March 31, 2017

53 Rakyat Malaysia Selamat Tiba Dari Pyongyang, DS @NajibRazak Lebih Hebat Dari Presiden Clinton



Alhamdulillah, kesemua 9 rakyat Malaysia dari Pyongyang telah selamat tiba ke tanah air. 

Bekas Presiden Amerika Syarikat, Bill Clinton telah pergi melakukan lawatan mengejut ke Korea Utara pada tahun 2009 demi membebaskan dua orang wartawan Amerika Syarikat yang ditangkap dan dijatuhi hukuman penjara 12 tahun di Korea Utara. Hanya sehari selepas kedatangan mengejut Bill Clinton, Presiden Korea Utara pada ketika itu Kim Jong II telah memberi pengampunan dan membebaskan wartawan Amerika Syarikat tersebut.

Dua orang wartawan tersebut ditangkap pada Mac 2009, dijatuhkan hukuman pada Jun 2009 dan hanya dibebaskan pada Ogos 2009. Bermaksud konflik ini cuma selesai setelah 5 bulan rakyat Amerika Syarikat berada dalam tahanan.

Perdana Menetri Malaysia, DS Najib Tun Razak pula telah berjaya menyelesaikan krisis diplomatik dan membebaskan 9 rakyat Malaysia tersebut hanya dalam tempoh 24 hari! Larangan keluar dr Korea Utara pada 7 Mac, dah sampai Kuala Lumpur pada 31 Mac. Paling menarik, Perdana Menteri tidak perlu mengadap dan menyembah kaki Kim Jong Un. 

Minions pembangkang, teruskan meroyan.

53 comments:

ted manoff said...

Apa punya manusia ko nii ryezall.. Ko ingat pm najib sorang kerr yg terlibat..sudah tentu ada saluran2 tertentu..selaku ketua kerajaan dh jadii tugas dia jaga rakyat.. Apasal pm najib dpt kredit plk..bongok ko ryezall..umb dh bagii gaji blom ryezall.. Kikikikikiki­čĆ»

Cucu Tok Selampit said...

Menjadi hobi saya sekarang melihat minions pembangkang seperti Ted Manoff dan akaun-akaun fake beliau yang lain meroyan. I loikee! Hahahahaha.

Anonymous said...

Sebenarnya kau yg meroyan..kelakar la entry kau kali ni..nak muntah aku...kakakaka...dah tentu situasi tak sama..24 hari..kakakaka...

Anonymous said...

Yg kena kena tangkap nak disamakan dengan yg kena tahan sebagai tebusan...cari cerita lain laa mcm kapal najib boleh belayar lawan angin ke..ayam compare dengan itik..

Anonymous said...

Jangan layan ted tuuu.... dia asyik kentut keluar bijan... dia baru balik dari jamban .... busukkk ....puiiii

Anonymous said...

Jilat rezal jilat, jilat sampai lubang jubur najib..

Anonymous said...

Ato cerita najib gertak kapir bn najib boleh bentang ruu 355 yg dia kanji nak bentangkan..baru hebat najib...

Atp najib nak debat dengan tun madey pasal penyelewengan tun madey 22 rahun pegang pm...mcm macai kata madey atok oenyamun 22 tahun
..baru brdt...pm yg hebat dan berani menghadapi segala cabaran...

Kalo najib bebaskan rakyat korea utara ...korea utara bebaskan tebusan malaysia..

Anonymous said...

Satu berita yang sungat menyedehkan buat pakaTun.

Anonymous said...

cuba bayangkan kalau jijah yg jd PM apa jd agaknya..

Anonymous said...

Senario pasca PRU:

kalau PiM in waiting pembangang pi Korea Utara dan entah macam mana kena tahan, otomatik TPiM pembangang jadi pemangku... raya sakanlah Dapigs dan tauke2 judy halam, Wakakakakakaka

Anonymous said...

Kalo ko yg kena tahan dengan korea utara mampooooss laahh ko...haaaahaaahsas...tak payah dipedulikan..abiskan borej jer..

Anonymous said...

Brim dah setel; iMdb dah setel; siasatan Forex akan setel tak lama lagi... berak kapurlah PH, Muahahaha

Anonymous said...

.
Bila Abutoh Sayap tidak lagi kebal dan halimunan; Kim Jalang Uhn dah kembali berpijak atas bumi yang nyata, dunia nampak ada sinar keamanan di hujung terowong. Besrlandaskan "ceredit where credit is due", tentunya credit akan pergi pada dua pemimpin utama SEA. Maaf bukan Markus atau ProTurn tapi Jib dan Dutate.

Anonymous said...

Malaysians Held in North Korea Return Home in Exchange for Kim Jong Nam's Body
Eileen Ng / AP
9:53 PM ET
(KUALA LUMPUR, Malaysia) — Nine Malaysians held in North Korea returned to Malaysia's capital early Friday after the government released the body of Kim Jong Nam, the estranged half brother of North Korea's leader, to the North. The exchange ended a bitter diplomatic battle between the two countries more than a month after Kim's murder at Kuala Lumpur's airport.
Following negotiations that he described as "very sensitive," Prime Minister Najib Razak said Malaysia agreed to release the body in exchange for the return of the nine Malaysians held in Pyongyang.
There were no details on what led to the breakthrough, but North Korea appeared to win some important concessions: Custody of the body and the release of at least two suspects who had been holed up in its embassy in Kuala Lumpur


Hebat Najib..pemimpin lain tak brani mcm najib..ha4

Anonymous said...

minion pembanggang cuma tau 24j berkokok mcm hebat...sorang pun pembanggang2 malaya ni tak membantu pembebasan rakyat malaysia tu...

Anonymous said...

1 mdb dan najib dan kpn dan loyar negara setel bila umno tumbang..

Anonymous said...

Hanya ada satu saja Dinasti yang mendapat respek dari Presiden Kolea Utala. Ianya bukan dinasti di Chine tapi di Meleysia. Maknanya perang dunia ke 3 tidak akan dimulakan oleh Kolea Utala dan Mesha. Pada cai dan ngok usah berfikiran mengarut, Jeung Uhn tentunya tak akan tikam belakang idolanya sendiri. Nah sudah terbukti pun. kah kah kah

Anonymous said...

Teruskan usaha anda Rezal... biarkan puak2 bebal jahanam tu terus menjilat lobang taik kafir2 laknatullah DAP PKR....

Anonymous said...

Panas. Pnanas. Hati panas. Pasal dah tahu, boleh teka sendiri, slpd pru14 PH akan mula jadi haiwan yg dilindungi sbb makin hari semakin pupus.

Tengok aje cai2 PH tonggang langgang menepis ber taichi pelbagai isu yg makin lama makin membusuk, dan akhirnya tak reti dan tak boleh nak jawab, hentam sajalah, fitnah.

Anonymous said...

kalau aljubori jdi rakyat korea sudah pasti namanya bertukar jadi Park Juu Boo.

Anonymous said...

inilah macai2 MO1..2 org wartawan US telah ditangkap dan dijatuhi hukuman adakah sama dengan org yang dilarang keluar? adakah pegawai2 kedutaan malaysia tersebut telah ditangkap? adakah mereka telah dijatuhi hukuman..post elok2, ayat pun dah elok tahu beza tapi tak faham? cakap lebih korang marah. tp kenyataan nye, puak2 MO1 ni tahu je baca, tapi tak faham..sokong le lagi penyamun terbesar di dunia tu..cuba lagi. propaganda umngok je ni untuk mempertahankan penyamun suci

Anonymous said...

Park juu bok..baru betul kot

Anonymous said...

Kau dah kenapa.. Kau tahu tak presiden korea utara tu.mcm mana..syukur lah rakyat kita selamat pulang dibuat presiden korea tu datang sawannya.. Yang baby pun hbis di tala nya itu yang kau harapkan.mmg. Otak letak.kat lutut..

Anonymous said...

Ryzall..setelah di google..betul kata kau..najib dah pecah rekod dunia..susah nak cari org mcm najib...giler 24 hari je..

Anonymous said...

Pasti ju boo kan ko...

Anonymous said...

Macai umno kepala masuk air

Anonymous said...

Kalo mat maslan 3.85 jadi pm mat maslan boleh setel dlm masa 1 mimggu jer setakat tukar bodi..

Anonymous said...

Pembangkang malaysia, alahaiiii

Anonymous said...

Pungkoq LGe lg sedap jilat kan...hehehe

Anonymous said...

Mula2 tunjuk keras ingat ade negara akan bantu..bila semua negara senyap termasuk china kominis tempat najib berhutang senyap sepi terpaksalah najib mengalah....macai kata hebat...baru najib tahu bukan senang negara lain nak tolong
..kalo nak bagi duit ramailah datang..
.

Anonymous said...

Ko reti ker baca berita inggeris..

Anonymous said...

Hehehe...Barisan altenatif karam..
Pakatan rakyat karam..
Pakatan harapan dah senget...
Hehehe minion1247 masih bermimpi ke...hehehe

Anonymous said...

Alahaii macai no otak..selalu kena klentong
.

Anonymous said...

Minion pakatoon dah sawan...hehehe

Anonymous said...

Syukur semunye selamat
Ucapan tqvm utk madey menyebabkan peristiwa nih berlaku
Dh tahu ulor tuh berbisa , buat kawan buatpe
Orang2 lama dh berpesan
Kalo jumpa ulor ngan koling
Balun koling tuh dolu
Dlm kes nih keduo-duo tuh entiti yg samo
Apalai bantai duo2 sekali

Anonymous said...

Alahai cai232 hearsay angguk2 bongok...heehe

Anonymous said...

Lembab najib buat keje...naya tebusan malaysia..

Anonymous said...

Ko angguk2.. Najib lembab ko angguk2.. Najib kena jerkah dengan kapir bn pon ko angguk2.. Keje ko angguk2

Anonymous said...

Baling kaki klentong mcm ko dan najib dulu..ha4

Anonymous said...

Rakyat malaysia kena tahan jadi tebusan kerana tun madey dan Dap sabotaj..

Najib lembab selamatkan rakyat malaysia kerana ikut perintah madey dan dap jugak..betol tak macai bodooh..

Anonymous said...

NAJIB, HADI SUDAH WAJAR DIBERSARAKAN

Kemelut Akta 355 boleh dikata sudah pun berakhir sekarang ini. Hampir tiada harapan lagi untuk melihatnya dapat dibentangkan, apatah lagi untuk diluluskan. Kalau ada pun harapannya, ia hanyalah tinggal senipis kulit bawang saja lagi.

Apa pun janji yang dilafazkan, antaranya dengan mengatakan Speaker Parlimen tentu ada kebijaksanaan untuk memberi ruang kepada Hadi Awang untuk membentangkannya, ia tidak lebih sekadar janji palsu semata-mata.

Najib Razak, UMNO dan BN sebenarnya sedang menjadikan Speaker Parlimen sebagai perisai untuk menyelamatkan diri mereka.

Begitu juga dengan kata-kata Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Asyraf Wajdi Dusuki yang mengatakan, keengganan kerajaan membentangkan usul Akta 355 tidak bermakna kerajaan tidak mahu menyokongnya, turut merupakan janji palsu belaka.

Malah, ini merupakan janji palsu paling dahsyat daripada seorang yang berkuasa berkaitan kepentingan agama. Ia ibarat seorang teruna yang sudah termengandungkan seorang wanita secara luar nikah, kemudin berjanji untuk kahwin, tetapi dengan syarat jika seluruh keluarganya memberi keizinan terlebih dahulu.

Anonymous said...

Umno tidak boleh dipercayai, kata PAS
Oleh Zulkifli Sulong

Isu RUU355 dibawa Hj Hadi seumpama nyawa PAS dan
segala-galanya dibuat untuk menjayakannya termasuk
berbaik dengan Umno yg selama ini menjadi musuh ketat.
– Gambar fail The Malaysian Insight, 31 Mac, 2017.
PAS menyifatkan Umno parti tidak boleh dipercayai ekoran tindakan Perdana Menteri Najib Razak tidak membentangkan Rang Undang-Undang (RUU) bagi meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau RUU355 walaupun timbalannya sebelum ini berjanji berbuat demikian.

"Sah Umno tidak boleh diharap untuk membela Islam. Nak bentang RUU355 pun tak berani," kata Naib Presiden PAS, Iskandar Abdul Samad dengan nada marah dan kecewa ketika memberikan ulasan awal tindakan Najib itu.

Bagi Iskandar, kepimpinan Umno dalam Barisan Nasional (BN) paling lemah sejak ia ditubuhkan kerana sentiasa dicabar.

"Apa tunggu lagi wahai ahli-ahli Umno," kata Iskandar melalui Facebooknya dengan cuba menarik ahli Umno yang mahu RUU355 itu dibentang bersama PAS.

Kenyataan Iskandar itu disokong Pengarah Penerangan Pemuda PAS Selangor, Ahmad Hakimi Othman dengan menyifatkan Umno bakal berpecah.

Bagi beliau, menolak secara total RUU355, pasti merugikan Umno.

"Keputusan membelakangi cadangan timbalan perdana menteri Malaysia," tulis Hakimi yang disiarkan Harakahdaily, lidah rasmi PAS.

"Mungkin juga ini peluang pemimpin lain mengganti Najib sekiranya ugutan pemimpin MCA, MIC, Gerakan tidak diendah.

"Apakah, akan ada pembersihan Umno lagi selepas ini?" tulis beliau yang dipercayai dirujuk kepada Timbalan Perdana Menteri Ahmad Zahid Hamidi yang sebelum ini mengumumkan kerajaan akan membentangkan sendiri RUU355.

Cadangan Zahid ini disokong parti Islam itu melalui Setiausaha Agung PAS, Takiyudin Hassan yang berkata sepatutnya ia dibentangkan oleh kerajaan sejak awal.

Anonymous said...

Penipu kena tipu dengan penyangak..

Anonymous said...

Hangat muktamar pas nanti..lobai pas nak kena jelaskan kpd ahli pas...

Najib ingat lobai pas kuat tapi kapir bn jerkah najib lagi kuat....
90 jota kira lelap laa...

din pagoh said...

Woi khairulryezall!! Bila nk buat entry pasal RUU355? Sian hadi mati2 percaya umno ,hidup2 kena tipu,kahkahkah kahkahkah kahkahkah kahkahkah kahkahkah kahkahkah kahkahkah!

Cucu Tok Selampit said...

Bodoh lah Mat Bunga seorang ni. Datang blog orang arahkan buat posting itu dan posting ini. Buka blog sendiri la. Tulis apa yang nak tulis.

Anonymous said...

Sebenarnya mereka tu malu nak mengakui kehebatan Ds najib..takpelah Ds Najib pun tak minta dipuji.. Janji rakyat Malaysia yng dijadikan tebusan dah balik ngn selamat...tu lg penting buat Ds Najib..orang Melayu Islam yang dah kena screw dgn Dap mcm gitulah...mereka kalau guan end k kit siang k..pukul bontot lembu pun mereka punyalah bangga terguling guling..tp klau Ds najib..dpt kembalikan rakyat Malaysia dari korea utara.. Dgn selamat..ada jer..itu lah ini lah..sampai babitkan negara China bagai...ingat Allah pasti memakbulkan doa pemimpin..yang ikhlas

Anonymous said...

Duit sapa kena samun? Siapa ada buat report duit dia kena samun. Kalau tak ada maknanya semua tu adalah fitnah.

Anonymous said...

Alhamdulillah...semua dah selamat..tahniah Malaysia dan Najib sbg PM....moga Allah selamatkan Malaysia dari puak2 yg lihat kehancurannya..aamiin

Anonymous said...

PM Najib memang patut dpt kredit sbg ketua kerajaan...tahniah Najib dan tahniah Malaysia.

Salwah Abdat said...

Najib belum selamat,,banyak hal lain yang masih gagal beliau selesaikan dengan rakyat......!!!

Anonymous said...

memang bahalol pun. tumpang blog orang. komen merapu. ada hati jadi pengarah. phuiiiii....

Anonymous said...

baru kena angin DAJJAL. bawa citer sana sini. betui ke lebai pas dapat 90 juta? kalau tak betui jafi fitnah. neraka jawapnya. tengah bernyawa jawap sesedap mulut.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates