April 10, 2017

62 Mahfuz Omar Kurang Ajar, Serbu Sidang DUN ... Hello, Sirul, Helloo ... Hellooooo


Terdesak akibat dipulau oleh partinya sendiri yang sudah tidak mengakui Ahli Parlimen Pokok Sena sebagai ahli parti, Datuk Mahfuz Omar bertindak menyerbu Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah hari ini untuk mengembalikan namanya di persada politik.

Tindakan beliau membawa sekumpulan penduduk Pokok Sena untuk menyampaikan memorandum kepada Menteri Besar dengan menyerbu masuk ke dalam dewan sebaik sahaja sidang DUN ditangguhkan amat kurang ajar dan biadap. Mahfuz Omar boleh sahaja menyerahkan memorandum berkenaan kepada pegawai Menteri Besar bagi pihaknya di luar dewan.

Mahfuz Omar seharusnya bersikap intelektual (maafkan beliau mungkin pendidikan beliau hanya sekadar Lower Certificate of Examinantion LCE atau setaraf SRP atau PMR) yang memungkinkan beliau tidak dapat membezakan adab tatacara seorang Wakil Rakyat. Salah Rakyat Pokok Sena sendiri memilih Wakil Rakyat kurang pendidikan.

Memorandum berkenaan berhubung arahan perpindahan yang melibatkan 15 buah keluarga dikeluarkan sejak Oktober tahun lepas ekoran projek perumahan yang akan dibangunkan di kawasan itu. Penduduk kawasan itu meminta agar kerajaan negeri campur tangan dalam isu itu memandangkn hampir 100 tahun menduduki tanah di atas tanah Lesen Pendudukan Sementara (LPS).

Penduduk mendakwa tidak menerima sebarang notis berpindah daripada Pejabat Tanah Daerah Kota Setar dan hanya menerima surat penukaran hak milik tanah daripada Permodalan Kedah Berhad (PKB) untuk membangunkan kawasan perumahan di kawasan itu.

Berikut adalah Kenyataan Media Menteri Besar Kedah berhubung insiden berkenaan:
1. Saya sedia maklum mengenai hasrat sekumpulan penduduk yang diketuai Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfouz Omar yang mahu menyerahkan satu memorandum kepada saya. 
2. Sebaik mengetahui perkara ini saya sudah arahkan pegawai saya supaya menerimanya bagi pihak saya seperti amalan biasa yang dilakukan oleh mana mana pemimpin kerajaan sebelum ini. 
3. Namun tindakan Mahfuz yang enggan menyerahkannya kepada wakil saya sebelum menyerbu beramai ramai masuk ke dalam Dewan sebaik Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) ditangguhkan amat mengejutkan selain bagi saya adalah kurang sopan. 
4. Mahfuz sepatutya memahami perkara itu dan beliau ada peluang untuk berjumpa dengan saya untuk bertanyakan hal itu di masa yang lain kerana saya sentiasa terbuka. 
5. Beliau juga seringakali melontarkan pelbagai kritikan dan tomahan terhadap pentadbiran saya sebelum ini namun saya menganggap  perkara itu sebagai resam dalam dunia politik dan tidak sedikit pun menyebabkan saya berkecil hati atau berdendam. 
6. Jadi persoalan saya apa niat beliau sebenarnya melakukan serbuan seperti itu di dalam Dewan. Adakah ia satu tindakan untuk mencari populariti sekaligus menutup kelemahan beliau di kawasan yang diwakilinya atau ia semata mata atas kepentingan rakyat. 
Datuk Seri Diraja Ahmad Bashah Md Hanipah,
Menteri Besar Kedah Darul Aman.
Hello Sirul, hello, hello, hellooo ...

62 comments:

ted manoff said...

Ryezall.. Jgn hina org walaupun kelulusan pmr/srp..hina sgt kerr org kelulusan srp..? Tau lah khairulryezall nii sekolah tinggi tapi akal rendah..sapa yg terdesak sgt nii ryezall.. Mat bashah tuu berkelulusan university mana ryezall..? Jgn hina org ryezall.. Insaflah..

ted manoff said...

Kit Siang tidak pernah berniat jadi PM, tegaskan ia jawatan untuk Melayu

GEORGE TOWN, 6 DIS: Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang tidak pernah berniat mahu menjadi Perdana Menteri, malah bertegas bahawa jawatan itu adalah milik orang Melayu berdasarkan realiti politik negara ini.
Beliau sekaligus menafikan barisan kabinet palsu yang menyenaraikan pemimpin Pakatan Harapan dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia jika pakatan pembangkang memenangi pilihan raya umum ke-14 (PRU14) akan datang.
Senarai itu menyenaraikan Kit Siang sebagai Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan manakala Pengerusi PPBM, Tun Dr. Mahathir Mohamad sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Menurut Ahli Parlimen Gelang Patah itu, barisan kabinet palsu yang dimuatnaik di media sosial tersebut sengaja disebar oleh ‘tentera siber’ UMNO bagi menyemarakkan lagi ketakutan dan kebencian di kalangan rakyat terhadap DAP menjelang PRU14.
“Ini merupakan kempen serangan propaganda gaya ala-Nazi – ‘Big Lie’ oleh UMNO yang semakin hebat kerana ia telah pun dilancarkan sebelum, semasa dan selepas Perhimpunan Agung UMNO hujung minggu lalu.
“Tidak pernah dalam 51 tahun saya berpolitik, saya terfikir untuk menjadi PM,” ujarnya di sidang media di ibu pejabat DAP Pulau Pinang hari ini.
Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng sebelum ini turut memberi jaminan bahawa DAP tidak pernah meminta orang Cina dijadikan Perdana Menteri dan sentiasa menyokong seorang Melayu untuk jawatan itu, terutamanya Datuk Seri Anwar Ibrahim.
“DAP tak akan kuasai kerajaan jika pakatan pembangkang menang, tetapi akan jadi rakan kongsi yang adil dan bertanggungjawab,” katanya di Persidangan Tahunan DAP ke-50 di Shah Alam pada Ahad lepas. – Roketkini.com

Anonymous said...

Kelulusan pendidikan Mahfuz setaraf Mat Basah laa...patut dia berani jumpa Mst Basah...
Kalo dia tak jumpa terus selepas sidang dewan nanti payah laa nak jumpa kerana Mat Basah kuat tido..

Kalo rakyat nak jumpa MB ape salahnye lepas sidang..lain lah terjah masa dlm jamban ke masa mengadap tuanku ato masa tengah mesyuarat ato tengah ade tetamu...

Anonymous said...

Stomping atas gambar lobai lebih hina daripada menyatakan secara terbuka kelulusan mana2 individu. Kalau di Singapurapura, stomping konfem masuk penjara.

Anonymous said...

Mahfoos tubuh je parti baru...parti cap telefon...hello...hello
Elokle dia ditendang dari pas
Contoh pengundi silap memilih wakil
Selamatkan wang rakyat Rm 1,200,000 untuk 5 tahun

Anonymous said...

Mahathir bawa masuk internet agar ianya dijadikan alat untuk memudahkan komunikasi atau penyampaian mesej dalam masyarakat. Apa yang Pokok Sena buat seolah2 tidak sedar atau tidak iktiraf peranan internet atau segan untuk guna internet kerana ia dibawa masuk oleh Mahathir. Atau Pokok Sena ada lain2 alasan? Wakakaka

Anonymous said...

Ape kelulusan Najin?...ulamak besar yg dipanggil Imam seperti imam Nawawi Imam Ghazali tak ade ijazah mao pon Dr palsapah tapi pendapatnye ato huraian
masalah agama diterimapakai..kitabnye jadi panduan muslimin..

Tapi Amanat Ulamak Hadi tak boleh dipakai oleh orang umno walaupon Ulamak Hadi berkelukusan ijazah dari Mesir

Anonymous said...

Kah3 baru Mader nampak leceknya Supremo. Bak kata orang bijak pandai 'buku akhirnya bertemu ruas' jua. Kik3

Anonymous said...

Dah tu kenapa tak nasukkan penjara?

Anonymous said...

Mahfus tak diterima parti ...abis tu kenapa tak buang mcm lobai oas buang husam?..

Anonymous said...

Setuju..hebat sgt ke kau ni ryezal? Degree shj? Master/phd? Mahfuz lebih baik berbanding ahli parlimen bn yg hadir di parlimen tapi jadi canguk, duduk diam & makan gaji buta. Dia ada keberanian suarakan masalah rakyat.

Anonymous said...

Paparan sesuatu fakta benar bukanlah satu kehinaan. Hearsay yang disebarkan itu adalah satu fitnah. Fitnah bukan setakat menghina tapi makan daging sp: karnivals.

ted manoff said...

Ryezall.. Bagaimana org yg kena tuduh boleh lps ke australia..?mesti kerja vip nii...$$๐Ÿ˜ฝ๐Ÿ˜ฝ

Anonymous said...

MENGHABISKAN BORAS MASUKKAN ABU DALAM PENJARA. SORANG KAT DLM TU DAH CUKUP.

Anonymous said...

Ko tanya ko jawab sendiri. Kan senang ko buat parti sendiri bhai.

Anonymous said...

ABU JUGA RAMAI YANG VIP.

Cucu Tok Selampit said...

Menjawab soalan Ted Manoff,

Mahkamah Rayuan hari ini melepas dan membebaskan anggota Unit Tindakan Khas, Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar, daripada pertuduhan membunuh penterjemah Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Tiga anggota panel hakim Datuk Seri Mohamed Apandi Ali, Datuk Linton Albert dan Datuk Tengku Maimun Tuan Mat sebulat suara mengetepikan hukuman mati yang dikenakan oleh Mahkamah Tinggi Shah Alam selepas membenarkan rayuan mereka terhadap pensabitan dan hukuman.

Bagaimanapun, pihak pendakwa akan mempunyai peluang untuk merayu di Mahkamah Persekutuan - mahkamah tertinggi di negara ini.

Sumber - http://www.malaysiakini.com/news/239077

Jadilah cytro pembangkang yang berilmu Ted. Jangan makan gaji buta.

Anonymous said...

Pakatun paling lama jadi BFF patutnya ko tanya Pakatun soalan kamu itu.

Anonymous said...

Ah rosak habis rancangan Mr Bean.

ted manoff said...

Kikikikikiki..Apa2 lah ryezall pasti ada dalang yg bawa mereka keluar negara..semua tau diorang bebas tapi kita tau siapa dibelakang..sudahlah ryezall jgn nk cover plk..hantu kerr yg bunuh..๐Ÿ˜น๐Ÿ˜น๐Ÿ˜น๐Ÿ˜ฟ๐Ÿ˜ฟ๐Ÿ˜ฟ

Anonymous said...

Tugas yb ialah didik masyarakat dan bukan untuk dapat mileage. Contohnya kalau nanti ada MRT untuk sampai ke Kajang, usahlah pi Kajang jalan kaki. Melainkanlah kalau tidak ada kemudahan. Sesungguhnya adalah satu pembaziran bilamana laman sesawang tidak digunakan secara optima seperti untuk hantar memorandum, aduan dsbnya.

Anonymous said...

Satu dunia tahu bahawa dalam PakaTun ada banyak hantu.

Anonymous said...

Kat Mesiah ni banyak hantu. Menurut Berry Wine, wang 100 bilion hilang di bawa lari oleh hantu. 30 taun Dapig cari hantu yang bawak lari 100 bilion tapi masih tak jumpa. Mungkin bila Dapig jadi Tpm boleh jumpa hantu berkenaan kot. Kah3

Anonymous said...

Ini buka kematangan yang Hadi maksudkan. Ini politik ala bershit yang Pas cuba jauhkan. Muahahaha

ted manoff said...

Dah buat laporan belom..? Kalau betul 100 billion hilang dh lama pm najib gunakn isu tuu sebagai senjata hadapi tun m..fobia caii dengan dap kikikikikiki.. Ko berak pun salah dap..kahkahkah..๐Ÿ˜ธ๐Ÿ’ฐ๐Ÿ’ธ

Anonymous said...

GAJAH MATI - LANGGAR - POKOK SENA
Mahfos naik minyak langgar dewan yang mulia
Buat malu boboi yang blur

Anonymous said...

Plak daah..gebang hebat...tapi pengecut...stomping lagi laa kat malaysia....ko ni auta kuat...klentong lebih tapi pengecut...kena gertak dengan cina mca pon ko terbisu..

Anonymous said...

Suka hati akulah nak tanye saoer pon..ko ni saoer mengada2 plak....ooop yg kuat auta tu dan kaki klentong yg takut cina mca tu...baru kena sergah dah bisu....eksyen lebih..

Anonymous said...

Sirul ke ostralia seblm mahkamah rayuan bersidang...ilmu putar cts ...

Anonymous said...

Barry waine tu penyissat?...dia boleh dapat akses dokumen bukti 100 billion dilarikan?...

Anonymous said...

Politik sejahtera...umno tak kapir daah bila dapat 90 jota..pesan lobai jangan maki umno lagi..

Anonymous said...

Boboi blur...ko berani tak debat dengan boboi?

Mat Gunong said...

Si mahfuz ni pun satu. Dah lah org tua bukan sihat beno.main terjah terjah macam tu. Kau nak sidang dun buat kat wad hospital. Jaga kesihatan ye dato bashah.

Anonymous said...

Eik cts buat rujukan m kini..setahu aku macai2 tak percaya m kini..
Ato macau2 memang bahlol..

Anonymous said...

ABU = ASAL BUKAN UMNO..HAK4

Anonymous said...

walau pun si mahfuz ni kepala taik tpi dia tak pernah pun buat kerja jijik menjuboq mcm aljuburi.

Ex Nyah. said...

Suka sangat sebut jubo. Nak yg mana?. Yg pakaian jururawat atau budak sekolah. Org kata bahasa menunjukkan jiwa. Gay ke?

Anonymous said...

Memang macai suka jubok sebab aljubori pernah sondol jubok dia...dia berak pon lawas sekarang..hak4

Anonymous said...

Tidak hairanlah apabila facebook menganjurkan undian online siapakah yang anda sokong 97% warga Malaysia daripada lebih 600k penyertaan memilih Tun M. Hanya 3% sahaja memilih Najib

Mat Gunong said...

Sekurang nya Tun ada war war kan bkn shj di malaysia tetapi di rangkaian aljazera tontonan dunia, sesiapa punyai bukti beliau seleweng, sila kan. Najib dan haji Hadi berani,???. Kecut macam tikus kebasahan. Ada berani ke seberani Tun. Yg sorang Hampeh , yg sorang lagi Haprak.

Anonymous said...

Dapigs pernah buat sprm tun madey ade 100 billion diluar negara...sprm senyum...macai hearsay angguk2.. Modal macai nak kokok..

Anonymous said...

Marfos @ Mr.Bean memang bangang dan perasan...org bangang cam dia ni senang dipengaruhi.

Mr.Bean ni nampak smart penampilan luaran tapi otaknya bodo ya rabbi!

Anonymous said...

Umno lagi teruk..pemimpinnya mampus bunuh diri. Yg gantung diri ada, yg tembak pasangan & diri sendiri pun ada. Skandal seks tak payah cakaplah..sampai skrg masih pegang jawatan.

Anonymous said...

Dia tak mintak duit kau pun. Dia bodoh ke, apa kena mengena dgn kau? Kau hebat sgt ke?

Salwah Abdat said...

Anon 3:44,, you are absolutely correct....!!! Don't entertain those insane people's...!!

Anonymous said...

Kagusnya gelanggang politik lokal ialah kehemahan semua pemain. Kalau pemain tak terbukti meliwat maka ia tidak dianggap bersalah. Kalau seseorang selewengkan wang BNM misalnya tetapi kalau tak terbukti bersalah makanya taklah didapati bersalah lagi. Dan juga kalau SR atau WSJ tuduh ada penyelewengan tapi tidak ada kes maka tuduhan SR dan WSJ hanyalah tuduhan berniat kotor semata-mata. Syabas Malaysia, anda sudah matang.

Anonymous said...

Auuw apeni jubo jubo nyah geli I

Anonymous said...

Perjuangkan islam tapi bunuh diri

Anonymous said...

.
Pengundi sudah matang:

Pah juga sudah matang. Apa yang dijaja oleh sesuatu pihak bukanlah fakta selagi ia tidak jadi fakta. Pembangkang misalannya selalu menutuh mantan pemimpin tertinggi dari parti lawan (Uno) sebagai kaki seleweng dengan menunjukkan berbagai bukti bagi menyokong tuduhan mereka.

Namun pengundi sedar permainan pembangang. Pengundi tidak telan bulat-bulat dakwaan Dapizi terhadap Tun contohnya. Kini pengundi terbukti benar dan tuduhan Dapizi terhadap Tun terbukti satu fitnah bilamana Tun masih aktif dan kicking.

Cumanya apa yang pengundi kesalkan ialah bila Supremo nak melutut depan Tun bagi menyatakan seribu kekesalan atas pemfitnahan lampau terhadap negarawon berkenaan?
.

Anonymous said...

Bengkak hati cai258 nak laga2 umno mca tapi tak berhasil...24jam jaja cerita mca gertak umno...hehehe..
Woii zaman skang buat fitnah kena logik sket...hehehe

Anonymous said...

Hehehe..saja tan buang mahpus..
Saja nak tengok mahpus lompat mcm beruk selagi ada masa berbaki..hehehe

Anonymous said...

Bengkak hati cai303 nak laga2 umno mca tapi tak berhasil...24jam jaja cerita mca gertak umno...hehehe..
Woii zaman skang buat fitnah kena logik sket...hehehe

Anonymous said...

Umno dah mengucap dah tak kafir dah..
Dapig mengucap pun tak pernah masih najis mukhallazah lg tu..
tapi macai tetap jilat licinnn..hehehe

Anonymous said...

Debat dgn org blur nanti berjangkit penyakit blur...bahaya...hehehe

Anonymous said...

Ada jugak perjuang islam konon..
Tapi tabiat mahseburi* tak blh bak buang...hehehe

Anonymous said...

Politik Kat malaya ni..
Klw ko tak sokong aku segala fitnah caci maki akan dihamburkan..
Tapi bilamana ko dah sokong aku segala kesalahan ko aku akan sapu bawah carpet...mcm haramjadah politician malaya ni

Anonymous said...

KONON NAK JADI BATU API. BATU API RONSON PULAK TU. BASAH KENA HUJAN LANSUNG TAK BOLIH PAKAI. LOMPAT LAGI BHAI. LAGI KUAT LOMPAT LAGI BANYAK CINA DAP BAYAR.

Anonymous said...


Itu penghinaan, itu hanya pemberitahuan, supaya kita boleh mengerti mengapa tindakan Mahfuz sedemikian...
Penghinaan berkisar kepada melebel seseorang sebagai penyamun , mahazalim , kroni dll.

Anonymous said...

Corr

Itu BUKAN penghinaan..... ....




Anonymous said...


ABCD= Asal Bukan Konco Dap

Anonymous said...

Both of u completely wrong.

Empiricats Cattery said...
This comment has been removed by the author.
 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates