April 22, 2017

39 Kata Dulang Paku Serpih, Mengata Noh Omar, DAP Pulau Pinang Yang Lebih


Media DAP Pulau Pinang menyalak hari ini menyalahkan Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT) kononnya membatalkan kelulusan projek BP1 di kawasan Parlimen yang tidak dimenangi Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum lalu. 

Menjawab persoalan itu, Menterinya, TS Noh Omar, berkata sejak tahun lalu peruntukan untuk KPKT sangat terhad dan ia tidak boleh diagihkan kepada semua 222 kawasan Parlimen di negara ini. Justeru, katanya, pihak kementerian akan mengutamakan kawasan Parlimen serta Dewan Undangan Negeri (DUN) yang dikuasai BN terlebih dahulu. 

CTS tidak nampak apa salahnya pekeliling dikeluarkan Ketua Pengarah Jabatan Kerajaan Tempatan, Abu Bakar Johar, bertarikh 17 Mac 2017. Lagipun tuduhan ini adalah tidak berasas memandangkan banyak kawasan di Selangor di mana BN kalah terutama di Shah Alam dan Sepang, namun KPKT tetap meluluskan banyak projek di sini.


DAP tidak perlulah berlagak suci. Lihat sahajalah pekeliling bertarikh 17/03/2017 di bawah. Apa yang mereka kata Kerajaan Pusat yang buat, mereka terlbih dahulu melakukannya. DAP buat tidak pula diistilahkan melampau? Kata dulang paku serpih.


39 comments:

ted manoff said...

Kesian ko ryezall.. Dgn noh udang pun ko percaya..noh dan jamal lahanat jgn mimpi nk tawan selangor..rakyat selangor sudah selesa dgn kepimpinan sekarang..

Anonymous said...

Tak payah kesian sgt, yg kesian sekor2 malaun 10x rasuah pakatan-caca-merba bakal masuk dl, mula dgn pemilik rumah 'disneyland', next penyamun forex dan banglo terlajak murah

Anonymous said...

Mcm zuraidah nenek lampir ckp.. Apa dgn jamal pun nak percaya...sbb percaya jamal lah adam rosly..sedang tak keruan..sebab jamal lah semua pemimipin pembangkang kat Selangor ni mcm cacing kepanasan.. Teressa kok..hilman idham.. nenek lampir..asmin..dulu orang kuar Sprm mcm si kassim dgn Bahri..mereka geng
Kawtim.. sekarang pengarah baru Sprm..masak...pembangkang gone end pun tak lepas...dah ckp..pegawai sprm ni terlatih.dan berintergriti serta beriman..sapa rasuah dulu dan kini..siaplah...

Anonymous said...

Dah baca Blog Captain M... Adam rosly tipu Sprm..mcm Sprm ni..budak tadika.. Bacalah sendiri.. Itulah adam..sekolah pun tak tinggi mana..ada hati nak menipu sprm...Ah long... Banyak tolong.. Jadikan adam jutawan nasi lemak...kelakar..lah nanti bila time nenek lampir pulak zuraidah kita dengar pulak..story dia..mesti tak masuk akal punya mungkin dia kata.waktu jual buah..belah tembikai jumpa harta karun.. Kotlah..itulah sebenarnya mentaliti Yb yng f dipilih rakyat Selangor khususnya Ampang. Tu belum lg pandan. Kajang...gombak..shah alam..kuala langat..tu semua menang sbb..Pas..kesian pengundi..aku tertipu tipah

Anonymous said...

wahai Ted Manoff keldai Parti Babi, tak tau ke sikit lagi kerajaan gabungan parti babi n parti bontot bakal runtuh selepas PRU ke-14 ??.

Jangan menyondol sambil tutup mata.

MO1 & JHO LOW said...

Bagus anak-anak buah gua. Bulan depan commission naik,tak ada masalah "wang itu Raja" cash is king.

Anonymous said...

1st time dengar org pinjam along nk beli rumah mewah 1juta, tp ahli pakatan boleh. Hanya org gila jer buat camtu, bunga jer dah 2juta lebih. nampak sgt menipunya...disneyland oh disneyland

Anonymous said...

Mana dokumen bukti kerajaan penang suruh hentikan pembangunan di kawasan dimenangi BN cts? Tu pekeliling kpkt. Hanya sertakan 1 keratan akhbar noh omar bantu seksyen 16 sbg bukti noh omar berlaku adil? Dia bg rm500k sbb seksyen 16 satu2nya pusat mengundi yg bn menang dalam parlimen shah alam. Yg lain semua kalah.

Anonymous said...

Wah..poyo je. Cerita macam sprm tu sedara mara kau. Sapa rasuah biar diorang kena dakwa.

Anonymous said...

Orang yang sama bagi komen poyo & promote blog syok sendiri

Anonymous said...

Hahahaha

Rm300k utk mnjmin adam BIOL disneylnd..
MENTEDARAH duit sorg2..

TAMAK haloba...

Anonymous said...

Menteri otak udang. Peruntukan terhad dijadikan alasan bantu kawasan bn shj. Masuk poket sendiri ke noh omar? Ada kau nampak menteri lain bagi alasan yang sama? Tak ada. Hanya noh omar berotak udang. Jiwa penuh dendam. Kalah di selangor, habis dihukumnya rakyat tak bersalah yang lain.

Anonymous said...

Exco johor kena ikat jamin 2 juta akibat kes seleweng 30 juta taknak sebut? Exco perumahan tu. Bukan rakyat biasa.

Anonymous said...

KJ nak hapuskan kuota melayu menjelang 2050, dasar memalukan katanya, exco johor pulak jual kuota rumah bumiputera pada cina. Hidup umno!!

Anonymous said...

Macam mana noh omar allocate duit kpkt, samalah jugak noh omar buat dengan duit umno negeri selangor. Duit habis pada tg karang, sg besar, sabak bernam, kuala selangor. Pendek kata kawasan dia sahaja. Mana la umno lain tak protes..

Anonymous said...

Mmg bagus noh buat mcm tu baru padan muka pengundi biol lain kali..kau undi pembangkang suruh pembangkang yang selesaikan masalah ni.tak..banjir..muka umno ngn Bn gak..yng tolong..bila berlaku tanah runtuh k bencana puting beliung k muka Umno ngn Bn gak..habis muka YB pembangkang mana..asyik2 buat.ceramah
Fitnah sana fitnah sini..gaji mereka pun.pembayar cukai yang bayar..so kerja mereka hanya reka cipta cerita fitnah dah tu jaja sana jaja sini mcm tu..nila dapat kuasa songlap sana songlap sini..kawtim dgn.geng mafia tokey rumah urut rumah judi..tak yah pg jauhlah..tgok jer PPRT..kat Selangor ni..hancus.. Duit selenggara diberi kat kerajaan negeri kononnya nak diselenggara rupanya lesap..rumah pprt mcm rumah..recycle..tak caya jenguk2 lah..tu sbb pengundi yang pandai jgn pilih pembangkang pru14. Nanti bila dpt..Yb pembangkang bila kena bencana...pandai2 lah settle sendiri k..

Anonymous said...

Kau nampak k dia masuk poket sendiri.. Klau tak.kau merangkak nanti kat padang mahsyar.jadi pemimpin ni kena ikhlas dan amanah..kalau tak..menjawablah depan Allah sbb tu kalau nak kaya jgn jadi pemimpin banyak tanggunjawbnya sampai k padang mahsyar..kalau nak kaya berniaga..kan itu pesan Rasulullah saw..

Anonymous said...

Promote k syok sendiri..suka hati kita orang lah ini.kan blog pro kerajaan.. Yang kau baca dan menyondol kat sini buat apa..ada orang jemput atau kau sendiri yang terhegeh hegeh

Anonymous said...

Sorry kita orang ni orang Umno ikhlas beri komen dan bukan fitnah.. Rezeki Allah beri..kami ni tak cari makan dgn komen kat blog kan ted.

Anonymous said...

Bodoh nak mampus 12.40. Kau nampak tuduhan ke pertanyaan? Kau tak payah nak jadi ustaz la bodoh. Lain kali tengok betul-betul.

Anonymous said...

Hasil kajian Kuasa, badan yang ditubuhkan untuk menggalakkan proses demokrasi, mendapati hanya separuh daripada adun di Selangor dan Perak memberikan respons segera dalam ujian tindak balas wakil rakyat.

Ujian itu menilai tahap respons seseorang adun menerusi e-mel, Facebook dan Twitter dalam tempoh 3 hari, di mana sekiranya tiada respons balas, wakil rakyat itu akan dihubungi semula.

Di kalangan adun PKR, DAP dan PAS yang merupakan parti membentuk kerajaan negeri Selangor, Kuasa mendapati adun DAP paling cepat memberikan respons selepas dihubungi, dengan hanya seorang daripada 14 adun gagal menjawab.

Sementara itu, daripada 13 adun PKR, hanya 2 tidak menjawab, seorang daripada 2 adun Amanah tidak memberi respons, 6 daripada 13 adun PAS serta 6 daripada 11 adun Umno yang dihubungi juga tidak menjawab.

** banjir, tanah runtuh, puting beliung adun umno & bn datang menolong ya?? Mana fakta kau ambik?? Nak hubungi pun payah inikan pulak datang bagi bantuan.

Anonymous said...

BACA NI WAHAI AHLI UMNO :

SHAH ALAM - Pemuda Umno Selangor menegaskan sayap-sayap Umno di Selangor bukan tidak menjalankan tugas mereka membantu Umno dan BN bagi merampas kembali Selangor dari tangan Pakatan Harapan.

Malah Ketua Pemudanya, Zainuri Zainal mendakwa beliau dan ahli-ahlinya terpaksa mengeluarkan duit poket sendiri demi memastikan program-program dapat dijalankan dalam usaha memikat pengundi terutamanya dari kalangan orang muda.

“Nak suruh kita bekerja, tapi minyak tidak berisi, bagaimana nak bergerak? Ini masalah Pemuda Selangor hadapi. Orang tak tahu...sampai ada yang berhutang. Kita tidak ada peruntukan seperti ketua bahagian tapi kita sanggup keluarkan duit poket sendiri buat program.

“Himpunan merah itu, kita keluarkan baju, dapat (duit) dari mana? Ketua Pemuda keluar duit sendiri, beri kepada pemuda-pemuda yang semangat nak pergi. Ada orang tanya tak, Pemuda Selangor dapat peruntukan dari mana?

“Kita memang nak membantu. Asas penubuhan Pemuda pun untuk membantu cawangan dan bahagian tapi dalam masa sama, yang atas (Umno pusat) pun kenalah bantu yang di bawah. Tidaklah boleh harapkan Pemuda sahaja. Kita (Pemuda) tiada peruntukan. Jadi, mereka kena bantu kitalah,” katanya kepada Sinar Online.

Anonymous said...

KUALA LUMPUR 21 April - Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Ampang, Datuk Adam Rosly Abdullah menyatakan bahawa beliau membuat pinjaman daripada dua ah long sebanyak RM500,000 bagi membeli sebuah banglo di Kampung Melayu, Ampang dekat sini yang berharga RM1.2 juta secara tunai pada 2016.

Pinjaman tersebut dakwa Adam Rosly dibuat berikutan beliau tidak boleh membuat pinjaman bank bagi pembelian hartanah tersebut selain terpaksa meminta bantuan kewangan daripada ibu mentuanya sebanyak RM100,000 serta neneknya yang baru sahaja meninggal dunia Januari lalu sebanyak RM100,000.

Selain itu Adam Rosly mendakwa RM250,000 diperoleh daripada hasil jualan kereta dan gaji pe­ngurusan flat sementara RM250,000 lagi hasil perniagaan secara langsung dan tidak langsung.


Bagaimanapun, dia telah melakukan pembetulan beberapa hari kemudian terhadap jumlah pinjaman yang diterima daripada salah seorang ah long terbabit iaitu RM400,000 kepada RM555,165 selain turut disertakan resit dan jadual pembayaran pinjaman tersebut.

Daripada jumlah itu Adam Rosly berkata, dia sudah membayar semula sebanyak RM302,050 dan masih berhutang RM253,115.

Keterangan tersebut dinyatakan ahli perniagaan itu kepada seorang pegawai penyiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semasa percakapannya dirakamkan bagi membantu siasatan berhubung pengubahan wang haram di Ibu pejabat SPRM, Februari lalu.

Itu antara per­nyataan yang mendorong pemimpin muda pembangkang itu diheret ke Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas dua pertuduhan mem­­beri pernyataan palsu serta empat pertuduhan menggunakan dokumen palsu kepada SPRM.

Adam Rosly, 30, mengaku tidak bersalah terhadap keenam-enam pertuduhan itu yang didakwa dilakukan di Ibu pejabat SPRM, Blok D6, Parcel D, Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, Putrajaya antara pukul 9 pagi dan 12.15 tengah hari, 10 Februari lalu serta antara pukul 9 pagi dan 2 petang, 22 Februari lalu.

Mengikut pertuduhan per­tama dan kedua, ahli perniagaan itu didakwa memberi pernyataan palsu berhubung kerjayanya sebagai ahli perniagaan, sumber pendapatannya, pemilikan terhadap kenderaan serta kediaman mewahnya yang bernilai RM1.2 juta di Jalan Pinang, Kampung Melayu, Ampang kepada dua pegawai SPRM ketika percakapannya dirakam.

Pertuduhan tersebut di­ke­mukakan mengikut Seksyen 32(8)(c) Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Ha­ram 2001.

Sementara itu, bagi empat pertuduhan lagi, Adam Rosly didakwa menggunakan dokumen palsu iaitu dua perjanjian persetujuan pinjaman wang antara dia dan dua individu serta dua baucar tunai daripada syarikatnya, Gegas Mentari Holding Sdn. Bhd. dengan niat untuk memperdayakan pegawai penyiasat SPRM.

Pertuduhan tersebut pula dikemukakan mengikut Sek­­syen 89 akta sama dan ke­dua-dua seksyen tersebut memperuntukkan hukuman denda maksimum RM3 juta atau penjara sehingga lima tahun atau kedua-duanya.

Timbalan Pendakwa Ra­ya SPRM, Ahmad Akram Gharib mencadangkan ikat jamin RM400,000 dengan seorang penjamin, bagai­manapun peguam Ahmad Zaidi Zainal yang mewakili tertuduh memohon jumlah itu dikurangkan kepada RM150,000 dengan alasan anak guamnya mempunyai pendapatan yang tidak seberapa.

Hakim Allaudeen Ismail membenarkan tertuduh diikat jamin RM300,000 de­ngan seorang penjamin berserta syarat tambahan iaitu pasport tertuduh diserahkan kepada mahkamah dan menetapkan 29 Mei ini untuk se­butan semula kes. Tertuduh membayar jamin tersebut.

Yang turut kelihatan semasa prosiding ialah ahli keluarga dan isteri tertuduh selain beberapa penyokong termasuk Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin.

Anonymous said...

KUALA LUMPUR 21 April - Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Ampang, Datuk Adam Rosly Abdullah menyatakan bahawa beliau membuat pinjaman daripada dua ah long sebanyak RM500,000 bagi membeli sebuah banglo di Kampung Melayu, Ampang dekat sini yang berharga RM1.2 juta secara tunai pada 2016.

Pinjaman tersebut dakwa Adam Rosly dibuat berikutan beliau tidak boleh membuat pinjaman bank bagi pembelian hartanah tersebut selain terpaksa meminta bantuan kewangan daripada ibu mentuanya sebanyak RM100,000 serta neneknya yang baru sahaja meninggal dunia Januari lalu sebanyak RM100,000.

Selain itu Adam Rosly mendakwa RM250,000 diperoleh daripada hasil jualan kereta dan gaji pe­ngurusan flat sementara RM250,000 lagi hasil perniagaan secara langsung dan tidak langsung.


Bagaimanapun, dia telah melakukan pembetulan beberapa hari kemudian terhadap jumlah pinjaman yang diterima daripada salah seorang ah long terbabit iaitu RM400,000 kepada RM555,165 selain turut disertakan resit dan jadual pembayaran pinjaman tersebut.

Daripada jumlah itu Adam Rosly berkata, dia sudah membayar semula sebanyak RM302,050 dan masih berhutang RM253,115.

Keterangan tersebut dinyatakan ahli perniagaan itu kepada seorang pegawai penyiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semasa percakapannya dirakamkan bagi membantu siasatan berhubung pengubahan wang haram di Ibu pejabat SPRM, Februari lalu.

Itu antara per­nyataan yang mendorong pemimpin muda pembangkang itu diheret ke Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas dua pertuduhan mem­­beri pernyataan palsu serta empat pertuduhan menggunakan dokumen palsu kepada SPRM.

Adam Rosly, 30, mengaku tidak bersalah terhadap keenam-enam pertuduhan itu yang didakwa dilakukan di Ibu pejabat SPRM, Blok D6, Parcel D, Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, Putrajaya antara pukul 9 pagi dan 12.15 tengah hari, 10 Februari lalu serta antara pukul 9 pagi dan 2 petang, 22 Februari lalu.

Mengikut pertuduhan per­tama dan kedua, ahli perniagaan itu didakwa memberi pernyataan palsu berhubung kerjayanya sebagai ahli perniagaan, sumber pendapatannya, pemilikan terhadap kenderaan serta kediaman mewahnya yang bernilai RM1.2 juta di Jalan Pinang, Kampung Melayu, Ampang kepada dua pegawai SPRM ketika percakapannya dirakam.

Pertuduhan tersebut di­ke­mukakan mengikut Seksyen 32(8)(c) Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Ha­ram 2001.

Sementara itu, bagi empat pertuduhan lagi, Adam Rosly didakwa menggunakan dokumen palsu iaitu dua perjanjian persetujuan pinjaman wang antara dia dan dua individu serta dua baucar tunai daripada syarikatnya, Gegas Mentari Holding Sdn. Bhd. dengan niat untuk memperdayakan pegawai penyiasat SPRM.

Pertuduhan tersebut pula dikemukakan mengikut Sek­­syen 89 akta sama dan ke­dua-dua seksyen tersebut memperuntukkan hukuman denda maksimum RM3 juta atau penjara sehingga lima tahun atau kedua-duanya.

Timbalan Pendakwa Ra­ya SPRM, Ahmad Akram Gharib mencadangkan ikat jamin RM400,000 dengan seorang penjamin, bagai­manapun peguam Ahmad Zaidi Zainal yang mewakili tertuduh memohon jumlah itu dikurangkan kepada RM150,000 dengan alasan anak guamnya mempunyai pendapatan yang tidak seberapa.

Hakim Allaudeen Ismail membenarkan tertuduh diikat jamin RM300,000 de­ngan seorang penjamin berserta syarat tambahan iaitu pasport tertuduh diserahkan kepada mahkamah dan menetapkan 29 Mei ini untuk se­butan semula kes. Tertuduh membayar jamin tersebut.

Yang turut kelihatan semasa prosiding ialah ahli keluarga dan isteri tertuduh selain beberapa penyokong termasuk Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin.

Anonymous said...

KUALA LUMPUR 21 April - Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Ampang, Datuk Adam Rosly Abdullah menyatakan bahawa beliau membuat pinjaman daripada dua ah long sebanyak RM500,000 bagi membeli sebuah banglo di Kampung Melayu, Ampang dekat sini yang berharga RM1.2 juta secara tunai pada 2016.

Pinjaman tersebut dakwa Adam Rosly dibuat berikutan beliau tidak boleh membuat pinjaman bank bagi pembelian hartanah tersebut selain terpaksa meminta bantuan kewangan daripada ibu mentuanya sebanyak RM100,000 serta neneknya yang baru sahaja meninggal dunia Januari lalu sebanyak RM100,000.

Selain itu Adam Rosly mendakwa RM250,000 diperoleh daripada hasil jualan kereta dan gaji pe­ngurusan flat sementara RM250,000 lagi hasil perniagaan secara langsung dan tidak langsung.


Bagaimanapun, dia telah melakukan pembetulan beberapa hari kemudian terhadap jumlah pinjaman yang diterima daripada salah seorang ah long terbabit iaitu RM400,000 kepada RM555,165 selain turut disertakan resit dan jadual pembayaran pinjaman tersebut.

Daripada jumlah itu Adam Rosly berkata, dia sudah membayar semula sebanyak RM302,050 dan masih berhutang RM253,115.

Keterangan tersebut dinyatakan ahli perniagaan itu kepada seorang pegawai penyiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semasa percakapannya dirakamkan bagi membantu siasatan berhubung pengubahan wang haram di Ibu pejabat SPRM, Februari lalu.

Itu antara per­nyataan yang mendorong pemimpin muda pembangkang itu diheret ke Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas dua pertuduhan mem­­beri pernyataan palsu serta empat pertuduhan menggunakan dokumen palsu kepada SPRM.

Adam Rosly, 30, mengaku tidak bersalah terhadap keenam-enam pertuduhan itu yang didakwa dilakukan di Ibu pejabat SPRM, Blok D6, Parcel D, Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, Putrajaya antara pukul 9 pagi dan 12.15 tengah hari, 10 Februari lalu serta antara pukul 9 pagi dan 2 petang, 22 Februari lalu.

Mengikut pertuduhan per­tama dan kedua, ahli perniagaan itu didakwa memberi pernyataan palsu berhubung kerjayanya sebagai ahli perniagaan, sumber pendapatannya, pemilikan terhadap kenderaan serta kediaman mewahnya yang bernilai RM1.2 juta di Jalan Pinang, Kampung Melayu, Ampang kepada dua pegawai SPRM ketika percakapannya dirakam.

Pertuduhan tersebut di­ke­mukakan mengikut Seksyen 32(8)(c) Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Ha­ram 2001.

Sementara itu, bagi empat pertuduhan lagi, Adam Rosly didakwa menggunakan dokumen palsu iaitu dua perjanjian persetujuan pinjaman wang antara dia dan dua individu serta dua baucar tunai daripada syarikatnya, Gegas Mentari Holding Sdn. Bhd. dengan niat untuk memperdayakan pegawai penyiasat SPRM.

Pertuduhan tersebut pula dikemukakan mengikut Sek­­syen 89 akta sama dan ke­dua-dua seksyen tersebut memperuntukkan hukuman denda maksimum RM3 juta atau penjara sehingga lima tahun atau kedua-duanya.

Timbalan Pendakwa Ra­ya SPRM, Ahmad Akram Gharib mencadangkan ikat jamin RM400,000 dengan seorang penjamin, bagai­manapun peguam Ahmad Zaidi Zainal yang mewakili tertuduh memohon jumlah itu dikurangkan kepada RM150,000 dengan alasan anak guamnya mempunyai pendapatan yang tidak seberapa.

Hakim Allaudeen Ismail membenarkan tertuduh diikat jamin RM300,000 de­ngan seorang penjamin berserta syarat tambahan iaitu pasport tertuduh diserahkan kepada mahkamah dan menetapkan 29 Mei ini untuk se­butan semula kes. Tertuduh membayar jamin tersebut.

Yang turut kelihatan semasa prosiding ialah ahli keluarga dan isteri tertuduh selain beberapa penyokong termasuk Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin.

Anonymous said...

KUALA LUMPUR 21 April - Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Ampang, Datuk Adam Rosly Abdullah menyatakan bahawa beliau membuat pinjaman daripada dua ah long sebanyak RM500,000 bagi membeli sebuah banglo di Kampung Melayu, Ampang dekat sini yang berharga RM1.2 juta secara tunai pada 2016.

Pinjaman tersebut dakwa Adam Rosly dibuat berikutan beliau tidak boleh membuat pinjaman bank bagi pembelian hartanah tersebut selain terpaksa meminta bantuan kewangan daripada ibu mentuanya sebanyak RM100,000 serta neneknya yang baru sahaja meninggal dunia Januari lalu sebanyak RM100,000.

Selain itu Adam Rosly mendakwa RM250,000 diperoleh daripada hasil jualan kereta dan gaji pe­ngurusan flat sementara RM250,000 lagi hasil perniagaan secara langsung dan tidak langsung.


Bagaimanapun, dia telah melakukan pembetulan beberapa hari kemudian terhadap jumlah pinjaman yang diterima daripada salah seorang ah long terbabit iaitu RM400,000 kepada RM555,165 selain turut disertakan resit dan jadual pembayaran pinjaman tersebut.

Daripada jumlah itu Adam Rosly berkata, dia sudah membayar semula sebanyak RM302,050 dan masih berhutang RM253,115.

Keterangan tersebut dinyatakan ahli perniagaan itu kepada seorang pegawai penyiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semasa percakapannya dirakamkan bagi membantu siasatan berhubung pengubahan wang haram di Ibu pejabat SPRM, Februari lalu.

Itu antara per­nyataan yang mendorong pemimpin muda pembangkang itu diheret ke Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas dua pertuduhan mem­­beri pernyataan palsu serta empat pertuduhan menggunakan dokumen palsu kepada SPRM.

Adam Rosly, 30, mengaku tidak bersalah terhadap keenam-enam pertuduhan itu yang didakwa dilakukan di Ibu pejabat SPRM, Blok D6, Parcel D, Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, Putrajaya antara pukul 9 pagi dan 12.15 tengah hari, 10 Februari lalu serta antara pukul 9 pagi dan 2 petang, 22 Februari lalu.

Mengikut pertuduhan per­tama dan kedua, ahli perniagaan itu didakwa memberi pernyataan palsu berhubung kerjayanya sebagai ahli perniagaan, sumber pendapatannya, pemilikan terhadap kenderaan serta kediaman mewahnya yang bernilai RM1.2 juta di Jalan Pinang, Kampung Melayu, Ampang kepada dua pegawai SPRM ketika percakapannya dirakam.

Pertuduhan tersebut di­ke­mukakan mengikut Seksyen 32(8)(c) Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Ha­ram 2001.

Sementara itu, bagi empat pertuduhan lagi, Adam Rosly didakwa menggunakan dokumen palsu iaitu dua perjanjian persetujuan pinjaman wang antara dia dan dua individu serta dua baucar tunai daripada syarikatnya, Gegas Mentari Holding Sdn. Bhd. dengan niat untuk memperdayakan pegawai penyiasat SPRM.

Pertuduhan tersebut pula dikemukakan mengikut Sek­­syen 89 akta sama dan ke­dua-dua seksyen tersebut memperuntukkan hukuman denda maksimum RM3 juta atau penjara sehingga lima tahun atau kedua-duanya.

Timbalan Pendakwa Ra­ya SPRM, Ahmad Akram Gharib mencadangkan ikat jamin RM400,000 dengan seorang penjamin, bagai­manapun peguam Ahmad Zaidi Zainal yang mewakili tertuduh memohon jumlah itu dikurangkan kepada RM150,000 dengan alasan anak guamnya mempunyai pendapatan yang tidak seberapa.

Hakim Allaudeen Ismail membenarkan tertuduh diikat jamin RM300,000 de­ngan seorang penjamin berserta syarat tambahan iaitu pasport tertuduh diserahkan kepada mahkamah dan menetapkan 29 Mei ini untuk se­butan semula kes. Tertuduh membayar jamin tersebut.

Yang turut kelihatan semasa prosiding ialah ahli keluarga dan isteri tertuduh selain beberapa penyokong termasuk Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin.

Anonymous said...

KUALA LUMPUR 21 April - Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Ampang, Datuk Adam Rosly Abdullah menyatakan bahawa beliau membuat pinjaman daripada dua ah long sebanyak RM500,000 bagi membeli sebuah banglo di Kampung Melayu, Ampang dekat sini yang berharga RM1.2 juta secara tunai pada 2016.

Pinjaman tersebut dakwa Adam Rosly dibuat berikutan beliau tidak boleh membuat pinjaman bank bagi pembelian hartanah tersebut selain terpaksa meminta bantuan kewangan daripada ibu mentuanya sebanyak RM100,000 serta neneknya yang baru sahaja meninggal dunia Januari lalu sebanyak RM100,000.

Selain itu Adam Rosly mendakwa RM250,000 diperoleh daripada hasil jualan kereta dan gaji pe­ngurusan flat sementara RM250,000 lagi hasil perniagaan secara langsung dan tidak langsung.


Bagaimanapun, dia telah melakukan pembetulan beberapa hari kemudian terhadap jumlah pinjaman yang diterima daripada salah seorang ah long terbabit iaitu RM400,000 kepada RM555,165 selain turut disertakan resit dan jadual pembayaran pinjaman tersebut.

Daripada jumlah itu Adam Rosly berkata, dia sudah membayar semula sebanyak RM302,050 dan masih berhutang RM253,115.

Keterangan tersebut dinyatakan ahli perniagaan itu kepada seorang pegawai penyiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semasa percakapannya dirakamkan bagi membantu siasatan berhubung pengubahan wang haram di Ibu pejabat SPRM, Februari lalu.

Itu antara per­nyataan yang mendorong pemimpin muda pembangkang itu diheret ke Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas dua pertuduhan mem­­beri pernyataan palsu serta empat pertuduhan menggunakan dokumen palsu kepada SPRM.

Adam Rosly, 30, mengaku tidak bersalah terhadap keenam-enam pertuduhan itu yang didakwa dilakukan di Ibu pejabat SPRM, Blok D6, Parcel D, Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, Putrajaya antara pukul 9 pagi dan 12.15 tengah hari, 10 Februari lalu serta antara pukul 9 pagi dan 2 petang, 22 Februari lalu.

Mengikut pertuduhan per­tama dan kedua, ahli perniagaan itu didakwa memberi pernyataan palsu berhubung kerjayanya sebagai ahli perniagaan, sumber pendapatannya, pemilikan terhadap kenderaan serta kediaman mewahnya yang bernilai RM1.2 juta di Jalan Pinang, Kampung Melayu, Ampang kepada dua pegawai SPRM ketika percakapannya dirakam.

Pertuduhan tersebut di­ke­mukakan mengikut Seksyen 32(8)(c) Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Ha­ram 2001.

Sementara itu, bagi empat pertuduhan lagi, Adam Rosly didakwa menggunakan dokumen palsu iaitu dua perjanjian persetujuan pinjaman wang antara dia dan dua individu serta dua baucar tunai daripada syarikatnya, Gegas Mentari Holding Sdn. Bhd. dengan niat untuk memperdayakan pegawai penyiasat SPRM.

Pertuduhan tersebut pula dikemukakan mengikut Sek­­syen 89 akta sama dan ke­dua-dua seksyen tersebut memperuntukkan hukuman denda maksimum RM3 juta atau penjara sehingga lima tahun atau kedua-duanya.

Timbalan Pendakwa Ra­ya SPRM, Ahmad Akram Gharib mencadangkan ikat jamin RM400,000 dengan seorang penjamin, bagai­manapun peguam Ahmad Zaidi Zainal yang mewakili tertuduh memohon jumlah itu dikurangkan kepada RM150,000 dengan alasan anak guamnya mempunyai pendapatan yang tidak seberapa.

Hakim Allaudeen Ismail membenarkan tertuduh diikat jamin RM300,000 de­ngan seorang penjamin berserta syarat tambahan iaitu pasport tertuduh diserahkan kepada mahkamah dan menetapkan 29 Mei ini untuk se­butan semula kes. Tertuduh membayar jamin tersebut.

Yang turut kelihatan semasa prosiding ialah ahli keluarga dan isteri tertuduh selain beberapa penyokong termasuk Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin.

Anonymous said...

Kajian syok sendiri

Anonymous said...

Kesiannya kau ted,

Tak dapat makan dedak DAP laknatullah, taik DAP laknatullah pun kau sanggup makan.

Anonymous said...

Ntah noh omar nih pun berkira sangat ngan gone end.Dia dh belanjakan duit rakyat buat kajian terowong 305j,tak kan nak buat terowong rega 30j kot.Laluan sikal pun kos 30j...mana nak cekau duit, terpaksale cajkan pengguna 20 sen utk beg plastik.Cukai katil , parking caj 24/7 hanya dipenang.cukai pintu dh dinaikan.Tarif air pun telah dinaikan apa lagi yg tinggal?betapa perhatin gone end pada rakyat beli banglo tanpa swimming fool...

Anonymous said...

Masa kajang banjir, jijah kat mana? mangkuk tandas kau ni. Bodoh. Kajian kepala atok kau.

Anonymous said...

CACING KEPANASAN BILA DALAM "KUALI NIPIS" YANG DISONDOL OLEH ROKET. MATA LEBAM KAT DALAM YANG DIKUTUK NAK KUASA BALIK SELEPAS "MELEPASKAN" JAWATAN SECARA SUKARELA.

Anonymous said...

Kementerian pengangkutan bagi kenyataan 13000 saman jalanraya dikeluarkan dalam 5 hari, pemandu jugak disalahkannya. Padahal kerajaan memang nak cekau duit rakyat kaw2. Duit dah banyak habis tempat lain. Sama jugak hal noh omar, kerajaan kutip billion2 dari rakyat selangor setiap tahun, pulangkan balik seciput. Yang seciput tu la dok ulang tak sudah. Siap bagi alasan bangang peruntukan tak cukup. Rakyat jugak akhirnya disalahkan sebab tak undi bn. Lanciau punya orang..makcik pakcik kampung bolehlah kau kelentong.

Anonymous said...

Buat taik pada orang selangor, ada hati nak tawan selangor pru 14..kahkahkah. Pakar strategi/penasihat mana bn jadikan panduan? Kebanyakan pengundi pilih pembangkang sebab benci umno dan bn. Ada faham? Kalau tak faham ketuk kepala dengan kayu.

Anonymous said...

4:19....kau terlebih mkn taik dapig sbb tu kau bodoh dan berada dlm kepompong taik..ada faham?

Anonymous said...

BN tunggu masa sahaja.
--------the end---------

Anonymous said...

Sejak tahun 1998 aku dah tengah the end tu.. kalau aku kira balik yang dah 'the end' tu macam Barisan Alternatif, Pakatan Rakyat... Ending tanpa batu nisan...

Anonymous said...

orang kampung kata..babi kau. dah buat salah. kena samanlah. bodo macam babi. asyik menyondol. kalau dah kena saman..bayar. asyik nak menyalahkan orang jer. kalau dah langgar lampu trafik..memang kena saman. dah itu undang2nya. katakan ph memerintah nanti..hapuskan semua kesalahan jalanraya bolih? bodo....

Anonymous said...

Apa nak d hairankan memang puak puak PH dan pengikut nya memang tak cerdik

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates