March 18, 2017

23 Guna Komik Untuk Kaedah 'Brainwash' Satu Teknik Komunis China Yang Telah Lapuk @cmlimguaneng

Bagi membersihkan diri beliau dari persepsi dua pertuduhan rasuah yang bakal dibicarakan di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang hujung bulan ini, Ketua Menteri Pulau Pinang, Joseph Lim Guan Eng terdesak untuk mengeluarkan sebuah komik propaganda untuk 'brainwash' pengikut-pengikutnya.

Komik berkenaan dijenamakan sebagai 'The People's Chief Minister'. Sayangnya, satu-satunya negara yang terkenal mengamalkan kaedah sebegini adalah negara komunis China sewaktu era revolusi budaya pada tahun tahun 1960an dan 70an.

Malangnya, cara sebegini sudah tidak lagi digunakan sejak 20 tahun lalu oleh negara berkenaan. Satu-satunya negara yang masih mengamalkan cara sebegini adalah Korea Utara. Mungkin Ketua Menteri Pulau Pinang ingin menceritakan tentang rumah banglo beliau yang tidak mempunyai kolam renang di dalam komik tersebut kot?

23 comments:

Anonymous said...

komik da BASI..
ZUNAR pon da PENCEN..

skrg zman INTENET..

kihkihkihkih

Anonymous said...

Kalau komik/kartun dah ketinggalan zaman kenapa rafizal abdul rahim mengamuk terbalikkan karya zunar di pulau pinang?

Anonymous said...

Kalau taktik ni guna kat korea utara memang laku la.... Ini malaysia la wahai tokong.... Babi-babi ternakan kamu je yang boleh terima komik babi kamu tu.

Anonymous said...

TUMPAT 18 Mac - Dewan Pemuda Pas memberi jaminan akan membawa suara akar umbi yang mendesak parti itu membatalkan tahaluf siyasi dengan PKR pada muktamar tahunan di Kedah, bulan depan.

Setiausahanya, Afnan Hamimi Taib Azamudden berkata, ketika ini desakan tersebut semakin ketara dari seluruh negara dengan keputusan masa depan kerjasama dengan PKR dijangka diputuskan pada muktamar nanti.

Dalam masa sama, beliau juga berpendapat bahawa sudah tidak ada keperluan untuk parti itu terus menjalinkan kerjasama dengan PKR yang dilihat lebih selesa mengikut kehendak DAP daripada menjaga hati Pas.


"Sebagai contoh di Pulau Pinang, saya lihat memang tidak ada keperluan bekerjasama dengan PKR. Parti itu langsung tidak menghormati kita termasuk pernah mengambil ahli Pas sebagai jentera pada pilihan raya umum lalu tanpa makluman.

"Begitu juga dalam isu fatwa di Pulau Pinang, PKR lebih selesa mendengar kata DAP daripada meletakkan kepentingan Islam. Jadi kita tidak boleh bersetuju dengan perkara ini dan oleh itu, sudah masanya Pas mengkaji semula hubungan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Agung Dewan Pemuda Pas Kawasan Tumpat di sini malam tadi.

Desakan akar umbi untuk melihat Pas membatalkan tahaluf siyasi dengan PKR semakin memuncak apabila mesyuarat tersebut malam tadi sebulat suara meluluskan usul tergempar memutuskan hubungan tersebut.

Malah mereka turut mendesak Pas mengambil kembali kerusi yang dipinjamkan kepada PKR pada pilihan raya umum lalu selain mahu Pas segera berhenti daripada memberi bantuan kepada sekutunya itu.

Rata-rata ahli khususnya tidak mahu lagi melihat Pas terus diperkudakan oleh PKR sedangkan parti itu dalam masa sama langsung tidak menghormati Pas apabila masih menjalinkan kerjasama dengan DAP dan PAN.

Ketika membentangkan usul tersebut, perwakilan Cabang Empat Kedai, Ahmad Fadli Abu Bakar berkata, langkah itu perlu dilakukan memandangkan PKR yang mengaku mempunyai hubungan dengan Pas tetapi dalam masa sama masih mengekalkan kerjasama dengan musuh parti itu iaitu DAP dan PAN.

Menurutnya, PKR juga menunjukkan sifat biadab apabila menerima keahlian Ahli Parlimen Tumpat, Datuk Kamaruddin Jaffar yang menang atas tiket Pas pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

"Dengan itu, saya mengusulkan kepada Dewan Pemuda Pas negeri untuk dipanjangkan kepada Dewan Pemuda Pas dan kepemimpinan tertinggi Pas supaya memutuskan segera hubungan dengan PKR secara menyeluruh termasuk tidak lagi membantu mereka pada pilihan raya," katanya

Anonymous said...

Sebab zunar tu spesis babi

din pagoh said...

Salah satu dari janji ph adalah perangi rasuah! Kalau guan eng bersalah terimalah dgn hati terbuka! Tapi umno tetap no 1 bab2 rasuah ni,kepada tok landak sila buat laporan kepada sprm berkenaan dana yahudi yg kononya diberikan kepada dap,pihak polis sudahpun siasat dan tiada bukti dana yahudi msk malaysia!

Anonymous said...

dulu mase PAS nk bertahalluf dgn PKR xpenah pkir..

skrg baru mau PP KK RR duluuu..

kihkihkih

Anonymous said...

Negara cina kominis lah tempat Najib pm kesayangan kita mendapat hutang....negara cina kominis sangat baik hati dengan pm malaysia...

Anonymous said...




Kit Siang telah mula mengeluh dalam beberapa posting terakhir di blognya. Beliau juga cuba untuk meyakinkan orang Melayu bahawa masa depan mereka akan menjadi lebih baik di bawah kerajaan DAP daripada di bawah kerajaan UMNO. Kit Siang juga kecewa dia telah dilabel sebagai diktator




Parti Satu Kerusi Tidak Layak Jadi Kapten Pembangkang
Mahathir ketika ini mungkin sedang berasa dirinya masih dalam mimpi indah 22 tahun di tampuk kuasa. Mahathir mungkin ingat dia masih lagi “kapten” agaknya sampai lupa hakikatnya partinya, PPBM kini hanya ada satu kerusi sahaja dalam Dewan Rakyat.



Muhyiddin Tolak RUU 355 Kerana Takut Kepada DAP
Malam 13 Mac lalu, Timbalan Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man berkata secara prinsipnya Presiden PPBM, Muhyiddin Yassin telah bersetuju untuk menyokong pindaan RUU 355. Menurut Tuan Ibrahim, sokongan dari Muhyiddin itu adalah hasil daripada perbincangan yang telah dilakukan dalam mesyuarat antara PAS dengan pemimpin utama PPBM tersebut.




Langkawi Tetap Bebas Cukai, Tiada GST: Mahathir Berbohong Lagi Bagi Menimbulkan Kebencian
Mahathir berbohong lagi dalam blognya semalam dengan tuduhan yang direka untuk menakut-nakutkan dan menimbulkan kebencian di kalangan penduduk Langkawi di mana beliau adalah ketua bahagian parti Pribumi disana. Tidak ada siapa yang menarik balik status bebas cukai Langkawi oleh itu sila berhenti berbohong wahai Mahathir.




Kit Siang: Diktator paling lama yang masih bertahan di dunia
Kim Il-sung adalah pemimpin tertinggi Korea Utara selama 46 tahun. Robert Mugabe telah mendominasi politik Zimbabwe selama 37 tahun. Ferdinand Marcos digulingkan setelah 31 tahun. Suharto selama 30 tahun. Joseph Stalin memerintah Rusia selama 30 tahun. Saddam Hussein mengetuai Parti Ba&ath beliau selama 30 tahun.



Pencapaian Membanggakan Ekonomi Malaysia 2017 – Bukan Negara Gagal Seperti Ratib Harian Mahathir Dan Kit Siang
BAV unit media gergasi Young and Rubicam telah meletakkan Malaysia sebagai negara yang terbaik untuk melabur bagi tahun 2017 daripada 80 buah negara yang mereka senaraikan – Berada diatas berbanding Singapura. Mereka berkata Malaysia adalah jelas pendahulu dalam ‘ranking’ ini, mendahului dengan sekurang-kurangnya 30 mata lebih daripada mana-mana negara lain...





182 Ahli DAP Keluar Parti Tidak Puas Hati Kepimpinan Pusat (Kepimpinan Anak Beranak)
Selepas Seorang MP DAP, 3 ADUN, 7 Perwakilan Negeri dan 40 ahli DAP Sabah meninggalkan Parti DAP, Hari ini 182 lagi ahli DAP meninggalkan parti. Ini adalah jumlah tertinggi dalam rekod ahli DAP meninggal parti secara serentak. Alasan mereka? Mereka tidak berpuas hati dengan kepimpinan pusat DAP





MKN Perlu Bertindak Terhadap ‘Sabotaj Ekonomi’ Oleh Pembangkang, Bukan Hanya Keganasan
Saya telah mendengar sebelum ini bahawa Arab Saudi hampir menarik diri daripada melabur di RAPID Pengerang kerana Wajaran Risiko Pulangan Pelaburan mereka adalah rendah kerana projek/risiko politik bagi projek tersebut adalah tinggi. Ini disebabkan oleh tindakan sebelumnya oleh Pakatan yang pergi ke Parlimen Taiwan untuk membuat bantahan.




KIT SIANG KAKI BELIT
Kit Siang malam tadi memberi ucapan di Sepang di mana beliau membelit kaw-kaw. Kit Siang berpura-pura bahawa dia adalah jujur ??dan tidak pernah berbohong dan UMNO berbohong mengenai beliau setiap hari dimana, pada hakikatnya, beliau adalah pakar belit. Dalam satu perkara sahaja, RUU355, Kit Siang memutar belit dan berbohong kepada...


Anonymous said...

Hello anon 7:20 pm..kau ni ketinggalan keretapi k apa..china mmg..mengamalkan sistem komunis maknanya tiada pengundian bagi pilih pemimpin..tapi tak bermakna..mereka tu..tertutup..ekonomi mereka terbuka..dan mereka mempunyai penduduk paling ramai di dunia...tak salah nak bersahabat dan berniaga dgn mereka.. Sbb mereka tak bunuh rakyat kita atau tahan rakyat kita..mcm korea utara..bodohlah klau kita tak rebut peluang..ni..klai kita tak buat..negara jiran yng lain akan buat..so..sapa yang rugi..kau dan keluarga kau juga yng rugi..o anon 7:20 pm

Anonymous said...

Semakin dekat court case semakin meracau , meroyan dan merapu cinapek nih.Mungkin madey boleh bantu dia dgn membaca fairy tales masa dok kat dlm nanti..lagipun madey dh pun comolot ngan papa dia...kira setongkang le.Ted kentut@din pagoh dh dapat abang angkat tiri...tentu syok apa.

Anonymous said...

RUPANYA PEMBANGKANG TERMASUK MADEY KUTTY BERHATI DAJJAL. SELAMA NI MEREKA MENGWAR WARKAN NEGARA INI AKAN BANGKRAP. MEREKA RUPANYA PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA. MULA MULA DAP DULU MEREKA SANGGUP PERGI KETAIWAN MEMINTA PELABOR MEMBATALKAN PELABORAN DI RAPID PENGERANG. SEKARANG MEREKA CUBA LAGI MENGGAGALKAN PELABORAN ARAMCO. APA PUNYA DAJJAL PERANGAI BUSUK PEMBANGKANG. BANGKRAP BANGKRAP. RUPANYA PERANCANGAN MEREKA UNTUK SABOTAJ EKONOMI NEGARA.

Anonymous said...

Yer laa kits patut hutang lebih bsnyak lagi.. Boleh buat macam 2.. Seblm singapore dan thai hutang kita hutang banyak banyak dulu..betool tak..dah banyak duit hutang kita boleh buat mcm2 supaya lebih maju dari singapore...pemimpin pun senang nak songlap bila duit dah banyak..kan

Anonymous said...

Ko paham tak definasi negara bankrap...adekah sama subuah bank yg bankrap atao kedai yg bankrap..

Anonymous said...

Dari Prof. Hamza al-Qola'ie

AJAIBNYA NEGARA KU INI

Ajaibnya negara ku ini,
Segala2 nya ada,
Tetapi tetap tak sekaya mana,
Petrol, emas, getah, kelapa sawit di mana-mana,
Namun hidup rakyat tetap merana.

Ajaibnya negara ku ini,
Kasino megah di puncak bukit,
Kilang arak besar di tepi lebuhraya,
Pelacur laris di ibu kota,
Rasuah dan salah guna kuasa berleluasa,
Malaysia masih negara Islam model,
Katanya patut dicontohi umat sedunia.

Ajaibnya negara ku ini,
Sedang ramai diberhentikan kerja,
Rakyat diminta berjimat-cermat,
Belanjawan dipotong supaya hemat,
Ditambah pula gaji menteri dan yang berhormat.

Ajaibnya negara ku ini,
Politik sentiasa agenda utama,
Sedang ekonomi menyesakkan semua,
Orang politik sibuk merebut kuasa,
Yang sedang memimpin diturunkan segera,
Pagi bermusuh petang bersaudara,
Senja bersama malam berseteru pula.

Ajaibnya negara ku ini,
Jerawat artis di muka depan akhbar,
Artis berkahwin siaran langsung di tv,
Artis putus tunang berebut liputan media,
Inovasi teknologi di universiti tiada yang peduli.

Ajaibnya negara ku ini,
Dalam dunia ini ada tujuh keajaiban,
Negara ku kini menjadi yang kelapan...

Prof. Hamza al-Qola'ie

Anonymous said...

Negara yg paling baik untuk melabor jerana nilai ringgit yg lemaah...mereka tak perlu banyak bawak wang...
Kerajaan DAP?....ko biar betul dap hanye tanding 55 kerusi dari 222 kerusi parlimen...kalo menang semua pon tak lepas simple majority...macam mana nak bentuk kerajaan?
Bila plsk madey umumdia kapten?...sto ko yg pandai2 lantik madey jadi kapten kot..
Umno bn dan pas tak perlu sokongan muhyidin dan PH lagi kerana bn dan pas ada 147 kerusi ..vukup untuk luluskan udul ruu..pas pun bukan ahli PH..umno dah setuju jadi ape masaalah lagi..

Lim kit diang diterima oleh ahli jadi ape masalahnye..mcm najib yg merompak 1 mdb masih diterima oleh umno...

Arab pada mulenye memang tarik diri beli saham rapid...arab memang bijak..dia nak beli saham rapid dengan harga murah kerana dia dia tahu najib terdesak perlukan midal..bila najib setuju jual separuh saham rapid dengan harga 7 billion arab setuju beli..harga modal rapid 27 billion ..jadi ko boleh kira berapa peratus arab bayar untuk 59 % saham...najib bodoh ato arab bijak?

Aoe yg lks bohong mengenai ruu pas yg dah lebih 3 tahun blm selesai..ruu hanye pindaan hukuman sahaja...kenapa lebih 3 tahun blm boleh seledai?


..

Anonymous said...

Kiranya PKR bukan mengetuai kerajaan negeri Selangor dan beberapa pemimpin Pas pula tidak memegang jawatan penting, daripada EXCO, pegawai agama di syarikat berkaitan kerajaan hinggalah kepada jawatan ketua kampung, adakah Pas akan menunggu sehingga muktamar juga untuk membuat penentuan tentang hubungannya dengan PKR?

Anonymous said...

Tok landak pesakit mental akibat banyak telan pil kuda..mcm2 ada dlm umno...

Anonymous said...

Najib bila berjaya mendapat hutang yg besar dari cina komninis yg najib sebut pelaboran patut jugak lukis gambar kartun muka najib sedang ketawa ibu jari terangkat sebagai menghormati negara yg sedia memberi hutang yg besar...

Anonymous said...

"keajaiban" yg patut di SYUKURI, bkan utk di RATAPI dgn tidak berpuashati..

hehehehe

Anonymous said...

Siapa yang mengisytiharkan kebangkrapan tu??? Bapak madey kerala ke?? Apa jawatan dia dalam bank dunia atau IMF???

Anonymous said...

Ajaibnya negaraku ini, ada juga yang sanggup berketuakan seekor peliwat tegar. Tak pernah ambil pengajaran dari peristiwa kaum nabi luth..

Anonymous said...

itulah....aku lahir zaman tunku abdul rahman. dah tua zaman najib. ikut mana negara ni bangkrap tak tau la...
yang nak bangkrap sangat aku rasa pembangkang. yang nak jatuhkan pemimpin tak sedar sabotaj ekonomi negara. ini jenis pembangang. jika negara muflis dan porak poranda..ingat senang ke nak pulihkan semula. heran diorang ni. sanggup menang jadi abu.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates