March 30, 2017

13 Lagi Hipokrasi Malaysiakini dan Pembangkang

Malaysiakini, sebagai portal pro pembangkang amat bijak memanipulasi tajuk berita. Mereka tahu Rakyat Malaysia terutama minions pembangkang amat malas membaca isi kandungan berita dan hanya bergantung kepada tajuk berita semata-mata.

Dalam jawapan bertulis Parlimen, Menteri Kerja Raya, Datuk Fadillah Yusof menyatakan kerajaan belanja RM 1.4 Juta pembinaan laluan masuk sepanjang 100 meter, perparitan dan pengalihan utiliti, membina pondok pengawal, pemasangan pagar elektronik, sistem keselamatan dan lampu jalan, serta kerja-kerja lain yang berkaitan untuk rumah Yang Di Pertua Dewan Rakyat.

Namun, tajuk berita utama Malaysiakini:
"Kos Bina Jalan Baru Ke Rumah YDP Dewan Rakyat RM1.4j"
Dan para pertama artikel berkenaan bertulis:
"Kerajaan membelanjakan RM1.4 juta untuk membina laluan alternatif ke kediaman rasmi speaker Dewan Rakyat di Jalan Tunku, Kuala Lumpur."
Nampak tak permainan Malaysiakini memutar belitkan fakta di sini?



Sebab apa saya kata Malaysiakini portal pro pembangkang? Ini adalah kerana kita tidak akan dapat membaca artikel mereka seperti di bawah:
"GEORGETOWN: Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) membelanjakan sebanyak RM4.6 juta untuk membina laluan basikal sejauh 1.1 kilometer bermula dari Sungai Pinang ke menuju pusat bandar."

13 comments:

Anonymous said...

Siape nk NGAKU BERAK tgh jalan???
ADAKAH,,

1) nuar brhim ??
2) lge ??
3) rpiji ??
4) jijah kipas ??
5) madey ??

masing2 nk LEPAS TENGKOK n tembolok masing2.

kihkihkih

Anonymous said...

Kaulah bodoh..

Anonymous said...

"Kuatnya" pembangkang skrg ni ye. Boleh mng pru ni. Ini kalilah. Atau pun ini berkali-kali lah mcm sblm ni.Eleke







Anonymous said...

Malaysiakini..adalah portal yaiyuhal kafirun...so..sapa yang percaya.. Kalau Islam jadilah kamu orang yang musyrik..Nauzubillah..

Anonymous said...

Cucu Bahalol Tok Selampit

..errr...akta ruu 355 tak jadi bentang di parlimen ker??!!...kehkehkehkeh..

Anonymous said...

Inikali atau BERKALI2 pembngkang tetap jd PEMBANGANG..

dri pru 1 hingga pru 14..

14 - 0 .....

huaaaaaaa

Anonymous said...

Anon2:26 pm..mudahnya nak membahalolkan orang..padahal diri sendiri bahalol dan biol serta tak tahu apa apa tentang RUU lg nak.melalak kat sini..baca kat BLOg BELIA BANGKIT..ada pencerahan kat situ...kalau tak faham juga..maaflah memang kau ni bodoh tak boleh diajar

Anonymous said...

Bagus juga..buat mcm gini lepas ni kita boleh tengok muka muka Melayu Islam yang digunakan Dap untuk screw Melayu Islam lain..mereka ni..setuju k tidak..bila mengundi nanti...undi nanti cara angkat tangan..lagi canteek.. So muka muka mat sabu..khalid samad..azmin..wan.jijah..nurul izzah..kita tengok jerlah mereka ni penyokong lgbt. Pluralism dan liberalism.. Patutlah makin besar ketawa siti anak si kassim..ramai orang mcm dirinya

nanonano said...

Yang kau LAGI bodoh. Dap berak dlm mulut, kau tinggal telan je. Dah la takde point, buat semak je bersuara.

Salwah Abdat said...

Hello

Salwah Abdat said...

Nasib baik DAP tak curi duit 1MDB

Anonymous said...

Salwa..kau ni dah tertinggal kapal..k..seluruh dunia dah tahu...hal 1 mdb tiada yang dicuri pun..cuma dimanipulasi utk kepentingan beberapa orang..termasuk..suami si.Sarawak report tu..kesianlah..salwah

Salwah Abdat said...

Hoi bahlul,,kita tak semudah itu untuk percayakan MO1,, dia dah penjenayah......!! Tunggu apa saman lah kalau tak bersalah....!!
Bodoh punya melayu sebab yang kaya Jho low

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates