April 7, 2017

90 Penang's Achievement Since DAP Took Over In 2008

Since the DAP took over Penang in 2008, these are Penang’s achievements and successes:

Recorded the first ever case in the history of the world where both the buyer and the seller of a property (without swimming pool) does not know its market value.


The first ever sitting chief minister to be charged in court for corruption and the first ever civil servant in Malaysia who was not suspended from duties after being charged in court for corruption in Malaysian history.


Only the most stupid state government does studies worth RM305 million, get stuck at 87% and then when cannot deliver, and then blame a Barisan Nasional project of 18 years ago.

Despite promising to abolish toll in General Election 13, six months later in November, the Penang government signs agreement to approve a new 30-year toll concession.

90 comments:

Anonymous said...

isu ni kena tunggu babi2 hutan otak berayon dulu komen, tengok apa spesis babi ni akan perkatakan ..

ted manoff said...

Tak habis2 pasal dap ryezall... Insaflah hentikan buat entry fitnah ryezall...😞😞

Anonymous said...

babi mana tau malu ...

kalau ikut RoS parti ternakan babi ni bila2 masa aje boleh diharamkan (deregistered) pasal CEC tipu putar-belit tidak diiktiraf sampai skeg.

Anonymous said...

Kalau bijak masakan masuk penjara kerana menghina.

Anonymous said...

soalnya....kenapa RoS senyap mcm tunggul...???
adakah kerandut telor pengarah RoS sedang kena pulas...??? atau dah jadi bodohhh pasal tercium kentot bangkai BABI TED MANOFFF..??

Anonymous said...

Atok T22 mungkin huloq sesuatu pada Pak Akin untuk batalkan pendaftaran kapal lama supaya dengan itu Atok dapat belayar dengan kapal baru.

Dalam kes Atok Dafir, Rose di huloq supaya kapal Dafir tidak dibatalkan pendaftaran setelah 4 tahun kapal Dafir melakukan kesalahan?

Kini kebetulan pula dua2 Atok berada dalam kapal yang sama tapi belum didaftarkan. Kalau didaftarkan perlu lantik kapten. Siapa layak?

ted manoff said...

As dah serang syria...pm najib dipihak mana..? Pemuda umno nk protes kerr..? Atau pm najib nk ajak trump main golf...?

Anonymous said...

Dapfir adalah pembekal dedak. Meskipun penagih dedak (ABU) harus di kritik namun pembekal dedak tak boleh terlepas begitu saja. TIADA pembekal tiadalah penagih.

Anonymous said...

Kalau OIC tak dapek buat apa2, biarlah orang lain bertindak.

Anonymous said...

This is already an open secret. If not for the dady's help, even the caukinis will not look at mih. And the Meley as usual only look at the crumps in his grips not at ya brain. Silly.

ted manoff said...

Oic hanya sembang kosong saja..kalangan negara arab sendiri tk BERSATU.. Soalnya apa benar senjata kimia digunakan..?alasan sama semasa mereka ceroboh iraq..atau as sendiri yg campak senjata kimia dn tuduh tentera bashar....πŸš€πŸš€⛳⛳⛽⛽⛽⛽⛽

Anonymous said...

Jangan tuduh kosong. Ia tak membantu selesaikan konflik. Dalam situasi ini hanya bukti PBB yang boleh dipercayai.

Anonymous said...

300 over million completely washed away into the drain. That amounts are enuf to buy at least 150 bungalows complete with swimming pools. What a waste.

Anonymous said...

Nothing much can be said about gone end.The best words NINCOMPOOP WITH PIG"S BRAIN

Anonymous said...

parti Babi akan terus dilindungi oleh penjaganya iaitu majoriti bangsa pemakan daging babi dan manusia yang terkena virus penyakit sindrom Babi gila. Ted Manoff, Salwa aldab n Din Pagoh merupakan manusia malang yang dijangkiti penyakit babi gila ini.

Mereka menyondol sesiapa sahaja yang cuba menggugat kesejahteraan Parti Babi

Sehingga warkah ini ditulis, tidak dapat dipastikan punca tiga ekor mangkuk ayun ini dijangkiti penyakit sindrom babi gila, tetapi khabar angin melaporkan ia berpunca hanya dengan menghirup atau memakan lebihan makanan dari sumber daging babi.

Mat Sabu merupakan contoh pesakit tahap 4 (kronik dan tidak stabil). sondolan Mat Sabu yang bertahap pro, dilaporkan pernah menumbangkan raja liwat.

Sekian laporan yang dipetik dari lidah rasmi Wall Street journey (WSJ) dan disahkan benar oleh DOJ.

ted manoff said...

Ko sakit mental kerr...prOoTt

Salwah Abdat said...

Hidup Tun M,,Mat Sabu dan LKS,, mampuih MO1,,Jho Low & Parti Hampas,,,..yippy..!!

Anonymous said...

Salwah al taik tak nak komen ke?

Anonymous said...

Kesian salwah abdataik hari2 mengelabah dan kecewa sbb terlebih mkn taik madey, mat saburit dad kit sial.

Anonymous said...

Salwa n ted..muka rba yang cari makan kat blog..ni..tak malu..sokonglah sangat..mereka yang dah terang2 benci Islam dan sokong lgbt.. Pluralism dan liberalism.. Kau. Orang pun dpt syer mana tak anak angkat atok tua tu sekor..jantan suka jantan..yang sekor lagi betino suka betino..

Salwah Abdat said...

Otak jamban,,cakap pun merepek meraban,,bagus duduk dalam jamban bersama Jamal jamban lebih baik buat Anon 5:37

Salwah Abdat said...

Hidup Tun M & DAP,,,yippy....!!

Salwah Abdat said...

TERBUKTI KINI AKTA 355 HANYALAH SANDIWARA DAN ALAT UNTUK MENANG PILIHANRAYA

Anonymous said...

Awat PH takut kalah ker?

Anonymous said...

Macam budak tadika dan hero yang digemari. Hoi pi balik tadika.

Anonymous said...

Ko ni beranak kat dlm jamban bab tu mulut penuh jamban, kah3.

Anonymous said...

Betul ke setelah sekian lama cibei duduk di kerusi CM, inilah kali pertama cibei terbeli properti sedangkan cibei pegang potpuri tanah. Kenapa cibei tak kebas jer. Budus ke idok? He3.

Anonymous said...

Duit dah kuor ratus juto tapi projek terbengkalai. Kalau Mader yang buat, tobat 7 keturunan kena kutuk.

Anonymous said...

*PULAU PINANG MASIH UTUH EKONOMI, YANG MALANGNYA NAJIB MASIH MEMERINTAH*

Saya mengambil maklum mengenai kenyataan Najib Razak yang dipaparkan dalam blog peribadi, menuduh bahawa pelabur luar lari dari Pulau Pinang. Beliau cuba mempertahankan dirinya dengan mengatakan pelaburan yang dibawanya masuk adalah bagus, malah memperlekeh pembangkang yang dituduh anti-pelaburan asing, anti-patriotik dan menganggap pelaburan asing sebagai cara menjual negara.

Saya menyangkal tuduhan beliau terhadap Pulau Pinang melalui beberapa fakta:

1. Mengikut laporan Malaysia Investment Development Agensi (MIDA) 2016, agensi di bawah Kerajaan Persekutuan ini telah membuktikan bahawa pencapaian ekonomi Pulau Pinang begitu memberangsangkan. Sebanyak 106 pelaburan baru dibawa masuk dengan nilai tambah sebanyak RM4.29 bilion. 71 peratus daripada nilai ini adalah pelaburan asing. Kenyataan ini bercanggah bahawa ramai pelabur luar lari dari Pulau Pinang.

Pencapaian Pulau Pinang kini berada dalam kedudukan nombor empat mengikut nilai pelaburan masuk paling banyak pada tahun lepas. Dengan keluasan yang kecil, prestasi Pulau Pinang lebih mapan dan kompetitif berbanding dengan sebahagian besar negeri-negeri yang diperintah oleh Umno BN seperti Kedah dan Melaka.

2. Dalam masa tempoh lima tahun, pencapaian sumbangan Pulau Pinang terhadap Keluaran Dalam Kasar Negera (KDNK) begitu memberangsangkan. Pada tahun 2015, Pulau Pinang menyumbang 6.6% kepada KDNK, berbanding sekitar 5.5% pada tahun 2010. Tambahan pula, Pulau Pinang menyumbang 12.8 peratus kepada sektor pembuatan negara pada tahun 2015. Statistik ini diiktiraf oleh Jabatan Perangkaan Negara yang beroperasi di bawah Kerajaan Persekutuan.

Adalah suatu yang memalukan apabila seorang Perdana Menteri dan merangkap Menteri Kewangan tidak menilai statistik ini terlebih dahulu sebelum menuduh ekonomi Pulau Pinang teruk di bawah pentadbiran Lim Guan Eng. Jika Najib tuduh pelabur luar lari meninggalkan Pulau Pinang, mengapakah ekonomi negeri ini semakin berkembang pesat? Tidakkah Najib tahu bahawa faktor tarikan pelabur asing adalah bergantung pada kedudukan ekonomi semasa, insentif pelaburan, potensi pulangan, tata kelola yang baik, bebas rasuah dan kestabilan politik?

Najib menyangkal dakwaan pembangkang bahawa Kerajaan Umno BN cuba menjual negara. Najib menggunakan hujah syarikat-syarikat nasional juga terlibat dalam pelaburan di luar negara. Hakikatnya, Najib tidak faham maksud 'jual negara' yang diperkatakan oleh pembangkang. Berikut merupakan penjelasan sebenar:

1. 'Jual negara' bermaksud apabila kerajaan terpaksa melaksanakan sebuah projek berkos tinggi yang bertujuan untuk membayar hutang sesebuah syarikat yang penuh dengan skandal penyelewengan. Kerajaan Umno BN merancang projek East Cost Railway Line (ECRL) dengan kos RM55 bilion untuk tujuan membayar hutang 1MDB seperti didakwa oleh Sarawak Report. Projek ini dibiayai sepenuhnya melalui pinjaman kepada bank pembangunan China. Jika projek ini gagal membiayai kos, sudah tentu Kerajaan Persekutuan yang akan datang terpaksa menanggung kos.

2. Jual negara' bererti apabila kerajaan Najib menyembunyikan status sebenar tanah projek pembangunan Forest City. Beliau memberi jaminan bahawa tanah projek tersebut adalah 'leasehold' dan mempunyai had tempoh pajakan. Tetapi realitinya, kenyataan ini disangkal oleh Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir apabila beliau sendiri melawat kawasan projek berkenaan dan melihat papan tanda yang memaparkan status 'freehold' atau pegangan bebas! Adakah Najib cuba sembunyikan hakikat bahawa sebahagian tanah di Johor akan dikuasai oleh pelabur asing buat selama-lamanya?

Anonymous said...

Mca sepak umno pangkah Dap dlm pru...

Anonymous said...

Macai umno suka makan babi...hari2 ratib babi...babi...babi panggang...

Anonymous said...

Semua tu andaian.

Anonymous said...

Kecewa benar nampak dengan Dap...ciannye..

Anonymous said...

Ikut teori ko dap salah...tapi ko tu bodoh dari oengarah Ros...sedarlah diri tu bongok
..

Anonymous said...

Kapten bn najib dari umno...cina mca gertak ...kapten tersembam..ahli2 umno terbisu...tak terkata ape...macai yg hebat gebang pon tak berani kata ape...

Anonymous said...

Agak2 berapa lama Hindu Tua Kerala tu boleh hidup? Lets take a bet. 1 yr? 2 yrs? 5 years? Next 10 years? Or next 50 yrs?

Anonymous said...

Nikmat kena aiskrim dalam Jamban mesti berbaloi punya. Salwah should try maa

Anonymous said...

Salwah babi sila kemukakan bukti pas terima duit 90 juta dari najib.
Salwah babi boleh bincang dgn Rafizi babi yg juga buat andaian sama.

Salwah babi dgn Rafizi babi punya bahasa yg sama iaitu bahasa babi.

Anonymous said...

Bsru nak tanye bukti...bukti husam pegang...kalo tak de bukti husam tak cabar suruh saman...lobai mangaum nak saman SR dan husam...tapi mana samanye? Dah berapa kali bulan depan daa...bongok...najib dah habis selasa setahun daa...
LObai2 dah oakai kereta mewah...ko pakai kete buruk daa..ko terkial2 nak bukti ha4

Anonymous said...

Kalu UMNO nk BERI PAS duit 1b pon ape ad MASALAH..

Mlayu TOLOnG org mlayu..
islam TOLONG org islam...

PERSETANKAN org yg HASAD DENGKI..

Anonymous said...

Ha3 kenapa tak bagi...najib tak bagi pas...najid bagi lobai2...ahli pas pon tahu...najib bsgi mscai bongok ciput jer..lobai pas dah jadi jotawan...lobai pon tak kissh ruu tak dibahaskan..
.

Anonymous said...

Nsjib hentam 1 mdb 2.6 billion..najib derma wang haram ni kpd lobai pas 90 jota...buncit perut lobai pas..

Anonymous said...

8:53, 9:23 org sama.
Teruskan hina dan persendakan Islam dan Pas serta pembentangan Ruu. Nanti bila kau mampus kambus tepi kandang babi belakang rumah kit siang

Anonymous said...

9:26. Babi

Anonymous said...

Pootah..puki luu..

Anonymous said...



Horeyy..PH past I kalah Pru14


Salwah Abdat said...

Suruh bapak kau try dulu kemudian beri feedback pada aku ok,bonggok..!!

Anonymous said...

Jgn di layan sgt cai2 PAKATAN PEMBNGKANG ni..

Dorg ni smue BIOL n TOLOL..

Mmg HAMJADAH cai2 ni..TUHAN pon dorg ckp CIPTAAN dri cas positif/ngatif..

Kan ke BIOL nmeny tuuu..

Kihlihkihkih

Empiricats Cattery said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

aku tengok akaun Salwah Abdat tu kepunyaan org Indon.

macamana pulak boleh digunakan oleh babi jadian Malaysia?

ted manoff said...

Apa ko susah2 nii..kesian babi..babi plk yg dimaki..prOoTt arghh leganya..πŸ™†

Anonymous said...

Salwahabdat.blogspot.com

Anonymous said...

Biasa lh MENYAMAR salwah ni..
Nk CARI MAKAN msti kna mnyamar ye x??

Anonymous said...

salwah abdat taik babi...haramjadah punya taik babi.

Anonymous said...

ted taik....Salwah tu taik...taik tu mahkluk yg busuk dn memang patut di maki dan diludah..ptuiii!

Anonymous said...

Ha2... Dah ramai yg lebih muda kojol dulu dari tun madey...silap2 ko jugak gool lebih dulu dari tun madey..

Anonymous said...

Najib dah buat hutang 900 billion..penang hanye 60 juta...orang lembam tak tau ape2...

Anonymous said...

Ko umno dan pas permainkan ugama.. 3 tahun tak selesai lagi ruu..ape yg payah sangat cuma pinda had hukuman...dah bentang tak benarkan bahas...bloodifool looo..

Anonymous said...

WALAU NAMPAK MACAM BERJAYA, PAS SEKADAR PERKAKAS SAJA

Pengakuan Presiden MIC, Dr. S Subramanian bahawa pembentangan usul pindaan Akta 355 tanpa perbahasan dan pengundian oleh Hadi Awang di Parlimen semalam merupakan keputusan mesyuarat BN yang dicapai pada 29 Mac lalu, menyerlahkan lagi sandiwara yang dipentaskan sebenarnya sudah lama disiapkan skrip dan jalan ceritanya.

Bermakna juga, tindakan Speaker Parlimen, Pandikar Amin Haji Mulia menangguhkan sidang seawal jam 4.00 petang adalah sesuatu yang dirancang dan sekadar mengikut arahan.

Ia dengan sendirinya memperakukan bahawa yang merancang segala-galanya ialah BN dan Pas yang menjadi perlaksana hanyalah perkakas saja.

Tidak mungkin Pas tidak tahu atau tidak diberitahu mengenai semua perancangan yang berlaku itu.

Sebab itu, di sebalik sekian ramai yang mengecam keputusan Speaker menangguhkan perbahasan ke sidang Parlimen akan datang dan menjadikan isu Akta 355 terus tergantung untuk dijadikan bahan geli-gelian buat rakyat, dua pemimpin Pas tanpa sembunyi memberikan penghargaan kepada Pandikar.

Setiausaha Agung Pas, Takiyuddin Hassan mengucapkan terima kasih kepada Speaker kerana sudi memberi laluan kepada Akta 355 diusulkan untuk pindaan oleh Hadi, selain menganggap tindakan menangguhkan sidang adalah keputusan yang tepat.

Ketua Pemuda Pas, Nik Abduh Nik Aziz pula lebih dahsyat pujiannya dengan mendoakan Pandikar diberikan ganjaran tertinggi oleh Allah kerana membenarkan usul persendirian itu dapat dibentangkan akhirnya.

Berhubung tindakan Pandikar menangguhkan sidang, Nik Abduh hanya menyifatkannya sebagai kesilapan yang kurang 10 peratus nilainya, berbanding 100 peratus ketepatannya memberi laluan kepada usul tersebut dibentangkan oleh Hadi.

Mungkin kita banyak mendengar Pas bergembira dengan kejayaan usul persendirian Hadi itu berjaya dibentangkan, walaupun belum dibahaskan, belum tentu melalui proses pengundian dan belum pasti juga lulus untuk seterusnya diambil alih oleh pihak kerajaan, yang sebenar-benarnya menang ialah parti-parti komponen BN.

Sebagaimana mereka berjaya memaksa Najib membuat pusingan U daripada menjadikan pindaan Akta 355 sebagai usul kerajaan, parti-parti komponen BN sekali lagi berjaya membuatkan apa yang dibentangkan Hadi melalui usul persendirian sekadar sandiwara dan mainan saja.

Ia hanya untuk menyeronokkan Pas sambil mengikat sebelah kakinya untuk sentiasa menari bersama rentak UMNO dan BN, sedangkan hakikatnya Najib sedar beliau tidak mungkin membiarkan usul itu diluluskan kerana parti-parti komponen BN masih kekal dengan ugutan untuk meninggalkan kerajaan kiranya ia sampai ke tahap sedemikian.

Tahniah dan syabas kepada Pas, bukan saja kerana sedia jadi alat dan perkakas kepada Najib, UMNO dan BN, tetapi juga sebab merelakan agama ditunggang dan dipermain-mainkan untuk kepentingan politik dan kuasa, walhal yang akhirnya memeluk trofi kemenangan ialah MCA, MIC serta Gerakan

Anonymous said...

FBMuhamadAwang....

Saya mula berkhidmat sebagai pegawai tentera kor Rejimen Askar Melayu DiRaja sejak 20 April 1973 sehingga bersara pada 23 Jul 2003 salepas berkhidmat selama 31 thn 1 bulan dan 23 hari... dalam tempoh itu saya pernah berkhidmat dan sebagai tenaga pengajar Kor Risik, berkhidmat di Majlis Keselamatan Negara selama 6 thn, 
Ketua Cawangan Tektik dan Senjata (Tempor) di Pusat Latihan Darat..Maktab Tentera DiRaja.. Uni Pertahanan, Kem Pertahanan dan lain2 lagi.... 

SAYA NAK TERANGKAN FAKTA INI...


1. Pada awal 70an hingga 80an... kami keluar masuk hutan 3 bulan , keluar 1minggu kemudian masuk lagi...kkadang terus sambung... 
Dalam taklimat operasi kita diberi maklum ttg MUSUH yg dihadapi iaitu komunis dari Parti Komunis Malaya yg diketuai Chin Peng , Ah Soo Chai, Rashid Maidin dan banyak lagi.... Rashid Maidin ni Melayu yg lari dari penjara di Melaka menyertai komunis... Kesemuanya disebut Parti Komunis Malaya yg di sokong bantu oleh Republik Rakyat China yg UMNO dan kerajaan sedang bergabong....


Ringkasnya tak pernah di sebut Lim Kit Siang atau DAP.... jadi siapa kamu yg branded kan DAP ini komunis... DAN BN yg kini membuka pintu seluas2nya kepada China yg selama itu membantu, menyokong dan memayungi PKMalaya... 

Menerusi operasi melawan komunis, ramai rakyat, tentera dan polis terkorban dan cedera malah hilang anggota badan sehingga ka hari ini... Ketika itu isteti, anak dan ibubapa berkorban masa dan sokongan anak2 suami berjuang membebaskan negara dari pengkhianatan komunis PKM sehingga negara boleh membangun dgn lebih pesat...

Saya ulang DAP itu tidak pernah terlibat dimana2 pun dgn PKM.... Dan komunis PKM itu bukan semuanya Cina tetapi ramai juga Melayu.... Kini Kita bawa masuk mereka kanegara ini malah membuka perdagangan dan berbagai perjanjian termasuk KESELAMATAN??? BUKA MATA KAMU LUAS2...


2. Dalam kaedah teori pengajian perisikan... sejak dulu pun komunis PKM  itu IBU nya adalah Parti Komunis China Republik China..... Kami belajar segala aspek tentangnya termasuk memahami ideologinya...


3. DAP ada lah Parti politik yg majoritinya kaum China rakyat Malaysia dan warganegara Malaysia..  Melayu , India pun ramai ahli nya....


OLEH ITU JIKA TAK TAHU JANGAN BERCAKAP BODOH... DAN JIKA TAK FAHAM LAGI BOLEH  PANGGIL SAYA UNTUK DITERANGKAN....
JANGAN JADI BODOH DAN BUTA KAYU....

Anonymous said...

SALWAH ABDAT hang pi mana? apa dok cuci kandang babi...orang nak berblog hang pun teringin nak beblog
Ada hati nak makan babi semeja dgn atok kim ,anak tongong dia dan mat sapu...
2014 last tulih awat otak dah reput mcm atok 1/2 india

Anonymous said...

Umno dan pas lebih terok dari DAP...dah rancang awal2 lagi untuk bentang tapi tak mahu bahas dan lulus usul Ruu...sengaja nak melengahkan kelulusan dan pelaksanaan Ruu 355...
Bongok bongok umno terkinja2 bila ruu dibentangkan..main2 ugama untuk kepentngan politik...3 tahun blm diselesaikan..

Anonymous said...

Ko makan babi semeja dengan mca dan gerakan dan kristen serawak..lagi besar dan banyak babi ...kena gertak dengan babi2 ni ko terperosok ceruk jamban..gebang kebih2... Moooah...moooaah..

Anonymous said...

Oops jd non plk

Anonymous said...

Nape nih marah2 emo semacam eek
Panas bontot kena tuam ngan tombak bugis dan tombak pas eek
Dh bongok dok diam2 je

Anonymous said...

Pas perjuangkan Ruu 355 setakat pembentangan saje...cukup untuk modal pru dan yakinkan penyokong2 lobai pas dah mertabatkan islam....umno dah yakinkan melayu bahawa umno sokong sebarang usaha untuk mertabatkan islam...
Presiden ketua perompak sedondon dan sehati sejiwa dengan presiden makan rasuah...sesuai benar penyangak kerjasama dengan peniou...

Anonymous said...

Malaysiakini juga melaporkan:
"Rafizi tak perlu cabar, jalan terbaik adalah beliau membuat laporan kepada SPRM dan serahkan bukti itu untuk disiasat," kata Takiyuddin. - Ibid.
Malaysiakini hari ini menyiarkan kenyataan jawapan rasmi Rafizi ke atas respon Setiausaha Agung PAS tu dalam berita bertajuk "Rafizi: SPRM ada bukti orang rapat dengan PAS dapat duit Najib" yang antara lain berbunyi:
Beliau menyeru supaya saya menyerahkan bukti yang saya ada kepada SPRM supaya SPRM boleh segera menyiasat.

Saya ingin memaklumkan kepada rakyat bahawa SPRM sudah pun menyiasat aliran dana dari akaun-akaun yang disiasat berhubung dana 1MDB yang dipindahkan ke akaun peribadi Datuk Seri Najib Razak.

Dari siasatan itu, satu aliran dikesan sampai kepada tokoh yang rapat dengan pimpinan PAS itu.

Oleh itu, tidak timbul soal segera menyerahkan bukti kepada SPRM seperti yang dinyatakan oleh Takiyuddin itu.

Namun, saya akan mendedahkan nama tokoh tersebut dalam masa beberapa minggu ini dan selepas itu, saya akan membuat laporan SPRM supaya SPRM dapat merujuk kembali kepada kertas siasatannya sendiri. - Mkini.
Juga dilaporkan:
Setelah saya menamakan tokoh tersebut, ia akan menjadi ujian besar kepada Umno dan PAS seperti berikut:
Pimpinan Umno akan bergelut sekali lagi dengan isu campur tangan dalam pentadbiran keadilan negara sekiranya Peguam Negara sekali lagi menutup kes walaupun kertas siasatan telah selesai dan bukti telah dikumpul oleh SPRM;

Pimpinan PAS di segenap peringkat perlu menyemak sama ada mereka pernah sekali-kali menerima bantuan kewangan, derma, infaq atau dana (dalam apa jua bentuk dan bagi apa jua tujuan) dari tokoh yang saya namakan itu kerana ada kemungkinan besar ia dana dari wang rakyat yang dibelanjakan melalui 1MDB. Sebagai sebuah parti yang mengaku mengangkat Islam, setiap pemimpin PAS perlu lebih teliti dari semua parti lain mengenai asal usul sumber kewangan mereka untuk mengelakkan sumber yang disifatkan syubhah (diragui).
Aku yakin Rafizi ada maklumat yang cukup dan berkredibiliti untuk membuktikan tuduhan dia tu. Kalau dia tak yakin dengan bukti yang dia ada dia takkan buang masa buat tuduhan palsu.

Rafizi bukan macam YDP PAS Padang Serai, Ketua Penerangan PAS Pusat atau Presiden PAS sendiri yang tuduh tanpa bukti yang akhirnya masing-masing terpaksa minta maaf, bayar kos untuk batalkan writ atau terlepas dari saman malu cuma atas masalah teknikal.

Kesimpulannya, PAS takkan berani untuk saman Rafizi dimahkamah atas tuduhan Rafizi ni sama macam tak beraninya PAS untuk saman Husam dan sebelu tu SarawakReport dimahkamah walaupun sebelumnya kata sungguh-sungguh nak saman dalam masa tertentu.

Salwah Abdat said...

Chef Wan atau nama sebenar, Redzuawan Ismail pada semalam telah berkongsikan satu rakaman perbualan bersama pemandu teksi yang menceritakan perbezaan pentadbiran Pulau Pinang dibawah kerajaan DAP berbanding pentadbiran Pulau Pinang dibawah kerajaan Barisan Nasional.

Salwah Abdat said...

[PANAS] Pulau Pinang Lebih Baik Dibawah DAP Berbanding BN - Chef Wan

Anonymous said...

Non 1019 copy paste lah juga Malaysia Today kat sini....pasal piji pulok!!!!

Anonymous said...

yer la tok nujum pak belalang.
mintak belalang cari info. nanti bolih hakal macai2 bongok. bolih hearsay angguk2.

Anonymous said...

cai tak payah bahas2. kita pakat sokong. selepas tu serah kepada Allah. nak tunjuk handal buat apa.
ruu babi pun macai bolih sokong dan lulus. tak kan ruu 355 untuk memertabatkan lagi mahkamah syariah macai nak sembang banyak.
ingat tu...ruu babi bolih sokong.
ruu 355 sokong tau. untuk kepentingan islam. non muslim tak perlu menyibuk. tangan tak kena potong punya.

Anonymous said...

Rapiji larang rakyat Malaysia beli minyak Petron sbb katanya ia memberi kekayaan kpd tokey arak anak madey.
Betul ke cai pakatoon semua?

Anonymous said...

macai ni tau aje. macam pandai jer mainan politik. sape jer bolih membentangkan ruu355. bukan kerana mca atau mic najib tak membentangkan ruu355. haji hadi dah cakap ruu 355 bukan hudud cuma untuk memperkasakan mahkamah syariah. yang non muslim menggelupor tu apasal. bukan nak potong tangan atau potong diorang punya lancau.
jika belum bentang pun pembangang dah memekak kacau. lepas bentang lagi kecoh. jadi bolih bertenang sikit. balik rumah berfikir dengan tenang.

Anonymous said...

ko yg bongok angguk2..tak tahu ruu rak dibahaskan...kena gertak dengan
babi mca terperisok dlm jamban
..tak berani melawan...angguk2 perintah cina nca...ha3tapi eksyen lebih...

Anonymous said...

Ko takut fakta piji?...mcm ko takut cina mca...ha4...ingat samsing tak takut babi mca...
..

Anonymous said...

Ko ni memang bengong...kenyataan rspiji tu tahun berapa...anak madey dah lame jual kilang arak di filipina..

Anonymous said...

Betul rupanya ada kilang Arak....Ingat bergurau aje¿¿¿¿

Anonymous said...

1:43 kilang arak yg dia jual tu kilang dia lah kan?...kan...?
Maknanya dia pernah memiliki kilang arak lah kan?
Duit jual kilang arak tu dia bakar api semuanya kan?

Ingatkan rapiji bergurau je...kan?
Kang..kanggg... Bodo keturunan kau ni.

Anonymous said...

Antara kejayaan lain Parti Babi yang patut dibanggakan oleh para pengikutnya ialah kemunculan broker haram iaitu bapak kepada seorang ADUN P.Pinang (pemakan daging babi tegar) projek perumahan rakyat PPRT - duit kopi untuk broker tua.

Tokong Muda kena baling ashtray rokok sebab menggatal, pantang babi betina bila dapat tahu babi jantan mengatakan di belakangnya (Tokong Muda pandai makan tak pandai simpan) - kisah suka duka si Tokong Muda.

Para pengikut terkebil-kebil, nak kutuk tak boleh, nak ikut pun tak boleh (ashtray rokok boleh membunuh). hehe

din pagoh said...

Jamal dah mampos belom?

Anonymous said...

Posong takut malu konon...persidangan agong umno tahun lalu najib umum nak bentang supaya mudah proses kelulusan..pas setuju ...tiba 2 najib umnum suruh pas bentang sendiri kerana tak dapat konsesus komponen bn...pecah lobang mca gerakan mic dan bn borneo tak setuju najib bentangkan...bajib takut nak bertegas...sekarang presiden mic akui bn setuju pas bentang tapi tak boleh bahas...ape ni?

Anonymous said...

Putar mcm ha4 abang beca nampak...cai bengong...kalo tak bahas nak lulus mcm mana?...buta proses parlimen..

Anonymous said...

Ngok kisah anak madey beli syer kilang arak ni seblm 2010 lagi...heran masa tu macai2 bodooh tak bising pon..semua bisu..beli esso tukar jadi petron pon bisu..baru sekarang nak bising?...baru pulih sakit bisu?..

Anonymous said...

Jamal samsing jalanan pon kena sepak dengan cina mca...terperosok dlm jamban ...terus bisu ketakutan...semya macai2 umno ketakutan mcm jamal jamban...bila lobai pas 90 juta bentang ruu tapi tak boleh bahas barulah macai2 boleh gebang sikit...ha4... Pengecut belaka..

Anonymous said...

Ingat din pagoh dah mampoooooooos!
Orang senyap selalunya bijak...Tapi yg gebang lebih selalunya umpama tin kosong¿¿¿

Anonymous said...

Haa 4... Yer ke senyap...asik ratib babi...babi..babi...rupenye dia kena sontot dengan babi yg lebih besar bertaring...

Anonymous said...

Sarawak Report: Belum ada notis saman PAS sampai hari ini

Editor Sarawak Report belum menerima sebarang notis saman meskipun sudah lebih 3 bulan tarikh akhir bagi pihaknya memenuhi tuntutan PAS berhubung laporan mendakwa pucuk pimpinan parti itu menerima RM90 juta daripada Datuk Seri Najib Razak, berakhir.

“Mereka mengugut untuk menyaman saya dalam masa seminggu jika saya tidak melakukan banyak perkara (yang dituntut) pada pertengahan Disember (lepas)… tetapi belum ada (sebarang tindakan),” kata Clare Rewcastle Brown kepada FMT menerusi e-mel. Katanya, peguam bagi PAS di United Kingdom masih belum mengemukakan sebarang notis guaman terhadapnya ataupun portal itu berhubung ancaman mereka.


Beliau berkata demikian sebagai mengulas pertanyaan sama ada Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang atau partinya telah mengambil tindakan undang-undang terhadap beliau dan Sarawak Report di UK sejak kata dua itu dikemukakan.

Sementara itu, Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan pula tidak respons kepada FMT walaupun mesej WhatsApp dihantar semalam. Sebelum ini, Takiyuddin berkata, peguam partinya di United Kingdom telah menghantar surat tuntutan kepada Sarawak Report pada 13 Disember lepas.

Beliau berkata, surat yang mengandungi 3 tuntutan iaitu menggesa Sarawak Report menarik balik artikel bertarikh 6 Ogos 2016 dan mengeluarkan permohonan maaf mengikut terma yang dipersetujui oleh partinya.

Anonymous said...

http://www.amenoworld.org/2017/04/kenapa-bila-speaker-tangguh-usul-ruu355.html?m=1

Mp gembira ruu 355 dibentang presiden 90 jota...tak perlu bantah speaker ruu tidak dibahas untuk kelulusan...untuk bentang saje tau..
Tokey dewan rakyat tutup kedai awal..kul 4 dah tutup...pewerfool but bloodifool..

Anonymous said...

Babi kandang

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates