March 30, 2017

98 Sejak Bila Seorang Bekas Peguam Dan Pensyarah Layak Menilai Projek Pengubahsuaian Jalan YB @limlipeng ?


Dua Ahli Parlimen (MP) DAP, MP Segamput Lim Lip Eng dan MP Serdang Ong Kian Ming bercadang untuk melawat kediaman rasmi Speaker Dewan Rakyat esok untuk memahami bagaimana dana RM1.4 juta itu dibelanjakan untuk kerja-kerja pengubahsuaian dan naik taraf. Lim Lip Eng berkata matlamatnya adalah untuk menentukan sama ada kerja-kerja itu yang menelan perbelanjaan besar tersebut adalah wajar.

Menteri Kerja Raya, Datuk Fadillah Yusof menyatakan kerajaan belanja RM 1.4 Juta pembinaan laluan masuk sepanjang 100 meter, perparitan dan pengalihan utiliti, membina pondok pengawal, pemasangan pagar elektronik, sistem keselamatan dan lampu jalan, serta kerja-kerja lain yang berkaitan untuk rumah Yang Di Pertua Dewan Rakyat.

Lim Lip Eng merupakan seorang bekas peguam manakala Ong Kian Ming adalah bekas seorang pensyarah Ekonomi. Apa kelayakan mereka untuk menentukan sama ada perbelanjaan terhadap projek berkenaan adalah wajar? Tidak ada lagikah di dalam Ahli Parlimen pembangkang berkelulusan kejuruteraan yang layak membuat lawatan tersebut?

Bukan apa, saya risau sedangkan Ketua Menteri Pulau Pinang, Joseph Lim Guan Eng yang mempunyai latar belakang perakaunan profesional membuat pengakuan tidak mengetahui tentang harga pasaran banglo tanpa kolam renang yang dibelinya, dengan alasan beliau bukan seorang jurunilai bertauliah. Bagaimana anda mengharapkan seorang bekas pensyarah ekonomi dan seorang peguam, untuk menilai pengubahsuaian jalan sebaik seorang jurutera?

98 comments:

din pagoh said...

Petang khairulryezall!! Apa cerita ptg ni? Betullah kata tun m dulu pandikar amin ni nk ltk jawatan tapi uturn saat akhir akibat daripada mr cash is king!!! Minta macam2 sampai jamban dia pun nk sebesar rumah!! Myeg apa cerita? Dengar2 nk bawa bangla menjelang pru nanti!!

Anonymous said...

TedBongok merepek ape ni ha.
ko nk ckp ape sbrnye? jd macai mamakton mmg la kna byk meroyan pikir bab menyamun sbb nk cover dia punya mslh

Anonymous said...

Kos cat pintu gerbang selangok pun lagi dasyat hampir 10 jota...Madey tersinggong , speaker gi jumpa dia nak bertanyakan nak jamban khas utk dia.Hinanya madey ingatkan nak dapatkan benda yg besar ropanya jamban tempat kencing dan berak je...sungguh terhina.

Anonymous said...

lim lip eng taik botak....haramjadah punya taik.

Anonymous said...

eloklah pergi periksa. nanti boleh claims mileage, kah kah kah

Anonymous said...

Rizal, kalau ada pembentangan RUU kt padang lg nnt war war kan ye.

Anonymous said...

Najib ketua bn gagal mengarahkan parti komponen bn supaya setuju umno bentangkan ayoyo 355... Seblm ni umum umno nak bentangkan tak bincangkan dulu dengan DT bn?..
Ini straregi nak lengahkan ayoyo 355..
Kesian lobai pas dah seronok umno nak bawak....kono koncing...200000 berhimpun di padang merbuk...lobaiQ7 riak cabar mufti debat...sekarang per citer...

Terhegeh plak lobai pas mintak belas ehsan mp melayu sokong kerana mca gerakan bn serawak dan bn sabah tak anti islam...
Najib penakut tp lobai nak kawan jugak...kena berhimpun semula di padang merbuk nampaknye...

Anonymous said...

Ini nesti kerja dap ugut najib...najib kena ikut perintah dap yg anti islam....betol tak macai?

ted manoff said...

Kahkahkah...πŸ˜±πŸ˜±πŸ˜±πŸ˜±πŸ˜²πŸ˜²πŸ˜²πŸ˜²πŸ˜³πŸ˜³πŸ˜³πŸ˜³πŸ˜³πŸ˜³πŸ˜πŸ˜œπŸ˜œπŸ˜œπŸ˜œπŸ˜œπŸ˜πŸ˜πŸ˜’πŸ˜žπŸ˜·πŸ˜΅πŸ˜₯πŸ˜¨πŸ˜©πŸ˜ πŸ˜‰πŸ˜†πŸ˜‹πŸ˜˜πŸ˜šπŸ˜­πŸ˜ŒπŸ˜–πŸ˜”πŸ™πŸ™ŒπŸ™‹πŸ˜«πŸ˜“πŸ˜πŸ˜ͺπŸ™…πŸ™†πŸ™‡πŸ™ŽπŸ™πŸ˜ΊπŸ˜ΌπŸ™€πŸ˜ΎπŸ˜ΏπŸ˜½πŸ˜»πŸ˜ΉπŸ˜ΈπŸ™ˆπŸ™‰πŸ™ŠπŸ’©πŸ‘ΆπŸ‘¦πŸ‘§πŸ‘ͺπŸ’‘πŸ’πŸ‘΅πŸ‘΄πŸ‘©πŸ‘¨

Anonymous said...

Yaa ai yu hal kaafirun wal munafiqunn...

Wahai org BIOL lgu tolol..

Bahawasany PEMBANGKANG akn KALAH pru utk selamany...

Xpayah bk MEMBAZIR WKTU n melolog x tntu arah cm ORG GILA...

14 - 0..
BN 14 // PEMBNGKANG 0

kihkihkih

Pssttt MINYAK da turun daaa..
Bile RFIZI nk "cuci" berak guna "PETROL"????

Huaaaaaaaa

Anonymous said...

Macai sibuk dap ketua dan berkuasa dlm PH...Nsjib ketua BN tapi siapa berkuasa sebenarnye dlm BN...kapir cina dan kriten yg percaya nabi isa anak tuhan yg sebenar berkuasa dlm BN...ruu 355 perkara keci cuma tambah hukuman untuk orang islam sshaja najib tunduk kpd kafir...mscai berlagak lebih selama ini
.Najib tidak mampu menjaga kepentingan melayu dan islam kerana najib korup tidak ditakuti lagi oleh jafir dlm bn..

Anonymous said...

Pembangkang@BANGANGG Malaysia menghasut rakyat menjadi manusia yang sentiasa tak bersyukur dan tak berterima kasih atas kebaikan dan nikmat.

Pembangkang@BANGANGG Malaysia menjadikan rakyat golongan yang takkabur angkuh dan sombong dengan kerajaan yang baik tetapi dibodohkan dengan kerajaan penipu seperti di Selangor dan Penang.

Mereka sentiasa 'hidup' atas memburukkan UMNO BN. Tanpa UMNO BN mereka juga akan mampos dan tak wujud. Mereka melahirkan rakyat yangs entiasa bersangka buruk dengan apa jua kebaikan kerajaan dan mencaci maki kelemahan kerajaan.

Akhirnya rakyat akan menerima bala musibah dari Tuhan kerana sifat2 ini adalah sifat2 SYAITAN!

Inilah yang syaitan mahukan.. manusia2 yang bodoh takkabur yg sentiasa tak puasa tak kenyang dan berperang sesama sendiri!

Anonymous said...

Nasib rafizi balun najib dlm parlimen kerajaan dah untung 9 billion dengan baikkan harga minyak..turun ni bukan mesti lama..macai pun boleh beli harga turun jugak..harap macai bodooh nsjib buat bbodoo jer..

Anonymous said...

Umno yg petbodoohkan melayu...biarkan majoriti melayu miskin..

Teori bodooh tanpa umno melayu tak boleh hidup..
Zaman sultan melaka mana ade umno..
Umno dah kemah...ruu poon tak boleh bentang diparlimen...

Anonymous said...

Miskin kepala bapak ko.. ko nk kaya tera mamakmadey ke menyamun 22 tahun baru puas ati dan ckp kaya raya?
Ini bangsa macai yg tk reti syukur. Melayu skrg ni kerja makin malas tk mau duit masuk goyang kaki.

Duduk negeri dapig padan muka.. geria tepi jalan kena roboh, hambat mcm anjing.. nasib baik ada UMNO lagi tlg bantu Melayu2 bodoh ini.
Bila dh kaya mula lupa daratan.

Anonymous said...

.http://www.amenoworld.org/2017/03/kami-tak-sokong-ruu355-kerana-tiada.html?m=1
Mp umno pon tak mau sokong...berat lobai hadi

Anonymous said...

Org yang memuji lapiji lamlie .. si sotong munafik tu, org itu sama munafik mcm lapiji.. makhluk kaki fitnah menipu mcm tu xde bg kebaikan apa pd krjn jauh skali rakyat

hasut suruh kluarkan duit tabung haji last2 dia sendiri yg simpang dkt stgh juta RM tnpa dikeluarkan... mmg lahanat punya lapiji!

Anonymous said...

heran dengan pembangkang ni. atau pembangang.
dulu kutuk haji hadi kerana ruu355 bakal dibentang olih umno. kini kutuk najib pulak bila ruu355 bakal dibentang semula olih pas.
apa punya munafik orang2 ini. macam dajjal punya perangai. cucuk sana cucuk sini.

Anonymous said...

UMNO tetap sokong RU355, tak bentang tak maksud menentang. Yg usulkan sebelum ini ialah PAS. biar PAS teruskan. Akta 355 itu Akta Kerajaan apa nak takut.

Memang sudha 2 x pinda.. UMNO yg pinda.

YG syaitannya puak2 penentang mcm Asimin jamban pagayr dapig pan chap bongoa boboi tu..
bila mereka menentang mereka hina UMNo dn PAS ckp itu bukn undang2 Islam tp undang2 politik Hadi

skrg bila UMNO ckp biar PAS bentang mereka ckp UMNO tak sokong undang2 Islam dn tipu Hadi..

yg mereka sendiri tu syaitan sebenar yg menghasut dan melaga2 batu apikan supaya RU355 digagalkan..
maklumlah marina anak madey mana suka Islam.. dapig pula mmg dr karpal singh hidup lg mmg anti suruh langkah mayat dia..

skrg pas dh langkah mayat dia.. then lepas ni langkah mayat kit sial atau lge pulak kot? Madey bila lagi???

Anonymous said...



Bro, inilah sifat2 org2 Munafik.. jgnlah kita ikut mereka2 ini sbb Allah dan janjikan keburukan dan azab buat mereka.

Yg penting pastikan RU355 dilaksanakan. Jika kita tak mampu ubah dengan tangan kita boleh berdoa, yg penting jgn jadi MUNAFIK dan Pengkhianat.. yg menentang mcm lapiji lembu, madey, asimin jamban dn konco2 mereka talibarut kapir dapig laknatullah!

Anonymous said...

Cakap madey nenyamun...dari tahun lepas madey cabar ko siasat...kenapa tak siasat..cakap besar plak..tapi penakut

Yg kena roboh gerai orang umno jeras jepala tak ikut peraturan..

Kepala hitak ko makin nalas..anjing haga najib masa najib merompak..

Anonymous said...

diorang mana reti erti munafik....

Anonymous said...

Ko same najib munafik ..janji harga barang tak naik..janji tol tak naik..janji kepala hotak ko

Anonymous said...

babie belaan dapig 9.05 typo mcm haram.. kasi penampar muka ko baru tau.. dh pakai hset xpyh lah nk MENGANJINGKAN diri sbg barua tegar dapig-madeytahik

Madey menyamun berbillion senyap..lidah kena kunci.. tp tuduh org lain bukti zero.. menyalak siang malam.. apa itu bapak kau punya mahkamah undang2 anjing mana ko pakai?

madey menyamun mmg sdg disiasat.. yg Najib disahkan tak mencuri apa kenapa ko menyalak tak henti.. pergilah suruh FBI tangkap najib segera.. pengecut.. anjing bodoh makan tahik dedak.. masuk blog lagak mcm lawyer.. puiiii!

Anonymous said...

Biar pas bentangkan..janji nak bentangkan...takut kafir marah...ketua ape ni?

Anonymous said...

puak munafik pro-madeytahik ni mmg hebat bab khianat dan jd penjahaham.. mereka lidah cabang mcm biawak. pusing2 auta.. last2 FOREX berpuluh billion senyap xde siasatan, kambus senyap mcm duit kepala bapak kerala punya


Hadi Awang ckp biawak tu psl Madey dlu pekena PAS..

Anonymous said...

Kalo umno bentangkan sekarang dah tak ade masaalh...berbelit2 takut kafir dlm bn..

Anonymous said...

kenapa Madey tk bentangkan kalau maadey tu islam.

kenapa 22 tahun menyamun rata cerok boleh tp undang2 syariah dipinggirkan di bakul sampahkan.. mufti dipecat ulamak di hina.. sekolah SAR di peras ugut!!

madey mmg syaitan berkepala manusia.. Najib nk bentang ke tak itu hak dia.. apa kau kesah..ko suruh asimin jamban sokong dulu ruu355 sblm ckp bab Najib.. sbb Najib dn UMNO mmg sokong.. biar lah PAS nk bentang apa ko kecoh..jnji jgn jd BARUA kapir mcm madey dan mast sabo!

Anonymous said...

Mailah penakut kafir tunjuk berani konon..puui..cakap berlagak berani dan pandaii..kafir tonyer muka ko tu..

Anonymous said...

PAS yg usul apasal nk suruh UMNO bentang lepas tu macai munafik macam ko hasut habis rakyat ckp Najib nk jadikan Malaysia ini pusat ekstremis mcm Teresa Cock tuduh dlu??
Bingaii.. manafik oii sampai bila puak ko nak main2 putar belit mcm ni.. Allah Laknat ko satu masa nnt!

Anonymous said...

oooo jadi ko nk duduk celah kangkang kapir lah?? Islam tk suruh ko bodohkan diri dlm meletakkan syariat.. guna hikmah dan kecerdikan.. PAS yg usulkan bg lah PAS bentang..
so kalau UMNO xbetul ko suruh madey dan boboi ajak dapig bentang.. bongok berani tak?

ko ni baru masuk Islam ke bhai? mcm sial je cara hujah..

Anonymous said...

Pusinglaa kalo penakut...satu malaysia dah tahu ko dan najib oenakut kafir..tunduk kafir bn...munafik tunjuk alim konon..najib korup ko tukang sokong...jafir tak takut ko lagi korup..

Anonymous said...



spesis munafik barua madey-dapig kt sini ckup seronok bila ruu355 dipermainkan. lps tu tak habis main politik salahkan UMNO. masa UMNO cdg nk bentang kemain kutuk UMNO dibodohkan HAdi.. itu politik hadi etc..

ini lah rupa bangkai2 munafik moden. hrp dimamposkan Tuhan segera puak2 ini.. jd bara api.. merosakkan umat akhir zaman. bantu tidak jd penjahat pengkhianat pd Agama!

Anonymous said...

Nak bentang kepala hotak ko...ini urusan pas dan umno..umno janji dgn pas sokong..sokong penakut rupenye

Anonymous said...

Krnapa zahid yg setuju bentangkan ...buat bodooh plak..

Anonymous said...

ko dn kepala barua ko madey tu yg penakut dgn kapir..
zaman madey pakai kopiah pon xblh masok TV.. takot dgn byg2 PAS.

haramkan Al-Arqam takut gugat krjn. bangang penakut dgn org2 mcm tu.. kapir duk jahanamkan org Melayu dgn LGBT mcm marina anak betina dia tk pulak kesah

Anonymous said...

bila pulak ko hadir mesyuarat UMNO janji nk bentang untuk PAS???
munafik barua ni tk habis2 menipu.. kumpul bara api!

Anonymous said...

Allah laknat ko penipu dan pembela perompak..

Anonymous said...

MAdey berani bentang tak RUU355?
Suruh boboi lembik tu bentang la.. ada berani tak?? dapig tembak idup2 lah

Anonymous said...

Koposing plak..main silap mata..zahid umum ko pekak?

Anonymous said...

Allah pasti laknat ko macai pembela penyamun perompak dna penghina Agama. 22 tahun menyamun ko diam jadi barua.. dapig musuh Islam ko bela ckp bagus..

ko akan mampos dgn laknat Allah macai! putar belit tk hingga. yg menentang Islam dan Allah ialah puak ko.. tanya MAdey bunuh org Islam kg Memali tu arahan siapa??

Anonymous said...

Tajbde kena nengena dengan madey kenapa koo makin lame nakun boddooo

Anonymous said...

Zahid umum maksudnya UMNO bersepakat sokong ru355.
Nk bentang jadi ke tak bukan mslh.. janji UMNO PAS sama2 sokong.

apahal ko menggelupor sgt Zahid ke Najib ke ubah benda tu.. meroyan tak tentu pasal..

Anonymous said...

Yer Allah pasti laknat penipu dan pembela prompak..

Anonymous said...

Poorah daa..ko pekak

Anonymous said...

xde kena mengena dgn madey..kahh..kah..kah.. pecah lobong macai barua mamaktahik ni rupanya penjilat kangkang madey..

patutlah mrh sgt dgn Najib..bkn psl Agama pon..

semoga ko kena Laknat Allah macai. munafik tegar!

Anonymous said...

Ko ahli arqam bini ramai tukar ganti..

Anonymous said...

Ya macai barua madeytahik.. Allah pasti melaknak perompakpenyamun sebenar yg berpura2 'negarawan'. 22 tahun menyamun dn menindas rakyat kapitalisme yg dhsyat!
Allah Laknat pembela makhluk jahat ini. org mcm ko akan terima balasan Allah. main2 dgn hukum Allah lps tu putar alam.. xlepas selamatlah idop ko macai..!

Anonymous said...

Ha3 nakin lame macai bodoo makin pening nak putar plak...siapa yg nak buat hudud pada mulanye..

Anonymous said...

kutuk org PAs.
kutuk ulamak
kutuk Org Arqam

mcm ko tu dijamin selamat bila mampos esok.
mcm madey tu ko punya tokong ke.. pdhal si penyangak penjahat perosak bangsa..
Allah pasti laknat ko. pembela munafik! hidup ko xkn senang

kerja ko ialah main2 dgn Agama. ada ruang je ko blh putar ko akn putar main.

DSN DS Zahid org2 yg jauh lebih mulia hatta dr mak bapak ko yg sial lahirkan ko mcm anjing kapir!

Anonymous said...

Penyamun sebenar mana buktinye..kenapa tak dakwa..peguam negara buang kes jugak?..bodooh sampai kuamat ki ni..ha3

Anonymous said...

macai munafik penjilat kapirdapig
sungguh hina mak bapak ko.. benih sial lahirkan org mcm ko..

lebih mulia lg ANJING dn BABI dr ko macai.. sbb ANJING dan BABI sehina2 itu pun x hina Agama xmain2 Agama!

Ko akan dilaknat Allah wahai macai munafik!!

Anonymous said...

Kalo dah takut dgn kafir bn tak payah nelalak laa..bikin malu sama muka nelayu laa..umno tak dak kemaluan..

Anonymous said...

Penyamun sebenar 22 tahun sdg memaksa spy rakyat mewariskan harta pusaka negara kepana anak botak bodohnya untuk memelihara legasi kelab penyamun sebenar

sbb itu yg boleh canang najib hanya 1mdb dn derma. kalao org tu penyamun btul dia byk skandal.. madey skandal 22 tahun CIA pon rekodkan sbg skandal benar!

Anonymous said...

ko tu sbrnya barua dan pengecut dgn kapir..
mana ketua2 barua ko yg berani cabar dapig suruh bentangkan ru355?

jwb dlu lah cai ataummg mak bapak ko bwk sial.. lahir benih sial perosak Melayu!

Anonymous said...

Kecewa penakut takut orang tahu...tp orang dah tahu daah..ha4...pandai sebut Alkah daa..membela perompak rak ingat Allah

din pagoh said...

Pork u!

Anonymous said...

Barua TedSial menyalak2 dr td pasaltakut kapir..
raja Salman dtg mencicit bisu xbrani sebut sepatah haram baba derma.. sgguh SIAL puak Madey Sial ni
ko akan kena dgn kapir jgk nnt.. ko main2 sgt ye

Anonymous said...

ya pembela perompak 22 tahun itulah menipu Allah
maklumlah dtg dr benih sial. Agama pn nk buat mainan.

Anonymous said...

Siapa yg tak jadi bentang ruu kerana tunduk kod kafir bn?

Kenapa plak ph kena bentang..agenda pas dengan umno ko nak belit plak..

Anonymous said...


membela perompak 22 tahun menyamun utk kasi ank bini kroni kapirnya kenyang mampos dlm kekayaan. elok sgtlah ko doakan pembela penyamun akan dilaknat Allah.. kena prg puak2 ko lah macai!

gagal kenakan Najib meroyan smpai mampos..

Anonymous said...

Suasat dulu baru boleh kata perompak..main tuduh2 plak..pembelit ko macai bodoo.

Anonymous said...

Hik 3 ulang2 nampak..kenspa takut siasat?

Anonymous said...

itu kau ckp ko tu sial.. ko tu munafik..
mak bapak ko bwk sial lahir anak sial mcm ko..
agenda RU355 tu utk org Islam BONGOKK.. ko rase ko dh tukar agama tokong lim dapig dh ke xpyh kisah psl Syariah?

then kenakan umno pas spy ru355 tu jd bhn momokkan?? sial ko..
semoga Allah laknat ko macai madey-kapirdap!

Anonymous said...

Nk kenakan umno pas spy ru355 tu jd bhn momokkan?? sial ko..
semoga Allah laknat ko macai madey-kapirdap!

din pagoh said...

MAAF cakaplah kalau saya kata isu RUU355 ini adalah sarkas politik tahap maksimum yang mendedahkan hipokrasi Umno-PAS.

[MOHON guna nama sebenar atau nama samaran. Komen “Anonymous” tidak akan disiarkan.]

Sekali gus ia menyerlahkan pakatan gelap Presiden Umno, (Datuk Seri I Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sandrobone Sultan Abdul Jalil) Mohd Najib Abdul Razak, dan pemimpin tertentu dalam PAS.

Babak pertama: Setelah bertindak macam orang kena sawan, Presiden PAS (Datuk Seri) Abdul Hadi Awang, pada 24 November tahun lalu, bentangkan rang undang-undang persendirian yang kemudiannya dikenali umum sebagai RUU355.

Macam-macam alasan, helah, pujuk raya dan ancaman mengiringi pembentangan RUU355, termasuklah tunjuk perasaan di Padang Merbuk, Kuala Lumpur, pada 18 Februari lalu oleh PAS dan sekutunya.

Babak kedua: Kerajaan Najib ambil alih RUU355 dengan janji akan kaji, pinda dan bentangkannya sebagai rang undang-undang kerajaan.

Dalam tempoh itu, jentera putar-belit Umno (pinjam ungkapan Jho Low) berkaitan RUU355 yang diketuai oleh Menteri Parlimen (Datuk Seri) Azalina Othman buat macam-macam kenyataan dan helah seolah-olah mereka lebih Islam dan lebih serius mengenai daripada PAS.


Azalina Menteri Parlimen dan Undang-undang
Tapi di belakang tabir Najib sembelit otak ditekan oleh parti-parti unit jagaan rapi (ICU) Barisan Nasional pusat seperti MCA, MIC, Gerakan dan PPP serta Barisan Nasional bebas Sawarak.

Babak ketiga: Setelah riuh-rendah satu negara dengan paluan gendang perang, tiba-tiba RUU355 jadi macam orang nak bersin tak jadi atau si suami yang tengah mimpi berahi tiba-tiba dikejutkan bini kerana ada kebangkitan luar biasa dalam selimut.

Kata pemimpin Wassatiyyah merangkap rakan seketiduran Abdul Hadi, RUU355 tak dibentangkan kerana “Dewan Tertinggi BN memutuskan kerajaan tidak akan mengambil alih pembentangan usul meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau Akta 355 di parlimen.”


Najib (kiri) kantoi Abdul Hadi?
Menurut perdana menteri transformasi, keputusan itu diambil selaras dengan dasar dan amalan BN yang menetapkan semua keputusan mesti dibuat secara konsensus. Abdul Hadi kena kentut.

Mana Najib nak berani bila MCA yang ada perjanjian adik-abang dengan Parti Komunis China (baca di sini) depan-depan dia kata, parti itu akan tolak RUU355.

Parti wad jagaan rapi ini nampaknya lebih berkuasa daripada parti jagoan “demi negara, bangsa dan agama” Umno dalam hal RUU355.

Mana menteri agama dan lebai-lebai Umno? Takkan setebal itu saja pegangan agama mereka sehingga dengan MCA, MIC, Gerakan dan PPP pun kecut testikel? Kecut buah zakar la tu!

Anonymous said...

Ha4 ..jalo dah bidoo oenakut lagi samoai kiamat tak kemana..

Anonymous said...

ulang2 nampak.. kenapa takut suruh FBI tangkap Najib?

Knp PM perancis tak tangkap Najib 2 hari lepas?

najib dh hulur kepala.. ??? hohoho bongok macai madey-dapigkapir

Anonymous said...

pengulas macai munafik bkn main suke..
akn ada yg terkena kah..kah..kahh

Anonymous said...

Betol sedara..modal politik dua puak pentingkan politik peribadi dan harta dunia..

Anonymous said...

siapa bentang bkn mslh
yg mslh siapa BARUA kafir dapig yg menentang ru355..

Anonymous said...

Pas bodoo kerana besal 90 jita terkena perangkap umno...tp ko dapat ape..lobai nak duit her

Anonymous said...

UMNO bentang ke tak usul itu usul PAS.
meroyan gile macai barua dapig.. risau dgn PAS.

sbb PAS akan teruskan maka susah macai nk serang UMNO laga2kan bukan Islam dgn tuduh UMNO ekstrimis.

Syabas perangkap mereka dhsyt. Teruskan usaha DS Hj Hadi dan UMNO menyokong penuh!
Insya Allah org2 UMNO-PAS tiada belah bagi dlm memartabatkan Syariat!

Anonymous said...

Bukan masaalah..tp nampaak najib takut kapir bn

Anonymous said...

Haaa bidooh nye marcai..syariat ape cume pinda hukuman ...bukan tambah undang2 pon..ko tak tahu sebab bodoo.

Anonymous said...

Kafir bn tak nentang...abus tu jenapa najib suruh pas semula bentangkan...ini jes orang bodooh bercakap..

ted manoff said...

Wahh apa cerita nii ryezall😱😱.. Bertali arus komen masuk..kebanyakan caii2 fobia dgn dap..πŸ˜„πŸ˜…taktik takutkn melayu dgn dap dah tk laku ryezall...πŸ˜œπŸ˜πŸ˜œπŸ˜πŸ™ŒπŸ™‹

Anonymous said...

Kalo dah bodooo posing2 pun akhirnye tunjuk bodooo juger...ha4

Anonymous said...

Tak de daah taktik lain..itu lah modal dari dulu..

Anonymous said...

Berani sebut laknat Allah...tapi bela perompak tak ingat takut tuhan poon..jenis keturunan bodooo

Anonymous said...

Soalan bodoo hanye dari orang bodoo dan bahlol

Anonymous said...

Taktik takutkan dap dari pru 74 lagi..kepala samseng cina sebanar tan cee koon bos gerakan..

Anonymous said...

Umno takutkan melayu dengan dap supaya senang nak songlap dan rompak..biarkan majoriti melayu duduk rumah buruk pakai kspcai buruk..melayu tipu melayu..dapat ciput suka sangat daah..lobai abdu 37 untung gasak juta2 dari najib..

Anonymous said...


Lge rompak rm300 J dp kajian terowong dasar laut. Ratusan juta lagi dia so glap dp jual tanah kerajaan.

Anonymous said...

MB Selanor tu bukan Melayu ke?
Yg dia tipu rakyat Selangor tu takde org Melayu ke?
Dia tak pernah tipu ke apa?

Yg kafir harbi tu tak payah cerita lah tipu muslihatnya ..
Org cina, Melayu, India semua kena tipu hidup2.

Anonymous said...

Dap dah memggeletar takut kalah pru14, org Cina dah lagi ke MCA Gerakan,

Anonymous said...


Tak kisahlah siapa bentamg pun, yg pastinya Dap Pkr Amanah n Ppbm dah kena kencing DG PAS

Anonymous said...

Taktik takutkan Melayu dgn DAP kata ted mongok?

Org citer nak sedarkan org Melayu supaya JANGAN TERTIPU dgn putar belit DAP lah ngok .. supaya org Melayu ambik iktibar apa yg telah berlaku 1969 dulu.

Bukan mcm ted mongok yg mudah tertipu dgn dedak DAP.

Melayu mcm ni lah yg banyak jadi barua DAP .. ramai yg berpendidikan tinggi pulak tu ..

Anonymous said...

Kami UMNO memyokong ruu355, kamu menentang seperti org kafir... Ko sembahyang hari ahad ke?

Anonymous said...

JANGAN TAKUT SAMA PAS. ITU HUDUD PUN JANGAN TAKUT. KALAU KITA TAK BUAT SALAH..TAK PERLU TAKUT KENA HUDUD KENA POTONG TANGAN. ITU DULU. TENGAH KAMCENG DENGAN PAS. SAMPAI LIM GUAN ENG MASUK ISLAM. PERCAYA MACAI SEMUA.
SEKARANG NI..PAS PARTI EXTREMIST. JANGAN PERCAYA SAMA PAS. PULAK. PUSING 360°. LIDAH BERCABANG SAMPAH POLITIK.
SEBENARNYA AHLI DAP TAK TAKUT HUDUD POTONG TANGAN. YANG MEREKA TAKUT CUMA KENA POTONG LANCAU SAJE. BEGITU JUGA KAUM LIBERALIS DAN LGBT. TAKUT RUU 355 LEBIH BERAT HUKUMANYA.
RUU BABI DALAM SENYAP BOLIH SOKONG DAN LULUS. NAMPAK.
HUKUMAN SYARIAH CUMA UNTUK ORANG ISLAM. KAFIR PULAK SIBUK. SAMPAI HAL AGAMA ISLAM BERKENAAN FATWA PUN KENA MELALUI MESYUARAT EXCO. INI BABI APA NAMANYA SIBUK DENGAN HAL EHWAL AGAMA ORANG LAIN.
AGAK2NYA BILA KITA HALANG DIORANG DARI MAIN DONG DONG CENG DAN PERARAKAN PENGKEBUMIAN..MARAH TAK?
PENYIBOK URUSAN AGAMA ORANG. PI MAMPOS CEPAT.

Anonymous said...


Hairan apa, semua rba tu,
yg dah panas bontot, dah kena screw dg LKS


Anonymous said...

Yg kempen supaya cina MCA Gerakan undi DAP tak lain tak bukan Atok Tua Otak Mereput, semata-mata nak bagi DAP menang kat PP, utk malukan Pak Lah dan akhirnya Pak Lah angkat tangan mengalah. Atok Gila berjaya dgn tsunami cina bukan saja PP malah sampai 5 negeri jatuh kpd pembangkang.

OK lah tu, cina DAP gembira, Atok Tua Otak Merepot pun gembira.

Krn itu LKS termakan budi dan mau tak mau terpaksa terima Atok Tua Otak Mereput joint PH. Balas budi lah tu katakan.

Kita tengoklah PRU14 nanti, tsunami apa pulak yg bakal terjadi.

Anonymous said...

Ko nama saja Islam, tapi tak sokong ruu355!!! ... Atau lah ko rba???

Anonymous said...

ITU urusan semua org Islam, kalo jangan mengaku Islam.

Anonymous said...

lebih baik cepat meninggal. jika hidup untuk memecah belahkan orang melayu.
oh terlupa pulak. dulu hantu tua ni yang menyuroh orang2 melayu bersatu. itu dulu....semasa tengah berkuasa. maklomlah tengah mabok kuasa.

Anonymous said...

Busuk sungguh hati orang tua tu...harta dan kuasa...dia nak bawak kekubor agaknya.

din pagoh said...

Pagi KRO!! Lagi buat apa tu? Tengah buat senaman juboq ke?

Anonymous said...

Pagi DP mongok.

Lubang juboq masih melopong lagi ke kena henjut malam tadi?

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates