April 7, 2017

106 Pembentangan RUU 355 Di Dewan Rakyat Bukti Lim Kit Siang Anti Melayu Dan Islam


Rang Undang-undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016 (RUU 355) telah dibentangkan di Dewan Rakyat, semalam dan dibawa oleh Ahli Parlimen Marang, DS Abdul Hadi Awang buat kali ketiga untuk meminda Seksyen 2 dalam akta berkenaan.

RUU itu bertujuan meningkatkan hukuman sedia ada untuk kesalahan syariah tertentu, daripada maksimum 3 tahun penjara kepada 30 tahun, daripada denda maksimum RM5,000 kepada RM100,000 dan daripada enam kepada 100 sebatan. Namun sebelum Abdul Hadi memulakan pembentangan, menyedihkan melihat kelakuan pembangkang yang cuba membuat kacau selama 40 minit dengan harapan RUU 355 itu tidak jadi dibentangkan hari ini.

Sikap biadap mereka ini terutama sekali diktator dan Penasihat DAP seumur hidup, Lim Kit Siang jelas menunjukkan sikap mereka yang anti Melayu dan anti Islam. Entah kenapa mereka begitu bimbang dengan RUU 355 ini sedangkan ia hanya tertakluk kepada orang Islam sahaja. Ahli-ahli parlimen DAP ini tidak akan masuk pun mahkamah syariah. Kenapa takut sangat? Mungkin berjuang untuk puak puak LGBT, homoseksual, pluralisme dan rakan rakan Siti Kassim di luar sana.

Alasan yang diberikan DAP ialah kenapa RUU 355 diberikan keutamaan, sedangkan kata Lim Kit Siang, rang undang-undang persendirian yang difailkan olehnya telah ditolak oleh Speaker. Untuk menguatkan hujahnya itu, Lim Kit Siang turut mengemukakan Peraturan Mesyuarat kepada Speaker TS Pandikar Amin sebaik sahaja beliau membenarkan DS Abdul Hadi membacakan usulnya.

Tujuan Kit Siang berbuat demikian adalah untuk mencuri masa dan mengumpan Ahli Parlimen pembangkang lain yang bukan Islam untuk sama-sama membantah. Selain Kit Siang, tiga lagi Ahli Parlimen pembangkang bukan Islam iaitu Gobind Singh Deo (DAP-Puchong), Dr Lee Boon Chye (PKR-Gopeng) dan Gooi Hsiao Loong (PKR-Alor Setar) turut membantah secara terbuka. Disebabkan itu, Ahli Parlimen Pendang, Othman Abdul bangun dan berkata: "Makin tua makin gila''. Bila ayat ini keluar, Malaysiakini mulalah putar alam mencari simpati. Inilah hasil provokasi mereka tadi.


Nasib baik Pandikar Amin bertegas dalam isu itu dan mengingatkan Ahli Parlimen yang cuba bangkit untuk membantah akan dihalau keluar. Tindakan Kit Siang dan beberapa Ahli Parlimen bukan Islam dari DAP dan PKR yang cuba membuat kecoh itu telah menyebabkan DS Abdul Hadi memberikan amaran.

"Kepada bukan Islam, jangan permain-mainkan agama Islam yang menjadi agama bagi persekutuan,'' kata Abdul Hadi yang turut menyelar ahli Parlimen sama ada Islam atau bukan Islam yang membantah RUU tersebut. Ia disifatkan Abdul Hadi sebagai petanda buruk terhadap budaya politik perpaduan matang di negara ini.

Sepatutnya tiada apa yang perlu dibimbangkan kerana hukuman yang dicadangkannya bukannya satu penyeksaan kepada pesalah, sebaliknya ia bertujuan mendidik. Anthony Loke, Ketua Pemuda DAP pun pernah kata kalau tidak buat salah apa hendak takut dengan RUU355. Semalam Kit Siang kata mahu hornati orang Melayu. Hari ini tengoklah sendiri betapa biaDAP nya mereka ini menghalang undang undang Islam dibentangkan di parlimen. Sikap anti Islam Kit Siang terserlah.

Kenapa Lim Kit Siang begitu menentang RUU 355? Lim Kit Siang merupakan pengasas DAP yang membawa gagasan 'Malaysian Malaysia' iaitu kesamarataan kepada semua rakyat Malaysia tanpa mengira agama, bangsa, ras, keturunan dan lain-lain yang diperkenalkan oleh mentornya, Lee Kuan Yew sewaktu PAP (People's Action Party) hendak bertanding Pilihanraya 1964.

Pindaan RUU ini yang bertujuan untuk memperkasa Institusi Mahkamah Syariah merupakan satu tempelak kepada gagasan 'Malaysian Malaysia' kerana memartabatkan Agama Islam dan Melayu (takrif Melayu di dalam Perlembagaan salah satunya adalah mesti beragama Islam) melebihi daripada agama dan kaum lain di negara ini.

Selagi mana terdapat kedudukan istimewa terhadap Islam atau bangsa Melayu di dalam negara ini, selagi itulah perkara ini akan ditentang oleh Lim Kit Siang. Beliau merasakan dirinya yang lahir sebagai seorang kaum Cina merupakan rakyat kelas kedua ataupun '2nd Class Citizen' akibat dasar kerajaan yang memberikan kedudukan istimewa kepada agama Islam dan orang Melayu.

Puluhan tahun hidup di negara ini sebagai ahli politik yang mendokong gagasan 'Malaysian Malaysia' menjadikan Lim Kit Siang seakan benci kepada Agama Islam dan orang Melayu atas dasar kedudukan istimewa yang diterima. Bagaimana Lim Kit Siang berhasrat untuk merealisasikan harapan 'Malaysian Malaysia' ini? Hanya satu cara sahaja. BN/UMNO perlu dijatuhkan!

Saya amat tertarik dengan kata-kata hikmah daripada Speaker Dewan Rakyat sebelum beliau menangguhkan sidang:
"If you are in power, you are powerful, If you dont use your power, you are bloody fool. Maka pada hari ini, saya tidak mahu jadi 'bloody fool', dengan ini saya gunakan kuasa saya dengan membuat ketetapan supaya perbahasan ini diadakan pada sesi akan datang."
Saya juga amat bersetuju dengan apa yang diluahkan oleh Ahli Parlimen Ketereh, TS Annuar Musa, walaupun beliau tidak dapat hadir ke Dewan Rakyat kerana kurang sihat.

106 comments:

Anonymous said...

Pembangkang dah takde isu nak tarik sokongan rakyat. Dah menggelupor dan menggelabah. Tu sbb le Sotong buat gurauan baru luar parlimen ...

Anonymous said...

Mana tak bimbang kalau selepas ini atok Dapig tak boleh lagi yam seng bersama ABU dan ABUN. Wakakaka

Anonymous said...

Songlap tetap salah waima siapa pelakunya tapi tidak main kayu tiga. Risaulah Dapig kalau kalau lepas ni tak boleh lagi main kayu tiga. Wakakaka

Anonymous said...

Bila ramai kaki mabuk mula insaf, ia satu tamparan pada taukeh2. Tamparan pada taukeh bermakna tamparan pada dinasti Kim yang bergantung dedak dari mereka. Fahamilah.

Anonymous said...

If you are powerfool you boleh hantam 2.6 billion..

abd.jalal Sareh said...

Dah terang2 kafirlaknat tullah..

Anonymous said...

Kalo kali ke 3 baru dapat bentang dah kira bloodifool...lepas bentang tak boleh lulus lagi ...bloodifool square namenye...

Anonymous said...

untuk semua non muslim semua. apasal menggelupor. adakah lu orang punya tangan kena potong?. ada lu punya lancau kontot kena potong? tiada kena mengena dengan lu orang pun. apasal sibuk?

Anonymous said...

Dari mana datang 90 juta?...lobai pas tak pernah nafi dari najib...cume mengaum nak saman tak saman...hik4...
Lobai takut husam pecah lubang..
..

Anonymous said...

Apasal cina mca gertak najib jangan bentang ruu luu tatak bising?...
lu takut sama lancau mca..sikalang baru mao tunjuk eksyen..
.
.

Anonymous said...

Kali tatak hantam lu bloodifool..

Anonymous said...

DAPig membela kaum Melayu yang kaki sontot,main bini orang,kaki tonggeng botol,yang ada ekor kerana semua nya berkait dengan bisnes diaorang...nanti tak massukkk
Lagi pun puak ni la yang dok makan upah jilat tokong..anak lelaki diktator...

Anonymous said...

Cina mca gertak najib ketua bn...satu tamparan kuat untuk umno yg bisu takut cina mca...betpol tak?...3 juta melayu umno takut cina mca...biar betool...kan umno ramai samsing...jamal sibok raba bontot...tajudin sibok nak bayar denda...anuar muso sibok buat esei...rahman dah kena sekeh...salleh cabut lari..
..
.

Anonymous said...

Mca bela melayu...sokong islam...tapi gertak najib..terkinvit umno dan ko..

Anonymous said...

Sape kaki raba bontot .sondol dara sunti...pakar buat video sex..samseng jalanan..rompak 1 mdb

Anonymous said...

kantoi ngongkek lagi mau citer ka? konek kongkek jubor jantan lagi mau sembang suci ka? ini macam punya orang kasi potong lancau lagi baik.

Anonymous said...

Nak tengok berapa kerat yb ABU yang berani angkat tangan di depan Dap. Muahahaha.

Anonymous said...

Hidup adalah ujian. Ada ujian material dan ada ujian moral. Ujian material tidak sangat diperhatikan namun ujian moral bakal menarik perhatian ramai. Bila akal dikorupkan oleh pemberi dedak, akal tidak lagi dapat membezakan antara Tokong atau tongkang.

Anonymous said...

According to Barry Waine if u are powerful you can gamble the Forex money and losing 70 bilion and get away with it

Anonymous said...

Nampaknya bukan saja Dapig malah satu tamparan pada ABU.

Anonymous said...

Adakah pindaan RUU nih terpaksa dibuat gara2 aktiviti atok peliwat?
Atau pun selingkohan ala2 din sembam?
Wow ana setuju

Anonymous said...

hukuman SELINGKUH kalo ikut kitab dapigs, hanya BALING ASHTRAY KAT DAHI aje .. sudah memadai ..

bila baca pindaan tu takde hukuman baling ashtray, tu pasai dorang tolak ruu355 ni.

Sotong pulak bayangkan kalo mahkamah dapati buat fitnah, selain denda, penjara, mungkin dia kena potong lidah dan kepala konek dia. tu yg takut gila tu ..

Anonymous said...

90 juta kalu umno bri ke pas ap ad masalah???

Mlayu ISLAM beri DUIT pda mlayu ISLAM..

ADA MASALAH ker???

Anonymous said...

Kat MALAYSIA ni hnya ad 2 org jer PENIPU BESAR..

1) PIJI pp kk rr..
2) IZAH pp kk rr..

2 org ni mmng "kaki penipu"
Macai2 smue BIOL n TOLOL...

"ALERT" 2 org ni pd klorga kite..

Anonymous said...

Betul ke ada Penjajah Inggeris bina kuil?

Betul ke ada Yahudi bina gereja?

Betul ke ada komunis bina tokong?

Betul ke Kim Jung bina sinagogi?

Dan kalau betul apakah penjajah lebih baik dari penganut kuil; Yahudi lebih baik dari penganut gereja, komunis lebih baik dari penganut tokong dan Kim lebih baik dari penganut sinagogi?

Anonymous said...

only blodiful PGayR bought a private company 11 x more expensive that of the market value. Wakakaka

Anonymous said...

.
Tepuk Dada, Tanyalah Conscience

Amalan sekular mungkin dirasakan sesuai buat masa ini tapi bagaimana di masa depan. Apakah dihujung usia nanti mangkuk-mangkuk ABU ini akan terus berkubang dalam sekularism dan terus berasa selesa dengannya?

Lazimnya dihujung usia, insan-insan cenderung untuk pulang ke pangkal jalan. Ada yang dapat pulang dengan mudah namun ada juga yang sukar kerana jalan untuk pulang yang berliku-liku.

Apa yang Dapfir dan ABU lakukan ini akan secara tidak langsung menjadikan jalang pulang nanti amat berliku buat ABU dan tidak untuk Dapfir. Dan kalau kebetulan ABU nak pulang nanti dapatkah Dapfir bantu?
.

Anonymous said...

Najib x payah bangun pun...announced dlm paper dan tv je..kira mcmana tu? Biadap? Anti melayu? Anti islam?

Anonymous said...

Pembangkang dulu bukan mcm terkini
Dulu dulu pru13 pembangkang dipuja dan dipuji
Sekarang kiri kanan semua mengeji
Fitnah semua tak.menjadi
Akibatnya kena kat batang hidung sendiri
Kan dah cakap setiap perbuatan akan dihisabi..
Oleh Illahi
Khas utk Melayu Screw..

Anonymous said...

Lebih baik bentang Ruu walaupun terlewat drp jd penentang dan mempersendakan pembentangan tersebut spt seekor dua babi belaan Dap.

Anonymous said...

Salwah abdat & ted manoff adalah contoh dua ekor babi ternak belaan Dap laknatullah.

Anonymous said...

Munafikun dan musyrikun tu skrg ni mrk mungkin beranggapan krn politik (begitu jugak baghal2 pembangaang dlm blog ni) mempersenda, memperlekeh, menentang pindaan tu satu keseronokan dan merupakan satu kejayaan. Mrk lupa yg menentang hebat dan bersubahat dgn mrk tu semuanya al-kafirun.

Kemungkinan utk bersebati meresap jiwa al-kafirun tu tersangatlah mudahnya. Nauzubillahi min zalik.

Anonymous said...

Melayu umno kena gertak dengan cina
..cina mca tak takut umno yg ade samsing jalanan..

Anonymous said...

Casino mana?

Anonymous said...

Dlm akaun ambank kl?

Anonymous said...

Ko tengok?...fepot najib kena konglik 24 hb...repot polis kena konkik 26 hb...katun ape ni...macai bodoo otak lembam kena entong..

Anonymous said...

.
Soalan klise yang sering ditanyakan dalam konteks perbandingan agama ialah: "bagaimana kalau penganut A bina rumah ibadat untuk penganut B".

Insan yang baik dan prihatin terhadap insan yang berlain anutan ialah apabila insan tadi membatu ikut prioriti dan ikhlas. Prioriti paling atas ialah pemakanan dan diikuti dengan perlindungan dan keselamatan.

Kalau insan tadi tak beri makanan, tempat berlindung dan sekuriti tetapi tup-tup nak bina sinagogi, gereja, tokong dll bagi menunjukkan keprihatinan dan kebaikan kononnya, baikkah insan ini?

**nampak macam ada udang di sebalik batu ja.
.

Anonymous said...

Asal Bukan Umno ABU...hik3.
Kalo aku jadi mo pon aku tak angkat tangan...mp umno mp bn dan map oas dah ramai...najib ketua bn dah cukup untuk lulus......najib takot perintah mp bn angkat tangan?....pas tak boleh jerjasama dengan parti yg ade hubungan dengan dapigs...bodoooh terhegeh2 plak nak mintak tolong....mp ph perlu berkecuali macam mp pas berkecuali undi bajet...betool tak...

Anonymous said...

Perompak tak boleh dibezakan dengan penderma..

Anonymous said...

Ini sekor lagi babi belaan Dap laknatullah yg menentang dan mempersendakan pembentangan Ruu 355.

ted manoff said...

Insaflah ryezall... Jgn terus terjerumus ke lembah kehinaan..hari jumaat yg mulia nii sepatutnya kita meneliti diri sendiri..hentikan segala fitnah...bykkan berzikir ryezall hati ko dh hitam akibat memakan benda haram.....😞😞😞😞😜

Anonymous said...

Cina mca gertak tp pembentangan dpt di teruskan. Tapi spesies babi mcm kau ni mmg akan terus mentakwilkan apa shj dan terus mempersendakan usaha yg disuruh oleh agama Islam.

Anonymous said...

Kominis jahat tapi pegi berhutang dengan kominis...jual aset kpd kominis..
Yahudi jahat tapi pakai penasihat tahudi...
Bikin tk serupa gebang...

Anonymous said...

Ko ade lesen penilai bloodifool?

Anonymous said...

Ko nasihat pihak yang makan duit dapfir. Mekala yg perlukan kotbah demikian, bhai oii!!!

Anonymous said...

Eloklah kau tentang, persendakan serta takwilkan pembentangan Ruu tu. Spesies babi mcm kau ni bukan nak sokong usaha baik.
Eloklah kau lawan habis habisan sampai kau mampus.

Anonymous said...

Babi belaan Dap laknatullah mcm kau ni berzikir utk siapa?

Anonymous said...

logik ke apa yg yg dicadangkan tu??? 30thn penjara??? nak letak kat mana klau dah lama2 dok dalam tu.. tu namanya bela bewak idop....
nabi mendidik bukan menghukum.... hukum yg ada sekarang laksanakan sungguh2... tak payah sibuk nak create hukum baru..
yg sekarang pon ntah hapa2...

Anonymous said...

Ko yg makan cili tu, ko rasalah pedasnya.

ted manoff said...

Insaflah... Bila hati dah hitam mmg sukar utk menjernihkan..nasihat percuma dibalas dgn maki hamun..insaflah ryezall..😱😱

Anonymous said...

ted kontot akal. mcm din pagoh aje komen ko. atau din pagoh tu ko sbnrnya? salwah abdat tu ko juga kan? yanedey ... kaki putar alam ...

padan muka. din pagoh tu dah kena blok kan?

Anonymous said...

116. takut kan dengar hukuman penjara 30 thn kan?
mampos merepot dlm penjara lah jawabnya kan?
itulah pencegahan namanya, supaya takde sapa berani buat.

atau ko mmg berusaha nak melakukan jenayah yg boleh bagi ko 30 thn penjara tu? sbb tu ko tak setuju hukuman 30 thn tu? atau nak naikkan 100 thn ke, bagi ko betul2 tinggal tulang belulang dlm penjara?

Salwah Abdat said...

Kau lagi babi hutan belaan MO1

Anonymous said...

babi hutan betina baru beranak rupanya kat atas ni, patutlah nyondol gila babi semacam aje ..

Anonymous said...

Dah gaharu cendana dah tahu ABU bertanya pulak.

Anonymous said...

Posting kau sebelum ni jelas memperlekeh dan mempersendakan usaha yg dilakukan olh tghh. Tak payah nak nasihat org suruh berzikir lah. Bila kau mampus nanti kau taulah.

Salwah Abdat said...

Ini semua telan bara api punya anjing MO1 & Jho Low

Anonymous said...

Insaflah bhai, usah guna duit rakyat untuk beli splush lebih mahal dari sepatutnya. Kan lebih afdal wang sebanyak itu di gunakan untuk taja biasiswa

Anonymous said...

Ikut akal kau yg telah diresapi oleh fahaman Dap laknatullah memang tak lojik. Potong tangan pun tak lojik kalau ikut Dap laknatullah dan tiga empat ekor pemimpin Islam barua DAP mcm kau.

Anonymous said...

Baru beranak dlm kandang belakang rumah lim kit siang

Anonymous said...

TERBUKTI KINI AKTA 355 HANYALAH SANDIWARA DAN ALAT UNTUK MENANG PILIHANRAYA

Apa nak dikata, segala-galanya makin terang dan nyata dan apa yang acapkali dikata sebagai sandiwara sebelum ini, nyata tidak dapat disembunyikan lagi.

Begitulah apa yang terzahir di penghujung cerita di sebalik permainan UMNO dan Pas dalam menjadikan Akta 355 sebagai alat dan geli-gelian untuk rakyat jelata.

Ketika Hadi Awang diberi laluan untuk membentangkan usul pindaan Akta 355 di Parlimen semalam dan kemudian Takiyuddin Hassan panjang lebar bangun menyokong, segala-galanya jadi anti-klimaks apabila Speaker, Pandikar Amin Haji Mulia menanggguhkan perbahasan seawal jam 4.00 petang untuk disambung ke sesi Parlimen seterusnya yang dijadual bermula 24 Julai akan datang.

Jika sehari sebelumnya, Parlimen bersidang selama 20 jam sehingga 5.00 pagi dengan terakhir berjaya meluluskan rang undang-undang cukai pelancongan, sebaliknya adalah amat memalukan Akta 355 yang berkait dengan kepentingan memartabatkan Islam telah ditamatkan pada jam 4.00 petang iaitu sebelum pun matahari tenggelam lagi.

Jika benar perundangan Islam ingin dibangun serta ditegak fan dijadikan kenyataan, kenapa tidak dibenarkan perbahasan dan seterusnya diikuti dengan pengundian?

Lebih menyerlahkan niat untuk menjadikan Akta 355 sebagai sandiwara politik ialah dengan tindakan Speaker yang membuat keputusan itu semata-mata kerana bangga itu adalah kuasa yang ada padanya, kemudian lantas bangun dan terus meninggalkan tempat duduknya.

Anonymous said...

Babi yg diterajang oleh mca kesakitan hingga meracau..

Anonymous said...

Babi unruk menjaga perompak..

Anonymous said...

Bermuka2 dgn ruu...3 jali jena bentang...ade ke ruu yg kena bentang sampai 3 kali...mula2 nak bentangkan...kena gertak dengan cina terus tak jadi..pembela islam palsu...

Anonymous said...

Ko penilai mahsl murah sesuatu benda?..splash bukan mulik cina kominis tapi milik kroni umno...

Anonymous said...

Yg berkuasa tunduk perintah kapir juga dilaknat allah..kena gertak tak jadi bentang ruu..masa PU mengaum nak bentang ruu..bila tak hadi samsing2 umno turut terkincin

Anonymous said...

Sepatutnya tak payah dibahaskan langsung. Sepatutnya mp yg mengucap dua kalimah syahadah terus bersetuju.
Bodo kau ni.

Salwah Abdat said...

Baru beranak di belakang Rumah bapak tiri laki Mak kau

Anonymous said...

Salwah Abadataik sngt takut ngan RUU 355 sebab dia suka buat kerja hodoh dan jijik jubo menjubo lubang jubo ngan peliwat tua kutuk.

Salwah Abdat said...

Hey Pariyah dog kau jangan pandai-pandai buat andaian,,bonggok..!!

Anonymous said...

salwaharamjadah abadataik menggelupur kepanasan.kih5

Anonymous said...

Alhamdulillah...RUU355 berjaya dibentangkan di Parlimen...para pembenci Islam gagal menghalangnya dgn izin Allah...moga Allah memberi pertolongan kpd usaha utk memartabatkan Islam di bumi Tanah Melayu yg tercinta ini...aamiin.

Anonymous said...

Ko rabun ayam sebab tak dapat beza antara cinadoll dan 'ayam'. Kah kah kah

Anonymous said...

Ko yg kata komunis jahat dan ko beri ulasan. Apa mesej ko ya?

Anonymous said...

Tercapai sudah cita2 Dapig nak tengok dua baby Melayu screw sesama sendiri. Syabas Dap.

Anonymous said...

Kalau nak komen tulisan orang gunakanlah bahasa baku dan bukan bahasa budak tadika. Kay bhai.

Anonymous said...

Yang Mint buat baik dgn kroni jib buat apa. Dia nak tikam belakang Dapig ke?

Anonymous said...

Ramai meroyan bila Hadi berjaya.

Anonymous said...

Bukankah Andaian makanan ruji Pembangang. Tak nak mengaku? Siapa nak mengaku berak tengah jaln ye tak ye pulak. Kik3.

Anonymous said...

Bapak tiri laki mak dia tapi anak abdah abah ko.

Anonymous said...

Adalah tugasan ahli yb bentang RUU. Tang kenapa Melayu bagai ditusuk sembilu hanya mereka yg ada jawapannya. Kik kik kik

Salwah Abdat said...

Hadi berjaya untuk mendapatkan imbalan 90juta semua orang dah faham sangat sangat dah

Anonymous said...

Anwar bodoh. Kena game sampai masuk jel. Pengikutnya lagi la bodoh sampai sekarang tak tahu sapa la diorang ikut selama ni.. Anwar ke madey ke boboi ke din pagoh ke cina rasis tua ke atau tokong without water feature? Macam dah ke laut je impian putrajaya korang dengan church terapung sebelah masjid.

Anonymous said...

Seronok ke jadi babi belaan pendatang ni salwah? Kira macam lembu Kobe Beef jugak la korang ni. Hari2 take beer,cepat la gemuk anak anak kau ye. Jap nak tanya, dlm gambar anak paling kanan tu, bapak lain ye...mesti anak haram kan. Bapak yang lagi 2 orang tu tau ke tak? Berdosa oo nasabkan anak kat dia kalau bukan zuriat dia..

Anonymous said...

Takkan la dia takut benda benda tu, itu kan cuma dosa peribadi dalam rumah sendiri. Yang salwah risaukan ialah bila dia masuk 7-11 dia TAK BOLEH BELI BEER atau XAMPAI. 7-11 ada security camera YANG TAK KIRA MUSLIM ATAU NON. Karpal singh hidup balik pun tak mau represent dia, benda konfem sangkut. Terpaksa la mengadu kat kedai toddy dan samsu beras si ted kentot. Jatuh la standard...

Anonymous said...

Aku amat sedih islam diperlakukan sedemikian..
Islam jika boleh langsung tidak diberi muka utk mendongak muka..
Dengan segala kuasa kafirun2 dan talibarot2 nya cuba sedaya upaya menghinjak islam...
sedangkan islam agama rasmi di bumi malaya ini...
Amat benar lah...kafirun itu tidak akan pernah sekali-kali redha dgn islam lagi2 penambahbaikan tentang islam...maka jahanam lah kamu para2 kafirun dan melayu2 pengampu kafirun...pru14 tunggulah nasib kamu wahai laknat2 sekalian...

Anonymous said...

Pru13 cina2 mca tidak memberi apa sumbangan pada BN...lagi mau gertak...logik la sikit umno nak takut mcm...cuma hormat rakan setiakawan...

Anonymous said...

2.7bil transaksi meragukan ambilalih aset syabas 10x lebih budjet asal pun asamin jgn lupa hantam..hahaha

Anonymous said...

Ruu islam wajib tentang..
Ruu babi Lge wajib sokong..bloodyfool minion944

Anonymous said...

Pru13 cina2 mca tidak memberi apa sumbangan pada BN...lagi mau gertak...logik la sikit umno nak takut mcm...cuma hormat rakan setiakawan...cai953 bloodyfool apa tau..kafiroon mesti jilat..
Islam mesti tentang...

Anonymous said...

Persenda lah islam semahunya...apa sumbangan ko pada islam sepanjang hayat ko (klw islam la) selain rasa hebat sgt konon persendakan islam...jilat kafiroon lahanat
dah mampos kang jawab la...

Anonymous said...

Salah satunya..anak luar nikah semakin kronik..ini yg para2 kafirun mahukan...
Dgn memberi sedikit gerun hukuman pd kaum majoriti malaysia diharapkan dpt memberi sedikit kesan kebaikan..

Anonymous said...

Hehehe..komen cai105 hearsay anggok2 terlebih bongok...
Anggok2 kuat2 lagi yer..biar bongok selamanya...hehehe

Anonymous said...

Cai106 bongok mmg selalu tanya soklan bongok..hahaha

Anonymous said...

Tak main ler pulang2..
Dah janji dgn Dapig sehidup semati nak masuk neraka jahanam..itu yg terlompat2 menentang islam tu....mampos la lahanat2 ni...

Anonymous said...

Salah tu...Ruu bela babi Lge kami sokong mati2an tau..ko jgn lupa tu...hehehe

Anonymous said...

Dna babi banyak tu dlm darah salwah ni...tu yg Ruu babi Lge terlompat2 sokong...hehehe

Anonymous said...

Biarlah berapa juta kali pun...bentang tetap bentang walau berapa juta kali pun kafirun308 mempersenda-senda kan...

Anonymous said...

Hehehe..
"Yang Mint buat baik dgn kroni jib buat apa. Dia nak tikam belakang Dapig ke?"
Cai bongok mana boleh fikir main sondol jer

Anonymous said...

Ted dan salwah buat drama islamik konon...ni ler barua yg dikenali...xpayah berlakon la..org dah kenal talam sejuta muka ko tu..hahaha

Anonymous said...

Woii...salwah bangang ni kafir harbi la...mmg ler bongok hukum islam...korang sudah2 ler...haha

Anonymous said...

Ted hari ni tak tonggang carlsberg dgn hissamuddin rais ke kat restoran hissam sebelah ctr market tu...hahaha
Pak sam tgh tunggu tu jom ler join ..hidop mesti mau heppy..hahaha

Anonymous said...

Pakatan altenatif dah karam..
Pakatan rakyat dah karam...
Pru serawak kelaut..
Prk semua kelaut...
Hahaha..pru 14.
Pakatan harapan nampaknya hanyut ler tu yg terlompat2 mcm kera seko2...hehehe

Anonymous said...

Pakatan altenatif dah karam..
Pakatan rakyat dah karam...
Pru serawak kelaut..
Prk semua kelaut...
Hahaha..pru 14.
Pakatan harapan nampaknya hanyut ler tu yg terlompat2 mcm kera seko2...hehehe

Anonymous said...

90jota jubo ko ke salwah haramjadah..hehehe

Anonymous said...

Org lain jgn pandai2 buat andaian..
Andaian bongok hanya dibenarkan utk ted dan salwah mangkuk lahanat bloodyfool dua ekor ni jer...ada faham...hehehe
Ok tak salwah? Aku sokong ko ni..hehehe

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates