March 24, 2017

13 Sabar YB @yeobeeyin ... Belum Lagi Buat Laporan SPRM

Hari ini pukul 4.00 petang, sepatutnya DS Jamal Yunos bersama rakan-rakan NGO akan datang ke Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Shah Alam untuk buat laporan berkenaan kes pecah amanah YAWAS milik ADUN Yeo Bee Yin.

Pada masa yang sama, YB Yeo Bee Yin datang juga dengan membawa troli berisi fail-fail ke Pejabat SPRM. Sedangkan SPRM belumpu  memanggil beliau lagi. Nampak sangat YB sudah gelabah gila. Sabar la. Tidak lari gunung dikejar.

13 comments:

Anonymous said...

wow banyaknya tuntutan yang dibuat oleh warga YBY sampaikan fail penuh satu troli! wakakaka

Anonymous said...

IC code -10- itu satu aspek tapi backdate pula satu aspek lain. harap-harap tidak ada pihak yang buat tuntutan yang tarikh kejadiannya berlaku di era mammoth berlegar-legar di muka bumi. semak betoi-betoi setiap tuntutan tu hai Pak Jam.

Anonymous said...

Jamal Jamban tak faham apa sebenarnya yang dia bongkar

JAMAL Jamban, Ketua Umno Sungai Besar, yang seringkali tampil dengan isu-isu bodoh untuk mengalihkan perhatian rakyat daripada terus meluahkan kemarahan kepada Najib Razak, tampil lagi dengan isu baru yang nampaknya dia sendiri pun tak faham.

Jamal Jamban dan pengikutnya muncul membongkarkan dokumen kononnya bukti penyelewengan dana Yayasan Warisan Anak Selangor (YAWAS), di mana dakwanya ADUN Damansara Utama, YB Yeo Bee Yin terlibat menyeleweng, tidak jujur dan pecah amanah terhadap dana tersebut.



Namun empunya diri, Yeo Bee Yin dalam kenyataan di blognya menjelaskan bahawa dokumen yang didedahkan oleh Jamal Jamban itu sebenarnya adalah dokumen bukti ketelusan pihaknya.

Dalam kata lain, Jamal Jamban sebenarnya tak faham pun apa dokumen yang dipegangnya. Dia mendakwa mahu bongkarkan penyelewengan dana YAWAS, sebaliknya dia menunjukkan dokumen bahawa dana Skim Mesra Usia Emas (SMUE) telah diagihkan dengan betul.

"Saya terima panggilan daripada wartawan semalam bahawa Jamal Yunos telah membuat satu laporan polis terhadap saya berkenaan pengurusan dana Skim Mesra Usia Emas (SMUE). Ini merupakan tuduhan palsu terhadap saya." tulis Yeo Bee Yin di blognya.

"Saya telah menyaksikan video dan gambar kenyataan media yang dibuatnya semalam. Dokumen yang dipegang di tangannya, adalah dokumen serupa boleh membuktikan bahawa kami telah menghantar segala dokumen-dokumen yang perlu kepada pejabat tanah untuk tujuan semak dan imbang." dakwanya.

"Pada kolum terakhir adalah tarikh dapatan balik dokumen, yang menunjukkan bahawa kami telah mengeluarkan dana dan waris telah menandatangani resit-resit bersama dengan salinan kad pengenalan waris serta si mati juga disertai dengan sijil kematian yang telah dihantar kepada pejabat tanah," tulisnya lagi.

"Dia (Jamal) telah mencabar saya untuk menunjukkan bukti dan menafikan dakwaan. Inilah buktinya, Saya tunjukkan 10 fail-fail dengan dokumen-dokumen sokongan kesemua bayaran SMUE yang telah kami buat," dakwanya lagi.

Anonymous said...

Ub yeo proaktif tapi jamal jamban plak pasif...stail orang umno bodoo...

Jamal baru sedar dia bodooh kot..kokok kalahkan ayam jantan...

Bangkali jamal ni suka cari publisiti murahan...silap2 spm pon tak pas...

Seblm ni tipu drebar kete jenazah...

ted manoff said...

Kikikikikiki.. Sapa yg gelabah sebenarnya ryezall.. Jamal lahanat dah lama xdpt projek tuu yg biol tk sudah..kuta tgk sapa yg kena..kikikikikiki😸😸😹

Anonymous said...

Ted..kauni.melayu islam atau kafir harbi..setiap..hari kau ada kt blog cts.. Ni..kau tak ada kerja lain k...kau..menyara hidup kau dan keluarga klau kau ada keluargalahkan..dgn..tulis kan blog ni k..klau kau tu kafir aku tak heran tapi klau kau ni melayu Islam..tak takut k..hari hari kau fitnah orang atau kau ni mmg spesis dgn siti anak si kassim..maklumlah semua komen kau..semua ke arah kebaikan Dap...so.bermakna kau sokonglah lgbt..pluralism..dan liberalism.. Kalau Melayu islam buat apa semua kau salahkan..kau lalak.kan..tp klau.cina Dap...semua..baik semua.ok..sepatutnya admin dah dekat pru14 jgn beri muka pd..rba ni..kali ni lah

Anonymous said...

apa definisi yang betul untuk anak Selangor?

1 anak yang lahir di mana-mana premis dalam negeri Selangor sementara ibu atau bapa adalah anak jati Selangor.

2. anak yang lahir di mana-mana premis dalam negeri Selangor sementara ibu bapa adalah perantau.

3. anak yang lahir di luar Selangor tetapi ibubapa adalah anak jati Selangor

Anonymous said...

apakah 1-3 menepati definisi anak Selangor?

Anonymous said...

Satu kemushkilan:

Apakah Moo Cow yang memiliki KP Selangor tetapi ibu/bapa bukan anak jati Selangor dan tinggal di apartment di Pasir Seputih layak mendapat apa-apa bahagian dari Ya-Awas?

Anonymous said...

skema yang baik harus cekap, telus dan mudah tembus. skema yang baik tetapi pelaksanaanya meragukan hanya akan merosakkan niat yang baik itu. ubahlah.

Anonymous said...

pakatan taik takde sekma yg baik, taik le ketakan, mna ada taik yg telus dan mudah tembus, taik tetap taik tak kan boleh jdi emas, mcmmna pun cara nak membersihkan dan menharumkan taik, taik tetup juga kotor dn busuk..kih3

Anonymous said...

Aku rads Ted ni China Kafir Harbi, sebab bila sentuh aje DAPigs bukan main lagi dia melompat, Ted DAPigs

Anonymous said...

Aku rasa Ted ni China DAPigs kafir harbi

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates