March 28, 2017

78 RUM Buat Ugutan Ingin Pangkah DAP, Undilah! @ktm_berhad Bukan 'Rocket Science' Tidak Boleh Diganti cc. @AKaprawi @LiowTiongLai

Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Ab Aziz Kaprawi telahpun memberi jaminan semalam bahawa perjanjian Railway Network Access Agreement (RNAA) tidak akan menjejaskan pekerjaan kepada 5,500 pekerja Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) serta tidak langsung menyentuh faedah-faedah yang mereka nikmati sekarang. Baca di sini.

Namun, bagi persatuan sekerja The Railwaymen Union of Malaysia (RUM), mereka tetap berdegil, sombong dan keras kepala seolah-olah mereka mempunyai ratusan ribu ahli. Mereka tetap tidak mahu mendengar rasional Kerajaan untuk menswastakan KTMB dan terus berkeras untuk berada dorman di takuk lama.

Semalam, mereka mengugut untuk mengundi DAP dan bukannya MCA. Mungkin marah dengan Presiden MCA yang juga Menteri Pengangkutan, DS Liow Tiong Lai. Mungkin juga ugutan dibuat tidak mengundi UMNO disebabkan Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Ab Aziz Kaprawi dari parti berkenaan.

Ahli RUM adalah ahli yang tidak tahu bersyukur dan sedar diri. Pertama, ada di antara ahlinya pernah dipecat sebelum ini dan telah diambil kembali bekerja selepas membuat rayuan. Kedua, dengan ahli tidak sampai 6,000 orang adakah mereka merasakan persatuan sekerja mereka kuat? Sedangkan persatuan sekerja MAS yang jauh lebih besar kini tinggal dalam lipatan sejarah.

Ketiga, kerja di KTMB bukanlah satu kerja 'rocket science' yang memerlukan kemahiran tahap tinggi. Sedangkan pejerja yang membina enjin roket pun tidak sombong sebegini. Lebih baik Kerajaan memecat kakitangan yang degil dan tak tahu bersyukur ini dan mengantikan dengan tenaga kerja dari China yang jauh lebih murah, disiplin dan lebih mahir.

Mana-mana negara maju tidak lagi tunduk kepada ugutan dari kesatuan sekerja. Tidak produktif dan mereka akan mengugut lagi pada masa depan. Malaysia juga tidak perlu tunduk kepada RUM. Mereka pernah dipecat sebelum ini, mereka layak dipecat sekali lagi. Kalau RUM tidak mahu berubah, mereka akan jadi seperti tuak (rum) yang masam.


78 comments:

Anonymous said...

Lepas ni kastam pulak nak diperbadankan..kerja gila. KTMB banyak aset, kastam banyak cash. Jadi macam imigresen, semua bahagian diakikahkan sesama kroni. Masa mula2 imigresen diakikahkan dulu, ketua pengarah rela tiba2 dilantik jadi KP Imigresen. Taukeh MYEG jugak masuk list terkaya di malaysia. Kastam pulak baru2 ni, india dilantik jadi KP. Semuanya bagi tujuan "mempermudahkan" upacara pembahagian harta ismeth ulam raja. Hahaha..taktik lapuk pentadbiran NAJIB RAZAK. Habislah malaysia..

Anonymous said...

http://www.amenoworld.org/2017/03/4000-kakitangan-ktmb-yang-terjejas.html?m=1

Anonymous said...

Dah jadi syarikat banyak urusan tak perlu ikut prosidur kerajaan lagi...lembaga pengarah boleh dipilih dari kalangan orang politik...syarikat kerajaan boleh mengeluarkan sumbangan tidak seperti jabatan kerajaan..
Marah madey buat pengkopratan dan penswataan...ingat nak hapuskan tapi makin tambah kerana wang boleh mengalir keluar..

Anonymous said...

Akal penyamun. Kalau tak percaya, selepas semua urusan selesai, pihak pengurusan baru akan tampil dengan cadangan dan alasan mempertingkatkan mutu perkhidmatan. Masa tu lah aliran tunai/kaunter pungutan diuruskan sykt baru. Pekerja lama disuruh kerja bahagian tak penting.

Anonymous said...

Dasar penswastaan dimulakan oleh Mahathir. Hasilnya tak memihak kepada rakyat, sebaliknya hanya menguntungkan kroni2. Eluk dasar ini dikaji semula akan buruk baiknya kepada rakyat. Para pekerja pula janganlah suka buat masalah seperti curi tulang, tak effisyen, masalah disiplin dan sebagainya. Umum meluat dengan pekerja yg seperti ini.

Anonymous said...

Kakitangan bahagian kaunter imigresen dulu ramai2 ditukar ke bahagian penguatkuasaan apabila myeg ambilalih tugas mereka secara online. Pukul 9 pagi diorang dah pergi minum sampai la tgh hari. Takda kerja. Majikan dipaksa buat secara online. Bayangkan berapa billion duit pungutan levi kerajaan masuk ke akaun myeg sblm dipindahkan ke akaun kerajaan. Myeg buta2 dapat anggaran rm500 juta lebih charge bagi tempoh 5 tahun pertama. Cina singapura pemilik myeg jugak yang kaya raya.

Anonymous said...

Zaman najib ni dah tahap kronik..sumber utama pendapatan kerajaan macam kastam tak perlulah diperbadankan. Puluh-puluh billion setahun tu kutip cukai. GST, duit import eksport. Memanglah gaji dan elaun pekerja bakal naik, tapi poket kroni lagi banyak masyuk..

Anonymous said...

Ini cerita tahun 2015 masa mula-mula myeg dapat kontrak imigresen melalui zahid hamidi. Kita boleh lihat bagaimana penyamun2 ni tiba2 jadi kaya raya :

Harga tutup MyEG pada hari semalam (16 Jan 2015) adalah RM2.50. Berdasarkan harga saham pada 2 Jan 2015 iaitu RM2.10 (selepas pembetulan), MyEG telah mencatatkan peningkatan sebanyak 19%. Ini telah memberikan permodalan pasaran (market capitalization) sebanyak RM463 juta kepada MyEG.

Berdasarkan pengumuman terkini, Dato’ Raja Haji Munir Shah, salah seorang pemegang saham terbesar yang juga merupakan Bekas Ketua Penerangan UMNO Pulau Pinang dan Timbalan Ketua Bahagian Tanjung UMNO, mempunyai 374,135,796 unit saham ataupun menguasai 31.1% syarikat MyEG.[1]

Kenaikan harga saham MyEG sebanyak 19% beberapa hari ini telah memberikan keuntungan atas kertas sejumlah RM137 juta secara durian runtuh kepada Dato’ Raja Haji Munir Shah.

Jelas rezeki lumayan ini pasti mencecah anggaran konservatif RM95 juta sebelum ini kerana keuntungan kepada seorang individu telahpun melebihi anggaran tersebut. Sumber-sumber pendapatan MyEG termasuk:

1.     Kutipan pembaharuan PLKS sebanyak RM38 bagi setiap pekerja asing;

2.     Penguasaan pembaharuan insurans;

3.     Pembayaran RM20 lebihan jika tidak memperbaharui insurans melaluiMyEG;

4.     Faedah yang dijana melalui kutipan levi yang dijangka mencecah RM4.4 bilion.

Harga pasaran Bursa Malaysia meletakkan jangkaan keuntungan MyEG antara RM400 hingga RM500 juta.  Sedihnya keuntungan ini adalah bersandarkan beban dan kesengsaraan rakyat dan majikan secara keseluruhan.

** melalui bursa saham dia untung, charge pada majikan pun dia untung.

Anonymous said...

Jgn kasi can...pecat je.Bagi kerja pada orang lain sepertimana dilakukan Turki.Sebenornye bibit2 parasit diternak di jabatan kerjaan masa madey menerusi ISI PENUH.Harus bertindak tegas kalo tidak hancur Malaysia.

Anonymous said...

Kenape masih diteruskan?

Anonymous said...

Mula2...lantak lah ko nak pangkah ape2 pon..
Dekat pilihanraya kerajaan prihatin nasib pekerja....kerajaan bersetuju itu ini bla...bla...taktik lapok

Anonymous said...

Bagi kerja orang lain pon mcm tu jugak...bagi kat ko lagi teruuk..

Anonymous said...

Managing director, wong thean soon warga singapura (masuk list no 39 terkaya di malaysia tahun ini), tukang lobi..datuk mohd jimmy wong abdullah. Ahli Parlimen BN Lenggong Datuk Shamsul Anuar Nasarah jadi pengarah bukan eksekutif. Melayu umno tukang makan sisa-sisa cina. Tahniah umno!

Anonymous said...

Nanti macai kata anti melayu...zahid buat kerja mulia.tolong kayekan melayu....permit pendatang asing zahid tolong adik bradik dia..zahid pon nak tompang jugak naik jet peribadi..

Anonymous said...

Najib mana ade kroni...madey jer ade kroni..

Anonymous said...

Skim insurans pekerja (EIS) bakal dilaksanakan tak lama lagi. Ini lagi satu akal cedok & samun umno. Program nampak mulia, nampak baik tapi bakal dimonopoli oleh sykt berkaitan kroni umno. Macam myeg monopoli urusan pekerja asing di malaysia.

Anonymous said...

Ade macai berlakon marah singapork...kata pembangkang barua singapork...najib dan umno paling bagus...pembangkang sabotaj ekonomi malaysia..macai bodooh kuat klentong dan kena klentong dgn oemimpin umno...macai miskin tak sedar diri..

Anonymous said...

Sebab boleh masyuuuk.
.


Anonymous said...

Tengok jam zahid dan bini dia skrg pun tak boleh tahan..richard mulle, franck muller. Ratusan ribu. Bila kena ambik gambar, kena viral, dia pakai jam biasa sekejap. Besok lusa pakai jubah, pakai kopiah tunjuk alim. Zaman dia jadi menteri kdn la yang nampak makan kaw-kaw. Menteri dulu ada takut-takut lagi.

Anonymous said...

Kalo tarak masyuuk tak kan buat....boleh masyuuuk semua ok dan bagus...

Anonymous said...

BADAN KERAJAAN JADI KORPORAT CITE LAMA BAI... DULU JABATAN PERCETAKAN JADI PNMB... TU LHDN N KWSP PUN KORPORAT JUGAK DARI KERAJAAN....KASTAM BARU NAK DIKORPORATKAN KORANG YANG TAK KERJA SITU YANG DUK SIBUK MELALAK

Anonymous said...

Macai umno tak bak klentong?

Anonymous said...

Citer lame ...kata untungkan kroni..kenapa masih diteruskan?sila jelaskan

Anonymous said...

Besok lusa jabatan pendaftaran negara pun boleh dikorporatkan. Bagi syarikat ah seng / ah kaw buat ic kau.

Anonymous said...

Najib canguk..bila najib buat tindakan bodoh masukkan billion dalam akaun sendiri, tu umpama lesen bagi menteri lain buat benda yang sama. Kau buat boleh, aku buat tak boleh? Terpaksa la dia diamkan. Ni la padahnya bila berada dlm keadaan terdesak.

Anonymous said...

Memang tak kerja dengan kastam tapi kastam kutip GST dari seluruh rakyat malaysia. Kalau kastam kerja kutip sampah, takda sapa nak peduli.

Anonymous said...

Dah buat dah.Apek ah dey bagi ic utk pendatang filipina.Kakalutan tak bersudahan terpaksa ditanggung sampai hari nih.

Anonymous said...

Kalo madey tak vagi ic jangan harap ko boleh tumbangkan pairin kitingan...salleh kruak dan rahman taman manggis tak boleh jadi menteri...ngok..

Anonymous said...

Madey dah tolong bn perintah sabah...shafei afdal plak akan tumbangkan bn disabah..dan tolong PH tumbangkan umno di semenanjong

Anonymous said...

Eloklah cacai dh mengaku apek ah dey punya keje.Nih nak habaq mai nak tawan kelantan dolu ops Isi Penuh.Komdian nak jatuhkan hadi mb kat ganu tahan wang royalti/ehsan.Orang mcm nih nak dibagi peluang sekali lagi !!!!!

Anonymous said...

Kalo nadey boleh jatuhkan pairin dan hadi tak susah madey nak jatuhkan najib yg bodoo..

Saloran dedak najib diluar negara msdey dah sekat..yg otak kst lutuy tak boleh pikir..

Anonymous said...

Najib dah bagi royalty kpd kelantan?

Anonymous said...

Madey bagi ic kpd yg islam supaya ramai islam disabah ...anuar muso songlap duit mara bagi kafa ko kata mulia....makin lama ko makin bongok..
.

Anonymous said...

Apa nko hingat kalau pakatan memerintah... nko boleh jamin semua ni akan dihapuskan...boleh blah...memang akan berubah..nama dasar akan berubah...tp benda akan dijenamakan semula...mungkin lagi teruk...

Anonymous said...

Saya ingin menyahut cabaran Tan Sri Annuar Musa untuk menulis esei berkenaan Lim Kit Siang. Rm50k yang ditawarkan sangat menarik minat saya untuk turut serta dalam cabaran ini, Tinggi harapan saya untuk mendapatkan Rm 50k yang dijanjikan itu malah saya juga berhasrat untuk menyumbang Rm50k itu kepada pasukan bola sepak Kelantan (TRW) dan juga membantu para pelajar UniKL/biasiswa MARA.

Saya tidak terkejut TS Annuar Musa mampu memberi hadiah sebanyak RM 50k kerana sebelum ini kita telah lihat bagaimana “cekapnya” dia menguruskan pasukan TRW sampai “tidak pernah sekali pun” duit Pelaburan MARA/UNI KL digadaikan untuk menutup kelemahan urus tadbir beliau. “Bagus betul” menjaga kebajikan pelajar. Biasiswa MARA bagi melanjutkan pelajaran ke luar negara & yang diperuntukkan untuk membiaya pelajar UNIKL yang diberhentikan membuktikan “kecekapan” beliau dalam mengendalikan tugasnya. Mungkin ini adalah satu langkah kehadapan bagi beliau bagi mencungkil bakat-bakat penulisan dalam kalangan rakyat Malaysia. Husnuzon, bersangkabaiklah.

(Tetapi Bab Lim Kit Siang, Husnozon tak boleh tau)

Lim Kit Siang kan “anti-Islam”
Lim Kit Siang “anti-Melayu”
Lim Kit Siang “anti-Raja Melayu” .
Let’s start with the first allegation, Lim Kit Siang “Anti-islam”

Lim Kit Siang Anti Islam.

Dia lah yang dikatakan menyalahgunakan harta anak yatim (YAPEIM) untuk main golf di luar negara (+Rm400K) sampai ada Yayasan anak yatim yang saman beliau sebanyak RM20 Juta.

Eh, ni bukan Menteri UMNO (DS Jamil Khir). ni LIM KIT SIANG! Hidup ISLAM!

Dia lah yang mengepalai Parti DAP yang mengisyhtiharkan darurat di Kelantan pada tahun 1977, dengan itu merampas kuasa dari Parti Islam Se-Malaysia (PAS).

Eh, ni bukan UMNO-BN. Ni LIM KIT SIANG! Hidup Islam!

Dia lah dengan bantuan DAP yang MENAMBAH peruntukan untuk sekolah agama rakyat di Pulau Pinang, jauh beza berbanding kerajaan Pro-Rakyat UMNO-BN.

Anonymous said...

Sedarkah RUM bahawa polisi Dap ialah mahu mengurangkan k/tangan dan bukan mengekalkan surplus seperti sekarang. Nanti bila Dap laksanakan polisi berkenaan apakah pula ayat defensif RUM? "Kami respek keputusan mereka"? Atau RUM akan buat Uturn macam PakaTurn? Wakakaka.

Anonymous said...

Bukan sedikit yang jadi mangsa pembohongan Dap contoh dalam isu hudud. Sebelum PRU gigi Dap jauh lebih lembut dari lidahnya:hudud jadi bahan untuk dapat standing ovation. Selepas menang, hahaha, Dap kembali jadi Dap yang asal: anti-Isl***, anti-Mal×+ dan bla bla.

Anonymous said...

Kalaupun zionis tidak makan khinzir dan hanya makan makanan yg disembelih itu bukan bermakna zionis bukan anti-Arab. Zionis tetap zionis meskipun secara luaran mereka nampak lebih 'islami' berbanding Pak Arab. Dalam konteks LKSdap pada pandangan Melayu juga begitu. Meskipun luaran nampak sempurna namun itu bukan bermakna dalaman tidak ada yang cacat celanya. Kalau nak bodek dedak Dap janganlah ketara bebenor Yoep oii.

Anonymous said...

Melsyu Yg berkuasa tak buat plak lebih baik dari yg bukan islam...

Anonymous said...

Dasar lu & spesis KEPALA BUTOH lu si ctsHOMO DAPJUBOQ BABI ANJING KURAP!

Tok Landak.

Anonymous said...

Jepun maju kerana banyak amalkan yg islam suruh...singspore kspir tak ade songlap...melsyu yg islam lebih2 plak songlap..

Anonymous said...

Ha3 sekarang landak tak boleh mski hamun mencarut panjang2... Tp skru hiilang blm bergsnti..

Anonymous said...

Kalo dap sokong hudud umno akan laksakan hudud?...cakap selupe bikin laa..

Anonymous said...

Dap anti melayu tp ramai melayu masuk dap...mca tak anti melayu...syarikat milikncina mca kurang ambik melayu dan bagi jawatan penting..

Anonymous said...

apa lah bodohnya kau ni. gi masuk laman web parti babi tu pastu baca matlamat penubuhan parti babi tu baik2 bagi faham.

Lepas tu baca setiap statement pemimpin2 parti babi dari awal penubuhan parti babi tu sampai hari ini, bila melibatkan mengenai ISLAM dan BANGSA Melayu.

Lepas tu buat esei berpandukan tajuk bukti sahih Lim Kit Siang anti ISLAM dan rasist. pastu antar esei ke dalam peraduan yang ditaja oleh Tan Sri Annuar Musa. Hadiahnya 50k.

Tapi parti babi ni bukan sembarangan seperti babi-babi yang diternak secara tradisional atau bersepadu seperti yang bakal diusahakan di Selangor.

Parti babi ni sangat istimewa, babi Siluman kata orang. taringnya bisa, matanya garang, nafsunya tak akan surut. Dulu ada sekumpulan orang agama cuba berkawan ngn parti babi ni sebab nak kalahkan musuh. bila dapat jer sedikit habuan banyak dari kumpulan orang agama ni terkena penyakit babi gila, mana yang selamat dari penyakit babi gila ni terus putuskan hubungan ngn parti babi sebab takut terkena penyakit gila babi.

Oleh itu berhati-hatilah dengan parti babi ni, sedangkan kumpulan orang agama pun kena sondol inikan pulak orang tepi jalan.

Kesimpulannya parti babi memang bahaya

Anonymous said...

Kalau terbaca apa2 komen guna perkataan zionis, dap..tu sebenarnya landak gila ni yg tulis. Bila komen dia diperlekehkan, dia akan mula mencarut. Kahkahkah..padan muka kau landak. Komen kena delete.

Anonymous said...

Kalau penswastaan itu terbaik pun, pelaksanaan macam macam boleh terjadi. Selidik penswastaan terdahulu. Aduh !!! tokey silih berganti, entah sapa sapa, sistem silih berganti, pekerja jadi apa, akhirnya negara terjejas sama.

Anonymous said...

Patut delete dengan tuannye sekali...

Anonymous said...

Umno yg berkuasa..kalo bahaya kenapa dibiarkan? Akail ada tak?

Anonymous said...

Suruhlah najib selaku menteri kewangan & MITI turunkan kadar cukai perniagaan, bawa masuk pelaburan asing macam tahun 90an dulu. Kalau tak mampu, letak jawatan. Kita taknak dengar pengumuman billion-billion tapi hasil tak ada. Kurangkan pengambilan pekerja asing. Kadar terbaru pengangguran di malaysia ialah 512,000 orang. Itu yg dikenalpasti, jumlah sebenar lebih besar. Kesian graduan2 dan bakal graduan skrg. Belajar tinggi2 kerja tak ada. Asyik2 kita salahkan mereka kononnya memilih kerja, tak kompetitif. Dasar fiskal kerajaan pulak terlalu mengongkong dunia perniagaan. Semua benda kerajaan nak masuk campur. Bila kurang pelabur asing buka perniagaan di malaysia, itu sebab kerajaan jadi gila cedok duit melalui pengkorporatan badan kerajaan.

Anonymous said...

Letih le lu org sesapa yg berceloteh dgn penjilat parti bunga dan parti khinzir. dorang bukan tau apa pun yg dibahaskan. setakat buat komen org yg sel otak dah stop berhubung aje.

kakahkakahkahkah

Anonymous said...

Dalam parlimen pun najib elak jawab soalan, inikan pula suruh macai jawab. Tu pasal letih

Anonymous said...

Macsi dilatih pandai konar baring...

Anonymous said...

cai, pegi parlimen lah tanya soalan ...

kat cai parti bunga dan parti khinzir, bagilah apa pun fakta, dorang bukan mau percaya dan terima. last2 dorang spin lagi ligat.

dah terlampau kuat spin akhirnya sendiri tergolek dog ..

Anonymous said...

pada Dapig 'hud-hud' hanyalah komoditi politik tetapi bukan satu tanggung jawab moral. atas sebab itu nilai bagi komoditi ini tidak stabil sebaliknya berubah secara mendadak ikut keperluan dan selera. sedarlah dan bukalah mata luas-luas.

Anonymous said...

Graduan menganggur diduruh kerja ladang sawit..jual nasi lemak kerja dipasar rayer kedai makanan segera...
Menteri sel otak tak berbungan tak tau nak apply sumber yg ade..

Anonymous said...

Bila najib dan menteri tak reti nak tingkatkan ekonomi tuduh pembangkang sabotaj..mudah kerja najib dan dan menteri baham gaji dan elaun yg besar...nacai ngok boleh jadi pm dan menteri...betol tak csi?

Anonymous said...

Komen ape ni?...mcm orang tak berilmu..

Anonymous said...

Itu orang umno yg hanye nak cari makan..yg songlap pon masih disokong..

Anonymous said...

kerja pembangkang di Malaysia lagi mudah ..

24 jam sehari 7 hari seminggu citer negara dah bangkrap konon, negara banyak hutang sampai cucu cicit cai kena bayar bergenerasi tak abis2.

tuduh pulak kerajaan dgn sejuta mcm fitnah dan tohmahan, pemimpin tak layak memimpin, tak tau memimpin mcm2 lagi.

tapi sampai hari ni muka2 kerepot otak mereput itu jugaklah yg berebut2 nak jadi pemimpin negara yg mrk kata dah bangkrap.

itu tandanya bangkrap idea ...

Anonymous said...

Ini bukti najib penipu..dia cakap lain, bank negara semalam keluar statement lain. Sila baca :

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pada 22 Mac berkata Program Transformasi Negara (NTP) mencipta 1.8 juta pekerjaan antara 2010 dan 2016.

Ketika menyampaikan ucaptama pada Forum Transformasi Global 2017 di sini, Najib berkata menerusi NTP tiada rakyat Malaysia yang akan ketinggalan dan semua keperluan rakyat akan dipenuhi.

Dalam Laporan Tahunan 2016, Bank Negara mendedahkan kadar pengangguran kalangan belia di Malaysia mencecah 10.7% pada 2015, iaitu 3 kali lebih tinggi berbanding kadar pengangguran negara iaitu 3.1%.

Bank pusat itu menyatakan 61% daripada keseluruhan jumlah pekerja menganggur ialah belia, walaupun golongan itu hanya membentuk satu pertiga tenaga kerja.

**PM KAKI AUTA..

Anonymous said...

pada aku, itu bukan najib tipu.

tapi ko yg bebal tak faham nak baca angka2 statistik ..

Anonymous said...

Penasihat najib yang salah bagi info..najib mana tau apa2. Main baca je text dia. Kahkahkah

Anonymous said...

yg aku paling percaya dan mrk2 ni tak pernah tipu bohong, antaranya:

lks kata negara gagal dan bangkrap sejak lbh 60 thn dulu.
- sbb tu dia nak jadi pemimpin negara gagal, khas utk org2 gagal memimpin.

anu kata bangla 40k diimpot khas utk undi BN pru13.

sotong kata isteri pm beli cincin RM24m bertahun2. sampai mahkamah dia pulak kata dia gurau aje. kih3.

cth mrk yg sewel tahap dewa.

Anonymous said...

Dalam setahun boleh kira dengan jari kenyataan najib berkaitan ekonomi. Nak pegang jawatan menteri kewangan, tapi idea tak ada. Balik-balik cakap "ekonomi malaysia berada di landasan yang betul", "ekonomi negara bertumbuh pada kadar yang positif"..diulang-ulang benda sama. Najib faham ke apa dia cakap?? Hahahaha..

Anonymous said...

1.24,

yg ko ni paham ke apa yg ko komen?

Anonymous said...


Kalo dapat PH memerintah, separuh dp kakitangan KTM akan di buang nya. Haaa baru hamgpa tau tinggi rendah langit tu. Nanti nak suru pun susah , nasib baik ada brim, boleh juga makan nasi sama kuah saja.

Anonymous said...

Itu sebab ada beza bila jadi PM. Setiap tutur kata, tingkahlaku kau orang dengar & orang kaji. Lebih dari apa yg orang lain buat. Kalau PM penipu, dia selayaknya dipersoalkan. Sebab dia PM. Faham tak macai??

Anonymous said...

PM tak ada kualiti pemimpin. Dilantiknya pulak pembantu standard bawahan. Bila kena jawab persoalan rakyat, terkial2. Bagi jawapan merapu & putar alam.

Anonymous said...

1.8 juta pekerjaan? Ptuihhh..

Anonymous said...

Dap ada ball ker nak kurangkan K/tangan atau ia sekadar nak pancing undi China.

Anonymous said...

Yang kau buat itu spekulasi. Fikiran negatif. Macam skandal FOREX: nak buat untung menerusi spekulasi tapi berakhir dengan kerugian. Kesimpulannya spekulasi bukanlah satu fakta.

Anonymous said...

Kalau Pembangang terlibat dengan penswastaan, dan bapa penswastaan dah dimiliki, tidak mungkin penswastaan akan berhenti kalau dua2 pihak tidak mahu mengalah. Usah mimpi, yo.

Anonymous said...

Dari sudut yang positif, kalau swasta yang buat hal, contohnya duit kena kapur, pelaku boleh diheret ke kot dan duit yang hilang boleh dituntut balik dari tauke2 pelaku. Maknanya bukan saja efisien malah lebih terjamin. Lagipun niat PH untuk kurangkan k/tangan awam mungkin separuh tercapai di sini.

Anonymous said...

9 dari 10 pintu menuju kekayaan adalah menerusi perniagaan. Muslim sepatutnya digalakkan berniaga dan bukan bersangsi-sangka.

Anonymous said...

dia ada quality taik. sama macam ketum lulusan kajian melayu. grad takat hidung jer. itu quality pembangang.

Anonymous said...

kalau dijawap nanti jadi lagu bangau oh bangau. meleret leret. perangai macai memang dah diketahui

Anonymous said...

memang pun...sabotaj ekonomi. dalam langkah kajang ada diperkatakan. dap bawa rombongan ke taiwan melobi pelabor supaya jangan melabor di rapid pengerang. itu siapa? hantu?
sama jer pkr dan atok tua madey. sabotaj ekonomi. bila ekonomi gagal mereka berharap rakyat salahkan najib. inikah jenis rakyat malaysia? pensabotaj ekonomi negara sendiri. jika Allah ranapkan ekonomi malaysia seperti doa macai2 sekelian. bukan najib sorang yang terima balanya. habis rakyat keselurohanya. madey anak beranak. lim kit siang anak beranak. nuar dan famili. najib dan famili. mereka semua bolih angkat kaki cabut keluar negara. kita tak tau entah banyak mana simpanan mereka kat luar negara. yang tinggal rakyat dan macai. terkial kial la tinggal kat negara muflis. baru padan muka.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates