April 10, 2017

130 Nanyang Siang Pau Kurang Ajar, Letak Karikatur Speaker Dewan Rakyat Dan Presiden PAS Sebagai Monyet cc. @SKMM_MCMC


Akhbar berbahasa Cina Nanyang Siang Pau cuba bermain dengan api apabila membuat karikatur dua pemimpin Melayu Islam sebagai seekor haiwan. Di dalam akhbar versi bercetak dan juga portal mereka di sini, Nanyang Siang Pau telah menyamakan Speaker Dewan Rakyat, TS Pandikar Amin Mulia dan Presiden PAS, DS Haji Hadi Awang sebagai seekor monyet dalam bentuk kartun. Tindakan melukis serban ke atas kepala monyet yang merupakan salah satu sunnah, dan songkok yang merupakan budaya orang Melayu merupakan satu penghinaan kepada Umat Melayu Islam.

Ini berkemungkinan Nanyang Siang Pau tidak berpuas hati dengan tindakan Speaker Dewan Rakyat yang menangguhkan sidang tanpa melibatkan perbahasan daripada ahli-ahli pembangkang. Tindakan akhbar dan portal Cina ini boleh menimbulkan kontroversi dengan isu perkauman yang cuba dimainkan. Bukankah Lim Kit Siang serta kuncu-kuncu DAP yang terlebih dahulu menimbulkan kekecohan di dalam dewan? Bukankah kelakuan mereka lebih binatang dari monyet?


Terkini 8.30 PM: Akhbar dan portal Nanyang Siang Pau meminta maaf secara terbuka. Terima kasih kepada semua pembaca CTS yang memberikan sokongan.

130 comments:

Anonymous said...

Kahkahkah...patut lukis byk lagi gambar monyet bwh pokok tu. Monyet bwh pokok = macai amenoooooo...

Anonymous said...

kalau 20 tahun dulu konfem paper dan pelukis berkenaan masuk Kemunting demi kebaikan masyarakat majmuk.

Anonymous said...

Betul tu. Najib bacul. Telur kena pulas.

Anonymous said...

Dulu Nanjang juga kerkinja2 kipas mengipas Dapig supaya sukung hud hud. Kini apa Cer? Nanjang kena ingat mereka mewakili satu masyarakat yang bertamadun. Masyarakat yang tidak bermuka-muka. Bila Nanjang gunakan monyet untuk isu besar itu bermakna Namjung lupa bahawa lesen mereka bukanlah milik mereka buat selama-lamanya. Lagipun tiada yang kekal termasuklah Nanyang..

Anonymous said...

Mesti salah dap...mca sergah najin pon salah dap...ringgit jatuh kerana kebodohan najin pon salah dap...arab salman tipu najin beli saham rapid separuh bayar suku pon salah dap..umno bodooh pon salah dap..

Anonymous said...

Pempuan mat saleh SR dah pulas telor Najin dan macai2..

Anonymous said...

Kena tangkap akhbar nanyang..zunar pon kena tangkap...takkan akbar cina umno takut nak tangkap mcm najin takut kena sergah dengan cina mca..

Anonymous said...

Yg ade sekarang telor plastik...

Anonymous said...

MCA konsisten pasal RUU tapi tidak Dap. Dap kong-kalikong: sekejap sokong sekejap klentong. Satu soalan buat Nanyang ialah apakah Nanyang ada balls untuk memenyetkan Kit Siang Suwei?

Anonymous said...

Karikatur ikutan drama monyet mengamuk dlm dewan rakyat,semasa hadi membentangkan RUU 355 minggu lepas, siap ada video lagi.

Anonymous said...

Malu muke melayu cina samakan melayu dengan monyet...dahlah presiden umno ketua bn kena sergah dengan cina mca terus angguk2..
Tapi orang2 umno ade kemaluan ker?...telor memang sah tak ade daah..

Anonymous said...

Padan muke ..sendiri berani buat sendiri tanggong lah...

Anonymous said...

Berani ke macai desak najin tangkap nanyang akhbar cina mca...dan berani ker najin tangkap akkbar nanyang...

Anonymous said...

Kartumints (Bhai) berkenaan tak perlu risau kerana era ISA dah berlalu. Lagipun Tung dah masuk perangkap Pakatoon. Telurnya kini dalam gengaman LKS. Tak mungkin kemunting akan kembali. Makanya Bhai tak perlu seriau teruskan, teruskan.

Anonymous said...

Biasalah...mereka dah tak tahu nak buat apa..so paling mereka boleh buat lukis monyet..mcm Bershit dulu pijak muka Najib dan Hadi awang..bawa penyapu..tu jer lah yang cina Dap ni mampu buat..bila baju merah pantau tahu pulak takut tak ada pijak pijak gambar tak bawa penyapu..cina Dap ni berlagak jer lebih kena sergah..terkincit..apa cerita gone end... Cerita pasal projek terowong ngn jambatan ke 3... So admin pembangkang ni..saja nuat cerita. RUU 355 utk kita lupa isu panas tu..yer projek tak.jaln lagi tapi tanah dah habis kena jual..macamana tu

ted manoff said...

Ah jib gor...🚶🚶🚶🚶🚶

Mat Gunong said...

Nasib kamu lah labu & labi. Itu pandang meraka pada kamu atas perbuatan kamu sendiri.

Salwah Abdat said...

Inilah yang dikatakan Monyet-Monyet cerdik zaman technology,,pandai pulak main politik

Anonymous said...

Sosma dan pota mao simpan kaa

Anonymous said...

Antara monyet dan babi, melayu pilih monyet tapi ABU sudah tentu pilih babi kot?

Mat Gunong said...

Dah boleh ramal PRU 14 nanti undi cina pergi kemana. Kalau 50% org melayu sokong pakatan pembangkang. Dengan semangat Sabah untuk Sabah an yg meluap luap. Umno dah boleh goyang kaki, tak perlu jadi kerajaan. Nak harap PAS pun bkn blh percaya. Bini org pun ustad nk try . Ini kali lah kasi simen.

Anonymous said...

Najin makin lemah cina mca berani sergah nak sekeh...akhbar cina hina speaker dan tuang presideng sebagai orang bodoh...
3 jota ahli umno dan 1 jota ahli pas terkedu leer...

Anonymous said...

Babi kuat sondol. Menjejer air liur babi. Satu kepuasan agh!

Anonymous said...

Kapal lanun palawan bugis nak karam tu pasal cina berani naik tocang...orang umno kayal masih kuat...masih mimpi dan asik ngigau...

TANDA UMNO NAK MAMPOOOSSS...

Anonymous said...

Monyet no hal buat Melayu. Boleh beri undi. Babi adalah najis yang tak boleh diberi undi sampai bila bila. Meroyanlah hangpa.

Anonymous said...

ABU = ASAL BUKAN UMNO...
Umno ade monyet ... Babi pon banyak..

Anonymous said...

Ustad yang mana satu? Ustad Budrol atau Mat Sabut?

Orang kampung ulu Benak said...

Engkau je yg makan SOS saMA POTAto. Kami tengok pun tekak dah meloya.

Anonymous said...

Memang dangkal pemikiran macai...lambang binatang bodoh tak de disiplin ngook...ko tak suruh najin tangkap editor nanyang?

Anonymous said...

Mungkin Kemunting akan kembali kalau Pakatoon dan bantuan Tun (PakaTun) berkuasa. Cumanya untuk siapa? TST jerlah untuk siapa. Kik3

Salwah Abdat said...

Ini dua ekor monyet,,agak-agak jika diberi pisang dan duit yang mana mereka akan pilih ye tuan/tuan???

Anonymous said...

Kena cop binatang bodooh tak berdisiplin...hak4

Mat Gunong said...

Konsisten menentang. Ha. .ha

Anonymous said...

Monyet liar perhilitan tangkap buang kawasan hutan...bangkali itu maksud nanyang...hik4..
Monyet jugak duduk di zoo...tak boleh masuk parlimen

Anonymous said...

Kau siapa nak suruh2. Kau tu Mader? LKS? Rapizi? Sementelahan kau tak dangkal kenapa tak kau saja yang suruh. Ada balls ker bhai.

Ex bini ABU said...

Tang telor plastik memang terbaik. Gelak sampai senak telo plastik aku. Syabas bro! Teruskan perjuangan pak ABU kita.

Anonymous said...

Ko dah kena sondol dengan babi...tu pasal ko tahu....cer citer sikit mcm nana ko kena sondol.....hahaahaahaahaahaa..
Presiden ko pon kena sondol dengan babi mca terus angguk2... Ko pon bisu tak berani nak nolong najin..

Anonymous said...

Monyet pilih pisang tapi babi pilih duit. Monyet kenyang tapi babi mati kelaparan (duit pada babi tak laku: najis). Muahahaha.

Anonymous said...

Kenapa ko biarkan cina ni sondol geng ko.....tak malu ke..telo ko plastik..

Anonymous said...

Monyet yg nanyang lukis kebas duit dulu ngook..

Mat Gunong said...

Apa tu TEd! Big foot ke ,big momma??. Ha..ha

Anonymous said...

Salah, sepatutnya kat bawah pokok tu gambo babi tengah menyondol. Lebih kelakor lg muka babi tu mcm muka ko dan keturunan ko...

Anonymous said...

Muka kau mcm beruk mat yeh pencen pun salah najib

Mat Gunong said...

Anon 5:56
Dia tu dah fobia mengapa RUU BABI dah bahas dan lulus. Macamana RUU 355 dah 3 kali sidang masih peringkat usul lagi. Bila nak bahas dan lulus. Allahuaklam. Tu yg dok meracau sebut babi memanjang. Dah makan ubat nanti, dia cool la tu.

Anonymous said...

Mca sergah pun Ruu tetap dibentangkan. Tak adalah mcm puak laknatullah mcm kau yg ikut kapiaq.

Anonymous said...

Konsisten kau jd babi belaan Dap

Mat Gunong said...

Apa yg boleh kita amik iktibar pada entri kali ini??. Hilang Integriti terhakis Penghormatan . Terima kasih admin bloq ni.

Anonymous said...

.
Syair U'ar Bladiful:

U'ar bladiful kalau tak selewengkan asset Perwaja setelah ada kuasa.

U'ar bladiful kalau tak susun CEC ikut kemahuan dinasti kerana dinasti berkuasa.

U'ar bladiful kalau tak beli syarikat air swasta 11 kali lebih mahal kalau ada kuasa

U'ar bladiful kalau tak hilangakan 100 bilion kalau ada kuasa

U'ar bladiful kalau tak masukkan Babi Lim saja-saja ke Kemunting setelah berkuasa lama.

U'ar bladiful kalau tak memonyetkan orang lain bila Abang Besar anda hampir jadi TPim.

Kesimpulannya: U'ar bladi-bladiful kalau ada tongkat Ali tapi tidak gunakan tongkat berkenaan.
.

Anonymous said...

Ramainya manusia ph berotak monyet bagi komen kat sini. Blog pro-ph dah tak berapa laku kan sbb macai ph pun boleh termuntah-muntah bila terlalu banyak baca syair fitnah ...

Anonymous said...

Kalo telo ori dah lama saman SR yg buat fitnah...

Anonymous said...

Ko yg telah dimonyetkan oleh cina...tak berani nak tangkap..

Anonymous said...

Monyet2 bergayutan dan keriangan sesama monyet sedangkan di bawah pokok babi-babi kriuk-kriuk sambil menyondol-nyondol pangkal pokok dengan harapan nombor ekor 555 akan gugor. Naik kematu usus aku ROTFL.

Suatu yang kreatif dari kartunis Nanyang: syabas.

Anonymous said...

Babi mca konsisten sergah nak sekeh najib..macai monyet bisu...takut babi mca...cakap besar..

Anonymous said...

paling lawak bila monyet ada ayam panggang tapi tak nak lontar kat babi. babi nak panjat pokok tak boleh, aiur liur meleleh-leleh. last-last babi tadi sondol ABU. ABU tak dapat buat apa-apa kerana upah sudah dibayar. Rela dalam paksa, kah3.

Anonymous said...

Mereka talibarut kafir mcm ted dan salwah kita boleh agk apa akn jd jika kafir berkuasa, mereka ini ibarat anjing melelehkan air liur demi tuan kafir mreka.

Kafir dapig hina org kita ted salwah ckup heppy, pdhl kdua2 insan ini dihina sbb mahu martabatkan isu Agama Islam

Aku ckup sedih hnya Allah jua yg tahu org mcm tef salwah ini andai aku jumpa mereka sdg diratah serigala atau di langgar hncur lori sikitpun tkkn ada rasa kasihan belas lg..

Tkpa lah didunia ini kau boleh bersarkas bergembira seronok loncat bersama musuh Allah kafir laknatullah tnpa ada sikitpun hati utk marah pd mereka. Ko tmbh berloyar buruk, manipulaso dn fitnah nonstop, hina pemimpin org Islam yg byk jasa asbab mereka ko blh mkn kenyang senang lenang. Mereka xbuat dosa salah apa disisi undang2. Tp ko sertai kuffar utk jatuhkn dn hina mereka..

Tggu lah keptusan Allah.. Ko xkn lepas selamat ted salwah laknatullah!

A. Samad Smart said...

Syair saudara amat menarik perhatian saya, padat dan tepat. Mudah untuk difahami. Tapi... Kalau ditambah satu rangkap lagi lebih sampai apa yg saudara ingin sampaikan.
" U'ar bladi bladiful kalau masih sokong kerajaan kleptokrasi "

Anonymous said...

Ko dah dimonyetkan oleh babi cine..

Anonymous said...

Ular bladifool dah dimonyetkan oleh babi mca pon masih nak berpantun mantun...

Anonymous said...

Ko yg dimonyetkan oleh babi mca...bladifool tak paham2... Lembam otak kat lutut..

Anonymous said...

Babi mca sondol monyet umno dan pas..

Anonymous said...

Babi mca sondol 2 ekor monyet songkok dan monyet serban...macai otak kat lutut...payah nak paham...

Anonymous said...

Ko nak sedih apebendanye...ketua perompak ko bela...Allah suruh ko ikut dan bela ketua perompak?...tapi ko sama dengan najin kuat auta dan klentong...

Anonymous said...

Mca dah bagi syarat...umno tak boleh bentang....lobai pas bentang tapi tak boleh bahas untuk lulus...najin ketua bn angguk2 ikut perintah kapiaq...ko pon bisu takut nak nolong najin supaya lawan kapiaq...sape yg laknatullah ikut kapiaq?...ha4... Ko memang lembam otak jat lutut...gebang kuat...

Anonymous said...

Yang kuat auta dan klentong adalah puak2 kamu.

Anonymous said...

Pun salah...
Patut bawah pokok tu sidang dun perak ..mb nya nizar lambai bersama sama adun bongoknya bersidang bawah pokok dan telah terbukti...kahkahkah

Anonymous said...

Sudah la jebon pembangang Najib dah ckeckmate beri PAS bentang RUU 355 sebab dah tahu jebon semua akan spin melagakan kata UMNO rampas hak PAS bentang usul yang asalnya memang PAS yang mula...sakit sungguh hati jebon semua...
Saya saran kan berkumpul dan buat majlis ratip angguk2 diketuai Imam Besar bonga raya Mader Penyamun sambil khatam kitab SR atau WSJ...baru tenang hati..

Anonymous said...

Jika PH menang PRU maka akan dibina ladang2 babi yang besar sebab pekerja cuci taik babi dah ramai berkelayakan...kesetian pada babi tak berbelah bagi...
RUU BABI untuk pencinta babi

Anonymous said...

Bentang aje...lulus dan laksana tak tau pon bila...3 tahun kali ke 3 baru boleh bentang...

Anonymous said...

Babi mca gerakan dan kristen borneo lagi besaaar...buat2 tak nampak plak lepas kena sergah...hik2

Anonymous said...

Dana 1MDB: Rafizi sahut cabaran Pas

SHAH ALAM - Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli akan memberi bukti minggu ini berhubung dakwaan beliau sebelum ini yang mengatakan orang rapat dengan pimpinan Pas menerima wang 1Malaysian Development Berhad (1MDB).

Malah, ujarnya , beliau akan membuat laporan berhubung isu itu kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada minggu yang sama.

"Insya-ALLAH minggu ini," katanya kepada Sinar Online hari ini.

Anonymous said...

Malaysia akan bagi kerjasama kpd swiss...pelaboran cina(hotang) 100 billion...ekonomi kukuh...gst akan dikembalikan kpd rakyat melalui pembangunan....derma raja arab...hutang 1 mdb dah selesai...saya bukan penyangak...selasa depan akan saman wsj...arab datang nak melabor di rapid...walhal arab beli saham rapid separuh bayar suku..najin kena tipu..

macai diperbodohkan dengan klentong najin..

Anonymous said...

Eloklah dedahkan cepat sikit sebelum dia masuk dlm jel. Bilik dah disediakan, ada peluang jd gundik dlm jel... Muahaha

Anonymous said...

Sergah apa bodo wei. Kau tu bukan setakat takut pd cina Dap, siap cium kaki kapir laknatullah tuh. Babi kau ni.

Anonymous said...

Permohonan nsp samaada ikhlas atau main2 hanya Allah yang maha mengetahui.
Tetapi yang pasti melayu harbi = kafir harbi

Anonymous said...

Ada beberapa ekor babi yg memperlekeh dan mempersendakan pembentangan Ruu 355 oleh tghh. Tak apalah. Tunggu saat kau mampus nanti.

Angry bird said...

Yg penting, ruu tu dah dibentang dlm parlimen. InshaaAllah akan dilaksanakan bila tiba masanya. Allah Maha Nengetahui.

Anonymous said...

9:22 eloklah kau memperlekeh dan mempersendakan usaha yg telah dibuat. Tunggu saat kau mampus.

Anonymous said...

Mat Bashah ''lari sembunyi'' apabila ada rakyat berkunjung ke PEJABAT MB untuk bertemu dengannya.
BismillahirRahmanirRahim

MB BASHAH LARI SEMBUNYI

Dua kumpulan penduduk, satu dari Kampung Tepi Laut, Kuala Kedah dan yang kedua dari Bukit Pinang, Pokok Sena ingin hantar memorandum kepada MB Bashah hari ini sempena sidang DUN berkaitan masalah mereka yang dihalau dari penempatan asal mereka kerana tapak berkenaan diserah kepada pemaju.

Walaubagaimana pun MB Bashah menghilangkan diri .... sup sap sup sap keluar dari Sidang DUN dan hilang dan hanya meninggalkan wakilnya untuk menerima memorandum tersebut.

Anonymous said...

Ko ade kuasa menentukan harbi?...ato ko tak tau pon maksud harbi...yg main2 hukum tuhan di laknat Allah..

Anonymous said...

Perbicaraan rsyuan dah mula?...
Ko tak boleh agak siapa individu yg rafizi maksudkan...orangnye tak pernah pakai serban...kot...najib bagi satu jawatan dlm organisasi kerajaan...pernah kena marah dengan arwah nik aziz kerana nak bawa pas kerjasama dengan umno..

Anonymous said...

Ruu ni hukum islam sebenar..ato ko jahil..angguk2 jer..

Anonymous said...

Tkpa Allah Taala Tuhan Uang Maha Perkasa Lagi Maha Bijaksana akan tunjuk pd kamu semua wahai balaci munafiqun kafir harbi laknatullah.

Fitnah dan loyar buruk kamu dgn bermain nama Najib TGH Hadi dan undang2 Islam takkan selamanya boleh berlaku.

Spt kaum 'Add dan Tsamud yg begini jg sifat jht dn loyarburuk mereka bermain main dgn Allah Taala akhirnya diazab sgt dahsyat dn pedih. (Semoga diplihara Allah dr azab terkena kami)

Tp plg malang kamu mngku kamu Islam tp kamu terang2 mengikut jejak kngkah syaitan dn kuffar.

Demi kepuasan agenda jht kuffar kamu dgn megahnya mnjadi talibarut dn tentera mereka.

Ted Salwah laknatullah dn yg senama, loyar buruk kamu dgn tk henti mmburukkn nma org Islam lain yg jelas mahukan Islam ditegakkan ant jijik kotor dn menyedihkan. Kamu tkkn selamat lh diduni dan akhirat. Amin Amin yg Rabb!

Anonymous said...

Brpa tahun pn yg Allah SWT nilai ialah usaha yg ikhlas pdNya. Yg jht ialah tali barut kafir dapig mcm ko. Jd bala tentera jht mnghlng dn mmfitnah org2 yg berusaha utk jbaikn AgamaNya.

Anonymous said...

Mreka xhbis2 guna nma mca dn borneo sdgkn mca dn borne x mnentng pn. Yg jelas mnjd syaitan ialah mreka dn ketua kafir harbi dapig.

Nk alih pd mca konon. Kecewa baraii mca x mlawan dn biar dibntngkn.

Dapig siap ugut mca krn biarkn umno pas bntngkn.. Truk sgt dh gelabah babi pktn babi malaysia

Anonymous said...

Ust Idris Ahmad PAS brkata..pelik puak ni main peopa fitnah. Mereka sgt gelabah katanya masa temubual media smlm.

Sepatutnya Pas yg byr rm90 juta utk dpt bentang.. Ruu355. Ini pas pula dibayar umno? Utk Pas yg selama ni mahu bentang?..

Betapa gila teruk lapiji sotong ti mna dia nk reka skrip.

Dapig bg duit boleh pulak? Dana dr Endowment Jews Israel halal pulak dpt?

Anonymous said...

Ikhlas?...ruu mana yg 3 tahun blm selesai?...

Anonymous said...

Siapa yg sergah najib tak bagi najib bentangkan ruu?..bukan najib umumkan ruu diserahkan balik kpd pas untuk bentangkan setelah mesyuarat bn?...ko duduk dlm gua mana tak tahu...ato ko nak auta..

Anonymous said...

Najib beli lobai pas 90 juta untuk bantu umno menang pru daa...lobai dah gertak nak saman sr dan husam..kalo tak betul pas dah saman...mana samanye?...

Anonymous said...

Namoak sangat ko ni tak tau ape2.. Patutlah dimonyetkan oleh akkbar cina..

Anonymous said...

Ni lagi sekor babi hutan

Anonymous said...

Kau ingat hukum Islam tu hudud shj ke? Qisas & takzir tu amende? Ruu yg dibentangkan tu termasuk dlm takzir lah tu bongok. Nanti bila kau mampus, malaikat akan beritahu.

Anonymous said...

Dlm karikatur tu, sekiranya bawah pokok tu ada tiga ekor babi sedang menyondol yg terdiri drp pres parti kuali, pres parti bunga serta parti gay, tambah cantik.

Mat Gunong said...

Duit dan burit lebai lagi tak boleh percaya. Nafsu macam kuda akibat mengamal pil zakar kuat, yg banyaknya diiklankan dalam blog blog penyokong parti mereka.

Anonymous said...

Kalau yg bersekongkol dgn harbi tu, kira harbi lah tu. Kau terasa ke?
Melayu harbi terasa... Muahaha

Anonymous said...

ABBU = Asal Babi .... Bukan Umno

Anonymous said...

Babi hutan ni dan keluar menyondol. Patutlah time ni babi mula keluar cari makan.

Mat Gunong babi hutan gila pengikut ajaran sesat

Mat Gunong said...

Macamana tak lari, janji bulan bintang. Sampai masa rupanya kencing je. Umum projek bilion beliun tapi dana tak turun turun. Kepada mangsa yg terlibat macamana MB tak kencing kamu. Sedangkan najib pun kencing dia. Tetapi kategori kencing mereka berbeza. MB kencing berdiri, PM kencing berlari. 2 2 kaki kencing.

Anonymous said...

Mat Gunung laknatullah. Semoga kau tak mampus dlm keadaan terhina kerana menghina usaha utk memartabatkan Islam.

Salwah Abdat said...

Hei Pariyah Dog sedap mulut kau melaknat orang,,guru giler kau tak ajar akhlak sewaktu di kampong ?
Haramjaddah punya melayu Goblok

Anonymous said...

Sesiapa yg sukakan kartun ITU dah dah dia adala RBA

Anonymous said...

Siapa yg suka kartun ITU dia memang RBA

Anonymous said...


Siapa yg sukakan kartun , dia memamg daudara RBA

Salwah Abdat said...

Laknat kau tak laku dah,,sebab Allah Ta'ala lebih melaknat apabila ada hamba-hambanya yang menjual agama demi politik dan kocek,,justru itu kau tunggu balak direct datang dari Allah Ta'ala khas untuk kaum Taksub guru dan fahaman muktazilah.....!!

Anonymous said...


Ruu babi memang senang lulus... Semua Adun sokong

Anonymous said...


Ramai melayu pencinta ruubabi

Mat Gunong said...

Yang pelik bila tuduhan SR,Husam dan terkini Rafizi berkenaan 90 j semenjak tahun lepas lagi sehingga kini, Pas masih dalam peringkat kumpul saksi. Apa punya spin da.....

Anonymous said...

Sehina hina monyet dn babi tak pernah pun buat kerja jijik menjubor lubang bontot sesama jenis mcm yg pernah dibuat oleh sheikh nuar aljuburi.

Anonymous said...

Yang suka DG karikatur tu dah sah RBA

Anonymous said...

Dua ekor babi hutan dah keluar nak menyondol.
Salwah... Babi hutan baru naik pangkat
Mat Gunung... Babi hutan belum sah jawatan

Anonymous said...


Kalo nak duduk tanah..free.. pergi le ke PP.

Mat Gunong said...

Kalau ikhlas nk mertabatkan RUU355, masa tuan Speaker menangguhkan perbahasan, sepatutnya mp mp pas bangkit menentang keputusan speaker. Perkara baik mengapa perlu tangguh, mesti dipercepatkan. Ini pun tuntutan agama juga. Tapi apa sudah jadi. Mp pas di membisu, akur macam suami dah termakan nasi tangas nampaknya.. ikut je arahan. Janji bentang sudah, boleh buat modal politik. Tidakkah ini menunjukkan sikap hipokrit mereka2 , perjuangan hanya wang dan kuasa.

Anonymous said...

Kau pelik sbb kau babi hutan

Mat Gunong said...

Cuba saudara periksaan diet harian saudara. Takut ada makanan yg tercemar DNA babi. Sebab tu saudara dan babi berpisah tiada.

Mat Gunong said...

Tak pe cik SalwA Mat al takhiri asal seberang takir memang suka berdoa macam tu. Fius blow. Orang kampung kata ,"Gila Isim ". Lain yg guru ajar, lain yg diamalkannya.

Anonymous said...

Memang ko BUKAN melayu !!

Mat Gunong said...

Najib tak reti main chess. Mana dia tahu perkataan checkmate ni. Yg dia tahu check akaun dana dana awam dan glc seperti LUTH,KWAP,FELDA dll. Boleh diguna untuk skim ," peLEBURANan Strategik " untuk menambah kePAPAan Negara. Bijak kan?

Anonymous said...

Dia ada polis ada askar., tembak pun berani... Ko? Habuk pun pucik

Salwah Abdat said...

Kau adalah "Babi Hutan Gred 3"
Lobai malang Gred 2"
Speaker Bopeng Gred 1"
Pengikut & Pentaksub Gred 4" division1

Anonymous said...

Saja nak mengingatkan..Cctv Allah dan juru catat di kiri dan kanan kamu. Setiap saat juru catat akan gred kamu.

Salwah Abdat said...
This comment has been removed by the author.
Salwah Abdat said...

Juru catat pun dah faham benar apa yang tersirat dihatimu.......!!!!

Anonymous said...

Babi dapig sondol 2 ekor monyet songkok Pkr dan monyet serban Pan..macai otak kat lutut...payah nak paham...hehe

Anonymous said...

Patut mat gunung meroyan ..dah papa kedana ke..hehehe..tapi bil internet blh bayar lg kan...iut penting tu utk tabur fitnah klw tak dedak yahudi tak masyukk..hehe

Anonymous said...

Hehehe..24jam cai bongok924 dok ratib mca sergah umno konon...hehehe
Cai auta ko dah tak laku la...hahaha

Anonymous said...

Cai harbi dah tukar hukum..
Sokong ruu babi hukumnya afdal..
Sokong ruu355 hukumnya harbi...hehehe
Cai1001 harbi bongok..

Anonymous said...

Maafkan cai harbi1007...dia terlalu jahil...hahaha

Anonymous said...

Andaian rekakarya dari kepala lutut mat gunung1136...hehehe

Anonymous said...

Juga dihati mu dan kata2 mu salwah harbi...hehehe

Salwah Abdat said...

Yang Harbi tu "Wak Lu"
Banggang macam keldai...!!!

Anonymous said...

Sembang buruk. Rata2 yg berbual org yg berkhalimah dah berumur pula tu. Semua ilmu pangkat harta tinggi2 belaka ttp faham agama mcm orang Semang masuk jawi. Dah 60 perintah sendiri pon masih jahula.
Quran, Surah Al-Ahzab, Ayat 68
رَبَّنَا آتِهِمْ ضِعْفَيْنِ مِنَ الْعَذَابِ وَالْعَنْهُمْ لَعْنًا كَبِيرًا
Ya Tuhan kami, timpakanlah kepada mereka azab dua kali lipat dan kutuklah mereka dengan kutukan yang besar.
Our Lord! Oh, give them double torment and curse them with a mighty curse.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates