April 13, 2017

245 Pemilik Disneyland Malaysia, Adam Rosly Ditangkap, Tahniah @SPRMMalaysia



Pembantu Khas Ahli Parlimen Ampang, Zuraidah kamaruddin dan pemilik Disneyland Malaysia hari ini ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Adam Rosly yang juga Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Ampang ditangkap SPRM sebentar tadi selepas hadir ke pejabat SPRM untuk memberi keterangan. 

Adam Rosly bakal didakwa kerana menipu berkaitan sumber pendapatan dan harta. Adam Rosly dipercayai terlibat dalam pengubalan wang haram (money laundering) berkaitan hasil haram dari perbuatan rasuah. Tahniah SPRM.

Menurut Zuraida Kamaruddin, kekayaan Ketua AMK Ampang itu datang dari bapanya yang merupakan ahli perniagaan. Maka kita berharap agar bapa Adam Rosly tampil membersihkan nama anaknya, walaupun ada cerita yang mengatakan bahawa Adam Rosly sendiri tidak pernah bertemu bapanya semenjak lahir.

Nota Kaki: Maka kecewalah usahawan-usahawan di luar sana yang bercita-cita untuk menjadi jutawan dengan kononnya menjual nasi lemak seperti Adam Rosly. Nampak gayanya bukan taukeh nasi lemak saja yang kepanasan, Mak Lampir Indon mantan penjual buah pun tak tidur malam kalau macam ni.

245 comments:

«Oldest   ‹Older   1 – 200 of 245   Newer›   Newest»
ted manoff said...

Ryezall..Yg menyamun duit 1mdb tuu bila nk ditangkap@dakwa..bukti dpn mata jerr...๐Ÿ’ฉ๐Ÿ’ฉ

Anonymous said...

Hahaha jd MICKEY MOUSE ler plk su adam rosly..

1mdb da BASI...
SReport n FBI da xlyan

Kihkihkih

Mat Gunong said...

Dengan pengakuan berkanun saudara Rafizi, sesiapa pun boleh ambil tindakan mahkamah terhadapnya. Mau lencun jubah wa'laun. Yg mala'un tentu kena tempias sama. Kita nk tengok SPRM nak guna pukat tunda, atau pukat Alpollo. Aku tak nak lah bias tapi boleh dijangka..

Anonymous said...

pecinta Parti Babi seperti Ted Manoff akan menyondol siang dan malam demi kesejahteraan Parti Babi dan parti yang bersekutu dengannya.

walaupun yang ditangkap ialah penyangak dari Parti Bontot, adalah menjadi tugas Ted Manoff aka pecinta Parti Babi untuk membelanya - cubit peha kanan, sakit juga peha kiri.

Adam Rosly ni sebodoh-bodoh penyangak, mungkin atas faktor usia yang terlalu muda - dengan berbekal digree' SPM dan status ketua angkatan muda Parti Bontot dan bukan dari keluarga Bangsawan. tak patut betul si penyangak ni menjaja kehebatan rumah Disneyland dan deretan kereta mewah di dalam akaun sosial (betul-betul datang sial, SPRM cekup).

Mati hidup balik orang tak percaya bila si bodoh ni kata semua harta tu adalah hasil kerja keras dalam perniagaan yang tak boleh diberitau sebab takut kena sabotaj oleh pesaing dalam dunia bisnes

akibat dari kebodohan Adam Rosly, hati Mak Lampir berdegup kencang macam enjin bot sangkut sebabnya - Mak Lampir ni bukan asalnya cerdik, dapat jadi MP ibarat dapat jackpot (tuah orang bodoh) dari menjaja buah-buahan segar di tepi jalan bertahun-tahun, tiba2 jadi MP di Ampang Kuala Lumpur ditambah pulak jawatan ketua wanita Parti Bontot.

Hubungan diantara Mak Lampir dengan Adam Rosly kata orang - ada bunga cinta maka rumah Disneyland dan kereta mewah adalah lambang cinta antara dua ekor penyangak yang bodoh sepanjang zaman.


Ted Manoff aka pecinta Parti Babi hanya telan air liur sambil menyondol, tak pernah terlintas di dalam kepala otak Ted Manoff untuk memiliki kekayaan cam Adam Rosly (dapat cium pagar rumah ala Disneyland pon sudah cukup membuatkan hidungnya kembang semangkuk semangkuk).

Nasib kau Ted Manoff, dulu masa kecik tak nak belajar pandai-pandai, si bodoh tu guna digree SPM jer, sekurangnya merasa gak la gaya hidup mewah Benson n Hedges. kau apa ada ?? menyondol terus.

Hehe

Mat Gunong said...

Jerat tidak lupa kan pelanduk. Hanya pelanduk je yg selalu lupakan jerat.

Mat Gunong said...

Saya setuju beliau di dakwa kalau benar melakukan kesalahan. Tidak hairan mana mana parti pun ada sahaja opportunis yg mengaut kekayaan tanpa yg haq. Kerana digelapkan dengan kuasa yg diamanahkan. Lu bikin lu tanggung. Aci curi 1 tin milo untuk anak pun kena penjara 2 tahun. No body above the laws.

Anonymous said...

itu la padahnya bila berlagak ..ego..sombong ngan jiran jiran
hambik ko....

Anonymous said...

ini semua drama tamil saja. sekadar lakonan. tiada wang di songlap. ini kerana seperti yang ABU Salwat akui iaitu mereka bukanlah pandai tetapi bodoh. dan si bodoh tak akan tahu cara nak mekedarah. Wakakaka

Anonymous said...

yang bodoh adalah ABU. dorang makan tulang... bos-bos santap daging b atang pinang. paling dunngus bloggeng newtun dedak tak dadat, tulang pun melepas. kik3

Anonymous said...

berapa kekayaan dan salah atau tidak bukanlah aspek yang akan dinilai oleh rakyat. rakyat hanya mahukan pengesahan takat mana bersihnya PakaTun dan selebihnya bagaimana PakaTun sembunyikan kekotoran selama ini.

Anonymous said...

Apa nih mangkok ayun bertingkat-tingkat
Slogan selcat bagai patut ditukar
Selpig sondol menyondol
Antor je mak lampir balik indon

ted manoff said...

Umno dh ambil banyak..berilah peluang org lain..klau btul dia seleweng dakwa..dia hanya ikot apa yg pemimpin umno buat dulu...๐Ÿฐ๐Ÿฏ

Anonymous said...

dia ikut cara Atok Tua Otak Merepot le tu, ikon dia ..

Anonymous said...

Ted aku taula hang marah kat madey , haram seduit dia pun hang tak merasa
Tapi dok tuduh dia buat apa , kesian kat dia hang tau dak

Yang dizalimi said...

dia memang kuat kencing. mulut cakap memang power. petik2 agama semua. banyak je rahsia dia aku simpan sampai sekarang. semoga Allah membalas kejahatan mamat ni terhadap family aku & diri aku. Aminn.

Anonymous said...

Sorry Bro, kemewahan u tk diterima oleh PKR, yg melapor pun org PKR, Dato Jamal tukang ckp aje Bro,,,itu sebab lain kali dah kaya bayar cukai kat Kerajaan dan banyakkk sedekah....dulu u tukang cuci keta je....hi hi sayonara bro...

Anonymous said...


Tunggu lepas penyamun duit BMF Dan DIEG Dan SPLASH ditangkap dulu... Ada erti


1mdb melalak
Bmf bisu
Forex bisu
Dieg bisu
Splash bisu

Mat Gunong said...

Kalau saudara tahu atau mempunyai maklumat mana mana individu atau kesatuan yg melanggar undang undang. Sila buat pengaduan kepada agensi penguatkuasaan. Contohi lah saudara Rafizi yg membuat tuduhan disertakan dgn pengakuan berkanun. Barulah anak jantan, . Wa tabik spring sama lu fizi . Lu ada brani?,anon 706 atau lu sembang lebih.

Anonymous said...

Tahniah jamal.

Anonymous said...

Org pkr pon MENTEDARAH rasuah jugak ker???

Kihkikih

Mmg HAMJADAH BIOL ler

Anonymous said...

CIA lame dah tanye bila nak siasat bmf...tak reti ker?
Forex masuk akaun saper?
Died masuk akaun asper?
Splash masuk akaun saper?
Tak boleh jawab diam2 lah..

Anonymous said...

Macai bercinta dengan babi mca gerakan kristen botneo seyap jee...kena sergah dengan babi pon senyap jugak...pengecut..

Anonymous said...

Berapa tahun adam rosly kena jail?...berapa jota adam rosli songlap?

Anonymous said...

Kalo YAWAS masok akaun DAPigs
BMF masok akaun akulah. Akaun Atok
Forex masok akaun cina Kroni, Proksi, Penama
Dieg masok akaun bontot, jubor
Splash masok akaun bontot, jubor

Aku tau, sbb tu aku boleh aje jawab, sambil pejam mata lagi

Lunyai duit kerajaan dilanyak malaon politik

Anonymous said...

Tahniah Azizul Hasni Awang kerana jadi juara dunia acara kierin di Hong Kong. Sesungguhnya kejayaan ini tidak terbayang mampu dicapai di era dinosaur.

Anonymous said...

Tapi Dinasor Tua Otak Merepot tu dah dapat gelaran terkini Godfather of Corruption. Satu pencapaian negara tu ...

Anonymous said...

9:48..selain godfather of corruption atok tua mereput tu dapat juga gelaran godfather of Taik semesta alam...satu pencapaian dunia tu..

Anonymous said...

Anak ikan dah masuk jerat...hehehe padan muka

Anonymous said...

Salwah pulak dpt gelaran betina of rotten stank taik of all time.

Anonymous said...

pengakuan berkanun????..hehehe nanti lapiji cakap itu pun pengakuan gurau2 jer...hehehe

Anonymous said...

Sergah bontot ko...hehehe 24jam melalut sergah..hehehe

Anonymous said...

pengakuan berkanun????..hehehe nanti lapiji cakap itu pun pengakuan gurau2 jer...hehehe

Salwah Abdat said...

Ye ke setahu aku ayah mu yang pegang title itu.......!!!
Hehehehe

Anonymous said...

Xpayah uturn ke umno la ted...yg pentin ini anak ikan makan tahi...mak lampir mak ikan mungkin makan bangkai kot...hehehe

Anonymous said...

Ko simpan rahsia pun kita subahat dpt dosa sama dgn dia gak...haha

Anonymous said...

Mana ada...itu sedekah rakyat...hehehe
Klw umno betul rasuah...hehehe

Anonymous said...

Aik..sentap lak caiharbi salwah haramjadah ni...hehehe

Anonymous said...

Nak jawapan masuk akaun mana, tunggu sepina dari perancis sampai dulu.. dekat 5 tahun menunggu ni....

Anonymous said...

Ted kentot, kat mana aku leh jumpa nasi lemak adam rosly punye ni??? Dia jual kat bangla, nepal, myanmar, indon je ke???

Anonymous said...

Dapat duit terpijak... Bawah meja... Tu namanya sedekah. Macam ade sekor mangkuk pkr kat perak tahun 2008 dulu, orang bagi seks free utk dapat projek, tu bukan rasuah... itu SEDEKAH....

Sedekah kepala bana ted kentot...!!!!

Salwah Abdat said...

Mu tu yang haromjaddoh kato pokcik kelate,,mu bodoh plus stupid..!!!!
Mu cokek budu 24 jem macam Mano tak bodoh.......!!!
Hehehehe ......!!!

Anonymous said...

Salwah albadut... sentap tak pasal2.

Hehehe

Anonymous said...

Sapina pon tak tahu apebenda nak sembang sapina konon..

Anonymous said...

Najib takut masuk jerat tony pua...anak ikan tak ade kes songlap..

Anonymous said...

Rspizi gurau2...saper yg berani saman? Hehehe..

Anonymous said...

Malu nak ngaku konon...babi kapir bn sergah angguk2...gebang kalahkan loyar..

Anonymous said...

Lobai pas makan 90,jota ko makan berapa hinggit...lobai pas cedik dari macai bodooh...

Anonymous said...

Sapina tu butir taik kepala bapak ko... Kalau tak sahut nanti kepala bapak ko jadi nyanyuk macam atok madey...

Salwah Abdat said...

Dear Mr.Anon 11.09,,you got no standard to challenge with me,perhaps the admin blogger is the right person to challenge with me,but instead he chose to remain silent to whatever comment that i throw in this blog,please learn how to look at every angle when we wants to talk about politics..!!! Till then adios Samigo ....!!!!

Anonymous said...

Kalahkan loyar taik babi pro lgbt yang banyak ada dlm fuckatan tu ke?

Anonymous said...

Hehe... Tak payah saman. Duduk la jadi burung belatok pondan. Pru akan datang pun title yg pun dah tak dapat

Anonymous said...

Sembang lebih...bukti yileks...CIA lame nunggu ko siasat bmf...meralu jer..siasat tak jugak...ape punye bodoh macai ni..

Anonymous said...

Merapu2 hari22...siasat tak jugak...ape punyer bodoh macai

Anonymous said...

Hehe... Mangkuk fuckatan syok sendiri. Songlap tiada.. terima sedekah ada... Bawah meja...

Anonymous said...

Dear albadut salwah laknat... Pigi mampus la dalam neraka...!!!!

Anonymous said...

Macsi bodo merapu .geng babi...sondol sana sondol sini harapkan tulang...

Anonymous said...

Aah... Macam perangai pembangang sebelum atok madey jilat jubor kit sial... Merapu hari2, bukti konon ada sana sini. Bila atok madey masuk ph, semua bukti hilang masuk jubor kit sial... Apa punye bodoh puak bangkai dalam pembangang...!!!

Anonymous said...

DARIPADA NAJIB KEPADA NASHARUDIN, DARIPADA NASHARUDIN PULA DIAGIH KEPADA SIAPA?

Berdasarkan pendedahan Rafizi Ramli melalui akuan bersumpahnya bahawa bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa ada menerima sejumlah wang - tentunya juta-juta - dipercayai bersumberkan dana SRC International, anak syarikat 1MDB daripada Najib Razak, pihak yang disebut namanya tidak boleh lagi sekadar berdiam diri saja.

Najib yang mengagihkan dana tersebut menggunakan akaun bank peribadinya dan Nasharuddin sebagai penerima wang, adalah dua pihak yang harus segera menjelaskan perkara itu dengan jujur dan ikhlas kepada rakyat.

Ikut logik, tidak mungkin Najib menyalurkan wang tersebut kepada Nasharuddin atas kedudukannya sebagai individu semata-mata kerana kepentingannya terlalu kecil untuk diwajarkan bagi menerima wang daripada seorang Perdana Menteri.

Jika pun pemberian wang itu atas nama individu, kenapa Nasharudin jadi pilihan dan adakah sesiapa yang lain turut diberikan wang juga oleh Najib?

Anonymous said...

2 buku kit siat tulis pasal bmf dulu pun boleh koyak buat bungkus nasi lemak adam rosly... Taraf sampah...!!!

Anonymous said...

KOTA BHARU: PAS menegaskan pihaknya tidak pernah menerima sebarang sumbangan daripada bekas timbalan presidennya, Datuk Dr Nasharudin Mat Isa. Setiausaha Agungnya, Datuk Takiyuddin Hassan, berkata Nasharudin juga tidak pernah memegang sebarang jawatan dalam PAS sejak beliau tewas dalam pemilihan PAS pada tahun 2011. "PAS juga tidak pernah menerima sebarang sumbangan daripada beliau melalui apa jua bentuk kecuali sumbangan tetap bulanan sebagai Ahli Parlimen PAS yang berakhir pada Mei 2013 sebagai Ahli Parlimen Bachok, " katanya melalui kenyataan media hari ini. Beliau mengulas dakwaan Ahli Parlimen Pandan Rafizi Ramli melalui akaun bersumpah mengenai sumbangan itu. Takiyuddin berkata PAS menyerahkan perkara akuan bersumpah berkenaan kepada pihak berkuasa supaya dapat mengambil tindakan sewajarnya mengikut undang-undang. "PAS berpandangan bahawa perkara berkenaan masih kekal berstatus 'dengar cakap' selagi individu berkenaan yang dikatakan memberitahu maklumat itu mengesahkannya. "Oleh itu, PAS menggesa Rafizi turut segera membuat akuan bersumpah mengenai dakwaan bersifat rasuah yang dibuat oleh Raja Petra Kamarudin dan Chegubard baru-baru ini terhadap beliau dan beberapa pemimpin PKR untuk makluman dan pertimbangan rakyat Malaysia," katanya.

Anonymous said...

Salwah babi, knp entry kau dah tak sebut lg pasal Ruu355 tu? Kau dah puas hati mempersendakan pembentangan Ruu tu? Nanti bila kau mampus kau taulah nasib kau. Bila kau mampus, kambus mcm babi.

Anonymous said...

Pasti lobai tu ada rumah ala disneyland 90 buah kan... Mengikut perkiraan tokey nasi lemak bernama adam rosly anak ikan mak lampir..

Anonymous said...

Tak payah kambus... Hantar je bangkai dia ke pusat pembakaran agama buddha... Baru dapat ABU letak dalam botol... Anak cucu dia datang dari indon pun boleh datang sembah.

Anonymous said...

Salwah macai cina babi pada hari pertama masuk 'bertugas' di blog CTS ni bukan main posting macam 'Imam Muda'. bunyi Quran lah akhlak lah.. awal tu je.

setelah kemudian rupanya dia tunjuk rupa asalnya iaitu babi belaan dan bertopeng syetan. Menggelupor sakan bencikan ruu355 taktau kepala dan punca.

rupanya sbb nak kepak laju menonggek ekor penuh tahi demi jadi barua dapig.

Boboi bodoh pun tak sahut daddy, ko yang lebih2 salwah ted.

skrg rajaliwat beri arahan dr sungai buluh jail.. terketar2 ko stop balun ru355.. sungguh sial sikap mu wahai ted salwah!

ko lebih hina dair bangkai babi.. ted salwah!!

Salwah Abdat said...

You and your friends in this blog is all lunatic and unwanted specimen to this country...!! Your IQ is extremely low like roar pigs,,every single of you are worthless creatures!! You guys no nuts about politics but champion in using vulgar language whenever we give facts,,so pathetic....!!!

Salwah Abdat said...

Both of you no nothing about Islam,Our Nabi Saw never look down on anybody and always be gentle to all mankind, nevertheless you idiot which claim to be more Islamic but does not portray yourself to be a good Muslim,every single word that come out from your dirty mouth is all vulgar language,what a shame.....!!! May Allah pour wisdom to all of you...!!

Salwah Abdat said...

As i already mentioned earlier that you have nothing to talk other than using vulgar language,there is no facts to counter attack us but only using vulgar words,i should say that you are even worst than "Abu Jahal"
& "Abu Lahab" definately even worst i believed,claiming to be protecting Islam but bullshit...!!! In which ways are you following our Rasul Saw path???

Anonymous said...

Salwah albadut ni satu geng ngan siti kassim, konon cakap omputih nampak hebat sangat la... Pemuja anwar ibrahim peliwat laknatullah juga tu...

Anonymous said...

macamana nak bunyi lagi..bapak ketum dah mengaum dari dalam.. goyang lutut weh.

Anonymous said...

Ted kentot celaka babi, kat mana aku leh jumpa nasi lemak adam rosly punye ni eh??? Kat belakang jamban rumah ko ade jual tak?

Anonymous said...

Din pagoh dah mampus ke belom?

ted manoff said...

Insaflah ryezall dan macaii sekelian.. Hari jumast nii bykkn zikir..bkn menambah dosa fitnah dn sebAgainya..insaflah ryezall...๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข

Mat Gunong said...

Dalam permainan bola sepak ,ada 2 tendang bebas. Iaitu Direct free kick atau in-direct free kick. Walaupun ada perbezaan, nahu perkataan, matlamat pasukan adalah ingin menyumbat duit ke dalam kantung masing masing. Walaupun sumbernya dari hasil menabung kaki tangan kerajaan untuk masa persaraan mereka nanti. Menafikan dgn kata kata tidak tahu atau menerima harta songlap yg di infak menunjukkan kamu tidak boleh dipercayai. Jangan nanti spt kes " big spenda tapa, di tutup begitu dgn alasan besi tidak boleh menjadi saksi. didalam kes ini atas tuduhan menerima dana 90 j ini, sepatutnya kamu berusaha l untuk mendapat maklumat serta bukti dari pihak yg berwajib. Jangan jadi pemalas dan ,mengunakan agama serta dalil dalil mengikut selera kamu. Untuk melepaskan diri.Kamu berkokok dgn mengatakan hudud itu tuntutan agama, sedangkan kamu tidak memahami tututan hudud itu sendiri iaitu mesti adil. Kerana keadilan itu me hampiri menghampiri sifat takwa .. Kamu lah golongan yg cakap tidak serupa bikin. Merosakan imej islam dengan sikap dan pendirian kamu. Terngiang lagi di cuping telinga bila ketua wala'un semasa bersama pakatan rakyat , bila ditanya soalan berkenaan perlaksanaan hudud. Dengan petahnya kamu mengatakan yg hudud ini hanya 0.001 berbanding dari keseluruhan dari tuntutan agama. Sekarang dgn hanya ingin membuat pindaan dan penambahan hukuman yg termaktub didalam.RUU355, gegak gempita puak kamu melabel kan sesiapa yg tdk bersama dgn gelaran yg jelik. Maka sudah terang lagi bersuluh, yang mana ulamak , yg mana pukimak

Mat Gunong said...

Sebenarnya TED ! cybertrooper bangang belaan umno ,( istilah bangang tu najib yg beri ye..bukan saya.) bila berhujah dah macam orang hilang akal. Dipenuhi dengan kata kata merapu, makian serta bahasa kelucahan melampau. Ini menunjukkan jalan mati buat Umno semakin menghampiri. Kesian najib mengharap cybertrooper kaki bodek, otak udang , minda lemah ,( ini khairuddin yg beri gelaran, bukan saya) untuk menggilap semula imej beliau yg semakin kusam. Mentedarah dedak kuat , tapi malas buat kerja. Nasib kau la najib. Kau pun suka dikelilingi menteri yg kurang cerdik agar kamu sentiasa nampak cerdik dikalangan yg kurang cerdik. Cerdik kah kamu????

Anonymous said...

7.56am: hmm...apelah kamu ni, pagi hari jumaat yg mulia dah mulakan episod memperlekehkan najib dan pak2 menteri kabinet Malaysia. Kamu tu, apa sumbangan kamu utk membangunkan negara.
Dah ketentuan Allah yg DS Najib adalah PM Malaysia. Kamu tak percaya pd qada dan qadar ke?

Anonymous said...

Ted hang ni banyak chengkadakla
Nak free pi join nuar
Siap boleh servis ekjos hang yg selalu tersumbat

Anonymous said...

din pagoh (termasuk juga ted, mat gunong dan salwah, kalau semuanya mengaku beriman kpd Tuhan yg Esa lah),

ko tulis "Pelir kau naik nk salahkn peniaga ke?" kat atas tu?

skrg ni aku nak tanya, "Pelir kau naik nak salahkn Najib ke?"

Sudahlah, ko nak sokong sesiapa pun sokonglah, ko nak berpolitik hantamlah, takde siapa yg halang dan peduli, tapi ingatlah, kalau Tuhan dah tentukan Najib utk jadi PM, dia tetap akan jadi PM. Ko maki lah, ko kutuklah, kau kata apa pun, ketentuan Tuhan tu lebih berkuasa dari mulut beracun kau, mcm mana bisa sekali pun kata2 yg kau hamburkan.

Disitulah sebenarnya 'UJIAN' utk kehidupan kau, sedangkan ketentuan Tuhan TETAP akan berlaku. Didunia fana ni kau kena berusaha utk kehidupan dunia, bukan menyalahkan org lain. Semakin dunia menghampiri kemusnahannya, tidak ada apa pun yg senang dan mudah. Yg selalu diingatkan adalah "tidak akan akan ada hari yg lebih mudah dari hari sebelumnya, melainkan akan bertambah susah dan derita".

Najib tidak akan rugi apa2 disisi Tuhan (didunia mungkin impaknya kalau tidak pun namanya tetap tercalar oleh tuduhan liar Kau !!), sedangkan yg sebenarnya kaulah yg sedang 'mencorakkan' kehidupan kau selepas mati nanti.

Yg kafir sahabat2 kau tu tak perlulah kau samakan dgn diri kau, krn dah janji Tuhan bagi yg tidak beriman akan menerima azab yg amat pedih diakhirat nanti.

Anonymous said...

budak adam tu punya harta pun korang nak gaduh.. biaq la
ex-tokey buah pun tak backup .. yg duk kalut PAS UMNO bagai pe hal
rumah dia .. kete dia .. duit dia .. lantak pi la apa dia nak jawap kat SPRM
apa ingat SPRM hadap sangat ke ko sokong parti mana ..
cuma diorg nak siasat dari mana punca .. sah atau tidak
jom mancing ... air tengah elok ni

Anonymous said...

Aku agak heran jugak tengok, takde sekor pun loyar politik PgayR yg mengiringi si Adam ni pergi ke SPRM? Tanpa sesiapa pun yg membantu ..

Nampak sangat budak hingusan ni dibiarkan mati kering keseorangan. Cuba kalo cina atau india atau kaki putar alam PGayR, waima samseng sekali pun, pasti akan ada loyar keling belit PGayR dgn penoh lagak ikut serta.

Pada aku itu menunjukkan tanda2 kalaulah PH memerintah, pasti akan jadi kutu jalanan lah org2 Melayu akhirnya.

Tengok kejadian mcm ni, aku tetapkan aje hati aku utk undi UMNO/BN sampai bila2.

nanonano said...

Hahahahahahhahhahhahhshhshhshs...huh semput urat perut gelak. Ingat ye SPRM, itu semua harta dari perniagaan keluarga. HERET SAMA SELURUH KELUARGA DISNEYLAND. Mak bapak, anak bini, pakcik makcik, adk beradik, ipar duai, sepupu sepapat. Bawak semua sekali bercuti di Sungai Buloh Inn. Baru berkat. Kita jumpa la ramai ramai nanti masa auction harta harta keluarga ni. buat gathering, ajak la ted kentot, salwah dn mat gunong sekali, boleh putus urat perut secara berjemaah.

Anonymous said...

Itulah dulu konon bersih dan telus. Sama jer. Itu yang nampak. Yang tak nampak. Guna kroni tutup makan besar belum diketahui lagi.
Jangan sembang suci la...depan muka harta karun macam cerita alibaba..yang kuat iman pun bolih cair. Apa lagi yang kaki kelab malam dan kaki jual aiskerim dalam jamban..meleleh air lior.
Mengata orang perompak. Sendiri jadi penyamun tak sedar. Phuiii....
Umno tu ada bocor sana sini Memang bukan baik macam malaikat tapi lebih baik dari parti kafir dan parti lgbt. Umno Bn tetap dihati.

Anonymous said...

YANG GELI HATI..DIA CAKAP JUAL NASI LEMAK. KALAU MACAM TU..NASI LEMAK ANAK DARA KEJAP LAGI BOLIH BUAT BANGLOW DISNEYLAND DAN KETA MEWAH 2-3 BIJI. KAH KAH KAH.....

Anonymous said...

Nah haai kena geng kalo bulih keretapi pun depa nak kalih ,kena geng UMNO / BN tak cukup blog nak hantaq komen.
Apa punya hippokrit.

Anonymous said...

din pagoh belum mati lagi, dia ada komen pagi tadi, tapi dia dah kena 'ban' oleh admins. semua komennya telah dipadamkan. tu pasal ada anon yg balas komennya yg pagi tadi ..

kesian dia. itulah, org tunjuk ego dan celupar itulah jadinya ... masuk blog org, lawan tokey ..

Anonymous said...

Ayo...Adam rosly..nak kena tuduh kat mahkamah.. Habis terburai terbarai Pkr kat Selangor.. Yang selama ni cuma jadi Melayu screw.. ZURAIDAH.. Asmin..siap..turn uolls..bila2 jer..dah cakap kan..sekarang ni akhir zaman.. Sapa tak amanah..tak.ikhlas..dlm sesuatu hal yang melibatkan rakyat.. Mmg Allah bayar cash..ingat isu tiada air... Isu jln berlubang.isu roboh meroboh gerai..isu duit Yawas..tu semua kerja pembangkang kat Selangor..kan...dah cakp kami rakyat Selangor akan sentiasa berdoa kepada Allah..agar..jatuhkanlah pemimpin yang korup dan tidak ikhlas....Hilman idham bila pulak yer...tak kita sabar dan berdoa..
.

Anonymous said...

Din pagoh yg mulakan dulu. Sebelum ni, setiap entry beliau akan tanya... Jamal dah mampus ke belom? Sekarang dia pulak yg kena.

Din pagoh dah mampus ke belom?

Salwah Abdat said...

Much of this stolen pension money was handed out to UMNO linked organisations to assist them in their election battles in the 2013 election. There appears to have been no accountability, meaning that the recipients could have used the illegal cash however they liked. Other money was spent on private luxuries by Najib and Rosmah for themselves.

Anonymous said...

Bukan sedekah..tokong baru berangan trowong khayalan jer...rakyat penang bongok dah derma 300jota...hehehe

Anonymous said...

Hehehe caiharbi1134 bongok malu nak ngaku cai bongok anggok2...hari2 sondol merata tak tentu arah...haha

Anonymous said...

Hehehe caiharbi1136 anggok2 bongok 90jota...hehehe

Anonymous said...

Nasik lemak kena jual kat caiharbi2 baru cepat kaya...caiharbi bongok main sondol mentekedarah je...

Anonymous said...

Wahhhh..betul2 sentap salwah albadut caiharbi ni...hehehe

Anonymous said...

Uweekkkk..caiharbi bongok

Anonymous said...

BERITA PANAS !!! Berjejeh peloh ..

Salwah tu ikut kata Mak Lampir, bini kpd Adam Disneyland.

Itu pasal dia tau semua duit pencen mana pergi, duit Yawas mana pergi, duit org hidup duit org mati semua dia tahu.

Dan Salwah juga pakai teropong Pirates of the Caribbean spt Bomoh Malaya, dia nampak semua apa yg dia nak tengok. Hanya dgn menjunjong 2 biji kelapa muda, semua dia tau.

Salwah Abdat said...

Oi oi oi ya mereka semua penyamun,,
Oi oi oi pulang bawak harta,,
Wang berjuta Intan permata,,
Rakyat yang punya,,
Habis dia kerja......!!!!

Anonymous said...

Anak keling ni menyalak

Anonymous said...

Dalam Pakatan Penyamun Rakyat ...Adam tu kira sikit tinggi la dari macai yang dok menyondol ni....SPRM dok siasat Adam ni nak tau lobang-lobang duit haram dan rasuah sebagai bukti...nak cekup penyamun dan ketua penyamun...
Dua tiga ekor jebon macai yang dok menyondol ni SPRM tak teringin pun sebab bukan ada nilai ...no brain..tau menyondol bagi upah sikit..melompat2 dan terangguk2 gumbira...

Salwah Abdat said...
This comment has been removed by the author.
Salwah Abdat said...

Ache,Ache buka pintu,,
Nana balik pukul satu,,
Ada wang dalam saku,,
Itu semua Nana sapu...
Tolong kira satu-per satu !!!

Anonymous said...

5 hari tahanan ... berlenggas la pungkuq hang
duk ataih blok ais la ... bagi 10 minit tanya la apa pun semua bole jawap
sluar dalam mak lampir kaler apa pun dia tau...
hahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Salwah Abdat said...

Ok bro,,Oops salah,,
Ok beruk gua caya sama lu....!!!

Anonymous said...

Hamlau nih kena tahan bawah AMLA 2001
Mari kita lihat siapa lagi akan kena
Satu disini satu disana
Lain kali jual nasi lemak lauk puyuh berlada baru tak kena
*puyuh = salwa

ted manoff said...

Berita tergemparrrr๐Ÿ“ข๐Ÿ“ฃ๐Ÿ“ข๐Ÿ“ฃ...nampaknya kumpulan media pro hisham aww dh mulakn serangan terhadap wak jahid hamidi..bloger2 pro hisham Aww dh dipanggil utk tentukn peranan masing2..pasukn media pro wak jahid dilihat lambat utk bertindak..kekurangan dana barangkali..budak tingkat 4 dh mula atur langkah..p.h perlu ambil kesempatan dlm keaadan nii..nii lah masanya kita racun fikiran mereka..mungkin pm najib dh bermimpi yg beliau akn menghuni tempat baru disungai buluh....๐Ÿ“Š๐Ÿ“Š๐Ÿ“Š๐Ÿ“Š

Anonymous said...

Lojiknya kalau macai mampu bina disneyland makanya bos pada macai mampu bina lebih besar dari disneyland.

Namun ada beza antara macai dan bos. macai hanya tahu makan tapi tak pandai simpan. sedar2 dah bunting.

Yang si bos pula pandai makan dan pandai simpan. makanya bos boleh dengan yakin buat akuan bersumpah bahawa dia tak makan pun.

Wakakaka

Anonymous said...

Chekgu Beard buak tuduhan terbuka ada bebarapa muka dalam PKR terima dana dari penyagak (J Songlaps)... apakah Mr Beard akan terima surat saman? Kalau tak saman apa maknyanya? Muahahaha

Anonymous said...

jngn nanti ko pulak terAw Aw Aw kesakitan akibat bontot haramjadah ko kena tikam oleh keris ghaib hisham..baru ko tau langit tu tinggi rendah..hee

Anonymous said...

Bapak ko bodoh...ko pon jadi butir bodooh...pandai merapu jer..

Anonymous said...

Perasan kenapa Dapig zip mulut suslan pendedahan poyo PgayR? Apakah takut akan peribahasa ini: 'mengata dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih'. Kik3

Anonymous said...

Fobia saman.pengecut .sembang lebih..

Anonymous said...

Zayd Kuda kata Paspispus adalah parti 'serban' kerana paspispus dituduh oleh SR terima dana dari luar.

Cumanya sedar tak Zayd Kuda bahawa tak baik 'mengata dulang paku serpih...". Wang J Sohnglap dah habis belum?

Kuang Kuang Kuang

Anonymous said...

Bila pulak piji nak dedahkan rasuah betina di suk selangor?
Rasuah pondan dan jantan jgn lupa dedahkan sekali.

Anonymous said...

Sabar macai jebon...SPRM baru mula geletek belum sergah lagi..nanti timbul lah hantu kepala penyamun...
Lepas tu bongkar kes penyamun 22 tahun....sabar pelan2 mana mau lari....

Anonymous said...

Pondan tu bergurau je...

Anonymous said...

.
nilai sebuah pengakuan:

1. saya tak terlibat skandal Forex; saya mana tahu pasal bisnes

2. kami tak makan duit Soh, kami hanya makan duit yang turun dari langit

3. castle ini saya bina hasil dari harta pusaka yakni bukan duit yang saya gubah dalam labu dan saya peram.

4. saya nak selamatkan negara, bukan nak selamatkan kroni2

5. kijang move adalah untuk kebaikan satay kijang dan bukan untuk kebaikan famili saya.
.

Anonymous said...

Takde jota2 pun..sehengget jer songlap..lepas ler buat bunglow disneyland..beli merc 3-4 bijik...hehehe

Anonymous said...

Klw nak perjuangan islam caiharbi salwah maksudkan wajib tentang apa jua penambahbaikan dlm islam terutama ruu355 tu..kan caiharbi salwah?...hehehe

ted manoff said...

GELINYA AKU! ROZITA CHE WAN TAK NAK BERANAK LAGI! Ini pun boleh jadi tajuk berita kan?


Pelakon cun dan bergetah (dan perasan nak mampos), Rozita Che Wan tidak mahu hamil lagi biarpun sebelum ini suaminya pernah memberitahu mahu menambah bilangan anak.

Che Ta mengakui beza usia 10 tahun antara dia dan Zain bukan alasan dia enggan hamil lagi sebaliknya pelakon jelita itu memikirkan faktor ekonomi keluarganya.

Katanya, tiga cahayamata Ammar, Aniq dan Aaisyah Dhia Rana disifatkan sebagai anugerah terindah untuknya.
Biarpun kini berusia 43 tahun, Che Ta masih menjadi minat ramai lelaki terutama lelaki yang jauh lebih muda darinya.

Sementara itu, anak comel Che Ta dan Zain, Aaisyah yang kini berusia dua tahun bakal muncul dalam program realitinya sendiri.

Little Princess Aaisyah bakal bersiaran di Saluran Astro RIa dan Ria GD 12 April ini.

PK: Masa nak siar berita ni aku muntah keluar losyen. Gelinya aku tengok perempuan tua tak sedar diri ni. Ok la nak samak tangan aku sebab masukkan berita ni kat sini. 

Anonymous said...

Rakyat yang punya,,
Habis dia kerja......!!!!
300jota tokong yg punya...
Salwah caiharbi gak melopong toya..

Anonymous said...

300jota tokong tak pandai kira..
Salwah tolong kira lah..
Excel pun tokong tak tau guna...hehehe

Anonymous said...

Caiharbi salwah dah sentapppp..
Ayukkk dah majuk...hehehe

Anonymous said...

Hoi hoi yahoi... Hantar kertas kosong boleh dapat 300juta hoi... Itu harta anak bapak DAPig yang punye....

Anonymous said...

Dia tau kira... Tapi setakat 87% je... 300jota harta anak bapak dapig yang punye...

Anonymous said...

Salwah albadut pengganti ted kentot... Always sentap...

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Ted caiharbi bongok...sambung ler cerita anak ikan mak lampir tu...hehehe
Cerita rozita tu lain kali lah...hehehe

Anonymous said...

Tak tergempar pun... Berita dari longkang, untuk macai-macai penjilat mamak padukang...

Anonymous said...

Dia nak cerita pasal betina pengikut tegar mamak padukang tu... Biar la dia. Kepala dah masuk air...

Muahahahahahahahaha...

Dapat nasi lemak adam rosly karang, elok la kepala taik ted kentot tu balik..

Anonymous said...

Mana dia nama menteri kanan yang letak jawatan dari kabinet tu eh??

Ke si assmin bermimpi dalam jamban lagi?

din pagoh said...

Menteri kanan tu abah kau, kahkahkah!

Salwah Abdat said...

Sentap apa? Sentap kakak kau punya laki ke??

ted manoff said...

HUKUM SUAMI MENJILAT KEMALUAN ISTERI




MENJILAT kemaluan isteri adalah perkara yang jarang dibincangkan secara terbuka kerana masyarakat kita sangat sensitif dan pemalu. Jika dibuat kajian 98 peratus pasangan suami isteri melakukan "oral sex" ini. Jika ini membahagiakan pasangan suami isteri dalam menikmati perhubungan seks. Apakah hukumnya menjilat kemaluan isteri anda?

Allah SWT menciptakan tubuh manusia dengan fungsi masing-masing. Justeru Islam melarang dari mendatangi isteri dari ‘duburnya’ dan juga semasa haid atau nifas, kesemua pengharaman ini mempunyai dalil dan nas yang khusus. Namun isu ‘oral seks’ tidak mempunyai dalil khusus yang melarang, ini menyebabkan berlakunya perbezaan pendapat di kalangan ulama Islam.
Ulama sepakat bahawa jika sekadar menyentuh atau menggosok kemaluan suami dan isteri tanpa ‘oral seks’, adalah dibenarkan menurut para ulama Islam kerana ia tergolong dalam bentuk aktiviti menaikkan syahwat antara suami isteri yang diharuskan.

Berkenaan isu oral seks, ulama terbahagi kepada dua kumpulan :-

Yang mengharuskan:

Dr Syeikh Yusof Al-Qaradawi (rujuk www.islamonline.net) berfatwa harus untuk mencium kemaluan isteri atau suami dengan syarat tidak menghisap atau menelan apa jua ceceair yang keluar darinya. Menelan atau menghisap sebegini adalah MAKRUH di sisi Islam kerana ia salah satu bentuk perlakuan zalim (meletakkan sesuatu tidak pada tempatnya) dan melampaui batas dalam hubungan seksual.

Apa yang pasti diharamkan menurut beliau adalah ‘anal sex’ atau seks melalui lubang dubur, kerana terdapat nas yang jelas mengharamkannya, adapun ‘oral seks’ tiada sebarang nas jelas dari Al-Quran dan hadis yang melarangnya.

Pandangan ‘harus’ atau boleh dilakukan ini dikongsi oleh Mufti Mesir, Syeikh Dr Ali Al-Jumaah dan juga Dr. Sabri ‘Abdul Ra’ouf (Prof Fiqh di Univ Al-Azhar) apabila mereka menegaskan, tindakan ini harus selagi mana ianya benar-benar dirasakan perlu bagi menghadirkan kepuasan kepada pasangan suami dan isteri, terutamanya jika ia dapat menghindarkan pasangan ini dari ketidakpuasan yang boleh membawa mereka ke lembah zina kelak.

Perbincangan ringkas

Namun begitu, saya kira kesemua mereka yang mengharuskan termasuk Syeikh Yusof Al-Qaradawi tidak pula menghuraikan satu isu yang mungkin boleh dipanjangkan perbahasannya, iaitu bab kenajisan air mazi dan air mani.

Justeru, saya mengira fatwa beliau mungkin boleh digunakan jika dalam keadaan tiada sebarang ceceair dikeluarkan semasa aktivti oral sex ini dilakukan. Namun keadaan ini dikira sukar berlaku kerana bagi seseorang yang normal, nafsu yang meningkat pastinya akan mengeluarkan cecair pelincir iaitu mazi.

Air mani lelaki dan wanita dianggap najis menurut mazhab Hanafi dan Maliki. Mazhab Syafie dan Hanbali pula mengganggapnya suci.

Namun semua ulama bersetuju air mazi adalah najis. Hasilnya, majoriti pandangan ulama yang menyatakan menelan dan hisap termasuk cecair mazi ini adalah haram atau makruh berat. Beberapa ulama kontemporari menegaskan perlu membasuh dengan segera jika terkena mazi tadi.

Mazi ibarat najis lain yang dianggap kotor dalam Islam, justeru haram memakan tahi, meminum air kencing dan termasuk juga air mazi ini. Bukan sekadar haram memakan najis malah ulama empat mazhab juga memfatwakan haram menjual najis (kecuali diketika wujudnya teknologi untuk menggunakannya sebagai baja), apatah lagi untuk menjilat, hisap dan menelannya. Sudah tentulah ia lebih lagi diharamkan.

Selain itu, menurut undang-undang Malaysia juga ia adalah satu perara yang tidak normal, khusus buat orang yang agak luar biasa nafsunya.

“Oral seks” juga tergolong dalam kategori perlakuan seks luar tabie, ia adalah salah menurut Seksyen 377B Kanun Keseksaan dan jika sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman sebat dan 20 tahun penjara.

Anonymous said...

Ted bongok nak mampus. Apa hukum melancap depan laptop dlm pejabat parti?

Anonymous said...

Din pagoh dah mampus ke belom?

Anonymous said...

salwa ,tet, din pagoh serta seangkatan dgnnya..adalah cai/barua dapig..cuma dapat nyonyot tulang pork udah rasa megah diri!! kenapa diam RUU335? kerana barua dapig??
cai/barua dapig otak biol..bengong!!megah berhambakan kafir harbi laknatullah!!

Salwah Abdat said...

Hidup KRU 355 Oh salah...!!!
Hidup RUU 355 ni baru betul.....!!!

nanonano said...

Kalau jual nasik lemak anak dara untuk dimakan, kurang kurang 10 kali mati lahir balik baru la dapat kumpul sejuta buat bayar harga lelong mickey mouse club ampang ni. Kalau jual nasik lemak salwah abDAP untuk dipam pam, pandai marketing, setahun dah boleh bayar cash. Tapi kena la ada ramai salwah.

ted manoff said...

Ok..tuu kena tanya khairulryezall osman..๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜ธ๐Ÿ˜ธ๐Ÿ˜ธ๐Ÿ˜ธ๐Ÿ˜ธ๐Ÿ˜œ

Anonymous said...

Cai najib @ cai kapir bn boodoo....kena sergah dgn kapir...angguk2..

Anonymous said...

sebanyak 5 buah kereta mewah bernilai jutaan ringgit di sita SPRM -:

1) Mercedes-Benz​E200
2) Toyota Vellfire
3) Audi A6
4) BMW 5 series
5) Mini Cooper

Dan 4 buah akaun milik si bodoh bersama isterinya berjumlah 252.000 rm turut dibekukan. (syukurlah rumah Disneyland dan baki 2 buah rumah mewah terlepas, kalau tak tidur kat Flet PPRT la).

Sememangnya dengan kelulusan akademik setakat SPM, Adam Rosly memang senang diperbodohkan untuk dijadikan proksi (penyimpan harta rasuah ahli politik).

Persoalannya ahli politik mana yang terlalu bodoh untuk menjadikan orang bodoh (Adam Rosly) sebagai proksinya ?

Ted Manoff, Din Pagoh, Salwa abdad, Mat Gunung - kalau nak jadi babi yg menyondol siang malam dibenarkan, cuma pastikan digree' tu lebih dari SPM.

Takut nanti kau kembang lubang hidung 'dianugerahkan' harta rompakan parti Babi n Parti yg bersekutu dengannya.

Jadikan kisah si bodoh tu sebagai pedoman .. hehe

Nak selamatkan Malaysia konon !!


Anonymous said...

Dakwaan Rafizi terhadap Nasharuddin boleh disahkan oleh SPRM?

Bekas timbalan presiden parti agama (Pas) Nasharuddin Mat Isa telah pun menjawab kenyataan berupa dakwaan oleh Naib Presiden PKR Rafizi Ramli semalam yang mengatakan ada pengaliran wang dari akaun Najib Razak ke dalam akaunya.

Bagaimana pun Nasharuddin tidak mengaku dan menganggap dakwaan Rafizi itu sebagai berniat jahat.

Sehubungan itu beliau juga menyerahkan kepada pasukan peguamnya untuk memulakan tindakan terhadap Rafizi. Nasharuddin tidak pula membuat Akuan Bersumpah menafikan dakwaan Akaun Bersumpah Rafizi.

Semalam Rafizi telah mendedahkan apa yang didakwanya maklumat mengatakan berlaku aliran wang dari akaun Najib Razak yang disonglapkan dari dana 1MDB ke dalam akaun Nasharuddin. Tuduhan Rafizi itu dilihat bertanggungjawab kerana beliau mendedahkan dengan membuat Akuan Bersumpah (SD).

Rafizi menyebut perkara itu bersumber daripada pegawai kanan SPRM yang telah menyiasat kedudukan kewangan SRC International syarikat yang dikatakan telah menyedut wang 1MDB. Dalam erti kata lain dakwaan Rafizi terhadap Nasharuddin itu dalam pengetahaun SPRM. 

Kata Rafizi beliau mengesyaki wang yang mengalir ke dalam akaun Nasaruddin itu sebagai imbuhan kepada usaha bekas ahli Parlimen Bachok itu untuk membawa Pas bekerjasama dengan Umno.

Rafizi mendakwa dia mengetahui jumlah yang dimasukan ke dalam akaun Nasharuddin dari akaun peribadi Najib Razak, tetapi tidak menyebut berapa jumlah kerana menghormati pemberi maklumat.

Anonymous said...

Adam songlap?...adam pegang jawatan ape dlm kerajaan selangor?...
Ratus jota di jabatan air sabah sprm tak boleh dakwa rasuah pon...

Anonymous said...

Sbnrnya anak ikan jambu mcm Adam tu tak payah pegang apa2 yg berat pun dlm kerajaan selangor utk jadi tuanpunya Disneyland.

dia hanya perlu pegang/genggam kote dan sedut air mata-airnya, dlm jambanlah, utk dapat apa yg dia inginkan. kalau nak lebih pusing badan, londeh seluar dan tonggeng utk doggy. cukup mudah.

kan ke selangor diperintah oleh PGayR, parti bontot !!

Satu lagi Adam, yg kena penumbok penghuni flat kerinchi dulu mana dah lesap ye? Kerja tetap dlm jamban kerajaan selangor ke skrg ni?

Anonymous said...

assmin tu memang bodoh bahalol macam din pagoh bongok

Anonymous said...

tanda ted kentot aka din pagoh nak mampos tak lama lagi tu. Boleh ikut bangkai din turtle mampos atas katil depan laptop..

usop ali said...

X payah LA layan sibodoh ni salwa. Buang masa jer..

Anonymous said...

Knp piji takut nak sebut dlm akuan bersumpah tu brp nilai duit drp akaun najib yg mengalir ke akaun nasharudin? Hormat pemberi maklumat? Tadi ckp maklumat dpt drp bekas pegawai sprm?

Cakap berbelit babi pondan ni.

Anonymous said...

Kalau kena sergah takkan ruu diizinkan utk pembentangan. Apa lah bodo sgt si murtad ni

Anonymous said...

Hidup anak keling pengikut lgbt pro murtad

Anonymous said...

Marah kerana ketakutan....rapiji tak kata ko yg baham duit 1 mdb...
Nasharudin dan Pas saman jer rafizi kalo dakwaan rafizi tak betool...ade berani masuk jerat?
Macam najib tak berani saman kerana takot masuk jeraat...hahahaha...

Anonymous said...

Ha2...kalo tak pegang ape2 jawatan itu bukan rasuah ngook...kalo gubah wang haram sprm pon tak boleh buat aper2... Jabatan air sabah simpan ratusan jota aset sana sini pon sprm declare tak boleh dakwa gubah wang haram...sampai sekarang semua bisu...hahaha...bodoh betol caikapir sampai merapu2

Anonymous said...

Hahaha... Pondan bergurau je

Anonymous said...

Umum seluruh dunia nak bentang ruu 355...kena sergah dengan kapir bn angguk2 serah balik kpd lobai pas bentang sendiri tapi tak boleh bahas...ha2...
Caikapir bengong buat2 tak tahu kunun...malu nak ngaku pengecut..

Anonymous said...

Rafizi Jawab PAS, Minta Nasha Isytihar Harta

NASHARUDDIN PERLU BUAT AKUAN BERKANUN ISYTIHAR HARTA, KHAIRUDDIN PATUT SIASAT LEBIH MENDALAM MAKLUMAT SKANDAL 1MDB

Saya telah menjangkakan kesemua reaksi yang bakal diberikan apabila saya mendedahkan mengenai aliran wang dari dana SRC Internasional Sdn Bhd ke akaun peribadi YAB Dato’ Seri Najib Tun Razak, seterusnya sampai ke akaun Datuk Dr Nasharuddin Mat Isa.

Ada pimpinan terkanan PAS yang menggelarkan saya kaki fitnah, ada yang menyuruh saya bertaubat. Seperti kebiasaannya saya dihukum dengan pelbagai gelaran dan penghinaan. Ada penyokong PAS yang tidak putus-putus menghantar mesej (melalui media sosial atau pesanan Whatsapp) menuduh saya kafir, ejen Yahudi dan pelbagai lagi.


Saya tidak sedikit pun terkesan. Saya pernah melalui semua ini setiap kali saya mendedahkan sesuatu penyelewengan wang rakyat sejak tahun 2011 lagi, iaitu kes-kes yang tidak diambil tindakan atau yang kelihatan dilindungi kerana ia melibatkan Perdana Menteri atau Menteri kanan.

Memang lumrah pihak yang terkena batang hidung akan memaki hamun saya.

Apabila saya mendedahkan mengenai dana rakyat RM250 juta yang sepatutnya digunakan untuk membantu penternak lembu miskin digunakan untuk membeli hartanah mewah oleh keluarga menteri kanan, saya dimaki hamun oleh orang-orang Umno dan seluruh kekuatan jentera media Umno.

Ketika itu, yang paling ghairah mahukan saya di pentas ceramah membawa isu ini ke kampung-kampung adalah pimpinan PAS dan jentera PAS. Permintaan untuk turun membantu kerusi-kerusi mereka membawa isu NFC ini paling banyaknya dari jentera PAS, bukan pun dari jentera KEADILAN kerana KEADILAN banyak bertanding di bandar-bandar.

Hari ini, pimpinan dan jentera PAS yang sama yang mengitar semula alasan Umno mengenai skandal NFC kononnya saya memfitnah NFC, sedangkan mereka jugalah yang paling galak mengulangi pendedahan skandal NFC dahulu. Malah, mereka mengulangi alasan Umno kononnya Dato’ Seri Shahrizat Jalil menang saman terhadap saya mengenai kes NFC, sedangkan keputusan saman itu adalah kes lain yang tidak melibatkan pembelian kondominium mewah One Menerong di Bangsar dan kondominium di Singapura. Kes saman itu melibatkan penghakiman yang banyak berkisar mengenai tafsiran perkataan “menyeleweng” yang mengikut hakim “penyelewengan” memberi makna ada niat jahat dan beliau (hakim) tidak bersetuju ada bukti yang keluarga Dato’ Seri Shahrizat Jalil berniat jahat dalam pembelian unit-unit hartanah di Ecocity, Bangsar.

Sebab itu saya tidak sedikit pun terkesan dengan sumpah seranah sebegitu kerana itu memang risiko yang perlu saya hadapi sebagai seorang wakil rakyat, jika saya ingin menjalankan amanah saya sebagai seorang wakil rakyat. Saya ingat pesan Dato’ Seri Anwar Ibrahim 19 tahun lalu semasa gerakan reformasi tercetus iaitu “jika takut dengan risiko, usah bicara soal perjuangan”.

Sebab itu juga saya tidak memilih bulu dalam soal penyelewengan amanah rakyat.

Anonymous said...

Wanji Wanhussin Wanji
19 mins ·
Nampak gayanya, sekali lagi PAS janji nak saman, tp tak akan saman.
Dulu, PAS janji nak saman SR tak sampai sebulan. Terbukti PAS menyalahi janji. Sampai sekarang tak saman2 lagi.
Dulu, PAS janji nak saman husam. Terbukti, PAS menyalahi janji. Sampai sekarang tak saman2.
Terbaru, pendedahan Rafizi, PAS kelihatan tarik tali untuk nak saman.

Anonymous said...

Adam rosly anak ikan mak lampir jual nasi lemak kat mana caifuckatan bangang?

Anonymous said...

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Razak berkata sudah tiba masanya aktivis media sosial prokerajaan Barisan Nasional (BN) untuk menyerang musuh-musuh di alam maya dalam usaha mempertahankan kerajaan dan membantu mengekalkan BN di Putrajaya.

Perdana Menteri yang berkeyakinan dengan peranan yang dimainkan oleh para aktivis itu untuk kerajaan BN, mahu mereka juga melihat diri sendiri sebagai pejuang nasionalis dalam perjuangan di medan perang yang baharu.

“Kita sudah lama berada dalam ‘defensive mode’ (mod bertahan). Cukuplah. Kini tibalah masa untuk menyerang!” katanya menerusi blog najibrazak.com bertajuk Himpunan Aktivitis Media Sosial 2017.

Najib berkata, medan perang pada hari ini, misalnya dalam pilihan raya, sudah berubah dan tidak dalam bentuk fizikal atau bersemuka, tetapi alam maya atau ruang siber adalah medan perang yang baharu.

Beliau memberi contoh dalam 2 pilihan raya umum yang lalu apabila kerajaan BN terdedah kepada serangan tanpa ada bala tentera yang boleh menangkis serangan itu, namun hari ini sudah ramai aktivis media sosial sebagai panglima alam maya yang setia dan tetap percaya dengan perjuangan dan dasar kerajaan BN.

Anonymous said...

Ha3 cai2 yg ade sekarang bongok2...kerja putar fakta dan merapu...

Rapiji Romli said...

Saya hanya bergurau

Rapiji Romli said...

Saya hanya bergurau

Anonymous said...

Kenapa ko nyibok?...dia nak jual kat mana pon lantak dia laa....sprm dah siasat...

Anonymous said...

Kerana bergurau lah semah hantar balik cincin..lembu kat ljat sekor pon tak ade...wang kerajaan puluhan jota lesap...CEO THHE kena dakwa dengan sprm...

Anonymous said...

Pemuda PAS Kelantan mahu putus tahaluf siyasi PKR

MACHANG: Dewan Pemuda PAS Kelantan (DPPK) sebulat suara meluluskan usul memutuskan tahaluf siyasi dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Usul yang diterima sebulat suara pada sesi Muktamar Tahunan Dewan Pemuda PAS Kelantan ke-58 itu dibawa oleh perwakilan Pemuda PAS kawasan Kota Bharu, Adnan Wazir. Adnan berkata, menyifatkan PKR tidak mempunyai pendirian jelas dalam bertahaluf dengan PAS.

Katanya, tindakan sesetengah pimpinan PKR masih menyerang pimpinan PAS termasuk ketika berkongsi pentas bersama Parti Amanah Negara mendorong kepada keputusan mengakhiri tahaluf siyasi dibuat. "Dewan Pemuda Pas kawasan Kota Bharu mengusulkan keputusan segera dibuat oleh pimpinan PAS pusat berkenaan isu memutuskan tahaluf siyasi bersama PKR," katanya.

Pada muktamar itu, Ahli Jawatankuasa Kerja DPPK dikekalkan termasuk Ketuanya, Ahmad Fadhli Shaari. Sementara itu, Ahmad Fadhli berkata, usul yang dipersetujui DPPK akan dibawa ke Muktamar PAS Pusat hujung bulan ini.

Anonymous said...

Kerana bergurau lah semah hantar balik cincin..lembu kat ljat sekor pon tak ade...wang kerajaan puluhan jota lesap...CEO THHE kena dakwa dengan sprm...

Anonymous said...

Cai dalam fuckatan lagi terlebih bongok, sampai sekarang tak tahu nak jawab mana boleh dapat jumpa nasi lemak adam rosly jual tu...

Hangguk2 kata adam rosly tak bersalah, kekayaan jauh dari langit gamaknya

Anonymous said...

Pemoda pas kelantan nak putus..pemoda pas selangor takut kebuluran...mcm di penang..

Rapiji Romli said...

Saya hanya bergurau

Rapiji Romli said...

Saya hanya bergurau

Anonymous said...

Dah 'beli', boleh pulak hantar balik???.. Kesian cai bangang dalam fuckatan... Bodoh tak sudah...

Anonymous said...

Pemoda pas takut desak lobai pas saman sr,husam dan rapizi...takot kena jeratt..sama mcm najib takot masuk jerat....ha4

Rapiji Romli said...

Saya hanya bergurau

Rapiji Romli said...

Saya hanya bergurau

Anonymous said...

Hehe... Kan dah cakap. Cai bangang dalam fuckatan mana tahu apa kerja adam rosly tu buat... Hangguk2 kan je apa pemimpin pkr cakap... Kaya sebab jual nasi lemak la... Bapa angkat seorang tan sri la, bapak adam dah kaya sejak dulu la..

Kah kah kah kah.. hangguk2 kan je...

Rapiji Romli said...

Saya hanya bergurau

Anonymous said...

Jerat kepala bana anwar berahim peliwat

Anonymous said...

Adam rosly jual nasi lemak kat mana?

Rapiji Romli said...

Saya pandai bergurau

Anonymous said...

Mampos salwah albadot

Anonymous said...

Allah berfirman

ูˆَุงู„َّุฐِูŠู†َ ูŠُุคْุฐُูˆู†َ ุงู„ْู…ُุคْู…ِู†ِูŠู†َ ูˆَุงู„ْู…ُุคْู…ِู†َุงุชِ ุจِุบَูŠْุฑِ ู…َุง ุงูƒْุชَุณَุจُูˆุง ูَู‚َุฏِ ุงุญْุชَู…َู„ُูˆุง ุจُู‡ْุชَุงู†ًุง ูˆَุฅِุซْู…ًุง ู…ُّุจِูŠู†ًุง

_"Dan orang-orang yang menyakitkan orang-orang beriman lelaki dan perempuan dengan sesuatu yang tidak dilakukannya maka mereka telah menanggung kejahatan tuduhan palsu (buhtaan) dan dosa yang sangat nyata"._
Surah al-Ahzab ayat 58

Rapiji Romli said...

Saya hanya bergurau

Anonymous said...

Hehe... Kapir laknat dapig yang memang tak mahu ruu355 dibentang dan dibahaskan... Cai bangang fuckatan terlupa FAKTA tu... Pi tengok hansard sebelum beri komen

Anonymous said...

'Rafizi macam budak nakal'

ALOR SETAR: Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli, diibaratkan seperti 'budak nakal' apabila yang mahu memecah-belahkan hubungan politik antara PAS dan PKR demi memenuhi agenda peribadinya. Naib Presiden PAS, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah, melihat Ahli Parlimen Pandan itu bersungguh-sungguh mahukan perpecahan antara PAS dan PKR berlaku.

"Tindakan beliau mahu memecah-belahkan PAS dan PKR dilihat lebih kepada usaha menyingkirkan Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dan kumpulannya dari dunia politik.

"Selama ini, hubungan PAS dan PKR baik kerana adanya individu seperti Azmin yang kini Menteri Besar Selangor berbanding individu seperti Rafizi yang lebih suka memutuskan hubungan tahaluf siyasi.

"Saya lihat dia seperti budak nakal yang suka pecahkan semua barang dalam rumah, begitulah beliau apabila membabitkan hubungan PAS dan PKR," katanya ketika ditemui selepas merasmikan Konvensyen PAS Kedah di sini, hari ini.

Terdahulu, Mohd Amar yang diiringi Pesuruhjaya PAS Kedah, Dr Ahmad Fakhruddin Syeikh Fakhrurazi, turut melawat kompleks yang menjadi lokasi penganjuran Muktamar Tahunan PAS ke-63, hujung bulan ini.

Rapiji Romli said...

Saya hanya bergurau

Anonymous said...

Sentap tu kepala jubor abah salwah albadot

Anonymous said...

Salwah albadot tak makan nasi lemak, dia makan nasi ayam penyet ngan pecelele je... Minah indon la katakan..

Anonymous said...

Anwar dah sula jubok ko...ko berak lawas...ha4

Anonymous said...

Pas yg nak putuskan...

Anonymous said...

Saya bergurau dengan cai bodooh..hi3

Anonymous said...

Anwar sula jubok mat sabu, tu sebab dapat gelaran aljuboori...ha8

Anonymous said...

Pas putuskan tiada kerjasama dengan parti yang wala dengan DAPig.. apsal ek?

Anonymous said...

Hahaha... Pondan bergurau je

Rapiji Romli said...

Saya suka bergurau

Anonymous said...

Adam Rosly berumur 28 tahun menjadi jutawan kerana hasil projek Zuraida Kamaruddin untuk PBT dan juga lesen pasir yang diberi oleh Azmin Ali kepada Adam. Di bawah AMLA 2001 pastinya aset-aset dan akaun Adam dibekukan. Perkara ini yang merisaukan Zuraida kerana aset miliknya atas nama Adam bakal berkubur!. Adam ketika memberi keterangan kepada SPRM sebelum ini ternyata memberikan maklumat PALSU mengenai sumber pendapatannya. Aset serta simpanan akaun yang dimilikinya tidak sepadan dengan pendapatannya sebagai seorang ahli perniagaan pada syarikat-syarikat yang gagal dan tidak mempunyai ‘turnover’ yang baik. Jadi dari mana wang yang diperolehi Adam?

Anonymous said...

Saya bergurau dengan cai bodooh..hi3

Anonymous said...

Pegawai sprm rupenye ko ni..

Anonymous said...

Adam juga telah menutup sementara atau 'private' Instagram beliau yang banyak memaparkan kehidupan mewahnya. Rumah, kereta dan gaya hidup!Bagaimanapun Captain M sempat menyimpan beberapa maklumat penting.

Semakan dan risikan mendapati kenderaan mewah yang ditunjukkan Adam dalam instagramnya seperti Mercedes, BMW, BMW Z4, Range Rover, Mini Copper, Villfire dan lain-lain lagi bukan atas nama Adam Rosly tetapi nama isteri, 'taukeh' dan individu tertentu.

https://captainmgs.blogspot.my/2016/11/terbaru-lagi-panas-semua-kereta-mewah.html?m=1

Rapiji Romli said...

Saya hanya bergurau

Anonymous said...

Cai fuckatan memang bodoh.. hi3

Anonymous said...

Dalam senario sekarang, Timbalan Perdana Menteri adalah Zahid Hamidi dan selain itu, beliau juga diberikan portfolio sebagai Menteri Dalam Negeri.

Bermakna, Zahid Hamidi memegang satu jawatan atas ehsan Perdana Menteri atau secara konvensyen dan satu lagi yang termaktub dalam Perlembagaan.

Berbanding sepupu Najib, Hishammuddin Hussein, beliau adalah Menteri Pertahanan dan baru-baru ini dilantik sebagai Menteri Tugas-Tugas Khas di Jabatan Perdana Menteri.

Kedua-dua jawatan yang disandang oleh Hishammuddin mempunyai kedudukan yang sah di sisi Perlembagaan.

Oleh itu, boss kami sebenarnya berada di kedudukan yang lebih tinggi berbanding Zahid Hamidi, kata seorang penyokong kuat Hishammudin ketika berbual-bual dengannya sambil menghirup kopi panas, petang tadi.

Anonymous said...

Mari dapatkan jawapan dari cai fuckatan..

Dimana kita boleh jumpa nasi lemak yang dijual oleh adam rosly??

Jawapannya dah boleh diteka..

Anonymous said...

Cai najiib memang bodoh.. hi3

Anonymous said...

Ha4...spy leman menyiasat...tak perlu sprm siasat lagi...

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 245   Newer› Newest»
 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates