April 19, 2017

50 Gara-Gara Gambar-Gambar Bercumbuan, @dyanasmd Tukar Gambar Profil, Namun Teruk Dikecam Netizan


Bekas calon DAP Teluk Intan, Dyana Sofea hari ini telah menukar gambar profil di laman sosial Facebook beliau kepada imej wanita Melayu terakhir gara-gara tersebarnya gambar-gambar itim beliau dengan Ahli Parlimen Bukit Bendera, Zairil Khir Johari sejak semalam.

Walau bagaimanapun, tindakan beliau ini jelas hanya hipokrit semata-mata telah mendapat kecaman daripada netizen yang membuat komen di Facebook beliau.





50 comments:

Anonymous said...

Takde rupa anak dara pun. Rupa janda yg tak pernah bersuami adalah ...

Pojaan macai2 PH kat sini ni, terutama jing2 dapigs.

Anonymous said...

Plak tak habis lagi kisah dyana...makin popular dyana..CTS cemburu gaknye..dyana kena cari kekasih bangla plak..

Anonymous said...

Matt Sabu said....

Ikut suka dia laa....ha..ha..
Tak pa....Abang Mat ada...ha..ha..
Lencun kalau boleh kat aku...ha..ha..ha..
Ini lah yang kita nak....ha..ha..ha..

Anonymous said...

Sejahterakah atau “happy” kah rakyat?
RAKYAT TUNTUT PERUBAHAN

Sementara parti-parti politik bergelut dengan persediaan Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14, satu perkara yang tetap tidak berubah ialah nasib rakyat terutamanya yang berpendapatan menengah dan rendah. Sebagai pentadbir dan pemerintah, Datuk Seri Najib dan Umno BN perlu dipertanggungjawabkan serta tidak boleh lari daripada amanah ini! Jangan tuding jari kepada pembangkang kerana tidak kotakan janji sedangkan parti pemerintah sewajibnya menepati janjinya.

Datuk Seri Najib dan parti pemerintah sendiri terpaksa memperkenalkan label khas, B40 dan M40 kerana kelompok rakyat berkenaan telah ketara semakin runcing. B40 ialah kumpulan isi rumah berpendapatan 40 peratus terendah (di bawah RM3,900 sebulan) manakala M40 ialah berpendapatan 40 peratus sederhana (antara RM3,900 hingga RM8,300 sebulan).

Semasa pembentangan Bajet 2017 dahulu oleh Perdana Menteri, pelbagai insentif dijanjikan untuk B40 dan M40. Antaranya ialah peruntukan subsidi hampir RM10 bilion yang merangkumi subsidi bahan api termasuk gas memasak, pampasan tol dan pengangkutan awam. Juga bantuan untuk golongan pesawah padi, pekebun kecil getah dan nelayan. Namun yang sentiasa diungkit ialah pemberian BR1M kepada 7 juta penerima dengan peruntukan RM6.8 bilion. Beliau malah mengutarakan konsep baru “public happiness” yang merujuk kepada kualiti kesejahteraan hidup rakyat dan bukan pendapatan semata-mata.

Sementara konsep ini baik pada asasnya namun realitinya amat jauh tersasar apabila rakyat bukan sahaja menghadapi masalah pendapatan tetapi tekanan hidup dan kemuraman atau “public discontent” dan “public unhappiness”.

Setelah masuk ke suku kedua 2017, sejauh manakah masalah pendapatan rakyat di selesaikan? Sejauh mana pelbagai insentif itu melegakan tekanan hidup kepada rakyat? Bukankah subsidi minyak masak telah dipotong? Bukankah harga gula pasir putih bertapis kasar telah naik 11 sen daripada RM2.84 kepada RM2.95 sekilogram pada 1 Mac lalu? Bukankah sebelum itu subsidi tepung, beras, elektrik dan minyak telah dihapuskan? Bukankah kadar inflasi 4.5 peratus antara yang tertinggi sejak lapan tahun? Ini penunjuk kenaikan harga barang.

Faktanya, subsidi kerajaan bagi keperluan asas seperti petrol, diesel, minyak masak, tepung dan bantuan seperti BR1M menurun sebanyak 9.6 peratus kepada RM24.64 bilion tahun ini, dari RM27.3 bilion tahun lepas.

Di samping itu, Malaysia mempunyai kesenjangan yang lebar antara kaya dan miskin di mana 75 peratus isi rumah memperolehi kurang daripada RM5,000 setiap bulan. Jika bekeluarga lima dan pendapatan datang daripada seorang ketua keluarga, cukupkah pendapatan itu? Sejahterakah atau “happy” kah rakyat?

Tinjauan umum saya mendapati ramai daripada kalangan rakyat tidak mampu untuk berfikir jauh lagi sehingga 10, 20 atau 30 tahun akan datang. Mereka terpaksa memikirkan nasib mereka untuk selama setahun, 6 bulan malah 3 bulan akan datang. Ini kerana pendapatan kurang daripada perbelanjaan walaupun amalan berjimat cermat telah dilakukan.

Anonymous said...

Hehehe..klw dyana nak lbh sensasi...caiharbi kena lah cadangkan ikut atok nuar buat filem henjot2 atas katil atau dlm jamban mcm asamin...hehehe

Anonymous said...

Dapig bukan kecik anak. Dapig tahu satu alat itu baik untuk apa. Tanpa umum sedar bahawa bunga Melayu plastik sebenarnya lebih berguna untuk kekalkan sokongan ah pek dan ah soh. Noktah.

Sesungguhnya mengekalkan PP dalam penguasaan keluarga Kim adalah jauh lebih utama. Untuk itu makanya ah soh dan ah pek perlu diyakinkan bahawa, kalau betina Melayu plastik juga sanggup berdiri di belakang Kim makanya tak ada sebab pek dan soh nak tolak Kim dari belakang.

Sebagai veteran permainan harus tinggi. Tingginya permainan Kim tak mudah dibaca hinggakan Madetun yang memiliki visi 20/20 tak boleh nampak akan permainan berkenaan. Muahahaha

Anonymous said...

Hahaha...ini lah yg kita nak..
Ruu355 wajib tentang..klw tidak Lencun bontot kena rotan...kihkihkih

Anonymous said...

Diana ni HAMJADAH punye mlayu..
Screwdriver BIOL lgi TOLOL..

Mase TONGGANG mabuk xingt pon KAIN BATIK...


Kihkihkih

Anonymous said...

Dyana anak orang umno...didikan umno jadi melayu tonggang langgang...umno kena buat hudud plak..

Anonymous said...

Didikan umno jugak jadikan melayu sokong ketua perompak...merompak tu mungkar...

Anonymous said...

Kau menyondol pun salah UMNO..¿¿¿☆★☆★☆★

Anonymous said...

Dyana anak orang..ibunya dulu orang kuat Umno..tapi sayang..Iman adalah...Mutiara.. Iman takboleh dijualbeli..Iman takboleh Diwarisi... So..jgn salahkan Umno klau anak orang Umno..berkelakuan tak senonoh..Allah beri akal..dan Rasulullah mengajar adab...so pandai2 lah nak pilih

Anonymous said...

Cai biol 807..

NUAR pon dri UMNO..
NUAR suke MENYONTO cai xnk SALAHKAN umno ker??

Ape pnye BIOL ny komen

Kihkihkih

Anonymous said...

Ha..ketua perompak..Umno sokong ketua perompak..perompak tu..rompak apa yer..emas..berlian...duit..sapa punya..yer...bila tu...ada bukti tak...polis dah siasat tak..sudahlah..recyle lagi..jgn..tak recycle sbb.pembangkang dah tak ada modal dah..kesian

Anonymous said...

Samanlah pihak yang tularkan gambo2 kalau betul nak tegakkan benang yang basah. Selagi tak saman selagi itulah ABu akan meroyan sakan, wakakaka

Anonymous said...

Satu born again Bumi macam mamar-ker

Satu lagi mirip macam puteri Diana

Para tetamu adalah Om-Om Mangelish.

Tetamu tahu jaga adab di depan meja makanan.

Lokal lagak lebih mangelish dari tetamu

LOR

Anonymous said...

Buat filem tu geng caikapir ko...tamby chik pakar...mengada fitnah orang lain plak..

Anonymous said...

Kalo nak ruu kenapa tak luluskan segera...cakap tarak serupe bikin...caikapir tak de akal..

Anonymous said...

836 ni cerite ap...

Kalu xpndai TULIS KOMEN bca jer da ckup..

Jgn bgi org smue jd BIOL cm pmbngkang..

Buat "SEMAK" komen dlm CTS..

Kihkihkih

Anonymous said...

Sudahlah ko duduk dlm gua..tak tau aper2..

Anonymous said...

Nuar suke sula jubor ko supaya berak ko kawas..hi4

Anonymous said...

Mak dia umno...didikan style umno ler...iman tak masuk..

Anonymous said...

Sape yg nafikan?...tuan punyer tubuh sendirilah putuskan nak buat ape pon..ngook....

Anonymous said...

Ha3...8.36 tu geng ki ler biol..ngok..merapoo..

Anonymous said...

Lawa jugak budak dyana ni, tapi memandangkan dia duduk dlm kandang babi, aku hilang selera. Mulut pulak bau arak, nak beromen pun tak selera.

Anonymous said...

Ko tak duduk dlm kandang babi mca gerakan kriten borneo?...cermin diri dulu...kena sergah dengan babi mca terkincit...cakap nak cepat ruu..

keris berayon said...

Kristen borneo? Kwn dulu tentera tgk paderi keluar masuk hutan berdakwah,ustaz kita goyang telo dipejabat,proot, ron95, ron97 naik lagi tgh mlm ini,yahoooooo

Abdul Wahab Ismail said...

Ikut suka Dyana lah..dia nak mengangkang ke nak tunggang tebalik ke..nak menggatal dengan laki orang ke..itu dia punya pasal..Kalau Dyana bagi chan kat aku..rasanya aku pun tak tolak..

dyana said...

Tua kutuk tk sedar diri,kalau poket nipis i xpandang, alat solek i belom tentu u boleh beli

Anonymous said...

Aku rase kena masuk dlm wechat wat OD lagi baguss... hahahhahha

Anonymous said...

Ini dyana ori?...hik3.. Yg
Kuat kutuk cts...

dyana said...

I suka kepala kote bertopi tau, kalau U punya botak, I tak berapa berkenanlah. Sori ye ..

Anonymous said...

Minyak naik ape bang Din?

Anonymous said...

Ooo..yang siap ade taik palat melekit tu ke?

Anonymous said...

Pulanglah ke pangkal jalan wahai anak dara.

Anonymous said...

Pulanglah ke dalam tong taik wahai adak dara taik.

Anonymous said...

hai dyana ... lama gak bertapa di UK kann
u pun makin lawa skrg ni ..makin berisi
berisi ada makna tuuuuuu......

Anonymous said...

Hehehe caiharbi900 bongok...
Ko nak beli spender bini ko pun tak boleh segera...kena bincang saiz apa yg sesuai kan...hehehe...bongok

Anonymous said...

Bab samun rompak bmf,judi forex...tanya mader atau ppbm.hehehe
Bab sedekah 300jota rakyat anggok2 bongok..tanya tokong dapig...hehehe

Anonymous said...

Hehehe..caiharbi903 ni klw nuar jubokan bini dia pun salahkan umno...hehehe..
typikal caiharbi anggok2 bongok

Anonymous said...

Hehehe..iman tak masuk..kena masuk ppbm mcm mader...kahkahkah..
Itu bukan iman...itu semua tahi umno yg di singkirkan bagi pada ppbm pan dapig....umno kini bersih...hahaha

Anonymous said...

Salah tu...kena sergah dengan babi dapig terkincit...lompat2 cakap tak nak ruu takut lembam bontot kena rotan..hehehe

Anonymous said...

Cara mudah mengatasi kenaikan ron95, ron97...gali sendiri telaga minyak belakang rumah ko...hehehe

Anonymous said...

Ooo..taik palat u jugak kan.hasil penduboran u kan hikhik

Anonymous said...

Anak tak berdara dah ler...hikhik

Anonymous said...

Mat saleh UK tak sedap...
I skang dah pulang kepangkal Zairil punya...hikhik

Anonymous said...

KALAU MUKA TU BERTANDING BALIK..AKU TONGGENG BONTOT. APASAL GAMBAR TAK PAKAI JUBAH? MUNAFIK BETUL...

Anonymous said...

Kat malaysia ni mana nak jumpa manusia muka macam anwar berahim eh?? Nak pakai plastik satu badan pun, israel tak mampu, tapi kalau dengar sembang macai fuckatan, air mani anwar pun mereka kata boleh diduplikasi, mintak jurnal mana boleh sahkan ujikaji seperti tu, terus macai bangang fuckatan senyap sunyi... Sembang tak pernah nak kalah

Rapiji Romli said...

Saya hanya bergurau

K.I. said...

Gelak guling2 bila baca komen di sini.
Apa2pun kita Melayu/Islam. Jangan sampai bakar masjid udah ler. Gurau dan gomol lah seadanya.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates