April 21, 2017

50 From Tumpat To Bandar Tun Razak With Love



Inilah ciri-ciri parti yang bertanding di pilihanraya untuk kepentingan peribadi dan agenda politik parti dan bukan untuk berkhidmat kepada Rakyat dan pengundi. Belumpun sempat sepenggal memenangi Pilihanraya Umum Ke 13 dan berkhidmat sebagai Ahli Parlimen dan Wakil Rakyat, Dato Kamaruddin Jaafar telahpun mengkianati amanah pengundi dengan menjadi penyelaras Parlimen Bandar Tun Razak pula.

Faham-fam sajalah. Kalau sudah menjadi penyelaras di sini, pasti nama akan naik sebagai calon PKR Bandar Tun Razak. Padan muka Rakyat Tumpat. Kita fikir baik sajalah. Mungkin di Tumpat susah untuk membeli banglo ala-ala Disneyland.

50 comments:

ted manoff said...

Apa nii ryezall.. Dh takde entry lain kerr..buatlah entry isu2 terkini..hp samsung dh dpt blom..?hentikan politik adu domba ryezall.. Sekarang nii kalau ph ltk tunggul kayu boleh mng..rakyat dh meluat dgn tipudaya umno sekarang...πŸ˜„πŸ˜ƒπŸ˜‚πŸ˜

Anonymous said...

Anon 5.45pm. Siapa "Lanun Bugis Penyamun Antarabangsa" yg kamu maksudkan? Bila dia menyamun? Brp byk yg telah disamun? Di mana dia menyamun? Apa yg disamun? Di mahkamah mana di planet bumi ni yg telah sabitkan dia menyamun? Mohon pencerahan dari bro Anon 5.45pm. Terima kasih.

Anonymous said...

Itulahkan..melayu screw yang komen kat sini asyik fitnah benda yang sama jer..bila suruh beri bukti.. Senyap mcm tikus mondok...cuba beri bukti..ha tgok adam rosly..kena cekup pasal orang report kat SPRM cukup bukti..ni..bukti tak ada cuma dgar vkp atok terlajak tua. Dan atok terlajak tua tu pun bila tanya...kata sbb SR dan WSJ yng tulis..tapi sebenarnya tu semua konspirasi atok tu dgn soros klau tak caya cuba baca third force..tulis very details..so kalau tak percaya juga..tak pe buatlah fitnah banyak2.. Sbb akhirnya fitnah tu kena kat batang hidung orang yang buat fitnah dan sebarkan fitnah... Silakan lah

Cucu Tok Selampit said...

Ted Manoff, kau tak mahu baca entry blog ini sila berambus sebelum kau saya ban macam Din Pagoh. Last warning.

ted manoff said...

Ok..πŸ‘…πŸ‘…πŸ“±πŸ“±πŸ‘ˆhp samsung..πŸ˜„πŸ˜„

Anonymous said...

Ted tukang sibok blog cts..sila berambus...muka tak malu

Anonymous said...

Eik ade lagi macai duduk dlm gua....berita samun tak sampai...ato macai bodoo sangat...penyamun ni mengguakan kuasa untuk elak didakwa dimahkamah.... Dia tak samun tapi dia merompak berkumpulan..

Anonymous said...

Ko nak bukti...bodoo..khalid ketua polis negara tak berani pertikai siasatan fbi...ko yg bodooh plak mengada2..bongok..

Anonymous said...

Ko ban dulu...umno tumbang ted ban ko seumor hidup plak...ha4...

Anonymous said...

Jauh sangat ker tumpat dengan kl?...orang tumpst tak bising pon...

Salwah Abdat said...

Nampaknya komen-komen dari Ted akan di OSA kan juga......!!

Angry bird said...

Anon 7.10pm, So kalau kamu ada bukti, pi buat report kat polis dunia Uncle Sam. Ye lah, kalau report di Msia, "penyamun ni mengguakan kuasa untuk elak didakwa dimahkamah". By the way bila "dia merompak berkumpulan"
Di mana rompakan tu berlaku ( tarikh: bulan: tahun), Brp byk yg telah dirompak?, Apa yg dirompak (wang ringgit?, Kereta?, Tanah?, Aset tetap?, Bangunan pejabat?, Tanah dusun?)

Anonymous said...

Anon 7.12pm, aku minta bukti, kau kata aku mengada2...wth. So jelas lah di sini bahawasanya macai pembangkang ni ada penyakit "phobia bukti". Bila minta pencerahan dan bukti utk sesuatu isu/pertuduhan, hanya perkataan "bodoh, mengada2 dan bongok" yg mampu diucapkan/dilakarkan. Low class punya macai pembangkang.

ted manoff said...

Najib: Penjawat awam perlu setia, dah sumpah dukung k'jaan


Penjawat awam di negara ini perlu mempunyai semangat kesetiaan dan kebersatuan dalam usaha memastikan Malaysia menjadi sebuah negara berjaya, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.
Beliau berkata sejarah memperlihatkan betapa empayar Melaka itu jatuh kerana tiada semangat kesetiaan dan kebersamaan dalam kalangan anggota kerajaannya juga mereka yang bertanggungjawab menyokong barisan kepimpinan empayar itu.
"Prinsip kesetiaan penting, kita sudah angkat sumpah sebagai penjawat awam mendukung kerajaan dipilih rakyat maka kerana itu wajib bagi kita (ada semangat kesetiaan), perkara kedua perlu ada juga ialah semangat kebersatuan sesama kita.
"Kebersatuan dalam erti kata kita ini satu keluarga menuju ke arah satu matlamat...budaya melaga-lagakan antara kita mesti kita hapuskan, kita elakkan," katanya semasa berucap pada Perhimpunan Bulanan Kerajaan Negeri Melaka di Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka di Ayer Keroh di sini hari ini.
Turut hadir Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Idris Haron, Timbalan Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi Datuk Dr Abu Bakar Mohamad Diah, Setiausaha Kerajaan Negeri Melaka Datuk Seri Naim Abu Bakar, barisan Exco Kerajaan Negeri Melaka dan kira-kira 10,000 penjawat awam di negeri ini.
Najib berkata tidak lama dahulu insiden Lahad Datu telah memperlihatkan kepada negara bahawa disebabkan tiadanya kesetiaan, seramai lapan pegawai dan anggota polis terkorban akibat diserang hendap.
"Mereka terbunuh kerana ada seorang rakan mereka memberi maklumat bocor kepada pengganas menyebabkan mereka diserang hendap...lapan orang anggota polis itu terkorban kerana tidak ada kesetiaan dalam kalangan anggota mereka sendiri, "katanya.
Perdana menteri berkata sejarah empayar Melaka juga memperlihatkan bahawa tiadanya kebersatuan dengan perbuatan melagakan Tun Mutahir dengan keluarga Tun Perak, antara lain, telah menyebabkan kejatuhan sebuah empayar yang disanjung tinggi.
Beliau berkata pengasas Alibaba Group, Jack Ma pernah menyatakan kepadanya dua faktor kejayaan ikon bidang teknologi maklumat itu ialah mahukan keberhasilan yang besar dan kecekapan terbaik.
"Sebab itu dia beritahu kepada saya adakah kita mampu laksanakan zon perdagangan bebas digital pertama di luar China, saya beri persetujuan dalam masa 10 minit sahaja...kita boleh tunjuk kepada rakyat Malaysia kita melangkah ke hadapan, kita bukan calang-calang negara, kita ada cita-cita besar untuk negara kita," katanya.
Najib berkata dalam merealisasikan cita-cita dan impian besar negara, penjawat awam perlu sampaikan tugas yang dipertanggungjawabkan kepada mereka.
"Sebab itu hari ini saya nak tekankan bila bertemu penjawat awam, bahawa anda perlu tunaikan tanggungjawab sebagai anggota penjawat awam. Jika anda sampaikan dan tunaikan segala rancangan kita, ia akan menjadi kenyataan (kerana) kita ada pelan besar untuk Malaysia," katanya.
Beliau berkata antara pelan besar yang perlu dilaksanakan itu ialah Rel Berkelajuan Tinggi melalui Ayer Keroh di sini dan penyampaian daripada penjawat awam mampu untuk memastikan pelan sepertinya menjadi kenyataan.
"Kita ada buat banyak projek untuk Melaka, untuk apa? untuk kesejahteraan rakyat negeri Melaka...sebab itulah tuan puan sekalian tak payahlah dengar sangat (dakwaan) pembangkang ," katanya.

Anonymous said...

Padan muka ted. 7.32pm juga akan menyusul jika maki hamun tuan punya blog. Syabas cts.

ted manoff said...

Bawa bertenang ryezall.. Nk jadii bloger hati mau keras..salah kerr kalau menegur sikap khairulryezall yg suka adu domba nii..jgn marah ryezall.. relaks2 sudah..😽😽😽

Anonymous said...

Hati keras ke lembut ke aku tak peduli
Yg penting bg bukti.oo lupa, pembangkang fobia dgn bukti.

Anonymous said...

Salwah dah jadi tahik ke belum?..tanya jer..

Anonymous said...

Tumpat ke kl tak jauh... Mengikut punaisihat 20 persen husam pentalon, jarak tumpat ke KL hanya satu jam sahaja... Naik keretapi laju dalam mimpi...

Anonymous said...

7:32 PM tu harus bertaubat, bertaubat dari mudah di juboq dan dikelentong oleh atok peliwat tua tak sedaq diri, dan bertaubat dari mudah di bodohkan, dibebalkan dan ditaikkan oleh madey dan dapigs.

Anonymous said...

Salwah tu jadi tahik belum lagi, tapi jadi albadot dah tentu....

Anonymous said...

Babai ted kentot... Pasti tiada yang merindui kamu kat sini pun... Har har har

Anonymous said...

Bukti tarak.. provok ada... Itulah kualiti para pembangang yang ada kat malaysia ni. Patut la Allah pun tak pernahkan makbulkan doa pembangang untuk jadi pemerintah di malaysia ni...

Salwah Abdat said...

Thank you "Pariyah Dog"

Anonymous said...

Go to hell Salwah albadot

Salwah Abdat said...

Terima kasih "Pariyah Dog"

Anonymous said...

Pembangkang memang bahalol

Salwah Abdat said...

Hidup Tun M & DAP....!!!

Anonymous said...

Go to hell salwah albadot

Anonymous said...

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Razak mengemukakan saman fitnah terhadap Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua, berhubung kenyataan dalam rakaman video secara langsung membabitkan pembentangan Rang Undang-undang (RUU) Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 (RUU 355).

Najib atas kapasiti peribadi, memfailkan writ saman dan pernyataan tuntutan di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi di sini, hari ini melalui firma guaman Tetuan Hafarizam Wan & Aishah Mubarak, dengan menamakan Pua atau nama sebenarnya Tony Pua Kiam Wee sebagai defendan.

Najib selaku plaintif melalui pernyataan tuntutannya, berkata kenyataan Pua dalam rakaman itu yang kemudian diterbitkan dalam laman Facebook rasminya, secara spesifik merujuk kepada beliau (Najib). Kenyataan itu menurut Najib, memfitnahnya mengikut Seksyen 5 Akta Fitnah 1957 terhadap jawatannya selaku Perdana Menteri dan Menteri Kewangan yang bermaksud beliau menyalahgunakan kuasa.

Plaintif berkata, ia bermaksud beliau memberikan arahan melalui Kabinet kepada Speaker Dewan Rakyat supaya mengusulkan Rang Undang-undang Persendirian dan mengetepikan Rang Undang-undang lain.

Beliau berkata, ia juga bermaksud dirinya tidak menghiraukan doktrin pengasingan kuasa dan berkonspirasi dengan PAS untuk memecah undi Melayu dalam kalangan pembangkang. Perkataan fitnah itu juga, kata Najib, membawa maksud beliau melakukan jenayah dengan merompak duit daripada dana 1MDB, menyalahguna kuasa, tidak boleh dipercayai dan tidak layak memegang jawatan dalam kerajaan.

Sehubungan itu, Najib menuntut daripada Pua ganti rugi am, ganti rugi tambahan, ganti rugi teladan, dan perintah injunksi bagi menghalang Pua daripada terus menerbitkan kenyataan sama.

Anonymous said...

Anwar berahim dah boleh pergi mampos dengan albadot sekali

Salwah Abdat said...

Ayahda marah nampak...!! Nanti kena jual baru tau....!!

Salwah Abdat said...

Munchios gracias komo estas puerto martino

Anonymous said...

Albadot buat lawak ke tu?

Anonymous said...

buat dua kerja dalam satu adalah budaya yang dipopularkan oleh pembangkang. bukan kerana rajin tapi kerana dah tak ada muka2 lain yang boleh buat kerja kot. wakakaka

Anonymous said...

persoalan tambahan ialah bolehkah mana-mana individu dapat dua gaji awam (gergaji ap dan gergaji adun) dalam satu waktu. siapa ada pencerahan. muahahaha

Anonymous said...

Ted babi & salwah al babi ni memang dari dulu lagi terlebih makan babi..tu pasal la perangai mengalahkn babi..

Anonymous said...

Ted manop palsu...jgn kacau admin CTS..

LU nk hentam,lu hntam pngomen
Admin hnya pngadil ..

CTS..jgn risau..kiteorg xbiol lg cm PEMBNGKANG..

Salwah Abdat said...

Hai tak ada angin tak ada Ribut,,apa hal lu mengaruk bro??

Anonymous said...

Memang angin tak de...tapi bau bangkai babi la...

Anonymous said...

Tak payah repot...khalid kpn dah umum siasatan menyeluruh 1 mdb dah siap dan dah diserahkan kopada peguam Apandir...
Khalid pon tak pernah cabar siasatan fbi untuk menafikan najib pm ko merompak....ha4.. Bodoohnye macai..

Anonymous said...

Kalo orang cedik mesti tahu siasatan fbi tu dah tunjukkan 2.6 billion datang dari 1 mdb..khalid kpn tak berani nafikan siasatan fbi yg kaitkan najib dengan 1 mdb..orang bodoh jer nak belit sana belit sini...

Anonymous said...

Yg bahlol perompak dibela dan disokong...

Anonymous said...

Macai tak tahu ape bukti...ha4..

Anonymous said...

Atok oeliwat dah sula jubok macai ...macai syok sendiri teringat kena henjot...ha4

Anonymous said...

Aku ingat dia saman tuduhan fitnah najib rompak 1 mdb..

Anonymous said...

Bukan nenteri umno suruh rakyat buat 2 kerja kerana kos barang yg mahal...

Salwah Abdat said...

.........tapi macam bau dedak...!!!

Anonymous said...

10:57.......ko pulak bau tahik....!!!

Salwah Abdat said...

You are the bitch,,son of the gun...!!

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates