab ramai gak MP2 melayu babi...

Anonymous said...

Hahaha....bijak2..musang berbulu ayam penentang islam telah keluar...pru14 muka2 melayu haramjadah ni akan dihumban kelongkang...jilat lah tokong tu selagi masih ada masa berbaki...hahaha

Anonymous said...

Kalau dah ada peluang untuk menegakkan hukum Allah sokong saja lah. Tak payah nak berdolak dalih. Nanti depan Allah kat akhirat, kau rasa kau boleh ka putar belit macam tu ka. Jangan ingat dedak Guan Eng saja hingga sanggup jadi dilaknat Allah.

Anonymous said...

Apa nak hairan...ini melayu2 belaan kafiroon yg selangkah je lagi nak pg melingkup murtad...undang2 islam perlu dikukuhkan utk halang melayu2 keldai haramjadah ni dari terus mengelirukan generasi akan dtg..

Anonymous said...

Itulah sebabnya...kafirun tida suka islam menjadi terbaik...

Anonymous said...

Melayu2 malaun haramjadah ni mana ingat akhirat...
Segala2 hanya dunia...islam hanya topeng...hati lebih kafir dari kafir lahanat..

Anonymous said...

Barisan altenatif dah karam..
Pakatan rakyat dah karam..
Pru serawak kelaut..
Prk semua kelaut...
Umno nakin tertekannn????hehehe
Terima lah hakikat..pru14 pakatoon harampan pun Kelaut der...hahaha

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates