March 3, 2017

22 Ketua Pemuda BN WP @RazlanRafii Pertikai @n_izzah Abaikan Nasib 35 Keluarga Gagal Perolehi Residensi Kerinchi


Pada 27 Februari lalu, Projek Residensi Kerinchi yang menempatkan 472 isi rumah telah dirasmikan oleh Perdana Menteri, DS Mohd Najib Tun Razak, tetapi 35 keluarga tidak menandatangani perjanjian projek berkenaan sebelum ini, akibat termakan hasutan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar. Perdana Menteri menambah sekarang 35 keluarga berkenaan menyesal kerana tidak mendapat rumah yang baru.

Hari ini, Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan, Datuk Mohd Razlan Muhammad Rafii menemplak Nurul Izzah yang sebelum ini menuduh Kerajaan Barisan Nasional dan DSU Raja Nong Chik sebagai zalim dan kejam malah bertindak tidak mengikut undang-undang. Beliau bertanyakan di manakah pemimpin persatuan bukan kerajaan (NGO) yang sebelum ini membuat provokasi, di manakah Parti Keadilan Rakyat (PKR), dan di manakah Nurul Izzah ketika 35 keluarga ini tidak menerima kunci unit pangsapuri moden Projek Residensi Kerinchi dan bagaimanakah nasib mereka ketika ini.

Datuk Mohd Razlan dalam Kenyataan Medianya berkata, sebagai pemimpin dan orang Melayu malah anak tempatan di Lembah Pantai, Ketua UMNO Bahagian di sini tidak akan tergamak melihat kawan-kawan beliau merempat demi pembangunan yang dibawa oleh Kerajaan BN. Hari ini sudah terbukti pembangunan ini membawa gaya hidup dan kemodenan kepada penduduk Flat 4 Tingkat yang dahulunya tidak pernah terfikir bakal menikmati pangsapuri moden di celah-celah kepesatan pembangunan Kuala Lumpur.

Beliau menambah, untuk hari-hari mendatang, setiap pembangunan yang bakal dilaksanakan, sebagai rakyat jangan kita mudah termakan lagi dengan hasutan-hasutan jijik oleh PKR. Ahli Parlimen Pandan Rafizi Ramli pernah menyatakan bahawa tugas utama pembangkang adalah untuk terus 'menghasut rakyat'.

Katanya lagi, jangan kita kerugian lagi apabila termakan hasutan oleh PKR dan kuncu-kuncunya mereka. Sejarah di Malaysia membuktikan, tidak pernah ada rakyat yang merempat apabila pembangunan semula diadakan di kawasan mereka. 

22 comments:

Anonymous said...

Pembangkang menang kebanyakan kerusi WP, Ku Nan pulak pegang kuasa pemerintahan. Apa lancau punya peraturan...muka takda malu ka???

Anonymous said...

Kau buatlah apa pun najib, kl takkan undi BN. Buat 1 apartment dah bising. Kes songlap timbalan pengarah dbkl apa cerita? Babian

Anonymous said...


Macai babie pakatan, kau orang fitnah lah sebanyak mana DSN yg ko mahu tp rakyat sudah mula sedar siapa benar siapa salah.

Boleh pusing berapa puluh ribu darjah sekalipun untuk bohong rakyat, dgn jelas yg ckp banyak najis penuh di ekor berbanding kerajaan yg setiap masa bantu rakyat. cub di matikan kebaikan yang diberikan.

Alhamdulillah.. 35 org yg jadi barua bodoh PKR ini pasti tidak akan mengundi PKR lagi. Mereka sgt sedih dan menyesal. Krjn Pakatan akan tumbang tak lama lagi.. doktrin membenci takkan bertahan lama kerana fitrah manusia akn balik kpd perdamaian dan kebaikan..

Syabas DSN dan UMNO Selangor!

Anonymous said...


Apa pulak susahnya?
Kaki hasut boleh belikan setiap 1 keluarga 1 unit kondo tu.
35 unit x RM600,000 apa ada hal, RM21 juta aje pun.
Takkan tak boleh kot, tang masa hasut dulu laju aje.
Kalau tak cukup boleh kuar duit dari dlm akaun bank Israel apa.
Menimbun-nimbun tu dulu. Skrg lagilah banyak.

Anonymous said...

Agaknya mana siIzzah tu nk letak muka.

Anonymous said...

Berton ton 35 org tu memaki hamun Nurul izzah... hehe..

Anonymous said...

Bagi yg banyak bersabor...besorle untungnye...apartmen bernilai 400k je.Yg kureng sabor 73k le habuannye...xde isu sebenornye.Mereka yg rogi bila dikelentong rafiji...xdapat menunaikan haji...kita tengok dimasyar nanti boleh fiji bagitahu bergurau je...

Anonymous said...

Betul tu..wan jijah..nurul...banyak duit.. Waktu papa dia jadi menteri kewangan semua..dapat laba..termasuk.pak menakan....hebatkan..so tak salah belikan orang Pkr yang 35 orang tu rumah..alah..sbb mereka tu..sayang sgt ngn nurul beli jer kondo bersepah..kan nurul..tutup mata jer..

ted manoff said...

Sudahlah razlan...ko pun kaki sebat juga mcm kj..

ted manoff said...

Juboq punya anuar musang..dah sebat duit cover buat umrah..nk cari simpatilah tuu..

Anonymous said...

Kes songlap timbalan pengarah DBKL telah dibawa ke muka pengadilan. Kenapa libatkan Najib? Dia tak surah songlap untuknya. Kalau Najib nak cover baik kes ini diperamkan. Sekarang Najib tak kira siapa. Siapa yang buat salah kena tahan. Bawah pengarah baru, SPRM tidak memilih bulu. Bukan macam pengarah lama (macai Mahathir) sengaja tak nak bawa kes rasuah supaya rakyat menyalahkan Najib kerana tidak mahu menahan mereka yang bersalah. Gunakanlah otak sikit boleh tak?

Anonymous said...

Says sokong

Anonymous said...

keluarga puaka kisah apa orang nak maki hamun keluarga mereka. Asalkan abg non peliwat jadi PM, cukup la...

Anonymous said...

ala, rumah 4 tingkat hilang... rumah sebesar disneyland boleh jadi galang ganti. Caranya jilat jubor nurul izzah dan assmin puas-puas... Kalau tak dapat juga, minta nasihat adam rosly mana nak jual nasi lemak ciptaan dia sampai boleh jadi jutawan dalam masa dua tahun...

Anonymous said...

dia sebat duit mak bapak ko ke??

Anonymous said...

betoi2 sokong tu.. kenapa yg buat jenayah org lain Najib pulak yg kena pikul.
Yg mslh judi haram rumah urut bersepah dgn kegiatan kongsi gelap semua tu dibawah kuasa MB Asimin Jamban.. kenapa senyap.. tak de tindakan langsung?

Atau inilh slh stau 'share' menjilat supaya masing2 dpt rumah Disneyland free??

Zaharudin Zaharudin said...

Pembangkang harus kekal sbg pembangkang.

Anonymous said...

Klw gini gaya pembangkang malaysia...talian hayat bergantung berapa banyak fitnah dibuat...memang
"Pembangkang sekadar kekal sbg pembangkang"

Anonymous said...

terbaik bro...jawapan yg tepat..

Anonymous said...

yesss...

Anonymous said...

hahaha...betul tu..

Anonymous said...

terrbaik...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates