March 2, 2017

49 @limkitsiang Tanya Patutkah MB Johor DS @KhaledNordin Bercuti? Apek, Itu Anak @cmlimguaneng Bila Mau Cuti?


Hari ini, Penasihat DAP seumur hidup, Lim Kit Siang buat lawak bodoh. Lim Kit Siang berkata memandangkan segala urusan tanah terletak di bawah bidang kuasa Menteri Besar Johor, DS Khaled Nordin, beliau mungkin perlu mempertimbangkan keputusan untuk bercuti sepanjang siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung skandal penukaran status tanah bumiputera di negeri itu.

Lim Kit Siang sewajarnya menyertai Maharaja Lawak. Di Johor, kes rasuah melibatkan anak salah seorang EXCO. Lim Kit Siang bukan sahaja mahu EXCO bercuti, tetapi juga Menteri Besarnya. Di Pulau Pinang Ketua Menteri yang juga anaknya, Lim Guan Eng telah didakwa di Mahkamah atas dua kesalahan rasuah dengan muka selamba, Lim Kit Siang mendiamkan diri. Kenapa tidak disuruh Lim Guan Eng mempertimbangkan untuk bercuti?

Di Johor, anak seorang EXCO kena tangkap atas kesalahan rasuah dan masih belum dibicarakan. Bapa si anak mengambil tanggungjawab untuk mengambil cuti dari menjawat jawatan EXCO negeri. Di Pulau Pinang pula, Ketua Menteri telah ditangkap oleh SPRM atas kes rasuah dan sudahpun mula dibicarakan. Apa yang si Bapa buat? Bapa pusing satu Malaysia kata kerajaan zalim.

Inilah demokrasi terpimpin gaya DAP. Demokrasi kepala bapa kau.

49 comments:

Anonymous said...

KASI AJAR SIKIT KAT LKS. SURUH DIA IKUT UNDANG-UNDANG. ANAKNYA PUN TAK NAK LETAK JAWATAN. RIUH SATU DUNIA.

ted manoff said...

Weiii ryezall... Apa pasal ko sakit ahtii sgt dgn dap nii..?pm najib pun patut bercuti sementara siasatan 1mdb selesaii..dap ada kacau teloq ko kerr ryezall..πŸ‘Ώ

Anonymous said...

Dap bikin tak serupa cakap la

din pagoh said...

Umno cakap xserupa bikin,umno dh tua selalu uzur,tunggu dikapankan saja pada pru nanti!

Anonymous said...

Kepimpinan melalui tauladan...hehehe
Mb johor ikut LGE....ted yg gatal teloq..hehehe

Anonymous said...

Berapa kali kapan da...
Last2 pakatoon awal2 dah kena kapan kat serawak...
Pru 14 kena kapan kat semenanjung pulak...hehehe

Anonymous said...

Rahman dahlan bila mau letak jawatan?

Anonymous said...

Wah din pagoh...yg punya prinsip...memperjuangkan kebenaran...nape tunggu di tendang terajang dri kerjaan...degil pulak tuh bergayat ngan kerusi curi...sengkek sangat ke...jota2 makan angin...tak kan 20k sebulan pun sayang ketat2

Anonymous said...

Cucu Bahalol Tok Selampit

..ape kate najib penyamun pujaan ngko tu sendiri tunjukkan contoh terlebih dulu..

Anonymous said...

hehehe... cakap tarak selupa bikin. Apek dinasour tua suruh orang lain bercuti, letak jawatan... anak sendiri dia kata tarak masuk campur. Haram jadah punye apek...!!!!!

Anonymous said...

najib tak tunjuk contoh... si lge tu tunjuk apa lak?? Tunjuk perangai pukimak dia ke???

Anonymous said...

tunggu bapak ko mampus dulu...

Anonymous said...

Ted babi
Tak payahlah tunjuk perangai babi kau
Simpan sikit perangai babi utk faraid kpd anak cucu.

Anonymous said...

LKS tak masuk campur kes LGE sebab tu semua konspirasi katanyer. tapi betul la tindakan LKS - takkan nak makan taik sendiri pulak kan.

yang herannya ada jugak si bebal yang ikut kata LKS yang kes LGE adalah konspirasi untuk menjatuhkan kerajaan cauvinist P.Pinang.

ntahlah, agaknya memang betul lah pengikut Pakatan Harapan plus PPBM ni memang bodoh tak boleh diajar lagi dah.

Anonymous said...

Ini namanya gajah depan mata tak nampak, kuman seberang laut nampak. MB johor apa de kena mengena? Bukan dia yg kena siasat...

Anonymous said...

Skandal Axcel dalam CEC, atok Dap bila nak amek cuti??? Wakakaka

Anonymous said...

masa King Salman turun ke Malaysia mana pergi semua orang yang tuduh 2.6b tu ?

Kenapa sekor pon tak berani kumpul budak-budak bebal kat jalanraya, kaki lima, tepi longkang, suruh si bebal tu berguling-guling berteriak yang Najib fitnah keluarga King Salman sebagai penderma padahal 2.6b tu datang dari 1MDB. Tak boring ke asyik diperbodohkan pasal kisah 2.6b ??

Tun Mahathir pon senyap jer .. apa lah yg nak diharapkan dengan si bongok yg mengikut .. King Salman dah cabut gi Indonesia, mula balik memekak 2.6b cam orang mabu.

Anonymous said...

Tuduhan adanya 'rasuah seks' oleh Yb Panda, pihak yang dituduh kenapa tak nak ambil cuti? Apakah tuduhan itu yang tidak benar atau tertuduh yang liat nak amek cuti? Muahahaha

Anonymous said...

406..lge da tentu tentu dia tu kapir..yg najib penyamun tu..ape agame dia pulak??..komen ko tu yg mcm pukimak!!!

Anonymous said...

Orang MELAYU Tak Perlukan umno..umno Yang Memerlukan Orang Melayu

Anonymous said...

Meroyan jangan tak meroyan apek...ini bulan lu punya anak court case start...olang punya hat jangan sibuk...panggil itu olang tua tolong...cakap banyak busat...itu olang tua pun banyak gigil...RCI maa.

ted manoff said...

Ryezall.. Harga gula naikk lagii..nak elak kencing manis katanya..nak elak kencing manis naikkan harga gula teori bangang kabinet pm najib.. Lps tuu boleh plk banding2kan harga dgn negara lain..lps nii apa plk yg naiik..brim sekadar nk ikat kaki rakyat saja..πŸ™€πŸ˜ΏπŸ˜ΏπŸ˜Ό

Anonymous said...

Tak payah tunjuk perangai babi kau tu. Simpan sikit perangai babi kau tu utk faraid kpd anak cucu.

Anonymous said...



Bila LKS mampus kita akan Tanya lge 'patutkah bapa ko mampus'


Anonymous said...

Ingat kepala ko ada sikit longgar le ted

Anonymous said...

Songlap 2.6B penyamun
Songlap 30B bapa penyamun

Anonymous said...

Kesian si kentut busuk.. Ni contoh hantu hantu raya tak bertuan....hari hari berkeliaran kat blog CTS..gula naik nak di kecoh..kitaorang Umno ok jer..sekilo gula pakai utk 2 or 3 bulan..tak tahulah pulak kalau hantu hantu raya ni kuat makn gula 3 kilo sebulan..oshh dahsyat..

Anonymous said...

Umno tak perlukan melayu mcm kau. Baik kau jd ahli seumur hidup Dap. Untung-untung teresa kok belanja babi panggang free.

ted manoff said...

Ayat saekor macaiii...umno mmg ok kalau bab2 sakau duit rakyat.. Sekilo pakai 2-3bln..?hairan juga kenapa pemimpin yg byk kena kencing tikus@manis..benda nii berangkai esk kuih muih plk naikk..err pelirr ryezall naik kerr...kikikikikikiπŸ˜πŸ˜œπŸ˜‹πŸ˜ΈπŸŒ‚πŸƒπŸΏπŸƒπŸΏπŸƒπŸΏπŸƒπŸΏπŸƒπŸΏ

Anonymous said...


si ted kentot dan din pagoh didedak RM20K sebulan.

katalah apa pun, dorang buat donno aje, janji dedak masuk ..

dasyat oooo, yg lain2 kena buat blog, fb, instagram, twitter a/c dan hantar post bodoh banyak2, dua ekor ni spesel, buat komen bodoh aje dah cukup ..

Anonymous said...

Bahalol 6:39
.. sape yg hadap sangat dgn umno penyamun ngko tu..ngko tu yg hidup dgn mengharapkan belanja orang..macai macai penyapu umno mmg tak lekang dgn ayat babi..huhuhu!!!

Anonymous said...

jaga tepi kain orang tapi tepi kain sendiri koyak & rabak buat-buat tak nampak.

lebih malang bila cai, pentaksub dan running dogs juga tak nampak koyakan di tepi kain Dap.

Anonymous said...

Hang cangkul dh tua bang.Nak berjalan pun terhoyung-hayang,tengah menggigil deman kura mengenang Task Force Skendel Forex BNM telah ditubuhkan,takut terbarai segala taik yg disapu bawah karpet.

Anonymous said...

lebih hipokarat ialah bilamana SKANDAL forex 'pecah lobang', takdak pulak si Apek tergerak hati tawarkan U-Turn pakej percutian percuma. rakyat sebenarnya nampak dan rakyat saja buat-buat tak nampak. tunggu masa sesuai saja.

Anonymous said...

Lanun Bugis Bahlol!!

Ada pulau diambil negara jiran

Ada minyak digadai pada Arab

Ada Kereta digadai pada China

Ada Tanah digadai pada China

Semua gara2 Peniluan 1MDB dan Lain

Nadib baik Rosy mcm peti Ais betambut sarang tebuan kalau dia lawa pasti digadai jugak

Kalau da keturunan Lanun tu merampok terosla kerjanya!!

Anonymous said...

kalau 'anak' sangkut, anak jangan salahkan 'bapa'. 'anak' salahkan nafsu sendiri.

begitu juga kalau 'bapa' ditolak, 'bapak' jangan salahkan 'anak'. salahkan U-turn yang tak menjadi.

Anonymous said...

.
sayang anak MB-MB kan

sayang bini pelangi-pelangikan

sayang suami plaster-plasterkan

sayang cucu saman-samankan

sayang atok biarlah dia mader-maderkan?
.

Anonymous said...

Anon 4:58..songlap orang kafir tak sama dgn songlap orang Islam. Songlap orang kafir sekira nya sedar semula pon tidak tergolong dalam Taubat. Namun songlap orang Islam bila tersedar balik akan disertai dengan Taubat Nasuha. Lain tu.

Anonymous said...

Ted Kontuod ni dah masok dua kali tenang pelir Rezall. Minat lettew. Suka ngko Le Ted

Anonymous said...

Baguih komen babi ni

Anonymous said...

pergi mampus dengan dapig ko tu... puak kominis bangsat je yang hadap dengan dapig haram jadah tu

Anonymous said...

7:14 marah betul babi ni. Tak pe, nanti kok bagi babi panggang utk kau anak beranak

Anonymous said...

Ted babi, dah dapat hadiah babi panggang drp kok?

Anonymous said...

ted kentot duduk bawah tempurung. Tak tau ke harga gula mentah dunia pun dah naik. Kalau rasa gula mahal sangat, gi tanam tebu belakang rumah. Bodoh punye macai dapig

Anonymous said...

KUALA LUMPUR: Pasaran getah Malaysia ditutup keseluruhannya lebih tinggi hari ini seiring dengan pasaran hadapan getah serantau serta penyusutan ringgit berbanding dolar Amerika Syarikat (AS), kata peniaga. Menurutnya, kenaikan dalam pasaran hadapan getah di Bursa Komoditi Tokyo disokong oleh inventori yang rendah serta kemerosotan yen berbanding dolar. Pada tengah hari, harga fizikal rasmi Lembaga Getah Malaysia untuk gred tayar SMR 20 turun 4.0 sen kepada 912.0 sen sekilogram manakala lateks pukal menambah 1.5 sen kepada 774.5 sen sekilogram. Harga penutup tidak rasmi pada jam 5 petang untuk gred tayar SMR 20 melonjak 22 sen kepada 936.5 sen sekilogram dan susu getah pukal meningkat 3.5 sen kepada 776.0 sen sekilogram. - BERNAMA

Anonymous said...

kapan umno dah berkali-kali, kapan fuckatan rakyat hanya sekali, tapi sampai kini tak nampak batu nisan dia. Kat mana boleh jumpa batu nisan tu din pagoh?

Anonymous said...

ALHAMDULILLAH

Anonymous said...

Anon 9:34 Mak Kau Babi Bapak Kau Anjing...Babi Anjing Mantat dapat kau!!!

Anonymous said...

pembangang tak memekak ke pasal ni. Dulu berdemo bagai nak rak semua salah najib dan kerajaan, sekarang harga getah naik salah siapa pulak??? Kesian anjing pembangang, perangai tak pernah berubah sejak dulu, kini dan selamanya...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates