April 11, 2017

34 Kisah @RafiziRamli Dan Lawak Jenaka Badut Politik

Kisah badut Rafizi Ramli di bawah CTS terbaca di laman sosial Whatsapp. CTS olah dan menambahbaik artikel berkenaan untuk dijadikan satu posting di ruang CTS.

1. Rafizi Ramli hebat apabila mendedahkan skandal National Feedlot Corporation (NFC), namun akhirnya beliau telah disaman dan terpaksa membayar gantirugi RM300,000.

2. Rafizi Ramli hebat mendedahkan pembelian cincin DS Rosmah Mansor berjumlah RM24 juta dan akhirnya apabila perbicaraan di Mahkamah, beliau mengakui, "Saya hanya bergurau".


3. Rafizi Ramli hebat menuduh kapal selam Scorpene tidak boleh menyelam. Akhirnya pihak Tentera Laut Di Raja Malaysia (TLDM) telah membawa Setiausaha Agong DAP, Lim Guan Eng untuk menyelam dengan kapal berkenaan.


4. Pernah mendedahkan salah laku TS Khalid Ibrahim dengan fitnah 91 muka surat sepanjang menjadi Menteri Besar Selangor. Akhirnya tersungkur di mahkamah dan dipaksa memohon maaf secara terbuka kepada Mantan Menteri Besar Selangor berkenaan.

5. Pernah mendedahkan kekayaan anak-anak Tun Dr Mahathir di dalam ceramah politiknya. Akhirnya sujud di kaki Tun Dr Mahathir dan mengaku idola beliau sejak kecil


6. Pernah mendedahkan kes pembalakan di Kelantan dan akan mendedahkan bukti-bukti kepada Umum. Menteri Besar Kelantanpun sudah bertukar namun bukti Rafizi Ramli sehingga sekarang tidak nampak bayang.

7. Pernah mengugut hendak mendedahkan rasuah perempuan dan wang dalam kerajaan Selangor. Namun sehingga ke hari ini tiada bayangan bukti diserahkan kepada SPRM.

8. Terkini, Rafizi Ramli berhasrat hendak mendedahkan orang yang rapat dengan PAS telah menerima dana 1MDB daripada DS Najib Razak. Tidak sampai 24 jam beliau sudah menukar kenyataan bahawa bukan orang yang rapat dengan PAS sebaliknya mantan pemimpin kanan PAS pula. Beliau berjanji akan menyambut cabaran PAS untuk mendedahkan siapa penerima dana 1MDB berkenaan dalam minggu ini. Anda percaya? 

Kesimpulannya, Yang Berhormat Rafizi Ramli hendak menjadi seorang Ahli Parlimen atau badut sarkas?

34 comments:

Anonymous said...

SHAH ALAM - Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli berkata, beliau sedikit pun tidak terkesan dengan serangan dan tuduhan mengkafirkan dirinya yang menghujani laman Facebook dan Twitter miliknya sejak tiga hari lepas selepas mendakwa terdapat saluran wang 1MDB ke akaun pemimpin Pas.

Rafizi berkata, beliau tidak hairan kerana tahu bilangan mereka yang bersetuju dengan dakwaannya adalah jauh  lebih tinggi berbanding yang memaki hamun berulang kali ‘secara berjemaah’ di ruang komen.

Ujarnya, pimpinan Pas sepatutnya sedar mereka sudah terperangkap sekali lagi dengan muslihat Najib.

“Apabila pengundi atas pagar melihat sendiri ghairahnya penyokong akar umbi Pas mengkafirkan saya dan mengulangi fitnah yang dimulakan oleh Umno, pengundi atas pagar akan melihat Umno dan Pas kini sudah tidak banyak berbeza (mereka sudah senada),” katanya melalui satu posting di laman blognya, semalam.

Anonymous said...

Mak datok banyaknya fitnah...apa nah herankan katanya kerja pembangkang menghasut rakyat.
Boleh join hussam jamnapari yang terkenal dgn projek batu asas.
Dajjal gendut nih boleh buat buku "FITNAH2 RAFIJI"

Anonymous said...

.

Lim Kit Nanyang Siang Kuih Pau

Tujuan asal Nanyang buat karikatur monyet ialah mahu menyindir dan menyakitkan hati mukmin. Namun ia tidaklah sangat menyakitkan lantaran monyet bukanlah BABI. Bagi mukmin bukan saja BABI tak akan disentuh malah baunya juga memualkan.

Seperkara yang Nanyang terlepas pandang ialah dalam politik dwi partisan, kalau satu pihak ada karikatur (idea dari nanyang) maka sebelah sana juga akan ada karikatur buat mereka. Dek kerana sebelah sana terkenal dengan BABI panggang makanya BABI adalah karikatur paling cocok buat pakaTun (idola Nanyang).

Oleh kerana Nanyang without qualm telah buang sensitiviti yang masih ada, demi keadilan sosial maka mukmin juga layak lupuskan sensitiviti. Kalau nanyang ada lesen kurang ajar, demi kesamarataan, mukmin juga harus dapat lesen yang setara.

Kini mukmin tanpa qualm boleh karikaturkan pakaTun dan khususnya Dapig dengan karikatur BABI. Dan kalau kebetulan BABI ditolak oleh mukmin hinggakan Dapig tidak dapat duduk di kerusi TPiM, jangan salahkan pengundi sebaliknya tuding pada Nanyang kaw kaw.
.

Anonymous said...

Duit kerajaan untuk projek lembu nfc laki kak ljat puluhan juta habis kesap..lembunye mana?...lembu kat mana?...dlm kondo kak ljat?

Anonymous said...

Dah memang kerja pembangkang buat fitnah.satu lg tuduh org tu buat sesuatu lepas tu suruh org yg kena tuduh tunjuk bukti. Lepas tu ckp kenapa tak saman. Lepas tu, kekallah barua DAP ni sebagai barua pembangkang.ekeke

Anonymous said...

Bila rafizi nak dedahkan orang tengah yg salorkan 90 jota duit rompakan 1 mdb kpd lobai pas,lobai hadi dah tetketar2 suruh rafizi bertobat.....
dulu naib presiden sekarang ahli biasa pas yg pegang jawatan penting dlm organisai kerajaan atas lantikan najin..

Tunggu hadi saman...dah 2 kali lobai pas mengaum dengan kuat nak saman

Anonymous said...

Menurut kata Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi, beliau sedih melihat bantahan terhadap usaha memperkasa Mahkamah Syariah sedangkan langkah tersebut hanya ingin memberi martabat yang tinggi kepada agama.

Tambah beliau, orang bukan Islam tidak patut mencampuri hal mengenai pemerkasaan Mahkamah Syariah yang sebenarnya adalah isu umat Islam.

"Kumpulan yang tidak sama akidah dengan kita tidak harus mengajar macam mana untuk memperkukuh undang-undang agama kita.

"Kita tidak berhasrat untuk menyentuh agama lain. Hormati agama saya jika anda ingin saya hormati agama anda," tegas Zahid lagi.

Rasanya tidak ada sesiapa ingin mempertikaikan kenyataan Zahid itu. Ia adalah sesuatu yang benar, tiada yang tidak benar, melainkan benar belaka.

Tetapi Zahid juga harus jujur kepada dirinya, sentiasa berkata benar dan tidak cuba menutup kebenaran yang terpampang di depan mata dengan gambaran yang mengelirukan.

Siapakah yang menentang daripada awal lagi usaha memperkasa Mahkamah Syariah melalui pindaan Akta 355 sehingga mengugut mahu meletakkan jawatan dalam kerajaan?

Siapakah yang membuatkan kerajaan terpaksa membuat pusingan U dalam Mesyuarat BN, meskipun Najib Razak sudah berjanji dalam Perhimpunan Agung UMNO untuk menjadikan pindaan Akta 355 sebagai usul kerajaan?

Mengapa UMNO akhirnya tunduk kepada desakan dan kehendak parti-parti komponen bukan Islam dalam BN?

Maka, siapa sebenar-benarnya mereka yang tidak sama akidah yang cuba mengajar macam mana untuk memperkasa undang-undang agama?

Mengapa mereka itu tidak dipujuk dan diberikan penerangan yang sebaik-baiknya tentang Islam dan hak sebagai bukan Islam sedangkan sudah sekian lama duduk semeja dalam BN dan kerajaan?

Anonymous said...

Jahid yg umum kerajaan nak bentangkan ruu355.. Bila babi mca sergah najin, umno jangan bentang ruu Jahid bisu terkincit...ingat garang sangat...babi mca tak takut langsung...sekarang berlakon tunjuk sedih plak..

Anonymous said...

Orang kena tuduh nafikan tuduhan dengan air liur?

Anonymous said...

Dapig perlu ambil tahu kerana RUU melibatkan periuk nasi para krooni. Kalau bisnes arak berkurangan atau kalau jualan ekor haram berkurangan, secara tidak langsung krooni akan terjejas. Kalau krooni kais pagi makan pagi, tidak ada dedak yang boleh dibekalkan pada Dapig. Bila Dapig tidak ada dedak secara tidak langsung bekalan dedak pada ABU tergantung-gantung. Makanya penting untuk Dapig dan ABU ambil pusing isu RUU. Wakakaka

Anonymous said...

Umum nak bentang tp tak jd bentang sebaliknya merelakan dan menyokong pihak lain bentang tak lah seteruk mana. Yg beruk pembangkang terus bangkang walau sapa pun bentang tu yg dikatakan barua DAP.mca gertak umno pas balik kat PAS dan sokong PAS, DAP gertak berok melayu pembangkang pas kat sapa??? Oohh lupa. DAP adalah tokong kpd beruk melayu pembangkang.Kena hangguk saja. Ekeke

Anonymous said...

Dalam negara demokrasi ,pembangkang memang di perlukan ,tapi biar lah ada standard.Pembangakang di Malaysia hanya setaraf kumpulan sembang di warong kopi kak timah simpang 4.Seburuk buruk kerajaan yg memerentah (ini pun persepsi kupulan sembang tersebut) banyak juga menafaat yg di limpahkan kepada rakyat,banyak juga pencapain yg di iktiraf di sana sini dan mampu juga mepertahankan keamanan negara serta kehidupan rakyat dgn agak selesa.Malangnya pihak Pembangkang tidak kelihatan sebarang kemajuan yg boleh di banggakan baik dalam apa bentuk sekali pun.Harap mereka baiki diri mereka dulu sebelum mahu menjadi pemerentah negara.

Mat Gunong said...

Bukan ke tersembur kata kata Tuan Man akan saman SR dlm tempoh sebulan bila menjawab pertanyaan wartawan. Org ramai tentu lah nak tanya perkembangan. Itu pun marah,?.

Mat Gunong said...

Mengikut lapuran terkini,pihak pas masih menunggu hasil impak saman ini keatas parti. Manakala pihak peguam sedang mengumpulkan saksi saksi dan juga pihak peguam mempunyai tempoh sah untuk menyaman selama 6 tahun. Nak tanya sahabat2. Ini kencing kategori apa?. BERDIRI? atau BERLARI?.

Mat Gunong said...

Sejak statement dia yg dia dah jumpa arab 2.6 b tu, aku dah kurang percaya kat dia ni. Entah Yahudi pakai jubah mana yg dia jumpa, kata arab 2.6 b.

Anonymous said...

Tak teruk?...cina berani gertak melayu...bacaan kalibkedua menteri umno yg kena bentangkan...adekah cina mca akan sokong?

Anonymous said...

Sejak bila plak ko jadi penilai?...

Mat Gunong said...

Dulu ye kerajaan demokrasi , sekarang kerajaan kleptokrasi. Banyak main wayang. Apa nak dibangga * tangan kanan menyuap nasi, tangan kiri mencekik leher ".sebab nak berubah nasib lah mari kita benam kan Umno BN,

Anonymous said...

Kl ya pun pembangkang takkan jd barua kafir harbi??? Kl tanya umno sapa musuh utama dia kata DAP, tp kl tanya beruk pembangkang melayu sapa musuh utama dia kata melayu umno. Itu lah yg menunjukkan beruk melayu pembangkang adalah barua DAP.

Anonymous said...

Duit rakyat 300jota untuk projek trowong khayalan laki betty ratus juta habis kesap..trowongnye mana?...trowong kat mana?...dlm lobang jubo betty?...hehehe

Anonymous said...

Mat gunong taik..sembang je lebih.. Aritu raja arab datang kenapa tak pergi tanya sendiri..? Bodoh serupa babi la ko..menyalak tak dapat tulang babi ke..??

Anonymous said...

Bila baca komen mat gunung baru aku sedar...pru14 wajib aku sokong umno.. Kehkehkeh... Gi mampus la wahai babi belaan tokong

Mat Gunong said...

Sebelum jumpa silap silap aku bersantapan SOS saMA POTAto rebus.atas tuduhan cuba mensabotaj ekonomi negara.

Anonymous said...

Hehehe..24jam cai bongok1208 dok ratib mca sergah umno konon...hehehe
Cai auta ko dah tak laku la...hahaha

Mat Gunong said...

Ye ke!!!. Saya, isteri,anak anak ,ibu, mertua, adik beradik, ipar duai dah pakat tak mahu sokong Umno lagi. Umno Mulut Busuk mengaum. Makan selipar ke??.

Anonymous said...

Nak berubah nasib????..hehe
Berubah mcm penduduk kg buah pala kena halau dgn tokong??
Berubah mcm 34 penduduk bongok flat kerinci merempat tak berumah anggok2 bongok sgt dgn si nurul penipu tu...hehehe

Anonymous said...

pihak yang ratib mca sergah umno tu sebenarnya batu api. batu api ronson. kalau dah kena hujan..petik2 tak nyala. lalu terlompat2 kesaorangan macam monyet.

Anonymous said...

makin gila lapiji..
dia fitnah org tak pa..
tiba2 org bg ingatan berdosa fitnah org yg buat kerja Agama

cpt2 dia spin kata org tuduh dia kafir.. nampak sgt murah mainan politiknya.. simpati lah sgt.. babitonggek.. hahaha

Anonymous said...

macai ketua babi marah sgt sbb MCA takmau follow arahan ketua babi

MCA patuh pd Najib.. itu yg ketua babi berang sgt.. sudahlah PAS boleh bentang MCA pulak support Najib.. mmg bangangg tk terkata lah..

Anonymous said...

Babi ni mmg tak reti bahasa.
Dok cakap NAK DEDAH...NAK DEDAH...
Dedah ajelah babi fiji ooi...

Kat blog ni ada tiga empat ekor babi dok tunggu apa yg babi fiji nak dedahkan.
Babi mat Gunong
Babi ted manoff
Babi salwah abdat

Anonymous said...

Mat gunong taik 2.18..ko ingat kitaorg heran dengan ank beranak suku sakat babi ko tu..?? Kalau dah keturunan babi maka elok la sekandang dengan babi2 tunggal...kahkahkah.. Standard pemakan tulang babi...dari jauh pn dah bau bangkai...

Anonymous said...

Mat gunong taik babi..Sembang je lebeeehh... Takat level hanjing kurap mcm ko ni tak de sape pun pandang..ko pnya nyalak tu tak kan goyang pn ekonomi negara.. Nanti jgn lupa claim tulang babi kt tokong tau...

Anonymous said...

Depa penyokong setia anjing dan babi maksud aku Dogs And Pigs(DAP)

Anonymous said...

In sya Allah pada pru 14 kami sekeluarga tetap akan mengundi umno.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates