April 11, 2017

144 Kerajaan DAP Pulau Pinang Kutip RM0.20 Duit Plastik Untuk Atasi Masalah Banjir

Kerajaan DAP Pulau Pinang di bawah pemerintahan Ketua Menteri Joseph Lim Guan Eng berkata, Rakyat Pulau Pinang wajib membayar RM0.20 untuk setiap beg plastik ketika membeli belah, Ini adalah bertujuan untuk mengatasi masalah banjir kilat di Pulau Pinang, kononnya berikutan pembuangan beg plastik secara berleluasa ke laluan air dan parit.

Kerajaan DAP Pulau Pinang sudah terdesak untuk mengutip duit dari Rakyat sebinggakan RM0.20 duit Rakyat begitu berharga sekali. Persoalan yang mungkin tidak terjawab adalah sejak 7 tahun dahulu duit kutipan beg plastik ini dikutip, kenapa masalah banjir di Pulau Pinang masih tidak selesai? Kemana duit kutipan berkenaan digunakan?

Sebelum ini alasan yang digunakan sebab berlakunya banjir adalah kerana hujan lebat. Sekarang digunakan alasan yang lebih baik iaitu beg plastik. Adalah diharapkan tiada kajian oleh pihak luar dibuat untuk impak dari beg plastik ke atas kejadian banjir di Pulau Pinang untuk mengelakkan pembaziran jutaan ringgit seperti mana kajian terowong bawah laut.

144 comments:

Anonymous said...

Isi air BANJIR dlm beg plstik..

Bile HAUS bole mnum.

Kihkihk

Salwah Abdat said...

NTUC Fairprice sudah melakukannya 15 tahun yang lalu,,so nothing new,,tak ada hal punya...!!!!

Anonymous said...

Najin nak kutip cukai pelancongan dari perlis hingga ke sabah...tak cukup lagi gst?...hutang dah lebih 900 billion...

Anonymous said...

Pelik sungguh? Kenapa pada April ini baru nak lancarkannya secara rasmi? DAP Pulau Pinang telah menetapkan bahawa semua kutipan caj 20 sen yang dikenakan bagi setiap beg plastik perlu diberikan kepada Pihak Berkuasa Tempatan.

Anonymous said...

Kalo plastik dibuang merata dan dlm longkang susah pbt nak jaga kebersihan...dengan caj ni pbt boleh lantik kontraktor pembersihan..

Anonymous said...

Yang sangat2 menghairankan adakah sebelum kena bayor 20 sen beg2 plastik ni turun dari langit? seolah-olah peniaga dulu tidak ambil kira rega beg plastik bagi percuma.Tetiba pihak2 ni baru nampak peluang mencekik pengguna.Di selangok dikutip 20 sen setelah lesen2 perniagaan dinaikan pengguna juga terkena.Something fishy there.

Anonymous said...

Gst tak kena kpd pengguna?...sape tak nak kena bayar bawak beg sendiri..ape sysah...seluruh negara dah caj setiap sabtu..

Anonymous said...

Cucu selampit tak faham situasi. Asyik membangkang kerjanya..oohh..lupa..nak belajar jadi pembangkangkan..umno fan bn kan bakal jadi pembangkang..

Benda yg elok patut di galakkan..tak kiralah drp dap ke pkr ke umno ke pas ke..rm0.20 ni di cja supaya org berfikir 2 kali nak guna beg plastik..

Aku kat shah alam boleh adapt bawak beg drp runah..sanggup pergi ikea beli beg biru besar tu..

Kalau kita pergi kat pembuangan sampah tu..apa yg banyak kita lihat? Plastikkan...sebab tu cara brgini adalah yg terbaik..mungkin bolrh improvise lagi..

Ubah lah cara mentaliti kita sebagai umat melayu..kerja nak melalak je..

Mat Gunong said...

Ia bukan menghukum atau kaut keuntungan. Lebih kepada mendidik. Sediakan payung sebelum hujan.

Anonymous said...

cegah banjir tanggungjawab LGE. 20 sen itu lebih teruk dari GST. GST baru 6 sen jer. bila rakyat membayar itu bermakna rakyat seperti membayar tol di laluan PLUS. negeri kebanjirkan, my foot.

Mat Gunong said...

Untuk kelastarian Alam buana, akan datang implement kan pengasingan sisa pepejal isi rumah .atas konsep Reuse ,Recycle, Reduce.

Anonymous said...

Serupa macam Ya-awas, duit bersepah tapi ketelusan sifar. Audit tah ke mana, duit masuk kocek siapapun tiada yang tahu. Bebas penyelewengan konon. Haha 400,000 budak Bangla bolehlah diklentong, Bhai. kik3

Anonymous said...

Org penang n slngor sntiase di TIPU PMBNGKANG..

kihkihkih

Anonymous said...

Bhai2 TOLOL sntiase di KLENTONG ole pmimpim YAWAS..

BATU NESAN n TANAH kubo ntah kmanaaa bhai.....

Anonymous said...

12:34,

duit masuk akaun milik Cock (seorang penjawat) adalah satu kesalahan

Mat Gunong said...

Bawa beg sendiri, hang tak kena bayaq pun. Apa punya loq laq Hang nie noo. Hang mai aloqstaq , kepala hang aku putaq.

Anonymous said...

kelastarian kepala bana kat penang tu dri dapigs kuasai negeri,pasaraya tidak lagi memberi beg plastik.
Sampah terbanyak dipungut adalah beg plastik dihanyutkan dri banglo terlajak murah kot.
Tetiba sekarang kena bayar pula.Patut dicampakan beg plastik tu ke muka tokong.

Anonymous said...

Kalau dah Mint masukkan duit dalam akaun peribadi, wajiklah pakaTun roling dulu duit tersebut. Mana ada orang nampak pun, kah kah kah.

Anonymous said...

bayar 20 sen tapi tak dapat resit adalah seumpama derma dari anon untuk sang dinasti. mudah2mudahan cukup untuk bayar Bangla Terlajak Murah.

Anonymous said...

Hutang 900 B melalak

Hutang S'pore 4000 B bisu

Anonymous said...

YANG BENAR KERAJAAN PAKATAN (DAP) YANG SALAH DAN DISALAHKAN ADALAH BN. PADAN MUKA PENYOKONG DAP DIPP. BUAT APA NAK MELALAK/MERAUNG/MENYALAK, ITU PILIHAN KORANG KAN........PADAN MUKA AKU....PRU 14 PILIH LAGI DAP (PAKATAN HAPRAK).

Anonymous said...

6 sen beli seringgit ...beli barang 50 ringgit gst dah 3.00 ringgit ngook..

Anonymous said...


Ada 400+ barangan yang tak kena GST.

Jangan jadi bodo pilih barang yg kena GST

Mat Gunong said...

Terserah mahu pandang dari sudut -tive atau +tive. Serupa juga saranan menteri untuk meng had kan tempoh parking di k l. Ada akal fikir. Jgn tunjuk benak sangat.simpan sikit untuk esok esok.

Anonymous said...

Tak cukup YAWAS, nak rembat lagi splash n dieg

dap lan cau said...

Kalau betul beg plastik yg buat longkang tersumbat dan akibatkan banjir, kerajaan negeri patut haramkan terus penjualan beg plastik, bukan hanya setakat dipasaraya2 saja, tapi disemua kedai dan pasar. Haramkan dan tutup juga kilang membuat beg plastik, baru betul tindakan utk mengelakkan banjir.

Termasuk juga beg air mani plastik (kondom) supaya air mani tak banyak banjir kat rumah urut dan tempat pelacuran dan persundalan.

Ini buat undang2 sekerat-kerat, mcm buat terowong dasar laut jugak.

Pemimpin bangang, manalah penyokong2 tak jadi 2x bangang berganda2.

Anonymous said...

Ko akauntan singapore?..auta

Anonymous said...

Makanan blm proses yg tak kena...tp kalo makan kat restoran kenalah gst...ayam tak kena tapi kat kfc kena gst...jadi beli masak sendiri lah mcm mat maslan suruh...ko pon tiga suku jugaklah..

Anonymous said...

Cai310 contoh cai harbi kurang membaca..

Anonymous said...

Hukuman dlm ruu355 juga utk mendidik..tapi ko matgunung cai harbi penentang nombor wahid

Anonymous said...

Ko lebih handal dari sprm?...sprm baru siasat ko siap siasat daah...auta lebih si tolol ni..

Anonymous said...

Sprm tak dakwa pon mcm mana ko tahu duit masuk akaun cock....auta lagi..

Anonymous said...

Hari2 ko mentekedarah kfc ke..
Sekali sekala apa salahnya..hehehe

Anonymous said...

Auta sibahlol

Anonymous said...

Kena sawan babi si auta ni...merepek dari tadi..

Anonymous said...

Beg plastik 5sen jer satu jual 20 sen untung 400%..hehehe kayo3..
Caiharbi gak bongok kena bayar...hahaha

Anonymous said...

Boleh menang ini kali pru?...luu ngigau siang..

Anonymous said...

Tapi lapiji lg handal siasat...
Smpi lobang jubo saipul pun dia masuk siasat...kahkahkah..
Lapiji bapa pengAutaan sedonia...hehehe

Anonymous said...

Caiharbi1237..Lain kali tulis "ramalan"..
Ted pakar ramalan....hehehe tapi semua kelaut..haha

Anonymous said...

Mana merepek nye caiharbi 321.duit yawas blh kuar pki atm kad lag dah tentu kenduri sakan....cer tanya nenek kokkokkok...bongok

Anonymous said...

Chef Wan puji pentadbiran Pulau Pinang

Pada 8 April 2017

KUALA LUMPUR, 8 APR: Selebriti terkemuka dunia, Chef Wan atau nama sebenarnya Datuk Redzuawan Ismail berkongsi kisah gembira seorang pemandu teksi mengenai kejayaan kerajaan negeri Pulau Pinang yang diterajui DAP di laman sosial Instagramnya, semalam.
Pemandu itu dirakamkan bercerita mengenai pengalamannya menemui pelancong yang rata-ratanya memuji keadaan negeri itu yang bersih serta kesungguhan kerajaan negeri memulihara bangunan-bangunan lama.
Beliau yang tidak mahu dikenali berkata, usaha yang ditunjukkan pentadbiran kini amat berbeza dengan Barisan Nasional (BN) yang pernah mentadbir negeri itu suatu ketika dahulu.
“Saya tak tengok bangsa tak tengok agama tak tengok kulit, siapa yang bagus, saya ikut,” katanya.
Rakaman tersebut turut disertakan dengan catatan Chef Wan yang turut mengakui bahawa pentadbiran kerajaan yang baik dapat dilihat dan terbukti.
“Benar, pentadbiran kerajaan yang baik akan diakui dan dipuji oleh pelancong yang melawat negara kita,” kata Chef Wan.
Beliau turut mengkritik sikap sesetengah pemimpin politik yang sering menggunakan sentimen kaum sehingga menimbulkan rasa muak dalam kalangan rakyat.
“Rakyat sendiri hari ini boleh menilai segalanya dengan permainan kotor dan teruk yang dipentaskan.
“Hanya orang bodoh tidak boleh melihat semua ini seperti masing-masing ada agenda tersendiri kononnya takut itu dan ini.

Anonymous said...

Barisan altenatif dah karam..
Pakatan rakyat dah karam..
Pakatan harapan dah kucar kacir...
Aku ngigau ke...hehehe

Anonymous said...

Otak chef wan lebih baik dari otak macai skru longgar..

Anonymous said...

Hehehe...songlap pun kena baik2 jugak..hehehe

Anonymous said...

Sendiri tanye sendiri jawab laa...PH ok jer... hari2 ade ceramah diseluroh negara...lu per tau..

Anonymous said...

Itu andaian ko jer ngook..mcm ko tahu serba serbi plak..

Anonymous said...

Itu cakap ko...tp bukti yileks...

Anonymous said...

Chef wan cakap ko ni golongan orang bodoh..

Anonymous said...

Bukan aku cakap..

Mat Gunong said...

Dah cukup masa ni bro. Kena makan ubat ni. Nanti boleh sambung merapu balik.

Anonymous said...

CARA KETUA BABI MENGAUT KEUNTUNGAN CEPAT PERAS UGUT RAKYAT. DUIT MEREKA BALUN MAUSK KOCEK SIAPA PUN TK KISAH... 20 SEN PLASTIK NI TELAH DIBALUN SEJAK TAHUN PERTAMA KETUA BABI JADI KETUA PENANG!

Anonymous said...

Macai KETUA BABI apa komen?

nampak macma longlai sejak lapiji babi tonggek buat onar?
Macam mana nak menang ni macai ketua BABI.. MCA patuh pada Najib.. tkmau ikut kepala BABI Dapig..

so frust la.. talak mau screw itu UMNO..

hehehe

Anonymous said...


Cina MCA pun tk kelapar nak follow arahan KEtua BABI Malaysia DAPig..

Tapi sungguh hairan melayoo penjilat babi mcm ted salwah matgunong yg terhegeh-hegeh sgt.



Anonymous said...

yg sekor puji tu dia jaja.
Chef wan bukan dok penang. stkt dtg nk makan angin ok lah.
dia mana kena bayar cukai pintu 200% naik atau nk beli rumah di penang.

Township plan yg ada skrg adalah hasil terakhir Gerakan BN, Ketu BABI Dapig hanya top up laluan basikan 13 juta tu je.. sbb masyuk lebat..

terowong angin rm300 juta tu masih dlm kertas.. chef wan mana tau pasal miss phang ada skandal dgn lge sampai beranak taman manggis jd tanah rasuah..

bangla juta2 sbg balasan kasih syg miss phang pd brother lim.. so hot maaa

chef wan masuk roketkini.. iklan free.. apa tggu lg.

Mat Gunong said...

Apa lah kome ni? spin aje keroje nye. Yg kutip duit toke kedai yeop. Depa kena fikir macamana kutipan tu boleh sampai pada sasaran. Cube beri ide yeop macamane?. Nak sarankan LGE duduk kaunter pun boleh diterima.

Anonymous said...

Nanyang siang pau kepunyaan taikun yg rapat dgn bn rupanya..

Anonymous said...

mmg lah rapat dgn madei biawak. dulu msa dlm umno bn la
skrg nanyang siang pau dan semua cina2 kroni madey sudah join itu dapig maa.. mana ada mca gerakan lagi..

Anonymous said...

matgunong.. hari ni ko xnk laungkan slogan sanggup mati untuk dapig ka?
ketua babi dapig mmg mncari org mcm ko.. byk position kosong disblh sofea yg dh buncit thn lepas..

Anonymous said...

Madei Biawak marh sgt pd TG Haji Hadi dan Najib sbb kerana RUU355 dibentangkan Din pagoh dh mula tunjuk perpecahan.

Aku sgt hairan Boboi Bodoh sampai xreti nak bersuara keras sikit pertahankan Daddynya.. sampai bila Daddy yg dh umo 92 tu nk kena kasi karpet merah?

Ted Salwah MatGunong.. hang bg pencerahan sikit.. apa nk jadi dgn nasib Boboi Botak nnt?

Anonymous said...

Jika GST tu tak betul.. nnti masa manifesto Pakatahn Haramjadah berjanjilah untuk masnduhkan GST.. xpyh ada apa2 cukai..

ada berani tak macai Ketua Babi?

Anonymous said...

Pakatan Haprak akn buat U-Turn tk lama lagi untuk menyokong RUU355. Sam Ketot dh beri statement terbaru kunun ketua Penipu sudha bg 'patwa' dr penjara mesti ikut ketetapan baru ini.

mereka sudah gerun dan taku, makin nampak kegagalan dan bencana besar pada PH jika terus menyerang Ruu355 fi mana undi melayu akn swing sgt besar kpd PAS dan UMNO.

matgunong isap ganja ka? khayal tk habis?

Mat Gunong said...

Itu lah kita mahu SPRM berkuasa. Tiada siapa "above the laws". Dakwa mereka yg khianat tak kira dari pembangkang atau kerajaan. Baru negara aman bro. Nak tanya kes bangglo dah dakwa, SRC apa cerita?. Adil lah baru orang hormat.

Mat Gunong said...

Korang punya spin, hancing betul. Yg orang sanggah drama sinetron korang tu. Masa zaman Tun ,sudah 2 kali akta ni di pinda. Tak de kecoh pun. Itu menunjukkan kebebalan yg ada sekarang ni. Itu lah , menuntut tak habis tapi nak lawan guru.

Anonymous said...

.
90 juta apa cer?

Cer apa juta 90?

Senyap sepi 90 juta apa cer?

Cer apa juta 90 sepi senyap?

90 juta lobai mana?

Mana lobai juta 90?

Lobai PGayR atau lobai kuali?

Kuali lobai atau PgayR lobai?

Baling batu sembunyi tangan;

Batu terkena rumah sendiri!

Muahahaha
.

Mat Gunong said...

Ketinggalan bas kau ni. Kan dah umum , kalau PH perintah, GST akan dihapuskan beransur ansur. Kalau mengikut lapuran Audit Negara , kehilangan wang akibat ketirisan , memadai untuk menampung kutipan GST. Perlu kerajaan yg Bersih,Cekap,Amanah baru rakyat sejahtera.

Anonymous said...

MatGunong.
banding epal dgn epal la. jgn epal dgn durian plak
zaman ade android x? ade smartfon x? blog x?

zaman madei semua org patuh ckpnya.. sbb dikatator. ko lawan ko duduk lah kamunting 2 tahun. makan nasi air.
zmn xde talibarut barua dapig yg tegar dan hebat mcm khalid samad, nizar lambai, jijah janda, yg pro kafir belaka.. dn zmn tu fo sure xde balaci ketua babi mcm ko dan ted salwah.

benda mcm tu simple pn ko xblh pikir.. bodoh benar.. SRC nk dakwa apa AG dh ckp xde kes?

kes banglow tu sah2 bukti terpampang. Sijil SSM shj sudah sahkan konflik rasuah miss phang-betty chia dan cm ketua babi penang. dia exco tanah dia pengerusi mesyuarat exco..dia juga pengerusi PDC yg terlibat dlm hal ehwal pelaburan dan glc penang.. masuk kuar duit smua dlm kepala otak dia..


ko study la sikit matgunong. xla nampak bodoh sgt utk jaid macai PH. rugi bayar org mcm ko.. asyik terjah xtentu pasal!

Anonymous said...

'hapus beransur2?' ha ha ha haaa..
operasi menipu.. manifesto bukan janji pakatan haprak dh ckp..

ansur2 maknanya ansur menyamun lah tu.

hari ini menang esok umum HAPUS TERUS! than aku percaya mmg PH paling BODOH. ha ha ha haaaa..

Anonymous said...

Atok sondol belakang dh arahkan PGayR buat u-turn , sokong RUU 355 pulak dh
Buat malu fiji terpekik-terlolong masa hadi baca RUU kat dewan minggu lepas
Madey lebam dua2 mata...kena pukulan hadi
Satu lgi kena tko najib...F1 terakhir tahun ni
Bolehle atok anak beranak lomba sampai mampus ngan kereta mewah masing2
Nampak bodoh spork tak bina litar F1 kekal mcm kat sini

Anonymous said...

Lapiji babitonggek ckp itu 90 jotaa joke remarks sja..

ha ha ha haaa.. penat macai ketua babi pong pang2 sana sini palu kutuk hina TGH Hadi..

patwa dr penjara peliwat negara suruh ubah buat u-turn.. mesti sokong hadi.
ha ha ha haaaa

PAS dh ugut nk bertanding 80 kawasan.. MAMPOS ka.. jgn main.. silap2 lenyap Pakatan Haprak ni dari wikipedia dan peta malaysia!

Anonymous said...

PKR DAH BUAT "U-TURN", RAFIZI PUN "TUTUP MULUT"!!!

AIDCNews – 09/04/17 –Bimbang kesan PKR dilihat menolak Rang Undang-undang (RUU) Akta 355 dan usul putus tahaluf siyasi yang bertalu-talu dari kawasan PAS seluruh negara, penasihat parti Keadilan itu, Anwar Ibrahim membuat perutusan dari penjara Sungai Buloh.

Anwar berkata PKR tidak pernah menghalang RUU355 atau pindaan Akta 355 secara prinsip, tetapi yang dikesalkan sikap Speaker Dewan Rakyat yang menghalang RUU itu dibahaskan.

“Datuk Seri Abdul Hadi (Awang) dan Datuk Takiyuddin (Hassan) menerangkan di Parlimen bahawa rang undang-undang pindaan kepada Akta 355 (RUU 355) bukanlah percubaan untuk melaksanakan hudud dan jaminan diberi RUU 355 ini tidak terpakai kepada yang bukan Islam sebab dilakukan dalam kerangka Perlembagaan Persekutuan.

“Yang ditekankan adalah pemerkasaan mahkamah syariah yang wajar dipersetujui secara prinsipnya oleh semua.

“Yang dikesalkan ialah kesempatan untuk berbahas dinafikan oleh Speaker Parlimen, Tan Sri Pandikar Amin Mulia kerana menangguhkan sidang pada jam 4 petang.

“Ini jelas bertentangan dengan amalan demokrasi dan prinsip syura serta perundingan dalam Islam,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Anwar juga percaya Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak akan keberatan untuk meneruskan perbahasan jika speaker Dewan Rakyat membenarkannya.

“Kegagalan speaker dan kerajaan Barisan Nasional untuk bertindak serius dalam perkara tersebut memperkukuhkan persepsi bahawa kerajaan sengaja melengahkan dan mengharapkan agar kontroversi akan berlarutan,” ujarnya lagi.

Sementara itu, Naib Presiden PAS, Idris Ahmad berkata partinya tidak menolak kemungkinan akan bertanding di beberapa kerusi milik PKR seperti Lembah Pantai yang diwakili oleh Nurul Izzah dan Parlimen Batu yang diwakili oleh Tian Chua, yang kedua-duanya merupakan Naib Presiden PKR.

Beliau berkata, kerusi Parlimen Lembah Pantai dan Batu adalah di antara kerusi sasaran Pemuda PAS Wilayah Persekutuan selain Titiwangsa, Putrajaya, Labuan, Bandar Tun Razak, Wangsa Maju, Setiawangsa dan Segambut.

Idris ketika ditemui pemberita selepas merasmikan Muktamar Tahunan Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan hari ini berkata PAS meletakkan sasaran untuk bertanding di 80 kerusi Parlimen pada pilihan raya umum ke-14.

Sebelum ini, Dewan Pemuda PAS Johor mengusulkan agar PAS merampas kembali kerusi Parlimen Batu Pahat yang sekarang ini diwakili Ahli Parlimen PKR, Idris bin Jusi.

Manakala Badan Perhubungan PAS Terengganu bercadang untuk merampas kembali DUN Bandar yang kini diwakili oleh Pengerusi PKR negeri, Azan Ismail.

Anonymous said...



WOII aku nak tanya

SALWAH CIBA*
TED B+BI
MAT GUNONG B+BI..

apa komen hangpa pasal U-Turn raja liwat dr penjara ni haaa??

mcm mana hangpa nk jilat balik tahik yg hangpa berak sepajang 2 hari ni wahai 3 babi laknat!

mcm mana dgn Hj Haid yg hangpa kutuk fitnah dhsyat dan Najib turut jd mangsa tu?

macam mana hangpa nk cover pulak Ketua Cina Babi dapig duk melanyak PAS?

Madei Biawak mcm mana pulak?

Din Pagoh mmg selamat lah.. Boboi paling BONGOK dan BODOH.. tak guna seduit punya anak.. xde untung chap bongo dr simpan boboi bodoh tu!


Anonymous said...

Pendidikan harus diberi percuma kerana itulah gimik pakatoon. Disebalik gimik, tup-tup, pecah cerita kerajaan negeri pungut hasil 20sen per plastik dengan berselindung di sebalik memberi didikan pada ABU agar bla, bla. Belum pegang kuasa dah kenakan 20% 'cukai pendidikan', kalau dah ada kuasa entah berapa ABU kena belanja untuk mendapat pendidikan dari pakatun? Kalau cam itu slogan negeri kebanjiran elok diflush masuk longkang, Bhai oii!

Anonymous said...

Patut le SALWAH C+BAI tu x posting menggila mcm 2 hari lepas..
rupanya kantoi bongok raja liwat dh arahkan macai babi suruh stop jgn serang dh ru355..

kena serang Najib dan Rosmah balik.. back to school..

ha ha ha haaaa..

Mat Gunong said...

Kau ingat burit dan duit boleh beli maruah pejuang pejuang ikhlas macam aku ,ted ,salwah serta anon anon yg lain tu. Kami bukan golongan " dedakians " yg mudah digelapkan hati dan mata untuk melihat mana yg haq atau yg bathil.

Anonymous said...

patutle biawak pakatonn hari ini citer pasal bende lain..
plastik pulak.. aku kesian kt Madei.. cmne di nak tikam Din Pagoh mcm plan asal..

yg problemnya Boboi.. mcm lembam je mamat ni.. bodoh tk reti langsung buat keje.. asyik daddy kena atur sedia semua.. woii macai ted salwah matgunong.. korang simpan boboi ni mcm biawak hidup.. kah.kah.kah!

Anonymous said...

matgunong..
pengakuan ikelas apakah ini?
wow ketua babi cina dapig bg bonus betina ke on top of dedak haiwan?

keji kan.. aku tktau la ko nk idop dgn sumber haram.

Anonymous said...



Mane Salwah C3bai.. komen lah sikit arahan raja liwat dr sg buloh inn tu?

cmne skrg nk u-turn ke x?

nk tggu madei biawak kasi green light dulu ke?

Din Jawa sudah dikira derhaka pd madei biawak.. cmne nasib din jawa nnti?

Anonymous said...

Ha Ha Ha Haaarr...

baru aku faham..

plan nk lagakan Najib/ UMNO dgn MCA gagal.

macai pakaton cuba hasut mca ikut rentak mereka spy lawna Hadi dan hentem UMNO Najib ckup2 lawan ru355.

supaya Pakaton akan kasi bom.. mereka akan support ruu355. jd mca kena bom lah dgn najib umno. dan hj hadi akan dipancing semula.. konon BN tipu hadi.. dn tk sokong ru355.. pakaton jg yg konon baik pd pas..

kah..kah..kah..

hebat game plan Najib MCA dan PAS.. patut le Pandikar amin ckp ini semua BLOODYFUL baru aku paham.. satu kapal kena check mate dgn pandikar..

mampos le pakaton nk hadapai pru14.. macam mana nak beli balik hati pengundi Islam yg terguris dgn penghinaan pd Agams Islam oleh MP2 Pakatonn!

Anonymous said...

wahaiii macai ketua cina BABI sekaliannn u/p: Ted b#bi, Salwah C-bai, matgunong b#bi) sila dengar lah ini perutusann!!

kah...kah....kah...kah...!!

PKR DAH BUAT "U-TURN", RAFIZI PUN "TUTUP MULUT"!!!

AIDCNews – 09/04/17 –Bimbang kesan PKR dilihat menolak Rang Undang-undang (RUU) Akta 355 dan usul putus tahaluf siyasi yang bertalu-talu dari kawasan PAS seluruh negara, penasihat parti Keadilan itu, Anwar Ibrahim membuat perutusan dari penjara Sungai Buloh.

Anwar berkata PKR tidak pernah menghalang RUU355 atau pindaan Akta 355 secara prinsip, tetapi yang dikesalkan sikap Speaker Dewan Rakyat yang menghalang RUU itu dibahaskan.

“Datuk Seri Abdul Hadi (Awang) dan Datuk Takiyuddin (Hassan) menerangkan di Parlimen bahawa rang undang-undang pindaan kepada Akta 355 (RUU 355) bukanlah percubaan untuk melaksanakan hudud dan jaminan diberi RUU 355 ini tidak terpakai kepada yang bukan Islam sebab dilakukan dalam kerangka Perlembagaan Persekutuan.


bersambung....


SAPA YANG TAK IKHLAS PENIPU DAN MUNAFIQ skrg ni? Tak ikhlas rupanya.. kepala tahik punya 'perjuangan' ko matgunong.. ko mmg sial lebih dr b#bi... ini ka 'perjuangan ikelas' ko?? SIAL lah lu macai!

Anonymous said...


matgunong sial.. semoga ko mampos segera!

Anonymous said...

Salwah tak ada telor tpi dia ada dildo plastik utk screw lubang bontot haramjadah mat gunong.

Anonymous said...

wahaiii macai ketua cina BABI sekaliannn >>>> (u/p: Ted b#bi, Salwah C-bai, Matgunong b#bi) sila dengar lah ini perutusann ini!!



PKR DAH BUAT "U-TURN", RAFIZI PUN "TUTUP MULUT"!!!

AIDCNews – 09/04/17 –Bimbang kesan PKR dilihat menolak Rang Undang-undang (RUU) Akta 355 dan usul putus tahaluf siyasi yang bertalu-talu dari kawasan PAS seluruh negara, penasihat parti Keadilan itu, Anwar Ibrahim membuat perutusan dari penjara Sungai Buloh...


kah...kah....kah...kah...!!


Anwar berkata PKR tidak pernah menghalang RUU355 atau pindaan Akta 355 secara prinsip, tetapi yang dikesalkan sikap Speaker Dewan Rakyat yang menghalang RUU itu dibahaskan.

cuba hangpa tgk Raja Liwat Pembohong SPIN lagi dahsyat... dia kata PKR TAK PERNAH.. dilangi TAK PERNAH HALANG. Lepas tu bubuh salah dan kambing hitamkan SPEAKER DEWAN pulak... sungguh SIAL

bygkan mcm mana mereka senang2 boleh tipu rakyat pasal duit dan lain2 hal negara.. gst hapus konon.. Pakaton Penipu!


Anonymous said...


INI SEKOR LAGI BABI KESAYANGAN CINA BABI DAPIG!

Taliban Akan Penggal Kepala Zaid – Jika Malaysia Taliban
10 April, 2017 in Islam, Federal Constitiution


Hari ini FMT melaporkan bahawa Zaid Ibrahim mengatakan Malaysia ini macam Taliban – “We’re like Taliban country”

Tahukah kamu wahai Zaid, jika Malaysia ini betul-betul “Taliban country”, kepala kamu yang pertama dipenggal mereka.

Orang-orang macam kamu semua akan dicari hingga ke lubang cacing.

Syukur Alhamdulillah. Malaysia masih lagi Negara yang mengamalkan Islam seperti mana yang telah ditetapkan dalam Perlembagaan – sebagai Agama Persekutuan.

Hanya perompak dan penjenayah yang bencikan undang-undang yang menangkap dan memenjarakan mereka.

DAN,

Hanya orang-orang yang sukakan maksiat atau ada kepentingan dengan industri maksiat sahaja yang bencikan pindaan Akta 355 dilaksanakan.


----------------------------------------------------------------------


Salwah SIAL.. ko komen jap.. sebagai macai pakaton.. apa stand ko skrg??

ted mongok..ko tahu dh mmg kepala biawak.. lidah cabang 10..

matgunong.. mana slogan 'perjuangan' sesat ko tu?

Anonymous said...

Terkejut? Sebenarnya tiada kejutan pada RUU 355. Yang ada ialah pura-pura terkejut walhal perasaan terkejut itu hanyalah untuk menutup kegiatan atau mengalih perhatian audiens terhadap kebocoran berita tentang penglibatan Dapussy dalam 'sebarluaran krus-kros' secara haram oleh Dapussy! Wakakaka

Anonymous said...


Geli ketiak aku bace posting matgunong sblm ni.. dgn bangganye mengutuk ruu355, Hj Hadi, jilat dapig.. berkobar-kobar bkn main dgn ayat 'perjuangan' syetannya membela ketua cina babi dapig.. benci meluap2 dgn RUU355..

tp skrg tiba2 kena buat u-turn..?? mana nak letak muka weii.. sial punya muka!!

Anonymous said...

TAKZIAH pd Macai Madei Biawak!


POPULARITI MAHATHIR MENURUN DENGAN AMAT MENDADAK

Populariti blog milih Negarawan ulung, terkenal, termahsyur, terhebat seantero dunia bima sakti bernama Mahathir iaitu “Chedet” telah jatuh dengan amat ketara sejak 2015 apabila beliau mula secara terbuka menggunakan blog untuk menyerang Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak.

Pada bulan Julai 2015, blog beliau mencatatkan pada kedudukan 63,802 di peringkat dunia dan 403 di peringkat Malaysia sebagai yang paling banyak dilawati di pembaca.

Apabila disemak pada 2 hari yang lalu, fakta ini telah jatuh dengan amat mengejutkan apabila ia mencatatkan penurunan kepada kedudukan 263,179 di seluruh dunia dan 2,764 di Malaysia (turun lebih daripada 2,300 tangga kedudukan).

Walau bagaimanapun penafian yang cuba Mahathir atau para penyokong setianya sebut di media sosial, namun catatan fakta daripada kedudukan jumlah pembaca dan peminat karya-karya idea Mahathir melalui laman blog “Chedet” telah membuktikan kepada kita hakikat sebenar penerimaan rakyat terhadap Mahathir.

Apatah lagi pada ketika ini Mahathir dilihat terlalu terdesak mahu terus berkuasa walaupun dalam pakatan pembangkang dan terus menerus mahu membalas “dendam” terhadap Perdana Menteri membuatkan sudah ramai yang tidak lagi meminati bekas Negarawan itu.


Mahathir harus sedar, ia mungkin bermula dengan keputusannya untuk menjadi semakin mesra kepada DAP seolah-olah mematikan penyokongnya dan membuatkan para peminatnya dahulu kini telah bertukar kepada “bukan peminat”. –Tv14

----------------------------------------

tedbiawak, cahaya almajid, ahmad, salwah, mat gunong.. kah.kah.kah

Mat Gunong said...

Kan kes bangglo LGE sedang berjalan. Tunggu je lah hasil perbicaraan. Manakan sama kes lGe dgn kes SRC yg tersungkur di pintu pagar bangunan mahkamah je. X sempat nk sebut kes.

Anonymous said...



aku tanye ko matgunong pasal stand 'perjuangan' xboleh dibeli dengan B*rit yg ko ckp tu!

apesal ko meroyan pasal kes LGE.

nk u-turn mcm mana skg chai? dh terlajak kutuk ??

Anonymous said...

.
Warning dari Bamboo River buat Pakatan Buluh Kasap:

Nasi pakaTun sudah jadi bubur. Dalam keterujaan untuk dilihat rapat dan berdiri teguh di belakang "TPm in waiting" dalam isu hudud, mukmin pakaTun terlajak keluar dari perimeter merah.

Mukmin umum yang menyaksikan gelagat senget mukmin pakaTun yang memomok-momokkan RUU, tidak lagi dapat sembunyikan rasa jelek, jengkel dan loya mereka.

Malah perasaan meluat dan meloya turut dirasai oleh individu pakaTun yang masih rasional. Meskipun pakaTUn ini berada jauh nun di Bammboo Kasap, beliau masih dapat rasakan apa umum rasakan berhubung pemomokan luar biasa terhadap RUU 355.
.

dap lan cau said...

Raja2 Putar Alam PH semua dah terpusing kepala sendiri. Nak cakap mcmana lagi .. kepala otak mrk semua tengah ligat berpusing.

1.Din Kuda Kepang dah hentak RUU355 atas kepala Bewak Putar Alam.
2.Najib dah 'checkmate' PH dgn RUU355 (bagi yg pahamlah apa yg telah berlaku)

MP2 Melayu/Islam PH dah terjerat sendiri. Apalagi Maharaja Liwat pulak bagi arahan jgn tentang RUU355 dari mahligai kayangan. MP2 Melayu bebal ni dah nampak menyebelahi MP2 kafir harbi PH, bersekongkol. Nak buat u-turn?

Betullah kata Najib, PRU14 adalah 'pertempuran' antara BN/Melayu dgn PH/Cina. Plan Najib dah menjadi cantik punya ...

Mat Gunong said...

Hairan kan. Zaman Tun ,akta ruu355 2 kali pinda. Semua akur. Hebat percaturan Tun. Bak kata peribahasa melayu moden "Sekilas duyung di air,dah tau mana bertelo mana berdildo "

Mat Gunong said...

Aku tak percaya pada tv14. .aku percaya pada tv3 je..

Mat Gunong said...

Tun kata * bodoh lah saya kalau tidak U turn sedang didepan jalan runtuh " . Siapa yg bela LGE?. Aku pertikaian pendakwaan berpilih. Itu pun benak nak faham.

Anonymous said...

Atok mahataik dn atok peliwat sama jer dua2 kaki u turn dan dua2 munafik tua tak sedar diri, macai2 pakatan haramjadah semakin kecewa dan mengelabah tak tentu hala akibat mudah di tipu oleh mereka berdua..padan muka..muka taik..hahahaha..

Mat Gunong said...

Betul lah tu atas prinsip seorang islam. Yg dipertikaikan RUU dijadikan ARYOYO untuk memperdayakan umat islam dinegara ini, yg konon mereka cinta islam dan mertabatkan undang undang islam. Undang undang yg ada skrg ni pun korang sondol .Apa pun tak boleh! Wayang je lebih!.

Anonymous said...

Kenyataan yg dikeluarkan atok pelawat bontot jantan , penuh ngan putar belit .Sokong pada prinsip sambil menyalahkan speaker.Harap pas dapat membaca yg tersurat dan tersirat.Jgn diliwat berkali-kali.
Ada cacai atok 1/2 india merasa megah dgn kebijaksanaan menggunakan akai keling membelit.Cukup-cukuple mendajaikan orang lain dri muda sampai tua bangka,takut2 terbelit diri sendiri.

Anonymous said...

Macai sekor ni dari pagi sampai petang hingga mlm kerja auta jer...

Anonymous said...

Kerje ko auta jer

Anonymous said...

Plan najib rompak dulu 1 mdb dah berjaya...lepas pru boleh pindah sungai buluh inn plak..

Anonymous said...

Macai bongok tengok rating plak..tun sejak beberapa bulan lepas sibuk berceramah ke seluruh tanahair...tun dah jarang menulis...macai dapat dedak hari2 neroyan merapu dan reka auta..

Anonymous said...

Otang2 yg sukakan rasuah tompak rogol dan judi tak mau masukkan hukuman kedalam ruu 355..melalak ruu undang2 islam..walhal bukan undang2 islam sebenar..

Anonymous said...

Ruu mana yg selesai lebih 3 tahun dan kali ke 3 baru boleh bentang tapi tak boleh lulus...permainan ape ni?

Anonymous said...

Hei macai kuat auta cer ko bagitau bila ruu yg hanye pinda had hukuman akan di gazet..dah 3 tahun blm selesai lagi...kenapa yg payah sangat konpunyer aryoyo ni nak sampai tahap pelaksanaan..
Ade jer ruu lain boleh dilaksanakan sampai 3 tahun?

Anonymous said...

oleh: Revolusi Anak Muda Malaysia [ R.A.M.M ]

Sebelum ini bukan main galak puak lebai haprak pimpinan Hadi dok samakan orang dengan binatang. Anjing, babi, kera, keldai dan terkini biawak. Yang terbaru semalam, Tuan Brehim dalam tulisannya berkata bersama Pakatan Harapan yang juga diisi oleh Amanah dan Dap umpama memikul biawak hidup.

Bila para cendiakawan dan rakyat terbanyak tegur, pandai pulak mereka kata kita tidak faham peribahasa. Bila para agamawan kata tidak sesuai seorang yang mengaku berstatus ulamak memberi perumpamaan begitu. Pandai pulak mereka pusing kata Al Quran pun gelar orang dengan nama binatang.

Mengikut sejarah, Hadi juga pernah samakan orang yang meninggalkan partinya umpama kera mencari pokok berbuah. Walaun masa tu siap bertakbir lagi. Bila Hadi sebut anjing menyalak babi dalam bukit, makin kuat walaun bodoh ni bertakbir.

Yakinlah, Allah itu Maha Adil lagi Maha Bijaksana!

Sekali akbar cina MCA buat karikatur gambar monyet. Tahu pulak nak marah dan melompat sakan persis monyet terkena sengat kerengga.

Nasib baik akbar ni dah buang karikatur tu. Kalau akbar ni keluar jugak dalil yang menyatakan dalam Al Quran ada sebut pasal kera. Puak lebai nak jawab apa?

Itulah, lain kali jangan ingat Hadi dan puak anda sahaja yang ada maruah. Ingat, Allah itu bukan milik puak anda sahaja. Bertaubatlah selagi nyawa masih dikandung badan. Jangan ingat bila dah dipanggil olamak dan lebai oleh para walaun sendiri, maka dengan sendiri anda bebas menghukum, mengkafirkan, dan melabel orang sesedap mulut anda.

Bertaubatlah wahai para lebai dan walaunnya!

Anonymous said...

Apakah kerabat, elit juga dihukum selepas pindaan Akta 355?'


Ahli Parlimen Pandan dari PKR, Rafizi Ramli hari ini mempersoalkan jika pindaan kepada Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) atau Akta 355 akan memastikan semua orang Islam dihukum dengan adil dan saksama di bawah enakmen Syariah.

Khususnya, beliau bertanya jika pindaan kepada Akta 355 akan memberi 'kuasa' dan 'kekuatan' kepada pegawai penguat kuasa agama untuk mengambil tindakan terhadap mereka dari kalangan anggota elit masyarakat yang melakukan kesalahan.

"Soal keseragaman dan keadilan yang sama rata dalam melaksanakan undang-undang dalam enakman Syariah perlu dipastikan untuk semua. Jabatan Syariah, hakim, pakar cukup ke.

"Saya tahu siapa ahli dewan yang minum arak, anak menteri yang bersekedudukan, ada tak pegawai jabatan (agama Islam) yang berani. Ini soalan saya tanya.

"Kalau ada sultan atau kerabat diraja dan minum arak dan dilihat secara terbuka, ada ke pegawai (yang) berani tangkap dan kenakan hukuman bawah Rang Undang-undang 355," tanya Rafizi lagi.

Tambah Rafizi, keadaan ini akan menyebabkan Islam difitnah kerana hanya golongan miskin dihukum manakala mereka yang kaya terlepas begitu sahaja.

Enakmen Syariah di semua negeri dalam Malaysia mengharamkan meminum arak dan melakukan seks sebelum berkahwin bagi umat Islam.

Pasangan Islam yang belum berkahwin tetapi tinggal bersama-sama juga menghadapi risiko ditahan kerana "berkhalwat" ekoran enakmen yang menghalang pasangan lelaki dan perempuan Islam yang belum berkahwin bersedudukan.

Anonymous said...

Di brunei sultan dan kerabat raja dikecualikan hukum hudud..

Mat Gunong said...

Terima kasih sahabat,semoga yg haq mengatasi yg bathil.

Anonymous said...

Mudah je nak faham. Pengusaha pengusaha beg plastik ada ke melayu. Lagi tak boleh guna beg plastik, tokey rugi ma. Apek mesti tolong apek la.

Anonymous said...

Melayu tokey goreng pisang nasi lomak cincalok budu belacan dan kain batik jer...

Anonymous said...

Hj Hadi 'jawab' rayuan Dr. Halimah Ali dengan "anak taik PAP"?

Kesian Dr. Halimah, dia ingat dengan nasihat dia yang secara lembut tu mungkn ahli PAS akan berubah tapi dengan 'kepinpinan melalui teladan' yang Hj Hadi tunjuk rayuan Dr. Halimah tu jadi "tak guna sekepiang."


Sejak semalam tular satu rayuan dari Dr. Halimah Ali, Adun Selat Kelang Selangor merangkap Pengerusi LPN PAS Selangor yang juga mantan Exco Negeri Selangor macam kat bawah ni:
Bismillah..

Kepada semua pimpinan PAS, dengan rendah diri saya berharap boleh tarbiyyahkan ahli Pas jangan sembarangan mengeluarkan kata kata maki hamun atau apa jua yang boleh ditafsirkan sebagai kebencian *pukal* kepada 'bangsa Cina' bila marah.

kalau ada isu halakan kepada yang menjadi isu spt nanyang siang pau. bukan pukul rata. Ramai Cina yang tak ada masalah dengan Islam dan Pas. Ikut cara Nabi SAW. Jangan ikut ketika nafsu marah. Nanti Allah pula marah naudzubillah dan penyokong Pas langkah seribu meninggalkan Pas.

Terima kasih atas kerjasama dan tahniah atas kesabaran.
Berdakwah dan bersiyasah kerana Allah

YB Dr Halimah Ali
Pengerusi LPN Pas Selangor
9 April 2017
Satu nasihat yang sangat cantik dan tepat pada masanya, tambah-tambah dalam keadaan parlimen mungkin Najib bubar pada bila-bila masa saja. Terutama untuk disebelah pantai barat terutamanya Selangor, PAS sangat memerlukan sokongan dan undi masyarakat cina untuk menang PRU14 nanti.

Tapi malang bagi Dr. Halimah, hari ni keluar satu kalimah yang mungkin 'paling bersejarah' dari mulut Hj Hadi.

Malaysiakini dalam berita bertajuk "Hadi: DAP itu 'anak butir t**k PAP'" melaporkan:
Dalam salah satu kecaman paling keras pernah dibuat kepada DAP, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menganggap parti berkenaan sebagai "butir tahi" PAP Singapura.

Berucap di Rusila malam tadi, Abdul Hadi berkata, Singapura adalah "bapa DAP" dan di negara berkenaan parti yang memerintah ialah PAP (Parti Tindakan Rakyat). - Mkini.
Juga dilaporkan:
"Dulu (semasa) Singapura dalam Malaysia, ada cawangan PAP di Malaysia. Bila Singapura keluar daripada Malaysia, PAP tukar jadi DAP.

"Jadi DAP ini anak butir taik PAP. (Saya) sebut dengan bahasa yang kasar sikit, ini dia," katanya di majlis ceramah perdana sempena kejayaan pembentangan rang undang-undang meminda Akta 355 (RUU355).
- Ibid.
Kesian Dr. Halimah. Dia sebagai Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional (LPN) tentu cukup maklum bagaimana persepsi masyarakat cina sekarang kepada PAS.

Tak macam Hj Hadi yang dikelilingi oleh 'geng pantai timur' yang aku yakin bukan saja langsung tak peduli dengan persepsi masyarakat cina malah undi orang cina pun depa tak heran.

Kesian Dr. Halimah, dia ingat dengan nasihat dia yang secara lembut tu mungkn ahli PAS akan berubah tapi dengan 'kepinpinan melalui teladan' yang Hj Hadi tunjuk rayuan Dr. Halimah tu jadi "tak guna sekepiang."

Malah aku yakin lepas ni ahli dan penyokong PAS yang memang terbukti cukup wala' dan thiqah dengan Hj Hadi akan lebih giat lagi memaki hamun musuh politik depa.

Anonymous said...

Sukar bagi Pas raih 80 kerusi Parlimen - Prof. Agus Yusoff
MALAYSIA DATELINE
Seorang penganalisis meramalkan sukar untuk Pas memenangi lebih banyak kerusi Parlimen berbanding apa yang dimiliki parti Islam itu sekarang.

Pemerhati politik Datuk Mohamad Agus Yusoff berkata, ia antara lain kerana pilihan raya umum akab datang bakal menyaksikan pertandingan 3 penjuru.

Menurut Agus, Pas ketika masih mengadakan hubungan kerjasama dengan parti pembangkang lain, dan di kala seterunya Umno berdepan krisis politik susulan pemecatan Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 1998, hanya berjaya memenangi 27 kerusi parlimen pada pilihan raya umum 1999.

“Itu yang terbaik. Bayangkan keadaan sekarang undi berpecah, Pas berpecah, dan keyakinan orang ramai kepada sikap ‘gentleman’ Pas dalam bekerjasama itu tidak ada,” kata pensyarah kanan Sains Politik di Universiti Kebangsaan Malaysia itu seperti dilapor FMT hari ini.

Baru-baru ini, Pas menyatakan hasratnya untuk bertanding tidak kurang 80 kerusi Parlimen pada pilihan raya umum akan datang.

Parti itu enggan bekerjasama dengan Pakatan Harapan, yang menggabungkan PKR, DAP, Amanah dan Bersatu.

Agus bagaimanapun tidak yakin kejayaan Pas pada PRU sebelumnya boleh diulangi kali ini.

“Dengan 2 kerajaan Terengganu, Kedah pun boleh tumbang (pada 2004 dan 2013), kemenangan itu tentunya sukar dan untuk ulangi pencapaian terbaik pun sukar,” katanya.

Pas merampas Terengganu pada PRU 1999, dan pada 2013, menawan Kedah. Kedua-dua pentadbiran Pas itu hanya bertahan satu penggal.

Naib Presiden Pas, Idris Ahmad dilaporkan berkata parti itu turut menyasarkan kerusi seperti Titiwangsa, Putrajaya, Labuan, Bandar Tun Razak, Wangsa Maju, Setiawangsa dan Lembah Pantai, di samping Segambut dan Batu.

Kebanyakan kerusi ini dilihat kubu kuat pembangkang khususnya DAP dan PKR.

Agus berkata bukan sahaja Lembah Klang, di negeri yang menjadi kubu kuatnya, Kelantan, pun parti Islam itu menghadapi jalan sukar.

“Apabila berlakunya pertandingan 3 penjuru di Kelantan, kelebihan itu ada pada Umno. Sebabnya yang berpecah itu undi Pas.”

Agus berkata ada satu syarat Pas mungkin berpeluang pertahankan Kelantan yang diperintahnya sejak 1990.

“Melainkan calon Pas itu muka baru dan rakyat nampak ada wawasan untuk (terus) memerintah Kelantan, maka boleh (menang).

“Kalau pada hari ini sukar. Sukar untuk Pas kekalkan pemerintahan di Kelantan. Rakyat pun mahu lihat kepada pembaharuan,” jelas beliau.

Anonymous said...

ALLAH yg maha mengetahui...

Politik hnya MERANCANG...
UNDI 40K bangla pon PAKATAN ttap jdi PEMBNGKANG mlysia.

Anonymous said...

Tu yg lawak tu bro.. Allah Taala tak izinkan pembangkang memerintah Malaysia sebab masih ramai org2 Soleh dan wali-wali Allah yang kita tidak ketahui yang berdoa dan Allah pelihara negara ini dari jatuh pada Pakatan Syaitan Malaysia


Boleh bayangkan jika RUU Babi tanpa sebarang bahas boleh lulus sedangkan apa kepentingan BABI bagi umat Islam dan Malaysia? Sudah tahu kotor busuk bawak penyakit kenapa masih nak membela dan menternak BABI?

Tapi bila sampai pd RUU Agama Islam mereka lawan dan terus lawan.

ini bukti bahawa mereka akna kekal sebagai PEMBANGKANG yang low class.

Jgn salahkan Bangla atau Arab Gila jika PRU14 nanti Pakatan Hilang deposit

DAPig nak screw Melayu.. nnt screw akan bocorkan kapal mereka

Anonymous said...

KAMI MENENTANG DAP BUKAN KERANA MEREKA CINA
KAMI MENENTANG DAP BUKAN KERANA MEREKA BUKAN ISLAM
KAMI MENENTANG DAP KERANA MEREKA MAHU MENGHAPUSKAN KETUANAN MELAYU DAN MEROSAKKAN UGAMA ISLAM....

RAMAI CINA YANG BERUGAMA ISLAM DAN MENERIMA CARA DAN ADAB MELAYU DALAM HUDUP MEREKA...

SELAGI ADA LIM KIT SIANG DAP TAK AKAN BERUBAH TERUS MEMUSUHI MELAYU DAN ISLAM....

JATUH KAN LIM KIT SIANG DAN DINASTI NYA BARU MALAYSIA AMAN..

Anonymous said...



Ramai macai PH sibuk U-Turn dah bila PAS gertak akan bertanding 80 kawasan.

Mula dah prof kangkong mereka bersuara dan beri motivasi layu..utk bg sedap hati.

kecut telor rupanya mereka pada lebai 90 jota.. angkuh sgt asimin jamban hina tok lebai.. lapiji jamban pula sudha terdiam.

nk tggu dia lapor sprm dan hantar bukti ada org PAS dpt rasuah 90juta dr imdb.. khayalan mereka duit imdb ni mcm duit yawas, boleh balun sesuka hati..

Anonymous said...

Karikatur: KDN panggil Ketua Pengarang Nanyang

PUTRAJAYA 11 Apr. - Kementerian Dalam Negeri (KDN) telah memanggil Ketua Pengarang Nanyang Siang Pau Sdn. Bhd. hari ini berhubung karikatur yang dianggap menghina Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia dan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Ketua Setiausaha KDN, Datuk Seri Alwi Ibrahim berkata, satu surat tunjuk sebab bertarikh hari ini juga telah dikeluarkan kepada akhbar harian berkenaan di bawah Akta Mesin Cetak dan Penerbitan (AMCP) 1984.

Katanya, tempoh tiga hari telah diberikan kepada penerbit untuk menjawab surat tunjuk sebab tersebut dan tindakan selanjutnya akan diambil berdasarkan peraturan serta prosedur yang ditetapkan.

"Karikatur tersebut mungkin memudaratkan ketenteraman awam kerana menggalakkan perasaan niat jahat, perseteruan, permusuhan, kebencian dan prasangka buruk terhadap orang atau kaum lain.


Anonymous said...

Mana pi babi tiga sekawan, mat Gunung, ted manoff & salwah abdat?
Teruskan penghinaan dan mempersendakan pembentangan RUU. Teruskan memperlekeh dan memperleceh undang undang berkenaan serta tghh. Teruskan tugasan yg telah diamanahkan oleh tuan guru lim kit siang si kafir harbi laknatullah itu. Nanti saat kau mampus kau jawablah sendiri.

Anonymous said...

betul bro
selagi ada kit sial, lim tokong, teressa cock, han screw dn benih2 harbi ini selagi itu cina Malaysia dihasut anti Melayu dn Islam

Hasrat mereka nk heret MCA supaya jd puppet mereka utk dilagakan dgn org Melayu UMNO.. dn akhirnya MCA 'doomed' oleh game mereka.. tp

akhirnya merek GAGAL. Sokongan MCA pd UMNO spt biasa. tiada cerita mcm matgunong barua ted tu cerita. sebaliknya dapig yg gelabah sbb game plan mereka nk kenakan UMNO xmenjadi

Org Cina Malaysia hidup aman dan tanpa gangguan selama Perikatan dibentuk. Kekacauan mula terjadi bila DAPig lim kit sial mula buat provokasi 1969 seterusnya telah jadi pertumpahan darah

sejak itulah cina diperalatkan oleh dapig untuk memusuhi umno dan melayu Islam tanpa sbb.

mereka rancankkan rasuah yg menjadi kelemahan dan umpan kepada org MELAYU yg mmg lemah bab duit dan kekayaan secara mudah.

Oleh itu mari kita jadikan RUU355 ini sbg penyatuan rakyat Malaysia. RUU355 semoga mendekatkan Cina non Musliam memahami Islam dan lebih byk yg dpt Hidayah dan memeluk Islam Agama Syumul ini.

Hukuman sebat dlm Islam jauh leboh lembut dan tujuan mendidik berbanding hukuman civil yg mencederakan dr kulit hingga ke daging badan manusia.

Semoga Allah SWT mudahkan usaha murni ini RUU355 di lulus wartakan segera. Mahkamah Syariah lambang kedaulatan undang2 Islam di Malaysia merti dipelihara dan diperkasakan. Aminn


Anonymous said...

Miss Taresa Coke said:

Perhatian dijemput Amat Gunung,Ted Manof sama Salwah datang saya punya banglo mau kasi sikit angpow pasai kerja banyak bagus...wa ingat mau buat majlis beratip angguk2 ajak sama kita punya kawan2...jangan susah ati mesti ada babi panggang halal RUU sudah lulus punya...

Anonymous said...



bro.. 3 ekor munafik berhati babi itu sudah silak langkah.. arahan ketua penghulu parti pelindung BABI Malaysia dr Sungai Buloh telah beri arahan terbaru suruh macai support RUU355 segera..

mereka sudah gentar PAS mula ugut untuk pecahkan undi mereka di 80 kawasan panas pakatan.

biar mampos lebur hancur dapig dan pakatan haprak ini selepas pru14.

malaysia aman tanpa parti2 perosak2 ini!

Anonymous said...


dikhabarkan plan asal sabotaj ruu355 ialah untuk lagakan MCA dan UMNO seterusnya menarik dan memujuk PAS kembali pada PH

Tapi pelan ini gagal. Rupanya talimat khas DS Zahid dan DS Jamil Khir mmg berikan kesan positif pada MCA MIC dan GERAKAN bahawa sgt jelas ruu355 ini tiada apa yg mengganggu mereka.
ia hanyalah menambah bidang kuasa Mahkamah Syariah yg terlalu dhaif dan rendah tak sepadan dengan keadaan jenayah Syariah zaman skrg.

Akhirnya DApig mula marah dh salahkan MCA jika ruu355 lulus mereka mesti bertanggungjawab..

cuba tgk gila dah jahatnya dapig bencikan Islam secara total!

akhirnya plan jahat mereka gagal sepenuhnya..

blow up Lapiji telah merosakkan lagi kedudukan PH skrg.. kerana Din Pagoh tak tunduk dgn Madei Biawak krn dia mahu sokong ru355

keadaan ini amat menggusarkan PH termasuk Madei Biawak.

jd nak taknak mereka terpaksa jilat segala ludah dan terpaksa berkulit tebal babi untuk kembali berlembut dgn ruu355


mcm ini kah parti jahanam yg rakyat nk harap??


U-turn sbb depan ada gaung??? maknanya kepala tahik mereka tak reti memandu dan bodoh sampai dhnk terjung gaung.. kena u-turn.. org lain bg amaran tk nak dengar..

tk boleh harap tk boleh percaya punya pemimpin kaki u-turn.. sbb esok2 dia akan kencing rakyat dgn U-turn. janji dikencing macam tu aje.





Anonymous said...

Memang DAP dan Pakatun takut sekira nya PAS bersikap lebih lembut dan rasional dengan UMNO....
Segala tipu daya,fitnah dan niat jahat mereka untuk mengagalkan perkara ini tidak diizinkan oleh Allah berkat doa rakyat Melayu Islam selurohnya...
Percubaan Rafizi memfitnah PAS terima rasuah 90 juta akan menjerat lehernya apabila didedah tidak terbukti pasti akan berhadapan saman dari PAS..

Anonymous said...

Sekarang jebon macai sudah keliru mana mau sondol..
Atok Liwat cakap kena sokong RUU 355
Atok Penyamun cakap tak boleh sokong
Atok Nika cakap tak salah sokong

APEK DIKTATOR cakap mana boleh sokong...kasi sondol sama dia..
Mat Sabutoh tak cakap apa dok senyum2 geli....
Mukriz botak nganga...blurr..
Din Botok kata biar saya pi US ngadu DoJ ngan FBI...

Salwah Abdat said...

Ayah mu penjilat Babi dari zaman ke zaman,,tak percaya tanya dia....!!!

Salwah Abdat said...

Boboi aku tak kisah dia boleh hidup, masa depan yang gelap patut kau fikirkan...!!!

Salwah Abdat said...

RUU 355 bentang tapi tak ada bahas kerana dikatakan ketuanya tak reti dan takut bahas,,!! Ini Peminpin haprak kelas belacan.!

Salwah Abdat said...

Jangan mimpi MO1 nak lulus kan RUU 355 you tu,,dia sendiri penuh dengan keladak......!!!

Anonymous said...

Din pagoh pegi ler NEGARA JIRAN yg naik 1ringgit tuuu..

Rpiji,
RUU pliara babi dia SOKONG sgt...
RUU islam smpai BERTEGANG URAT menntang...

Ad BETOI kerrr???

Mat Gunong said...

Assalamualaikum. Pagi petang siang malam tk kan mentedarah kopi sama pasta. Dasar cybertrooper umno pemalas. Dedak balun,kerja mengelat. Buat menghabiskan boreh najib yo.

Anonymous said...

Din pagoh dah mampus ke belom?

Peminat Boneka said...

Macai2 PH suma dah hampir mati, MATI AKAL.

Tgh syok2 persendakan RUU355, Maharaja Liwat kuarkan titah dari istana hinggapnya, jgn bantah pembentangan RUU. kahkahkahkahkahkah, tergolek dog macai2 suma berbintang mata, hanya mampu ternganya meleleh air liur aje ..

kahkahkahkahkahkahkahkahkah

Mat Gunong said...

Assalamualaikum. Bagaimana aku mahu yakin yg 2 pemimpin ini benar benar sebantal untuk mendaulat kan undang undang islam ,sedang keduanya aku melihat tidak lebih 2 pemimpin ini hipokrit yg tidak menjalankan tuntutan keadilan pada tempatnya. Kes 1. Kes spenda stopa. Begitu mudah hj hadi tutup kes dgn memberi alasan " besi ( video ) tdk boleh dijadikan saksi/ bukti.sedangkan siasatan wajib dijalankan sebelum keputusan diambil. Kes 2. Isu 2.6 b. Susah ke untuk membuktikan aliran kewangan transaksi derma kepada najib. ( bank statement ). Tranfer duit mat atm pun dpt slip bank.
Dari Kedua dua kes ini sudah cukup kita menilai, adakah undang undang hanya terpakai pada rakyat bawahan. Ulamak dan Umarak terlepas begitu aje tanpa pengadilan?. Yang nyata mereka ni tidak lebih seperti " si ketam yg mengajar anaknya berjalan lurus. Nampaknya Mendaulatkan dan Mempalatkan undang undang seiringan baik yg sivil atau syariah. Hampeeeeeh.
# UBAH

Anonymous said...

Hehehe..kenapa caiharbi tak cakap...
Nanyang siang pau kepunyaan taikun yg rapat dgn "bapak dia" rupanya..
Hehehe...baru 200% fitnah...tadi tu baru 100% fitnah...hehehe

Anonymous said...

Ade kitaorg keysaahh ko yakin ke tak..?? Takat hanjing belaan mcm ko ni myalak la kuat mane pun tak de sape pun yang peduli.. Pasal dari jauh lagi ko ni dah bau bangkai..

Anonymous said...

Caiharbi339 bongok...pasal PH dah rasa nak karam ler hari2 kena tabur fitnah baru..hari2 kena ceramah mintak nyawa dgn pengundi...hehehe
Rakyat dah cerdik..dah dpt bezakan caiharbi tunggu masa nak humban lombong...hehehe

Anonymous said...

Hehehe..matgunong si auta...
Ko berak tengah jalan mana nak ngaku...hehe bukan dedakian konon..hari2 mentekedarah dedak yahudi perut pun dah boroi kan lg tak ngaku...hehehe

Anonymous said...

Boboi dah kaya bilionair hasil samun mader...hari2 tunggang kuda...hehehe..
Salwah ngendeng ler dgn boboi kot2 dpt kuda seko...hehehe

Anonymous said...

Yer kerajaan bersih mcm tokong...
Baru berangan nak buat trowong khayalan 300jota duit rakyat pun lesap...hehehe

Anonymous said...

Hehehe lobai Pan terkena batu..kepala dah benjol..

Anonymous said...

Salwah pun caiharbi haprak kelas belacan kan...hehehe

Anonymous said...

Salwah caiharbi dah ganti tedbongok nak buat "ramalan kelaut"...hehehe

Salwah Abdat said...

Hidup Tun M & Boboi

Anonymous said...

Salwa ngendeng dgn Boboi bukan krn nak naik kuda, dia mmg stim tengok kotey kuda.

kahkahkahkahkahkahkah

Salwah Abdat said...

Aku tak ada kena mengena dalam cerita ini,,Syaithan ......!!

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates