April 2, 2017

117 MediaCorp 5 Singapore Harus Meminta Maaf Kerana Mempersendakan DS @NajibRazak


Sebuah rancangan lawak Singapura yang diberi nama Ok Chope terbitan MediaCorp 5 Singapore, Episod 26, didapati telah menghina dan mempersendakan Perdana Menteri, DS Mohd Najib Tun Razak dan isteri dan menggelarkan mereka sebagai "Beauty And The Beast".

Rancangan senda gurau ala Rafizi Sotong itu dilihat tidak menghormati Perdana Menteri Malaysia yang merupakan jiran terdekat Singapura dan sehingga kini belum ada mana-mana pihak tampil memohon maaf berhubung insiden tersebut.

Lebih menjengkelkan lagi, salah seorang panel rancangan tersebut, Najip Ali kini mempunyai kontrak 'cari makan' di Malaysia sebagai juri rancangan Maharaja Lawak 2017 terbitan Astro tetapi dengan rasa bangga mempersendakan Perdana Menteri negara tempat beliau cari makan. 

CTS ingin memberitahu Najip Ali dan rakan-rakannya, seteruk-teruk Perdana Menteri Malaysia, belum pernah lagi rasanya Rakyat Malaysia terpaksa minum air kencing yang disuling. Apa dipanggil? Newater? 

video

117 comments:

Anonymous said...

Kepla OTAK org sngapur n PEMBNGKANG mlysia smue da BIOL...

Kihkihkih

Usah dlayan org BIOL n TOLOL nii

Anonymous said...

Itulah nsjib dah jadi bahan lawak antarabangsa...ade yg lukis muka najib sebagat badut didinding tembok..

ted manoff said...

Ko patut bangga ryezall... Pm najib terkenal sekelip mata..menjadi ikon rasuah no 1...renunglah mata pm najib ryezall.. Ko akn nmpk ketidakjujuran dihati beliau...👴👵

Anonymous said...

Ade lawak singapor berkata di singapor pencuri disebut thief tapi dimalaysia pencuri disebut PM

Anonymous said...

Pemegang rekod klepek dunia..

Anonymous said...

Orang singapor biol tapi jauh lebih maju dari ko...

Anonymous said...

Singapore minum air kencing di panggil newater..
Rakyat malaysia habis di kencing sebab gst 1mdb..etc..haha

Anonymous said...

Ini DAP lah punyer keje sahingga orang singapor jadikan najib bahan lawak

Anonymous said...

Kalo najib saman WSJ dan SR tahun lepas tak lah najib jadi bahan lawak antarabangsa...
Sekarang plak kali ke2 najib sekat debat nazri tun madey di shah alam...
Kalo tun madey buat debat disingapor lagi najib jadi bahan lawak..wartawan seluruh dunia datang buat liputan...

Anonymous said...

Orang malaysia kencing berak pon masuk sungai balik...dari sungai diproses semula sampai kerumah semula..

Teknoloji singapur lebih maju...air laut pon boleh dirawat..

Anonymous said...

Sedar diri skit.. yg majukan ko tu sape.. bkn sporean.. mostly top mgmt kt bluechip co. org asing.. puihhh !

Anonymous said...

Jamal Jamban buka kaunter daftar Skim Peduli Sihat Selangor untuk ahli Umno

JAMAL Jamban yang juga merupakan Ketua Umno Bahagian Sungai Besar, walaupun selalu tampil dengan isu-isu bangang menyerang kerajaan Negeri Selangor dan menunjukkan kebodohan dirinya, namun kali ini nampaknya dia menyedari kebaikan Skim Peduli Sihat yang disediakan oleh kerajaan negeri.

Baru-baru ini, dek kerana bimbang kalau-kalau penyokong Umno tidak dapat kemudahan Skim Peduli Sihat yang diwujudkan oleh MB Selangor, Dato' Seri Mohammad Azmin Ali, Jamal Jamban bertindak membuka kaunter pendaftaran sendiri untuk mendaftarkan ahli-ahli Umno di kawasannya.

Malah dia sendiri dikatakan sanggup turun padang mendaftarkan ahli-ahli Umno di Sungai Besar yang singgah ke kaunter tersebut.

Anonymous said...

Jamal baru sedar skim yg dibuat azmin memang bagus untuk bantu rakyat..
Kalo umno yg oerintah jangan harap laa...rampok sana rampok sini laa.kincin sana...kincin sini...ade macai yg tak nak kad ni?

Nanti ade orang umno yg ade otak pangkah PH...

Anonymous said...

Susah apa...banned muka muka diaorang ni dari masuk Malaysia.. Kalau Sultan johor...tu siaplah kauorang..nasib ni Ds Najib..berjiwa besar..dan tak kisah orang nak kutuk apa pun..asal Allah tahu niat beliau

Anonymous said...

Alahai..habis Dap tu siap suruh Cina Cina Dap tu daftar untu BRIM....boleh pulak..tak.pelik pulak..kalau ada kebaikan utk rakyat tak salah cuma dapt dlaksanakan k tak..takut gempak jer lebih..habuk pun tarak..mcm Yawas..fungsinya baik tapi perlaksanaannya.. HANCUSS

Anonymous said...

Khalid samad MNGAJAK rakyt mngundi PAN utk mnjatuhkan HADI..

agak2ny bole ker???

Kihikihkih

Anonymous said...

Dap suruh dahtar kerana duit cukai...jamal jamban tukang daftar kerana duit kerajaan..tapi kalo umno yg perintah ade tak kad ni?

Anonymous said...

Sebesar 2.6 billion jiwa tok jid

Anonymous said...

Yang best kat Malaysia nih kan...kan cacai kutuk negara sendiri bagai,xde telor gi le spork berhijrah.Nih tak bawah kain rosmah juga cacai nak sorok muka.Jantan2 tak tau malu !

Anonymous said...

Kekalahan lobai37 dikandang sendiri memberi petanda akar umbi menolak pimpinan pas yg mesra umno..
Jadi tak susah amanah nak dapat undi pas....tambah plak najib tak mao bentangkan ruu 355 kerana takutkan kapir bn buatkan penyokong pas hilang yakin kpd pemimpin pas...

Anonymous said...

Maju sgt lah org spork..nak beli apmt pun x mampu...tiap hari mengeluh..weekend berebut2 masuk m'sia...sapa yg rasa spork tu bagus sgt ginlah berambus dok sana

Anonymous said...

Isshhhh mane plk dlm kain rosmah..

CAI2 smue MNYOROK dlm KAIN JIJAH kipas lerrrr..

Jijah kipas kn da d LANTIK mnjdi KETUA pktan harapan...

Kihkihkihkih

Anonymous said...

Gi singapork...malaysia ni bapak ko punyer?..tak kutuk negsra lah bodoo...kutuk ko bodooo dan najib ketua prompak dan umno daa..

Anonymous said...

Macai kuat khsyal penangan pil kude yg lobai pas sedekah..

Anonymous said...

Kalo najib dah jadi bahan lawak antarabangsa tu tada

UMNO NAK MAMPOOOOS...MACAI KOJOL...LAAA

Anonymous said...

CTS ingin memberitahu Najip Ali dan rakan-rakannya, seteruk-teruk Perdana Menteri Malaysia, belum pernah lagi rasanya Rakyat Malaysia terpaksa minum air kencing yang disuling. Apa dipanggil? Newater?

CTS.....anda sendiri mengakui PM anda teruk ???

Anonymous said...

Ko tengok duit dia lebih tinggi dari duit ko?... ko per ade?...lagak je lebih..

Anonymous said...

Yer laa tuu...pm singapore mana ade kes songlap...

Anonymous said...

Bila najib jadi bahan lawak antarabangsa besar kemaluan rakyat malaysia...tapi kemaluan macai kecik jer

Anonymous said...

Bangga yang amat pentaksub Israel kan...

Anonymous said...

Duit renminbi jauh lebih rendah tapi mereka ada roket pi bulan. Awat roket Dapig boleh bawa ABU pi bulan ke? Kik kik kik

Anonymous said...

TRIUMPH pun jadi bahan momokan namun dia tetap presiden yang menguasai tentera paling canggih. Mereka yang tukang momok apa ada? Tah2 habuk pun tara.

Anonymous said...

Tuduhan kosong = auta.

Anonymous said...

Semua jabatan di Singapork dikuasai oleh pemerintah. Kalau pembangkang di sana sama macam pembangkang di Meleysia tentu banyak kes di bawa ke muka pengadilan. Kat sini bukan saja Toyol waima pembeli Bangalo tiada swimming pool tak boleh terlepas. Dalam kata lain pembangkang di Mesha tidak goyang kaki.

Anonymous said...

Tok Arab lebih dahulu buat semua itu. Tok Arab jauh lebih maju.

Anonymous said...

Dapig lagi teruk... stomping atas gambar pemimpin seolah2 stomping adalah roket sains yakni hanya Dapig yang mampu buat dan kuasai.

Anonymous said...

Hari2 Presiden AS jadi bahan lawak tapi minggu depan Presiden the Asian Tiger akan merafak sembah depan Triumph. Wakakaka.

Anonymous said...

Skim rasuah.. harem.

Anonymous said...

Lobai tu tak tahan dengan Sikap berdengung pakatan sebab tu pakatan kena tinggal. Bab tu pakatan meroyan sakan.

Anonymous said...

Kalau nak kritik gunakanlah bahasa baku dan bukan menyorok di belakang bahasa pasar.

Anonymous said...

Tun Mader juga pernah jadi bahan lawak kartunis antarabangsa namun ia tetap jadi pm selama 22 tahun. Dan kartunis itu tetap dengan kerja lama... lukis kartun untuk cari makan.

Anonymous said...

Temasek rugi bukan kerana Pm depa songlap tapi kerana kebodohan. Pm depa bodoh sebab itu pilih orang bodoh uruskan GLC.

Anonymous said...

Beuty and the beast hanya sebuah animasi. Tak tonton tak ada rugi apanya malah puluhan juta wang dapat diselamatkan dari masuk kocek hollyhood.

Anonymous said...

lawak btul cai pakatan ni. bila tang umno jd duit rakyat. bila geng depa merentah otomatik jd duit kjaan. nampak sgt da mereng otak mereka. pegi terjun lombong la woi.

Anonymous said...

Duit malaysia boleh buat ko jadi bengong daa

Anonymous said...

Negara amerika negara kaye...ko to miskin dari trump...ko ape ade...pil kuda jer ko ada...

Anonymous said...

Pooo daa tak mau ngaku..kalo kosong tak jadi bahan lawak ngook..

Anonymous said...

Presiden singapore ade kes songlap?..undabg2 dia orang ketat...

Anonymous said...

Karut ko ni..tok arab bayar mat salleh..daa..

Anonymous said...

Memsng ini dap punyer kerja daa..

Anonymous said...

Dia jadi bahan lawak rakyat negara dia...najib jadi bahan lawak negara mana?

Anonymous said...

Ko sape.?...boleh perintah orang plak...

Anonymous said...

Dua tak jadi bahan lawak kerana klepek

Anonymous said...

Dia rugi tak jual aset..rugi set elah buat untung besar bertahun2...1 mdb ko punyer bila buat untung?..blm untung dah songlap..

Anonymous said...

Siapa pakai penasihat yahudi?...ade lagi ke Apco

Anonymous said...

Itu kisah lawak untuk najib ko dan semah..ngook..

Anonymous said...

Sape yg terhegeh2 bayar 90 jota kpd lobai pas?...hik2

Anonymous said...

Kalo umno perintah selangor ade tak kad sihat ni?..ade tak bantuan2 lain yg kerajaan sekarang buat...kincin sana kincin sini laa..

Anonymous said...

Satu dunia ketawakan Trums tapi itu bukan bermakna Trums harus terkesan dengan mereka yang ketawa. Trums tak akan luak dengan sindiran minions. Bgi Trums minion tak lebih dari pencacai dan pemakan dedak saja. Huhuhu

Begitu juga satu dunia ketawakan Jung Uhn tetapi itu tidak beri kesan apa-apa kepada Jung Uhn. Dia tetap pemimpin agung di mata rakyatnya. Even kartun Zunan diflush masuk tandas di Korea Utara, hahaha

Puting juga sama. Bukan saja di kritik malah di sindir dengan berbagai sindiran namun lobang hidung Puting tetap jadi pojaan rakyat beliau. hohoho

Orang Melayu macam ABU mudah terasa. Even perkataan Lee Watt akan memberi kesan pada ABU. Kalau perkataan al-Juburi, anda mungkin disumpah 7 keturunan. haihaihaihai

Anonymous said...

klu pakatan perintah dari proksi dapig maka produk2 babi bakal berada dimana saja dimalaysia..bukan ke gitu..produk2 dari geletin babi akn terdapat dimana2..bukan ke gitu..kan pakatan tu lembu ikutan dapigs..mereka akan sokong mana2 negara yg suka mencaci pemimpin negara kerana mereka puak2 tak bertemadun tak cinta negara..mereka dah kempunan selamanya untuk memerintah..

Anonymous said...

Najib mana ada maruah, pencuri wang rakyat dan malakukan rasuah terbesar dalam sejarah dunia. Anonymous

Anonymous said...

Mesia boleh saja claims balik Pulau Singapura kerana asalnya Singapura bukanlah sebuah negara tetapi adalah sebuah pulau saja. Cumanya apakah artik tempatan seberani artis Singapura dalam menyatakan apa yang terbuku di hati?

Anonymous said...

Bila ko ketawakan trump?

Anonymous said...

Najib yg takut mca mic gerakan kristian sarawak..depa najib jangan bentangkan ruu...najib pon senyap...najib pon takot tun madey

Anonymous said...

Kalo ko berani sangat pegi lah claim...srtis malaysia tiada sebab untuk persendakan singapura...ko lah persendakan singapura...otak tak berapa betul budak ni...hik3

Anonymous said...

Tun m dgn tuhan pon dia tak takut tu sbb sampai laa tak sedar2 rumah dah halau pegi kubur dah ajak mai masuk...

Anonymous said...

Korang pegi klinik kesihatan cuma bayar seringgit sj. Cuba lebih bersyukur. Jika d US jgn nak harap nak dapat begini. Beli sj ubat d pharmacy. Nak jumpa doc ya rabbi punya mahal. Tak boleh dapat semua byk2 tadah tangan dgn rendah hati dan bersyukur sblm d tarik olehNya. Semua Dia yg Punya.

Anonymous said...

Eluk rentikan beri makan kepada Najib Ali. Habis cerita. Ramai lagi orang Malaysia yg boleh jadi penal MLM tu.

Anonymous said...

TAK PAYAH JAUH. NEGARA JIRAN SEBERANG TAMBAK. KALAU KENA PENYAKIT KANSER CONTOHNYA. SAMPAI MUFLIS DIKERJAKANYA. SYUKUR TINGGAL DIMALAYSIA.

Anonymous said...

Negara msju ade insurans kesihtan...rakyat mampu beli insurans..malaysia ni rakyat masih ramai berpendapatan rendah...duduk rumah buruk...makan pun cukup2 jer..pemimpin kaye2.. Macai pun kayer raye...cuba ko check IJN berapa caj?

Anonymous said...

Ko pun tahu hati orsng?...ilmu songsang ko pakai ni..silap2 ko dulu yg gol...dah ramai yg gol dulu pada madey..

Anonymous said...

Dia mintak ke nak jadi juri?...elok jugak ko plak jadi juri merapu..

Anonymous said...

ngutuk orang buat tambah dosa...jgn besok merangkak cari najib n rosmah kat padang mahsyar...

Anonymous said...

kalau pembangang tak suka pergi la negara lain...boleh dpt free...dgn taraf malaysia skrg berbanding negara maju tapi masih mampu beri subsidi utk ubat dan kesihatan buat rakyatnya..dah kira bagusla...

Anonymous said...

hahaha...kalau dah benci sgt duduk kat malaysia ni...pegila kat singapork ke..indon ke...siam ke...baru tahu langit tinggi me rendah...dasar pembangang tak tahu bersyukur...

Anonymous said...

Di Singapork kau kutuk presiden kena ISA la....tabiat orang makan rasuah pandai sembunyi nampak bersih...tak percaya aku di Singapork dan USA tak ada rasuah.....

Anonymous said...

Madey sentiasa jadi bahan lawak..dulu...kini...dan selamanya...ksian..

Anonymous said...

tu sbb diaorg bijak menyonglap...

Anonymous said...

terrrbaikkk anon 5:47...

Anonymous said...

betullll tu...terrbaik..

Anonymous said...

http://mymassa.blogspot.my/2017/04/video-dosa-nurul-izzah-di-lembah-pantai.html?m=1

video ni jadi bukti penghasut barua Singapork@DAP akhirnya 35 penduduk Kg Kerinci tinggal papa kedana sehelai sepinggang... si penghasut barua hidup mewah anak beranak di istana bukit segambut...

kesiannnn .... ooohh.. kesiannn

Anonymous said...

Hanya pembangang di Malaysia sogok fitnah seloroh donia upah akbar atau saluran berita luar siar kemudian petik balik berita tu konon nya berita donia sogok pada rakyat Malaysia....
Kerja merasuah kehakiman,lawyer,badan penyiasat,akbar,saluran berita dan orang2 tertentu berpunca dari puak pembangkang melibatkan jutaan ringgit....
Rakyat dapat melihat pendedahan tentang taktik kotor ini dan pembangkang makin terdesak kerana kalau kalah PRU kali ini mereka akan terus kalah tak dapat dipulihkan kepercayaan rakyat pada mereka....

PRU kali ini adalah antara hidup atau mati pembangkang dan berpecah belah...

Anonymous said...

Dah 12 t/malam tentu din pagoh ted kentot dok beratip angguk2..hearsay angguk2....

Anonymous said...

$40 billion loss by Temasek Holdings 14
BY ONLINECITIZEN ON JULY 29, 2009 UNCATEGORIZED
“We are certainly not happy with the negative wealth added in March last year, as well as March this year,” says Ho Ching. (See Bloomberg report below.) Read the transcripts of Ho Ching's speech here.

SINGAPORE, July 29 - Singapore state investor Temasek said on Wednesday its portfolio had fallen by S$40 billion as of end-March 2009 from a year ago.

"In our Temasek Review last year, we reported an annual value-at-risk of almost S$40 billion last March. This meant a 16 percent probability for our portfolio value to drop more than S$40 billion by March this year. Indeed, it has turned out to be so, and more," CEO Ho Ching said in a speech.

https://www.theonlinecitizen.com/2009/07/29/breaking-news-40-billion-losses-by-temasek-holdings/


Temasek Holdings: We lost S$24 billion in a year
written by Admin July 9, 2016
Singapore’s sovereign wealth-fund company Temasek Holdings reportedly lost S$24 billion in its latest financial year report FY2016 dating March 31. The news which saw the investment arm of the country’s CPF retirement funds lost 9.02% was announced only 3 months later on July 7. Temasek Holdings lost S$24 billion to S$242 billion from S$266 billion a year ago.

Temasek Holdings’ CEO, Ho Ching, who is also the wife of Prime Minister Lee Hsien Loong, did not comment on her lacklustre performance but the annual report blamed “volatile markets” for the losses.

https://www.theonlinecitizen.com/2009/07/29/breaking-news-40-billion-losses-by-temasek-holdings/

Salwah Abdat said...

Bagaimana hutang-hutang ini akan dibayar oleh 1MDB? Dari manakah 1MDB akan menjana sumber pendapatannya untuk membayar kesemua hutang ini setelah aset-aset strategiknya dijual dan wang miliknya berjumlah berbilion ringgit dilaporkan hilang?

Anonymous said...

The Independent Singapore accuse Temasek Holdings and CPF may be guilty of corruption
written by Admin May 10, 2016

According to The Independent Singapore, Temasek Holdings and CPF may be guilty of corruption when names similar to the two government entities appeared in their search. The two companies the blog stated linked were Temasek Wellness Investments Limited and CPF Holdings Group Limited.

The Panama Papers is currently making headlines internationally as it discloses the identity of companies using offshore business entities. While the use of offshore business entities is often not illegal, reporters found that some of the shell corporations were used for illegal purposes, including fraud, kleptocracy, tax evasion, and evading international sanctions.

http://statestimesreview.com/2016/05/10/the-independent-singapore-accuse-temasek-holdings-and-cpf-may-be-guilty-of-corruption/

Salwah Abdat said...

Duit Malaysia akan terus jatuh selagi MO1 menerajui nya

Salwah Abdat said...

MO1 deserve it.....!!

Anonymous said...

http://www.havenishell.blogspot.my/

Anonymous said...

cer cerita betul2. jika ko ada maruah. buktikan najib makan duit rakyat. waima atok tua tu pun tak dapat buktikan. hakim kata cuma hearsay saje. cerita ini direka selepas permintaan atok tua tidak dilayan olih najib. permintaan dedak olih kroni madey jugak tidak dilayan.
jika ikutkan hearsay ni. ada citer mengatakan nenek ko pernah dirogol babi. benarkah. cuma hearsay aje. bukti pun hearsay. jadi kena angguk2 jer la.
begitulah kaedahnya.....

Anonymous said...

Mossack and Fonseca arrested
Police in Panama arrested the founders of the law firm at the center of the Panama Papers scandal on money laundering charges after authorities raided the firm’s headquarters as part of investigations into Brazil’s largest-ever bribery scandal.

Anonymous said...

Panama papers penipu

Anonymous said...

Berapa banyak temasik kena jual aset kerana rugi?....temasik rugi banyak mana tanggong hutang?
orang dah untung besar bila rugi tak tanggung hutang mcm ko punyer 1 mdb yg tak pernah untung.....tanggung utang 50 billion...bust malu ko nak bandingkan dengan temasik.. Pm ko songlap 1 mdb seluruh dunia tahu...hik3

Anonymous said...

Dah mati 35 orang ni?

Anonymous said...

Ade banyak berita rasuah di singapirk?..banyak mana dah kena tangkap?..berapa ramai yg dah lari? Andaian ko..tak ade pembangkang di singapork?...
Pembangkang tak ade modal nak tunjuk salah dan kelemahan kerajaan..tak ade bukti nak tuduh presuden rasuah..

Anonymous said...

Ko duduk dlm gua mana?...hakim mana kata hear say?...

Anonymous said...

Ko pernah rujuk index rasuah?..

Anonymous said...

Pemimpin negara lain kena ketawa kes klepek duit negara?...bodooo betul ko ni..

Anonymous said...

Teori katun ko pakai...umno nak kojol...penyokong pas dah tolak pemimpin pas mesra umno...sabah dah ubah...johor kedah melaka umno goyang

Anonymous said...

Terbaik laa bro 6.51... Anom 5.47 tunjuk bodoo tak tahu beza kes ape oemimpin2 dunia ditertawakan...najib ni kes klepek yg 1 dunia dah tahu...macai bengong tak tahu bajib klepek..

Anonymous said...

Najib tak makan duit rakyat dia telan jer...kisah dah berbulan2 masih ade yg duduk dlm gua rak sampai berita ...peliknye berita singapore dia tahu plak...

Anonymous said...

"Sunday, April 02, 2017 1:19:00 PM

Orang singapor biol tapi jauh lebih maju dari ko..."

-Maju dari segi ape tu? cer citerr skit!

Salwah Abdat said...

Mader first class leader
MO1 lowest class leader
Do you guys understand?

Anonymous said...

Siapa yg suasat dia orang songlap?...andaian bodooh ko aje

Anonymous said...

Tapi heran nurul izzah juga menang mp lembah pantai

Anonymous said...

Ko memang tolol...pendapatan dia orang jauh lebih tinggi dari ko...orang malaysia pon ramai kerja di singapore..
Teknoloji baru akan masuk singapore dulu seblm masuk malaysia..

Singapore ade rumah kayu buruk mcm di kampong2 malaysia?

Anonymous said...

Singapore tak ada rumah buruk mcm Malaysia. Sbb tu ramai Melayu singapore dtg Malaysia jd artis utk beli rumah.

Anonymous said...

Aahla ko xde kes songlap? habis semua projek masuk company ank bini..baca betul2 bhai..

Anonymous said...

Najib Mesia keturunan Bugis, najib Singapork keturunan Marmark... kaki putar alam?

Anonymous said...

Isa dah tak ada beranilah budak biaDap semua tu buat kelakar.

Anonymous said...

pemimpin pulau temasek tu maksum, paderi pulak makan duit.

Anonymous said...

.
kat sana hubungan harmonis di kalangan berbagai kaum sangat dijaga. kalau ada pemimpin pembangkang yang pijak gambar pemimpin lain, konfem kena cas bawah het krime. kat sini, anak dan bapak boleh pijak gambar lobai tanpa rasa bersalah malah boleh lepas bebas.
.

Anonymous said...

Jangan bagi datang Malaysia

Anonymous said...

Dok kat singapork gaji mahal tapi nak makan maggi pun belum tentu pasal semua mahal....
Syukur hidup di Malaysia kalau di singpork mana ada barua babi macam kau....dah lama kena masuk kandang
Berani kau tuduh kerajaan singapork makan rasuah kena ISA kalau tak pun kena dakwa sampai muflis...
Kat Mesia negara luar nak buat pelaburan dituduh nak jajah Mesia...peendek kata yang tak ada di Singpork adalah pembangang yang bahlul kebanggaan pembamgkang yang bangang

Anonymous said...

Meley Pembangang versus Lobai Pembangang

Pening taklah seramai Selangsor makanya malulah Goon Eng apabila Ass Jamban mampu berikan kad dedak sedangkan Goon Eng lebih sibuk rembat Banglore. Namun Lobai Kolum pembangang lebih kuat beri dedak (aka:rasuah)berbanding Goon Eng merangkap rakan karib superman Dap.

** Kalau nak bagi kenapa bagi dedak. Kalau mampu beri gandum beri jerlah. Lagipun duit kalau bagi kat ABU bukan boleh bawak mati pun.

Anonymous said...

bodoh gile x tau ekonomi dunia.x tau ke hutang us dh trillion.celah mane kaya.bodoh segalanya tp sibuk nk komen.tlg jgn membiak supaya anak x mewarisi bangang tu

Anonymous said...

Tak pakai ilmu apa2 .
common sense...kau pon mungkin kiok dulu dari dia..
Tak dapat jadi loyar pd hati komunis tun m sbb dah gol dulu...haha...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates