March 28, 2017

70 Anwar Melawat Azizah Di Hospital Bukti Kerajaan DS @NajibRazak Kejam

Hanya di Malaysia. Saya tidak pasti ada negara lain di dunia yang membenarkan seorang banduan kes liwat untuk melawat isterinya yang sakit di hospital. Namun itulah keistimewaan yang dinikmati oleh banduan bernama Anwar Ibrahim yang tidak mungkin dinikmati oleh banduan-banduan lain sepertinya.

Itulah hakikat yang perlu ditelan. Inilah Kerajaan Zalim yang sering dilaungkan oleh pembangkang. Jabatan Penjara semalam telah meluluskan permohonan keluarga Anwar Ibrahim untuk melawat isterinya Dr Wan Azizah yang sakit di hospital. Anak sulung beliau, Nurul Izzah Anwar sendiri mengakui bapanya meluangkan masa selama 45 minit bersama ibunya.

Adakah keistimewaan ini turut dinikmati oleh banduan-banduan lain di Malaysia. Adakah keistimewaan ini hanya tertakluk kepada banduan tertentu sahaja? Apa kriteria dan syarat-syarat yang dibenarkan oleh Jabatan Penjara Malaysia kalau boleh kami Rakyat Marhaen ketahui?


70 comments:

ted manoff said...

Pungkoq hang ryezall.. Mungkin kerana status anwar dahulu tpm dia dibenarkn melawat..tkde isu pun..sama saja dgn banduan2 lain dipenjara boleh melawat keluarga mereka jika dimohon..😁😁😁

Anonymous said...

Status anwar kini adalah penjenayah peliwat... Bear it in your mind please....

Jangan jadi bongok tak sudah....!!!!

ted manoff said...

Nii soal kemanusiaan..soal meliwat lain cerita..yg ryezall nii tk memasal kaitkan pm najib apakejadahnya.. Pm najib plk dpt nama...πŸ‘€

Anonymous said...

Liwat yg dirancang

Anonymous said...

Sian nek jah dah tua2 terkena sindrom "AKAI KELING" seperti biasa naskah yg ditunggu-tunggu tertera tulisan"By Hand"akan tersebar nanti...

Anonymous said...

Ini rakyat marhain kena paham.

Kemudahan keluar penjara utk meliwat keluarga HANYA DIBENARKAN KEPAPA DAN SATU KEISTIMEWAAN UTK PESALAH MELIWAT sahaja.

Pesalah2 lain boleh goncang kote dlm penjara aje ...

Anonymous said...

BARUA SINGAPORK AJARAN PLURALISMA
KG PALA KG KERINCI SI HARAMJADAH MENGHASUT
DITINGGAL SEHELAI SEPINGGANG PAPA KEDANA
ANAK BERANAK BERMEWAH d'ISTANA SEGAMBUT


hebat sangat barua singapoork ni diberl layanaan...

Anonymous said...

Ko barua singapork...toke myeg tu cina singapork yg ko bagi urusan kdn

Anonymous said...

BERUA SINGAPORK AJARAN PLURALISMA
d'ISTANA SEGAMBUT BARUA BERMEWAH
LENYAP HILANG SUDAH KG KERINCI & KG PALA
PRU14 INI KALI LAH KITA SIMEN & UBAH

ini kali lah

ubah & simen semua barua proksi Singapork@DAP dan macai haramjadah...

Anonymous said...

Ko tu memang tak ada belas kesian DG org lain

Ko sumbat saja org tak bersalah kepenjara.
Ko tembak org tak bersenjata di Mamali
Ko songlap berpuluh2 billion Dan beri kpd anak ko.
Ko pecat semua hakim yg tak sebulu dg ko..,...

Anonymous said...

Mamat tahik simen

Anonymous said...

Kesian anwar, angan2nya nak jadi PM smpai skrng tak juga kesampaian....peliwat tua yg bernasib malang.

Anonymous said...

Tanda2 pembangkang dah nak mmammppooooss

Anonymous said...

Barisan altenatif dah karam..
Pakatan rakyat dah karam..
Pakatan harapan dah tak boleh diharap lg dah....hahaha
Tapi macai2 tak blh terima hakikat ni...hehehe

din pagoh said...

Ayat sedapkan hati, kikikikikiki

Anonymous said...

Macai bongok terpaksa buat sedap hati...habis 90 juta terhegeh2; beli labai pas yg dah pancit...kalo kuat sape nak perhabih 90 juta...orang bodoh pun tahu sayang 90 juta...betol tak...
Sabah dah ubah,johor dan kedah dah goyang...
Kapal lanun bugis bocor makin besar dah hampir nak karam...mtak boleh baiki lagi daah...ampos...

Anonymous said...

Madey dah tak ade kuasa lagi daa...ade brani pi tangkap kalo dia buat salah...
Buat ape ko tunjuk bodooh melalak kat belakang dia...

Anonymous said...

Peliwat tua dah hentam jubok ko berapa kali?...masih terasa la tu...nak lagi?

Anonymous said...

Nak buat satu logo pun tak boleh ada hati nak perintah, ekeke.

din pagoh said...

Pagi KRO!!! tengah buat apa tu? Berak ke?

Anonymous said...

Inikah calun bakal pm dri ph? malas + takot terus gi spital...xyah gi meeting.Senangnye idup

din pagoh said...

Dia sakitlah bongok!!

Anonymous said...

Otak sengat...kalo tak merapu tak dak upah nooi

Anonymous said...

http://www.amenoworld.org/2017/03/memalukan-menteri-kantoi-merasmikan.html?m=1

Anonymous said...

Nak tonjol diri ...sijil palsu pon menteri umno nak rasmikan.

Anonymous said...

Makasih dakter mengesahkan jijak nih sakit bongok
AGI IDUP AGI NGALABAH

Anonymous said...

KOS ECRL MAHAL, BOLEH BUAT SATU LAGI PROJEK KERETA API SELURUH SEMENANJUNG

Saya mengambil maklum perkembangan terbaru dalam jawapan bertulis Jabatan Perdana Menteri (JPM) bahawa Kerajaan China telah mengemukakan tawaran pakej kewangan yang menarik dan memberi kelebihan kepada Malaysia dalam pelaksanaan Projek Rangkaian Rel Pantai Timur (ECRL) bernilai RM55 bilion.

1. Bagi saya kos ECRL yang akan dibina mulai Julai 2017 dan dijangka siap pada 2024 ini terlampau tinggi. Sedangkan pada 26 Julai lalu, laman pendedah maklumat Sarawak Report (SR) telah melaporkan bahawa kos sebenar projek berkenaan hanyalah RM27 bilion. Namun SR mendakwa kosnya sengaja ditingkatkan bertujuan mengumpul dana bagi membayar hutang-hutang 1MDB.

Pendedahan SR itu dilengkapi 'leaked documents' yang menunjukkan anggaran kos projek serta memaparkan jadual pembayaran hutang 1MDB. Dalam hal ini timbul persoalan, adakah rakyat Malaysia dipaksa berhutang dengan bank China bagi menutup hutang 1MDB?

2. Projek tersebut yang menghubungkan Lembah Klang dengan Kuantan, Pahang sehingga ke Terengganu serta Tumpat di Kelantan dianggarkan sejauh 600 kilometer. Jika kos ECRL dikaji secara kasar, yang mana RM55 bilion dibahagikan kepada 600 kilometer maka kos per kilometer adalah bersamaan dengan RM92 juta.

Sedangkan kos pembinaan landasan paling mahal adalah RM36 juta per kilometer (projek kereta api paling sukar dibina, Yi Chang-Wanzhou Railway). Sekiranya anggaran itu digunakan kepada ECRL maka kerajaan boleh membina 1,527 kilometer atau 2.5 kali ganda lebih panjang daripada projek asal.

Dengan ini, kerajaan tidak perlukan ECRL dan projek keretapi laju ke Singapura (HSR). Dengan baki lebihan bajet itu juga kerajaan mungkin boleh menaiktaraf servis KTMB.

3. Projek ECRL juga menimbulkan beberapa persoalan yang perlu dijawab oleh kerajaan Malaysia berhubung lantikan kontraktor dan sub kontraktor yang diragui dipilih dalam kalangan syarikat tempatan.

Juga, apakah jaminan kerajaan bahawa pekerja-pekerja projek ini adalah warga tempatan? Adakah benar pekerja asing dari China akan dibawa masuk semata-mata kerana kos buruh yang lebih murah?

4. Sehubungan itu, saya bercadang merangka satu polisi mengenai pengangkutan awam sebagai alternatif kepada projek-projek BN yang menggunakan kos melampau.

Mengikut pandangan Pakatan Harapan, bajet besar yang digunakan BN tersebut membolehkan negara membangunkan industri pengangkutan awam bersepadu yang meliputi Semenanjung, Sabah dan Sarawak.

Selain itu, Pakatan Harapan juga komited untuk meningkatkan peratusan perbelanjaan pembangunan (termasuk pengangkutan awam) dalam Bajet Kerajaan Persekutuan sekiranya memerintah selepas pilihan raya umum ke 14 kelak.

YB Lee Chean Chung
ADUN Semambu

Anonymous said...

Manalah tak teruk ekonomi malaysia dan nilai ringgit ..kos buat satu projek sama untuk 2 projek...ditambah plak songlap dan rompak..

Tuduh PH sabotaj ekonomi...

ted manoff said...

MENTERI CAKAP PANDAI, REALITI RAKYAT..
KUALA LUMPUR - Tindakan buang kerja akan dilaksanakan terhadap anggota polis yang gagal menjelaskan perbelanjaan sebenar mereka secara bulanan.

Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Nur Jazlan Mohamed berkata, timbul masalah apabila terdapat anggota polis yang tidak telus menzahirkan hutang selain yang dipotong oleh pengurusan.

"Misalnya hutang beli perabot dan kereta yang mereka tak jelaskan kepada pegawai atasan. Jadi selepas ini memang kita akan ambil tindakan keras kepada anggota polis yang tak dedahkan perbelanjaan mereka yang sebenar.

"Maknanya kita nak pantau mereka benar-benar hidup dengan gunakan gaji sebagai anggota polis. Kalau mereka tak patuhi dan transparent (telus) serta terdedah kepada risiko hutang dan rasuah, kita akan ambil tindakan drastik seperti buang kerja," katanya menjawab soalan tambahan Anuar Abd Manap (BN-Sekijang) di sidang Dewan Rakyat, di sini, hari ini. 

Terdahulu, menjawab soalan asal Anuar mengenai punca keberhutangan tinggi dalam kalangan anggota polis, Nur Jazlan berkata, ia berikutan kurangnya kesedaran mengenai pengurusan kewangan secara berhemah.

"Kebanyakan anggota yang mengalami masalah ini disebabkan penggunaan kad kredit tanpa kawalan, membuat pinjaman peribadi serta memberli keperluan persendirian yang mahal dan tidak sepadan dengan gaji bulanan secara kredit," katanya.
------------------------

# PEMANTAUAN PATUT BERMULA DARI MENTERI DALAM NEGERI,  KETUA POLUS NEGARA,  KETUA POLIS NEGERI DAN BARULAH KE BAWAH HINGGA ANGGOTA TANPA PANGKAT... 



REALITINYA... 

JAWAPAN BALAS TERBAIK DARI ANGGOTA POLIS KEPADA MENTERI BN.

Dok ckp anggota polis berhutang ni mmg best...tapi pernah terfikir tak kenapa berhutang? Sbb menteri yg bijak mcm datuk la. 

Lif kat berek pun tak pernah terniat nak betulkan, berek rosak sampai air melimpah pun kena repair sendiri. 

Nak harap menteri yg ckp pandai ni, cecah kaki kat perumahan polis pun tak pernah. Kalau dtg pun nak undi untuk pilihanraya. 

Uniform kena buat sendiri baru claim, kasut kena beli sendiri baru claim. Lepas tu claim pulak ikut suka nak bayar bila. 

Duduk berek, tapi motor asyik hilang. Pernah menteri cerita hal ni? 

Gaji banyak tu, nak bayar taska jaga anak sahaja dah rm350-400 seorang. Kalau anak 4 dah berapa? Lepas tu bas sekolah anak dah rm120 sebulan, kalau 4 org? Beli beras, bayar api, beli keperluan asas sama je bayar mcm org kaya. GST kena bayar, tapi BRIM tak boleh claim sbb ikut gaji. 

Nak beli rumah PPR or rumah DBKL tak boleh, sbb had gaji rm2500, nak beli rumah projek swasta pun tak lepas sbb gaji tak cukup syarat, nak duduk berek....rosak teruk. Terpaksa la sewa, sewa pulak dekat rm750-1000. Elaun sewa rumah rm480. 

Pak menteri ckp la, siapa yg tak telus dlm hal kewangan ni? Bg naik gaji, tapi kenaikan gaji dari gaji tahunan. Jgn ckp pasal hutang la menteri, jgn sampai semua polis n army sakit hati tak undi BN. 

Polis diam2 buat kerja mcm anjing ada nampak tak? Buat kerja mcm hamba semata-mata nak bg menteri duk dlm aircond, naik kereta ada pemandu, gaji n elaun keraian cecah berbelas ribu. 

Minyak free untuk menteri jalankan tugas. Ada pengawal peribadi dari polis, ada eskot dari polis. 

Pernah fikir kenapa polis berhutang? Minyak petrol harian polis bayar sendiri dgn ikut kenaikan harga semasa. 

Menteri ada fikir yg ni dulu tak sblm cerita pasal hutang polis? Check balik semua masalah ni, baru check pasal hutang polis. Bila raya dpt la kuih dari isteri-isteri menteri konon kebajikan polis, hakikatnya....Allah je yg tahu. 

Bila dekat nak pilihanraya, mcm-mcm program bodek polis dijalankan. Fikir balik la sblm ckp....polis dah meluat dgn hal mcm ni. Polis duk diam2 buat kerja, hargai la yg tu. 

Menteri 5 tahun sekali bertukar, polis 20 tahun pun belum tentu naik pangkat. 

Dari orang lama. Pangkal 9.
kluangman at Tuesday, March 28, 2017

Anonymous said...

Kspal lanun bugis dah nak karam

Anonymous said...

Polis dan cikgu pun dah ramai benci dengan umno sekarang

Tanda2 Umno nak mampooooos..

Anonymous said...

Bongok tak bongok..kenyataannya..
Barisan altenatif dah karam..
Pakatan rakyat dah karam..
Pakatan harapan dah tak boleh diharap lg dah....hahaha
Tapi macai2 tak blh terima hakikat ni...hehehe

Anonymous said...

Ko yg bongok...ini darama tamil daa..brapa kali sudah ulang2 daa ini drama simpati rakyat...hehehe

Anonymous said...

Ko bongok tak habis2 perasan..hehehe
Barisan altenatif dah karam..
Pakatan rakyat dah karam..
Pakatan harapan dah tak boleh diharap lg dah....hahaha
Tapi macai2 tak blh terima hakikat ni...hehehe

Anonymous said...

Inikalilah kapal PH karam buat selamanya...haha

Anonymous said...

PH baru buat kajian trowong lge lahanat jer dah puluh2 jota lesap...blom buat projek lg tu...hahaha bongok

Anonymous said...

Ahli2 Pas umno yg juta2 pun dah benci PH..
Tanda2 PH nak mampoooooos...

Anonymous said...

Peliwat lahanat kesayangan kapir ni semenjak dijatuh hukuman asyik keluar masuk hospital, keluar masuk mahkamah, keluar masuk....entah berapa hari yg 'actually' dalam penjara. Maklum lah...baruah belaan loyar2 kapir...

Cepatlah pru14....tak sabar nak tengok DOGS AND PIGS mampoooooos!!!!

Anonymous said...

Ajib pun liwat semah. Lobang depan semah anak badak pun boleh kluar. Lepas pru 14 ajib pulak masuk penjara. Semah boleh datang lawat dan liwat ajib bila-bila masa.

Tok Landak

Anonymous said...

Jubor semah ketat lagi. Besar macam bontot lembu. Lembu jalan depan, ajib jalan belakang bontot lembu. Tak caya tengok youtube..

Tok Landak

Anonymous said...

Yer je...mcm bimbang jer.nampak.bila kapal lanun dah bocor...hik3.

Anonymous said...

Spe bujti?

Anonymous said...

Ade 19 juta?patut lobai37 menang di kandang sendiri...pas beli umno 90 jura..

Anonymous said...

Peliwat yg hentam jubok ko tu?..ko masih terasa...nak lagi?

Anonymous said...

Ajibur hentam belakang altonya daa

Anonymous said...

Tak sabar tengok pas berparsng dengan umno nak rebut selangor dan kelantan...hik3,,, budak ni tau aper..melalak jer

Anonymous said...

Ko nak cepat pru...najibur tengah ketakutan..kalo dia berani dia dah bubar perlimen...najib tengah sesak nafas...budak ni tau aper...melalak jer

Anonymous said...

calon PiM in waiting:

1. pelajar Bamboo River

2. provokatui 13 Mei

3. raja kronism

4. siyah

kalau anda rasa tak ada apa aral, anda pilih jer.

Anonymous said...

Budak baru telan pil kuda...khayal lagi tuuu..

Anonymous said...

Seronok maikkan budak mabuk pil kude...hik3

Anonymous said...

Jubor mak kau yang hari2 bapak kau tala tu kau tak nak citer ke..??

Anonymous said...

9.36 & 9.49 contoh macai yang overdose pil kuda.. Merapu meraban

Anonymous said...

Makin teruk pulak tgok hanjing2 pakatan merapu.. Penangan pil kuda

Anonymous said...

PKR mungkin ingat Dap adalah King Maker tetapi rakyat nampak Pas adalah sebenarnya King Maker. Pas dulu tak sama Pas sekarang. pas dulu Dap boleh makan. Pas sekarang buat Dap tercekik. Makanya RBA di arahkan untuk terus tekan dan serang Pas meskipun tiada dose (waima dose kering) Pas pada Dap. Kita ternanti-nanti saat Dap tertunduk malu dan melutut depan Pas the King Maker.

Anonymous said...

http://www.kongsiaje.org/view/4248/inilah-fakta-najib-kelentong-rakyat-fitnah-anwar-liwat-saiful/

Anonymous said...

Pas dah ikut umno king makan rasuah..lobai king klentong..

Anonymous said...

Dia citer juno semah bukan jubo mak ko..kenapa plak ko sentap?...mabuk?

Anonymous said...

Jebon macai pembangkang dok perasan boleh menang PRU..
Tanpa PAS laluan makin sukar....Parti Menanah dan Parti Munga tak dapat banyak membantu...hanya buat sampah saja...
Siang malam dok beratib angguk2 ahli munga berkhatam hearsay Tok Garu Mader yang konon nya PM paling miskin...drama keling....bersabar penyokong kerajaan biar kan jebon2 macai ni menyedapkan hati dengan hearsay angguk2 mereka....ha..ha..ha..

Lim Kit Siang sediri dah kurang keyakinan terpaksa cari tempat selamat dan mmeninggalkan Gelang Patah....

dap lan cau said...

Biarkan saja cai2 penyokong PH nak kata apa saja yg mrk suka, hakikatnya rakit PH diteraju oleh dua musuh ketat (yg berpura2 baik). Cai2 PH menceceh kat dlm blog aje, bukan ada apa impak pun, setakat melalak lepaskan perasaan kepedihan hati kecewa aje.

Dinasor tua otak udang pasti takkan lepas pendayung haluan rakit, kuat mana pun atok tua otak merepot nak rampas, akhirnya nanti, sorang tolak rakit kedepan, sorang lagi usaha tolak rakit cabok balik kebelakang. Pi mai pi mai, tang tu jugak. Mungking rakit dan penumpangnya berkecai berterabur terbenam kedlm air sumanya.

PH akan mengikuti riwayat hidup Barisan Alternatif dan Pakatan Rakyat, atau mungkin berakhir dgn lebih sadis lagi ..

Anonymous said...

Ko anjing telan pil kude merapu2 malu plak tak ngaku
.

Anonymous said...

Lobai pas dah pancit...nak berebut dengan umno...seronok..

Anonymous said...

Lantak ko laa pil kude nak meroyan....najib yg sesak nafas...ko budak mabuk telan pil kude ...ka per tau...

Anonymous said...

begitulah jadinya bila otak bergantung dgn pil kuda utk berfungsi, semua org dia anggap telan pil kuda mcm dia ..

Anonymous said...

Admin...tolong pantaulah..tukang komen kat blog ni langsung tak beradab ketika menaip..mencarutlah..guna bahasa lucahlah..apa ingatlah ni blog penyokong Umno dan Bn..kami ni ada maruah.. Ada harga diri..malulah baca komen yng ntah apa2 ntah..nampak sangat mereka ni tak ada sifat malu..sedangkan Islam mengajar penganutnya ada perasaan malu..kalau dah tak tahu malu maksud nya mereka ni dah hilang keimanan mereka

Anonymous said...

ADAKAH CAMPUR TANGAN RAHMAN DAHLAN MENYEBABKAN PETRONAS MEMBAYAR HARGA MINYAK MENTAH DARI SAUDI YANG LEBIH MAHAL?

Saya masih menunggu jawapan dari Dato’ Seri Abdul Rahman Dahlan mengenai peranan sebenar yang dimainkan serta bahagian khusus di dalam perjanjian usahasama di antara PETRONAS dan Saudi Aramco di dalam projek RAPID yang telah beliau campuri.

Dua hari lalu, media melaporkan bagaimana Dato’ Seri Abdul Rahman Dahlan mendabik dada kononnya beliaulah penyelamat projek RAPID kerana telah berjaya meyakinkan Saudi Aramco untuk menyertai projek setelah rundingan tergendala selama 2 tahun. Media propaganda Umno/BN memasang cerita mengenai kejayaan pentadbiran Dato’ Seri Najib Tun Razak membawa masuk “pelaburan berjumlah USD7 bilion (RM30.98 bilion)” sebagai bukti ekonomi negara masih kukuh walaupun Perdana Menteri dikaitkan dengan pelbagai skandal besar seperti 1MDB.

Saya menyusuri perkembangan rundingan projek RAPID yang dijalankan oleh PETRONAS seperti yang dilaporkan oleh media. Ada dua kenyataan penting PETRONAS yang tidak begitu mendapat perhatian tetapi memberi isyarat besar bahawa isu campur tangan pentadbiran Dato’ Seri Najib Tun Razak di dalam pengurusan PETRONAS perlu diberi perhatian yang lebih serius.

Dalam satu temuramah ekslusif dengan editor media yang dilaporkan oleh The Star (rujuk http://www.thestar.com.my/business/business-news/2017/02/22/petronas-clears-the-air-on-partnerships/#M5rs4Gy0OD6tJ4th.99 ), Presiden/CEO PETRONAS, Datuk Wan Zulkiflee Wan Ariffin menegaskan beberapa perkara berikut:

1. PETRONAS tidak pernah bergantung kepada suntikan dana dari syarikat lain atau rakan kongsi untuk menyiapkan sesuatu projek. Oleh itu, keputusan mengenai sesuatu projek tidak bergantung kepada keputusan rakan kongsi untuk menyertai sesuatu projek atau tidak

2. Apabila PETRONAS memutuskan untuk memulakan sesuatu projek, keperluan kewangan bagi keseluruhan projek telah diambil kira dan tidak timbul soal memerlukan suntikan dana untuk menyelamatkan sesuatu projek


Penjelasan Datuk Wan Zulkiflee (yang dikenali ramai di dalam industi minyak dan gas dunia sebagai salah seorang profesional yang terbaik dalam industri itu di dunia) memberi gambaran yang berbeza berbanding dengan propaganda pentadbiran Dato’ Seri Najib; bahawa seolah-olah orang-orang politik seperti beliau dan Dato’ Seri Rahman Dahlan telah “menyelamatkan” projek PETRONAS itu dengan membawa masuk “suntikan dana” dari Saudi Aramco.

Sebab itu, saya mengingatkan Dato’ Seri Abdul Rahman Dahlan supaya berhenti berkokok propaganda politik dan memainkan peranan sebenarnya sebagai menteri yang merancang ekonomi untuk menangani masalah meruncing pengangguran anak muda dan harga barang yang naik mendadak.

Satu lagi perkara yang merunsingkan saya ialah laporan sebelum “campur tangan” Dato’ Seri Najib di dalam rundingan di antara PETRONAS dan Saudi Aramco memberi gambaran ada beberapa perkara yang belum mendapat persetujuan (maka rundingan berlanjutan sehingga 2 tahun). Rujuk laporan media oleh Reuters (http://www.reuters.com/article/us-saudi-aramco-petronas-analysis-idUSKBN15B0YW) bertarikh 27 Januari 2017 iaitu beberapa hari selepas berita keputusan Saudi Aramco untuk menggantung penyertaan di dalam projek RAPID dilaporkan di seluruh dunia.

Laporan Reuters itu dengan jelas menyebut bahawa sumber Reuters dari Saudi Aramco menyatakan keputusan menggantung penyertaan Saudi Aramco dibuat setelah mereka mendapati pulangan pelaburan yang tidak mencukupi.

Ini bermakna salah satu punca utama kenapa tidak ada persetujuan di antara PETRONAS dan Saudi Aramco sebelum campur tangan Dato’ Seri Najib dan Dato’ Seri Abdul Rahman Dahlan adalah berkisar mengenai kadar keuntungan pelaburan yang ditetapkan oleh Saudi Aramco yang mungkin tidak dipersetujui oleh PETRONAS.

Rakyat perlu memahami bahawa perjanjian yang ditandatangani oleh PETRONAS dan Saudi Aramco melibatkan persetujuan Saudi Aramco untuk membekalkan minyak mentah yang menjadi bahan asas untuk ditapis dan diproses di kompleks penapisan minyak dan petrokimia RAPID yang diusahakan PETRONAS.


Anonymous said...

10.39..burit mak kau kena jilat dengan nepal kau tak nak citer ke..? Jubor orang lain yg kau sibuk ape hal..? Jaga burit mak kau tu..bodoh..

Salwah Abdat said...

Saifol kena liwat 26hb,,buat laporan polis 24hb,,bukan ke stupid 2 hari sebelum kena dah buat laporan dulu,, sempat pulak Saifol jumpa MO1 konon minta biasiswa sedangkan saiful spm tak lulus......!! Planning yang gagal untuk rakyat percayakan .....!!

Salwah Abdat said...

Najib nak tunjuk baik sebab PRU 14 akan menjelma,,jadi dia bodek-bodek dengan rakyat sikit,,nak cari makan lah katakan ...!!!

Anonymous said...

Salwah bongok... Pergi baca ulasan penghakiman mahkamah tinggi sehingga mahkamah persekutuan kes liwat saiful. Baru komen kat sini...

Kalau tetap bodoh tak faham ulasan kes, sila pergi meninggal....

Salwah Abdat said...

Anon 7:58,,rasa-rasanya kau yang lebih bonggok tak,,ada ke budak umur 24tahun badan tegap tak mampu tolak atau pukul Dato Seri Anwar yang ketika itu berumur 64 tahun...!! Come on lah jangan jadi dungu dan bahlu.....!!!

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates